От днес, 1 ноември, най-отявлените вещици и магьосници могат да гарантират своето място редом със Злосторница на необикновения влак до Изумрудения град, защото билетите за най-приказното изживяване са вече в продажба.🧚♀️🧙♀
През 1998-ма година продуцента Стивън Спилбърг и режисьора Мартин Кембъл постигнаха завиден успех с приключенската лента “Маската на Зоро”, която преразказа историята на първия маскиран герой в американската литература. Продукцията с Антонио Бандерас и Катрин Зита-Джоунс донесе на създателите си приходи от близо 300 милиона долара и доведе до направата на продължението “Легендата за Зоро”, което от своя страна се завъртя по кината в целия свят през 2005-та година.За разлика от оригиналния филм втората част не успя да привлече очакваната публика в кината и незадоволителните резултати от бокс офиса бяха основната причина поради която от студиото Сони Пикчърс заявиха, че планират да “рестартират” поредицата с нов актьорски състав и нов подход към материала.Няколко години след премиерата на “Легендата за Зоро” от конкурентното студио 20th Century Fox обявиха, че също планират да направят своя игрална версия, която ще разкаже историята на благородника Дон Диего де ла Вега и неговото алтер-его Зоро по начин, “който ще отличи филма от всички досегашни екранизации”.От близо три години насам няма нова информация за статута на подготвяния от 20th Century Fox проект, но за сметка на това от Сони Пикчърс разкриха малко по-рано днес, че подготвителната работа по тяхната версия продължава в момента.За сценарист на неозаглавената продукция за Зоро е бил избран драматурга Крис Боал, за когото това е втори филмов проект след научнофантастичния трилър “Old Man’s War” (чиито снимки предстоят да започнат). Любопитно е да се отбележи, че Боал е брат на наградения с “Оскар” сценарист на “Войната е опиат” Марк Боал.Според източник от Сони Пикчърс подготвяния филм за Зоро ще черпи вдъхновение от комиксовата лента “Черният рицар” и като цяло историята ще бъде значително по-мрачна и емоционална от тази на “Маската на Зоро”. Освен това в лентата ще бъдат интегрирани и “бойни техники от древна Европа”, които досега не са присъствали във вселената на Зоро.Все още не е ясно кой ще поеме режисурата на приключенския екшън, но вече се знае, че продуцентския екип на проекта е предвождан от ветераните Уолтър Паркс (“Островът”) и Лори Макдоналд (“Мъже в черно”). Кастингите за главни роли не са започнали и поне за момента не се споменават конкретни актьорски имена.В най-добрия случай до края на тази година новия “Зоро” ще разполага с напълно завършен сценарий. ... още »
Международният филмов фестивал „Милениум” е създаден от Златина Русева и Любомир Георгиев през 2009 г. в Брюксел. Той представя филмите на независими творци, които са чувствителни към големите цели на нашето време, определени от ООН през 2000 г. като Целите за развитие на хилядолетието.Изданието на „Милениум” през април 2014 г. ще има специален акцент върху връзките между Севера и Юга, погледнати през културната и музикална призма. Подбраните филми ще покажат един различен поглед върху тяхното развитие и какво означават те в живота ни.В рамките на 18-ия София Филм Фест ще можем първи да видим част от селектираните заглавия за тазгодишния „Милениум”, защото за трета поредна година той ще има своя специална програма в рамките на фестивалните дни.Темата за войната и човешкото разбирателство е пряко засегната в „Капитанът и неговият пират” на Анди Улф. Тук режисьорът ни връща към отвличането на немския кораб „Hansa Stavangar” и задържането му за четири месеца от сомалийски пирати. В този период капитанът на кораба Кщищоф Котиук и водача на пиратите Ахадо създават неочаквано и необичайно приятелство, въпреки съдбата им да са врагове.