В своя най-нов филм „Неудобна материя“ авторитетният австрийски режисьорНиколаус Гайрхалтертръгва по следите на битовите отпадъци из цялата планета и хвърля светлина върху безкрайната борба на хората да установят контрол над огромните количества боклук. Филмът му пристига в София с наградата „Зелен леопард“ на Световния фонд на природата от фестивала в Локарно 2022.
Може да гледате филма ДНЕС, 23 март, от 18:00 часа във Френски институт - зала „Славейков“ или на 26 март, от 16:15 часа в Euro Cinema.
Още една документална творба бе отличена в Локарно – „Джиджи Закона“ получи Специалната награда на журито. Според неговия сценарист и режисьор Алесандро Комодин, този филм е „фрагмент от живота на погранична Италия“ и разказва за един провинциален полицай, който наблюдава необяснима вълна от самоубийства и разследва странния свят между реалността и фантазията, в който една градина се превръща в джунгла, а един вечно усмихнат човек на закона е отворил сърцето си за любовта...
Може да гледате филма УТРЕ, 24 март, от 18:15 часа във Френски институт - зала „Славейков“ или на 25 март, от 16:00 часа в Културен център "G8".
Преди малко повече от една година създателя на известните комикси “Хелбой”, Майк Миньола, заяви, че има шанс да бъде направена трета част от стартиралата през 2004-та година филмова поредица със същото име. По същото време беше съобщено, че поради обтегнатите си отношения със студиото Юнивърсъл Пикчърс създателя на първата и втората част Гилермо дел Торо няма да седне на режисьорския стол за трети път.Първият “Хелбой” донесе на създателите си приходи от 100 милиона в световен мащаб, а четири години по-късно продължението му “Хелбой ІІ: Златната армия” спечели около 160 милиона долара – тези резултати бледнеят пред постигнатото от други комиксови филми като “Спайдър-мен” и “Железният човек”, но въпреки това неофициални източници от Юнивърсъл Пикчърс многократно твърдяха, че рано или късно ще бъде направен и трети филм за червенокожия супергерой Хелбой.Сега, за радост на феновете на първите два филма беше оповестено, че вече се работи по “Хелбой 3” (макар, че всичко е във все още ранен етап на развитие), а актьора Рон Пърлман най-вероятно отново ще се превъплъти в титулярната роля.Изненадващото в случая е, че въпреки разногласията си със студиото, режисьора Гилермо дел Торо е също част от подготвяния проект и работи в тясно сътрудничество с Рон Пърлман по оформянето на историята. Самият Дел Торо разкри пред списание Entertainment Weekly:“Сега мога публично да заявя, че двамата с Пърлман работим отново заедно и ще се опитаме да направим “Хелбой 3”.”Малко след това, Рон Пърлман също се свърза със списанието и потвърди информацията. Ето какво сподели актьора:“Първите два филма ни подготвяха за това което предстои да се случи. Каква е съдбата на Хелбой, защо наистина е бил призван на Земята? Върху това планираме да работим и имаме шанса да създадем една невероятна развръзка. Гилермо има страхотни идеи относно мащаба и действието и ще бъде наистина жалко, ако по някакви причини не успеем да направим филма.”Важно е да се отбележи, че за момента от студиото Юнивърсъл Пикчърс не са потвърдили, че “Хелбой 3” е в официален период на пре-продукция. Преговорите между Гилермо дел Торо и началството на Юнивърсъл протичат в момента и очакванията на наблюдателите са, че до края на годината ще бъде разкрита и официалната позиция на студиото.В момента, Гилермо дел Торо работи по монтажа на последния си филм “Тихоокеанска граница” (“Pacific Rim”) и ако всичко протече по план един следващите му два проекта със сигурност ще бъде “Хелбой 3”. ... още »
