ИГРА С НАГРАДИ! СПЕЧЕЛИ ОРИГИНАЛНИ КИНОНАГРАДИ ОТ Капитан Америка: Нов свят
Влизаме в екшъна с #КапитанАмерикаНовСвят 🦸от 14 февруари на 3D в CINE GRAND!
✅ Тагни приятел, с когото искаш да гледаш филма. ✅ Последвай ни в инстаграм @cinegrandbulgaria 👉 И може да спечелиш оригинална награда от филма Капитан Америка: Нов свят → 2 бр. оригинален ключодържател от филма → 2 бр. оригинален тефтер от филма → 2 бр. оригинална тениска от филма Побързай и не пропускай своя шанс!
София Филм Фест ни среща с Рани Масала, Махмут Фазъл Чошкун, Горан Паскалевич, Ада Соломон, Олена ФетисоваКато добри домакини, които обичат разнообразието, при нас всеки ден е различно. Сред специалитетите за края на работната седмица е „Жирафада”. Той ще бъде представен в Дома на киното от 21,00 от режисьора Рани Масала, роден във Франция, но с корени от Египет и Палестина. Преди да се захване с кино, го влече политиката, но бързо сменя посоката. А историята за Заид, който решава да открадне жираф от израелска зоологическа градина и да го вкара незаконно в Палестина – всичко това само, за да не е самотна любимата му жирафка Рита – е пълнометражният дебют на Рани.Друг режисьор, чиито първи избор също не е било точно киното, е Махмут Фазъл Чошкун. Той е тук, за да представи филма „Йозгат блус” в кино Одеон на 13 март от 18,30. А ние можем да го попитаме как така след като е прекарал няколко години в Техническия университет на Истанбул, изведнъж е решил да види какво се случва във Факултета по кино, телевизия и дигитални медии на Калифорнийския университет.Киното обаче определено е бил първи избор за режисьора Горан Паскалевич, който някъде на двайсетгодишна възраст влиза да учи във Филмовата академия в Прага. Той ще получи Наградата на София на 14 март в 21,00 в кино Люмиер, а минути след това ще видим най-новия му филм „Когато се съмне”.И завършваме с десерта – две дами, които в Одеон и в Euro Cinema ще представят последните си проектите. Ада Соломон е продуцент от Румъния и е във филмовия бизнес вече две десетилетия. Освен че се занимва с продуциране на реклами, на документални и на игрални филми, преподава в Националното филмово училище на Румъния и е изпълнителен директор на букурещкия филмов фестивал NexT. Във филмотечното кино този четвъртък (14 март) тя ще представи „Позиция на дете”. Има още един филм от програмата на София Филм Фест 2014 с нейното име в екипа и това е „Роксана”.Другата дама на петъчния ден е Олена Фетисова, която е в киноиндустрията под една или друга форма откакто се помни. Но биографичната драма за гениалния режисьор Сергей Параджанов е пълнометражният й игрален дебют. Тя е негов автор, заедно със Серж Аведикян, и от 21,15 в Euro Cinema ще ни сподели какво е да надникнеш толкова отблизо в историята на този гениалнен режисьор. ... още »
Режисираният от Зак Снайдър приключенски екшън “300” успя да вкара значителен брой български зрители в киносалоните през 2007-ма година и популярността му на родна почва продължава да бъде голяма. Именно поради тази причина съвсем не е изненадващо, че продължението на лентата, озаглавено “300: Възходът на една империя”, се пребори без особени проблеми с две нови филмови заглавия и оглави българската бокс офис класация.За първите си три дни в България (7-9 март) премиерния “Възходът на една империя” привлече вниманието на над 27 хиляди зрители и за същия период от време натрупа приходи от 278 348 лева – резултат, който нарежда филма сред най-добре стартиралите заглавия от началото на 2014-та година. Заснетата в България триизмерна 100-милионна продукция беше предшествана от рекламна кампания, която в комбинация с популярността на оригиналната лента гарантира добър стартов уикенд. Имайки предвид спечеленото до момента и продължаващия силен интерес на българската публика към триизмерните филми от този жанр очакванията са, че до една седмица “300: Възходът на една империя” ще надмине границата от половин милион лева. При всички положения 3D-продукцията ще се нареди сред хитовите заглавия на зимно-пролетния сезон и в най-добрия случай ще бъде свалена от екраните с приходи от над един милион лева. За изминалите пет дни от световната премиера “300: Възходът на една империя” е натрупал от международните си кинопрожекции приходи от общо 136 720 791 долара.