Холандската продукция „Wavumba” ни пренася в Кения при стар рибар на име Машуд, за когото се говори, че едно време хващал огромни акули съвсем сам. Макар сега да лови единствено октоподи и малки риби край рифовете, желанието му да хване гигантска акула с голи ръце е неутолимо. Режисьорът Йерун ван Велзен влиза в живота на Машуд, както и в типичния за африканските истории свръхестествен свят и проследява опита на рибаря да постигне мечтата си.В „Йон” режисьорът Оливие Мажис ни среща с Йон – роден в Румъния, загубил зрението си при нещастен случай, избягал внезапно от родината и заминал за Белгия. Днес той работи за белгийската полиция заради забележителния си слух и не спира да мисли за превратностите на съдбата.Документалният разказ „Шофьорът и лисицата” на иранския режисьор Араш Лахути разкрива забележителния живот на Махмуд Киани Фалаваржани – семеен мъж, ексцентричен любител на животни и творец. Доскоро той е бил бил в психиатрична болница заради тежка депресия вследствие на смъртта на любимата му лисица. Сега Махмуд се завръща при семейството си, към работата и към любимото си хоби – правенето на филми.Фестивалът „Милениум” е място за срещи и обмен на идеи за новата роля, която днес имат документалните филми. Фестивален приоритет са творците, които по човешки и дълбок начин отразяват феномените и проблемите на нашето време. А успеха на първите му пет издания се дължи освен на качеството на представените филми, и на множеството дебати и семинари, които го съпътстват.За „Милениум” организаторите споделят: „Документалните филми дават свободата да установим диалог между равни. И само когато ние започнем този диалог между равни, ще можем заедно да се включим в разговора за това, какъв трябва да е света, в който ще живеем.”Златина Русева е утвърдена документалистка. Завършва ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов”, специалност Филмова и телевизионна режисура. Филмите, които снима у нас, предизвикват бурната реакция на властта и са възприемани като опити за изкривяване на „красивата” социалистическа реалност. Филмът ù Век или ден по случайност успява да напусне границите на България и печели няколко международни награди на кинофестивали в Испания, Германия и Полша. От 1986 г. Златина Русева живее и работи като кинорежисьор и сценарист в Брюксел. Създава филмовата къща „Good and Bad News” („Добра и лоша новина”), която работи с белгийски и френски телевизионни канали, с хуманитарни организации като „Лекари без граница” и „Солидар”.Филмите ù Смърт в Бали, Нощем рибите са червени, Портрет на един човек на властта, Забравени от войната, Зелените портокали на Либерия, Театър на улицата са представени на много международни фестивали и са излъчени по белгийски, френски, швейцарски, германски, английски, бразилски и други телевизии.Любомир Георгиев е президент на фестивала „Милениум” и филмов продуцент. Роден е в София. Завършил е право. През 1986 г. заминава за Белгия като политически емигрант. През 1989 г. създава своя продуцентска компания и работи като директор на продукция и продуцент на документални филми, както и по медийните кампании на MSF, Ecolo, Solidar и други неправителствени огранизации.С цел да промотира качественото документално кино, през 2008 г. той създава платформата „Милениум”, която включва документалния филмов фестивал и киноклубове. ... още »
На 7-ми март, 2014-та година, ще се състоят българските премиери на две нови филмови заглавия – триизмерната компютърна анимация “Мистър Пибоди и Шърман” и продължението на радващия се на голяма популярност в България приключенски екшън “300”.