Шест интригуващи филма от Балканския конкурс на 27-ия София Филм Фест
Традицията повелява да представяме най-ценните творби на автори в киното от региона на Балканите, като международното жури тази година ще бъде ръководено от режисьора Костадин Бонев. Общо филмите в конкурса са 12. България ще бъде представяна с носителя на „Златна роза“ за най-добър филм – „Майка“ на Зорница София.
През 2020 година филмът на Емин Алпер „Три сестри“ спечели наградата за най-добър филм в Балканския конкурс на СФФ – три години по-късно представяме пред киноманите в София новия му интригуващ разказ „Изпепеляващи дни“ – своеобразна притча за корупцията в задушаващата, патриархална среда в глухата провинция. Филмът е копродукция между Турция, Франция, Германия, Нидерландия, Гърция и Хърватия. Историята проследява драматичната съдба на млад прокурор, наскоро назначен в малко турско градче, който е въвлечен в политически конфликт по време на първото си разследване на убийство. Със специфичния си визуален стил, Алпер умело пресъздава обществено-политическото състояние в страната и същевременно в разказа му присъстват остроумие, ирония и сарказъм. Филмът получава номинации за Queer Palm и за голямата награда в конкурсната програма „Особен поглед“ в Кан.
Действието в дебютния филм на хърватския сценарист и режисьор Юрай Леротич „Сигурно място“ се развива в рамките на 24 часа. Замислен като своеобразна възстановка с автобиографични елементи, това е трогателен филм „за невидимата война в самите нас“, като главно действащо лице в него е Дамир – изпаднал в сериозна депресия, той прави опит да посегне на живота си, а негови спасители се оказват майка му и неговият брат. Филмът пристига у нас с три награди от Локарно – за най-добри дебют, изгряващ режисьор и актьор и с две от „Сърца“ от Сараево – за най-добър филм и актьор.
След три пълнометражни филма, създадени по негови собствени сценарии, румънският режисьор Пол Негоеску решава да се довери на авторите Раду Романюк и Оана Тудор за своя четвърти филм - копродукцията между Румъния и България „Мъже на делата“. Представена с успех на фестивалите в Сараево и Варшава, историята проследява терзанията на началника на полицията в село в Северна Румъния, който се включва в незаконни машинации заедно с кмета, но след като в селото се случва убийство – представителят на властта трябва да вземе трудни решения, за да спре натрупването на напрежение в малката общност.
Най-новият филм на сценариста и режисьор Пиер Жалица„Ден на труда“ е съвместна продукция между Босна и Херцеговина, Хърватия, Северна Македония, Сърбия и Черна гора и бе удостоен с голямата награда на фестивала във Варшава. Сюжетът пресъздава шока на един емигрант, завърнал се в Босна, който открива, че баща му е арестуван по подозрения във военно престъпление, извършено през 90-те години.
След сериозния успех на „Господ съществува, името ѝ е Петруния“ на Теона Стругар Митевска – с две награди на Берлинале 2019 и номинация за „Златна мечка“, с наградата LUX на Европейския парламент, следващият проект на режисьорката е мащабна копродукция между Северна Македония, Босна и Херцеговина, Белгия, Хърватия, Дания и Словения, дебютирал в програма „Хоризонти“ на Венеция, а съавтор на сценария заедно с Митевска е Елма Татараджич, дългогодишен селекционер на фестивала в Сараево. Историята в „Най-щастливият човек на света“ е свързана със спомените от войната, разтърсила бивша Югославия през 90-те години на ХХ век – в опит да открие така мечтаната романтична любов, една жена на средна възраст се сближава със свой връстник, с когото преди години са били от двете страни на огневата линия в Сараево и най-важното в неговия живот е да получи опрощение.
Дебютният филм на Йозкан Алпер„Есен“ получи наградата за най-добър режисьор в Международния конкурс на СФФ през 2009 година, а 14 години по-късно в Балканския конкурс на фестивала представяме неговия шести пълнометражен филм „Черна нощ“, удостоен с наградите за най-добър филм и най-добър сценарий на фестивала в Анталия. Филмът разказва за бурните страсти, които владеят сърцето на един жител на малко планинско градче и за необратимите последици от изчезването на един офицер, които отекват години след случилото се в една непрогледна черна нощ…
Останалите участници в Балканския конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
Футболната звезда ще придружи талантливите финалисти в конкурса за римейк на филм в 60 секундиБългарският футболист Димитър Бербатов ще бъде специален гост на един от най-големите европейски кино форуми за годината – THE JAMESON EMPIRE AWARDS. Големите награди на EMPIREMAGAZINE се връчват всяка година и отразяват мнението на читателите на най-популярното кино списание на планетата. Димитър Бербатов ще премине по червения килим в компанията на някои от най-големите имена на световното кино на 24 март 2013.