🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Триизмерното фентъзи на Сергей Бодров “Седмият син” успя да се пребори с конкурентната премиерна лента “Твърде лично 3” и стартира българското си представяне от лидерската позиция в бокс офиса. За изминалия уикенд (9-11 януари) филма с Джеф Бриджис е натрупал общи приходи от 260 404 лева, което е по-добър стартов резултат от този на “Гневът на титаните” (194 225 лева) и “Джак, убиецът на великани” (105 992 лева).“Седмият син” е точно от този тип приключенско-фантастични филми, които не постигат големи успехи в Съединените щати, но за сметка на това се радват на голяма популярност сред младата публика в България. Дебютът на 100-милионната продукция на родна почва е напълно задоволителен и още отсега е ясно, че именно това ще бъде първото мащабно заглавие на 2015-та година, което ще завърши представянето си с приходи от над половин милион лева. До момента по света “Седмият син” е спечелил 35 700 000 долара.Втората позиция в класацията е заета от екшън-трилъра “Твърде лично 3”. За първия си уикенд в България премиерния филм е спечелил 164 244 лева, което надминава крайните резултати на оригиналния “Твърде лично” (филмa бе свален с приходи от около 130 хиляди лева). Дебютът на третата част е значително по-добър от този на “Твърде лично 2” (51 606 лева) и въпреки липсата на по-скъпи триизмерни прожекции е напълно вероятно лентата да приключи българския си кинопоход с приходи от около половин милион лева. Първите две части от поредицата не постигнаха големи успехи на родна почва, но благодарение на силната рекламна кампания на третата лента предварителния зрителски интерес този път определено бе по-голям. Още тази седмица “Твърде лично 3” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.На трето място застава игрално-анимационния “Падингтън”, който за десет дни по българските киноекрани е натрупал приходи от 354 049 лева. Британският филм отбелязва спад в посещаемостта от над 40 процента, но въпреки това той ще успее (до две седмици) да достигне границата от 500 хиляди лева. За момента “Падингтън” се представя малко по-добре от втората част на “Смърфовете”, която за същия период от време регистрира приходи от 345 282 лева.Семейният филм на Пол Кинг няма да постави рекорди в бокс офиса, но за заглавие, което не е част от вече изградена поредица (и не разчита на по-скъпите 3D-прожекции) той се представя напълно задоволително в България.Лидерът от изминалата седмица “Хобит: Битката на петте армии” сега заема четвърта позиция в класацията. За близо един месец по киноекраните филма на Питър Джаксън е вкарал в касите на кината впечатляващите 2 195 372 лева. Освен, че подобри постиженията на предишните две части от поредицата лентата успя за по-малко от две седмици да измести “Ной” от лидерската позиция в класацията на най-касовите ленти в България за 2014-та година. “Битката на петте армии” отбелязва спад в посещаемостта от цели 71 процента, но това е напълно очаквано за силно рекламирани заглавия от този тип, които по принцип регистрират най-големите си финансови постъпления в първите две седмици след премиерата (когато интереса на зрителите е най-голям). Общо по света третият “Хобит” е натрупал 782 480 324 долара, при бюджет за снимки и реклама от 325 милиона.“Игра на кодове” е на пето място, със спечелени за десет дни по кината 275 168 лева – напълно приличен резултат за оригинална историческа продукция, която е принудена да се бори за зрителското внимание с далеч по-комерсиални заглавия като “Седмият син” и “Твърде лично 3”. Лентата с Бенедикт Къмбърбач се представя значително по-добре от миналогодишния “Пазители на Наследството” и със сигурност ще бъде счетена за един от изненадващите хитове в България от началото на 2015-та година. В най-добрия случай “Игра на кодове” ще приключи представянето си с приходи от малко над половин милион лева.Триизмерният епос на Ридли Скот “Изход: Богове и Царе” заема шеста позиция в класацията. За изминалите пет седмици от премиерата си филма е вкарал в касите на кината общо 1 076 050 лева, което е без съмнение добро постижение за продукция, която не принадлежи към вече изградена поредица. Подобно на “Хобит: Битката на петте армии” и “Седмият син”, “Богове и Царе” съдържа в себе си основните елементи, които привличат вниманието на родната публика – масивни екшън-сцени, впечатляващи визуални ефекти, триизмерен ефект, приключенски/фентъзи елементи и известни актьори. Имайки предвид изминалото време от премиерата и конкуренцията, филма с Крисчън Бейл изглежда ще бъде свален от екраните с приходи от около 1.2 милиона лева.