Имайки предвид огромния успех на оригиналния филм с Джерард Бътлър очакванията са, че втората част, озаглавена “300: Възходът на една империя”, ще се превърне в един от бокс офис хитовете на зимно-пролетния сезон. Ето и допълнителна информация за двете премиерни заглавия:Мистър Пибоди и Шърман (2014)Озвучената на български език 3D-анимация разказва вълнуващата история на необикновеното говорещо куче Пибоди и неговия осиновен син и най-добър приятел Шърман. След като успяват да построят невиждано досега изобретение Пибоди и Шърман започват да пътуват във времето и стават свидетели на едни от най-важните събития в човешката история. Но след няколко любопитни срещи с исторически фигури Шърман нарушава правилата за пътуване във времето и не след дълго той и Пибоди се превръщат в единствената надежда за спасяване на човешката цивилизация. Режисьор на “Мистър Пибоди и Шърман” е създателя на “Цар Лъв” и “Стюарт Литъл” Роб Минкоф, а за направата на лентата бяха похарчени 50 милиона долара. За основа на сценария служи анимационното телевизионно шоу от 60-те години “Невероятната история на Пибоди”.300: Възходът на една империя (2014)Заснетият в България филм ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат. Вдъхновен от графичния роман на Франк Милър “Ксеркс” “300: Възходът на една империя” проследява опитите на гръцкия генерал Темистокъл да обедини всички свои сънародници и да се противопостави на смъртните си врагове Ксеркс и Артемизия, които от своя страна контролират огромните персийски войски.“Възходът на една империя” бива описван от режисьора Ноам Мъро като “паралелен филм”, чието действие се развива по същото време през което се водиха и битките в оригиналната лента с участието на Джерард Бътлър. Главните роли в триизмерния екшън са поверени на Съливън Стейпълтън, Родриго Санторо, Лена Хийди, Джак О’Конъл и познатата от “Тъмни сенки” и “Казино Роял” Ева Грийн. Създателят на оригиналния филм Зак Снайдър е продуцент и косценарист на “Възходът на една империя”, а за снимките и рекламата на лентата беше отделен бюджет от около 100 милиона долара. ... още »
В края на 1961-ва година се състоя световната премиера на амбициозния музикален филм “Уестсайдска история”, в който главните роли бяха изпълнени от Натали Ууд и Ричард Беймър. Продукцията на режисьорите Робърт Уайс и Джером Робинс, чиито сценарий бе вдъхновен от едноименната бродуейска пиеса, не само се превърна в най-успешното заглавие на 1961-ва, но и спечели цели десет награди “Оскар”, включително за “Най-добър филм”.Екранната история за младите любовници Тони и Мария и двете враждуващи нюйоркски банди към които те принадлежат продължава да се радва на огромна популярност сред почитателите на музикалните ленти.През годините “Уестсайдска история” нееднократно е бил обявяван за един от най-влиятелните и известни мюзикъли в историята на киното. Очевидно желаещи да се възползват от тази популярност продуцентите от студиото зад “Аватар” 20th Century Fox са започнали да разработват осъвременен римейк на филма.Продукцията все още не разполага със сценарий, но за сметка на това преди няколко часа стана ясно, че интерес към режисьорската позиция е изявил трикратния носител на “Оскар” Стивън Спилбърг. Важно е да се отбележи, че 68-годишния режисьор все още не е официално потвърден като режисьор на римейка и разговорите между него и продуцентите от 20th Century Fox протичат в момента.Ако се стигне до подписване на договор за режисура новия “Уестсайдска история” ще бъде втори голям студиен римейк за Стивън Спилбърг след хита от 2005-та година “Война на световете”.Тъй като е все прекалено рано не се знае какъв ще бъде подхода към бъдещия римейк и поне за момента не се споменават никакви актьорски имена.Повече детайли за подготвителната работа по новия “Уестсайдска история” се очаква да бъдат разкрити в следващите няколко месеци. ... още »
