Шест интригуващи филма от Балканския конкурс на 27-ия София Филм Фест
Традицията повелява да представяме най-ценните творби на автори в киното от региона на Балканите, като международното жури тази година ще бъде ръководено от режисьора Костадин Бонев. Общо филмите в конкурса са 12. България ще бъде представяна с носителя на „Златна роза“ за най-добър филм – „Майка“ на Зорница София.
През 2020 година филмът на Емин Алпер „Три сестри“ спечели наградата за най-добър филм в Балканския конкурс на СФФ – три години по-късно представяме пред киноманите в София новия му интригуващ разказ „Изпепеляващи дни“ – своеобразна притча за корупцията в задушаващата, патриархална среда в глухата провинция. Филмът е копродукция между Турция, Франция, Германия, Нидерландия, Гърция и Хърватия. Историята проследява драматичната съдба на млад прокурор, наскоро назначен в малко турско градче, който е въвлечен в политически конфликт по време на първото си разследване на убийство. Със специфичния си визуален стил, Алпер умело пресъздава обществено-политическото състояние в страната и същевременно в разказа му присъстват остроумие, ирония и сарказъм. Филмът получава номинации за Queer Palm и за голямата награда в конкурсната програма „Особен поглед“ в Кан.
Действието в дебютния филм на хърватския сценарист и режисьор Юрай Леротич „Сигурно място“ се развива в рамките на 24 часа. Замислен като своеобразна възстановка с автобиографични елементи, това е трогателен филм „за невидимата война в самите нас“, като главно действащо лице в него е Дамир – изпаднал в сериозна депресия, той прави опит да посегне на живота си, а негови спасители се оказват майка му и неговият брат. Филмът пристига у нас с три награди от Локарно – за най-добри дебют, изгряващ режисьор и актьор и с две от „Сърца“ от Сараево – за най-добър филм и актьор.
След три пълнометражни филма, създадени по негови собствени сценарии, румънският режисьор Пол Негоеску решава да се довери на авторите Раду Романюк и Оана Тудор за своя четвърти филм - копродукцията между Румъния и България „Мъже на делата“. Представена с успех на фестивалите в Сараево и Варшава, историята проследява терзанията на началника на полицията в село в Северна Румъния, който се включва в незаконни машинации заедно с кмета, но след като в селото се случва убийство – представителят на властта трябва да вземе трудни решения, за да спре натрупването на напрежение в малката общност.
Най-новият филм на сценариста и режисьор Пиер Жалица„Ден на труда“ е съвместна продукция между Босна и Херцеговина, Хърватия, Северна Македония, Сърбия и Черна гора и бе удостоен с голямата награда на фестивала във Варшава. Сюжетът пресъздава шока на един емигрант, завърнал се в Босна, който открива, че баща му е арестуван по подозрения във военно престъпление, извършено през 90-те години.
След сериозния успех на „Господ съществува, името ѝ е Петруния“ на Теона Стругар Митевска – с две награди на Берлинале 2019 и номинация за „Златна мечка“, с наградата LUX на Европейския парламент, следващият проект на режисьорката е мащабна копродукция между Северна Македония, Босна и Херцеговина, Белгия, Хърватия, Дания и Словения, дебютирал в програма „Хоризонти“ на Венеция, а съавтор на сценария заедно с Митевска е Елма Татараджич, дългогодишен селекционер на фестивала в Сараево. Историята в „Най-щастливият човек на света“ е свързана със спомените от войната, разтърсила бивша Югославия през 90-те години на ХХ век – в опит да открие така мечтаната романтична любов, една жена на средна възраст се сближава със свой връстник, с когото преди години са били от двете страни на огневата линия в Сараево и най-важното в неговия живот е да получи опрощение.