Анимацията “Пингвините от Мадагаскар” застава на седмо място, със спечелени за седем седмици 1 316 538 лева. По отношение на бокс офиса в България лентата за популярните герои от поредицата “Мадагаскар” не само оправда напълно всички предварителни очаквания, но и измести “Как да си дресираш дракон 2” от лидерската позиция в класацията на най-касовите анимации на 2014-та година. Световните приходи на “Пингвините от Мадагаскар” се равняват на 286 505 603 долара, при бюджет от 150 милиона.Триизмерният “Астерикс: Имението на боговете” е на оcма позиция, като за изминалите десет дни от премиерата си е спечелил общо 70 973 лева. Предварителните прогнози не бяха особено обнадеждаващи и въпреки подкрепата на триизмерните прожекции френската лента няма шанс да се нареди сред големите тазгодишни анимационни хитове. Все пак, “Имението на боговете” се представя по-добре от предишната продукция за известните галски персонажи “Астерикс и Обеликс: Бог да пази Британия” (която за същия период от време натрупа приходи от малко над 50 хиляди лева). До една седмица триизмерния филм ще надмина границата от 100 хиляди лева.Ансамбловият “Вдън горите” заема девето място, със спечелени за три седмици 195 162 лева. Лентата на Роб Маршъл компенсира разочароващото представяне на последната кино-версия на “Клетниците” и доказа, че често игнорираните игрални мюзикъли също могат да регистрират прилични финансови постъпления в България. Още тази седмица “Вдън горите” ще може да се похвали с постъпления от над 200 хиляди лева. Международните приходи на филма се равняват на 120 971 414 долара, при бюджет за снимки и реклама от 85 милиона.На десета позиция е фантастичната комедия “Нощ в музея: Тайната на гробницата”, която се върти по кината от три седмици насам. За този период от време лентата е натрупала общо 219 218 лева. Конкуренцията бързо засенчи “Тайната на гробницата” и въпреки че премиерата се състоя преди по-малко от един месец лентата е на път да отпадне от родния топ 10. В световен мащаб “Нощ в музея: Тайната на гробницата” е натрупал общо 247 162 507 долара, при бюджет за снимки и реклама от 175 милиона. ... още »
Когато стане въпрос за доктор Уотсън, помощник на най-известния детектив в литературата Шерлок Холмс, изниква образът на висок, атлетичен мъж с тънък френски мустак, облечен в канона на строгата викторианска мода. Представата ни за този герой ще се промени напълно на 28 януари, сряда, в 21.00 ч., когато в ефира на Нова стартира сериалът „Елементарно, Уотсън”. В тази съвременна екранизация, вдъхновена от приключенията на Шерлок Холмс, ролята на неговия партньор доктор Уотсън е поверена на жена… и то не коя да е, а кинозвездата Луси Лиу.Луси Лиу е доказала, че обича да експериментира с ролите си. Зрителите я познават като фриволната Алекс в „Ангелите на Чарли”, смразяващата кръвта О-Рен в „Убий, Бил” и добронамерената Линдзи в „Късмета на Слевин”. Именно предизвикателството в образа на нейния герой я привлича в сериала „Елементарно, Уотсън”. Самата Лиу признава, че първоначално е имала доста съмнения дали ще се справи с тази роля, но създателят на поредицата Роб Дохърти я убеждава да я приеме.„Когато подготвях сценария за сериала, прочетох много психологически профили на Шерлок Холмс, направени от професионални психоаналитици. Забелязах, че според повечето от тях той е страдал от гинофобия (страх от жени). Холмс има проблем с общуването, но той е още по-изострен по отношение на жените. Тогава се запитах какво би станало, ако Уотсън е жена.” Така творческият продуцент на „Елементарно, Уотсън” Роб Дохърти обяснява своето решение да повери ролята на доктор Уотсън на Лиу. Дохърти е голям фен на романите на Артър Конан Дойл, но не смята, че те трябва да бъдат следвани дословно, предвид факта че историите за Шерлок Холмс имат 254 екранизации и са най-интерпретираните литературни произведения в киното. „Това са вечни истории и характери, които могат да се позиционират и в съвремието”, заявява Дохърти. А промените на класическите образи в „Елементарно, Уотсън” не се ограничават до женския доктор Уотсън.