Второто място в класацията е заето от триизмерната анимация “Мистър Пибоди и Шърман”. За периода от 7-ми до 9-ти март премиерната лента на Роб Минкоф е вкарала в касите на кината 151 709 лева, което е напълно приличен старт за заглавие, което е базирано на почти непознат в България анимационен сериал от 60-те години. Въпреки че не е един от най-силно рекламираните и дискутирани филми на 2014-та година “Мистър Пибоди и Шърман” вече се представя значително по-добре от конкурентните анимации “LEGO: Филмът” и “Джъстин и рицарите на честта”. Като цяло дава заявка за едно задоволително представяне в родния бокс офис.Големият успех на “Замръзналото кралство’ със сигурност няма да бъде повторен от “Мистър Пибоди и Шърман”, но все пак филма с бюджет от над 100 милиона долара има шанса да надмине границата от половин милион лева. След около една седмица триизмерната анимация ще може да се похвали с приходи от около 250 хиляди лева.“Живи легенди” застава на трета позиция със спечелени за близо един месец по кината 514 965 лева. Българската продукция няма да има сили да достигне границата от един милион лева, но въпреки това досегашното й представяне е повече от задоволително, особено като се има предвид силната конкуренция и факта, че става дума за оригинално родно заглавие, което не може да разчита на по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции. “Живи легенди” се превърна в първия български филм от почти две години, който надмина границата от половин милион лева, и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екран с приходи от около 650 хиляди лева.Триизмерният “Помпей” е на четвърто място в класацията, като за три седмици по родните киноекрани е натрупал общо 455 699 лева. В по-голямата част от света приключенския екшън с Кийфър Съдърланд мина по кината без да направи особено впечатление, но ситуацията в България е различна и до няколко дни филма ще достигне границата от половин милион лева. За изминалата една седмица “Помпей” е добавил към актива си допълнителни близо 100 хиляди лева, което е бъз съмнение добро постижение за заглавие, което не е част от вече изградена поредица.Появата на конкурентното триизмерно зрелище “300: Възходът на една империя” със сигурност ще окаже негативно влияние на приходите на “Помпей”, но независимо от това филма на Пол Андерсън ще надмине границата от половин милион лена до няколко дни и цялостното му представяне в Българи ще бъде сметнато за успешно. До момента по света лентата е спечелила 78 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 100 милиона.Въздушният екшън-трилър “Директен полет” застава на пета позиция в тазседмичния топ 10. Филмът с Лиам Нийсън се прожектира на родна почва от десет дни насам и за този период от време е спечелил 160 024 лева – приличен резултат за оригинално заглавие, което се прожектира единствено в традиционния двуизмерен формат. “Директен полет” няма да се нареди сред най-големите хитове на годината, но за сметка на това представянето му до момента е по-добро от това на предишния филм с Лиам Нийсън “Твърде лично 2” и въпреки появата на нови триизмерни заглавия филма успява (поне за момента) да удържи на конкуренцията. В най-добрия случай “Директен полет” ще приключи похода си по българските киноекрани с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева.Шестото място е заето от “Ченге за един ден”, който за десет дни по кината е натрупал общо 130 032 лева. Филмът с Айс Кюб и Кевин Харт се превърна в изненадващ хит в Съединените щати и досегашното му представяне в България е задоволително за екшън-комедия, която не бе предшествана от силна предварителна реклама и множество дискусии в интернет. Представителите на жанра “полицейска екшън-комедия” почти никога не трупат огромни приходи от българските си кинопрожекции (изключение е “Лоши момчета 2”, който само за три седмици натрупа над половин милион лева) и спечеленото от “Ченге за един ден” до момента също не прави особено впечатление на общия фон. Все пак за оригинално заглавие в двуизмерен формат филма на Тим Стори се представя достойно на родна почва и преди да бъде свален от екран най-вероятно ще успее да се добере до границата от 300 хиляди лева.