Името на актьора Чарли Шийн е най-новото, което се обсъжда да бъде част от екипа съдии в шоуто за таланти „American Idol”.Освен името на Шийн, се спрягат и имената на Адам Ламбърт, Марая Кери и др.Припомняме, че преди дни поп дивата Дженифър Лопес стана вторият човек, който напусна журито на "Американски идол".Самата Лопес потвърди новината в радиошоу. Тя каза, че усеща, че е дошло време да се върне обратно към другите неща, които прави, въпреки че обича много този телевизионен формат.Ден преди това Стивън Тайлър оповести, че се отказва от по-нататъшното си участие като съдия в "Американски идол", за да се концентрира върху работата си с "Аеросмит", след като призна, че се е отдалечил прекалено много от бандата.Редактор: Георги Иванов ... още »
Пет страни, които оформиха света на Черният рицар1. ЧовекътСлед като „Батман и Робин” постави героя в територията на телевизионния Батман от 60-те (Адам Уест), моменталната цел на „Батман в Началото” бе твърдо да върне Брус Уейн в света на сенките. „Идеята винаги е била да го представим от гледната точка на престъпниците” – обяснява Нолан. „Винаги съм оприличавал Батман с първия Пришълец, където просто го зърваш, а той е плашещ, заплашителен и неуловим. Разбираш, защо хората се страхуват от него.”„Трябваше да налеем нови основи” – продължава сценографът Нейтън Кроули, „но въпреки това имаше много неща, които трябваше да уважаваме и спазваме. Решихме, че парите му са неговите суперсили. Това наистина бе началната ни точка. Уейн притежава тази страхотна компания, а Крис измисли военно-техническия отдел и този за приложни науки – нашият Q отдел (от Джеймс Бонд – Q).”Крисчън Бейл вероятно не изглеждаше като типичния кастинг, след като точно беше свалил теглото си до катастрофална мършавост, за да изиграе главната роля в „Машинистът”. Но точно тези усилия от негова страна го направиха човекът, който ще изиграе укротителя на престъпността в Готъм.„Причината, поради която Крисчън бе идеален е, че той може да живее, да диша и да мисли както героя си, до екстремна степен” – казва Нолан. „Това е неговият дар като актьор. Той е необикновено отдадена и дисциплинирана личност и мисля, че това се отнася и към качествата на героя.”Самият Бейл твърди, че е най-заинтересован да изкарва наяве страни от героя, които не са виждани преди. „Това, което прави Батман / Брус Уейн интригуващ за мен е идеята за отделните личности, които той решава да покаже. Идеята, че Батман всъщност не е изпълнение, това е действителната страна на човека. Брус Уейн и публичността му са изпълнението ...” – казва Бейл.2. КостюмътКостюмът на Бейл достигна такова ниво на съвършенство в „Черният Рицар”, че той остава непроменен за „Черният Рицар: Възраждане”. При „Батман в Началото” обаче, имаше проблеми. „Просто погледни постери” – казва супервайзера на костюмите – Греъм Чърчярд. „Има страхотен силует, но в същото време все още я има тази яка от мек латекс. Бяхме наясно със завъртанията на Батман (където той се върти в областта на талията) и търсехме подобрения в тази област.”По-лек материал от смесица с пяна бе разработен, за да се постигне по-голяма физическа свобода, от позволената на предните актьори от Кийтън до Клууни. Наметалото също бе взето под голямо внимание. „Крис не искаше да ползваме компютърна анимация” – казва дизайнера по костюми, Линди Хеминг, „така че го направихме да се разгръща, като поставихме въздушни тръби в самия плат. Наметалото наистина ставаше от меко като завеса в нещо твърдо.” „Черното кадифе накара Батман да изглежда като Дракула от Хелоуин”, според Чърчярд, така че печелившия материал се оказа най-тънкият найлон за парашут в света.