Дебютният филм на Йозкан Алпер„Есен“ получи наградата за най-добър режисьор в Международния конкурс на СФФ през 2009 година, а 14 години по-късно в Балканския конкурс на фестивала представяме неговия шести пълнометражен филм „Черна нощ“, удостоен с наградите за най-добър филм и най-добър сценарий на фестивала в Анталия. Филмът разказва за бурните страсти, които владеят сърцето на един жител на малко планинско градче и за необратимите последици от изчезването на един офицер, които отекват години след случилото се в една непрогледна черна нощ…
Останалите участници в Балканския конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
Подобно на предшественика си от 2011-та година триизмерния “Смърфовете 2” продължава да регистрира прилични финансови постъпления от кинопрожекциите си в България. През изминалия уикенд (30 август-1 септември) продукцията с бюджет от над 105 милиона долара се пребори с три премиерни заглавия и остана за трета поредна седмица на върха на родната бокс офис класация. Натрупаните за уикенда приходи се равняват на 65 130 лева, а от премиерата си досега “Смърфовете 2” е спечелил общо 500 129 лева. По отношение на бокс офиса лентата се движи с по-бавни темпове от първата част, но това няма да й попречи да се нареди сред големите хитове на 2013-та година.Фактът, че “Смърфовете 2” е за трета поредна седмица на върха на бокс офис класацията не трябва да бъде подценяван и досегашното представяне на филма е поредното доказателство за продължаващата голяма популярност на малките сини човечета сред младата българска публика. Триизмерните заглавия насочени към цялото семейство винаги са се радвали на значителен интерес от страна на българската публика и очакванията са, че преди да бъде свален от екран “Смърфовете 2” ще успее да достигне границата от един милион лева. В световен мащаб триизмерния филм на Раджа Госнел се представя значително по-слабо от своя предшественик и до момента приходите му се равняват на 255 милиона долара (за сравнение първата част завърши представянето си със сума надвишаваща половин милиард долара).На второ място в класацията застава приключенският “Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата”, който за първия си уикенд в България натрупа 61 575 лева. Заедно със спечеленото от предпремиерните прожекции общите приходи на премиерната 3D-лента се увеличават на 110 616 лева, което е сравнително скромен, но не и изненадващ резултат. Въпреки че е филм-продължение “Морето на чудовищата” не бе едно най-дискутираните и рекламирани заглавия на сезона и очакванията не бяха за особено големи приходи. Предишният филм за приключенията на младия полубог Пърси Джаксън мина по кината през 2010-та година и завърши представянето си с приходи от около 350 хиляди лева. Имайки предвид спечеленото до момента “Морето на чудовищата” ще надмине постигнатото от първата част и дори ще има шанса да достигне границата от половин милион лева. В най-добрия случай следващата седмица филма ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева. Подобно на конкурентното 3D-продължение “Смърфовете 2” приключенската лента с Логан Лърман се представя под очакванията в световен мащаб и до момента е натрупала общо 138 милиона долара.Музикално-документалната лента “One Direction: Това сме ние” застава на трета позиция със спечелени за изминалия уикенд 40 677 лева. В момента момчешката група One Direction се радва на огромна популярност сред младите момичета както в България, така и в останалата част от света, и затова не е изненадващо, че “Това сме ние” стартира с прилични за документална продукция приходи. Но както често се случва с подобни проекти (като “Джъстин Бийбър: Никога не казвай никога” и “Джонас Брадърс: 3D концертът”) посещаемостта в следващите седмици най-вероятно ще намалее значително, тъй като публиката в случая е силно ограничена (основната аудитория са момичетата в тийнейджърска и предтийнейджърска възраст). На общия фон стартовите приходи на “Това сме ние” не правят особено впечатление, но за документално заглавие, което едва ли би могло да привлече мъжката публика, досегашното представяне е прилично. До момента лентата на режисьора Морган Спърлок е спечелила в световен мащаб 32 милиона долара при бюджет от 10 милиона.