Провокативният “Нимфоманка” застава на седма позиция в класацията. За първите три дни в България (7-9 март) премиерната лента с Шая Лебоф и Стелан Скарсгард е вкарала в киносалоните 2100 зрители, а приходите се равняват на 16 807 лева. Дори и да се игнорира факта, че “Нимфоманка” е забранен за лица под 18-годишна възраст филма е представител на независимото европейско кино, което само по себе си означава, че приходите от кинопрожекциите в България няма да бъдат големи.Подобен род заглавия вкарват в кината най-вече почитателите на не-комерсиалното кино и е почти невъзможно да бъде привлечено вниманието на по-младата публика, която е на практика движещата сила на световния бокс офис. Похвално е, че “Нимфоманка” все пак намери място в родния топ 10, но като цяло филма е засенчен от далеч по-комерсиалните и рекламирани заглавия и най-вероятно ще отпадне сравнително бързо от кинопрограмата.“Пазители на Наследството” е на осмо място, със спечелени за три седмици по кината 128 934 лева. Режисираният от Джордж Клуни филм е насочен главно към по-възрастната публика и това без съмнение оказа влияние на приходите в България. По отношение на бокс офиса “Пазители на Наследството” едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици, но все пак за исторически филм с ограничена публика (пристигнал на родна почва без особени претенции) досегашното му представяне е сравнително прилично. В най-добрия случай лентата ще успее, преди да бъде свалена от екраните, да натрупа приходи от 200 хиляди лева.Деветата позиция е за романтичната драма “Зимна приказка в Ню Йорк“, която за един месец е спечелила 135 483 лева – не особено впечатляващ, но за сметка на това очакван резултат за представител на романтичния жанр. В световен мащаб филма на Акива Голдсман изненада със слабите си финансови постъпления и на този фон българското му представяне може да бъде сметнато за прилично. Границата от 200 хиляди лева едва ли ще бъде достигната и по всяка вероятност “Зимна приказка в Ню Йорк“ ще приключи с приходи от около 180 хиляди лева.“LEGO: Филмът” заема последното десето място, със спечелени за пет седмици 127 946 лева. Що се отнася до родния бокс офис амбициозната триизмерна анимация се превърна в едно от първите финансови разочарования на 2014-та година. В повечето големи страни по света “LEGO: Филмът” натрупа значителни приходи от кинопрожекциите си, но българската публика не бе особено ентусиазирана и спечеленото до момента е под очакванията за вдъхновено от известни играчки триизмерно заглавие с голям бюджет и прилична предварителна реклама.Лентата на Фил Лорд и Крис Милър е на път да отпадне от топ 10 и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си с приходи от около 150 хиляди лева. Общо по света “LEGO: Филмът” е спечелил 361 445 025 долара при бюджет от 60 милиона. ... още »
Полицейската екшън-комедия с Айс Кюб и Кевин Харт “Ченге за един ден” се превърна в първия изненадващ хит на 2014-та година. Нискобюджетната лента на режисьора Тим Стори натрупа над 140 милиона долара в световен мащаб и от студиото Юнивърсъл Пикчърс вече оповестиха, че се подготвя директно продължение, чиято премиера най-вероятно ще се състои през първата половина на 2015-та година.Бокс офис успеха на “Ченге за един ден” утвърди Кевин Харт като един от най-популярните комедийни актьори в момента и името му вече се свързва с няколко големи студийни проекти. Един от тези бъдещи проекти е мафиотската екшън-комедия “Черен фантом” (“Black Phantom”), чиито бюджет за снимки и реклама ще бъде отпуснат от студиото зад поредицата “Подземен свят” Screen Gems. Кевин Харт неофициално е потвърдил намерението си да изиграе една от главните роли в продукцията, а според източници от студиото негов екран партньор най-вероятно ще бъде носителя на “Оскар” Джейми Фокс. Преговорите с двамата актьори протичат в момента и според сайта на списание “Варайъти” ако всичко протече по план към проекта ще се присъедини и режисьора на “Ченге за един ден” Тим Стори. Историята на “Черен фантом” ще се фокусира върху предаден от началниците си мафиотски наемен убиец, който за да осъществи плана си за отмъщение е принуден да обедини сили с човека, който е бил изпратен да го убие – мистериозен наемник на име Черен фантом. Ако всичко протече по план Джейми Фокс и Кевин Харт ще изиграят ролите на двамата наемници, а Тим Стори ще режисира и продуцира лентата. Сценарият е почти завършен, но снимките се очаква да започнат едва след като Харт приключи с работата си по продължението на “Ченге за един ден” (чиито снимки започват през лятото на тази година).