Хеминг променя дизайна на качулката, така че да изглежда по-животинска. Към подобренията за „Черният Рицар” влиза премахването на топлия неопренов под-костюм и промяната на дизайна на шията, който позволява на Батман да движи главата си. „Големите форми вече ги няма”, казва Хеминг. Тя все още не харесва ботушите. „Никога не почувствах, че съм направила както трябва” – си признава тя. „Имам право да кажа това!”3. Темата„Знам как да напиша голяма, бомбастична музика – правил съм го няколко пъти!” – казва композиторът Ханс Цимър. „Но за „Батман в Началото”, исках да я направя мрачна. Исках музиката да се просмуква от кинематографията.” Избягвайки добре познатата тема, която Цимър смята, че Дани Елфман е направил много окончателно за филмите на Тим Бъртън, мотивът който Цимър (заедно с Джеймс Нютън Хауърд и Мел Уесън) създава за Батман се състои основно от две ноти. „Това е просто началото на една тема. Тя никога не е завършена, защото Брус Уейн никога не превъзмогва убийството на родителите си. Ако се заслушате внимателно, в един момент се чува момче хорист и чрез електронни хитринки и доста време прекарано в студиото! – неговата нота замръзва и продължава така в продължение на четири минути. Ние буквално го замразихме във времето.”4. Градът„Без странни хрумвания” е тайната формула за „Батман в Началото”, според Нейтън Кроули (сценограф), означавайки че приказно-мрачния Готъм от предните години трябва да бъде изграден отначало. Кроули разпределя града в реални локации. „Исках да наложа географията на Ню Йорк така, както историята го изискваше. Прекарах доста време, за да осъзная къде е мястото на нещата. Исках да знам на коя действителна улица се намира Уейн Индъстрис. Реших лудницата Аркам да бъде на остров Рузвелт.” – казва Кроули.Въпреки това, операторът Уоли Фистър признава, че „Батман в Началото” има фантастични елементи. „Стремяхме се към по-твърд и грапав стил, но чувствах задължение към студиото да наложим по-загладен и високобюджетен изглед. До момента, в който правехме „Черният Рицар”, имахме възможността да направим каквото си поискаме!”„Изхвърлихме Готиката. В този модерен град, всеки работи в сгради тип Ван Дер Рое. Не мисля, че можете да откриете дори един кръг в „Черният Рицар”. Всичко е квадрати и прави линии. Това е устройството, срещу която се бори Жокера.”5. Колелата„Един от проблемите ми с предните версии на Батмобила беше, че изглеждаха сякаш колата ще се преобърне дори само, ако завие!” – се смее сценариста Дейвид С. Гойър.Колата на Майкъл Кийтън, както си спомняте, се нуждаеше от кука за захващане, за да направи завой. С повика за реализъм, творческият екип на „Батман в Началото” трябваше да реши проблема с функционалността на Батмобила. „Купих си макетчета на Ламборгини и Хамър и започнах да ги блъскам едно в друго” – кикоти се Нейтън Кроули. „Изглеждаше ужасно! Но по този начин започнах. Батмобила трябваше да бъде превозно средство за нападение в градски условия, което може да разбива неща по пътя и да скача. В основни линии, трябваше да бъде високо-скоростен танк ...”Готовият модел е работа на супервайзера на специални ефекти – Крис Корбълд и екипа му, който трябва да построи нещо, което работи. „Крис (Нолан) искаше да използва компютърна анимация, единствено ако не можехме да направим нещо наистина. Щеше да бъде лесно ако работихме чрез измама, но това се превърна в истинска мисия – да направим дизайн на шасито, управляващата система и какъв двигател може да сложим вътре. Накрая, можехме да правим каквото си искаме с него. Мисля, че най-дългият ни скок беше 20 метра при 100 км/ч. Батмобилът се справяше със завои при пълна скорост. Наистина се представяше много добре.” – спомня си Корбълд.Същата философия послужи и за Батпода от „Черният Рицар”. „Крис каза, че това не е мотор. Съгласен съм с него. Гледах тази гума, широка половин метър и се чудих как някой изобщо може да я управлява и насочва, но извадихме късмет с намирането на Жан-Пиер Гой (каскадьор). Той наистина се влюби в Батпода.”