Присъствието на един от най-популярните български спортисти на бляскавата церемония в Лондон съвсем не е случайно. Димитър Бербатов е ревностен почитател на доброто кино, а създадената преди 5 години фондация „Димитър Бербатов“ е символ на традиционната подкрепа за млади таланти в сферите на изкуството, спорта и науката. Списание EMPIRE и Jameson Irish Whiskey неизменно обръщат специално внимание на прохождащите кино творци от целия свят и един от акцентите на предстоящото събитие е конкурсът за римейк на филм в 60 секунди - Jameson Empire Done in 60 Seconds. Това е фантастична възможност на няколко забележителни таланта да се докоснат до големите звезди на киното като Гари Олдман, Тим Бъртън, Мерил Стрийп и десетки от най-известните представители на кино индустрията, които форумът събира всяка година. Димитър Бербатов ще придружи българските финалисти в петото издание на атрактивното кино състезание. Любители на киното от 17 държави, сред които Япония, Индия, Чили и България, вече работят по своите късометражни филмови проекти. Целта е да впечатлят журито в конкурса и да достигнат именно до бляскавата церемония по връчването на наградите на списание Емпайър на 24 март 2013 г.Напомняме, че през миналата година именно България успя да намери място сред петте финалиста в надпреварата. Тогава Мелина Елина Бондокова и Росен Илиев се срещнаха със своя идол Тим Бъртън, чийто „Едуард ножиците“ бе послужил за основа на техния едноминутен шедьовър.Времето за участие в конкурса тази година вече изтича. Остават броени дни, в които желаещите да се борят за място на финала в Лондон, редом с Димитър Бербатов, трябва да ни изпратят своите едноминутни филмови интерпретации. За целта участниците трябва да посетят www.jamesonempirediss.com. Крайният срок за участие е20януари, 2013. Световният финал в Лондон ще се проведе на 22 март, а най-добрите пет филма ще достигнат до звездната церемония по връчването на наградите на списание Емпайър в неделя, 24 март. ... още »
През лятото на 2012-та година лентата с Том Круз “Рок завинаги” не успя да се превърне в хит сред българската публика, но с премиерата на последния си филм “Джак Ричър” холивудската звезда опроверга критиците си и доказа, че все още може да пълни киносалоните. Екшън-трилъра на Кристофър Макуори стартира българското си представяне с доста прилични приходи и сега, три седмици след премиерата си, филма набра допълнителна скорост и от второто място се изкачи на лидерската позиция. За изминалия уикенд “Джак Ричър” e спечелил допълнителни 63 697 лева, с които успя да измести от първото място триизмерното фентъзи “Хобит: Неочаквано пътешествие”, което бе на върха на родния бокс офис в продължение на един месец. Предишният екшън-проект на Том Круз, “Мисията невъзможна: Режим Фантом”, се превърна в един от хитовете на 2011-та година в България и по всичко изглежда, че “Джак Ричър” също ще бъде причислен към стабилните бокс офис успехи на актьора. Филмът не се превърна в голям хит по света, но очевидно доста български зрители са го харесали и дори го превърнаха в достойна конкуренция на триизмерния и силно рекламиран блокбастър “Хобит”. От премиерата си досега “Джак Ричър” е натрупал общо 557 748 лева – резултат, който доказва, че не само триизмерни продукции и продължения могат да надминават границата от половин милион лева за по-малко от един месец. До момента по света продукцията на Парамаунт Пикчърс е спечелила 153,383,499 долара.Лидерът от изминалите четири седмици, “Хобит: Неочаквано пътешествие”, сега заема втората позиция в български бокс офис. За изминалите пет седмици режисирания от Питър Джаксън филм е натрупал общо 1 954 701 лева и само след няколко дни ще се присъедини към заглавия като “Аватар“, “Мисия Лондон“, “Карибски пирати: В непознати води“ и четвъртия “Ледена епоха”, които могат да се похвалят с финансови постъпления от над 2 милиона лева. Действието на “Неочаквано пътешествие” се развива в същата вселена от трилогията “Властелинът на пръстените“ и именно тази връзка между лентите изигра важна роля в борбата за зрители през изминалия един месец. Франчайзът “Властелинът на пръстените“ се радва на огромна популярност в България и неговото споменаване определено помогна на “Неочаквано пътешествие” да привлече вниманието на тези зрители, които не са толкова запознати с творчеството на писателя Дж. Р. Р. Толкин, но за сметка на това са гледали трите игрални продукции на Питър Джаксън за приключенията на хобита Фродо.Родната публика винаги е била привличана от скъпите приключенско-фантастични продукции в триизмерен формат и досегашното представяне на “Хобит” само потвърждава това. В световен мащаб филма вече е натрупал 888 милиона долара.“Търсенето на Немо 3D” е на трето място в класацията със спечелени за две седмици по кината 143 091 лева. Тъй като става дума за триизмерна версия на миналия през 2003-та година по кината “Търсенето на Немо” първоначалните очаквания не бяха кой знае колко големи и беше ясно, че лентата няма да се нареди сред най-големите анимационни хитове от изминалите дванадесет месеца. Все пак, “Търсенето на Немо 3D” се представя достойно за вече гледано заглавие и не бе изместен от заетото преди една седмица трето място. Триизмерните анимации почти винаги се радват на голям интерес от страна на родната публика и “Търсенето на Немо 3D” определено печели от това.