Съвременният Шерлок Холмс, в чиято роля се превъплъщава британският актьор Джони Лий Милър, има проблем с наркотиците. След изпадането му в немилост в Лондон и кратък престой за лечение в клиника за наркозависими, ексцентричният Шерлок бяга в Манхатън, където богатият му баща го принуждава да съжителства с най-лошия му кошмар – доктор Джоан Уотсън, която трябва да наблюдава неговото възстановяване. Уотсън е била успешен хирург, докато не изгубила пациент и разрешителното си за практикуване. Новата ѝ работа е още един шанс да помага на хората, както и да си плати за грешката. Но непокорният Шерлок няма нищо общо с предишните й клиенти - той има свой собствен пострехабилитационен режим.Единствено заплетените криминални загадки отклоняват мислите му от наркотиците. Затова Холмс започва отново да работи като консултант към полицията в Ню Йорк. Уотсън няма друг избор, освен да придружава новия си клиент, докато разследва поредната мистерия, но с течение на времето самата тя се увлича по криминологията.Всички тези промени в образите на известните криминалисти са посрещнати със скептицизъм от феновете на Шерлок Холмс, но още първият сезон на „Елементарно, Уотсън” приковава пред екрана десетки милиони зрители и е номиниран за две награди „Еми”. Днес поредицата на CBS вече има три сезона зад гърба си и култов статус сред любителите на криминални мистерии.Дали съвременните Холмс и Уотсън наистина са толкова добри и обаятелни, колкото първообразите им? Отговора ще разберем в сериала „Елементарно, Уотсън” от 28 януари от 21.00 ч. по Нова. ... още »
Успехът на “Вълкът от Уолстрийт” в международния бокс офис поднови интереса на Холивуд към историите за случващото се в американската и глобална финансова система. В момента се разработват няколко филмови проекти на тази тема, като най-амбициозния от тях носи заглавието “The Big Short”. Все още незавършения сценарий на предстоящата лента е базиран на книгата по истински събития “The Big Short: Inside the Doomsday Machine”, а бюджета за снимки и реклама ще бъде отпуснат от студиото Парамаунт Пикчърс.Първата информация за филмовата версия на “The Big Short” се появи преди около половин година, но едва сега от Парамаунт разкриха имената на актьорите, които ще изиграят главните роли. Неназован източник от студиото (цитиран от сайта на списание “Variety”) обяви преди броени часове, че Брад Пит, Крисчън Бейл и Райън Гослинг официално са се присъединили към екипа на финансовата драма. Самият Пит продуцира филма чрез компанията си Plan B.Все още не се разкрива информация за персонажите на тримата изпълнители, но за сметка на това се знае, че цялостния сюжет на “The Big Short” ще разказва за хората и събитията довели до световната финансова криза през 2008-ма година.На режисьорския стол на амбициозната драма ще седне 47-годишния Адам Маккей, който до момента е работил предимно в комедийния жанр (негови са “Водещият”, “Ченгета в резерв” и “Доведени братя”). Освен режисьор Маккей е също така сценарист на лентата. Камерите на “The Big Short” се очаква да се завъртят до една година, а към вече потвърдените Брад Пит, Крисчън Бейл и Райън Гослинг се очаква да се присъединят още няколко известни на широката публика изпълнители.Любопитно е да се отбележи, че за компанията на Пит Plan B това е втори филмов проект (след “Кешбол”), който е вдъхновен от творба на писателя Майкъл Люис.Повече информация за предстоящия “The Big Short” ще бъде разкрита в следващите няколко месеца. ... още »
Ирландецът Винсънт Макенти пристига в София по покана на фестивала Sofia MENAR, за да представи своя филм „Тест за издръжливост”, част от програмата за пътешественици „Керван сарай”.Филмът проследява околосветското пътуване на Лари Мълиган и Кевин Макхю, които напускат работа и решават да обиколят света с велосипедите си. За една година успяват да изминат 26 000 километра и да се сблъскат с културата на 27 държави, разположени на 5 континента. Двамата непрекъснато снимат по време на изморителния преход. Когато се завръщат в Ирландия споделят с Винсънт Макенти идеята си пътуването им да се превърне във филм. И така през 2014-та се появява един от най-вълнуващите филми за пътешественици за годината – „Тест за издръжливост”. Макенти ще представи своята продукция на 17-ти януари в Културен център G8 и на 19-ти януари в Дома на киното. В момента режисьорът преподава документално кино в колеж Грифит в Дъблин и подготвя следващия си проект.Sofia MENAR стартира на 15-ти януари и продължава до 1-ви февруари в салоните на Дома на киното, Евро Синема, Културен център G8, Чешки център, Институт Сервантес и Dada Cultural Bar. От 16-ти януари част от програмата на фестивала ще бъде представена и в Пловдив в кино „Lucky Дом на киното”.