Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
От петък, 20-ти февруари, 2015-та година, по кината в България ще тръгнат четири премиерни заглавия. Сред новите ленти се открояват шпионската лента с британски привкус ”Kingsman: Тайните служби”, българският “Омбре” и анимационната 3D-продукция “Спонджбоб: Гъба на сухо”.Ето и по-детайлна информация за четирите премиери:Омбре (2014)Захари Паунов режисира Стефка Янорова и Калин Вельов в тази история за провалена сделка с наркотици, която бива описвана като “балкански ийстърн”. В центъра на сюжета е Ангел – обикновен мъж, който е твърдо решен да напусне завинаги България. Дори и с цената на престъпление. Но съвсем скоро плановете му се променят и той се оказва рамо до рамо с доброволни отшелници, които от десетилетие живеят в планината. Освен вече споменатите актьори в “Омбре” участват още Валери Йорданов, Любомир Бъчваров и Иван Ранков.Хектор и търсенето на щастието (2014)Приключенска комедийна драма, в която участват познатия от “Горещи палки” и “Краят на света” Саймън Пег, номинираната за “Оскар” Розамунд Пайк и френската звезда Жан Рено.Пег играе главната роля на Хектор – психиатър, който е отегчен и изморен от сегашния си начин на живот. С надеждата да разкрие тайната на истинското човешко щастие той оставя зад гърба си монотонното ежедневие и се впуска в дръзко глобално пътешествие. Пътешествие, което постепенно започва да го променя.Режисьор на “Хектор и търсенето на щастието” е англичанина Питър Челсъм, който има значителен опит с комедийно-драматичните филми (негови са “Знак на съдбата”, “Ще танцуваме ли?” и “В града и на вилата”).Kingsman: Тайните служби (2015)Приключенска екшън-комедия, която разказва за свръх-секретна шпионска организация, чиито членове започват да вербуват неопитно, но интелигентно и ловко момче от улицата. Докато момчето започва постепенно да навлиза в тренировъчната програма на организацията, на световната сцена се появява нова сериозна заплаха от мистериозен и непредсказуем технологичен гений. Създателят на “Шут в г*за” и “Х-Мен: Първа Вълна” Матю Вон е режисьор на ”Kingsman: Тайните служби”, а еклектичния актьорски състав на филма е предвождан от носителя на “Оскар” Колин Фърт, Самюъл Джаксън, Майкъл Кейн и Марк Стронг.Спонджбоб: Гъба на сухо (2015)Триизмерна продукция за детската публика, която е своебразно продължение на анимационния хит от 2004-та година ”Спонджбоб: Квадратни гащи”. Историята на лентата разказва за борбата на Спонджбоб и неговите приятели срещу злия пират Бургерската брада, който успява да открадне тайните рецепти за рачешките сандвичи. За филмчето ”Спонджбоб: Гъба на сухо” бяха похарчени 75 милиона долара, а главните герои са озвучени от Том Кени (“Трансформърс: Тъмната страна на Луната”), Антонио Бандерас (“Шрек 2”) и Роб Полсън (“Маската”). ... още »
Преди една седмица режисьора на “Елизиум” и “Сектор 9” Нийл Бломкамп разкри, че има вероятност в бъдеще студиото 20th Century Fox да финансира заснемането на пети филм научнофантастичната поредица “Пришълецът”. Бломкамп допълни, че той може да поеме режисурата на продукцията, а от своя страна Сигорни Уивър заяви, че не би имала нищо против да се завърне отново в култовата си роля на Елън Рипли.Изненадващо за много наблюдатели, от 20th Century Fox реагираха доста по-бързо от очакваното и само преди броени часове началството на студиото оповести официално, че е започнала подготвителната работа по “Пришълецът 5”. Докато се очаква да стане ясно кой ще работи по сценария от Fox съобщиха, че продуцент на амбициозната продукция ще бъде ветерана Ридли Скот.Изборът на Скот съвсем не е изненадващ, тъй като именно той режисира първия филм от франчайза (чиято премиера се състоя през лятото на 1979-та година).Както може да се очаква детайлите за новия “Пришълецът” са все още оскъдни и една от малкото потвърдени информации е, че действието на филма ще се развива няколко години след събитията в предстоящата втора част на “Прометей”, а историята ще бъде директно свързана със случките в предишните четири заглавия от поредицата.