Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
През лятото на тази година ще се състои българската премиера на петия филм от стартиралата през 1984-та година научнофантастична поредица “Терминатор”. Официалното заглавие на екшън-лентата е “Терминатор: Генисис”, а Арнолд Шварценегер се завръща отново в познатата роля на пътуващия във времето киборг.До появата на струващата 170 милиона долара IMAX-продукция остават няколко месеца, но от студиото Skydance вече разкриха, че намерението им е да продължат поредицата с още две продължения.При оповестяването на информацията не беше разкрито кои актьори ще се завърнат за шестата и седма част, но сега самия Арнолд Шварценегер заяви, че със сигурност ще бъде част от актьорския екип.По време на кратко интервю за сайта TheArnoldFans Шварценегер разкри официално, че ще се завърне за “Терминатор 6” и също така допълни, че снимките на филма ще започнат през 2016-та година.Продукцията все още не разполага с режисьор, но за сметка на това се знае, че ако всичко протече по план световната й премиера ще се състои в средата на месец май, 2017-та година. Важно е да се отбележи, че плановете на Skydance за бъдещето на сай-фай поредицата могат да се променят ако “Терминатор: Генисис” не оправдае очакванията по отношение на световния бокс офис.Освен Арнолд Шварценегер в “Генисис” ще видим още Джейсън Кларк, Джай Кортни, Емилия Кларк, Кортни Ванс, Лий Баюнг Хън и тазгодишния носител на “Оскар” Джей Кей Симънс. Очакванията са, че Емилия Кларк (в ролята на Сара Конър) ще се присъедини към Шварценегер и в разработвания “Терминатор 6”.По-детайлна информация за шестата част от франчайза ще бъде разкрита след като се състои световната премиера на “Терминатор: Генисис”.Дебютът на фантастичния екшън пред българската публика ще бъде на 3-ти юли, тази година. ... още »
В края на 2011-та година се състоя българската и световна премиера на мрачния криминален трилър “Мъжете, които мразеха жените”, чиито сценарий беше вдъхновен от световноизвестния едноименен роман на писателя Стиг Ларшон. Въпреки силната предварителна реклама и популярността на литературната творба, филма на Дейвид Финчър не се превърна в очаквания голям международен хит и завърши своя кинопоход с приходи от малко над 230 милиона долара.От Сони Пикчърс признаха, че очакванията им са били за по-големи финансови постъпления, но едновременно с това началството на студиото заяви, че има намерение да финансира направата на директно продължение.Даниел Крейг и Руни Мара дадоха съгласието си да изиграят отново двете главни роли, а носителя на “Оскар” Стивън Зейлиън започна да работи по сценария (който от своя страна черпеше вдъхновение от “Момичето, което си играеше с огъня” - втората част от трилогията книги “The Millennium Trilogy”).Първоначално се смяташе, че Дейвид Финчър ще заснеме втората част в началото на 2014-та година, но разработването на проекта бе забавено поради вътрешни проблеми в Сони Пикчърс. Постепенно дискусиите по темата утихнаха и през изминалите близо две години не се разкриваше нова информация за статута на продукцията.Преди броени часове обаче звездата от първия филм Руни Мара разкри, че по всяка вероятност продължението няма да бъде заснето.Мара пред E! Online: “Не, не мисля, че ще има втори филм. Нещата просто не се наредиха и ми е тъжно, че няма да мога да играя отново тази роля.”От началството на Сони Пикърс не коментират публично статута на “Момичето, което си играеше с огъня”, но на този етап може да се каже, че до снимки едва ли ще се стигне.По всичко изглежда, че рано или късно Холивуд ще се опита да даде нов старт на поредицата с различен актьорски състав и друг режисьор. ... още »
