Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
25. Дяволът в мен (2012)бюджет – 1 милион долараприходи – 101 милиона долараДоказателство, че все още има хляб във филмите тип “открит видео материал” (found footage). Въпреки изключително слабите отзиви на критиката и публиката, хорърът от независимия отдел на Paramount (Insurge Pictures) оглави американския бокс офис за седмица през януари. А в общите си активи, филма печели 100 милиона долара при бюджет от един милион. Като демонстрира и “Последният екзорсизъм” от 2010, демоничните интервенции си остават източник за евтини, но успешни филми на ужасите.24. Веднъж (2006)бюджет – 160 000 долараприходи – 20,7 милиона доларапостижения – „Оскар”, награда и номинация от Сънданс, 2 номинации за „Грами” + повече от 30 награди и номинацииТайната в успеха на филма се крие в саундтрака от актьорите / композиторите – Глен Хансард и Маркета Ирглова. Музиката им намира тази рядка акустична автентичност, която трудно може да се открие в надутите и помпозни изпълнения от повечето филмовите мюзикъли. Боб Дилън толкова много харесва „Веднъж”, че урежда звездите му да го подгряват на световното му турне. По-късно, Хансард и Ирглова правят кавър на песента на Дилън - “You Ain’t Goin` Nowhere”.23. Изгубени в превода (2003)бюджет – 4 милиона долараприходи – 119 милиона доларапостижения – 2 награди във Венеция, „Оскар” и още 3 номинации, 3 „Златни глобуса” и още 2 номинации + повече от 130 други награди и номинацииЗа разлика от пищността на продукциите, с които баща й е известен, София Копола взима шепа актьори в Токио с 4 милиона долара и успешно ги превежда в един “малък” шедьовър и 119 милиона приходи.Тайната в успеха се крие в деликатността на “романса” между Бил Мъри във върха на кариерата си и Скарлет Йохансон, с най-добрата си роля до момента.22. Време за мъже (1997)бюджет – 3,5 милиона долараприходи – 257 милиона доларапостижения – „Оскар” и още 3 номинации, номинация за „Златен глобус” + повече от 50 други награди и номинацииПовратна точка в британското независимо кино след като Fox Searchlight изваждат 3,5-те милиона долара, които никоя друга компания не би платила и филма се превръща в огромен финансов успех, и е приет много радушно от критиката.“Време за мъже” получава „Оскар” за най-добра музика и още 3 номинации в основните категории (филм, режисура и сценарий). Саркастичната смесица от фантазия, горчива действителност и топлото усещане на филм, който не искаш да свърши, превръщат лентата в класика. 21. Порция гигант (2004)бюджет – 60 000 долараприходи – 30 милиона доларапостижения – номинация за „Оскар”, награда и номинация от Сънданс + още 10 награди и номинацииМорган Спърлок натрупва 11 килограма и 30 милиона долара след като похарчва 60 000 долара и се храни в МакДоналдс в продължение на цял месец. Само и единствено в МакДоналдс – закуска, обяд и вечеря, без “право” да консумира каквото й да е друго, което не се предлага там.Спърлок влошава здравето си драстично за този месец, но разкрива доста истини за огромната верига и последиците от често приемане на бързи храни. Малко след прожекциите на филма на фестивала в Сънданс, МакДоналдс оттеглят от менюто си така наречените “супер-големи” порции.20. Пи (1998)бюджет – 60 000 долараприходи – 3,2 милиона доларапостижения – режисьорска награда и номинация от Сънданс, награда за сценарий и 2 номинации „Независим дух” + още 12 награди и номинацииВсе още, първият филм на Аронофски може да се зачете като най-успешния му във финансово отношениеПонякога публиката иска нещо различно – а в случая, Дарън го доставя с отличителния си монтажен стил и филмов разказ, подчинен на големи идеи.19. Петък 13-ти (1980)бюджет – 550 000 долараприходи – 39,7 милиона доларапостижения – 2 номинации за „Златни малинки”С 10 продължения, римейк, сериал, видео игра, култов статут и над 60 пъти възвращаемост на бюджета, “Петък 13-ти” определено е успешен.По-кървав е от “Хелоуин” и се счита за един от първите истински слашъри. Следваща спирка – магазина за хокейни маски.18. Наполеон динамита (2004)бюджет – 400 000 долараприходи – 46,1 милиона доларапостижения – режисьорска номинация в Сънданс + още 27 други награди и номинацииКомедията на Джаред Хес звънти със своите нелогични шеги и танцови движения тип Джамиракуай, които донасят на създателите си повече от 46 милиона долара от скромния бюджет – 400 000.През 2012, „Наполеон динамита” се превръща и в анимационен сериал. Тайната в успеха на филма се дължи на баланса между оригинална ексцентричност и приветливият му чар.17. Добрият Уил Хънтинг (1997)бюджет – 10 милиона долараприходи – 225 милиона доларапостижения – 2 награди „Оскар” и 7 номинации, награда и номинация от Берлин + още 47 други награди и номинацииСлед като сценария първоначално е закупен от Castle Rock, студиото иска Брад Пит и Леонардо Ди Каприо за главните роли, но нещата се завъртат, правата са закупени от независимите Мирамакс, а в главните роли влизат сценаристите – Мат Деймън и Бен Афлек.