В момента Ридли Скот и 20th Century Fox работят активно по продължението на “Прометей”, но според сайта на списание Variety този проект няма да има директна връзка с петия “Пришълецът”.Все още не се знае дали Сигорни Уивър ще подпише договора за участие във фантастичния трилър, но за сметка на това самия Нийл Бломкамп потвърди официално, че именно “Пришълецът 5” ще бъде неговия следващ режисьорски проект.Работата по сценария на продукцията тепърва предстои да започне и в най-добрия случай старта на снимките ще бъде даден през първата половина на 2016-та година. Ридли Скот ще продуцира лентата заедно с Марк Хъфам (“Прометей”), а от 20th Century Fox ще отпуснат бюджета за снимки и ще поемат световното киноразпространение и реклама.В следващите няколко седмици се очаква да стане ясно кой сценарист ще оформи сюжета на “Пришълецът 5”. ... още »
От 23-ти февруари БНТ1 започва излъчването на 5-серийна рубрика, посветена на Васил Левски. Уникалният формат „Имам да ти казвам нещо” търси изгубената връзка между поколенията, през разказа за живота на Дякона. Всеки понеделник в минутите след 7 часа, в рамките на сутрешния блок „Денят започва”, зрителите ще проследят срещата между един баща – Андрей Захариев /водещ на История.БГ/ и неговия 10-годишен син – Андрея Захариев. Разговорът между тях се развива около въпросите – как се става човек-лъв, какво събира Левски и Иисус, защо още не можем да настигнем някои от идеите на Апостола.Връзката между бащата и сина наистина е интересна. Андрей Захариев е доктор по философия , изследовател на световната история, водещ на телевизионно предаване, пее възрожденски песни и пише есета. Но в тази документална поредица той ще се изправи пред въпросите на своето дете и ще трябва да отговори на най-трудните от тях.Лицето на „По света и у нас” и „БНТ Такси” Спас Кьосев за първи път влиза в ролята на режисьор. Впечатляващите кадри са дело на операторите Атанас Атанасов и Мартин Велчев, Вяра Китанова е асистент-режисьор, а Албена Колчакова - продуцент. „Имам да ти казвам нещо” се реализира по идея на Райчин Генов.„Форматът пита дали съкровището което търсим, в крайна сметка, не е скрито именно в домашното ни огнище. Единственият начин да промениш някого или нещо е чрез личен пример. Нашият проект се опитва да подскаже, че общото ни бъдеще зависи най-вече от отношенията по между ни, от вниманието, което си обръщаме, от уроците на времето, които се предават от баща на син.” – казва Спас Кьосев за поредицата.„Имам да ти казвам нещо” отвежда екипа до популярни и непознати места, свързани с историята на Васил Левски. Но историческите факти не са фокуса на формата. Авторите на поредицата се опитват да анализират мотивите, които стоят зад примера на Левски и смисъла на неговия житейски избор. Гледайте „Имам да ти казвам нещо” всеки понеделник в минутите след 7:00 часа само по БНТ1! ... още »
„Винаги съм бил против надписа „Един филм на режисьора еди-кой си…” Този абсурд е очевиден за всеки, който малко от малко е помирисвал кино. Аз преминах през буферната зона в „Буферна зона” благодарение на отличния екип. Нали знаете, кино се прави „или со пàре, или со другàре!” Лаская се от мисълта, че сред „другàрето” са били и 56–мата изпълнители на различните роли.”Георги ДюлгеровГероят във филма „Буферна зона“, Тодор Черкезов, е претърпял автомобилна катастрофа, в която е заг(убил) жена си. Самият той остава полусляп. Човек на визията, кинорежисьор, Черкезов (про)вижда няколко сънища, които на пръв поглед нямат фабулна връзка помежду си. Една сюжетна линия обаче, ги обединява – егоизмът на героя...