Режисираната от Ричард Линклейтър житейска драма “Юношество“ бе едно от най-дискутираните и награждавани филмови заглавия през изминалите няколко месеца. Нискобюджетната продукция, за която е отнело цели 12 години, натрупа приходи в световен мащаб от 45 милиона долара и получи шест номинации за “Оскар”, включително за “Най-добър филм”.Дискусиите около “Юношество“ все още не са приключили, и въпреки че не става дума за филм, който задължително изисква продължение, самият режисьор разкри, че е напълно възможно да бъде заснета втора част.В интервю за подкаст-шоуто “The Q&A” Ричард Линклейтър заяви, че ако се стигне до направата на втори филм, то сюжета ще продължи да разглежда предизвикателствата пред които се изправя вече порасналия главен герой Мейсън Евънс-младши.Линклейтър: “През първите шест месеца след премиерата на “Юношество“ отговора ми на въпроса дали бих продължил тази история беше твърдо “Не”. Основното, което искахме да разкажем е историята на Мейсън от първи до дванадесети клас. Първоначално нямах никакви идеи за продължаване на историята, но с течение на времето започнах да си казвам, “Знаеш ли, 20-те години са много важни за човека”. Това е периода през който се формираме напълно. Едно нещо е да влезеш в колежа и съвсем друго е да се пребориш с нещата с които се сблъскваш в 20-те си години. Признавам, че сега обмислям възможността за направата на продължение.”Линклейтър побърза да уточни, че за разлика от оригиналния “Юношество“ снимките на евентуалната втора част ще протекат по традиционния начин.“Дванадесетгодишната структура на първия филм беше продиктувана от училищната система. Началните училищни години на Мейсън са вече зад гърба му и заснемането на втората част няма да ни отнеме толкова много време”, заяви режисьора.Линклейтър също така добави, че планира да привлече отново познатия от първия филм актьорски състав (включващ Итън Хоук, Елър Колтрейн и носителката на “Оскар” Патриша Аркет). За момента обаче няма подписани договори и работата по сценария тепърва предстои да започне.Очакванията са, че по-детайлна информация за бъдещето на планираното продължение ще бъде разкрита след като Линклейтър приключи с работата по най-новия си филм “That’s What I’m Talking About”. ... още »
10 от най-новите и впечатляващи документални филми, преминали теста на най-престижните кинофестивали, заедно с една българска премиера, са включени в тазгодишния конкурс за най-добър документален филм на 19-ия София Филм Фест.Селекцията е дело на режисьорите Андрей Паунов, Боби Десподов и Светослав Стоянов. Победителят ще получи Награда, осигурена от международния кинофестивал Милениум в Брюксел, чийто главни организатори са нашите сънародници - режисьорката Златина Русева и продуцента Любомир Георгиев.Носителят на "Оскар" за най-добър документален филм „Citizenfour” ще бъде показан пред публиката на фестивала. Филмът на журналиста и режисьор Лаура Поитрас получи и наградата „Независим дух” за най-добър документален филм. Разказът е фокусиран върху разкритията на бившия агент от Агенцията за национална сигурност на САЩ Едуард Сноудън. Филмът печели признание и почитатели със своя напрегнат, вълнуващ и общественозначим сюжет – все пак надали има някой, който не е чул за детайлите, изнесени от Сноудън във връзка с работата на американската система в разузнаването - те предизвикаха широк отзвук не само на територията на САЩ, но и в цял свят. „Citizenfour” Филмът се случва в резултат от специалната кодирана покана, която Едуард Сноудън изпаща до самата Лаура Поитрас и до журналиста Глен Грийноулд, с която ги кани да направят с него лични интервюта в Хонконг и да им разкаже какво е научил за Агенцията за национална сигурност и възможността за прихващане на данни от телефонни обаждания, имейли и от разходките из уеб пространството на американските граждани. На въпроса на Лаура Поитрас защо е избрал именно нея, Сноудън отговаря, че за него са били важни опитът й като журналист и документалните й филми.Независимо от категоризациите на Едуард Сноудън – като „герой” или „предател”, документалният портрет „Citizenfour” е добра възможност да надникнете в мислите и душата на един мъж, успял да предизвика световни геополитически дискусии и спорове, остри и шумни реакции в медиите. Това е филм, който работи в името на гражданската свобода и възможността да се говори свободно за проблемите на американското разузнаване. Лаура Поитрас живее в Берлин и има реализирани три документални проекта.