Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Сюжетът на комедийният екшън "Нежна полиция", описван като комбинация между “Внедрени в час” и “Ченгета в резерв”, разказва за обтегнатите отношения между винаги изнервена агентка на ФБР (Сандра Бълок) и полицайка от Бостън (Мелиса Маккарти), разчитаща на необикновени методи за разкриване на престъпленията. Премиера в България: 05.04.2013Нецензуриран трейлър >> ... още »
Известни личности и роми заживяват заедно на екранСъвсем скоро Нова ТВ ще предложи на зрителите един интересен социален експеримент, който ще провокира и ще разсмива. „Шатра” е името на най-новия реалити формат, който ще стартира в ефира на Нова ТВ, а уникалното в него е, че ще събере под един покрив известни български личности с четири големи ромски фамилии. „Шатра” ще забавлява зрителите, като в същото време ще разкрива начина на живот на ромите в България, неговата пъстрота, простота, веселие и проблеми. В рамките на няколко дни БГ звезди ще трябва да живеят в ромската общност, като се съобразяват с правилата, обичаите и реда в семейството Първите, които ще влязат в „Шатра“, са попмузикантът и артист Любо от „Те“, режисьорът, сценарист и актьор Андрей Слабаков и ко-водещата в „На кафе“ Диляна Маринова-Джуджи. Реалити форматът ще поднесе много необичайни и комични ситуации, музика, танци, напрежение, драматични моменти и не на последно място, ще разкрие могат ли известните личности да живеят с ромските си домакини под един покрив и на какво могат да се научат един друг.Продуцент на предаването е продуцентска къща „Паприка Латино“ („X Factor”, „Черешката на тортата”, „Фермер търси жена”). За първи път „Шатра” се излъчва в Румъния, където постига изключителен успех, а след това в Сърбия. Какво ще се случи, когато четири ромски фамилии посрещнат българските звезди, какво ще вземат един от друг – чаша сол или чаша захар, предстои да разберем скоро с „Шатра” по Нова ТВ.Интересни факти за ромската Нова година:• Вечерта на 13-ти срещу 14-ти се събира цялото ромско семейство. Приготвят се птица с ориз или с кисело зеле, баници, баклави, правят се и сарми. • По-младите целуват ръка на по-възрастните и искат прошка. • Стопанинът разчупва питката, в която има паричка и едва след това сядат около трапезата. • Вярва се, че през нощта идва Банго Васил, закрилникът на ромите.• На сутринта децата обикалят съседските къщи и сурвакат за здраве, благополучие, късмет, плодородие. Вярва се, че от тяхната благословия и "лек крак" зависят щастието и късметът.• На 14-ти януари за ромите е много важно какъв човек ще влезе пръв в къщата им. Смята се, че такава ще бъде и цялата Нова година. ... още »
Кришнан Гуру-Мърти (Канал 4): Поздравления за филма. Защо искаше да направиш филм за робството. С желанието да направиш уестърн ли дойде тази идея?Куентин Тарантино (КТ): Винаги съм искал да изследвам робството в някой филм. Винаги съм искал да го изследвам, но причината, която ме накара да допра химикала в листа е да дам на афро-американските мъже – уестърн герой. Да им дам един готин фолклорен герой, който има възможността да си отмъсти – кръв за кръвта.КГМ: И това е момента с отмъщението. То необходимо ли е за историята?КТ: За тази история, в която разказвам за бялата расистка класа, извършваща геноцид – да, отмъщението е важно – то е причината, поради което го правя. Вместо просто да разкажа нещата по исторически, където това се е случило, онова се е случило и т.н.КГМ: Значи не можеш да бъдеш изненадан от противоречията, които филма предизвиква?КТ: Не мисля, че изобщо може да се направи филм за робството в Америка, който да не е противоречив.КГМ: Много ли си разочарован от някои от отзивите. Примерно на Спайк Лий ... ?КТ: Няма как да съм по-доволен от отзивите за този филм. Те са фантастични.КГМ: Предполагам, че това дава добра гласност за филма ...КТ: Не, не, не, не. Създава се един добър дебат. Аз съм отговорен за това, че хората говорят за робството в Америка по начин, по който не са го правили от 30 години.