Предстоят прожекции и във Варна, Асеновград, Велико Търново и Шумен.Фестивалът Sofia MENAR се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на НДР Алжир, Посолството на АР Египет, Посолството на Република Индонезия, Посолството на ИР Иран, Посолството на Република Ливан, Посолството на Кралство Мароко, Посолството на Държавата Палестина, Чешки център – София и Институт Сервантес – София.С медийното партньорство на cinefish.bg, sofialive.bg, kafene.bg, timeart.bg, dama.bg, peika.bg, stand.bg, kolonkata.info, mymir.bg, spisanie.to, momichetataotgrada.com, списание 360, ureport.bg ... още »
В рамките на фестивала за планини, спортове на открито и екстремни спортове „Banff Mountain Film Festival World Tour & XCo Film Fest“ феновете ще могат да гледат уникалната лента “Ком-Емине: Достигни лимита си!“, която запечата пробега на Кирил Николов – Дизела през август 2014-а година. Премиерата на филма ще бъде на 18 февруари 2015 в Cinema City, Paradise Mall от 19:30 часа.Един от най-добрите планински бегачи на България – Кирил Николов - Дизела, прави опит да постави нов рекорд в изминаването на легендарния маршрут Ком-Емине. Той има за цел да изтича 600-те километра по билото на Стара планина за по-малко от 5 дни. Освен стръмните планински пътеки, проливния дъжд и лепкавата кал, Дизела трябва да премине бариерите на собственото си съзнание, да преодолее дълбоките си страхове, да приеме болката и изтощението.Над 500-те хиляди крачки болка го изправят пред най-тежката дилема – да се откаже или да отиде отвъд границата на собствените си възможности.Феноменалната лента е дело на малък екип, който се заема с тежката задача да улови преживяванията на Дизела и екипа, натоварен с организацията, по време на прехода и да пренесе зрителя в уникалната атмосфера на изпитанието. Филмът е дебютен за Димо Петков, който е заснел над 200 екшън спортни видеа и има повече от 10 години опит в Ch.K.G. movies. Освен режисьор на лентата, той отговаря и за монтажа. Христо Петков е отговорен за заснемането, като опреторите проследяват денонощно Кирил Николов и екипа му, за да покажат физическите и психическите изпитанията, на които са подложени всички. За прехода:Целта на прехода е нов рекорд за скоростно пробягване на най-дългия туристически маршрут в България, близо 600 км планинско трасе за 5 денонощия. Кирил Николов трябва да покрие разстоянието 14 часа по-бързо от сегашния рекорд, поставен през 1986 година. Това означава справяне с 14 600м денивелация общо за цялото трасе, изминаване средно по 120 км на ден и буквално достигане до границите на възможностите на човешкия организъм. За екипа:Наталия Величкова е личен треньор на Дизела от 2003 годин. Тя е човекът, който постоянно следи състоянието на Кирил по време на прехода и реагира на всяка промяна с нова тактитаза успех.Димитър Димитров е организатор и продуцент на прехода. Димитър е една от движещите сили на адвенчър състезанията в България, като организатор на XCo Adventure Cup. Димитрина Сивкова е личен терапевт на Дизела през последните две години.Тя поема грижите за него, когато болката за Кирил започва да става непоносима и заплашва да провали опита ми за нов рекорд.Билети ще намерите на касите на Cinema City Paradise или да направите онлайн резервация на: http://cinemacity.bg/movies. За повече информация за филма следете сайта на филма: http://reachyourlimits.com/За Кирил Николов – ДизелаНационален състезател по ориентиране и планинско бяганеРоден: 06.11.1982г.Треньор: Наталия ВеличковаКлуб: Вариант 5 Търговище; Калеван Расти - Финландия Най-добри резултати:6то място на Световно 2009 Унгария6то място Европейско Първенство 2010 България6то място Световно Първенство 2012 Швейцария2ро място Европейско Първенство2012г ШвецияПобедител в 3те най-големи щафети в Света (Юкола, 10МИЛА и 25Манна) 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014Многократен Балкански и Държавен шампион по ориентиране. 2003г. – 2014.Държавен шампион по крос кънтри и планинско бягане.2010г. 2011г, 2012, 2014г. ... още »