Георги ДюлгеровГеорги Дюлгеров е един от най-популярните и обичани режисьори в България. Много от неговите филми отдавна са част от златната класика в родното кино, а „Авантаж” (1977) и до днес остава българският игрален филм с най-високо отличие от международен кинофестивал – „Сребърна мечка” за режисура в Берлин (1978). Проф. Георги Дюлгеров е сред най-желаните преподаватели по режисура сред студентите. Със своите обаятелни лекции и проникновени разговори, той продължава да вдъхновява десетки млади хора. „Буферна зона” е най-новият му филм.„През последните години сънувам сънища, подобни на описаните във филма. Е, разбираемо е, че съм ги понатъкмил, но във всеки един от сънищата има едно ядро, което не пипам – първоизточника. Не го пипам не от суеверие някакво, а защото ми се ще да се доверя на подсъзнанието си в усещането за смъртта. Иска ми се да споделя моите страхове и надежди.„Надежда” едва ли е най-подходящата дума, когато се засяга тази материя/мистерия, ала за мен е важно наличието й у човека, запътил се към ОНЗИ праг. Каква е цената на това изкупително упование? Филмът търси отговор на този въпрос.Изключително интересен факт е, че сред съратниците на Дюлгеров са хора от всички поколения актьори и кинаджии, които са работили през годините с него. Във филма рамо до рамо застават представители на няколко поколения. В ролите ще видим Руси Чанев, Стефка Янорова, Розалия Абгарян, Тигран Торосян, Христина Иванова, Снежина Петрова, Ивайло Христов и още много други. Оператор е Георги Челебиев, художник – Ванина Гелева, художник по костюмите е Дориана Кебеджиева, музиката е дело на Мира Искърова, Христо Намлиев, звукорежисьор е Ивайло Нацев, монтажист е Антония Милчева, а продуцентските роли се падат на Надежда Косева и Светла Цоцоркова. „Буферна зона” е продукция на ФРОНТ ФИЛМ, с подкрепата на И.А. „Национален филмов център”, в копродукция с „Ню Бояна Филм Студио”, Българската национална телевизия и Аудиовидео „Орфей”.Как преминахте буферната зона в "Буферна зона"?О, тъй като по условие аз бях Той, не се позиционирахме с г-н Режисьора като две враждебни (или противоположни) страни (както в предишните ни общи филми)... затова между нас по време на работата нямаше нужда от буферна зона (или дори от буфери)... и всичко завърши безконфликтно и по 4000 причини мило... всъщност ползвайки Неговите пружини за омекотител при нужда.Руси ЧаневКато насън. Стефка ЯнороваВ творчески план – на буксир, а в личен – с едно погребение. Ивайло ХристовЧрез „Буфериране” - интригуващо, провокиращо и неочаквано!Тигран ТоросянБях се хванала с една ръка за Жоро Дюлгеров, с другата за Руси Чанев.Снежина ПетроваС лекота! Когато до мен бяха Гошо, Руси, Тигран, Ванина, Бисето, Светла, Митко, Дориана, Ева, Мария, Румен... и всички останали прекрасни момчета и момичета от екипа, дори и ужасният студ беше поносим. Меглена КараламбоваЕдно незабравимо пътешествие, благодарение на което открих един нов свят. Свят, в който преоткрих, припознах и опознах себе си. Благодаря за срещата с един от най-добрите майстори разказвачи на българското кино и екипа му - Георги Дюлгеров.Розалия АбгарянБуферната зона я преминах след „Буферна зона”, а по време на снимките просто се чувствах като в мъгла от памук, не си представях цялата композиция, но ми беше комфортно в такова невежество.Христина ИвановаПремиерата на „Буферна зона“ е на 6 март в Дома на киното в рамките на 19-ия СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ! ... още »
За четвърта поредна година, минути преди да влязат в Долби Тиътър, звездите на Холивуд застават пред камерата на Ясен Дараков И тази година кореспондентът на Нова в САЩ Ясен Дараков е единственият български журналист, акредитиран за най-бляскавото кино събитие в Холивуд.Репортерът, интервюирал Анджелина Джоли, Джордж Клуни и Кейт Бланшет, отново ще влезе в ролята на „вътрешен човек” на 87-мата церемония по връчването на филмовите награди "Оскар". През целия уикенд, 21-22 февруари, в поредица от ексклузивни живи връзки, репортажи и интервюта, Дараков ще пренесе пълния блясък на червения килим в ефира на Нова.