Комедията с Джейсън Съдейкис и Дженифър Анистън “Сем. Милър” заема четвърто място в класацията като за три седмици по екраните е натрупала 244 058 лева. След не толкова впечатляващия си дебютен уикенд лентата бързо набра скорост и вече се представя по-добре от предишния общ филм на Съдейкис и Анистън “Шефове гадняри“. През изминалата една седмица “Сем. Милър” е прибавил към актива си допълнителни близо 100 хиляди лева и в най-добрия случай филма ще достигне границата от половин милион лева (което ще бъде повече от добро постижение за оригинална комедия, която не можеше да разчита на масивна предварителна реклама). “Сем. Милър” се представя достойно и в останалата част от света. Общите световни приходи вече надминаха границата от 120 милиона долара. “Параноя” е на пета позиция със спечелени за първия уикенд 28 658 лева. Премиерният за България трилър с Харисън Форд и Гари Олдман тръгна преди около две седмици по американските кина и за съжаление на създателите си се нареди сред големите финансови провали на годината. По всичко изглежда, че подобна ще бъде съдбата му и на родна почва, въпреки сравнително приличната реклама и участието на познати на широката публика актьори. Ако няма по-сериозно увеличение на посещаемостта в следващата една седмица “Параноя” ще бъде напълно засенчен от конкуренцията и това от своя страна ще доведе до бързото му отпадане от кинопрограмата.Екшън-фантастиката “Елизиум” застава на шесто място като за един месец в България е спечелил 315 456 лева - приличен резултат за оригинално сай-фай заглавие, което за разлика от повечето тазгодишни скъпи ленти не може да разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. “Елизиум” се представя по-добре от предишния филм на Нийл Бломкамп “Сектор 9” и преди да бъде свален от екран най-вероятно ще надмине границата от половин милион лева. До момента по света заснетия с бюджет от 115 милиона долара филм е натрупал над 150 милиона долара.Седмата позиция в класацията е за “Реликвите на смъртните: Град от кости”, който тръгна по кината преди десет дни и за същия период от време е спечелил 84 250 лева. Въпреки популярността на едноименния роман-първоизточник сред младата аудитория игралната версия дебютира със слаби приходи и досегашното й представяне не прави особено впечатление. Филмовите ленти, базирани на младежки романи, се увеличиха значително след успеха на “Здрач” през 2008-ма година, но много малко от тях оправдават очакванията по отношение на бокс офиса. “Реликвите на смъртните” не е изключение и въпреки че няма да бъде сметнат за сериозен финансов провал в България той ще бъде причислен към тазгодишните “Скитница“ и “Прелестни създания“ (също вдъхновени от младежки романи), които останаха в сянката на конкуренцията и не регистрираха особено големи финансови постъпления.Екшън-комедията “РПУ Оня свят” заема осмо място със спечелени за четири седмици 286 172 лева. Докато протичаха снимките се смяташе, че лентата с Райън Рейнълдс ще бъде един от големите хитове на 2013-та година, но това не се случи и изненадващо слабото представяне в американския бокс офис попари надеждите на продуцентите от Юнивърсъл Пикчърс за направата на продължение. Що се отнася до България “РПУ Оня свят” се представя по-добре отколкото в САЩ, но като цяло не може да става дума за истински летен хит. По всичко изглежда, че по отношение на родния бокс офис филма на Робърт Швентке ще бъде причислен към тези заглавия, които не са считани за бокс офис провали, но чиито приходи не изпъкват на общия фон.Деветата позиция е за комиксовия “Върколакът”, който за шест седмици по родните киноекрани е натрупал общо 532 432 лева. Очакванията не бяха за рекордни приходи като тези на “Отмъстителите 3D” и “Железният човек 3” и затова може да се каже, че “Върколакът” се представя напълно задоволително в България. За по-малко от четири седмици филма на Джеймс Манголд надмина постигнатото от своя предшественик “Х-мен Началото: Върколак” и вече се нареди сред приличните хитове на лято, 2013-та. До момента по света “Върколакът” е натрупал близо 400 милиона долара.Последното десето място е за “Аз, проклетникът 2”, който се прожектира в България от девет седмици насам и до момента е спечелил 1 022 320 лева. Триизмерната анимация оправда напълно всички очаквания и се превърна в един от най-големите хитове на годината не само в България, но и в останалата част от света. Постигнатото до момента на българска почва е по-добро от това на първия “Аз, проклетникът”, което разбира се дължи на по-големия зрителски интерес, по-силната реклама и по-скъпите цени на триизмерните прожекции. В световен мащаб “Аз, проклетникът 2” също се представя добре и до момента е натрупал над 800 милиона долара при бюджет от 76 милиона. ... още »