Филмът е едно от най-известните заглавия от каталога на студиото Пиксар и този факт със сигурност е спомогнал за привличането на приличен брой зрители в кината. Много от малките български деца не са имали възможност да гледат лентата в кината през 2003-та година и триизмерното издание се превърна в идеалната възможност за техните родители да ги запознаят с една от най-успешните анимирани продукции на всички времена. До една седмица “Търсенето на Немо 3D” ще надмине границата от 200 хиляди лева.Филмът на Анг Лий “Животът на Пи” застава на четвърта позиция, като за един месец в България е натрупал 285 061 лева. Триизмерната продукция с бюджет от над 120 милиона долара беше един от най-големите кинорискове на 2012-та година най-вече заради факта, че не става дума за масивно рекламиран холивудски блокбастър с големи звезди. В крайна сметка “Животът на Пи” намери своята публика и вече може да се похвали със световни приходи от над 450 милиона долара. Що се отнася до България, филма тръгна по кината без да бъде предшестван от силна реклама, но въпреки това стартира с прилични за подобна продукция приходи и спечеленото до момента може да бъде определено като задоволително.“Животът на Пи” не може да се конкурира със заглавия като “Хобит: Неочаквано пътешествие”, но за оригинален филм тръгнал по кината без много шум той се представя напълно достойно.Анимацията “Чудната петорка” заема пето място в класацията. За седем седмици по родните киноекрани 3D-лентата е натрупала общо 909 763 лева – сума, която надвишава многократно първоначалните очаквания. В Съединените щати “Чудната петорка” не се превърна в очаквания хит, но българската публика отново доказа, че не се влияе от представянето на филмите в другите държави и превърна лентата в една от най-печелившите оригинални продукции на 2012-та година. Коледната тематика също помогна на триизмерната анимация да привлече повече зрители в края на миналия месец.Веднага след премиерата си “Чудната петорка” се изправи срещу последната част от поредицата “Здрач”, но дори и този филм не успя да засенчи анимираната лента на режисьора Питър Рамзи. Ако бъде задържана на голям екран поне още три седмици продукцията с бюджет от 140 милиона долара ще надмине границата от един милион лева приходи.Драмата по истински случай ”Невъзможното” е на шеста позиция със спечелени за три седмици 103 375 лева. Филмът с Наоми Уотс пристигна в България без никакви претенции за големи финансови постъпления и затова спечеленото до момента, макар и на пръв поглед скромно, може да бъде сметнато за прилично. Въпреки че е в сянката на няколко по-големи заглавия ”Невъзможното” се представя в България доста по-добре отколкото в САЩ, където мина по кината почти незабелязано.Ясно, е че няма да става дума за голям хит, но имайки в предвид обстоятелствата и конкуренцията представянето на ”Невъзможното” по българските киноекрани е задоволително.”На Рим с любов”, дело на сценарист-режисьора Уди Алън, застава на седмо място като за един месец е спечелил общо 140 491 лева. Винаги се е смятало, че българския зрител се интересува най-вече от комерсиално кино, но постигнатото от лентата на Алън доказва, че дори малки независими ленти, които са изправени пред гигантски холивудски блокбастъри също могат да вкарват приличен брой хора в кината.В случая над 18 хиляди зрители са посетили прожекция на ”На Рим с любов” и натрупаното от филма до момента е напълно задоволително за заглавие от този род, което не може да разчита на силна реклама. о две седмици продукцията на Уди Алън ще достигне границата от 200 хиляди лева.”Арго” заема осма позиция в класацията със спечелени за шест седмици 115 937 лева. Политическият трилър на Бен Афлек се изкачва с една позиция нагоре, което най-вероятно се дължи на честото споменаване на лентата във връзка с наградите “Оскар“ и “Златен глобус“. Въпреки, че е един от основните претенденти за множество филмови награди ”Арго” не е от типа филми, които вкарват голям брой българи в кината и поради тази причина досегашното му скромно представяне едва ли е изненада за някого. Важно е да се отбележи, че и в останалите европейски държави приходите на лентата са също сравнително скромни.Филмът все пак се задържа сравнително дълго в родния топ 10 и зрителите, които си падат по подобни заглавия без съмнение вече са го гледали на голям екран. Досегашните световни приходи на ”Арго” се равняват на малко над 167 милиона долара, като по-голямата част от тази сума идва от американските киносалони.Комедията с Кевин Джеймс и Салма Хайек ”Тежка категория” е на предпоследната девета позиция в класацията. От състоялата се преди седем седмици премиера досега филма е натрупал общо 157 233 лева – сравнително скромен резултат, който обаче е напълно очакван за подобно комедийно заглавие. Непретенциозни комедии като ”Тежка категория” имат своята публика в България, но както при драмите и хорърите тази публика е ясно изразена и ограничена. Освен ако не става дума за вече изградена поредица е много трудно за чисто комедийна продукция, която не разчита на силна предварителна реклама, да натрупа сериозни приходи в България.Имайки в предвид скромните очаквания ”Тежка категория” няма да бъде счетен за бокс офис провал, но представянето му определено не изпъква на фона на постигнатото от няколко други студийни заглавия в топ 10.Десети е “007 координати: Скайфол”, който отбелязва увеличение в посещаемостта от 21 процента и се завръща отново в топ 10. За изминалите дванадесет седмици от премиерата си 23-я филм от култовата шпионска поредица е спечелил 1 212 800 лева, което го превръща в най-успешното Бонд-заглавие в България. “Скайфол” е един от малкото филми от изминалата година, които оправдаха напълно предварителните очаквания и се превърнаха в големи хитове както в САЩ, така и в Европа.Общите световни приходи на продукцията с Даниел Крейг се равняват на 1,032,966,261 долара, а от студиото зад проекта вече разработват и следващия филм от световноизвестния франчайз. ... още »