„Миналото е минало” е общият рефрен, който обединява двете гледни точки в документалния филм „Образът на мълчанието” на режисьора Джошуа Опенхаймер – на отговорните за клането на половин милион предполагаеми комунисти в Индонезия в средата на 60-те и на хората, оцелели от геноцида. „Образът на мълчанието”Разказът е фокусиран върху историята на едно семейство, което загубва сина си по време на събитията от средата на 60-те години. Историята е за Ади Рукун, който дори не е бил роден по времето, когато загива брат му, но е отдаден изцяло на ангажимента към своето семейство да намери отговорите на въпросите, които се задават, но и да „постави” страната си на пътя на истината и помирението. Чрез интервюто с Ади са разкрити престъпниците, които са отговорни за геноцида в Индонезия. „Раната е заздравяла”, настояват някои от хората, докато други твърдят, че „не сме ние, които да съдим”, оставяйки възмездието в ръцете на някой с по-висша сила…Джошуа Опенхаймер e роден на 23 септември 1974 година в Тексас, САЩ. Той е продуцент и режисьор, познат с изключителния си документален филм „Акт на убийство”, който миналата година спечели и документалния конкурс на София Филм Фест. Опенхаймер е завършил Харвард с бакалавърска степен по изкуство, но също така е доктор на философските науки от Колежа по изкуства и дизайн „Сейнт Мартин” и Университета за изкуства в Лондон. Негов ментор е легендарния сръбски режисьор Душан Макавеев. Джошуа Опенхаймер живе и работи в Лондон.Документалният проект на Улрих Зайдл „В мазето” се опитва да надникне в ежедневния живот на австрийците и да разкрие какво всеки един от тях прави в мазето си - онова, което хората правят далече от погледа на обществеността. Залагайки на сюрреалистичен подход в историята си, Улрих Зйдл представя широка гама от австрийски характери, като някои от тях подчертават най-лошите аспекти от човешкото поведение. Извън провокацията на действието, заснето във филма, то може да бъде хранилище за спомени, съжаления, заблуди и очарователни забавления. Улрих Зайдл е роден на 24 ноември 1952 във Виена, Австрия. Той е режисьор и писател, автор на десетки успешни игрални и документални проекти, добре познат на публиката на СФФ с игралните си филми.„20 000 дни на Земята” е любопитно документално пътуване, създадено от британския кинотандем Иън Форсайт и Джейн Полард. Филмът предлага поглед към австралийската музикална икона Ник Кейв, който споделя със зрителите някои детайли от личния си живот и от творческия процес през годините на доста богата кариера. Без никакво притеснение и като една отворена книга, Ник Кейв говори за връзката със съпругата си Сузи и с двамата си синове близнаци, за любимия Брайтън, за ранните спомени и първите сексуални преживявания, за детството си и за баща си, за бурното минало и наркотиците, за интереса към религията, за миналите дни в Берлин и Англия.„20 000 дни на Земята”В „20 000 дни на Земята”, легендарният изпълнител и музикант, любимец на много поколения меломани, разкрива и тайните на професионалния си живот – от големите промени по време на концертите му, през взаимоотношенията и отдадеността в звукозаписното студио до вдъхновяващите хепънинги и странни концерти с първата му група „The Birthday Party”. В документалния разказ на Фортиш и Полард не са подминати и книгите му с техните чудовища и странни образи. Включени са й разговори с неговия приятел и член на групата – Уорън Елис, както и с поп-иконата Кайли Миноуг, с която Ник Кейв има връзка от доброто старо време. За феновете на Ник Кейв „20 000 дни на Земята” е истинско предизвикателство, но и интелигентността и достоверността, с която е направен филма, го превръщат в любопитно кино-изживяване за всеки зрител.