Масов в своята амбиция, но независим по дух, благодарение на деликатната режисура на Гюс Ван Сант, „Добрият Уил Хънтинг” се харесва на всички.16. Убийствен пъзел (2004)бюджет – 1, 2 милион долараприходи – 103 милиона доларапостижения – 13 награди и номинацииКапаните на режисьора Джеймс Уан и сценарист-актьора Лий Уанел възвръщат бюджета на филма почти 100 пъти, довеждат до 6 продължения (една от най-успешните филмови поредици), видео игра и една нова кино икона на злодей в лицето на Пъзела.15. Ел Мариачи (1992)бюджет – 7 000 долараприходи – 2 милиона доларапостижения – награда и номинация в Сънданс + още 7 награди и номинацииРобърт Родригес продава тялото си на науката, като тества лекарства, за да финансира дебюта си. Колумбия купуват правата за разпространение и наливат малко пари за кино разпространение, което възвръща 2 милиона и изгражда името Робърт Родригес.Непретенциозният му разказ и уверената режисура определено не съответстват на миниатюрния бюджет. „Ел Мариачи”. Със своя стил и манталитет, „Ел Мариачи” съвсем заслужено се нарежда редом до екшън блокбъстърите от същия период.14. Фаренхайт 9/11 (2004)бюджет – 6 милиона долараприходи – 222 милиона доларапостижения – „Златна палма” в Кан + още 38 награди и номинацииНай-печелившият документален филм на всички времена става дори още по-независим, след като на Дисни забраняват на независимия си подраздел Мирамакс да издадат филма и се налага той да бъде пуснат извън системата с много допълнителни уговорки.Филмът се превръща в сензация, а Джордж У. Буш печели 2 „Златни малинки” за „ролята си”.13. Терминатор (1984)бюджет – 6 милиона долараприходи – 78,3 милиона доларапостижения – 11 награди и номинации, 170-то място в топ 250 на imdbБюджет от 6 милиона долара е нищо по стандартите на научно-фантастичния екшън, но Камерън показва своите огромни амбиции и ни доставя един неспирен и самоуверен технически ноар + Арни Шварценегер в най-добрата си форма.12. Продавачи (1994)бюджет – 27 500 долараприходи – 3,1 милиона доларапостижения – 2 награди от Кан, награда и номинация от Сънданс + още 6 награди и номинацииКевин Смит финансира своята почти автобиографична история на раздразнения продавач в магазин (в който самия Смит работи). Първоначалния бюджет от 27 500 долара се покачва с още 230 000 (за пост продукция), когато Мирамакс се намесват, но с приходи от над 3 милиона и изграждане на нова запазена марка в киното, Смит прави голям удар. Диалозите на Смит за поп-култура се нареждат точно след тези на Куентин Тарантино, което предизвиква редица сравнения между двамата.11. Тексаско клане (1974)бюджет – 300 000приходи – 30,8 милиона долараТоуб Хупър взима встъпителната част от Скуби-Ду – група младежи откриват изоставена ферма – и създава един наситен кошмар.Обезпокоителното мото на филма точно отразява безпощадния му ужас – „Кой ще оцелее и какво ще остане от него?”10. Криминале (1994)бюджет – 8,5 милиона долараприходи – 213 милиона доларапостижения – „Златна палма” в Кан, „Оскар” за сценарий и още 6 номинации + още 99 други награди и номинации, 4 място в топ 250 на imdbТарантино побира цялото преживяване от ходенето на кино само в един филм – смях, изненади, оръжия, момичета и един убийствено жесток саундтрак.9. Джуно (2007)бюджет – 7 милиона долараприходи – 231 милиона доларапостижения – „Оскар” за сценарий и още 3 номинации + още 103 други награди и номинацииМоделът на модерния независим филм – финансиран от ниско-бюджетната дивизия на някое голямо студио (Fox Searchlight) с не толкова независимите 7 милиона долара, но с още по-впечатляващите приходи от 231 милиона.Успехът на филма се крие комбинацията от горещата тема, готиния млад актьорски състав, сценаристката, работила като стриптизьорка и режисьор – син на създателя на „Ловци на духове”.8. Секс, лъжи и видео (1989)бюджет – 1,2 милиона долараприходи – 36,7 милиона доларапостижения – „Златна палма” в Кан + още 2 номинации, номинация за „Оскар” + 29 други награди и номинации26-годишният Стивън Содърбърг похарчва 1,2 милиона долара за своята драма за любовните отношенията, преди да спечели „Златна палма” и разпространение от Мирамакс.Сексът продава продукта ... но равното наблягане на „лъжите и видеото” в случая правят един наистина модерен, смел и различен филм.7. Хелоуин (1978)бюджет – 325 000 долараприходи – 70 милиона доларапостижения – 4 награди и номинацииДжон Карпентър вече си е спечелил добро име като независим режисьор през 70-те, но с този филм, той поставя нова летва за доходоносност – 70 милиона приходи в световен мащаб от 325 000 долара бюджет.