В първите месеци на 2010-та година се появи новината, че продуцентската компания на Майкъл Бей, Platinum Dunes, е закупила филмов сценарий озаглавен “Heatseekers”, чиито сюжет разказва за бивш военен пилот, който се присъединява към екип въздушни пирати от Банкок. Продукцията беше описвана като комбинация между “Десантна зона” и “Критична точка”, а студиото Парамаунт Пикчърс изяви желание да разпространява готовия филм по света.Първоначалната информация беше, че самия Майкъл Бей най-вероятно ще поеме режисурата на екстремния екшън-трилър, но това бе бързо опровергано тъй като през 2010-та той беше зает с третата част на “Трансформърс” и разработваше нискобюджетния си проект “Кръв и пот”. От Парамаунт Пикчърс потвърдиха, че Бей със сигурност ще продуцира “Heatseekers”, но не коментираха кой ще бъде режисьора на филма.В продължение на повече от две години нямаше нови детайли относно статута на проекта, но малко по-рано днес сайта на Hollywood Reporter съобщи, че от Парамаунт са дали зелена светлина за снимки и продуцентите вече са избрали човека, който ще седне на режисьорския стол.Все още няма оповестена точна дата за старта на снимачния процес, но за сметка на това беше разкрито, че създателя на руския хит “Нощна стража” Тимур Бекмамбетов ще поеме режисурата. Точно както продуцента Майкъл Бей, Бекмамбетов има изграден кинематографичен стил, който е лесно разпознаваем от киноманите. Руско-казахстанския режисьор е работил по няколко високобюджетни американски продукции сред които се открояват екшъна с Анджелина Джоли “Неуловим” и миналогодишния “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”.Бекмамбетов вече е подписал договора за режисура на “Heatseekers” и в момента работи със сценариста Скот Фрейзър (“The Numbers Station”) по пренаписването на някои от сцените в сценария. Преди няколко месеца се появи информацията, че Бекмамбетов е изявил желание да режисира “Неуловим 2”, но сега изглежда, че приоритет за него е единствено “Heatseekers”. Детайлна информация за сюжета на екшън-трилъра все още няма и за момента единственото което се знае е, че в центъра на историята ще бъде бивш военен пилот, който се присъединява към екип от въздушни пирати, чиито план е да извършат дързък и изключително опасен обир от една от най-високите сгради на света.Майкъл Бей ще продуцира “Heatseekers” заедно с Брадли Фулър (“Стопаджията”), Андрю Форм (“Петък 13-ти”) и Крис Моргън (“Бързи и яростни: Удар в Рио”), а кастингите за главни роли ще започнат до няколко седмици.До лятото на тази година се очаква да стане ясно кога точно ще стартират снимките на екстремния екшън-трилър. ... още »
На 8-и януари (вторник) бяха обявени за 33-ти път номинациите за тазгодишните филмови антинагради – „Златната малинка“. Последният филм от поредицата „Здрач” поведе стремглаво с цели 11 номинации, а зад него застанаха „Браво, момчето ми” с 8 и „Бойни кораби” със 7.Преди да разберем победителите на 23 февруари (ден преди обявяването на "Оскарите"), нека направим обзор в няколко категории на по-интересните факти от 33-годишната история на „Златните малинки“.История:„Златните малинки“ са създадени от Джон Джей Би. Уилсън (копирайтър и публицист) през 1981. Уилсън обикновено бил домакин на вечерни партита с шведска маса в нощта на "Оскарите", провеждани в къщата му в Лос Анджелис. След като гледал двойна прожекция на филмите – „Не мога да спра музиката” и „Ксанаду” – на Уилсън му дошла идея. На едно от тези партита, след 53-тите награди на Американската Академия, Уилсън поканил група приятели в хола си и им заръчал да гласуват за най-слабите филми и изпълнения в киното през съответната година. Това била и първата церемония за „Златна малинка“. Импровизираното събитие минало добре, а на следващата седмица, Уилсън изкарал официално съобщение за церемонията, което е отпечатано в няколко местни вестници. Los Angelis Daily News също споменали събитието. На първата церемония присъствали около 30 човека. На втората – около 70, а на третата, повече от 140 човека. Четвъртите "Златни малинки" вече били отразени от CNN и други големи мрежи. С течение на времето, Уилсън осъзнал, че премествайки церемонията точно преди "Оскарите" ще доведе до по-голямо медийно отразяване.„Осъзнахме, че не можем да се състезаваме с "Оскарите", но ако провеждаме предната вечер, когато медиите от цял свят са тук и търсят какво да правят – можем да наваксаме доста добре” – казва Уилсън пред BBC.