Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Матрицата (1999)Обвиненията за ограбване при „Матрицата” са многобройни, така че можете да си избирате между приключенския комикс „Невидимите” (чийто наставник изглежда точно като Морфей), аниме сай-фай трилърът „Дух в черупка” (тематика и визия) и дори култовия британски сериал „Доктор Кой”, където докторът се сражава в компютър наречен Матрицата. Дори ефектът „bullet time” не е нещо ново, но разработването и използването на технологията във филма го внася в граматиката на Холивуд.Черен лебед (2010)Много критици забелязват приликите в сюжета на аниме трилъра на Сатоши Кон – „Перфектно синьо”, разказващ за изпълнителка, чийто психика започва да пропада докато тя се впуска в най-големия си проект. Интересен е факта, че самия режисьор на „Черен лебед” – Аронофски притежава правата за римейк на „Перфектно синьо”, защото преди е адаптирал сцена от анимето за своя „Реквием за една мечта”. Аронофски обаче отхвърля сравненията за този си филм. И все пак, буквалното преобразяване на Натали Портман в лебед е много по-необикновено от всичко в японския филм.Глутница кучета (1992)Толкова много хора отбелязваха приликите на „Кучетата” с хонг конгския трилър за обир на бижутерски магазин – „Град в пламъци” (1987) (с участието на Чоу Юн Фат), че почти пропуснаха героите с имена на цветове, взети от „Ударът Пелам 123” (1974).Едно от най-разпознаваемите неща от филма си остава началото с популярния „благозвучен” диалог за Мадона и оставянето на бакшиш на сервитьорки. Да бъдем честни, тези разговори вероятно са взети от разговори, които самия Тарантино е водил в реалния живот (което със сигурност не ги прави по-малко уникални).Drive: Живот на скорост (2011)Когато филма на Николас Виндинг Рефн излезе по кината, много критици отбелязаха приликата с филма „Шофьорът” (1978), на Уолтър Хил, разказващ за „специалист по измъкванията, известен само като „Шофьорът”. И все пак, Хил не може да се оплаква, защото собствения му филм е нещо като леко изменена версия на „Самураят” на Жан-Пиер Мелвил. Фактът, че героя на Гослинг от „Drive: Живот на скорост” е холивудски каскадьор през деня вкарва допълнителна оригиналност и дълбочина в историята.Треска в събота вечер (1977)Като махнем диско частта, историята на сценариста Джон Бедъм ужасно много прилича на „Жестоки улици” на Скорсезе – млад католик в Ню Йорк копнее за бягство от своите проблемни приятели. „Жестоки улици” има един от най-великите рокендрол саундтраци, но не определя цяло едно поколение по начина, по който Би Джийс го правят в „Треска в събота вечер”.Играта на играчките (1995)Играчките могат да оживяват? Главната играчка се страхува от пристигането на негов конкурент? Новата космическа играчка е заблудена и вярва, че е истински човек? Това не е ли историята на телевизионния семеен мюзикъл, продуциран от Джим Хенсън – „Коледната играчка” (1986). Екзистенциалната драма за постепенното излизане от употреба от „Играта на играчките” е толкова трогателна, че тя определя брилянтността и в трите филма от поредицата.Междузвездни войни (1977)Джордж Лукас не е прикривал факта, че е крал от филми с двубои между изтребители от Втората световна война, уестърни, научно-фантастични сериали и дори филма на нацистката пропаганда – „Триумфът на волята”. Освен това, всеки който гледа „Скритата крепост” на Акира Куросава (разказващ за двама селяни, които помагат за спасяването на една принцеса – моделите за C-3PO и R2-D2), ще бъде поразен от аналогиите. Дори думата джедай идва от самурайския жанр, извен като jidai-geki.