През лятото на 2011-та година третата част от научнофантастичната поредица “Трансформърс” натрупа от кинопрожекциите си по света над един милиард долара и се превърна в едно от най-успешните заглавия в историята на студиото Парамаунт Пикчърс. Продуцентите и сценариста Ерън Крюгер започнаха веднага да разработват четвъртата част от поредицата, а създателя на първите три филма Майкъл Бей се присъедини към проекта след като приключи с работата си по криминалния трилър “Кръв и пот”. Снимките на “Трансформърс 4” започнаха преди повече от три месеца, но за разлика от предишните ленти този път в главната роля се превъплъщава номинирания за “Оскар” Марк Уолбърг. Описван като “полу-рестарт на франчайза” предстоящия филм разчита на съвсем нов актьорски състав, а по-голямата част от действието му ще се развива в Китай. Въпреки големите промени в актьорския екип Майкъл Бей увери, че познатите от предишните части роботи Оптимус Прайм и Бъмбълби отново ще бъдат едни от централните персонажи в историята.Снимките на четвъртия “Трансформърс” протичат в момента в Съединените щати и очакванията са, че в най-скоро време екипа на продукцията ще се насочи към Китай. През изминалите няколко дни в интернет се появиха голям брой слухове свързани с официалното заглавие на филма и потенциалната поява на роботите Диноботи, които се радват на значителна популярност сред феновете и чиито дебют бе в анимационните серии “Трансформърс” от 80-те години. Първоначално от Парамаунт Пикчърс отказваха да коментират слуховете, но само преди няколко дни продуцента на лентата Лоренцо ди Бонавентура разкри, че Диноботите наистина ще се появят на екран.Докато феновете дискутират бъдещата поява на любимите си персонажи от студиото сложиха край на слуховете относно заглавието на четвъртия “Трансформърс”. Малко по-рано днес бе разпространен нов тийзър-плакат на филма, който разкрива, че официалното заглавие на бъдещия блокбастър ще бъде “Transformers: Age of Extinction” (“Трансформърс: Ера на изтреблението”).Действието на мащабната лента ще се развива една година след събития в третия филм от поредицата, а в основен катализатор на действието ще се превърнат действията на група могъщи бизнесмени и учени, които се опитват да разкрият тайните на роботите-трансформъри с надеждата, че по този начин ще ускорят развитието на земните компютърни технологии. Марк Уолбърг се превъплъщава в ролята на начинаещ изобретател, който заедно с дъщеря си и нейния приятел неволно попада в центъра на бурните събития.Освен Марк Уолбърг в “Трансформърс: Ера на изтреблението” ще видим и актьорите Джак Рейнър, Никола Пелц, Ти Джей Милър, Стенли Тучи, Келси Грамър, Хан Генг, Тайтъс Уеливър, София Майлс и Лий Бингбинг. За снимките на филма екипа на Майкъл Бей използва триизмерни IMAX камери, а отпуснатия бюджет от Парамаунт Пикчърс се равнява на около 180 милиона долара.Българската премиера на триизмерния “Трансформърс: Ера на изтреблението” ще бъде на 29-ти юни, 2014-та година. ... още »
Тони Карейра: „Победителят в X Factor трябва да бъде талантлив и скромен”. Това каза световноизвестният латино изпълнител, който пристигна днес на летище София, за да стане част от втория сезон на музикално шоу №1 в света. Той е тук по покана на Мария Илиева, която го посрещна лично. „Тук съм, за да опозная София с нейния глас", добави още Карейра. ... още »
Динамичен и емоционален бе първият ден на шестимата участници в Стъклената къща на Big Brother. Тестове за физическа и психическа издръжливост, както и различни креативни задачи, са само част от предизвикателствата, пред които се изправят Надежда, Лилия, Лена, Радослав, Марио и Евгени. Всеки един от тях вече осъзна, че Стъклената къща му дава невероятната възможност да докаже, че заслужава да влезе в Истинската къща на VIP Brother заедно с едни от най-известните личности в България. Четиримата Съквартиранти започват да се опознават и да свикват с факта, че живеят в напълно прозрачна къща и са пред непрестанните погледи на феновете и в обектива на камерите.