Сред участниците в документалния конкурс на София Филм Фест е и филмът на Йоран Олсон „Относно насилието”, създаден по книгата на влиятелния психиатър, философ и революционер Франц Фанон - „Прокълнатите на Земята” („The Wretched Of The Earth”), която още с излизането си във Франция е забранена за разпространение от властите. За Йоран Олсон това не е първия филм по книга на Фанон – през 1995 година, режисьорът създава „Черна кожа, бели маски”, в чиято основа стои едноименното произведение на Фанон. Сегашният документален разказ на Олсон е филм за насилието, наложено от колонизаторите и насилието в отговор от колонизираните. Документалната история, разказана от Лорън Хил, показва в детайли 9 отделни епизода – примери на колониализъм през 20-ти век. За да илюстрира темата за насилието, Йоран Олсон използва впечатляващи архивни кадри на шведската телевизия. „Относно насилието” притежава силата на въздействащо визуално есе. Йоран Олсон е роден на 20 септември 1965 година в Швеция. Той е кинематографист с изявен интерес в документалното кино.Интересно предложение в конкурсната документална програма е „Война в изкуството” на режисьора Марко Вилмс – един филм за младите египетски бунтовници и артисти от Арабската пролет, които чрез значението на графитите, бунтарската музика, изкуството и просветлението, се опитват да спасят своята революция от потъване. Изкуството е оръжие! Това мото все още важи в Кайро. След 30 години еднолично управление президентът Мубарак е свален от своя народ, а улиците принадлежат именно на младите бунтовници: графити-артистите и художниците карат стените да проговорят. „Война в изкуството”Те си спомнят дните на битки чрез кървави портрети, времената на анархия чрез диви колажи, опитите за освобождение от сексуално потисничество чрез скандални картини. Стените стават хроника на случилите се събития, а електро поп и рап звучат под формата на завладяващ саундтрак. Еуфорията обаче е последвана от разрушение.„Името ми е сол” на режисьора Фейрайда Пача е индийското предложение в документалния конкурс на 19-ия София Филм Фест. Дебютният филм на Пача разказва за едно от онези семейства в Индия, които прекарват осем месеца в годината в пустинята Гуджарат, за да извличат сол от горещата земя. Година след година този цикъл се повтаря. Всеки нов мусон отмива солните полета, докато пустинята се превръща в море пред очите им. Заедно с полетата, под водата отива и оборудването им за работния процес. Дебютът на Фарида Пача поставя зрителя в ролята на наблюдател, който има възможност да „усети” силната воля на участниците в тежкия трудов процес.„Името ми е сол”Сред претендентите за най-добър документален филм е и българският „Салто мортале” на режисьора Борислав Колев. Филмът връща зрителите назад, към 1988 година и Олимпийските игри в Сеул, Южна Корея. Българският щангист Ангел Генчев става шампион в категория до 67,5 килограма с уникални световни рекорди и смазваща преднина пред конкурентите. След последния си опит Ангел прави задно салто, което се превръща в неофициална емблема на Олимпиадата. Кадри със салтото не спират да се въртят по световните телевизии, а снимката се разпространява от водещите информационни агенции. Медиите тръбят, че Ангел Генчев е сред най-големите герои на игрите. Ден след своя триумф щангистът, признат за един от най-големите таланти в историята на този спорт, се оказва в епицентъра на жесток скандал. Но това е само първият кръг на Ада за Ангел. Той ще трябва да мине и през останалите...Унгарският документален филм на режисьора Габор Хьорхер „Дрифтър”, започнал своя път като продукция с приза на фондация „Робърт Бош” през 2011 година и носител на наградата „Rough Cut Boutique Postproduction” oт фестивала в Сараево през 2013, също ще се бори за вниманието на жури и публика в конкурса за най-добър документален филм в София. „Дрифтър” е портрет в близък план на бунтарски настроеният автомобилен състезател Рици, който е изправен пред обратите на живота в провинциална Унгария. „Дрифтър”Рици живее своя живот на ръба и непрекъснато се забърква в неприятности и проблеми: шофира автомобили без документи, забърква се в кражби и бяга от ченгетата – това са основни точки в ежедневния му режим и основни моменти в отчаянието на родителите му. Габор Хоршер заснема своя документален проект за период от 5 години, проследявайки съдбата на един млад човек, който се опитва вземе живота си в свои собствени ръце. Габор Хоршер е роден през 1980 година в Будапеща, Унгария. Учи в Университета по философия и право и в Университета за филмово изкуство, работи като сервитьор в Лондон и барман в Гърция. Живял е в САЩ, Франция и Камбоджа. Заедно с негов колега, режисьорът и продуцент Марсел Ивани, създават компанията „Краатц Филм” през 2008 и заедно продуцират филми и театрални постановки.