Как Холивуд се подготвя за своята най-звездна церемония? С какво ще ни изненадат звездите на червения килим, кои ще бъдат модните икони и кои – модните злополуки? Какви ще бъдат първите реакции и думи на победителите? Всичко това зрителите на Нова ще разберат от Ясен Дараков и преките му включвания в Новините на Нова, „Събуди се” и Дикoff през уикенда. В понеделник в ефира на „Здравей, България” зрителите ще имат възможност да проследят на живо последните часове на голямото събитие.Досега Ясен Дараков е интервюирал кино величия като Кейт Бланшет, Джордж Клуни, Анджелина Джоли, Глен Клоуз, Упи Голдбълг, Кристофър Плъмър, Ема Уотсън и други. В своята кариера той е продуцирал новинарски емисии във филиали на американските телевизии ABC и FOX в САЩ. Днес Ясен е създател и главен редактор на водещия вестник за българите в САЩ и Канада BG Voice, както и директор Новини на първата телевизия за българите по света BiT. Сред неговите най-запомнящи се репортажи са живите включвания от разрушителните последици от урагана „Санди” през 2012 г., срещата на лидерите на Г-8, петролният разлив на „Би Пи” в Мексиканския залив от 2010 г., наводненията по поречието на Мисисипи от 2011 г. В кариерата си е отразявал редица събития от Холивуд, репортажи от финала на American Idol, поклоненията на Майкъл Джексън и Уитни Хюстън, както и още много други новини отвъд Океана. ... още »
Феноменът “Петдесет нюанса сиво” завладя и България. Филмовата екранизация на изключително популярния роман на Е.Л. Джеймс засенчи напълно останалите премиерни заглавия от изминалата седмица и зае лидерската позиция в родната бокс офис класация. Само за първия си уикенд на българска почва (13-15 февруари) “Петдесет нюанса сиво” е натрупал впечатляващите за нетриизмерно заглавие приходи от 583 673 лева – сума, която нарежда филма на второ място (след третата част на “Хобит”) в класацията на най-успешните дебюти в родния бокс офис.Като се добави и натрупаното от предпремиерните прожекции приходите на еротичната лента се увеличават на 617 629 лева. Основните фактори за постигнатия успех са популярността на романа-първоизточник, агресивната рекламна кампания в кината и интернет, увеличения брой прожекции на ден и не на последно място решението на дистрибутора да пусне филма по кината на Свети Валентин (когато по принцип много двойки насочват вниманието си към романтичните заглавия от киноафиша).След подобен впечатляващ старт в бокс офиса “Петдесет нюанса сиво” неминуемо ще бъде споходен от значителен спад в посещаемостта, което е нещо очаквано за заглавие с ясно изразена таргет-аудитория (в случая женската). Независимо от това границата от един милион лева със сигурност ще бъде премината и филма на Саманта Джонсън ще намери място в класацията на най-касовите нетриизмерни продукции в България.В световен мащаб “Петдесет нюанса сиво” също се представя впечатляващо. Само за първите три дни по кината филма е натрупал малко над 260 милиона долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона.Втори в класацията е фантастичния екшън “Пътят на Юпитер”, който се върти по българските киноекрани от десет дни насам. За този период от време филма на дуото Уашовски е спечелил 522 438 лева - напълно задоволителен резултат за оригинална продукция, която в дните преди българската си премиера бе съпътствана от лоши отзиви по отношение на представянето си в световните бокс офис класации.В пълен контраст на представянето си в Щатите “Пътят на Юпитер” привлече стабилен брой зрители в България (51 626 души до момента) и със сигурност ще бъде счетен за един от успешните оригинални заглавия на 2014-та година. Филмът с Чанинг Тейтъм се представя по-добре от скорошната сай-фай лента “Интерстелар” (която за десет дни по кината натрупа приходи от 447 730 лева).