Притегателната сила на триизмерното кино в България продължава да бъде голяма. Въпреки че регистрира изненадващо слаби резултати в Северна Америка и част от Западна Европа 3D-лентата “Помпей” се представя достойно по българските киноекрани и за по-малко от десет дни успя да надмине границата от 300 хиляди лева. Скъпата продукция на Пол У. С. Андерсън запази заетата преди една седмица лидерска позиция в родния бокс офис и остави зад гърба си цели три премиерни заглавия. За изминалия уикенд (28 февруари-3 март) “Помпей” е добавил към актива си 138 830 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера триизмерното зрелище е вкарало в касите на кината общо 362 279 лева. Интересът на родната публика към триизмерните приключенско-исторически заглавия продължава да бъде голям и “Помпей” бързо се превърна в поредния пример за лента, която се проваля в по-големите държави по света, но от друга страна регистрира прилични резултати в България. След около една седмица и половина филма с Емили Браунинг ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева.Второто място в класацията е заето от българския “Живи легенди”, който е натрупал за изминалия уикенд 95 937 лева и отбелязва повишение на посещаемостта от 11 процента. Лентата на Ники Илиев се върти по кината от близо три седмици насам и за този период от време е спечелила напълно задоволителните за оригинално не-триизмерно заглавие 427 766 лева. Само за седем дни “Живи легенди” е добавил към актива си допълнителни близо 200 хиляди лева, което е впечатляващо постижение за заглавие, което не е създадено от могъщата холивудска система и не е част от вече изградена поредица. Конкуренцията в лицето на по-рекламираните и дискутирани триизмерни заглавия най-вероятно ще попречи на “Живи легенди” да се присъедини към филмите с приходи от над един милион лева, но това все пак не омаловажава факта, че лентата се представя напълно достойно по кината. Бюджетът за снимки от 400 хиляди лева е вече покрит и до няколко дни филма със Стефан Щерев ще надмине границата от половин милион лева.Премиерният екшън-трилър “Директен полет” застава на трета позиция. За първия си уикенд на българска почва (28 февруари-3 март) най-новия филм на Лиам Нийсън е вкарал в касите на кината 82 064 лева. За сравнение предишния общ проект на Нийсън и режисьора Жауме Колет-Сера, “Без име”, дебютира с приходи от 47 422 лева. Очевидно е, че интереса към “Директен полет” е по-голям и ако няма сериозен спад в следващите две седмици филма ще има шанса да приключи похода си по кината с приходи от около 450 хиляди лева. Успехът на френско-американския “Твърде лично” трансформира Лиам Нийсън в истинска екшън-звезда и последвалите заглавия от този жанр с негово участие (като “А отборът”, “Сивият” и “Твърде лично 2”) се радваха на прилични успехи сред родната публика. Подобно на тези ленти “Директен полет” също ще регистрира стабилни за не-триизмерно заглавие резултати, но още отсега е ясно, че филма няма да може да се конкурира с по-големите триизмерни заглавия, като все още актуалния “Помпей” и предстоящия “300: Възходът на една империя” (който, имайки предвид огромната популярност на първата част в България, със сигурност ще натрупа значителни приходи през първите си две седмици). До момента по света “Директен полет” е натрупал общо 50 899 585 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 60 милиона.Екшън-комедията “Ченге за един ден” е на четвърто място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 64 542 лева. Премиерната за България лента с Айс Кюб и Кевин Харт се превърна в първия изненадващ хит в Съединените щати и приходите от прожекциите в Северна Америка вече се равняват на напълно задоволителните 127 милиона долара. Сравненията с култови филми като “Лоши момчета”, “Тренировъчен ден” и “Час пик” определено помогнаха на “Ченге за един ден” в борбата му за зрители и въпреки че няма да се превърне в един от големите хитове на зимно-пролетния сезон в България филма ще успее да натрупа сравнително прилични приходи. Полицейските екшън-комедии по принцип се радват на по-големи успехи на домашния видеопазар, но все пак старта на “Ченге за един ден” не трябва да се подценява и в най-добрия случай лентата ще приключи представянето си с приходи от над 300 хиляди лева. Общо по света продукцията на Тим Стори е спечелила 134 376 015 долара.