Карпентър създава един от първите слашър филми, който става първообраз и стандарт за много имитации и жанрови клишета, появили се по-късно. За разлика от тях обаче, „Хелоуин” съдържа много малко екранно насилие и кръв.6. Волният ездач (1969)бюджет – 360 000 долараприходи – 41,7 милиона доларапостижения – награда и номинация от Кан, 2 номинации за „Оскар” + 18 други награди и номинацииУспехът на „Волният ездач” помага за разпалването на искрата на новата ера на Холивуд в началото на 70-те.Денис Хопър и Питър Фонда не само са били на точното място в точното време – те са го изживели. Филмът е един от първите, използващи музика, която не е писана специално за него. Хопър подбира брилянтен рок саундтрак от 60-те, още преди звукозаписните компании да осъзнаят, че могат да правят цяло състояние от продажба на авторски права за музиката си.5. Лудият Макс (1979)бюджет – 650 000 долараприходи – 100 милиона доларапостижения – 8 награди и номинацииВъпреки слабото си представяне в САЩ, филма прави повече от 100 милиона приходи в световен мащаб.Пост-апокалиптичният филм на Джордж Милър дължи голяма част от успеха си на харизматичния и безкомпромисен Мел Гибсън. Филмът се сдобива с две продължения, а трето (режисирано от самия Милър) ще тръгне по екраните през 2014.4. Страстите Христови (2004)бюджет – 30 милиона долараприходи – 611 милиона доларапостижения – 3 номинации за „Оскар” + 30 други награди и номинацииНикой не би позволил на Мел Гибсън да направи своята свръх жестока история за разпването на Христос (на арамейски) и за това решава сам да финансира филма.Влага 30 милиона и спечелва повече от 600 милиона приходи в световен мащаб. С една дума – религия. Гибсън заобикаля традиционния подход за разпространение и предизвиква огромен шум между евангелистите, донесъл му огромни печалби.3. Моята голяма луда гръцка сватба (2002)бюджет – 5 милиона долараприходи – 368 милиона доларапостижения – номинация за „Оскар” + 39 други награди и номинацииРомантичната комедия, написана и изиграна от Ния Вардалос за омъжването й с не-грък прави 241 милиона в САЩ без дори веднъж да се изкачи на 1-во място в седмичния бокс офис.Небрежният и неоспорим чар на Вардалос е подпомогнат от продуцента Том Ханкс и едно примамливо заглавие.2. Проклятието Блеър (1998)бюджет – 500 000 – 750 000 долараприходи – 248 милиона доларапостижения – награда в Кан + 27 други награди и номинацииРежисьорите Даниел Майрик и Едуардо Санчез пускат трима актьори в гората по средата на нищото и ги карат да се снимат един друг, докато нещо ги плаши.Добрият вирусен маркетинг и необичайния за тогава стил с „открит видео материал” довежда до колосалните 248 милиона долара приходи при бюджет под 1 милион. „Проклятието Блеър” има и две номинации за „Златни малинки”.1. Паранормална активност (2009)бюджет – 15 000 долараприходи – 193 милиона долараВъпреки намесата на Стивън Спилбърг, „Паранормална активност” се превърна в най-финансово успешният филм на всички времена. Успехът идва благодарение на мълвата за страховитостта на филма, предавана от уста на уста и невероятния маркетинг, каращ хората да „изискват филма” в града си.специално отбелязване:Нощта на живите мъртви (1968)бюджет – 114 000 долараприходи – 42 милиона долараДжордж А. Ромеро пренаписва правилника за ниско-бюджетно кино със своя песимизъм и армия от зомбита, която нараства непрекъснато. Твърде жалко, че бъркотия с авторските права на филма довежда до това, че Ромеро и екипът му не виждат и цент от големите приходи. В годината на убийствата на Мартин Лутър Кинг и Робърт Кенеди, непоколебимият документален стил и отпуснатия монтаж са в хармония с публиката и останалите филмови творци. Златната ера на американските филми на ужасите наближава, а независимото кино се превръща в един осъществим избор за кариера.totalfilmпревод – Стефан Димов ... още »
„Бягство от Кайро” е част от фокуса върху Кайро, включен в програмата на Sofia MENAR Film Festival. Потърсихме режисьора Хишам Исауи за едно откровено интервю, в което да сподели за личните си наблюдения върху отношенията между мюсюлмани и християни в Египет, за новата вълна в националното кино и за ситуацията в културните среди след Египетската ревюлюция.Приемат ли се връзките между християни и мюсюлмани за нещо нормално във вашето общество?Случва се често в Египет. Египет не е разделена страна, имам предвид, че не съществува такова нещо като отделена християнска махала и отделена мюсюлманска махала. Хората живеят заедно, споделят едни и същи проблеми, преживяват по един и същи начин хаоса на трафика в Кайро, бедността е сходна, както и всяко едно усилие. Така че съвсем естествено хората се влюбват едни в други. Младите хора не виждат различията докато обществото не ги информира за тях „О, спри се! Недей да обичаш този човек, защото той или тя е мюсюлманин или християнка.” Много млади хора всъщност имат точно такива връзки, които обаче нямат бъдеще заради социалните премеждия, които ще срещнат от страна и на двете общности. Така че бих казал, че подобни връзки се случват често в големите градове, като Кайро или Александрия. Случваха се повече през 50-те и 60-те години и тогава не беше толкова голям проблем, колкото е днес.