Първите 12 часа в Стъклената къща преминаха с много смях и малко сълзи. В опознавателната мисия, която Съквартирантите получиха, всеки от тях разбра интимни подробности от живота на останалите и това предизвика Евгени, Лилия и Надежда да си спомнят със сълзи за минали емоции. Градусът на настроението рязко се повиши, когато на участниците се наложи да разкажат за първите си интимни преживявания. Преди началото на стартовата мисия всеки от участниците получи прозрачна торбичка, която ще трябва да носи през цялото време на престоя си в Стъклената къщата. В торбичките шестимата ще трябва да събират жетони, получени след успешното изпълнение на всяка една мисия. Участникът, събрал най-много жетони на финала на проекта, ще получи специална. Радослав и Надежда са първите победители в мисия в Стъклената къща. Двамата успяха да издържат най-дълго неподвижно в специфична поза, която да напомня „счупен манекен”. Позите бяха „Балет”; „Плашило” и „Скиор”. В рамките на 30 минути участниците трябваше да не говорят и да не се движат. Първи отпаднаха Евгени и Марио. След тях силите не стигнаха на Лена и Лилия и така, победители в първата мисия станаха Надежда и Радослав. Като награда всички участници получиха индивидуален пет минутен масаж от професионален масажист. ... още »
Пет изцяло нови формата, най-малко три сериала и следващи сезони на любими предавания изграждат изцяло българския праймтайм на bTVТази есен зрителите на bTV ще гледат само българска продукция в праймтайм. Седмицата на големите стартове е 15-20 септември, когато започват ключовите предавания на bTV през новия, невиждан досега у нас, ТВ сезон.Началото е в неделя, 15 септември, от 20:00 часа с откриващия епизод на най-горещото приключенско риалити „Африка: звездите сигурно са полудели”. Зрителите ще разберат кои са популярните лица, приели предизвикателствата на Черния континент, а водещите Яна Грудева и Антон Хекимян и ще разкрият какви мисии и приключения очакват зрителите на 16 септември, отново от 20:00 часа.Топ шеф-готвачът на Великобритания, пловдивчанката Силвена Роу, ще изненада любителите на кулинарията и забавленията около приготвянето на ястия с хитовия формат „Щипка сол” във вторник, 17 септември от 21:00 часа. За първи път в подобен формат зрителите на bTV ще могат да се включат на живо в шоуто, за да споделят уменията си в кухнята с водещата и гост звездите й във всеки епизод. На 18 септември, сряда, от 21:00 часа вечно воюващите Чеканови и Лютови ще се завърнат на малкия екран с шести сезон на любимата комедийна драма „Столичани в повече”.Изцяло новият за българския ефир формат Vox Populi стартира на 19 септември, четвъртък, от 20:00 часа. За първи път в телевизионно предаване у нас зрителят ще дирижира изхода от различни ситуации, почерпени от реалния живот. Те ще бъдат представени под формата на филми с отворен край. Водещият ще обсъжда всички обстоятелства около казуса с публиката в студиото, а зрителите на bTV ще изберат чрез гласуване един от двата, може би еднакво правилни, финала на историята.Забавленията в петъчната вечер по bTV започват на 20 септември в 20:00 часа с новото авторско комедийно риалити „Нищо лично” - най-забавната скрита камера. Комедийната вечер ще продължи в 20:30 часа, когато новобогаташът Коце ще се върне в къщата на тъщата с четвъртия сезон на авторския ситком „Домашен арест”. Големи стартове в ефира на bTV предстоят и след 23 септември. Най-успешната телевизионна игра в световен мащаб „Това е цената” ще предизвиква съобразителността, бързото мислене, късмета и чувството за хумор на зрителите на bTV от 26 септември в 21:00 часа. Записванията за участие продължават и в момента на (02) 4456-240 и www.tovaecenata.btv.bg. На 28 септември по bTV се завръща и уникалният социален проект „Предай нататък” с водещ Наталия Симеонова. В третия сезон на предаването зрителите ще видят още повече позитивни и слънчеви истории. В разгара на есенния сезон се завръща и филмовият хит от пролетния сезон - разтърсващата семейна драма с участието на Асен Блатечки, Стефан Данаилов, Ваня Цветкова и Яна Маринова - „Фамилията”. ... още »