На 12 януари “Глутница” (Wataha) беше представен пред българска публика в Полския културен институт в София. Криминалният сюжет преплита историите на граничари и бежанци. Действието се развива в 6 серии, а епизод 1 може да се гледа безплатно и в онлайн видеотеката HBO GO на www.hbogo.bg/group/freeОще първите кадри от “Глутница” носят усещането за нещо познато. Действието се развива в Полша, в планините Биешчади, но спокойно може да е и българска история. Природата си прилича, хората си приличат, а бурните им души не признават граници - те силно обичат и мразят, веселят се и страдат, пълнят чашите догоре. Пият и пеят, докато забравят. Жените са красиви и темпераментни, мъжете са безразсъдни и корави.„Има граници, които трябва да бъдат опазени. Има граници, които трябва да бъдат прекрачени“, е мотото на полската продукция на НВО.„Тематиката е много актуална - свободата, границите - в буквален и преносен смисъл, човешките драми на хората, които служат там, и моралните дилеми, пред които са изправени,“ каза мениджърът на HBO България Димитър Нойков. “Wataha не само отговаря на високите критерии на HBO за качество и добра продукция, но и съдържа онзи елемент, който е най-важен и който можем да открием в душевността на славянските народи – възможността да докоснеш хората с историята, която разказваш.”Човек за човека е вълк, напомня постоянно “Глутница”.Дивите животни са част от актьорския състав. Планините са дом за тях и смъртоносно препятствие за всички, търсещи свободата. “Тези планини са малко изследвана територия, за поляците те са символ на свободата”, сподели директорът на Полския институт в София Агнешка Косчушко след прожекцията, на която бе домакин.“Глутница” е историята за хората, чиято кауза и професия е да пазят границите. Митничарите охраняват границата с Украйна, през която всеки ден десетки хора, бягащи от смъртта, от мизерията, от войната, опитват късмета си. В пилотния епизод чеченско дете губи майка си и започва живота си на възрастен преди още да е свършило с детството.Капитан Виктор Ребров (ролята се изпълнява от полската звезда Лешек Лихота) губи колегите си и любимата си жена, които загиват от бомбена атака, докато се веселят в хижа в планината. Ребров няма време да страда, защото освен жертва, той и главен заподозрян. На мобилния му телефон се получава съобщение от неизвестен подател с краткото и фатално “Бум”, секунди преди взрива.България е първата европейска страна след Полша, в която се излъчва “Глутница”. В Полша премиерата на “Глутница” беше през октомври, а интересът – огромен, заради звездния актьорски състав. Във филма участват сестрите - Магдалена и Александра Поплавски. Александра е в ролята на студената прокурорка Ига Добосч, която разследва убийството в планината. Магдалена играе пълен антипод - грижовна, чувствителна и интелигентна - героинята й Наталия Татаркиевич е изпратена в граничния район, защото говори отлично английски, немски, украински и руски. Скоро обаче суровата действителност поставя на тест издръжливостта й.Шестте серии на първи сезон са режисирани от Михал Газа и Каша Адамик. Каша Адамик е дъщеря на известната режисьорка Агнешка Холанд, която аудиторията на HBO познава от невероятния филм за Ян Палах “Горящият храст”, чешка оригинална продукция на НВО Европа. Холанд е режисьор и на някои серии на „Наркомрежа“/The Wire на НВО САЩ – в момента по Cinemax всеки четвъртък, както и на някои от сериите на нашумялия The Killing/ Убийството, който е по скандинавски сценарий.На моменти “Глутница” също оставя с усещането за скандинавско кино. Историята мени темпото си - тръгва бавно, дори статично, снимана от дистанция, след което перспективата се обръща, а сюжетът преминава почти в екшън, за да се спре после отново.„Сериалът е мащабен проект на НВО Европа и обещавам, че ще се боря следващият такъв да е в България“, добави Димитър Нойков от НВО България.Епизодите на „Глутницата“ ще се излъчват по HBO всеки понеделник от 22:40 ч. Сериалът ще може да се гледа и в онлайн видеотеката на HBO – HBO GO, където еп. 1 вече е наличен безплатно @ www.hbogo.bg/group/free ... още »