Терминатор (1984)Научно-фантастичната легенда, Харлан Елисън много харесва класиката на Джеймс Камерън от 84-та, но вярва, че сценария за филма е базиран на епизод от фантастичния сериал „The Outer Limits”, който самия той е написал. Харлан спечелва извънсъдебно споразумение и продуцентската компания на „Терминатор” - Orion Pictures дава неизвестна сума пари на Елисън и благодарствени надписи в по-късни копия на филма.Цар Лъв (1994)Дори звездата Матю Бродерик (озвучил Симба) е объркан, когато разбира, че той не участва в адаптация на японския аниме сериал „Кимба белият лъв”, чиито герои и визия са присвоени от Дисни. „Мислех, че става въпрос за Кимба, бяло лъвче от анимацията, която гледах като малко дете. Така че казвах на всички, че ще играя ролята на Кимба.” – казва Бродерик. През 1994, над 1100 манга и аниме артисти и фенове подписват петиция в Япония, изискваща компанията на Уолт Дисни да признае, че „Цар Лъв” е базиран върху герои и случки от „Кимба белият лъв” (известен също като „Императора на джунглата”).Фатално привличане (1987)Трилърът на Ейдриън Лайн е базиран върху британския телевизионен късометражен филм „Отклонение”, но частта с побърканата преследвачка го поставя по-близо до режисьорския дебют на Клинт Истууд – „Пусни Мисти за мен”. Говори се, че Клинт е казал на продуцентите на „Фатално привличане” – „дължите ми една бира”.Пришелецът (1979)Сценаристът Дан О’Банън взима синопсиса на черно-белия филм от 1958 – „It: The Terror From Beyond Space” – където екипът на космически кораб постепенно е избиван от извънземен пришелец – и го използва за класиката на Ридли Скот от 1979. Разбира се, всички останали елементи – цикъла на живот на пришелеца, богатия символизъм, дизайна на Гигер и т.н. превръщат шаблона за „слашър филм в космоса” в едно голямо произведение на научната фантастика.Търсенето на Немо (2003)Френският детски автор Франк Льо Калве завежда дело срещу Пиксар за приликата на „Търсенето на Немо” със собствената му книжка за деца – „Пиеро, рибата клоун”, където главния герой също изгубва родителите си. Авторът и адвоката му искат дял от приходите на хитовата анимация, но изгубват делото, защото детската книжка излиза чак през 2002 (създадена е през 1995), което е няколко години след като работата по „Немо” е започнала.За шепа долари (1964)Както Акира Куросава казва относно филма на Леоне – „Това е един добър филм ... но е моя филм.” Куросава успешно съди Серджо Леоне за използване на теми и типажи герои от собствения му филм – „Телохранител”. „За шепа долари” е обявен за неофициален и нелицензиран римейк на „Телохранител”, а Куросава и студиото му получават 15 процента от приходите на култовия уестърн. Въпреки всичко това, Клинт Истууд се превръща в звезда с иконичния си герой – Безименния, а филма променя хода на уестърн жанра.Генезис (2010)Няколко хора откриват забележителните прилики в сюжета на филма на Крис Нолан и комикса за Скрудж МакДък – „Dream of a Lifetime” („Мечта за цял живот”), в който група престъпници влизат в сънищата на Скрудж, за да открият комбинацията за трезора му. Въпреки това, сложността на правилата на Нолан – с нуждата от архитект, фалшификатор и химик, и емоционалната дълбочина правят историята му гениална.Аватар (2009)От къде да започнем? Целият високо-технологичен блясък от епоса на Джеймс Камерън е вдъхновен от стари неща, като започнем от „Танцуващият с вълци”, „Покахонтас” и най-очевидно – „Фърнгъли: Последната екваториална гора”. И все пак, „Аватар” е най-вече триумф на стила над съдържанието, след като използването на неговата 3D motion-capture технология се превърна в повратна точка в киното, от която Стивън Спилбърг и Питър Джаксън започнаха да си водят бележки.Шофьор на такси (1976)Сложете Травис Бикъл на един кон, вместо в такси, а героят му – единак, военен ветеран, расист, търсещ младо момиче, отвлечено от злодеи – и ще получите същински двойник на Итън Едуардс (Джон Уейн) от класиката на Джон Форд - „Следотърсачите”. Въпреки това, психологическия реализъм от сценария на Пол Шрейдър, безкомпромисната режисура на Скорсезе и вглъбеното изпълнение на Де Ниро правят „Шофьор на такси” велик.източник: totalfilmпревод: Стефан Димов ... още »