Националният съвет за кино, в ролята си на комисия по определянето на български филм за участие в надпреварата за 86-ите награди “Оскар” за чуждоезичен филм на Американската филмова академия, избра това да бъде филмът „Цветът на хамелеона“, реж. Емил Христов.Филмът, режисьорски дебют на известния кинооператор Емил Христов, е копродукция на Перипетея, Ню Бояна Филм, Българската Национална Телевизия, Рестарт-Словения и е подкрепен от Националния Филмов Център. Световната премиера на филма се състоя на международния кинофестивал в Торонто през 2012. Същата година във Варна, на националния фестивал "Златна Роза", „Цветът на хамелеона“, спечели награда за най-добър филм, както и награда за операторско майсторство - Крум Родригес. През април 2013 режисьорът на филма Емил Христов, бе избран в престижната селекция на списание “Варайъти” - “Десет европейски режисьори”. На годишните награди на Българската филмова академия 2013 филмът получи наградата за най-добър игрален филм и награди за режисьорски дебют, сценарист на игрален филм – Владислав Тодоров, главна мъжка роля - Руши Видинлиев, поддържаща женска роля - Светлана Янчева, филмова сценография - Пролет Георгиева, художник по костюми - Армавени Стоянова, звукорежисьор - Светлозар Георгиев.ЦВЕТЪТ НА ХАМЕЛЕОНАБългария, 2012, 107 мин, 35 ммСценарий: Владислав ТодоровРежисьор: Емил ХристовОператор: Крум РодригесМузика: Ню Оркестра АйдеасС участието на: Рушен Видинлиев, Ирена Милянкова, Руси Чанев, Самуел Финци, Светлана Янчева, Деян Донков, Христо Гърбов и др.Продукция: Перипетея - Буряна Захариева, Владислав ТодоровКопродукция: Ню Бояна, БНТ, Рестарт (Словения)С подкрепата на НФЦДезактивиран информатор решава да продължи дейността си, като създава свой паралелен отдел на Държавна сигурност, със собствен кадър и архив. Представяйки се за служител на ДС, той вербува кръг от млади инакомислещи интелектуалци да донасят един за друг. След промените “осребрява” архива си от донесения, като ужилва МВР. Филмът предлага парадоксално различен поглед към тоталитарния режим, представян обичайно като общество на преследвани и преследвачи. Това е една история без невинни. Тъмната страна на тайните служби е разкрита не толкова чрез мъчения и зверства, а индиректно, чрез извратеното удоволствие от шпиониране и манипулиране на хора. ... още »
Погрешно е да се счита, че краят на лятото и началото на есента е период, който предлага остатъците от летните аудио-визуални оргии на големите дистрибутори. "Два патлака“ е летен филм, който, у нас, представен в първите дни на есента, би допринесъл за сравнително безболезненото преминаване от ваканционните настроения и спомени към сивотата на ежедневието. Историята се придържа стриктно към клишетата на жанра, а това потенциално крие риск да отегчи зрителя. Разказът се върти около двама агенти под прикритие, които по силата на обстоятелствата трябва да обединят усилията си, за да оцелеят и постигнат успех. Звучи познато и не е нужно да се търси далеч, за да се припомнят дуетите от “Смъртоносно оръжие“, неотдавна преминалия по екраните “РПУ – оня свят“, “Лоши момчета“ и “48 часа“. Може би първият и последният се доближават най-близо до “Два патлака“, защото става дума за Боби Тренч,чернокож агент от отдела за борба с наркотици и, за Маркъс Стигман, офицер от следствения отдел на военноморските сили. (Оставям на читателите да познаят кой персонаж въплъщава Дензъл Уошингтон и кой - Марк Уолбърг). Исландският режисьор Балтазар Кормакур е осигурил вниманието на публиката и касовия успех на лентата не само с присъствието на две едрокалибрени имена и любимци на публиката, а и с чудесно изпипан диалог просмукан от леко чувство за хумор, граничещо с унищожителна самокритика. Това се оказва печеливша тактика, тъй като филмът си остава измишльотина в най-добрите традиции на приключенската фикция.Историята се развива в полузаспалото селце Трес Крусес, намиращо се в прахоляка на американско-мексиканската граница. Двамата главни герои следват стриктно указанията на своите висшестоящи: да се обере банката и да се изземат наличните в нейните сейфове 4 милиона долара, принадлежащи на местния наркобарон. Така набавените средства ще бъдат използвани за секретни мисии на съответните ведомства. Тренч и Стигман не се познават, но сформират двойка с дълбокото убеждение, че “другият“ е криминален престъпник и наркотрафикант. И двамата действат с благословията на началниците си, които са близки до идеята за лично обогатяване и елиминиране на неудобните свидетели впоследствие. Обирът протича като безпроблемно посещение в ресторант за бързо хранене, доближаващ се по-скоро до оперетен номер, отколкото до тежко криминално деяние. Оказва се, че парите на наркобарона Папи са 43 милиона и че те са част от сумата, с която картелът му си осигурява протекцията на ЦРУ и безпроблемна дистрибуция в Съединените Щати. А ЦРУ не