Името на наградите – „Златна малинка“ (Golden Raspberry) идва от изразът на английски – „blowing a raspberry”, който означава да издадеш звук с устни и език (пбббт) – виж тук - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blowing_a_raspberry.ogvНастоящи категории:Най-слаб актьорНай-слаба актрисаНай-слаб поддържащ актьорНай-слаба поддържаща актрисаНай-слаба екранна двойка / актьорски ансамбълНай-слаб сценарийНай-слаба режисураНай-слаб филмНай-слабо продължение, римейк, предистория или отклонениеЗакрити категории:Най-слаба оригинална песенНай-слаба изгряваща звездаНай-слаба музикаНай-слаби визуални ефектиСпециални категории (според годината)Най-слаб сценарий за филм, спечелил над 100 милиона долара – „Туистър” (1996)Най-слабо и безразсъдно незачитане на човешкия живот и обществената собственост – „Въздушен конвой” (1997)Най-лоша тенденция на годината (1998) – 58-годишни мъже ухажват 28-годишни жени)Най-банален филм насочен към тийнейджърите – „Jackass: Кретените” (2002)Най-лошо извинение за съществуващ филм – „Котката с шапка” (2003)Най-отегчителни мишени на пресата (2005) – Том Круз, Кейти Холмс, Канапето на Опра Уинфри, Айфеловата Кула и „Бебето на Том”Най-лошо извинение за семейно забавление – „Беда на колела” (2006)Най-лошо извинение за филм на ужасите – „Знам кой ме уби” (2007)Най-лоша злоупотреба с 3D – „Последният повелител на въздуха” (2010)Най-големи изненади:Въпреки че същността на тези награди е по-скоро пародийна и не им се обръща голямо внимание, ние все пак ще покажем някои от „несправедливостите” в историята на Малинките.Стенли Кубрик за „Сиянието”Безспорно, най-голямата изненада в историята на Златните малинки се случва още през първото честване на наградите. Стенли Кубрик получава номинация за най-слаб режисьор на „Сиянието” – масово считан днес като един от най-въздействащите филми на всички времена. Влиянието на филма върху зрителя може да се сравни с нещо като преживян шок – събитие, което оставя трайна следа в съзнанието на човек и е много трудно да бъде описано адекватно. Когато „Сиянието” излиза по екраните обаче, отзивите за филма са съвсем различни – предимно противоречиви. Филмът не получава нито една номинация от голям фестивал, тръгва зле в бокс офиса и е счетен от Стивън Кинг (автора на оригиналния роман) като лоша адаптация на книгата си.Кинг казва, че „Кубрик е човек, който мисли прекалено много, но чувства прекалено малко”. Освен Кубрик, Шели Дювал също получава номинация за най-слаба актриса. Независимо от причините за тези номинации, както и да ги погледнем – те са просто абсурдни.трейлър Брайън Де Палма за „Белязаният”Три години след „Сиянието”, друг велик режисьор – Брайън Де Палма, получава срамната номинация за своята класика – „Белязаният”. Колкото и налудничаво да звучи – това е факт. Гангстерският епос за кубинския наркобарон – Тони Монтана, отдавна се е превърнал в част от световната поп култура, присъства в редица елитни филмови класации и се тачи като един от най-почитаните гангстерски филми на всички времена. След премиерата му – отзивите са смесени – докато някои признават дързостта и реалистичността на филма, отделяща го от жанровите клишета, други го обвиняват в прекомерен излишък от насилие, лош език и помпозност.На премиерата на филма присъстват редица известни личности от света на изкуството и шоубизнеса. Писателите Кърт Вонегът и Джон Ъвринг напускат салона (заедно с много други хора), в знак на отвращение след известната сцена с резачката, а актьорът Дъстин Хофман заспива по време на прожекцията. По средата на филма, Мартин Скорсезе се обръща към една от звездите на филма – Стивън Бауер и му казва:„Момчета, вие сте страхотни – но се подгответе, защото от Холивуд ще го намразят ... защото става въпрос за тях.”Това не е нито първата, нито последната номинация за „Златна малинка“ за Брайън Де Палма. Режисьорът получава още 5 номинации - през 81-ва, 85-та, две през 91-ва (за продуцент и режисьор на „Кладата на Суетата”) и 2001-ва.Анди и Лана Уашовски за „Матрицата: Презареждане” и „Матрицата: Революции”Освен, че са едни от най-незаслужено пренебрегнатите филмови творци, Анди и Лана Уашовски (по-известни преди като Братята Уашовски) получават позорната номинация за най-слаба режисура на втория и третия филм от тяхната трилогия. Разбира се – всички сме срещали глупавите клишетата, че „вторият и третият филм залагат единствено на ефектите” и дрън дрън дрън ... и да - никой не може да отрече, че първата „Матрица” се извисява високо над другите, но това далече не ги прави автоматично слаби – напротив. Цялата трилогия, заедно с „Аниматрицата” и игрите по филмите са една органична и адекватна цялост.Брад Пит и Том Круз за „Интервю с вампир”Още един филм, считан за класика днес попада в категориите на „Златните малинки“, а именно – „Интервю с вампир”, където двете звезди – Брад Пит и Том Круз не само са номинирани, но и получават награда за най-слаба екранна двойка. Срамота, след като филма е нещо като сбъднато желание на мнозина фенове да видят Круз и Пит в един филм. Отличаващ се с брилянтната сценография на Данте Ферети (с номинация за "Оскар" и награда БАФТА за филма) и пленително повествование, „Интервю с Вампир” на Нийл Джордан е лента, в която трудно могат да се намерят каквито и да е кусури.