🎬 Следващата филмова седмица (09.06 - 15.06) ще бъде зверска! 🦾 В киното като астероид ще се разбият едни от най-добрите филми за месеца - „Трансформърс: Възходът на зверовете“ и българският филм „Анна“ 😎
⚡ ОЧАКВАТ ВИ: 👉 2 ПРЕМИЕРИ. 👉 4 филма на 3D формат. 😎 👉 Дългоочакваната премиера на филма с Радина Кърджилова - „Анна“.
🎫 Билети, можете да вземете от тук -> bit.ly/3X6YXzD
Последвайте и профила ни в Instagram -> https://www.instagram.com/cineland.pernik/
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв, VIP зала - 13/*11 лв.), 3D (13/*11 лв., VIP зала - 15/ *13 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв., VIP зала - 13/ *11 лв.), 3D (13/*11лв., VIP зала - 15/*13 лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 2D VIP зала - 14 лв. Предпремиера 3D - 15 лв. Предпремиера 3D VIP зала - 16 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда *не важи за официални празници*) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
🟢 Часовете, които са отбелязани в зелено, ще бъдат излъчвани във VIP залата ни.
Известният режисьор Душан Ханак ще получи Наградата на София за приноса си към изкуството на киното.„Да бъдеш кинорежисьор е рискована работа. Аз винаги съм бил максималист. До неотдавна, ако искаш да направиш добър филм в тази част на света, трябваше да вложиш изключително много енергия и усилия, да преодоляваш съпротивата на системата, да си създаваш проблеми, които вредят на здравето ти“, коментира трудностите в творческия си път Душан Ханак. – „Моето поколение израстна с идеята, че правенето на филми е неразривна част от културата, а не само забавление и търговска дейност. Днешните филмови режисьори трябва също да развиват духовните, моралните и художествените стойности, както на националното, така и на световното кино.”Душан Ханак е роден на 27 април 1938 г. в Братислава. През 1965 г. завършва Кино и телевизионния факултет към Академията за изящни изкуства в Прага (FAMU). Снима поредица късометражни филми („Artists“, „Learning“, „Call into Silence“ – 1965; „Old Shatterhand Came to See Us“ - 1966, „The Mass“ - 1967, „The Day of Joy“ - 1972), които печелят големите национални и международни награди в Оберхаузен, Монтевидео, Бианалето на младото изкуство...„322“През 1969 г. е факт първият игрален филм на Ханак – „322“, забранен в Словакия веднага след заснемането му. Тайно филмът е представен на фестивала за млади режисьори Манхайм-Хайделберг, където получава голямата награда. Публиката на СФФ ще има шанса да го види на 28 февруари, от 18,00 часа, в Дома на киното и да се срещне лично с неговия автор. Кинотворбата е дълбоко психологическа и екзистенциална драма не само за болестта на отделния индивид, а и на цялото общество. Йозеф Лауко е готвач на средна възраст, болен от рак в последен стадий. Той живее с капризната си бивша съпруга. Докато мъчително чака прогнозата за болестта си, Лауко преосмисля живота си, пита се дали е живял достатъчно пълноценно и доколко е бил истински във взаимоотношенията с хората около себе си. Един ден получава обаждане от болницата, от където му съобщават, че имат свободно легло. Лауко осъзнава, че краят му е близо, но с това започва все по-ясно да си дава сметка и какво представлява животът на другите.След „322” Душан Ханак режисира пълнометражния документален филм „Картини от стария свят” („Pictures of the Old World”, 1972), който включва философски разсъждения за това какво се крие под идеята за „един истински живот” – тема от дебютния му филм. Умело заобикаляйки постулатите на комунистическия режим, затегнал хватката си в края на 60-те години, Ханак използва темите във филма си на едно универсално, общочовешко ниво на разсъждения. Независимо от оценките, филмът бързо е прибран във филмотечните складове, след кратък живот на екран. И въпреки отношението на властите, следващият му филм „Розови сънища” („Rosy Dreams”, 1976) също привлича положителни отзиви, а „Аз обичам, ти обичаш” („I Love, You Love”, 1980) му донася „Сребърна мечка” за най-добър режисьор на 39-ото Берлинале.„322“„Винаги ме е вълнувала тънката граница, онова малко пространство между реалността и художествената измислица. Не вярвам в сценарии, които не кореспондират с действителността. Има известна загадъчна връзка между темите от моите филми и истинските човешки импулси и ценности. За мен е важно да се сещаме за тях, да ги поставям в нов контекст. Става дума не за репортажно представяне на действителността, а за нова картина на живота.“От 1992 г. Душан Ханак е преподавател в Кино и телевизионния факултет към Академията за изящни изкуства в Прага, а през 1998 г. получава най-високата академична степен „професор“. През 1991 г., по време на ретроспективата с негови филми в Денвър, Душан Ханак получава наградата за отлични постижения в кино изкуството. През 2004 г. e удостоен с най-високото държавно отличие „Кръста на Прибина“ – І-ва степен (Pribina’s Cross of 1st Class), за изключителния му принос към културното развитие на Словашката република. Носител е на „Кристален глобус“ за изключителния си артистичен принос към световното кино в Карлови Вари ‘08. ... още »