Летящото превозно средство от „Черният Рицар: Възраждане” споделя същите характеристики със сухоземните си предшественици. „В историята има причина, поради която Батман се нуждае от този военновъздушен звяр. Всъщност средството не точно лети, но ние почувствахме, че технологията наистина ни хвана в такъв момент, в който трябва да съчетаем визуалните с практически ефекти.” – споделя Нейтън Кроули.EmpireПревод – Стефан Димов ... още »
Български филм беше сред наградените на един от най-престижните кинофестивали в Европа – този в Сараево. Лентата „Парафиненият принц” получи признанието Special Mention в категорията за късометражни филми.Режисьор и сценарист е Павел Веснаков от НБУ, а във филма играят актьори като Валери Йорданов от „Кецове” и „Хъшове” и Яна Титова от „Стъпки в пясъка”. Във филма участват още Александър Алексиев, Антоанета Петрова и Диана Кьосева. Продължителността на лентата е 23 минути.Сюжетът разказва за мъж, който осъзнава, че животът му се разпада и се връща в родния си квартал, за да се удави в спомени и наркотици заедно с най-добрия си приятел.Голямата награда за късометражно кино в Сараево тази година получи косовският филм „Завръщането”. Най-добра пълнометражна лента пък стана румънският „Всички в нашето семейство”. Сред гостите на фестивала тази година имаше звезди като Джеръми Айрънс. ... още »
МЕРИДА /с гласа на Стефания Георгиева/Страстна и яростна по нрав, Мерида е упорито девойче от кралско потекло и се бори да поеме контрол над собствената си съдба. Най-добре се чувства на открито, където усъвършенства атлетичните си умения в стрелба с лък и бой с меч или препуска из великолепните планини с верния си кон Ангъс. С дух, също тъй енергичен като буйната й коса, Мерида е способна да прояви голяма нежност, когато става въпрос до братчетата й тризнаци. Като дъщеря на краля и кралицата животът й е обременен с отговорности и очаквания, което поражда у нея копнеж да запази своята свобода и независимост. Когато Мерида категорично възстава срещу древна традиция, последиците от действията й се оказват катастрофални за кралството. Тя трябва да се надпреварва с времето, за да поправи резултата от безразсъдното си поведение. Пътуването й я принуждава да се вгледа в себе си, за да открие истинските измерения на храбростта и своята действителна съдба.КРАЛИЦА ЕЛИНОР /с гласа на Ася Рачева/Въплъщение на великодушие, мъдрост и силен характер, Кралица Елинор е яростно отдадена на добруването на семейството и кралството си.Със своята премереност и диломатичност Елинор е контрапункт на по-импулсивния си съпруг, крал Фергъс и носи на раменете си тежестта на кралството, за да поддържа крехкия мир между неспокойните кланове. Елинор се стреми да приобщи Мерида към знанието и обноските, подобаващи за кралска особа, като очаква пълно посвещаване на собствените й високи стандарти. Виждането й за бъдещето на дъщеря й противоречи на бунтарския дух на Мерида и нейното желание сама да избере пътя си, което в крайна сметка кара Елинор да се изправи пред опасни последствия.КРАЛ ФЕРГЪС /с гласа на Петър Върбанов/Крал Фергъс е героичен воин с величествена наметка от меча кожа, широк меч и дървен крак, който е получил в резултат от легендарната си схватка с мечката демон Морду.Вендетата му със звяра, отнел крака му, превръща Фергъс в яростен и решителен ловец на мечки, свидетелство за което е домът му, пълен с трофеи от всякакъв размер по стените. Закрилник на кралството и семейството си, Фергъс има сърце, огромно колкото неизчерпаемите лудории на синовете му тризнаци и колкото безграничната му любов към съпругата му, кралица Елинор. Ала нищо не може да се сравни с гордостта му от неговата първородна дъщеря Мерида, на която той е предал уменията си и голямата си страст към меча и лъка.