От Screen Gems провеждат разговори и с няколко други актьори, които изявяват интерес към мафиотската екшън-комедия, но за момента не се разкриват конкретни имена. В следващите няколко месеца ще бъде разкрита нова информация за статута и екипа на “Черен фантом”. ... още »
Една от най-силно засегнатите теми в киното определено е любовта и тя няма как да остане извън фестивалната програма.Започваме с „Дубровски” - съвременна интерпретация на едноименната повест на А.С.Пушкин, която пък борави с класическия сюжет за Ромео и Жулиета. Владимир е преуспяващ банкер, а Маша е прилежна възпитаничка на британски колеж. И все пак, между бащите им отдавна зрее разяждаща вражда, която ще превърне любовта на младите в катастрофа. Евгени Гиндилис пък е продуцентът на „Дубровски”, който ще е сред публиката на прожекцията в Дома на киното от 18,30 тази сряда (12 март).За да проследим премеждията на един симпатяга, който иска да се отърве от своята девственост, ще трябва да отидем в Euro Cinema отново в сряда в 21,30 и да видим „Специални нужди”. Младежът е на 27, казва се Еней и е аутист. Единственият проблем в цялата тази ситуация е, че живее в Италия, а там чисто законово не е уреден въпросът с плътските услуги. Но за сметка на това в Австрия, Швейцария и Германия този въпрос не седи, затова Еней и двама негови приятели потеглят на емоционално пътешествие в търсене на секс и преоткриване на себе си.Неуморен Казанова пък е в центъра на сюжета на „Великата красота” (вижте го в Cine Grand от 19,00 на 12 март). Той обаче е навъртял доста стабилен километраж в своя житейски път на светски лъв и в навечерието на 65-ия си рожден ден започва да си задава въпроси за живота, които преди е игнорирал. А иначе филмът и сътрудничеството между Паоло Сорентино и Тони Сервило е доказателство, че тандемите между режисьор и любимия му актьор никога не изменят на очакванията.Много сипматична е историята в „Кутия за храна”, който идва на Феста този четвъртък, 13 март (20,30 в Люмиер), заедно със своите продуценти Марк Баше и Чедомир Колар. Историята е за мъж и жена в многомилионния Мумбай, които се превръщат в най-сантименталните бунтари срещу технологиите на XXI век. Възползвайки се от неволна грешка на една поръчка, те превръщат сложната, но архаична система за доставки на домашно приготвена храна, в собствена социална мрежа. Примамени от нектара на една фантасмагорична любов, двамата заживяват на границата между реалност и измислица. Не му върви в любовта на Сандро от „Срещи на сляпо” (12 и 13 март в Дом на киното). Той е ерген на 40, който все още живее с родителите си и се съобразява с техния контрол. Но когато се измъква от контрола им и отива на море, успява да се оплете в страшна любовна афера. И всичко това съпроводено с доста ирония и смях през сълзи от режисьора Леван Когуашвили. Той е роден в Грузия, учи в Русия и трупа опит в Ню Йорк. Сега ще мине и през София (в четвъртък), за да ни представи лично последния си филм.И понеже не всичко е любов на този свят, слагаме точка на романтиката с „Нежни терористи”. С него надникваме в живота на трима мъже, които са се изправили срещу властта в Чехословакия и затова са осъдени за тероризъм, макар и всъщност да не са наранили никого със своите действия. Иван Остроховски е един от тримата словашки режисьори, които стоят зад „Нежни терористи”. Иван се занимава с кино повече от десетилетие, има над десет документални заглавия и ще се срещнем с него в четвъртък (13 март) в Euro Cinema от 21,15. ... още »