Преди по-малко от един месец от студиото 20th Century Fox обявиха, че Уил Смит няма да участва в дълго подготвяното продължение на фантастичния екшън “Денят на независимостта”. Отказът на Смит да се присъедини към актьорския състав е компенсиран от факта, че създателя на оригиналната лента Роланд Емерих се съгласи да поеме режисурата и на продължението.Снимките на “Денят на независимостта 2” се очаква да стартират през лятото на 2015-та година, а готовия филм ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат.Първоначалният план на Роланд Емерих беше да бъдат заснети две взаимосвързани продължения, но тази идея отпадна след като стана ясно, че общият бюджет за снимки и реклама ще бъде прекалено голям.Сценарият на “Денят на независимостта 2” се пише в момента и един от първите актьори, които заявиха, че може да участват във филма беше Бил Пулман (който в първата част изигра ролята на самоотвержения президент на Съединените щати Томас Джей Уитмор).Официално от 20th Century Fox все още не са разкрили точно кои актьори ще се появят в продължението, но за сметка на това екранния партньор на Уил Смит от първия филм, Джеф Голдблум, обяви в ново интервю, че ако всичко протече по план той ще се присъедини към проекта.Ето какво още заяви 62-годишния актьор по време на интервю за най-новия си филм “Гранд Хотел Будапещa”:“Да, обсъдихме темата за “Денят на независимостта 2”. Всички са много развълнувани от този проект и аз с нетърпение очаквам да видя какво са подготвили. Все още не съм чел нищо, но знам, че в момента те работят за да организират всичко.”В оригиналния “Денят на независимостта” Голдблум изигра ролята на компютърния специалист Дейвид Левинсън, който първи успя да разкодира езика на извънземните нашественици и впоследствие обедини сили с героя на Уил Смит капитан Стивън Хилър.За момента от 20th Century Fox отказват да коментират появилите се информации за актьорския екип на бъдещата лента. По думите на Роланд Емерих действието на втория “Денят на независимостта” ще се развива двадесет години след случките в първия филм, а голяма част от сюжета ще се фокусира основно върху преживяванията на няколко съвсем нови персонажи (сред които се очаква да бъде и сина на Стивън Хилър).За направата на мащабния екшън ще бъдат похарчени над 150 милиона долара, но все още не се знае дали Роланд Емерих ще използва триизмерни камери по време на снимките или ще разчита на компютърно конвертиране в 3D-формат по време на пост-продукцията.Световната премиера на “Денят на независимостта 2” ще се състои на 1-ви юли, 2016-та година. ... още »
В следващите четири години по българските и световни киноекрани ще се завъртят няколко вдъхновени от успешни видеоигри игрални продукции, сред които се открояват високобюджетните “Assassin's Creed” и “Warcraft”. Въпреки че базираните на игри филмови заглавия не винаги регистрират големи финансови постъпления от кинопрожекциите си по света интереса на Холивуд към тях не стихва.Поредното доказателство за желанието на студията да разработват подобни ленти е оповестената малко по-рано днес новина, че продуцентите на “LEGO: Филмът” и двете части на “Шерлок Холмс” планират да пренесат на големия екран популярната видеоигра “Minecraft”.Пусната за първи път на пазара през 2009-та година “Minecraft” бързо се превърна в хит сред геймърите по света и само за около три години от играта бяха продадени над 9 милиона копия (за почти всички игрови платформи).Подготвяната филмова адаптация все още няма режисьор и готов сценарий, но за сметка на това вече се знае, че бюджета за снимки ще бъде отпуснат от студиото зад поредицата “Матрицата” Уорнър Брос.Според неофициални източници от студиото предстоящата игрална версия на “Minecraft” ще “съдържа в себе си всички най-важни елементи от играта”, сред които се открояват строенето на подслон и внезапните атаки на различни чудовища. Самата игра се фокусира основно върху построяването на конструкции, а светът в който се потапя играча е съставен от кубчета, които от своя страна представляват материали като камък, пръст и дърво.Продуцентският екип на подготвяната филмова адаптация е предвождан от Рой Лий (“LEGO: Филмът”), а създателя на играта Маркъс Персън ще бъде консултант по време на снимките. В момента от Уорнър Брос са в търсене на човека, който ще оформи сценария на бъдещата лента.Повече детайли за работата по “Minecraft” се очаква да бъдат разкрити в следващите няколко месеца. ... още »