видео ето и списък с останалите незаслужени номинации според нас:Оливър Стоун с номинация за най-слаб режисьор на „Обратен Завой” (1997)Джо Естерхаз и Том Хедли с номинация за най-слаби сценаристи на „Флашданс” (1983)Дейвид Кьоп, Стивън Зейлиън и Робърт Тауни с номинация за най-слаби сценаристи на „Невъзможна мисия” (1996)Майкъл Дъглас с номинация за най-слаб актьор в „Първичен Инстинкт” (1992)Куентин Тарантино с номинация за най-слаб поддържащ актьор в „От здрач до зори” (1996)Харви Кайтел с номинация за най-слаба поддържаща роля в „Последното изкушение на Христос” (1988)„Катерачът” (1993) с номинация за най-слаб филм„Последният екшън герой” (1993) с номинация за най-слаб филмДжон Траволта с номинация за най-слаб актьор в „Парола риба меч” (2001)Леонардо Ди Каприо с номинация за най-слаб актьор в „Плажът” (2000)„Баща мечта” (1999) с номинация за най-слаб филмДжордж Лукас с номинация за най-слаб сценарий на „Уилоу” (1988)Деми Мур с награда за най-слаба актриса в „Редник Джейн” (1997)Най-(не)почитани звезди от „Златните малинки“Силвестър СталоунЕкшън легендата е абсолют фаворит на Малинките за всички времена с общо 30 номинации – 10 от които спечелени (в категории за актьор, режисьор, сценарист и продуцент). Връх взимат наградата за най-слаб актьор на десетилетието (80-те) през 1990-та и най-слаб актьор на 20-ти век през 2000-та.Мадона и Кевин КостнърВъпреки че са далеч от Слай, Мадона и Кевин Костнър делят второто място с убедителните 16 номинации. Докато певицата-актриса печели цели 9 награди (включително най-слаба актриса на 20-ти век през 2000-та година), актьор-сценарист-режисьор-продуцентът Кевин Костнър спечелва „само” 6 от номинациите.Адам Сандлър – 15 номинации (5 спечелени)Еди Мърфи – 13 номинации (5 спечелени, включително – най-слаб актьор на десетилетието през 2010)Бо Дерек – 11 номинации (6 спечелени)Джон Траволта – 10 номинации (3 спечелени)Деми Мур – 9 номинации (4 спечелени)Шарън Стоун – 9 номинации (3 спечелени)Бърт Рейнолдс – 9 номинации (2 спечелени)Стивън Сегал – 9 номинации (1 спечелена) – това са единствените номинации и награда в кариерата на СегалБен Афлек – 8 номинации (2 спечелени)Дженифър Лопез – 8 (2 спечелени)Роб Шнайдер – 8 (1 спечелена)Най-(не)почитани филми от „Златните малинки“Стриптизьорки (1995) – 15 номинации (8 спечелени, включително награда за най-лош филм на десетилетиетоТрудна свалка (2003) – 13 номинации (7 спечелени, включително награда за най-лоша комедия за първите 25 години от създаването на „Златните малинки“)Джак и Джил (2010) – 12 номинации (10 спечелени)Бойно Поле Земя (2000) – 11 номинации (9 спечелени, включително награда за най-лоша драма за първите 25 години от създаването на „Златните малинки“ и най-лош филм на десетилетието)Знам кой ме уби (2007) – 11 номинации (9 спечелени)Здрач: Зазоряване част 2 (2012) – 11 номинации (наградите предстоят)An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (1998) – 10 номинации (5 награди)Интересни факти:- Стойността на всяка една награда обикновено е 4 долара и 97 цента.- Първият човек, който изисква наградата си е Бил Козби през 1988 (7 години след създаването на наградите). Козби печели 3 награди – за най-слаб филм, сценарий и актьор (за „Leonard Part 6”)- Първият човек, който се появява на церемонията и приема лично наградата си е Пол Верховен през 1996 за филма си „Стриптизьорки”. Публиката два пъти се изправя на крака и ръкопляска на Верховен, след като той им казва, че е прогонен от Холандия, защото е бил прекалено „болен, извратен и противен”. Верховен приема наградите с усмивка.- През 1998, сценаристът Брайън Хелгеланд приема наградата си за най-слаб сценарий на „Месия на Бъдещето”. В същия уийкенд, Хелгеланд спечелва и "Оскар" за сценария на „Поверително от Ел Ей” и казва, че иска да сложи 2-те награди една до друга, за да му напомнят за абсурдната природа на Холивуд- През 2010, Сандра Бълок печели 2 Малинки за „Луда по Стийв”. На следващата вечер, Бълок печели "Оскар" за най-добра женска роля в „Невидима зона”.- През 2010, сценаристът на „Бойно Поле Земя” –Джей Дейвид Шапиро се появява на церемонията за да приеме наградата на „Бойно Поле Земя” за най-лош филм на десетилетието. По време на речта си, той цитира ревю за филма от New York Times: „Бойно поле змя разказва за изчезването на човешката раса и след като гледах филма съм твърдо за това.”- Ал Пачино, считан за един от най-великите актьори на всички времена, носител на "Оскар" и още 7 номинации, всъщност има 2 "Златни малинки" (за „Джак и Джил” – където играе себе си) и още 3 номинации (за „Революция”, „Трудна свалка” и „88 Минути”/„Праведно убийство”) - Марлон Брандо и Лорънс Оливие също имат "Златни малинки". Брандо за най-добра поддържаща роля в „Островът на Д-р Моро” (+ още 3 номинации). Лорънс Оливие има две награди – за поддържаща роля в „Джаз певецът” и главна роля в „Инчхон”.Сред другите големи артисти, номинирани и/или награждавани със "Златни малинки" са:Робърт Де НироДжак НикълсънНатали ПортманРобърт РедфордОрсън УелсАнтъни Хопкинс Ралф ФайнсКристофър УокънЧарлтън ХестънЕлизабет ТейлърАнтъни КуинДжейн ФондаУилям ДефоУди ХарелсънРалф ФайнсДжеймс ФранкоРобърт ДювалДжон ВойтУма ТърманШон КонъриФорест УитакърУинона РайдърРобин УилямсАлек БолдуинНикълъс КейджМ. Найт ШаямаланБен КингслиДаян КийтънРоберто БениниТом КрузНикол КидманФей ДънауейМайкъл КейнДжесика ЛангДжулия РобъртсПитър О’ТулКърк ДъгласРичард ДрайфусШон ПенМики РуркПенелопе КрузДани ДеВитоот Стефан Димов ... още »