Носителят на Оскар® Дензъл Уошингтън и Марк Уолбърг са звездите в новият експлозивен екшън 2 Патлака. Филмът проследява историята на двама агенти от различни служби, принудени да работят заедно.Основен проблем в този работен екип обаче е факта, че никой от тях не знае, че другият е федерален агент под прикритие. През последните 12 месеца агентът на DEA Боби Тренч (Уошингтън) и офицерът от военноморското разузнаване Маркъс Стигман (Уолбърг) са неохотно залепени един за друг.Работейки като членове на наркодилърски синдикат, всеки от тях вярва в партньора си точно толкова, колкото и на престъпниците, които трябва да уличат. Опитът им да проникнат в мексикански наркокартел се осуетява и Тренч и Стигман са внезапно изоставени от службите, които представляват.Когато всички са по следите им, за да ги вкарат в затвора или да ги заровят мъртви, двамата агенти могат да разчитат единствено един на друг. За зла участ на преследвачите им, добрите момчета са понаучили това-онова, докато са се правели на лоши. Премиера в България: 20.09.2013 ... още »
От 2 февруари bTV Comedy ще започне излъчването на комедийния сериал „Ханк”. Епизодите ще се излъчват всяка събота и неделя от 18:00 ч. Носителят на наградата „Еми” Келси Грамък („Фрейзър”, „Бар „Наздраве”) ще се превъплъти в ролята на Ханк Прайор – голям шеф в престижна фирма, който ненадейно губи работата си. Тогава той решава да се премести заедно със семейството си в малкото градче „Ривър Бенд”, щата Вирджиния, където някога е започнала успешната му бизнес кариера. Сега обаче, освен че е загубил почти всичко, ще му се наложи да се изправи и пред най-голямото предизвикателство - да бъде добър съпруг и баща и да се посвети на семейството си, с което никога не е прекарвал достатъчно време. И докато жена му Тили съжалява, че е напуснала охолния си живот в Ню Йорк, Ханк е твърдо решен да възроди кариерата си именно в града, където е започнало всичко. По пътя обратно към триумфа обаче той ще трябва да се изправи срещу доведения си брат Гради Фънк, който със задоволство наблюдава последните му неуспехи. Ханк ще се сблъска с проблеми и в това да намери допирни точки с децата си – ексцентричният му син Хенри и дъщеря му Мади, вечно недоволна тийнейджърка, която за всичко търси вината в баща си. Въпреки неуспехите и трудностите обаче, Ханк е решен да се върне на върха. ... още »
Благотворителна кауза събира известни личности с крайни позицииЕмблематичната реплика „Нека играта в „Стани богат” започне сега” ще чуем отново на 4 февруари, от 20.00 ч. по Нова ТВ. Точно тогава една от най-интересните и вълнуващи телевизионни игри ще се завърне на екран в името на благотворителна кауза. Всеки понеделник в рамките на 2 часа (от 20.00 до 22.00 ч.), въпросите ще задава човекът, превърнал се в неизменна част от историята на „Стани богат” – Ники Кънчев. На стола на богатството ще сяда двойка известни личности, като за първи път това ще са хора, които неведнъж са заставали един срещу друг и ясно са изразявали своите крайни и различни позиции. Министри, актьори, режисьори и музиканти са само част от участниците, които ще влязат в студиото на „Стани богат” през този сезон. Предизвикателството пред тях ще бъде не само да преодолеят разногласията си, но да дадат всичко от себе си в името на благотворителна кауза. Събраните от играта средства ще отидат за стипендиантската програма „Стани шампион” за деца в неравностойно положение с изявен спортен талант. Началото