КГМ: Но би трябвало да си загрижен за това, че филма ти може да се отдели от останалата ти кариера като филм скастрен от много повече хора.КТ: Не е скастрен от повече хора. Това, което казваш не е точно.КГМ: Аз не казвам, че е. Просто питам, дали си загрижен?КТ: Сега точно не говоря за филма. Казвам, че в момента се води диалог между хората относно робството, а това не се е случвало скоро. Това е тема, за която хората се страхуват да говорят. А сега, заради този филм, хората не се страхуват да говорят за робството. Те говорят. Някой е харесал филма и пише рецензия. Особено днес с Интернета, всеки който иска може да говори публично. Това не е било възможно преди. Така че сега някой харесва филма и пише рецензия за него. В коментарите се виждат хора, който не го харесват – и те нападат автора. Някои хора, които не харесват филма правят блог за това, а други, които го харесват – ги нападат в коментарите. Това е диалог.КГМ: Нека да те питам относно насилието. Знаеш, всеки знае, че ти правиш филми с насилие и харесваш филмите с насилие. Защо обичаш да правиш филми с насилие?КТ: Ммм ... Не знам, това е все едно да питаш Джъд Апатоу: „Защо обичаш да правиш комедии?”КГМ: Наслаждаваш се много на това? Или просто ти харесва? Или ...КТ: Това е ... мисля, че това е добро кино. Считам го за добро кино. Стоиш в киносалона, където тези сцени с пречистващо насилие се развиват. Говоря за пречистващото насилие. Има два вида насилие в този филм. Бруталността, насилието върху робите. Никой в Америка не е третирал тази тема в такава степен, в каквато аз го правя. Показвам, че в Америка е имало два холокоста. Това е единият от тях. В киното, вече сме се занимавали с холокоста на американските индианци. Но не сме се занимавали с гибелните аспекти на търговията с роби. Моят филм показва това. А след това идва пречистващото насилие на Джанго, който си отмъщава – кръв за кръвта.КГМ: За това ли мислиш, че хората обичат да гледат жестоки филми – хора, който по никакъв начин не са жестоки или извратени, но за тях е приемливо да отидат на кино и да се наслаждават на насилието.КТ: Ами да, това е филм. Това е фантазия. Това е фантазия – а не истински живот. Това е фантазия. Отиваш на кино и я гледаш. Все едно да отидеш на кино и да гледаш кунг-фу филм, в който един човек напада други 100 в даден ресторант. Това е развлечение!КГМ: Но защо си толкова сигурен, че няма връзка между това човек да се наслаждава на филмовото насилие и това – да се наслаждава на действителното насилие?КТ: Не искам ... няма да ти кажа, защо съм толкова сигурен. Не ми задавай подобен въпрос – няма да се хвана на въдицата ти. Отказвам въпроса ти.КГМ: Защо?КТ: Защото отказвам въпроса ти. Аз не съм ти роб и ти не си ми господар. Не можеш да ме караш да играя по свирката ти. Не съм маймуна.КГМ: Не мога да те накарам да отговориш на каквото и да е. Просто ти задавам интересен въпрос.КТ: А аз казвам ... аз отказвам да ти отговоря.КГМ: Добре, аз просто те питах защо. Няма проблем. Но виж сега, Джейми Фокс казва: „Не можем да обърнем гърбовете си и да кажем, че насилието във филмите, че всичко това което правим ...КТ: Тогава трябва да говориш с Джейми Фокс относно това. А мисля, че той е някъде тук, така че можеш да го направиш!КГМ: С удоволствие бих го направил, но ... интересно е, че вие имате различно мнение по въпроса, а аз просто искам да изследвам тези мнения.КТ: Аз пък не искам! Защото съм тук да продам филма си. Това е реклама за филма – нека не бъркаме нещата.КГМ: Значи ти не искаш да говорим за нищо сериозно?КТ: Не искам да говоря за това, за което ти искаш да говорим. Не искам да говоря за последиците от насилието в киното. Не искам ... причината, поради която не искам да говоря за това е, че вече съм казал всичко каквото имам да казвам по въпроса. Ако някой се интересува от мнението ми по въпроса – може да провери в Гугъл и да види всичко което съм казал през последните 20 години по въпроса. Не съм променил мнението си ни най-малко.КГМ: Не, но не си се аргументирал достатъчно добре.КТ: Работата ми не е да се аргументирам.