Тези, които са запознати с географията и историята на Централна Европа между двете войни, със сигурност ще си спомнят за съществуването на република Зубровка, някъде в Алпите, между Силдавия и Бордурия. Но малцина знаят, че недалеч от централния зубровски град Луц, високо сред скалите, се издига розовата сграда на петзвездният “Гранд Хотел Будапеща”, леко позапуснат в наши дни.В своя девети пълнометражен филм американският режисьор Уес Андерсън насочва вниманието си към стария континент. В киното (пък и не само) хотелът е декор с неограничени възможности, в който всеки автор може да се отдаде на всякакви прищевки и да защити правото си да разказва каквото му хрумне.Далеч от родния си Тексас, Андерсън се просмуква от атмосферата на малките спретнати алпийски селища и умело замесва сценарий, в който се преплитат по безобиден начин тиролски йодлери, славянски припеви, френски парфюми и австрийско сладкарство.Резултатът е великолепна, искряща като шампанско комедия, която отпраща зрителя към ранното творчество на Милош Форман и Иржи Менцел, с лек привкус от шедьовъра на Алън Паркър “Пътят към Уелвил”(1994), представена в старовремския, почти квадратен, екранен формат.В “Гранд Хотел Будапеща” гротесковата измислица граничи с реални исторически събития, а абсурдните приключения на персонажите не са далеч от бурлесковите гегове на нямото кино. След минималистичен увод историята запознава зрителя с Мосю Гюстав – душата на луксозния комплекс, прочут с минералните си бани. Пъргавият и вечно бодър метр д’отел е професионалист до последното копче на безупречния си униформен мундир.В съчетание с прелъстителни мустаци, той упражнява неотразимия си чар върху клиентите си – предимно стари, богати и самотни аристократки. Въпреки, че съдбата подлага на тежки изпитания този образцов хотелски служител, той не загубва вродения си финес, макар че поведението му звучи абсурдно и неадекватно в екстремните обстоятелства, в които той попада.Уес Андерсън създава разказ изпълнен с контрасти, приличащ на матрьошки, който прескача с лекота жанровите граници от сладникава мелодрама и романтична комедия, до приключенски съспенс и екшън. Авторът майсторски подрежда сцените от шарения си колаж в сътворяване на развлекателен разказ, на чиито фон могат да се открият политическите течения на епохата.Подобно на мосю Гюстав, режисьорът се грижи за добруването на публиката и предлага петзвездна подборка на актьорския състав. Ако Сталоун обединява в “Непобедимите” десетина топ звезди от екшън жанра, то Андерсън представя галерия от двойно по-голямо количество топ звезди от “сериозното кино”, приели идеята да се превърнат в екстравагантни оперетни персонажи и да се забавляват по детски.Подобен подход е невинна и забавна закачка със зрителя. За него към следенето на развоя на историята се добавя и допълнителното задание да идентифицира кой се крие зад силно гримираните персонажи, появяващи се в кратки сцени, подобно на пощенска картичка, овален портрет или снимка за спомен.Поредицата от визуални фойерверки напомня забавен и абсурден делириум, в който историята е представена с невероятна простота и несравнима ефикасност. Филмът не е чужд на известна носталгия и меланхолия и отдава почит на великите обикновени хора, за които “репутация”, “професионален дълг” и “етика” са реални понятия и житейско верую.dalt ... още »
От биографичния филм за Нелсън Мандела през пиратските приключения край Карадере до най-новата история на Били Боб ТорнтънОпределено можем да бъдем сигурни в автентичното представяне на сложните семейни драми от носителя на „Оскар”, Били Боб Торнтън, който има пет развода зад гърба си. Ще се убедим в това от „Колата на Джейн Мансфийлд” (от 18,00 в кино Люмиер), който разказва за Джим Калдуел (Робърт Дювал). Той отглежда сам четирите си деца, след като жена му го напуска заради друг мъж. Когато тя умира, 30 години по-късно, на Джим му се налага да се срещне със своя съперник…Ако сте пропуснали „Последните черноморски пирати”, възползвайте се от втората фестивална прожекция в Люмиер от 20,30. Ще се срещнем и с екипа на филма, чиито сценарист е Ваня Райнова, а продуцент е Мартичка Божилова. „Последните черноморски пирати” е съвременна трагикомедия за съкровищата, които търсим, и тези, които намираме.