Разрастването на радикалния ислям през 80-те и 90-те години превърнаха любовта между християни и мюсюлмани почти в табу. Случва се млади хора да имат сексуални и емоционални взаимоотношения тайно. Във висшите и средните социални класи, това е далеч по-прието. Предполагам, че това е свързано с икономическата ситуация и образованието.В днешно време обществото не е благосклонно към такива смесени емоционални връзки. Проблематично е да се оженят, да се сгодят, а също така и сексуалните взаимоотношения не се приемат. Надявам се, че нещата ще се върнат към нормалното си състояние и обществото ще стане по-толерантно.Египет преминава през процес на оценяване и се опитва да определи собствената си идентичност, така че мисля, че е необходимо известно време. Накрая обаче Египет ще погледне назад към собствената си история и когато види, че в миналото това е било едно разнообразно, толерантно общество, надявам се да се върне към тези корени.Тези отношения винаги ли са били свързани с проблеми и неразбирателства?Наистина зависи от социалната класа. Например, в по-ниските класи и селските райони, това е голям проблем и може да доведе дори до насилие. В големите градове и висшите или средни класи, това не е проблем. Те са по-толерантни. Така че основно зависи от семейството и образованието му. В южните египетски територии и селските райони, тези смесени религиозни отношения винаги създават проблеми.Как избрахте актьорите в „Бягство от Кайро”?Основната актриса Марихан открихме най-трудно. Филмът е за Амал, така че тя е в центъра на историята. Трябваше да бъде млада, със свежо лице. Отне ни много време да я намерим. Правихме много прослушвания до един ден, в който я видях да влиза на прослушване и тогава разбрах „Това е лицето!”. Тя е наивна, млада и има този телесен език на улицата. Марихан, която изигра ролята на Амал, никога преди не е била пред камера. Това беше нейната първа роля в киното.Промени ли се нещо в артистичната картина на Кайро след революцията?Много неща се промениха в артистичните среди на Египет след революцията. Музиката е едно от нещата, които се промениха драстично и по много видим начин. Видима беше появата на независими музиканти. Нови, млади музиканти доминират на сцената днес. Ъндърграунд музиката беше игнорирана до голяма степен от стария режим – сега тя се появи на повърхността със страхотна сила.За съжаление, производството на филми беше редуцирано през 2011 г., заради големия удар, който икономиката понесе. Сега режисьорите се опитват да правят филми с по-малко пари и в резултат на това независимото кино си пробива път. Все още обаче киноиндустрията страда от икономическите неволи след революцията.Много нови, млади писатели също се появиха на хоризонта – хора с различни гласове започват да се открояват. Мисля, че изкуството все още търси своето място в новия Египет. То все още се оформя с революционен глас. Има много предизвикателства като слабата икономика, опасностите на радикалния ислям, които също се засилват в следреволюционен Египет. Радикални представители се намесват в културната среда, опитвайки се да цензурират филми, шоу-програми, и да контролират актьорите и режисьорите. Все още съществуват предизвикателства и артистите се борят за свободата си, за правото да изразяват себе си и креативността си.Миля, че ще бъде дълъг път и ми е трудно да определя къде ще свърши той. В Египет винаги е имало силна интелектуална класа, способна да реагира на реалността в обществото. Този път виждаме нарастването на религиозна класа, която застрашава либералните гласове. Сблъсъкът между либералното и религиозното е истинско предизвикателство за арт-сцената.Какво мислите за новите режисьори в Египет? Каква е посоката, в която Египетското кино се развива напоследък?Съществуват много гласове във филмовата индустрия. Има нова вълна на независими режисьори, които все още търсят своето място на пазара. Голямо предизвикателство за тях е финансирането и в повечето случаи намират финансова подкрепа извън Египет. Появиха се и няколко нови млади жени-режисьори, което е доста окуражително.Новото кино в Египет поема в посоката на разказ на личната история. Много режисьори пишат собствените си сценарии и използват подобрения метод на личната история.Новото египетско кино ще се опита да бъде по-международно и ще се опита да докаже себе си на международния пазар. Египетското кино винаги е било локално и режисьорите винаги са виждали Залива като единствен пазар извън Египет. Но новата вълна режисьори разширяват хоризонта към Европа и Щатите. Опитват се да бъдат универсални и да се състезават на международния пазар.Имате ли желание да режисирате филм, за който не вие сте написал сценария ?