ТРИЗНАЦИТЕЕднояйчните тризнаци Харис, Хюбърт и Хамиш са червенокоси сладури, винаги готови да сътворят някоя пакост, особено ако залогът е нещо сладичко. Те могат да комуникират безсловесно с лукавите си усмивки, изразителни погледи и палав смях. Това размирно трио обича най-много от всичко да се промъква в тайните проходи на замъка, като загадъчно изниква от стени и погажда хитри номера на всички, най-вече на баща им, крал Фергъс. Те имат много тясна връзка с голямата си сестра Мерида, която е сред малцината, способни да ги различават.АНГЪСЧерен като нощта, с бяла муцуна и крака, Ангъс е якият шотландски кон на Мерида порода „Клайдсдейл“. Той е най-довереният й приятел. Ангъс предоставя на Мерида бягство от живота в замъка, като я отвежда в гъстите гори и планините отвъд тях.Мерида стреля с лъка си, седнала на широкия му гръб и е способна да го привлече с увещания във все нови и нови приключения. На моменти Ангъс бива труден, инатлив и малодушен, но винаги си остава предан и верен другар на Мерида.ЛОРДОВЕТЕТримата лорда на кралството – Дингуол, Макинтош и Макгъфин – са неуправляемите и свръхамбициозни водачи на своите кланове. Макар някога да са враждували помежду си, са съюзени под меча на Фергъс и този съюз се поддържа от дипломатичността и политическите умения на кралица Елинор. Клановете са свикани в замъка ДънБрох за състезания „Планинските игри”, но лордовете скоро са вбесени, когато по време на игрите Мерида се опълчва на свята традиция. Клановете се връщат към някогашната си бурна вражда, което заплашва крехкия мир в цялото кралство.ЛОРД МАКГЪФИН / с гласа на Николай Пърлев/Якият лорд Макгъфин е изтъкан от мускули и достойнство. Макар да е немногословен, плътният му глас резонира надалеч и изисква респект, който се добавя към репутацията му на най-справедливия и разумен лорд в кралството.При все това също като останалите лордове Макгъфин не е противник на първокласния бой и гръмогласния смях.МЛАДИЯТ МАКГЪФИН / с гласът на Петър Бонев/Говорещ на рядко срещан шотландски диалект, неразбираем за повечето хора, младият Макгъфин е срамежлив момък с огромни размери. Да е в центъра на вниманието не е силната му страна, но той не би се поколебал да влезе в бой редом с баща си и своя клан, когато случаят го изисква.ЛОРД ДИНГУОЛ / с гласът на Стефан Сърчаджиев/Навъсен и сприхав, свадливият лорд Дингуол не допуска ниският му ръст да е пречка в решаването на проблемите с юмруци.Никога не се притеснява да вземе участие в старомодно сбиване или шумна гюрултия и не се колебае да се изправи и срещу най-якия противник, за да утвърди позициите си в кралството.МАЛКИЯТ ДИНГУОЛ Простодушен и често твърде объркан, Малкият Дингуол е непохватният син на лорд Дингуол. Макар Малкият Дингуол да демонстрира усърдие, несъвместимо с наследения нисък ръст, баща му гордо го използва като куче, което да насъсква за нападение в подходящия момент.ЛОРД МАКИНТОШ / с гласът на Пламен Манасиев/Слабият, вечно възмутен и ексцентричен водач на своя клан, лорд Макинтош постоянно е на крачка от истерия. Със зловеща усмивка и страховита външност, с тяло, боядисано в сини бойни краски и гордо издути гърди, той обявява, че е готов за битка във всеки момент, макар че май е от кучетата, дето повече лаят, отколкото хапят.МЛАДИЯТ МАКИНТОШ / с гласа на Иван Петков/Като първороден син на лорд, Младият Макинтош знае, че има всичко – атлетична фигура, неоспорим чар и дълги къдрици, по които момичетата припадат. Ала суетата и многото обожателки могат да действат разсейващо по време на „Планинските игри”.ВЕЩИЦАТА / с гласът на Жени Пашова/ ... още »