Хърватският филм „Остров на разбитите души” на Тиха К. Гудак получи „Сърцето на Сараево” за най-добър документален филм през 2014 година и разказва много лична история. Преди 60 години един мъж изчезва за четири години. Когато се връща, той вече е друг човек и носи със себе си болезнена тайна. В семейството е забранено да се говори за миналото. Първият, който се осмелява да задава въпроси, е неговата внучка – режисьорът на този филм. Тя иска да знае какво се крие зад покритото с белези тяло на дядо й. Ала той умира, без да разкрие историята си на никого. „Остров на разбитите души” е разследване, построено върху руините на миналото и на мозайката от следи – семейни снимки и лични спомени на група хора, които имат общи преживявания в политически затвор в Югославия, познат още като „остров на разбитите души”. Това място е оставило следи върху три поколения. Разследвайки и разкривайки миналото, семейната тайна най-после излиза на повърхността и се превръща в история, която позволява на новото поколение да забрави мълчанието и страха.„Остров на разбитите души”Филмът „Бюгараш” е дело на режисьорите Вентура Дурал, Серхи Камерон и Салвадор Суниер. Бюгараш е името на малко селище във Франция, където живеят 200 души. Разказът отвежда зрителите далече във Френските планини, където тихият живот е нарушен от топ новина, обикаляща света, според която жителите на селото ще бъдат единствените оцелели след 21-ви декември - датата, предсказана от древните маи като предполагаем край на света. „Бюгараш” се гмурка дълбоко в темата за Апокалипсиса, за да отрази страховете и стратегиите на човечеството по време на дълбока материална и духовна криза на Западния свят. Историята разкрива шепа интересни герои, всеки от тях с различна история, а комбинацията на визии превръща града в сюрреалистичен пейзаж.Кой от филмите ще бъде определен като най-добър в конкурса за документално кино на 19-ия София Филм Фест ще отсъди жури съставено от Шон Макалистър - режисьор, Светла Турнин, изпълнителен директор на мрежата за документално кино „Cinema Politica” и българският режисьор Светослав Драганов. ... още »
“За последните 5 години форматът “Женени от пръв поглед” е първата истински нова концепция за предаване на световния телевизионен пазар. Идва от Дания, която е известна със своите новаторски експерименти в телевизията и за много кратко време стана хит в САЩ, Германия и други държави.Щастлив съм, че за пореден път Нова е телевизията, която въвежда в България най-модерното и различно предаване, което ще преобърне много от традиционните представи на зрителите за това, което ще гледат по телевизията.” – каза програмният директор на Нова Антоний Мангов на пресконференцията, проведена днес в обредния дом в Красно село. На нея продуцента на формата Витомир Саръиванов от Old School, специалистите по matchmaking и семейния терапевт на трите двойки разкриха същността на уникалния социален експеримент, който предстои да стартира.Предаването проследява семейния живот на три двойки, които са събрани от екип от експерти, на принципа на професионалния matchmaking. Участниците никога не са се виждали, нямат представа какъв е избрания за тях партньор, не знаят дори името му до деня на тяхната сватба. Двойките не се състезават, не получават никаква награда, нито хонорари за участието си, единствената цел на всички е те действително да открият любовта и да останат заедно след края на експеримента.