на тази програма е поставено през 2010 г., когато в резултат на благотворителното издание на играта е събрана сумата от 265 000 лева. На стола на богатството тогава сядат общо 27 известни българи, сред които Татяна Лолова, Стефка Костадинова, Ивет Лалова, Росен Плевнелиев, Цветан Цветанов, Васил Найденов и други. С безвъзмездната си игра всички те дадоха възможност на деца от домове за сираци от цялата страна да развиват спортния си талант. От тогава до днес общо 67 деца са се присъединили към програмата „Стани шампион”, като някои от тях дори вече са носители на медали. „Стани богат” има зад гърба си 10-годишна история. Представено в цифри, това са над 1000 епизода, над 2000 участници, над 15 000 зададени въпроси и над 6 милиона лева раздадени парични награди, от които над милион и половина са за благотворителни цели. Именно заради комбинацията от знание, късмет, напрежение, шоу и адреналин, „Стани богат” си остава една от най-вълнуващите телевизионни игри и напълно оправдава известната фраза „ето защо тази игра е велика”. „Стани богат” – от 04 февруари, всеки понеделник, от 20.00 до 22.00 ч. по Нова ТВ ... още »
В „Династия“ Вие бяхте доброто момиче, а Алексис – лошото. Искала ли сте да играете ролята на злодей?Не, харесваше ми да бъда доброто момиче. Харесвах ролята. Беше ми приятно да бъда щастлива и влюбена. Предпочитам това вместо да бъда сърдита и отмъстителна. Но има нужда и от двата образа. Интересен е фактът, че единият не може без другия. Необходими са и двата образа, защото е важно да се покажат всички страни на нашата природа.Каква беше атмосферата на снимачната площадка? Всички ли бяхте приятели или имаше някакви тайни съперничества?Не. Нямаше как да се забавляваме толкова много, ако наистина имахме проблемите, за които се пишеше в пресата. Всъщност ние се разбирахме много добре. Всички се вълнувахме, че правим този сериал и, че всички го харесват. Имаше история за голямото съперничество между мен и Джоан, а тя идваше на гости в къщата ми преди „Династия“, когато бях женена за втория си съпруг и живеех в Малибу, тя постоянно ни посещаваше за вечеря.Какво е да работиш с Джоан Колинс?Първо, тя е страхотна актриса. Толкова е приятно да се работи с нея, защото тя е великолепна в това, което прави. Никой няма да забрави Алексис. Тя беше фантастична. Беше невероятно, защото, когато започнахме сериала, нейната героиня не беше написана, но през втората година от снимките я доведоха и смятах, че е гениално решение, защото беше много вълнуващо. Това изигра важна роля в „Династия“. Това е една от причините, които според мен ни държаха на върха толкова дълго, защото наистина се получаваше – всички тези различни герои заедно. Чудесно е да има две съпруги, и двете влюбени в един и същ мъж, и драмата между тях. Ако „Династия“ се завърне на телевизионния или големия екран, каквито са слуховете, ще пожелаете ли да участвате?Е, това вероятно е, защото „Далас“ беше успешен и навлиза вече във втората си година. Научила съм се да не казвам „никога“. Преди 30 години казах на агента си, че никога няма да играя в театрална постановка, а това се случи. Затова никога не казвам никога. Отворена съм за всякакви възможности. Участието ми може да зависи изцяло от това как е написан сценария и как е представен. Със сигурност не бих искала да се върна и да направя нещо, което не е качествено продължение на това, което сме постигнали преди. Затова оставам отворена и в очакване. „Династия“ Ви превърна в звезда от световна величина за много кратко време. Какво бе чувството да живеете публично живота си?