Всеки четвъртък от 21.00 ч. по TLC ще станем свидетели на шокиращи любовни истории с фатален край Двама са малко, а трима – цяла тълпа, когато единият от групата е убиец. Смъртоносни връзки по TLC разказва реални истории за любов и ревност, приключили ужасно погрешно. Новото предаване по TLC, което стартира в четвъртък, 17 януари, от 21.00 ч., пресъздава сюжети от любовни връзки с фатален край на реални хора от САЩ. Всеки епизод на Смъртоносни връзки ни прави свидетели на две лични истории, близки по съдържание до класическата гръцка трагедия. Любовни триъгълници, които завършват печално, неприлични флиртове на работното място, водещи до грубости в служебния склад и двойки от група за изучаване на Библията, изкушени да извършат най-смъртния грях, са само част от историите, които ще видим в телевизионната поредица. В допълнение към двете истории, всеки епизод е придружен и от коментари от екип криминалисти и разкази от първо лице на приятелите и семействата на жертвите. Понякога чувствата могат да се превърнат в желание за убийство. Макар да звучи невероятно, TLC показва наяве колко опасни могат да бъдат романтичните изживявания в епизодите от поредицата Смъртоносни връзки. Сюзън Лучи, любима актриса от телевизионния екран и водещ на сериите на новото предаване по TLC, ни очаква този четвъртък от 21.00 ч. ... още »
Хавай 5-0 – 2 сезон(Hawaii Five-O – Seasons 2)Всеки делничен ден, 17:00; повторение на следващия ден, 12:00; Омнибус, всяка събота, 12:00Последен епизод – 7 февруариНамираме се в Хонолулу, за да проследим приключенията на недосегаемия бивш военноморски офицер Стив МакГарет и неговия екип – Чин Хо Кели, Коно Калакауа и младия полицай Дани Уилямс.МакГарет понякога търси помощ от бившите си колеги за разрешаването на случаи с използването на техните ресурси. Той определено е женен за работата си и няма много време за личен живот. През втори сезон МакГарет разследва смъртта на съпругите на трима войници, загинали във Виетнам. Сред драматичните ситуации в сезона са: Хавай е обект на криминална вълна, сигурността на омразен диктатор е поверена на МакГарет, Чин Хо Кели е обвинен, че е получил подкуп от наркодилър, а парти-изненада за рождения ден на МакГарет завършва с опит за покушение.Пушечен дим – 7 и 8 сезон(Gunsmoke – Season 7 & 8)Всеки делничен ден, 17:50;повторение на следващия ден, 8:40 и 12:50Омнибус, събота, 7:50Иийхааа! CBS Drama ще доведе Дивия Запад директно на телевизионния ви екран с експлозията на седми и осми сезон на уестърн драмата „Пушечен дим“. Като една от най-дълго излъчваните в прайм тайма американски драми – с общо 20 сезона, произведени в периода 1955 – 1975 г. – поредицата събужда носталгията по времето на каубоите. Развивайки се в и около Додж Сити, Канзас – град, незачитащ властите или закона – шериф Мат Дилън се занимава с проблемите на града и се оказва замесен в кражба на добитък, измама със земи, опасни кавги и престрелки.В началото на 7 сезон шериф Дилън сменя самоличността си с тази на убиец, за да се измъкне, когато е отвлечен от престъпници, а драмата се развива през целия сезон с похищения, инсценирани опити за убийство и дори спор на живот и смърт за шапка! Докато осми сезон връхлита директно с трудната ситуация, в която Мат е принуден да убие стар приятел, когато мъжът се превръща в убиец. Дали шериф Дилън ще се измъкне невредим от борбата срещу най-издирваните престъпници в града?Династия – 3 и 4 сезон (Dynasty – Season 3 & 4)Всеки делничен ден, 21:10; повторение на следващия ден, 9:30 и 14:30; Омнибус, неделя 17:50През февруари по CBS Drama ще видим трети и четвърти сезон на бляскавата сапунена опера от 80-те „Династия“.Сюжетът на сериала се развива около враждуващите Керингтън и Колби, две заможни и проблемни фамилии от Денвър, Колорадо, които работят в петролния бизнес и живеят в лукс. Но доказвайки, че парите и високият стандарт не могат да купят щастие, бурната сюжетна линия включва конфликти, предателства, алчност и отмъщения. През трети сезон смущаващите събития продължават да се случват! Полицейско разследване на случай с изчезнало дете и унищожителен пожар ще ви заковат пред екрана!Четвърти сезон започва с полицейски обиск, след като Марк драматично спасява Алексис и Кристъл от горяща колиба – но какво всъщност прави той там? „Династия“ заслужено е спечелила позицията си на обичана поредица – част от поп културата през 80-те години и превърна в звезди голяма част от актьорския състав като Ема Самс, Хедър Локлиър и, разбира се, Джоан Колинс, която получава шест номинации за „Златен глобус“ за образа й на Алексис, като продължава да играе главни роли в множество телевизионни, филмови и театрални продукции, и също така издава няколко романа и мемоари.Таксиджията – 1 сезон(Hack – Season 1)Всеки делничен ден, 22:50. Последен епизод на сезон 1 – 12 февруариМайк Олшански е средностатистически шофьор на такси от Филаделфия, който вози пътници из града, за да свързва двата края. Или поне това е, което той иска да мислите. Зад перфектната маска се крие историята на бивше ченге, обвинено в корупция, на което му е била отнета значката, семейството и гордостта.