На трета позиция е анимацията на Дисни “Героичната шесторка”. За близо един месец в България триизмерната лента е вкарала в касите на кината 521 322 лева, което е прилично постижение за продукция, която не е част от вече изградена поредица. "Героичната шесторка” се представя по-добре от “Тайната на горските пазители” (455 295 лева за пет седмици), но изостава значително от другите скорошни анимации на Дисни “Рапунцел и разбойникът” и “Замръзналото кралство 3D” (които без особени проблеми преминаха границата от един милион лева). В световен мащаб лентата е натрупала малко над половин милиард долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.Екшън-трилърът “Жокерът” застава на четвърто място, със спечелени за три седмици 253 872 лева. Заглавията с Джейсън Стейтъм по принцип трупат приходи в рамките на 200-400 хиляди лева и в това отношение “Жокерът” няма да бъде изключение. Филмът вече е привлякъл вниманието на най-големите почитатели на Стейтъм и до момента представянето му не се различава особено от това на “Отбранителна линия” (който за същия период от време регистрира приходи от 243 993 лева).Stop-motion анимацията “Овцата Шон: Филмът” е на пета позиция, като за десет дни по кината е спечелила 46 227 лева. Лентата се представя доста по-добре от “Коралайн и тайната на огледалото 3D” (23 хиляди лева за десет дни), но изостава от скорошния “Кутийковците”, който за десет дни регистрира приходи от над 100 хиляди лева.“Овцата Шон: Филмът” няма да бъде запомнен като един от анимираните хитове на 2014-та година и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си приходи от около 130 хиляди лева.Шестото място е заето от “Кум под наем ООД”, който се върти по кината от пет седмици насам. За този период от време филма е натрупал приходи от 331 183 лева, което е задоволително постижение за оригинална комедия, която не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции.Границата от половин милион лева няма да бъде достигната и “Кум под наем ООД” ще бъде свален от екраните с приходи от около 400 хиляди лева. Общо по света филма е спечелил 63 250 350 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 60 милиона.“Теорията на всичко” заема седма позиция в класацията. За близо три седмици в България биографичната лента е натрупала 121 229 лева – на пръв поглед скромен, но всъщност задоволителен резултат за оригинално заглавие, което е насочено главно към почитателите на “сериозното кино”.Преди да бъде свален от екраните “Теорията на всичко” ще достигне границата от 200 хиляди лева.Осми в класацията е филма на Дейвид Кеп “Мордекай”, който за един месец по кината е натрупал приходи от 239 709 лева. Предварителните очаквания не бяха големи, но подобно на миналогодишния “Превъзходство” новата лента с Джони Деп привлече приличен брой зрители в кината и ще приключи кинопохода си с приходи от над 300 хиляди лева. На общия фон постижението на “Мордекай” не е особено впечатляващо, но имайки предвид конкуренцията, традиционните предпочитания на родната публика и липсата на триизмерни прожекции лентата може да бъде сметната за “скромен успех”. Общо по света “Мордекай” е натрупал едва 23 960 181 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 100 милиона.“Жената в черно 2: Ангел на смъртта” е на девето място, със спечелени за десет дни по кината 46 187 лева. Въпреки че става дума за продължение предварителните очаквания не бяха обнадеждаващи, тъй като представителите на хорър-жанра никога не са постигали впечатляващи успехи на българска почва. Все пак, “Ангел на смъртта” се представя по-добре от оригиналния “Жената в черно”, който за десет дни в кината спечели общо 28 633 лева. Световните приходи на “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” се равняват на близо 30 милиона долара, при бюджет снимки и реклама от 40 милиона.Десетата позиция е заета от “Падингтън”, който за седем седмици в България е спечелил 563 913 лева. Въпреки конкуренцията в лицето на “Героичната шесторка” детската британска лента намери своята публика в България и премина границата от половин милион лева без да разчита на по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции. Общо по света “Падингтън” е спечелил 218 163 867 долара, при бюджет за снимки и реклама от 100 милиона. ... още »