КГМ: Не, но моята работа е да се опитам и да те накарам да го направиш.КТ: А аз ти затварям плювалника!КГМ: Това е изцяло твое ... това е изцяло твое право.КТ: Това е реклама за филма ми.КГМ: Да, но моята работа включва и това да се опитам да изследвам сериозни теми.КТ: Ами ... аз те приканвам да изследваш сериозни теми, но не и неща, за които вече безброй пъти съм говорил.КГМ: Ами ... насилието заема толкова голяма част във филмите ти и това е една приятна част от филмите ти за много хора. Точно поради тази причина отварям тази тема. Защото както знаеш, сега се намираме в много деликатен момент. Вице-президента се обръща към хората от филмовата индустрия, относно насилието в отговор на ...КТ: И ти знаеш какво е мнението ми по въпроса.КГМ: А то е, че няма връзка между нещата.КТ: Да.КГМ: Но ти не си казал защо мислиш, че няма връзка.КТ: Не е твоя работа какво си мисля аз!КГМ: Ами ... моя работа е да те попитам защо мислиш така, защото ...КТ: А аз казвам не! Затварям ти устата.КГМ: Но ти имаш отговорност като кинотворец, разбира се, да обясниш защо ...КТ: Не, нямам никаква отговорност към теб да обяснявам нещо, което не искам.КГМ: Не към мен, но към публиката, към твоите фенове. Нали знаеш, хората, които се интересуват от това което правиш.КТ: Те знаят, те са наясно с мнението ми. Обяснил съм го вече. Обяснил съм и точно това, за което ти говориш. Просто няма да го кажа за теб.КГМ: Защо?КТ: Защото не искам, защото вече съм го правил. Говорил съм по този въпрос много пъти през последните 20 години. Просто отказвам да се повтарям отново и отново само защото ти искаш да го направя за теб и за твоето предаване. И за вашия рейтинг.КГМ: Ами не, не е за нашия рейтинг. Става въпрос ...КТ: Да, точно за това става въпрос. Става въпрос за това аз да кажа тези неща за теб, за твоето шоу – това шоу, точно тук и сега.КГМ: Ами виж, това е ново предаване, не е филмово предаване, така че разискваме сериозни теми. Това е разликата.КТ: Точно така. Но ти искаш от мен да направя това, което вече съм правил преди и аз отказвам.КГМ: Добре. Това си е твое право. Нека да те питам нещо друго. Наскоро, в интервю за Плейбой, ти каза, че филмовите режисьори не стават по-добри с годините. Ти ставаш ли по-добър с годините?КТ: Смятам, че не стават по-добри, когато остареят. Мисля, че все още съм в добро състояние ... надявам се. Хората трябва да определят това. Нали?КГМ: Аз се наслаждавам на филмите ти, вероятно няма да ми повярваш. Просто ми е интересно какво мислиш ... КТ: Имам усещането, че ... правенето на филми ... режисьорите са като боксьорите. Те имат своето време. Надявам се, че аз съм от вярната страна от времето ми. Но в определен момент, боксьора започва да губи.КГМ: И въпроса е да разбереш кога този момент е дошъл.КТ: Да, въпроса е да знаеш кога да оставиш ръкавиците. Или в моя случай – мегафона.КГМ: Куентин Тарантино, благодаря ти много.КТ: И аз благодаря.превод: Стефан ДимовВидео-интервюто можете да видите ТУК ... още »
Веднага след премиерата на “Джурасик парк 3” през 2001-ва година започнаха да се носят слухове за евентуална четвърта част от успешната поредица на Стивън Спилбърг. От компанията Юнивърсъл Пикчърс нееднократно заявяваха, че се правят планове за направата на още един филм за гигантските динозаври, но в продължение на десет години проекта не набираше скорост и много наблюдатели сметнаха, че най-вероятно няма да се стигне до снимки.Едва през летния сезон на 2011-та година Стивън Спилбърг зарадва феновете на поредицата като оповести официално, че “Джурасик парк 4” ще бъде направен и че филма ще даде изцяло нов старт на франчайза. През изминалите близо две години по лентата работеха няколко сценаристи, а продуцентката Катлийн Кенеди (“Изкуствен интелект”) сподели, че не се бърза с разработването на проекта за да може да се получи възможно най-добрия финален резултат.