Най-големият проблем в обществото ни е в липсата на морал.Това каза в интервю за предаването „Под лупа” на ТВ "Европа" българският актьор и режисьор Владислав Карамфилов-Въргала.В края на миналата година след почти десет години упорита работа на бял свят излезе филмът на Влади Въргала - "Операция - Шменти капели”. През май месец лентата взе първа награда на престижен кинофорум в Москва. С голям успех комедията върви по киносалоните в Испания, Сърбия, Русия и редица други европейски страни."Много трудно е да намериш баланса между материалното и духовното. За себе си мисля, че съм го открил", подчерта Въргала и издаде тайната, че вече е готов сценарият за следващия му кино-порект.Редактор: Георги Иванов ... още »
Зрителите вече могат да закупят билет за кино директно през сайта на киноверигата www.kinoarena.com и да заемат избраните места в залата, без да се редят на касите на киното.Отпада и необходимостта да бъдат в киното 15 минути преди началото на съответната прожекция. Кино Арена е първата верига кина, която пуска онлайн закупуване на билети в България и не спира да разработва услуги, които да улесняват зрителите. Бързото и удобно купуване на билети през интернет, т.н online booking е съвременен начин за обслужване на клиентите, който се практикува в цял свят. Стъпките са добре познати на онези, които са използвали услугата „резервирай билети“. Разликата е несъществена и е подробно обясненана сайта.Плащането се извършва с кредитна или дебитна карта. Зрителят може да разпечата електронния билет на свой принтер и да го покаже на входа към залите. Ако не разполага с принтер има следните варианти: да запише буквено-цифровия код, който се намира до баркода на електронния билет, да го покаже на касата и ще му бъде издаден билет. Или: да отвори pdf с електронния билет през smart phone си. Сканиращото устройство на входа към залите ще го прочете.Online booking-ът отговаря на съвременния динамичен начин на живот, спестява време на ангажираните зрители и особено на младите хора, които ежедневно общуват в интернет пространството. ... още »
"Ледена епоха 4: Континентален дрейф" оглави северноамериканския филмов бокс офис през първия си уикенд.Четвъртото появяване на героите, събрани около мамута Мани, мързеливия Сид и тигъра Диего донесе 46 милиона долара между петък и неделя."Невероятният Спайдър-мен" е на второ място с 35 милиона за втория уикенд на екраните в САЩ и Канада. Дотук филмът е събрал в мрежите си 200,9 милиона долара."Приятелю, Тед" - оживялото плюшено мече Тед, което се държи и говори доста неприлично е на трето място по приходи с 22,1 милиона долара /158,9 милиона от излизането си/.Четвъртото място по време на ученическите ваканции е за анимацията "Храбро сърце". Шотландската принцеса – бунтовничка добавя 10,7 милиона долара в киносметката си този уикенд /195,6 милиона общо/."Професия: Стриптийзьор" на Содърбърг натрупа 9 милиона долара тази седмица /91,8 милиона обща сметка/.Трилърът "Диваци" на бунтаря Оливър Стоун влиза в проблема на човешките отношения и наркотиците с борбата между независими производители на канабис и наркокартелите в Мексико. "Диваци" слиза с две позиции на шесто място в бокс офис класацията с 8,7 милиона долара /31,4 милиона от излизането на екран/.Следва "Мадеа и програмата за защита на свидетели", новият филм на Тайлър Пери с 5,6 милиона /55,6 милиона общо/.Осма позиция е за документалния поглед "Кати Пери: Част от мен" /3,7 милиона и 18,5 милиона общо/.На девето и десето място са "В царството на пълнолунието" /3,6 милиона и 32,4 милиона общо/ и анимацията "Мадагаскар 3" /3,5 милиона и 203,7 милиона за седемте седмици на екран/.Редактор: Георги Иванов ... още »