Минаваме към Дома на киното и прожекцията от 18,30 на „Задънена улица” на Вивиан Цю. Режисьорският й дебют е показан на фестивалите в Торонто и Венеция и представлява мистерия за забележителния свят на Китай, разделен на две. Едната част е компютърно грамотна и свързана с останалия свят, докато другата е закотвена в миналото, което не може да забрави.Програмата там продължава с „Лоното” от 21,00, в който на британската актриса Катрин МакКормак е поверен интересен образ - в „Смело сърце” тя бе момичето, за което Едгар Уолъс тайно се ожени. Сега пък е англикански пастор и за да се справи със загубата на дъщеря си, намерена удавена на дъното на басейн, заминава за малък град. Там тя се сближава с българско момиче (Марина Стоименова), което твърде много й напомня на дъщеря й. За премиерата на филма в София пристигна Джей Тейлър – продуцент на „Лоното”. Той се занимава с кино от крехката единайсетгодишна възраст, когато става част от „Children’s Film Unit” на британския Channel 4. Повече от десет години трупа опит като продуцент и в света на възрастните. Част от заглавията, от чиито екип е, са „Wild Child” и „Shanghai”.В програмата на Cinema City за вторник място е намерил „Немският доктор” на Лусия Пуенсо от 19,00. Действието се развива през 60-те години на миналия век, когато немски доктор се среща с аржентинско семейство и пътува с тях по дългия пустинен път към Барилоче. Без да подозират истинската му самоличност, всички членове на семейството приемат мъжа като техен първи гост, докато не научават истината... Докторът носи името Менгеле и всеки, който е запознат с безчинствата на Втората световна война, изтръпва при мисълта за провежданите псевдомедицински експерименти.На другия край на света ни праща „Мандела: Дългият път към свободата” от 21,00 (отново в Cinema City). Лентата ще ни наведе на мисълта, че може би зад всеки велик човек стои една обикновена любов. Също така филмът ще вдъхнови всички с доказателство, че нищо не може да сломи човешкия дух, отстояващ правото си на живот, свобода и щастие. Защото „Мандела:Дългият път към свободата” разказва за невероятните катаклизми, през които минава, за да застане начело на народа си. Идрис Елба изпълнява ролята на Нелсън Мандела в тази епична екранизация на автобиографията му, а Наоми Харис се превъплъщава в жена му Уини.Припомняме ви, че в Euro Cinema от 18,45 можете да видите „Електро Москва” - своеобразна електронна приказка за изобретателния дух на свободомислещия човек зад желязната завеса и отвъд нея. Филмът ще бъде представен от един от режисьорите Доминик Шприцендорфер, който освен това е и негов сценарист и оператор. Доминик е роден през 1974 г., завършва ВГИК, а сега живее във Виена. Работил е като оператор на няколко награждавани документални продукции, а „Електро Москва” е дебютът му като режисьор. Част от Документалния конкурс е и „Акт на убийство” от 20,30 отново в Euro Cinema, а предложението за деня от Балканския конкурс е „Земята на Сароян” в Одеон от 18,30. ... още »
През пролетта на 2012-та година от студиото на Стивън Спилбърг Дриймуъркс Пикчърс оповестиха, че ще финансират и разпространяват по света високобюджетна филмова адаптация на популярната серия автомобилни видеоигри “Need for Speed”. За изпълнител на главната роля в екшъна беше привлечен познатия от сериала “В обувките на Сатаната” Арън Пол, а на режисьорския стол седна създателя на “Мъже от стомана” Скот Уо, който в ролята си на каскадьор е работел по наситени с автомобилни преследвания филми като “Лоши момчета 2” и “Мистър и мисис Смит”.Въпреки първоначалния отказ на режисьора да заснеме “Need for Speed” с триизмерни камери от Дриймуъркс Пикчърс заявиха преди около две седмици, че е било взето решението лентата да бъде конвертирана в 3D-формат по компютърен път.Българската премиера на продукцията с бюджет от 70 милиона долара ще се състои след броени дни и имайки предвид популярността на игрите “Need for Speed” очакванията са, че филмовата адаптация ще привлече стабилен брой зрители в кината.