Димитър Стафидов ще представи България на световния финал в ЛондонИмето на големия победител в кино конкурса на Jameson Irish Whiskey и списание EMPIRE е Димитър Стафидов. Той успя да се пребори с конкуренцията с римейк на култовия и любим на поколения в целия свят “Междузвездни войни: Епизод IV”. Талантливият студент е едва на 19 години и е първокурсник в специалност „Кино и екранни изкуства“ в НБУ. Призът бе връчен на специална церемония, в която журито на конкурса награди десет заглавия в различни категории. Васил Василев-Зуека, Стефан Щерев, Драго Симеонов и Стоян Георгиев имаха нелеката задача да изберат един победител в годината с най-сериозна конкуренция и цели 38 участващи филма.Вижте римейка на „Междузвездни войни: Епизод IV“: http://www.jamesonempirediss.com/videos/watch/957Щастливият победител заминава за Лондон в края на месец март, за да се включи в големия световен финал, където ще премери сили с победителите от над 20 държави-участници в конкурса, сред които Англия, Чехия, Румъния, Чили, Япония, Гърция, Казахстан и др.С него ще пътува и Гергана Попова, която помага на Димитър за реализацията на късометражната продукция. Водач на българската група в Лондон ще бъде прекрасната Гери Турийска, която ще бъде и специален гост на бляскавата церемония по връчването на големите награди на списание „EMPIRE” в компанията на звезди от ранга на Гари Олдман, Уилям Дефо, Кевин Спейси, КийраНайтли и много други.Глобалният финал на надпреварата е на 28 март 2014 г. При евентуално класиране в световния топ 5, Димитър Стафидов и Гергана Попова ще получат изключителната възможност да присъстват на церемонията на списание EMPIRE на 30 март. Независимо от изхода на финала, всички победители ще се присъединят към голямото парти, където ще имат шанса да се запознаят с някои от най-големите имена на световната кино индустрия.За четвърта поредна година България се включи в един от най-любопитните и забавни кино конкурси в света - Jameson Empire Done in 60 Seconds. Талантливите ни режисьори - професионалисти, любители и мечтатели, имаха нелеката задача да пресъздадат класически филм в не повече от 60 секунди. Оценяването на подадените 38 заявки бе дело на звездно жури в състав: актьорите Васил Василев – Зуека и Стефан Щерев, както и журналистите Драгомир Симеонов и Стоян Георгиев.В отделните категории се откроява изключително забавният римейк на „Глутница кучета“ на популярния актьор Николай Станоев: http://www.jamesonempirediss.com/videos/watch/545За прекрасното си изпълнение той получи наградата за най-добра мъжка роля в конкурса.Сред останалите силни попадения можем да отбележим и четирите римейка на „Гравитация“, зад два от които стоят добре познатите ни шампиони, достигнали световния топ 5 през 2012, Мелина-Елина Бондокова и Росен Илиев:ГРАВИТАЦИЯ 1: http://www.jamesonempirediss.com/videos/watch/912ГРАВИТАЦИЯ 2: http://www.jamesonempirediss.com/videos/watch/746ГРАВИТАЦИЯ 3: http://www.jamesonempirediss.com/videos/watch/739ГРАВИТАЦИЯ 4: http://www.jamesonempirediss.com/videos/watch/368Останалите награди в конкурса грабнаха страхотните едноминутни версии на „ПСИХО“, „ЧИКАГО“, „ЛОЛИТА“, „ПЛАНИНАТА БРОУКБЕК“.Всички участващи филми в конкурса може да видите на официалната страница на надпреварата: http://www.jamesonempirediss.comНа предстоящия финал в Лондон международно жури, съставено от доказани имена от филмовата индустрия ще селектира най-добрите пет филма, които на 30 март, 2014 г. ще достигнат до заветната церемония по връчването на големите награди на списание EMPIRE. Церемонията е един от най-значимите кино форуми на планетата, в който изборът на победители в отделните категории се извършва от читателите на най-популярното кино списание. ... още »