Още преди близо дванадесет месеца Стивън Спилбърг заяви, че няма намерение да режисира “Джурасик парк 4”, но все пак изяви надежда, че филма ще бъде готов до 2015-та година. За негова радост и за радост на почитателите на поредицата от Юнивърсъл Пикчърс обявиха в официално изявление, че дълго подготвяната четвърта част ще се завърти по световните киноекрани от 13-ти юни, 2014-та година. Новината дойде изненадващо и в интернет веднага започна да се спекулира относно кой ще бъде режисьора на амбициозния проект.Първите имена, които бяха споменати са тези на създателя на “Джуманджи” Джо Джонстън (който режисира и третия “Джурасик парк”) и Джей Джей Ейбръмс (“Стар Трек”). Ейбръмс вече е работил със Стивън Спилбърг върху “Супер 8” и според последните слухове той е основния кандидат за режисьорската позиция. За момента обаче, от Юнивърсъл Пикчърс отказват да коментират въпроса за режисурата на “Джурасик парк 4”.Заедно с оповестяването на премиерната дата от студиото заявиха, че приключенската лента ще се разпространява в триизмерен формат и Спилбърг ще надзирава снимките в ролята си на изпълнителен продуцент. Имайки в предвид, че “Джурасик парк 4” ще тръгне по кината през следващата година снимките на продукцията се очакват да стартират още в самото начало на тазгодишния летен сезон. Това означава, че кастингите за главни роли вече са започнали и до няколко седмици ще стане ясно и името на човека, който ще седне на режисьорския стол. Последната версия на сценария на “Джурасик парк 4” бе написана от съпружеското дуо Рик Джафа и Аманда Силвър, чиито най-известен филм до момента е научнофантастичния “Възходът на планетата на маймуните”. Смята се, че именно техния сценарий ще бъде използван по време на снимките. Стивън Спилбърг и Катлийн Кенеди продуцират заедно с Колин Уилсън (“Гладиатор”) и Джералд Молън (“Специален доклад”), а за снимките ще бъдат похарчени над 100 милиона долара. Все още не се знае дали ще бъдат използвани триизмерни камери или ще се разчита на компютърно конвертиране по време на пост-продукцията.За момента “Джурасик парк 4” е единствения студиен филм, чиято премиера е насрочена за 13-ти юни, 2014-та година. Основни конкуренти на динозавърската лента ще бъдат “Как да си тренираш дракон 2” и “Трансформърс 4” (отново продукция на Спилбърг), които тръгват по кината съответно от 20-ти и 27-ми юни.В най-добрия случай до един месец ще бъде разпространена повече информация за четвъртия “Джурасик парк”. ... още »
В Лос Анджелес на пищна церемония бяха раздадени 70-те филмови и телевизионни награди “Златен глобус”. На церемонията с водещи Ейми Полър и Тина Фей гилдията на чуждестранните журналисти в Холивуд разкри имената на победителите, сред които се откроиха политическия трилър “Арго“ и мюзикъла “Клетниците“. Лентата на Бен Афлек спечели “Златен глобус” в категорията “Най-добра драма”, а самия Афлек се пребори с имена като Стивън Спилбърг и Анг Лий и бе награден за своята режисура. Съвсем очаквано Даниел Дей-Луис беше отличен за изпълнението си на 16-тия президент на Съединените щати в историческата драма “Линкълн“, а Ан Хатауей спечели в категорията “Най-добра поддържаща актриса” благодарение на ролята си в “Клетниците“.Уестърнът “Джанго без окови“ получи призове за “Най-добър сценарий” и “Най-добър поддържащ актьор”, а от студиото Пиксар отново ликуваха тъй като последното им творение “Храбро сърце” получи “Златен глобус” за “Най-добър анимационен филм”.Ето и наградените:Най-добра драма:“Арго“ – режисьор Бен АфлекНай-добра комедия или мюзикъл:“Клетниците“ – режисьор Том ХупърНай-добър актьор в драматичен филм:Даниел Дей-Луис - “Линкълн“Най-добър актьор в комедия или мюзикъл:Хю Джакман - “Клетниците“Най-добра актриса в драматичен филм:Джесика Частайн - “30 минути след полунощ“Най-добра актриса в комедия или мюзикъл:Дженифър Лоурънс - “Наръчник на оптимиста“Най-добър поддържащ актьор:Кристоф Валц – “Джанго без окови“Най-добра поддържаща актриса:Ан Хатауей - “Клетниците“Най-добър режисьор:Бен Афлек - “Арго“Най-добър сценарий:Кунтин Тарантино - “Джанго без окови“Най-добра оригинална музика:Майкъл Дана - “Животът на Пи“Най-добра оригинална песен:“007 координати: Скайфол” - “Skyfall“, дело на певицата АделНай-добър чуждоезичен филм:“Любов“ – АвстрияНай-добър анимационен филм:“Храбро сърце“ – режисьор Марк Андрюс ... още »