Участниците са обикновени мъже и жени с напрегнато ежедневие, които, по една или друга причина, не са успели да открият перфектния партньор. Готови са да поверят съдбата си в ръцете на специалистите, които да намерят идеалния кандидат за всеки от тях сред стотици претенденти, изцяло на базата строгите критерии на професионалния matchmaking. Психолог, сексолог, двама matchmaking специалисти и духовен съветник са заложили на карта своя професионализъм, защото ако двойките се впускат в предизвикателството на живота си, то за специалистите предизвикателството е не по-малко и означава огромна професионална и лична отговорност. Затова самият формат предполага екипът на предаването да продължи да помага на двойките и след приключване на предаването.„Женени от пръв поглед” няма нищо общо с известните досега формати. Предаването е близък до научното телевизионен експеримент, чийто характеристики най-много се покриват с документален сериал. Двойките сключват официален, действащ пред закона брак, а техните взаимоотношения следват естествения си ход. Приказката започва със сватба, продължава със сватбено пътешествие, след което идва ежедневието - двойките се събират под един покрив и започват да разкриват и най-дребните детайли от навици, характери и продпочитания. В продължение на 5 седмици се запознават с роднините и приятелите си, а всяко ново предизвикателство, което живота им поднася, ги приближава все повече до отговора на въпроса „ще останат ли заедно”.. “Женени от пръв поглед” ще се излъчва седмично, като всеки епизод проследява паралелно развититето на връзките и на трите двойки. Развръзката на социалния експеримент е в последния епизод, когато младоженците трябва или да вземат ясно решение - дали ще останат заедно като семейство, или ще се разделят.“Женени от пръв поглед” тръгва в ефира на Нова на 17 март от 21:00. ... още »
Втората снимачна сесия на същинските кастинги за четвъртия сезон на най-позитилното шоу у нас – „България търси талант” премина под знака на много смях, забавление и позитивни емоции. През изминалия уикенд на сцената на предаването се качиха най-младият участник - 4-годишно момче, което представи на журито своите умения в бийтбокса. Талант в танците показа Дарина Павлова, която се качи на сцената и се включи в изпълнението на 6 дами от София.В опасен номер пък се включи Сашо Кадиев и подложи на изпитание не само себе си, но и своята екранна партньорка Мария Силвестър, която през цялото време трепереше за живота му зад сцената. Сашо не спря дотук и се включи в още доста изпълнения. В едно от тях той и Ники Илиев трябваше да се справят с остри пирони. Иво Сиромахов пък се качи на сцената, за да провери как един от участниците успя да изпълни своя номер и дали нещо „невидимо” не му помага. Освен в ролята на „детектив” Иво показа и завидни умения в свиренето с уста и пеенето. Илиана Беновска пък не спря да провокира участниците с въпроси, някои от които се оказаха доста неудобни.По време на снимките през уикенда Ники Илиев стигна до извода, че в 99% от случаите журито е на едно мнение, което говори еднозначно за уманеията на кандидатите. Режисьорът и актьор в журито изрази мнението, че и четиримата са прекалено добри с кандидатите и трябва да бъдат малко по-строги. И докато разума и чувствата на журито са подложени на изпитание, то Сашо и Мария се забавляват невероятно много както с участниците, така и извън снимките. Двамата не спират да се снимат, да разиграват театрални сцени и да разсмиват екипа на предаването. Двамата все още не са се възползвали от правото си да натиснат „златния бутон” и засега устояват на провокациите от страна на членовете на журито. Все още от тази възможност не се е възползвала и Дарина Павлова.Снимките на същинските кастинги за четвъртия сезон на „България търси талант” приключват в края на месеца. ... още »