От 5 март всяка делнична вечер от 21:00 часа зрителите на bTV Аction ще могат да проследят един сериал от изпълнителния продуцент Джей Джей Ейбрамс („Експериментът”, „Изгубени”, „Стар Трек”). „Алкатраз” е смразяваща драма, която разказва за най-скандалния затвор в Америка и някогашен дом на най-злите престъпници в страната.Когато детективът от Сан Франциско Ребека Мадсън (Сара Джоунс) е назначена да разследва зловещ случай на убийство, пръстов отпечатък я води до Джак Силвейн (Джефри Пиърс), затворник в Алкатраз, който е починал преди повече от 30 години. Вплетената в затвора семейна история, грабва веднага вниманието на Мадсън. И след като потайният правителствен агент Емерсън Хаузър (Сам Нийл) се опитва да попречи на нейното разследване, тя все по-упорито се опитва да разгадае пъзела.Връщайки се в Алкатраз, експертът д-р Диего "Док" Сото (Джордж Гарсия) се опитва да сглоби необяснимата последователност на събитията. Тогава двамата откриват, че Силвейн е не само жив, но се и разхожда свободно по улиците на Сан Франциско, давайки воля на едно дългогодишно отмъщение и оставяйки трупове след себе си. Странното обаче е, че той не е остарял, дори и с ден от 1963 г. насам.Изведнъж мъглата около тези престъпления се вдига. Мадсън и Сото се ровят в „историята” на Алкатраз, правителството се опитва да прикрие всичко и тогава Мадсън разбира, че Силвейн е само частица от една много по-голяма и зловеща заплаха. За момент той може да бъде първият, който се появява отново от Алкатраз, но бързо става ясно, че Силвейн няма да бъде последният. ... още »
За първи път SIEMENS осигурява наградата и подкрепя документалния конкурс на София Филм Фест„Синове на облаците” („Sons of the Clouds”, Испания, 2012) с участието на носителя на „Оскар” Хавиер Бардем, който е и продуцент на филма, изследва политическата криза в Северна Африка, отговорността на западните страни, основно САЩ и Франция, и тяхната външна политика. В доктрината „Realpolitik” икономическите и геополитическите интереси са по-важни от законите и етиката. Това създава нестабилност в региона, която води до хаос и насилие. "Синове на облаците"Режисьорът Алваро Лонгория фокусира вниманието върху Западна Сахара – последната според ООН африканска колония, която е на прага на война. Бардем повежда зрителите по лъкатушещите пътеки на дипломацията към горчивата реалност, за да покаже как се стига до подобна ситуация и как може да се предотврати следващата война в Африка. Кинотворбата е динамична комбинация от екшън, интервюта и архивни фотографии. Филмът изследва миналото, за да се погледне в бъдещето. Двукратно получава признанието за най-добър документален филм - на Испанската гилдия на сценаристите ’13 и наградите Гоя ’13.„Електро Москва” („Electro Moscow”, Австрия, 2013) на режисьорите Елена Тихонова и Доминик Шприцендорфер е своеобразна електронна приказка за изобретателния дух на свободомислещия човек зад желязната завеса... и отвъд нея, документално есе за съветската електронна епоха и последиците от нея. Историята започва с разказ за създателя на първия електронен музикален инструмент в света – физика и музиканта Лев Термен, който работи в лабораторията на КГБ."Електро Москва"Филмът представя още куп невероятни изобретения от архивите на службите за сигурност, вторичен продукт от развихрилата се военна индустрия. Документалната кинотворба проследява историята на съветската електронна музика и аналоговите синтезатори, създадени от бракувани части във военните заводи. Тези музикални инструменти трудно могат да се използват според предназначението си, заради тяхната непредсказуемост и неуправляемост. Но именно в това се крие невероятния им чар и това е, което кара музикантите да търсят ново звучене и нов ритъм в изкуството. Историята на електронната музика и съветските синтезатори е алегория за живота на много талантливи хора в Русия, творили не благодарение, а въпреки политическата система в страната. Получилият международно признание „Акт на убийство” („The Act of Killing”, Дания-Норвегия-Великобритания-Финландия, 2013,) на Джошуа Опенхаймър е изумително оригинален документален разказ, стряскаща халюцинация и разтърсващо пътешествие в шокиращата баналност на злото. Филмът получи номинации за "Оскар" и "Независим дух", BAFTA за най-добър документален филм, беше определен като най-добър документален филм на Азиа Пасифик ’13, в Берлин ’13, както и на Европейските филмови награди’13."Акт на убийство"Джошуа Опенхаймър отива в Индонезия, за да намери оцелели жертви на Отрядите на смъртта от 60-те години, които са готови да говорят пред камера. Страхът спира много от тях, ала има и такива, които нямат нищо против да разкажат историите си от онова време – той открива бившите лидери на Отрядите. Ануар Конго и други паравоенни гангстери избиват над един милион предполагаеми комунисти и въпреки това се смятат за герои. Като фенове на холивудските филми, тези непокаяли се убийци не само си припомнят миналото, но и участват във възстановки на престъпленията, които включват похвати от жанра „noir”. Докато Ануар припомня действията си пред камерата, постепенно настъпват изненадващи обрати. Проличава тежестта на историята и фасадата на геноцида като „патриотична борба” започва да се разпада. След като са изгледали предварителен вариант на филма, режисьорите Еръл Морис и Вернер Херцог се наемат да помогнат за завършването му. „Не съм гледал толкова силен, сюрреалистичен и страховит филм от поне едно десетилетие... Безпрецедентно явление в историята на киното”, коментира Херцог.