С наближаването на премиерата от Дриймуъркс разпространиха и няколко нови стилизирани плакати на приключенския екшън на които могат да бъдат видени главните персонажи, в чиито роли се превъплъщават вече споменатия Арън Пол, Доминик Купър (“Ейбрахам Линкълн: Ловец на вампири”), Имоген Потс (“Нощта на ужасите”) и познатия от “Трансформърс: Отмъщението” Рамон Родригес.Арън Пол се превъплъщава в главната роля на младия Тоби Маршъл – механик и начинаещ състезател в нелегални ралита, който редовно помага на своите приятели да тунинговат своите автомобили. Всичко в живота му обаче се променя след като той бива обвинен за престъпление, което не е извършил.Натопен от бившия NASCAR състезател Дино Брустър Тоби бива осъден и изпратен в затвора за две години. След като излежава присъдата си той се потапя отново в състезателния свят и с помощта на привлекателната брокерка на коли Джулия Мадън започва да подготвя своето отмъщение.Режисьорът Скот Уо: “Когато правиш филм със заглавие “Need for Speed” знаеш много добре какво се очаква от теб. Хората имат конкретни очаквания и последното нещо, което искам е да ги разочаровам. Затова целта ми беше всяка сцена с движеща се кола да прави впечатление. Зрителите сами ще се уверят, че в много от автомобилните сцени не използваме дубльори и това което виждате са само и единствено актьорите. Почти всички от тях преминаха специални курсове с едни от най-добрите шофьори и каскадьори в бизнеса. За мен най-добрите автомобилни преследвания са тези в които намесата на екипа по визуални ефекти е минимална. Още от самото начало решихме, че за “Need for Speed” ще разчитаме най-вече на практическите ефекти.Нямам нищо против компютърните ефекти, но колкото и добри да са те когато биват използвани прекалено често се губи голяма част от реализма и напрежението на автомобилните сцени. Особено когато става дума за филми, които не са от фантастичния жанр.”От Дриймуъркс Пикчърс заявиха, че въпреки съвременните автомобили, които присъстват в “Need for Speed”, филма се различава от конкурентния “Бързи и яростни” най-вече по това, че е заснет в традициите на автомобилните ленти от 70-те години.Все още не е потвърдено, но според последния слух от студиото ако приходите от кинопрожекциите по света оправдаят очакванията екшъна на Скот Уо ще се сдобие с поне две продължения.Българската премиера на триизмерния “Need for Speed” ще бъде на 14-ти март, 2014-та година. ... още »
След като свръхестествения трилър “Коварен капан” се превърна в едно от най-доходоносните филмови заглавия в историята на киното от студиото Blumhouse Productions заснеха директно продължение, чиито актьорски състав бе отново предвождан от Патрик Уилсън и Роуз Бърн. Втората лента, озаглавена “Коварен капан: част 2”, разполагаше с бюджет за снимки от едва пет милиона долара, а на режисьорския стол седна за втори път австралиеца Джеймс Уан, който бързо се превърна в едно от най-известните имена в модерния хорър-жанр.Въпреки че не регистрира големи финансови постъпления в България продължението се превърна в международен бокс офис хит с приходи надвишаващи сумата от 160 милиона долара. Само няколко дни след успешния старт на “Коварен капан: част 2” беше оповестена новината, че сценариста Лий Уанел (“Мъртвешка тишина”) и продуцента Джейсън Блум (“Чистката”) са започнали да разработват трети филм от поредицата.Патрик Уилсън и Роуз Бърн няма да участват в подготвяното второ продължение и за момента не се знае кои ще бъдат техните заместници. За сметка на това Джейсън Блум разкри по време на протичащия в момента кино-фестивал “South by Southwest”, че “Коварен капан: част 3” вече разполага с готов сценарий и снимките ще стартират през лятото на тази година.Блум: “Наскоро приключихме с писането на сценария. И плановете ни са да започнем снимките през лятото.”Бюджетът за “Коварен капан: част 3” няма да надвишава сумата от 10 милиона долара, а готовия филм ще се разпространява по света от студията Focus Features и Stage 6 Films. Очакванията са, че в следващите няколко седмици ще стане ясно кой ще поеме режисурата на свръхестествения хорър и кои актьори ще се превъплътят в главните роли.Ако всичко протече по план световната премиера на “Коварен капан: част 3” ще се състои през пролетта на 2015-та година. ... още »