Да, имам желание да режисирам филм, който не аз съм написал. Просто трябва да намеря подходящия сценарий и писател.От кои филми и режисьори черпите вдъхновение ?От много. За „Бягство от Кайро” основно се вдъхнових от италианския неореализъм, като Де Сика, Роселини, и модерните реалисти, братята Дарден.Като цяло моите любими режисьори са Мартин Скорсезе, Уонг Кар-уай, Антониони, братята Коен.Какъв е следващият ви проект ?Работя върху филм, наречен „Завръщането”. В него за разказва за Юсеф, млад мъж, завръщащ се в Египет след като много години е живял зад граница. Юсеф търси изгубената си майка, с която е загубил комуникация от дълго време. Филмът е пътешествие през Египет, откриваме корените на Юсеф и откриваме Египет в същото време.Прожекции:24.01 /четвъртък/ 21.00ч. – Еuro Cinema01.02 /петък/ 19.15ч. – Еuro CinemaБягство от Кайро / Cairo ExitЕгипет (2011) 94 мин.Режисьор: Хишам ИсауиСценаристи: Хишам Исауи, Александра КинаисС: Мохамед Рамадан, Марихан, Ахмед Бидер, Сана МузаинАмал Искандер е бедно 18-годишно коптско момиче от Египет, влюбено в своя приятел мюсюлманин Тарек. Тарек, който планира да напусне незаконно Египет с лодка до Гърция, внезапно й заявява, че напуска страната и иска тя да замине с него. Амал обича Тарек, но не може да напусне семейството си и да отиде с него на това опасно пътуване. Момичето е поставено пред дилемата да загуби своя любим Тарек или да се раздели с родителите си. Когато старият й скутер, с който разнася храна, е откраднат, Амал е уволнена от работа и се оказва в ситуация с много малко възможности, бъдещето й, подложено на изпитания от самото начало, изглежда още по-несигурно.Награди и номинации:МФФ Мюнхен - награда за най-добър филм; МФФ Дубай - Официална селекция; МФФ Трайбека - Официална селекция ... още »
Първият епизод от новия сезон ще бъде излъчен във вторник, 29 януари, от 20:00 ч.След 769 мита, 425 от които развенчани, 2391 проведени експеримента, 12 тона взривени експлозиви, 9 години на снимачната площадка и 189 заснети и излъчени епизода, „Ловци на митове” се завръщат на екрана с още по-голяма жажда за зрелище в новия за България девети сезон.Новите епизоди от предаването на Адам Савидж и Джейми Хайнеман стартират на 29 януари, вторник, от 20.00 ч. по Discovery Channel. В новия експлозивен сезон "Ловците на митове” проверяват легенда от Първата световна война - възможно ли е ъгълът на окоп да забави шоковата вълна и да спаси човешки живот. Адам и Джейми питат Джеймс Камерън защо Роуз и Джак не са се качили на спасителна лодка от "Титаник" и проверяват дали преместването на труп е толкова лесно в действителност, колкото на кино. Кери, Грант и Тори се качват на сърфборд с ракетно устройство и проверяват доколко е възможно да се скочи от високо с импровизиран парашут. ... още »
На 29-ти януари рубриката „Носталгия” ще представи английската историческа романтична драма по романа на Пол Скот от 1984г. „Перла в короната”. В 15 епизода с участието на Тим Пигот Смит, Джералдин Джеймс, Уенди Морган, Джуди Парфит, Розмари Лийч сериалът разказва една история в Индия през 1942 година. Втората световна война показва, че англичаните не са непобедими и идеята за самоуправление на страната набира много поддръжници. Срещата между Дафни Манърс и Хари Кумар, млад индиец, който е изцяло с английско възпитание и образование, е съдбовна и води до фатална промяна в живота и на двамата. Дафни, която е силно отчуждена от сънародниците си, открива истинска сродна душа у Хари. Бяла жена и мургав мъж. Британка и индиец през едно преломно време. И двамата самотни и неразбрани от своите. Наказанието срещу тяхната дръзка любов не закъснява.Гледайте „Перла в короната” от понеделник до петък в рубриката „Носталгия” от 18:45ч.! ... още »
Артистичен, забавен и модерен ще бъде сезон пролет 2013 по Нова ТВ. Едно бляскаво шоу ще ни накара да танцуваме, друго ще ни направи свидетели на внушителни превъплъщения, а трето ще се завърне с още по-големи предизвикателства. И още – шатра, нова панелна история, повече човешки истории, забавни пародии, господарски прочит на гафовете в ефир и не на последно място – силна и обективна публицистика с едни от най-утвърдените и доказали се имена в журналистиката. Dancing Stars Old School ProductionsС ритмична стъпка и по-бляскаво от всякога, на сцената на Нова ТВ тази пролет излиза най-успешният и внушителен танцувален формат „Dancing Stars”. Звезди от различни сфери ще танцуват заедно с професионалисти и ще дават всичко от себе си, за да спечелят симпатиите на журито и зрителите. От танго и ча-ча до валс и хип-хоп, от напрегнати моменти до впечатляващи сценични изпълнения, „Dancing Stars” излиза на дансинга с обещание за много положителни емоции, оспорвани надпревари и едно страхотно шоу, което ще накара не само звездите да танцуват. Световноизвестният формат на BBC Worldwide вече е спечелил милиони почитатели по цял свят, българските зрители също го познават, но