През 1999 г. крал Джигме Вангчук налага използването на телевизия и интернет в слаборазвитата държава Бутан, уверявайки народа, че бързото развитие е синоним на „огромно национално щастие” за страната – определение, което самият той е измислил. „Щастие” („Happiness”, Финландия-Франция-Бутан, 2013) на режисьора Томас Балмес започва в края на този процес, когато Лая, последното закътано в хималайското кралство село, се сдобива с пътна инфраструктура, електричество и кабелна телевизия. "Щастие"По време на тридневно пътешествие от Лая до процъфтяващата столица Тхимпху виждаме разтърсващата промяна през очите на 8-годишен монах, който няма търпение да замени молитвите с телевизор. В столицата момчето за първи път се сблъсква с коли, тоалетни, разноцветни светлини и куп други неща от модерния живот.На кинофестивала в Сънданс’14 филмът получава наградата за операторско майсторство и номинация за Голямата награда на журито за документален филм.В „Не ме напускай” („Ne me quitte pas”, Холандия-Белгия, 2013) на Сабине Любе Бакър и Нилс ван Коeворден фламандецът Боб и валонецът Марсел се срещат сред пустите гори и полета на Валония, френскоговорящата част на Белгия. "Не ме напускай"В началото всичко е мрачно, празно и сиво – точно така, както се чувстват двамата мъже. Виждайки как животът им изтича между пръстите, те се оказват заедно, за да споделят мъката и нощите, потънали в алкохол. Боб е загубил приятелката си и пие ром като вода. Марсел е разбит, в процес на развод, и дави мъката си в литри бира. Въпреки че заедно успяват да внесат чувство за хумор в мрачния си живот, в крайна сметка разговорите им винаги завършват с обсъждане на самоубийство. Тази изключителна история от трогателни и тъжни, смешни и много болезнени моменти, е метафора за провинциална Белгия, чиято съдба твърде напомня съдбите на двамата герои.„Живот почти прекрасен” (България-Белгия, 2013) на Светослав Драганов е портрет на трима братя, произхождащи от сложна социална среда, и тяхната баба. Най-големият брат Александър се стреми към върховете в професионалното фризьорство. Вторият брат – Божидар, се е оттеглил в манастир, за да избяга от суетата на светския живот, но признава, че му е трудно да спазва обетите. Най-малкият - Джими, бивш барман и ценител на женската красота, заминава за Белгия, за да се ожени за приятелката си."Живот почти прекрасен"Връзката между тримата е баба им, която разказва историята за нелекото им детство и покойната им майка. Приликите между братята се изчерпват с общото им второ име – Лилиеви, името на майка им. Понякога животът е жесток към тях, но те го смятат за прекрасен, а щастието e на една надежда разстояние. Филмът е удостоен с наградата на критиката на кинофестивала „Златен Ритон 2013” в Пловдив и участва в конкурсната програма на фестивала IDFA в Амстердам.„Последните черноморски пирати” на режисьора Светослав Стоянов вече има няколко международни признания - наградата на ФИПРЕССИ в Краков ’13; Почетен диплом от UnderhillFest, Черна гора ’13; голямата награда за най-добър документален филм в Ереван ’13; най-добър документален филм на Let’s CEE МФФ, Виена’13. Сценарист на филма е Ваня Райнова, продуцент - Мартичка Божилова. Филмът участва в два конкурса на 18-ия София Филм Фест – за документални и за балкански филми. "Последните черноморски пирати"Последните черноморски пирати преживяват с неясни средства на недостъпен плаж и плуват в алкохолни пари и тестостерон. Вече 20 години Капитан Иван-Джака и неговият екипаж търсят съкровището, скрито в залива на Карадере. Но те не са сами. Някой друг е надушил съкровището. Когато новините за неизбежния сблъсък достигат пиратския оазис, той започва да се разпада. Съмнения разяждат доверието, конфликти тлеят, напрежението ескалира. Така се ражда една съвременна трагикомедия за съкровищата, които търсим, и тези, които намираме.