Историческата драма с комедийни елементи “Пазители на Наследството” застава на пета позиция, като за десет дни по кината е натрупала общо 103 483 лева. Противоречивите реакции на някои историци и отлагането на премиерата с няколко месеца определено увеличиха дискусиите за режисирания от Джордж Клуни филм и спечеленото до момента, както в САЩ, така и в България, е задоволително за оригинална продукция, която е насочена основно към по-възрастната публика. Ясно е, че “Пазители на Наследството” няма да се нареди сред големите хитове на сезона, но имайки предвид не особено големите предварителни очаквания (и факта, че не става дума за голям 3D-екшън) филма ще бъде сметнат за приличен бокс офис успех. В най-добрия случай “Пазители на Наследството” ще бъде свален от екран с приходи от около 350 хиляди лева.Шестото място в класацията е заето от “LEGO: Филмът”, който за близо един месец по родните киноекрани е спечелил 120 406 лева. Що се отнася до САЩ и Англия филма на Фил Лорд и Крис Милър си спечели славата на един от най-големите хитове от началото на годината, но ситуацията в България е съвсем различна. След скромния си стартов уикенд “LEGO: Филмът” не успя да набере повече скорост и въпреки че няма да бъде сметнат за сериозен финансов провал анимационния филм не изпъква на общия фон е на практика засенчен от далеч по-добре представящите се “Помпей” и “Живи легенди”. По всичко изглежда, че триизмерната лента ще приключи българското си представяне с приходи от малко над 200 хиляди лева.Романтичният “Зимна приказка в Ню Йорк“ заема седма позиция в родния топ 10, със спечелени за три седмици 120 097 лева. Лентата на Акива Голдсман със сигурност вече е вкарала в кината най-големите почитатели на жанра и преди да бъде свалена от екран ще надмине границата от 200 хиляди лева. Общите международни приходи на “Зимна приказка в Ню Йорк“ се равняват на скромните 15 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 65 милиона долара.“Джъстин и рицарите на честта” е на осмо място в класацията. Благодарение 27-процентния скок в посещаемостта през изминалите седем дни триизмерната анимация се завръща в топ 10 със спечелени за осем седмици 264 897 лева. Натрупаните приходи до момента са по-слаби от тези на конкурентните триизмерни анимации “Крадци на ядки” и “Замръзналото кралство’, но все пак не трябва да се забравя, че “Джъстин и рицарите на честта” не е продукт на могъщо студио и освен това пристигна на родна почва без да бъде предшестван от агресивна рекламна кампания. Ако бъде задържан на екран поне още една седмица и половина филма ще успее да надмине границата от 300 хиляди лева.Предпоследната девета позиция е заета от екшъна “Робокоп”, който за близо един месец по кината е спечелил 257 716 лева. Римейкът на хитовия едноименен екшън на Пол Верховен не предизвика голямо раздвижване сред родната публика и приходите му до момента не правят особено впечатление (особено като се има предвид, че става дума за високобюджетен и добре рекламиран екшън в IMAX формат). Новият “Робокоп” има шанса да достигне сумата от 300 хиляди лева до една седмица, но при всички положения няма да бъде запомнен със силното си представяне в българския бокс офис.“Замръзналото кралство’ застава на десето място в класацията, със спечелени за четиринадесет седмици 1 965 382 лева. Награденият с “Оскар” анимационен филм отбелязва увеличение в посещаемостта от цели 40 процента и очакванията са, че до една седмица границата от два милиона лева ще бъде достигната (което от своя страна ще нареди лентата до двумилионните хитове “Аватар”, “Мисия Лондон” и “Карибски пирати 4”). “Замръзналото кралство’ се радва на големи успехи и в останалата част от света. Общите международни приходи на триизмерната анимация се равняват на впечатляващите 1 000 595 081 долара. ... още »