само в ефира на Нова ТВ през пролетта ще се убедят, че всеки следващ танц е по-вдъхновяващ от предишния. Като две капки вода (Your Face Sounds Familiar)Global VisionШоуто продължава с пълна сила и в другото пролетно предложение на Нова ТВ – „Като две капки вода” – един от най-популярните формати на добре познатата холандска компания Endemol, пожънал небивал успех в страни като Великобритания, Испания, Италия и дори в далечните Китай, Аржентина, Чили и др. Време е през пролетта музикалното шоу да дебютира и в България, за да ни срещне с най-впечатляващите и вдъхновяващи трансформации. На сцената ще излизат известни личности – но не такива, каквито ги познаваме, а с напълно нова самоличност. Тяхната задача ще бъде да влязат в образа на световна музикална звезда – да придобият нейната визия и сценично поведение, да пресъздадат неговия глас и стил на пеене. Накратко – да бъдат като две капки вода. Неповторими превъплъщения, много смях и неподозирани таланти ще се открият напролет в ефира на Нова ТВ и шоуто „Като две капки вода”.Стани богат (благотворително издание)Old School ProductionsИзлъчвана в продължение на 10 години и с богата история зад гърба си, най-интересната и вълнуваща телевизионна игра ще започне отново тази пролет. „Стани богат” се завръща с нови предизвикателства за всички, които се осмелят да седнат на стола на богатството. Предаването ще събере по двойки родни звезди, известни в публичното пространство с крайните си мнения и разногласия. Ще успеят ли да преодолеят различията помежду си, когато от тяхната игра зависи бъдещето на обща благотворителна кауза? И ще докаже ли отново „Стани богат” непреходността на емблематичната реплика „Ето защо тази игра е велика”. ШатраPaprika Latino За първи път в родния ефир – един социален експеримент, който ще събере под един покрив известни личности с четири големи ромски фамилии. „Шатра” ще провокира, ще разсмива, като едновременно с това ще разкрива начина на живот на ромите в България, неговата пъстрота, простота, веселие и проблеми. Необичайни и комични ситуации, музика, танци, драматични моменти и не на последно място, отговор на въпроса – могат ли известните личности да живеят с ромските си домакини и на какво могат да се научат един друг.Етажна собственост, 4 сезонHidalgo Productions След като живяха в квартал Надежда и Шишарка резидънс, сега на колоритните съседи от сериала „Етажна собственост” им предстоят още забавни неволи и приключения. Очакват ги нови сблъсъци, както и нови интересни персонажи, които ще станат част от междусъседските отношения. Ще останат ли героите им в Шишарка резидънс, или ще поемат към нови места, ще разберем в 4-ти сезон на „Етажна собственост”.Имаш поща. Пълна лудница. Господари на ефираGlobal VisionПрез пролетния сезон в ефира на Нова ТВ ще се завърне предаването „Имаш поща” - с два пъти повече истории, 2 часа продължителност и още повече вълнуващи участници и човешки съдби. И през пролет 2013 хитовото комедийно шоу „Пълна лудница” ще стане арена на пародии на най-популярните ТВ предавания, сериали, новинарски емисии, музикални клипове и лица от малкия екран. Накрая, но не на последно място, всяка делнична вечер преглед на най-забавните гафове в ефира ще правят „Господари на ефира” и водещият тандем Румен Угрински и Герасим Георгиев-Геро. ... още »
За всички създатели на късометражно кино в България, за всички киноманиаци с камера – Международният филмов фестивал София Филм Фест очаква филмите Ви!Конкурсът за български късометражен филм на 17-ия София Филм Фест продължава традицията на Наградата Джеймисън за късометражен филм на фестивала.В продължение на 10 години ирландското уиски Джеймисън инициира заедно със София Филм Фест конкурс, който провокира много млади кинематографисти в България да представят свои филми, а в не малко случаи и да създадат филми специално за конкурса. София Филм Фест е извънредно благодарен на Джеймисън за тези 10 години и за грижата към младите таланти на новото българско кино!За участие в късометражния конкурс на 17-ия София Филм Фест ще бъдат селектирани 12 филма. Крайният срок за предаване на филмите е 31 януари 2013 година.Всички филми с над 50% българско финансиране и времетраене до 30 минути, заснети след 1 януари 2012 година и отговарящи на регламента на конкурса, могат да се включат в състезанието.Формуляр и условия за участие могат да бъдат намерени на www.siff.bg.Документите и филмите трябва да бъдат предоставени в срок в офиса на София Филм Фест - 13 етаж на административната сграда на НДК.За селекцията на 12-те най-добри късометражни филма отговаря специална комисия в състав:Светослав Драганов – режисьор Петя Александрова – киновед Неда Морфова – режисьор, носител на наградата в късометражния конкурс Jameson за 2012 годинаВ началото на февруари ще бъдат обявени 12-те претенденти за голямата награда, а международното жури на 17-ия София Филм Фест ще посочи победителя.Наградата е с обща стойност 7 000 евро и се състои от 1 000 евро парична премия, осигурена от Фондация Роберт Бош, и 6 000 евро в услуги, осигурени от LVT, Камера и Чучков Брадърс, които се получават от режисьора на филма-победител. ... още »