Годината е 1949. Надписът Холивудланд се извисява гордо над Лос Анджелис, град в който гангстери, съдии и полицаи вечерят заедно на една маса в изискани ресторанти, несмущавани от медии. Ситуацията е абсурдна и гротескова. Жителите са свикнали с корупцията на властниците и всички знаят, че Мики Коен е престъпник, който контролира хазарта, проституцията и нелегалния трафик. Всички знаят също, че той е недосегаем и тихичко се молят да не кръстосат пътя му, или този на неговите сподвижници, които не се боят да бъдат арестувани. В тази тягостна обстановка, градът очаква своя спасител. И той се появява в лицето на сержант Джон О’Мара – ветеран от наскоро завършилата война. На фона на повсеместната корупция, неговото почти скандално поведение в защита на закона, привлича вниманието на един от висшите полицейски началници. Той му възлага задачата да неутрализира гангстерската мрежата и постави Мики Коен (все по-амбициозен мегаломан) на подсъдимата скамейка. Мисията е неофициална и нелегална, тъй като законът се оказва пречка за нейното изпълнение. Офицерът О’Мара подбира петима надеждни колеги, които оставят полицейските си значки вкъщи и започват войната срещу организираната престъпност.Гангстерски отдел се нарежда достойно сред заглавия като Недосегаемите, Поверително от Ел Ей, Мълхоланд Фолс и Белязаният (имам предвид версията на Хауърд Хоукс от 1932). С ясно подчертан вкус към автентичната атмосфера, с елегантните костюми, шлиферите, широките панталони, меките шапки и ретро-автомобилите, филмът може да се окачестви като film noir chic. Към това определение бих добавил и ключови думи като бруталност, мускули и гилзи. Сценарната формула, остава вярна на клишетата на жанра и предлага история, в която е изтрита границата между добрите и лошите. Подобни филми не са в състояние да изненадат публиката с нови решения, но това, което е представено на екрана е приятно и естетически изпипано до най-дребния детайл. Без особено усилие, зрителят може да предвиди загубите в жива сила от двете страни на фронтовата линия и развоя на действието. В условията на конвенционална история (вдъхновена от реални факти!!!) доближаваща се до комикс, филмът разчита на забележителен кастинг, в който познатите и задължителни реплики се произнасят от едрокалибрени актьори като Джош Бролин (все по-популярен с годините), Шон Пен (все по-добър с годините), Райън Гослинг (за който годините не са проблем) или Ник Нолти (все по-обемист с годините). Гангстерски отдел е кинопродукт, който има труден път до екрана. Дни преди премиерата му в САЩ, фикцията се слива с реалността - подобно на бандата на Мики Коен, психопат открива огън с автоматично оръжие в препълнен киносалон. Трагедията е почти точно копие на филмовата сцена. Реакцията на обществеността е бурна и дискусиите разгарят тлеещи страсти. По етични причини сцената (най-добрата според всички участници в създаването на филма) отпада и екипът се събира отново на снимачната площадка, за да заснеме отново възлов за разказа епизод (полицаите попадат в засада). Става дума за отсъстващата престрелка в Граумановия китайски театър (култово кинаджийско място, отстоящо на стотина метра от Dolby Theatre, където се провежда церемонията за връчване на Оскарите). Замяната не се чувства на екрана и кръпки няма, но с нетърпение очаквам DVD-версията на филма, която би трябвало да представи липсващия откъс. Очакванията ми са големи и интересът ми е продиктуван от ефектната финална престрелка между полицаи и бандити, където виртуозен монтаж съчетава каданс, специални ефекти и гледни точки. Въпреки привкуса на déjà vu, разказът е структуриран с динамика, която не отегчава. Без да навлиза в дълбоки философски разсъждения за взаимоотношенията между правда, правораздаване и закон, филмът рисува в полуромантичен стил галерия доблестни персонажи, за които понятия като достойнство, чест и дълг не са абстрактни думи от средновековен роман. и които, подобно на герои от уестърн, събуждат възторг и уважение.dalt ... още »