В „Нежни терористи” („Velvet Terrorists”, Словакия-Чехия-Хърватия, 2013) Павол Пекарчик, Иван Остроховски и Петер Керекес разказват за копнежа на трима мъже да станат герои. През 80-те години на ХХ век те решават да се изправят срещу комунистическия режим в Чехословакия. И тримата са осъдени за тероризъм, въпреки че нито един от тях не е убил или наранил човек. Една нощ преди първомайските тържества Стано планира да взриви трибуната, на която ще се качат видни комунистически величия. Но полицаите го арестуват пиян, препъващ се около сцената с торба, пълна с експлозиви. След това той прекарва 5 години в затвора. Феро иска да убие президента Густав Хусак, но не успява да осъществи контакт с ЦРУ, тъй като не го вземат насериозно. Полицаите намират експлозивите и скритото му оръжие и Феро е осъден на 14 години затвор. Владимир пък взривява 53 табла на Комунистическата партия и прекарва в затвора повече от 4 години. "Нежни терористи"Това са три истории за тънката граница между съпротивата и престъплението, решителността и шанса, миналото и настоящето, фантазията и реалността. Взривове, стрелба, терористична подготовка. И зад всичко това стои желанието за любов. Филмът е отличен с наградата FEDEORA и получава номинация в конкурса „На Изток от Запад” на фестивала в Карлови Вари’13.„Тръбата” („Pipeline”, Русия-Германия-Чехия, 2013) на Виталий Мански е филм за модерна Европа или по-точно за двете й крайности. Киноразказ за Европа, която се простира от пустеещите земи и безкрайните зими на Сибир до гостоприемния Бискайски залив - места, където самите закони на природата оформят коренно различно човешко съществуване. Какво общо може да имат толкова различни места? Свързва ги тръбопроводът „Западен Сибир – Западна Европа”, който не само е съединил, но и неразривно сродил „тази” Русия с „онази” Европа. Тръбопроводът доставя газ от Сибир към Европа и е основият източник на средства за страната. По дължината на тръбата живеят хора, които работят за процъфтяването на газовата индустрия. Добре ли живеят?! Виталий Мански пропътува разстоянието по дължината на цялата тръба – от Уренгой до Кьолн, за да сравни живота в сибирския хинтерланд с този на средностатическия бюргер."Тръбата"Филмът печели наградите за най-добра режисура и на гилдията на филмовите критици на открития руски фестивал „Кинотавър”, наградата за най-добър източно-европейски документален филм на Лайпцигския кинофестивал, приза за най-добър документален филм на фестивала в Карлови Вари, както и специален диплом за операторско майсторство и номинация за Виталий Мански в Лондон.„Специални нужди” („The Special Need”, 2013) на режисьора Карло Зорати е продукция на Германия, Италия, Австрия и Франция. Документалният разказ проследява историята на 29-годишният Еней, който е „супер-хипер-мега умен и хубав”, но също така е аутист. Той никога не е правил секс, но силно го желае, а и няма физически проблем, който да му попречи. За съжаление, в Италия няма законно решение на проблема му, така че Еней потегля на пътешествие с приятелите си Карло и Алекс. "Специални нужди"Тримата първо посещават австрийски публичен дом, след това швейцарска „секс асистентка” и накрая решават да отидат в Хамбург, където има група немски проститутки, работещи с клиенти инвалиди. Пътуването в търсене на секс скоро разкрива най-личните емоции на Еней и кара двамата му приятели да преосмислят собствените си представи за любов, приятелство и свобода.„Късмет” („Kismet”, 2013) е международна документална копродукция между Кипър, Гърция, България, Хърватия и Обединени арабски емирства, която предизвиква голям интерес на Международния фестивал на документалното кино IDFA в Амстердам през 2013 година, където бе показан в конкурсната програма. "Късмет"Продуцент от българска страна е Мартичка Божилова, „Агитпроп”. Турските сапунени опери са невероятно популярни - и то не само в Турция. Навсякъде в Близкия изток, Северна Африка, Балканите и Азия, милиони зрители са залепени телевизора да дебнат всеки епизод от поредната турска сапунка. Турските градове, използвани като места в тези сериали, са се превърнали в туристически атракции.„Късмет” е сбор от интервюта със звезди, режисьори, сценаристи и с коментари на социолози, наети да правят портретите на верните фенове - повечето от тях жени - от Абу Даби, през Кайро, Атина, Мостар, София и Истанбул. Сапунените истории са жанр, който надхвърля културните и религиозни граници, както и техните почитатели ги възприемат като нещо повече от временно бягство от тяхната социална реалност. Наред с илюстративните сцени от сериала, документалният филм „Късмет” разказва и личната история на една жена, която следвайки по стъпките на свята героиня, решава да се бори за правата си, и в крайна сметка да се освободи от потиснатия живот.