До деветата година бях готова да си тръгна и да имам личен живот, затова напуснах сериала преди края му. Нямах представа, че той ще завърши през деветата година, което е причината, поради която помолих продуцентите да напусна. Смятах, че ще продължава и продължава…Трудно е да имаш собствен живот, когато си наблюдаван „под микроскоп“. Но мисля, че днес е много, много по-трудно, отколкото в миналото. Снимат и улавят всеки един момент от ежедневието ти. Аз лично се преместих от Холивуд чак до Вашингтон. Исках да имам собствен живот. Наистина е вълнуващо да изживееш звездната слава, но накрая достигаш до момент, в който искаш да си върнеш живота.Написах книгата „Рецепти за живот“. Описах това пътуване. То беше прекрасно. Поглеждам назад към миналото и не бих пропуснала нито момент, но сега съм на 70 г. и съм много щастлива.Когато сериалът „Династия“ се превърна в огромен хит, Вие бяхте обявена за една от най-красивите жени в света. Усещахте ли натиск за това как трябва да изглеждате?Абсолютно, защото, когато ти кажат, че си една от десетте най-красиви жени на планетата, а ти се събуждаш сутрин и се поглеждаш в огледалото и си казваш, „Уау! Мисля, че изглеждам като всички останали“, разбираш че е необходим екип, който да се грижи за външния ти вид.Не може просто да се събудиш и да изглеждаш като Кристъл Керингтън! Макар че я показват как става от леглото в сатенения си халат, ти си там два часа по-рано за грим и прическа.От една страна това е филм, телевизионна продукция, една илюзия, но от друга – жените вярват, че трябва да достигнат до такъв стандарт, който е нереалистичен и аз определено се усещах притисната в това отношение. Това е и причината да кача 12 кг., когато напуснах снимките – само в знак на протест. Можех да правя каквото пожелая от старите си навици. Усещането беше „Отново съм нормален човек“, и има нещо прелестно в това да имаш собствен, личен, неприкосновен живот, но натискът върху жените в днешно време е ужасен и не е реалистично.Трябва да ни бъде позволено да бъдем себе си и изобщо да не приличаме на някой друг в света, освен на този, който сме, защото всеки от нас е уникален и красив по свой собствен начин.Вие сте имала невероятен живот. Какво Ви научи той и от какво се гордеете най-много?Боже мой! Какво ме е научил животът? Мисля, че да го живея пълноценно и да не се страхувам да правя грешки. Просто излез и прави каквото сърцето ти подсказва и няма значение къде ще те отведе.Не съжалявам за браковете си. Любовта си струва всички жертви и ако не завърши правилно или ако има болка или проблеми, пак си е струвало. Струва си да обичаш.За нищо на света не бих пропуснала и миг от живота си. Исках да се омъжа и да имам деца. Това беше мечтата ми. Никога не съм искала да бъда актриса. Аз отделих време да свърша това, така че моята кариера завърши такава, каквато бе. Това просто демонстрира, че е имало възможности, които са ме очаквали, за които не съм подозирала. След като нещо приключи и аз смятах, че е страшно тъжно и болезнено, се отвори нова врата и ми се случиха великолепни неща.Когато се обърна назад и се замисля за живота, си казвам „Боже, колко перфектно се е наредило всичко“, дори когато мислех, че е ужасно, се е оказвало, че е добро.Просто излезте и приемете възможностите! Не се отказвайте от живота, наистина се впуснете в него.Ако можехте да кажете едно нещо на 16-годишното си „Аз“, какво би било то?Само, че пътят на живота си струва, че е вълнуващ. Животът е дар. Той е върховен дар, а ние забравяме това. Ние сме толкова погълнати от дребните детайли в него, че забравяме да виждаме истинската му красота.Хитовият сериал "Династия" продължава с трети и четвърти сезон в програмата на CBS Drama през февруари 2013 г.Династия – 3 и 4 сезон (Dynasty – Season 3 & 4)Всеки делничен ден, 21:10; повторение на следващия ден, 9:30 и 14:30; Омнибус, неделя 17:50През февруари по CBS Drama ще видим трети и четвърти сезон на бляскавата сапунена опера от 80-те „Династия“. През трети сезон смущаващите събития продължават да се случват! Полицейско разследване на случай с изчезнало дете и унищожителен пожар ще ви заковат пред екрана! Четвърти сезон започва с полицейски обиск, след като Марк драматично спасява Алексис и Кристъл от горяща колиба – но какво всъщност прави той там? ... още »