След около два месеца по българските киноекрани ще се завърти високобюджетното продължение на фантастичния екшън от 2009-та година “G.I Joe: Изгревът на Кобра”. Официалното заглавие на втората част е “G.I. Joe: Ответен удар”, а за изпълнители на главните роли бяха привлечени звездите на ешъна Дуейн Джонсън и Брус Уилис. Режисьорът на първата част, Стивън Сомърс, отказа да се завърне за продължението и неговата позиция беше заета от създателя на “Ритъмът на улицата” Джон Чу, който заяви, че намерението му е да направи възможно най-реалистичен филм в който ще се наблегне на “военните екшън-сцени и мащабните битки с нинджи”.“G.I. Joe: Ответен удар” се превърна в доста дискутирано заглавие през изминалата година най-вече заради изненадващото решение на студиото Парамаунт Пикчърс да отложи световната премиера на филма с цели девет месеца (първоначално екшъна трябваше да тръгне по кината от 29-ти юни, 2012-та година).Продуцентите побързаха да обявят, че причината за това решение е желанието на началството на студиото лентата да бъде конвертирана в триизмерен формат, което разбира се ще увеличи и шансовете й за по-добри приходи от кинопрожекциите по света. Едновременно с това се появиха и слухове за други причини довели до отлагането на премиерата, сред които се открояват нуждата от презаснемане на голям брой сцени и повече фокусиране върху героя на Чанинг Тейтъм, капитан Дюк Хаузър, който е една от основните връзки между оригиналния филм и продължението.От Парамаунт Пикчърс отказваха да коментират тези слухове и настояваха, че единствената причина за взетото е решение е конвертирането в триизмерен формат.В “G.I. Joe: Ответен удар” Дуейн Джонсън - Скалата се превъплъщава в образа на войника Марвин “Roadblock” Хинтън, който често разчита на личната си 50-калиброва картечница, а Брус Уилис изпълнява ролята на генерал Джо Колтън, основателят на секретното военно подразделение “G.I Joe”. Атакувани и превърнали се в бегълци “Roadblock”, Хинтън и техните партньори се изправят не само срещу дългогодишния си враг Кобра, но и срещу смъртоносна заплаха идваща от американското правителство, което е вече под контрола на влиятелна престъпна организация.В различни интервюта по повод предстоящата премиера на “G.I. Joe: Ответен удар” режисьора Джон Чу и продуцента Лоренцо ди Бонавентура (“Трансформърс”) поговориха за причините довели до отлагането на премиерата и какво да очакват зрителите от завършения филм.Джон Чу: “Беше доста интересно когато премиерата беше отложена. За толкова кратко време се появиха всякакви слухове, но аз нарочно не ги коментирах. Хората трябва да разберат, че причината беше единствено 3D-конвертирането. Не сме заснемали допълнителни сцени с Чанинг Тейтъм. Няма да кажа какво се случва с Чанинг във филма, но не сме правили никакви промени и не сме добавяли нищо. Хората просто си помислиха, че по-дългото му присъствие в трейлъра означава, че сме заснели още сцени с него, а това не е така.”Относно избора на Брус Уилис за ролята на създателя на екипа “G.I Joe” Джон Чу заяви:“Нещата стоят така – ако Брус беше отказал предложението ни Колтън нямаше да бъде във филма. Брус беше единствения ни избор за тази роля. Мечтата ни като фенове на тази вселена беше човека, който представлява “G.I Joe” да бъде изигран от актьора, който се е превърнал в абсолютната икона на екшън-жанра.”Въпреки присъствието на героя на Чанинг Тейтъм “G.I. Joe: Ответен удар” ще се различава в много отношения от своя предшественик.Лоренцо ди Бонавентура: “Искахме да направим втория филм по-реалистичен и да намалим присъствието на високотехнологичните джаджи. Във филмите по които съм работил когато някой бива ударен публиката усеща удара и когато се стреля публиката усеща всеки един изстрелян куршум. Ние като филмови творци трябва да поставим зрителите в центъра на действието, а не да ги третираме като обикновени наблюдатели. Майкъл Бей, Джеймс Камерън и Пол Грийнграс разбират това и затова техните филми те хващат за гърлото от самото начало и не ти позволяват да отместиш поглед от екрана. Искахме да постигнем същото и с “G.I. Joe: Ответен удар”.Едно от оплакванията, които чухме за първия филм беше, че не е имало достатъчно сцени с битки между нинджите. Точно заради това една от основните сюжетни линии в продължението е фокусирана изцяло върху нинджите.”Джон Чу: “Нинджите са едни от най-важните герои във филма. Смесването на военната тематика с битките между нинджи е нещо, което не се среща често. Целта ни беше да направим нещо наистина невиждано с нинджите. Те носят маски и не говорят – можехме да разкажем история само като следим действията и борбите им.”