За първи път SIEMENS осигуряват наградата и подкрепят Документалния конкурс на София Филм Фест. „Радваме се, че имаме възможност да бъдем партньори на най-стойностния филмов фестивал в България”, заяви главният изпълнителен директор на Siemens България – Боряна Манолова, във връзка със сътрудничеството със София Филм Фест. „Избрахме да подкрепим категорията Документално кино, тъй като този жанр търси отговори на теми, които ни вълнуват. Подобен е и нашият подход - Siemens има богато портфолио в областите Енергетика, Индустрия, Здравеопазване и градска инфраструктура, като се стремим да дадем решения на глобалните предизвикателства като урбанизацията, промените в климата, демографската промяна и глобализацията”, отбелязва г-жа Манолова.Членовете на журито през 2014 година са режисьорът Костадин Бонев, фестивалната селекционерка и режисьор Рада Шешич и режисьорката и видеоартист Алба Сотора.Костадин Бонев е български режисьор и сценарист. Роден е в град Трявна на 9 януари 1951 година. През 1980 г. завършва театрознание във ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов". През 1990 г. специализира кино и телевизионна режисура. Костадин Бонев прави своя дебют в документалното кино през 1984 година. Режисьор на игралните филми „Подгряване на вчерашния обед” (2002) и „Военен кореспондент” (2008) и на документалните „Ловци на сънища” (1990), „Писма до Долната земя” (1994), „Под облак” (1997), „Търпението на камъка” (1998), „Корабите са пълни” (2005), „Европолис, градът на Делтата” (2009) и др. Носител е на много национални и международни награди, между които Grand Prix „Кентавър” през 1995 г. за „Писма до долната земя” , Prix Europa Willy Brandt prize за „Търпението на камъка”, Специалната награда на журито в Мюнхен за същия филм, Специалната награда на Киноконцерна Мосфилм за „Военен кореспондент” и др. Носител е на „Златна ракла” за „Илия Бешков - Човекът, който се превърна в рисунка”, на „Златен Ритон” за „Европолис - Градът на Делтата”, Official Best of Fest Award в Сиатъл, Grand Prix във Фрайщадт, Австрия и Волоколамск, Русия, Почетен диплом от Los Angeles Reel Film Festival за същия филм.Алба Сотора е филмов режисьор и видео артист, която живее и работи в Барселона. Автор е на игралните документални филми „Unveiled Views”, „Qatar The Race” и „Family War Games”. Творбите ù като видео артист са показвани в художествени галерии и центрове за съвременно изкуство в Барселона, Берлин и Сеул. Алба е продуцент на крос-медийния проект „Arros Movie” и е организатор на първите три издания на испанския форум за краудфъндинг (Барселона-Мадрид-Билбао).Рада Шешич е фестивален селекционер, преподавател по кино, критик и режисьор. Родена е в Хърватска през 1957 година и в началото на войната в бивша Югославия заминава за Холандия, където преподава история на индийското и на балканското кино. Рада Шешич в момента живее в Холандия. Тя е свързана с двата най-големи филмови фестивали в Холандия - Международния документален фестивал в Амстердам IDFA и Международния филмов фестивал в Ротердам. Тя участва в подбора, развитието на проектите и разпределението на средствата в организацията на Амстердамския фестивал. В Ротердам тя работи като съветник по програмата южноазиатско кино и участва в комисията за избор на фестивалите, участващи във фонда „Хуберт Балс”. Вече повече от десетилетие Шешич е селекционер на филмите за документалния конкурс на кинофестивала в Сараево. Била е куратор за индийско съвременно кино за няколко големи европейски филмови фестивали като форумите за документално кино в Амстердам, Ротердам, Док - Лайпциг, Загреб Докс, Международен документален фестивал в Белград, анимация и късометражни филми за ANIMAFEST в Загреб. Рада Шешич е и артистичен директор на един съвсем нов фестивал „Източни съседи” (Eastern Neighbours), който се фокусира върху европейското кино извън ЕС и се провежда в Хага.В продължение на няколко години тя е и гост-лектор в Университета на Амстердам и Холандския институт за кино образование (NIF). Като режисьор Рада Шешич има реализриани четири филма „Room without A View” (1997) , „Soske” (2002) , „In a Whitest Solitude” (2001), представен на 7-ия СФФ, и „The Way School” (2007 г.). Нейните филми са били прожектирани на няколко фестивала, както и са представяни в MoMA , Ню Йорк. ... още »