Председателят на журито на 12-ия СФФ се завръща на фестивала през 2013 г. с новия си филм „Момичето и Смъртта”Един от най-изявените представители на съвременното холандско кино Йос Стелинг е многократно награждаван на международни кинофестивали: четири пъти е носител на „Златният телец” в Холандия, два пъти на „Златен грифон” в Санкт Петербург и на „Златна роза” в Монтрьо, Швейцария. През 1999 г. е отличен за цялостен принос в Уотървил, САЩ, а през 2001 година Асоциацията на чешките филмови клубове му присъжда наградата за особени постижения в световното кино. 2013 ще прибави в колекцията му Наградата на София за принос към изкуството на киното.Йос Стелинг гостува за втори път на София Филм Фест – на 12-то издание на форума той бе председател на Международното жури и представи на зрителите панорама от 7 свои филма. В рамките на предстоящия СФФ 2013 зрителите ще могат да гледат най-новата творба на Йос Стелинг „Момичето и Смъртта”. Създаден по оригиналния сценарий на Йос Стелинг и Берт Рийкеликхуйзе, филмът разказва за невъзможната любов между руския учен Николай (Сергей Маковецки) и куртизанката Елизе (Силвия Хьокс).Историята проследява Николай, който се завръща на мястото, където за пръв път е срещнал голямата си любов преди половин век, и е преживял романтична трагедия. Основната част от филма се развива в края на XIX век, в изоставен хотел в Таненфелд, Тюрингия (бивша Източна Германия), който все още носи следи от отминалото време... В новия си филм „Момичето и Смъртта” Йос Стелинг събира отново актьорите Силвия Хьокс и Сергей Маковецки, които работят с него в „Душка” (представен премиерно на София Филм Фест 2008).Момичето и СмърттаЙос Стелинг е самоук режисьор, роден през 1945 г. в Утрехт, Холандия. Баща му работи като пекар и разкарва хляба в голяма кутия, прикрепена на велосипед. Именно тази кутия, облепена отвътре с бяла хартия и с една малка дупка, пробита на нея, става първата камера за осемгодишния Йос. През това киноквадратче той с интерес наблюдава живота в родния си град и разказва своите „истории от кутията”. За киното го спечелват филмите на Де Сика и Роселини, които гледа в училище и тъй като по онова време в Холандия няма специализирани киношколи, той сам открива тайните на седмото изкуство.„Кинотворчеството е труден процес, в който различни компоненти трябва да бъдат съчетани. Но без публиката, процесът не може да приключи, трябва да се направи връзката между създадената творба и съзнанието на хората, които я възприемат – признава в интерю за СФФ Йос Стелинг. – Самият филм е само половината от изживяването, за да се допълни то, са нужни зрителите. Творбата и публиката, събрани заедно, създават нещо уникално и съвсем различно.”Стелинг дебютира като режисьор с „Марикен ван Ньоймеген”, селектиран в конкурса на Кан през 1975 г. – чест, която не е оказвана на друг холандски филм оттогава. Международен успех и известност му носят и следващите филми, превърнали се в класика за холандското кино: „Рембранд 1669” (1977), „Илюзионистът” (1984), „Стрелочникът” (1986), „Летящият холандец” (1995). Всички те се отличават с неповторим авторски стил и удивителна изразност.За холандския режисьор киното е изкуство, за чието разбиране са достатъчни жестът, мимиката, емоцията. С тънкия си усет за природата, хората и цветовете, като талантлив психоаналитик той прониква в най-съкровените дълбини на подсъзнателните стремежи, желания и фантазии на публиката. Хуморът е основното, което обединява творбите на холандския режисьор, а темата за самотата преминава от филм във филм като лайтмотив.