След малко повече от два месеца ще започнат снимките на филмовата адаптация на романа “Ад” (“Inferno”). Дело на небеизвестния писател Дан Браун, книгата проследява премеждията на професора по религиозна символика Робърт Лангдън, който вече е познат на широката публика, благодарение на появите му в хитовете “Шифърът на Леонардо” и “Ангели и демони”. Носителят на “Оскар” Том Ханкс ще се превъплъти за трети път в образа на Лангдън, а режисурата на “Ад” е поверена на създателя на “Aполо 13” Рон Хауърд.В продължение на близо две години Ханкс беше единственият актьор, чието име се свързваше с продукцията, но сега от студиото Сони Пикчърс сложиха край на слуховете и разкриха кои други изпълнители ще се появят редом до звездата от “Форест Гъмп”.В разпространено до интернет-медиите изявление от Сони оповестиха, че договори за участие в “Ад” са подписали номинираната за тазгодишен “Оскар” Фелисити Джоунс (“Теорията на всичко”), Ирфан Кан (“Беднякът милионер”), Омар Си ("Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще") и Сидсe Бабет Нудсен (“След сватбата”).Фелисити Джоунс ще играе ролята на млада лекарка на име Сиена Брукс, Ирфан Кан ще се превъплъти в образа на Хари Симс (познат още като “Ректорът”), а Сидсe Бабет Нудсен ще изиграе ролята на Елизабет Сински – президентката на Световната здравна организация.Рон Хауърд: “Исках Том (Ханкс) да бъде заобиколен от актьори от различни държави, чиято енергия ще подчертае новите опасности пред които се изправя Робърт Лангдън. Фелисити, Ирфан, Омар и Сидсe са феноменални таланти, които са почитани както в своите държави, така и в Америка.”От своя страна президента на Сони Пикчърс Дъг Белград заяви:“Много е вълнуващо, че правим трети филм за Рoбърт Лангдън и то отново с Том Ханкс, Рон Хауърд и Брайън Грейзър. “Ад” е международно приключение, което ще предостави на зрителите много вълнуващи случки, интриги и напрежение.”В предстоящата лента главния герой Лангдън обединява сили с младата лекарка Сиена Брукс и се опитва да спре мистериозен враг със слабост към поемата на Данте Алигери “Божествена комедия”. Враг, който заплашва света с нов вид смъртоносна чума.Снимките на “Ад” ще започнат в Италия, а бюджета надвишава сумата от 100 милиона долара. Освен режисьор на приключенския трилър Рон Хауърд е също така и продуцент, в партньорство с Брайън Грейзър (“Шифърът на Леонардо”), Майкъл Де Лука (“Капитан Филипс”) и Андреа Джианети (“Като рицарите”). Сценарият е написан от Дейвид Коп (“Война на световете”).Българската премиера на “Ад” е насрочена за 14-ти октомври, 2016-та година.Снимки съпътстващи изявлението на Сони: ... още »
„Без граници” („Borderless”) на завършилия Факултета по драматични изкуства Амирхосеин Асгари (Иран) представя историята на едно момче, което ходи на риболов на изоставен от военно време кораб в граничната зона. Корабът е неговото място за усамотение и успокоение. Един ден спокойствието му e нарушено от непознат. Той твърди, че корабът е негов, момчето отказва да го напусне. За да си вземе кораба, непознатият го разделя на две части. Няколко дни по-късно на борда се появява втори непознат...„Без граници”Дебютният филм на родения във Великобритания режисьор Нажи Абу Нуоар „Вълк” („Theeb”) (ОАЕ-Катар-Йордания-Великобритания) разказва историята на едно момче, поело трудния път на възмъжаването. Тееб живее във време на промяна - последните дни на Османската империя. По-големият му брат го придружава в опасно пътешествие през арабската пустиня. „Вълк”Започват военни действия и момчето осъзнава, че ако иска да оцелее, трябва да живее като вълк – животното, на което е кръстен, и да научи какво е мъжество, доверие и предателство. Нажи Абу Нуоар започва кариерата си на режисьор в лабораторията за сценаристи FAWI към фестивала Сънданс през 2005 година.