Поемайки по нов път, Майк открива, че не може да се отърси от надделяващото чувство за вина, свързано с миналите му грешки. С помощта на приятел от полицията – Марселъс Уошингтън, който често рискува собствената си кариера, съседката си Лиз – бивша монахиня, вече пробационен служител и Джейми Фаръл – бивш затворник, опитващ се да излезе от затруднено положение, Майк решава да изпълнява дълга си и да помага на онези, които изглежда не могат да си помогнат. Във втори сезон зрителите ще видят как Майк се опитва да се дистанцира от Марселъс, но изправен пред сериозно заболяване, той търси приятелството на Майк. Възможно ли е лошото ченге да се превърне в добро? ... още »
От този четвъртък в рубриката „Носталгия” БНТ стартира излъчването на 7-серийният български телевизионен филм - “Жребият”.Биографичната драма по книгата на Свобода Бъчварова "Земя за прицел", разказва за живота на потомственият банкер Борис Скарлатов.Синът му Борис учи в Женева и не се интересува от делата на баща си. Скарлатов умира, а Борис се налага да поеме банката. Кюлев е лихвар, а списъкът на длъжниците му се съхранява в банката.Главният счетоводител Георгиев издава списъка на Карасулиев, фигура от черния пазар, който купува част от полиците. Същото прави и Борис и двамата искат от Кюлев да ги осребри.В главните роли зрителите ще видят Коста Цонев, Атанас Атанасов, Марин Янев, Вълчо Камарашев, Йосиф Сърчаджиев, Кирил Варийски, Мария Каварджикова и др.Сценаристи: Любен Станев, Иванка Гръбчева, режисьор - Иванка Гръбчева, оператор - Виктор Чичов, музика - Митко Щерев.Гледайте „Жребият” в рубриката „Носталгия” от понеделник до петък от 18:45 ч. само по БНТ1! ... още »
Отличеният с 11 награди "Оскар" историческа драма на Уилям Уайлър “Бен-хур” остава и до днес едно от най-популярните и дискутирани холивудски заглавия. След като тръгна по екраните през 1959-та година филма с Чарлтън Хестън се превърна в голям успех за студиото MGM със световни приходи от над 146 милиона долара. Освен с доброто си представяне в бокс офиса, мащаба и рекордния за времето си бюджет за снимки “Бен-хур” остана в историята на киното и благодарение на деветминутното преследване с колесници, което е със сигурност най-известния момент от целия филм. В наши дни подобни амбициозни исторически филми почти не се правят, но от MGM смятат да променят това.Само преди няколко часа от студиото оповестиха, че вече е започнала подготовката за римейк на “Бен-хур”, който отново ще се фокусира върху героя Юда Бен-хур и добрия му приятел от детинство Месала, който по-късно го предава.Оригиналната лента на Уилям Уайлър беше базирана на новелата от 1880-та година “Бен-хур: Историята на Христос”, дело на писателя Лю Уолъс. Книгата беше превърната в игрален филм за първи път през 1925-та година, но продукцията с Чарлтън Хестън от 1959-та е без съмнение по-популярното и познато на киноманите заглавие. Според информация от MGM предстоящия римейк на “Бен-хур” ще бъде възможно най-близък до книгата на Лю Уолъс и ще се различава в много отношения от филма на Уилям Уайлър. Освен историята на главния герой Юда Бен-хур, бъдещата лента ще се фокусира и върху преживяванията на Иисус Христос, който през живота си нееднократно се е срещал с Юда.По сценария на амбициозния римейк работи Кийт Кларк (чиито най-известен филм до момента е заснетия отчасти в България “Бягството”), а самия проект бива описван като “античен епос с голям размах и величие”. Продукцията е във все още ранен етап на развитие и няма избран режисьор, но това което вече се знае е, че нейни продуценти ще бъдат Шон Даниел (“Мумията”) и Джони Левин (“Три тайни”). Благодарение на огромния международен успех на последния филм за Джеймс Бонд MGM (което бе изправено пред банкрут преди три години) е отново едно от най-влиятелните студия в Холивуд и според последната информация неговите началници са “напълно уверени”, че ще се справят с труден и скъп проект като “Бен-хур”.Сюжетът на подготвяната историческа драма ще се фокусира върху дългогодишното приятелство между еврейския принц Юда Бен-хур и военния командир Месала. С течение на времето напрежението между двамата мъже се увеличава и не след дълго Месала предава приятеля си и играе важна роля в превръщането му в роб. Историята ще проследи опитите на Юда да отмъсти на хората провалили живота му и ще представи многобройните му срещи с Исус Христос. Самият Христос също ще бъде един от главните персонажи във филма и в сюжета ще бъдат интегрирани събитията довели до неговото залавяне и разпъване на кръст.Включването на Христос в историята на новия “Бен-хур” нарежда продукцията до няколко други предстоящи заглавия с библейска тематика. Филмът, в който може да участва Брад Пит “Pontius Pilate”, режисираният от Дарън Аронофски “Ной” и два проекта за Мойсей, които най-вероятно ще бъдат режисирани от Стивън Спилбърг и Ридли Скот.Римейкът на “Бен-хур” е един от най-приоритетните филми за студиото MGM и в следващите няколко месеца със сигурност ще бъде разпространена по-конкретна информация за подготвяния проект. ... още »