„Фестивали като София Филм Фест показват на публиката нещо много специално и много важно – споделя Йос Стелинг. – Наричаме творбите не просто филми, а Кино – чиста проба изкуство, подобно на литературата и музиката. Цялата фестивална общност е вярна на тази тенденция – навсякъде по света фестивалите се развиват и стават все по-интересни. Всичко това се случва и защото в Интернет-ерата човек се чувства много самотен. Хората вече имат нужда от алиби, за да се срещат. Дори само заради това киното ще продължава да съществува и в бъдещето!” ... още »
Гледането на филми с Джейсън Стейтъм е своеобразна форма на терапия и ефикасна форма на психическо разтоварване. И тъй като британският екшън-актьор изпълнява една роля в различни филми, вероятно е подходящо да се каже, че зрителят прекарва приятни минути в креслото, в съзерцание на поредните приключения на Транспортера.Следвайки метода на Константин Станиславски, Стейтъм е влязъл в сценичен Образ (някъде около 2002 година) и не бърза да излезе от него. Той няма причина да го прави, защото се чувства достатъчно комфортно в него и е достатъчно разумен да не се разхожда в непозната територия, криеща опасности от всякакво естество. Равномерното му екранно присъствие, непромененият външен вид и внимателният подбор на ролите, му осигуряват равномерно количество почитатели и равномерен (солиден) бокс-офис на филмите му.Паркър е професионален бандит, ръководен от благородни правила в своята не дотам благородна дейност, почиваща на ръководния принцип: взимаме само от богатите, не убиваме и не нараняваме никого. Благодарение на неговия план обирът на един лунапарк в Охайо е елементарна рутинна операция, по време на която той успява дори да проведе успокоителна беседа с изключително стресиран полицай-новобранец. И ако мисията приключва безболезнено, то разпределянето на плячката се оказва труден и деликатен момент. Съучастниците на Паркър не споделят аристократичния му подход, в резултат на което той се оказва смъртоносно прострелян и изоставен в една крайпътна канавка.Нека зрителят не се притеснява, защото атлетичното тяло на Стейтъм познава раните, а грозните белези от тях, показват, че те не са били подлагани на ласкавите грижи на квалифициран медицински персонал. Оцелял по чудо, Паркър се оказва в болница, надянал за кратко време болничната престилка от Огън в кръвта. Това, което следва по-нататък е отмъщение – справедливо, хладнокръвно, ефикасно и безмилостно.В луксозната част на Флорида, където се събират всички протагонисти, пътят на Паркър пресича този на очарователната Лесли Роджърс, агент по покупко-продажба на недвижими имоти, превъплътена от Дженифър Лопес - другата голяма холивудска звезда в киноразказа. Новините за нейното участие са две. Добрата е, че тя не пее. Лошата е, че се опитва да създаде многопластов персонаж в екшън филм като драматична актриса. Смехотворният резултат буди съчувствие и умиление. Смекчаващо вината обстоятелство е, че докато Паркър проверява наличието на специални разузнавателни средства по тялото на Джей Ло, зрителят може да се убеди, че костариканската дива прекарва много време във фитнес-клуба и да обнови впечатленията си от нейните щедри форми, гордо запълвали страниците на шарените списания с жълта тенденция. Веднага трябва да разочаровам читателя с друга новина – очакваната любовно-еротична сцена между Джейсън Стейтъм и Джей Ло не се състоява, затова те остават приятели завинаги.