В първия пролетен и най-женски месец в годината TV 1000 ще представи една от най-романтичните продукции за всички времена – „Влюбеният Шекспир“. Премиерата на наградения с цели 7 статуетки „Оскар“ шедьовър ще се излъчи на 2 март (събота) от 21:00 часа.В седмицата на дамския празник 8 март в центъра на вниманието ще бъдат и драми, представящи велики женски образи във филми като „Литературният клуб на Джейн Остин“ (3 март, 21:00 часа) и „Изкупление“ (4 март, 21:00 часа).През март, дни след връчването на тазгодишните награди на Филмовата академия на САЩ, TV 1000 ще поддържа духа от червения килим и със селекция от номинирани и удостоени с „Оскар“ заглавия. Освен „Влюбеният Шекспир“, киноманите ще се насладят и на номинираната за бляскавия приз лента „Талантливият мистър Рипли“ (9 март, 21.00 ч.) – и двете продукции с участието на Гуинет Полтроу.Именно ролята й във „Влюбеният Шекспир“ носи на магнетичната актриса „Оскар“ за главна женска роля. Филмът представя историята на младия Уил Шекспир (в ролята Джоузеф Файнс) през лятото на 1593 г., когато писателят е в тежка творческа криза. Притискан от задлъжнелия съдържател на провинциален театър, той се нагърбва със задачата да напише пиеса със забавен сюжет, която да покрие дълговете на неговия поръчител. Точно тогава Уил замисля драмата „Ромео и Етел, дъщерята на пирата“, която се превръща в първопричина за последващата любовна история.Уил среща красивата Виола де Лесепс (Гуинет Полтроу) по време на прослушванията за пиесата с изцяло мъжки актьорски състав, дегизирана като младо момче. Така тя печели не само ролята на Ромео, но след поредица от недоразумения и вълнения - и сърцето на драматурга. Успехът на "Ромео и Етел, дъщерята на пирата" връща на Уил творческото вдъхновение. Виола става прототип на друг женски персонаж, а пиесата постепенно се превръща във великата драма "Ромео и Жулиета". Премиерата преминава при огромен успех, но Уил и Виола се разделят завинаги... ... още »
В годината, в която родното кино навърши 100 години, а София бе признат за един от петте световни града на киното на ЮНЕСКО, най-мащабният ни международен кинофестивал представя извънреден фокус върху българското кино. Над 70 филма в завършен и все още работен вид, както и проекти за нови игрални филми ще бъдат представени в програмите на фестивала и София Мийтингс.Фестивалът се открива официално на 5 март в Зала 1 на НДК със световната премиера на „Досието Петров” на Георги Балабанов по сценарий на кинолегендата Жан-Клод Кариер. Филмът разказва по неочакван начин история за промените в България, която започва в края на 80-те и завършва в наши дни. „Тази история ме заинтригува много, защото съм работил по темата и преди. Адаптирах за киното романа на Милан Кундера „Непосилната лекота на битието”, който също ни пренася в разгара на комунизма. А с този филм искаме да разкажем за разрива в обществото, което сме си мислили, че е добре организирано”, коментира работата си по „Досието Петров” Жан-Клод Кариер. „Искахме да направим филм за света като сцена и за това как всеки има своята роля. Какво е да си крал, а след време да си шут”, допълва Георги Балабанов. „Досието Петров” беше представен като проект през 2008 г. на София Мийтингс.Специална премиера на 6 март, 18.00 и 20.30 часа в Дома на киното, ще има най-новият филм на Георги Дюлгеров „Буферна зона“ (Наградата на Съюза на българските филмови дейци – „Златна роза”, 2014). „Бях си намислил на всяка цена да направя този филм, защото това беше по някакъв начин прощаване с киното. Не вярвам, че ще ми се удаде случай да правя нов филм, дай Боже да ми се удаде, но принципно този филм би трябвало да затвори един цикъл. И ми с искаше да е филм, в който да се изговоря за киното, което много обичам, - казва Георги Дюлгеров. - С този филм исках да се поклоня пред някои от хората, които са ми влияли. Сред тях има и един българин – Рангел Вълчанов. Защото мисля, че колкото и късно да почнахме да правим кино, те успяха да направят нещо. Ние, нашето поколение, когато дойдохме, заварихме едно – вярно, потискано, цензурирано, разбито – но доста стойностно като постижение кино.”На 7 март в кино Люмиер с начален час 18,00 е предвидена специална прожекция на „Събирач на трупове” - игралният дебют на Димитър Димитров. Той има има зад гърба си няколко сериала. Участва в заснемането на „Домашен арест”, „Секс, лъжи и ТV” и „Дървото на живота”. Главният герой във филма е Христо (Стоян Радев), който заедно с Авера (Стефан А. Щерев) работи като събирачи на трупове, изостанали из софийските потайности и Бърза помощ. Филмът проследява историята на Христо от детските му години. Един ден той среща случайно Катя (Теодора Духовникова), която преобръща живота му...