„Г-н Каплан” („Mr. Kaplan”) (Испания-Уругвай-Германия) е на режисьора Алваро Брехнер (получил наградата на ФИПРЕССИ за предишния си филм „Лош ден за риболов” в София). Създаден с особено чувство за хумор и индивидуален киностил, „Г-н Каплан” (удостоен с наградата за най-добър латиноамерикански филм от Мар дел Плата ’14) представя на зрителите обикновения уругвайски живот на Яков Каплан, който - както повечето от еврейски си приятели - е избягал от Европа в Южна Америка по време на Втората световна война. "Г-н Каплан"Прехвърлил 75 години, г-н Каплан е сърдит и отегчен от приятелите си и еднообразното буржоазно съществуване. Но... започва да подозира, че собственикът на един плажен бар, тих възрастен германец, е избягал нацист...Главният герой в „Денят на Патрик” („Patrick’s Day”) (Ирландия) на Тери МакМахон e добър и общителен 26-годишен девствен шизофреник. Хапчетата и грижите на майка му са сигурен знак, че той не е заплаха за себе си и околните. Докато не се влюбва. Обектът на неговото желание – Карън, е стюардеса със склонност към самоубийство, която няма представа, че близостта й с Патрик може да я върне към живота. Майката на Патрик обаче се опитва да прекрати тази връзка. За да раздели Карън от сина си, тя търси помощта на съмнителния детектив Фрийман. Филмовата кариера на МакМахон започва като актьор и сценарист, а дебютният му филм е „Чарли Казанова”.„Денят на Патрик”„Живот на кредит” („Line of Credit”) е игралният дебют на грузинката Саломе Алекси. Копродукцията на Грузия, Франция и Япония фокусира вниманието върху живота в съвременна Грузия през погледа и преживяванията на 40-годишната Нино. Когато страната й е част от СССР, ежедневието е прекрасно. „Живот на кредит”Проблемите идват с промените. Разказът на Нино е историята на 172 300 грузински семейства, загубили домовете си заради ипотечни кредити. Режисьорката завършва Академията за изящни изкуства в града, а в периода 1992–1996 г. учи режисура в La Fémis, Париж, където снима няколко късометражни и документални заглавия.Мексиканското предложение в конкурса на 19-ия София Филм Фест е филмът „Илда” („Hilda”) на режисьора Андрес Клатион. Филмът е удостоен с наградата за най-добра актриса на Вероника Ланхер от фестивала в Морелия ’14, а прожекцията му в София ще бъде неговата международна премиера.„Илда”63-годишната Сузана льо Маршан е самотна домакиня, игнорирана от богатия си съпруг и отхвърлена от социалната си среда, която наема нова прислужница – Илда. Присъствието й в дома изведнъж отключва криза на идентичността у госпожа Маршан и я кара да преосмисли живота си. Междувременно става все по-зависима от Илда, а скоро състоянието й се превръща в обсебваща мания. Мания, която ще й струва скъпо.. Режисьорът завършва право и специализира киноизследвания в университета на Монтерей, а през 2005 г. записва киномагистратура в Колумбийския университет в Ню Йорк.„Млади сме, силни сме” („We Are Young, We Are Strong”) на Бурхан Курбани (Германия) разказва за инцидент от три различни гледни точки. Лиен е виетнамка, която живее в Германия. Една вечер тя ще трябва да се бори за живота си, чудейки се дали мястото, което нарича свой дом, може наистина да бъде такъв. Щефан и неговите приятели са част от насилствения акт, случил се въпросната вечер. „Млади сме, силни сме”Млади и ядосани, отегчени от ежедневието, те нетърпеливо чакат нощните спречквания с полицаи и чужденци. Бащата на Щефан, Мартин, е амбициозен местен полицай, изправен пред дилемата - дали да се издигне в кариерата си, или да защитава идеалите си и да поеме отговорност, в това число и за сина си. Роденият в Афганистан Курбани завършва училище в Щутгарт, а през 2002 г. започва да учи режисура във Филмовата академия Баден-Вюртемберг.