Паркър предлага достатъчно количество ръкопашни разговори, за да засити истинския екшън фен. Сцените са заснети и монтирани с вещина, а звуковата писта предлага дори и звук от среща на пожарогасител с главата на несговорчив охранител. И ако Паркър действа много, то репликите му са лаконични, пълни със сарказъм, цинизъм и чувство за хумор, доближаващи се до философски обобщения. Бих сравнил неговият екранен образ с този на Клинт Истууд в уестърните на Серджо Леоне. С каменното си небръснато лице, почти голата си глава и костюма си (с нищожни вариации) Стейтъм превръща клишето в творчество. Твърдението е почти абсурдно, но феноменалният успех на всеки негов филм го доказва по неопровержим начин и Паркър е достойна перла в кариерата му и в екшън жанра.dalt ... още »
Предстоящият “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” се очертава да бъде най-амбициозния филм от стартиралата през 2000-та година поредица за мутантите Х-Мен. Създателят на първия филм, Брайън Сингър, заема отново режисьорската позиция, а за снимките ще бъде отделен бюджет от над 120 милиона долара. В средата на изминалата 2012-та година стана ясно, че “Дни на изминалото бъдеще” ще бъде директно свързан както с предишната част от поредицата “Х-Мен: Първа Вълна” (чиито актьорски състав беше изцяло нов) така и с първите три филма от успешния франчайз.Сюжетът на предстоящата продукция ще разказва за дистопично бъдеще управлявано от роботите “Сентинели”, които преследват мутантите и минало в което е извършено покушение над влиятелен сенатор, чиито последици са довели до това бъдеще.Имайки в предвид този сюжет не е изненадващо, че режисьора и продуцентите решиха да привлекат към проекта почти всички главни актьори от предишните части. Познатите от “Х-Мен: Първа Вълна” Джеймс Макавой, Майкъл Фасбендер и Дженифър Лоурънс отново ще изиграят ролите на Професор Х, Магнито и Мистик, а техни екранни партньори ще бъдат звездите от първите три части Иън Маккелън, Патрик Стюарт и Хю Джакман. По думите на Брайън Сингър “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” ще “обедини всички предишни филми” и ще разполага с “голям и еклектичен актьорски състав”. Снимките на бъдещия блокбастър ще стартират след няколко месеца, а световната му премиера е планирана за средата на 2014-та година. Кастингите продължават и в момента, а преди броени часове Брайън Сингър разкри на страницата си в Туитър, че към актьорския състав се присъединили и актьорите Ана Пакуин, Елън Пейдж и Шон Ашмор. И тримата изпълнители са познати на феновете на “Х-Мен” – Пакуин и Ашмор изиграха ролите на Роуг/Мери Д’Анканто и Боби Дрейк/Ледения в първия филм, а Пейдж се появи за първи път като Кити Прайд/Shadowcat във второто продължение от 2006-та година.От компанията 20th Century Fox заявиха, че “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” ще бъде първия филм от поредицата, който ще се разпространява в триизмерен формат, но за момента не се знае дали Брайън Сингър ще използва 3D-камери или ще разчита на компютърно конвертиране по време на пост-продукцията.Сценарият на лентата, вдъхновен от едноименния комикс, е вече завършен, а Ана Пакуин, Шон Ашмор и Елън Пейдж със сигурност няма да бъдат последните актьори, които ще подпишат договори за участие.Преди няколко дни Дженюъри Джоунс, която в “Х-Мен: Първа Вълна” изигра ролята на Ема Фрост, заяви, че все още не знае дали ще участва в новата продукция, но за сметка на това има надежда, че режисьора и продуцентите ще привлекат отново носителката на “Оскар” Холи Бери, която в първите три части се превъплъти в образа на мутанта Ороро Мънро/Буря.Допълнителна информация за “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” ще бъде разкрита в следващите няколко седмици.Комиксовият екшън ще тръгне по световните киноекрани от 18-ти юли, 2014-та година. ... още »