Чу поговори и за една от най-големите екшън-сцени във филма:“Има една страхотна битка между танкове HISS и един малък танк, който е управляван от Дуейн Джонсън. Сцената е страхотна и изглежда невероятно в триизмерен формат. Целият филм е едно екстремно преживяване в което са смесени няколко различни жанра. Просто влизаш в киносалона и се забавляваш. При нас няма никаква претенциозност – единствената ни цел е филма да бъде интересен на зрителите и те да излязат от киносалона доволни от това което са преживели.”Екранни партньори на Дуейн Джонсън - Скалата, Брус Уилис и Чанинг Тейтъм са актьорите Ди Джей Котрона, Рей Стивънсън, Адриан Палики, Джонатан Прайс и Арнолд Вослу. За филма беше отделен бюджет от над 100 милиона долара, а Лоренцо ди Бонавентура продуцира заедно с Брайън Голднър (“Бойни кораби”). Според неофициални източници от Парамаунт Пикчърс ако високобюджетната лента се превърне в очаквания хит студиото веднага ще даде зелена светлина за направата на трета част от поредицата.Световната и българската премиера на триизмерния “G.I. Joe: Ответен удар” ще бъде на 29-ти март, тази година. ... още »
“Поредният ергенски запой” се превърна в най-успешното комедийно заглавие в България за 2011-та година, а по света филма донесе на студиото Уорнър Брос приходи от над половин милиард долара. Веднага след този впечатляващ успех беше съобщено, че ще бъде направен и трети филм от стартиралата през 2009-та година поредица. Актьорите Брадли Купър, Зак Галифанакис и Ед Хелмс подписаха отново договорите за участие, а режисьора Тод Филипс заяви, че лентата ще сложи и официалния край на франчайза.Преди да започнат снимките продуцентите изпитваха трудности в привличането на някои от познатите от предишните части актьори, но за радост на почитателите на поредицата към главното трио отново се присъединиха Джъстин Барта и комика Кен Джонг, които за трети път изпълняват ролите на Дъг и мистър Чау.Българската премиера на третия филм, чието заглавие е “Прощалният ергенски запой”, ще се състои в началото на тазгодишния летен сезон и този път главните герои ще бъдат принудени да кръстосват не един, а няколко различни града по света.Подробни детайли за сюжета на комедията все още не се разкриват и за момента се знае единствено, че след смъртта на баща му Алън (Зак Галифанакис) попада в психиатрична клиника и това се превръща в основния катализатор на действието на лентата. Режисьорът Тод Филипс побърза да увери, че този път няма да има сватби и ергенски партита и филма ще постави героите в центъра на “съвсем различна проблемна ситуация”. В най-скоро време от студиото Уорнър Брос ще дадат старт на масивната рекламна кампания на “Прощалният ергенски запой” и според бокс офис анализаторите филма най-вероятно ще подобри постигнатото от предишните две части.Както може да се очаква създателите на комедийната лента избягват да коментират в детайли творбата си, но по време на седмичния подкаст на Джон Аугуст “Scriptnotes” сценариста Крейг Мейзин (“Страшен филм 4”) все пак поговори накратко за предстоящата продукция.Мейзин: “Появата на Майк Тайсън в първата част се хареса на много хора и мога да Ви кажа, че ще бъдете изненадани по същия начин и от третата част. Но ще трябва да гледате филма за да разберете за какво говоря.За моя лична радост Майк Епс и Хедър Греъм се съгласиха да изпълнят отново ролите си и двамата са страхотни във филма. Общата история на тези филми е един огромен цикъл и с третата част ние слагаме край на този цикъл. За тази цел трябваше да привлечем отново някои от актьорите от първата част. Тод Филипс знае, че героя на Кен Джонг е един от любимите персонажи на публиката и затова разработихме сценария така, че в “Прощалният ергенски запой” екранното присъствие на мистър Чау е по-дълго.Основният проблем пред който бяхме изправени беше как да изградим една съвсем различна история, която да не повтаря това което сме показали преди, но която в същото време да притежава елементите, които зрителите харесват в тези филми. С Тод работехме в продължение на месеци за да се получи това към което се стремяхме.Бих казал, че ако сте харесали предишните филми няма начин да не харесате и третата част. Има автомобилни преследвания, решения които утежняват живота на героите и страхотен импровизиран хумор от страна на всички актьори. Определено си личи, че хората от екипа са дали най-доброто от себе си.”Освен вече споменатите актьори в комедията участват още Джон Гудман, Джефри Тамбър и изгряващата звезда Мелиса Маккарти (“Шаферки”), която изпълнява малка, но важна за сюжета роля.Лос Анджелес, Лас Вегас и Тихуана се развива действието на “Прощалният ергенски запой”, а за направата на лентата от студиото Уорнър Брос осигуриха бюджет от 85 милиона долара.“Прощалният ергенски запой” ще тръгне по родните киноекрани от 31-ви май, тази година. ... още »