е склонно да сложи кръст върху загубата и затова изпраща садистичния следовател Ърл, който е твърдо решен да доведе мисията по възстановяването на сумата до край. Това са достатъчни условия двамата главни герои да не се чувстват комфортно. Следват преследвания, ръкопашни конфликти и размяна на изстрели в най-добрите традиции на класическия екшън. Тук е моментът да се добави, че агент Стигман е великолепен стрелец и, че агент Тренч е изключително прозорлив детектив. Нищо не може да устои на тази великолепна машина, съставена от двама оперативни работници, силно раздразнени от това, че са били измамени от началниците си. Докато единият е циник и не се доверява никому, то другият е доста обсебен от идеята да се сприятели с някоя сродна душа. Химията между двата персонажа работи с поразяваща ефикасност. Разказвам това, без угризенията, че отнемам на зрителя част от удоволствието от гледането на филма - той ще открие доста повече познати ситуации, представени по забавен начин. През голяма част от прожекцията имах чувството, че актьорите ще се захилят в неконтролиран кикот, осъзнали абсурдните диалози и гротесковите сцени, в които участват. Джинсовото яке на Уолбърг с бродирана акула и зъбите със златни коронки на Уошингтън са част от многото детайли и елементи, с които филмът се доближава до естетиката на “Криминале“ на Куентин Тарантино. Подобно на “Мистър и Мисис Смит“, “Два патлака“ е Б-филм с А-актьори и А - режисьор. С чудесния си бокс офис в Северна Америка и откровения си ваканционен привкус, бих окачествил “Два патлака“ като появяване изневиделица на филм, прелетял ниско, под обхвата на радарите, за да изненада и зарадва публиката. ... още »
Веднага след публикуваните си през 2011-та година еротичния роман на английската писателка Е.Л. Джеймс “Петдесет нюанса сиво” се нареди сред най-успешните литературни произведения на всички времена. Постигнатият огромен успех сред читателите по света не остана незабелязан от Холивуд и преди около една година стана ясно, че студията Фокус Пикчърс и Юнивърсъл Пикчърс планират да направят филмова адаптация.Книгата-първоизточник на Е.Л. Джеймс, която е само първата част от трилогия романи проследяващи връзката между колежанка и млад милиардер, продължава да се радва на голяма популярност и вече е преведена на над 50 езика, включително и на български. Имайки предвид този статут на романа очакванията на бокс офис анализаторите са, че филмовата адаптация ще се успее да натрупа значителни приходи от световното си киноразпространение. Ако предвижданията относно бокс офиса се оправдаят от Фокус Пикчърс и Юнивърсъл Пикчърс ще пренесат на екрана и другите две части от трилогията - “Петдесет нюанса по-тъмно” и “Петдесет нюанса освободени”.Интерес към двете главни роли в подготвяния “Петдесет нюанса сиво” изявиха голям брой млади актьори, сред които се открояваха имената на Мила Кунис, Райън Гослинг, Арън Тейлър-Джонсън, Фелисити Джоунс и Евън Рейчъл Ууд. В продължение на няколко месеца от студията не коментираха официално протичащите кастинги, но малко по-рано днес беше сложен край на догадките и спекулациите. В две отделни изявления продуцентите на филмовата адаптация оповестиха, че двете главни роли са били поверени на звездата от “Огненият пръстен” и “Синове на Анархията” Чарли Хънам и 24-годишната Дакота Джонсън, чиито най-известен филм до момента е комедийния “Внедрени в час”.Хънам ще се превъплъти в образа на харизматичния милиардер Крисчън Грей, а Джонсън ще бъде в ролята на младата колежанка Анастасия Стийл, чиито живот се променя напълно след като тя започва да се среща с Грей. Веднага след новината за избора на Чарли Хънам и Дакота Джонсън от Фокус Пикчърс и Юнивърсъл Пикчърс потвърдиха за пореден път, че световната премиера на “Петдесет нюанса сиво” ще се състои през летния сезон на 2014-та година. На режисьорския стол на лентата ще седне англичанката Сам Тейлър-Джонсън за която това ще бъде втори филмов проект след биографичната драма от 2009-та година “Младият Джон Ленън”. Вече завършеният сценарий на “Петдесет нюанса сиво” е дело на Кели Марсел (“Спасяването на Мистър Банкс”), а снимките се очакват да стартират до два месеца.В следващите няколко седмици ще стане ясно и кои други актьори ще се появят на екран с вече потвърдените Чарли Хънам и Дакота Джонсън.“Петдесет нюанса сиво” ще тръгне по кината в целия свят от 1-ви август, 2014-та година. ... още »