Балканското предложение в тазгодишния конкурс на София Филм Фест е сръбско-хърватската копродукция „Ничие дете” („No One's Child”), дебют за режисьора Вук Ршумович. В центъра на филма режисьорът поставя въпроса за идентичността: човешка, социална и етническа. През пролетта на 1988 година диво момче, живеещо сред вълци, е намерено в босненските планини. Кръщават го Харис и го изпращат в сиропиталище в Белград. Той се привързва към малката Жика и постепенно проговаря. През 1992 година, в разгара на войната, местните власти го карат да се върне обратно в Босна, дават му пушка и го изпращат на фронта. Една нощ за първи път в живота си момчето ще вземе решение само... Режисьорът учи кино, театър, телевизия и радио във Факултета по драматични изкуства в Белград.„Ничие дете”Дебютният филм на режисьора Габор Рейц „По необясними причини” („For Some Inexplicable Reasons”) (Унгария) предлага на зрителите намигване към немите комедии от Синема Верите, към киното от френската „Нова вълна”. Създаден с изобретателност и чувство за хумор, филмът представя с широка усмивка историята на своя главен герой Арон, който е изоставен от приятелката си, останал е без работа, приятелите му са помъдрели, а родителите му продължават да се отнасят с него като с дете – и той дави мъката си в пиянски нощи и странни пътувания. Арон търси своята мотивация, повод да започне живота си отново – онзи живот, който всички наоколо искат да му се случи. Но късметът не идва толкова лесно… Габор Рейц през 2006 г. е приет в Университета за театър и кино в Будапеща и вече има 13 късометражни филма.„По необясними причини”„Прелюбодеяние” (България), игралният дебют на режисьора Явор Веселинов, разказва историята на 19-годишният Виктор. Той живее с баща си Александър – известен физик, който подсигурява добър стандарт на живот за сина си. Макар и в зряла възраст, бащата продължава да бъде чаровник и е добра партия за студентката Поли, която е влюбена в него. Виктор трудно приема тази връзка с момиче на неговата възраст. Един ден, Александър заминава в командировка. Неочаквано за Виктор, Поли решава да го придружи до семейната вила. Двамата не издържат на изкушението... В актьорския състав на „Прелюбодеяние” зрителите ще видят и актьорите Ованес Торосян, Владимир Пенев, Лидия Инджова, Полин Лалова, Касиел Ноа Ашер, Любомир Нейков. Веселинов специализира режисура за драматичен театър през 2002 г., както и кинорежисура в ESEC, Париж. През 2014 година се дипломира като магистър по кино- и ТВ режисура в НБУ – София.„Прелюбодеяние”„Тихият час” („The Quiet Hour”) (Великобритания-Ирландия) е пълнометражният дебют на Стефани Жоалан. Сара е младо момиче, което се опитва да оцелее след извънземна инвазия заедно с по-малкия си брат Том, който е сляп. В живота им се появява Джуд – мъж, загубил семейството си. Решена да защити семейната ферма от външната заплаха, Сара се скарва с брат си и приема риска да се довери на Джуд, въпреки опасенията на Том по адрес на новодошлия... Стефани Жоалан е родена в Бретан, Франция, но живее в Лондон. Завършва магистратура в бизнес училището „Audience” в Нант, впоследствие учи продуцентство, режисура и драматургия в UCLA.„Тихият час”„Урок” (България) на Кристина Грозева и Петър Вълчанов представя историята на Надежда - учителка по английски език от провинциален български град, която е поставена в извънредна ситуация. В класа й някой краде пари от съучениците си и тя е решена да открие и накаже виновника. В крайна сметка тя „научава урока”, че не всеки който краде, е морално пропаднал престъпник. „Урок”По ирония на съдбата историята, която разказва „Урок”, е вдъхновена от истински случай отпреди няколко години, когато българска учителка обра банка заради беднотия и мизерия. В главните роли на филма са актьорите Маргита Гошева, Иван Бърнев и Стефан Денолюбов, а оператор е Крум Родригес. Петър Вълчанов завършва филмова и ТВ режисура в класа на акад. Людмил Стайков, а Кристина Грозева завършва кино - и ТВ режисура в класа на проф. Георги Дюлгеров в НАТФИЗ. ... още »