Три премиерни заглавия ще се завъртят по родните киноекрани от петък, 28-ми февруари.Почитателите на седмото изкуство ще могат да избират между вдъхновена от “Тренировъчен ден” полицейска комедия, въздушен екшън-трилър от продуцентите на “Матрицата” и австралийско-американска драмедия, чиито сюжет разказва за политик-женкар, който е принуден сам да се грижи за петте си дъщери.Ето и заглавията на новите филми:Ченге за един ден (2014)Айс Кюб и актуалния комик Кевин Харт изпълняват главните роли в тази полицейска екшън-комедия, чиито режисьор е създателя на “Фантастичната четворка” Тим Стори. Харт изпълнява ролята на добродушния охранител Бен Барбър, чиято единствена мечта е да стане полицай в Атланта. След като получава шанс да се присъедини към полицейските сили Бен е готов да предложи брак на дългогодишната си приятелка Анджела.Но преди да мине под венчилото младия охранител ще трябва да се докаже като мъж пред брата на годеницата си Джеймс (Айс Кюб), който от своя страна е един от най-ефективните полицаи в града. Скоро става ясно, че единствения начин по който Бен може да докаже, че е достатъчно добър да бъде полицай и да се ожени за Анджела е ако успешно изкара едно 24-часово полицейско дежурство с Джеймс.Директен полет (2014)Продуцентският екип на “Матрицата” и режисьора на “Къщата на восъка” стоят зад този напрегнат екшън-трилър в който Лиам Нийсън си партнира с номинираната за “Оскар” Джулиан Мур и познатата от “Кръв и пот” Бар Пали. Нийсън е в главната роля на въздушния шериф Бил Маркс, който по време на трансатлантически полет получава заплашителни текстови съобщения, които касаят не само него, но и всички останали пасажери в самолета. Тези съобщения слагат началото на серия от непредсказуеми събития, неочаквани разкрития и опасни конфронтации.“Директен полет” е копродукция между Съединените щати и Франция, а за направата му бяха похарчени 50 милиона долара. Лентата е второ общо сътрудничество между режисьора Жаума Колет-Сера и Лиам Нийсън след трилъра от 2011-та година “Без име”.Откачалки (2012)Комедийната драма с Лив Шрайбър и Антъни Лапалия разказва за политика-женкар Бари, който е принуден да вкара съпругата си Шърли в психиатрична клиника след като тя получава сериозен нервен срив. Останал сам с петте си дъщери-тийнейджърки Бари трябва бързо да намери начин по който успешно да комбинира кариерата си и бащинските си задължения. Но след като става ясно, че няма да се справи сам с всичките отговорности той наема мистериозната стопаджийка Шаз за бавачка на момичетата.Режисьор на “Откачалки” е Пи Джей Хоган (“Сватбата на най-добрия ми приятел”), а екранни партньори на Лиев Шрайбър и Антъни Лапалия са Ребека Гибни (“Четецът на карти”) и Тони Колет (“Шесто чувство”). ... още »
Само няколко дни след смъртта на Стив Джобс беше оповестена новината, че от студиото Сони Пикчърс планират да заснемат игрален филм, който ще се фокусира изцяло върху живота и постиженията на известния в цял свят основател на мултимилионните компании “Пиксар” и “Епъл”. По сценария на все още неозаглавената биографична продукция работи носителя на “Оскар” Арън Соркин (“Доблестни мъже”), а за основен източник на информация се използва публикуваната през 2011-та година книга “Стив Джобс”, която се радваше на голям успех както сред американските, така и сред българските читатели.В продължение на близо три години Арън Соркин и продуцента Скот Рудин (“Слийпи Холоу”) бяха единствените потвърдени членове на екипа, но сега от Сони Пикчърс разкриха и името на човека, който по всяка вероятност ще седне на режисьорския стол. Според официален източник от студиото създателя на “Боен клуб” и “Седем” Дейвид Финчър смята да поеме режисурата и преговорите между него и продуцентския екип вече са започнали.Интересът на Финчър към подготвяната лента не е изненадващ, тъй като именно той стои зад направата на полу-биографичния хит “Социалната мрежа”, чиито сюжет също разказваше за амбициозен човек (в случая създателя на “Фейсбук” Марк Зукърбърг), който с творението си успява да промени животите на милиони хора по света.Ако се стигне до подписване на договор за режисура продукцията за Стив Джобс ще отбележи второто общо сътрудничество между Дейвид Финчър и Арън Соркин (след вече споменатия “Социалната мрежа”).Проектът на Сони Пикчърс все още не разполага с актьорски състав и не се знае дали сценария на Соркин е вече завършен. За сметка на това автора на книгата “Стив Джобс” Уолтър Айзъксън потвърди, че ще бъде консултант по време на снимките и допълни, че филма ще представи живота на Джобс “без никакъв филтър и компромис”.Любопитно е да се отбележи, че бъдещата лента ще бъде трети игрален проект (след “Пиратите от Силиконовата долина” и “Джобс” с Аштън Къчър), чиито сюжет се фокусира върху живота и творенията на Стив Джобс.В най-добрия случай кастингите за главни роли в неозаглавената биографична продукция ще започнат до края на тази година. ... още »