От 19 март Българската национална телевизия започва излъчването на един от най-дискутираните сериали „Вангелия”, посветен на петричката пророчица. Поредицата е съвместна копродукция на Русия, Украйна, България и Беларус. Първият епизод от 12-серийния биографичен сериал зрителите могат да видят по БНТ 1 от 21:00 часа.„Вангелия” е посветен на живота на една от най-популярните и мистични български ясновидки и лечителки – Вангелия Гущерова, която всички наричат Баба Ванга. През живота си тя прави множество предсказания, които впоследствие се сбъдват, а славата й се разнася из целия свят. В лентата се разказва за времето от нейното раждане през 1911 г. до смъртта й през 2002 г., както и за деня, в който тя губи зрението си, но започва да вижда в бъдещето.В първата серия зрителите ще се запознаят с художествената интерпретация на детството на Ванга. Серията започва със сбъдване на едно нейно предсказание за тежка злополука в Русия, заради което при нея пристига телевизионен екип от Русия. Сред журналистите е включена младата стажант-репортерка Алиса Варежская, която е потресена от предсказанието за потъването на руската подводница „Курск”. Ванга пожелава да разговаря само с нея и започва да й разказва целия си живот.Режисьор на „Вангелия” е Сергей Борчуков, а сценаристи са Владимир Сотников и Татяна Сотникова. Ролята на Ванга изпълнява руската актриса Елена Яковлева, а в актьорския екип са още Анатолий Бели, Ирина Рахманова, Карина Андоленко, Наталя Николаева, Даша Отрошко, Кристина Пакарина, Таисия Вилкова, Евгений Князев, Данаил Белих.„Вангелия” е заснет през 2013 година в руското киностудио Фаворит-филм, Film.ua и New Wave Production по поръчка на Първи канал (Русия). “Тя е необикновена личност със сложна съдба, изпълнена с изненадващи обрати. Родена е преди Първата световна война, преживяла е и Втората световна война, гонения и слава. За мен най-интересното е, че тази жена е била сляпа и въпреки това е помагала на хората. Малко хора осъзнават колко трудно й е било да носи своя дар и какво натоварване е било за нея да споделя своите знания за човешката същност и за това, което ни очаква”, споделя режисьорът на филма Сергей Борчуков. За сценария на “Вангелия (Ванга)” са използвани спомените на приятелите и близките й. ... още »
Най-бляскавото танцувално шоу в ефира ще се излъчва всеки вторник и четвъртък – от 20.00 часа по Нова. Старт - на 11 март от 20.00 часа по НоваТрима любимци от телевизионния екран, трима водещи – Нана, Нели Атанасова и Ути Бъчваров ще се впуснат във вихъра на танца в Dancing Stars. Всеки от тях ще защитава своята кауза и ще докаже на себе си, че може да се справи и с танците. „Гладен за танци, танците ще направят живота ми по-вкусен” – така Ути се впуска в новия бляскав сезон на Dancing Stars. Той се притеснява за стандартните танци, но вярва, че латиното ще бъде неговият стил, защото е за „весело настроение”, което той създава от малкия екран дълги години. Ути застава на дансинга и като достоен представител на мъжката половина над 100 кг. „Много сме в България и ще видите, че можем да правим чудеса, вярвам, че ще ме подкрепят”, заключи Ути. Проблем с обувките има Нели Атанасова, която освен, че радва телевизионните зрители, е и бивша гимнастичка. „Цялата съм в рани и се надявам, че ще имам постановка, в която си свалям обувките”, така Нели описа своето най-голямо притеснение на сцената на Dancing Stars. От гимнастиката до танците обаче пътят е дълъг и Нели увери, че полага големи усилия да влезе в ритъма на стандартните и латино танци. В истинска битка пък влиза Нана. Битка със себе си. Тя сподели, че има прекалено много пречки, а Dancing Stars е поредното предизвикателство за нея, което ще й докаже, че може да се справи със всичко и няма да се спъне. Обича да танцува и „да размята ръце и крака”, но в дискотеката. За сметка на това Нана сподели, че е амбициозна и ще успее да се справи на най-бляскавия дансинг този сезон. Изключително добре си пасва и със своя партньор Миро, който „също като мен е луд перфекционист и ме дърпа за косата – нагоре към успеха”. Тя допълни, че дори си крещат, говорят си грубо и после репетират – точно както Нана обича. Дали тримата ще се справят толкова добре в танците, колкото на телевизионния екран и кои са другите участници, които ще се изправят срещу тях, ще видим на 11 март от 20.00 часа по Нова. ... още »
Филм с български продуцент номиниран за Британските филмови награди за независимо кино 2013През 2010 г. творческата страст към разказването на истории и желанието да направят крачка или по-точно акробатичен скок към игралното кино събира четиримата студенти - Яна Георгиева (продуцент), Флорис Рамекерс (режисьор и сценарист), Саймън Кларк (съсценарист) и Речъл Хейс (редактор). Резултатът е „Sleeping Dogs” – повече от успешен кинодебют, създаден с приятелство, единомислие и позитивизъм.Действието във филма се развива в Лондон. Историята на Ив е само една от милионите на кръстопътя между щастието и трагедията. Животът, който привидно изглежда прекрасен, в миг се оказва суров и безпощаден, но не и безнадежден. Mиналo e повече от година, откакто годеникът на Ив Томи е в тежко състояние след жестоко нападение в лондонска кръчма. Ежедневието на Ив се състои от непрекъснати грижи за него и опити да свърже двата края. Положението на Томи изглежда безнадеждно, но не и за Ив, която има една последна надежда – радикално ново лечение, което може да доведе до възстановяване. Проблемът обаче са парите. След като законните възможности са изчерпани, Ив се обръща за помощ към приятелите на Томи, които не са ангели. Тя няма друг избор, но не подозира, че ровенето в тъмното минало на Томи ще разкрие лъжи, които ще се окажат предизвикателство за привързаността й.„Sleeping Dogs” изследва разнообразни теми – от вярност и изкупление до предателство и лицемериe, коментира Флорис Рамекерс. - След като достигнах възраст, в която се сблъсках със суровата реалност на живота, исках да изследвам мрачните страни на човешката природа. Става дума за продиктуваните от първичните инстинкти мотиви, които създават, манипулират и в крайна сметка заслепяват и унищожават връзки. Изглежда, човешкото поведение е двулично и няма как да избягаш от това.”След завладяващото представяне на Raindance Film Festival в Лондон, филмът получава номинация за 16-тите Британски филмови награди за независимо кино (BIFA). След това „Sleeping Dogs” бързо набира скорост и ще бъде показан в Западна Европа, България, дори и отвъд океана, като не престава да изненадва филмовата индустрия с невероятно ниския си бюджет и интереса на публиката към него. За да успее, екипът, начело с Яна Георгиева, разчита само на идеите, уменията и тръпката, която по думите й, е основният двигател.Яна е родена в семейството на професионални фотографи, което обяснява страстта й към обектива от ранна детска възраст. Завършва училище за изобразително изкуство. Филмовата й страст я отвежда в най-добрите киноуниверситети в България, Италия и Великобритания. Яна има богат опит от работата в телевизията и разпространението на филми. Продуцент и режисьор е на няколко късометражни филма.Флорис Рамекерс, който ще бъде сред гостите на СФФ, е израстнал в Маастрихт, Холандия. От дете е запленен от визуалния разказ. Започва работа като монтажист и стажант в холандски телевизионни компании. През 2006 г. е номиниран за награда на асоциацията „Promax BDA”. Работи по няколко документални филма, а режисьорският му дебют „Non Duality: Life As It Is” е част от официалната селекция на Документалния филмов фестивал в Лондон. Следват няколко късометражни истории, сред които и „Her Posterior Like“, който в продължение на два месеца се върти в Имперския военен музей. Игралният му дебют „Sleeping Dogs“ го изстрелва в орбитата на голямото кино. ... още »