И отново за любов става дума в премиерата, предвидена в програмата на кино Люмиер в същия ден – 7 март, с начален час 20,30, най-новата документалнва творба на Тонислав Христов - „Любов и инженерство” (Наградата на публиката, Фестивал на документалното кино Хелзинки 2014). Това е филм за несъвместимостта между жените и инженерите. 34-годишният математик Атанас живее във Финландия и въз основа на опита си се опитва да изведе формулата на любовта и връзките. Води курсове за студенти по инженерство, за да ги окуражава да определят срещи на жени и да ги наставлява как да се държат. Те му разказват преживяванията си, а Атанас анализира опита им и се опитва да формулира теорията си.В конкурсните програми на София Филм Фест България участва с четири филма – „Чест” и „Прелюбодеяние” в Международния конкурс за първи и втори игрални филми, „Омбре” е в Балканския конкурс, а „Салто мортале” - в Международния документален конкурс.„Прелюбодеяние” е пълнометражният дебют на Явор Веселинов – режисьор и монтажист на „Непознатите” по бТВ, „Столичани в повече”, „Сървайвър”, „Нека говорят” и „Предиобед”. Сърежисьор е на филма за Кустурица „Балкански хулиган”, носител на няколко международни награди. Сюжетът на „Прелюбодеяние” се завърта около сложните семейни взаимоотношения между син и баща, оказали се част от любовен триъгълник.Дебютът на Кристина Грозева и Петър Вълчанов „Урок” е един от най-успешните и награждавани филми за 2014 година извън България. Филмът получи отличия на много престижни форуми като Сан Себастиан, Варшава, Варна, Токио, Киев, Солун, Анже, Гьотеборг. В главните роли са актьорите Маргита Гошева, Иван Бърнев и Стефан Денолюбов, а оператор е Крум Родригес. „Урок” представя историята на Надежда - учителка по английски език от провинциален български град, която е поставена в екстремна ситуация и се принуждава да обере банка…„Омбре” е първият и единствен игрален филм на Захари Паунов като режисьор, който трагично загина през октомви 2014, след като филмът спечели диплом за цялостно актьорско изпълнение на „Златна роза” 2014. Творбата е създадена по едноименния роман на Емил Тонев и е определена от критиката като балкански трагикомичен „ийстърн”. „Омбре“ е история за приятелството, любовта и толерантността, както и за невъзможността да ги постигнем по едно и също време и на едно място, особено тук – на Балканите. Егоцентризмът и вътрешният хаос или горещият темперамент, както и навикът първо да действаме, а после да мислим, водят до трагическа грешка, чиято жертва, както обикновено по тези географски ширини, става най-невинният.„Салто мортале” на Борислав Колев пренася зрителите по време на Олимпийските игри през 1988 г. в Сеул, Южна Корея. Българският щангист Ангел Генчев става шампион в категория до 67,5 килограма с уникални световни рекорди и смазваща преднина пред конкурентите. След последния си опит Ангел прави задно салто, което се превръща в неофициална емблема на Олимпиадата. Кадри със салтото се въртят по световните телевизии, а фотосът се разпространява от водещите информационни агенции. Медиите тръбят, че Ангел Генчев е сред най-големите герои на Игрите. Ден след своя триумф щангистът, признат за един от най-големите таланти в историята на този спорт, се оказва в епицентъра на жесток скандал. Но това е само първият кръг на Ада за Ангел. Той ще трябва да мине и през останалите...В програмата „Ново българско игрално кино” е включен още и „Потъването на Созопол” на Костадин Бонев, който има много национални и международни награди за филмите си, сред които са „Военен кореспондент” (2008), „Подгряване на вчерашния обед” (2002), „Вапцаров. Пет разказа за един разстрел” (2013), „Европолис, градът на делтата” (док., 2009) и др. В най-новия му филм един човек купува десет бутилки водка и заминава за Созопол, където е прекарвал летата си. Той вярва, че когато допие последната бутилка, животът му ще се промени. Но странни неща започват да се случват много по-рано. Когато Надеждата изчезне, Чудото е единственото спасение. Филмът е заснет по романа на Ина Вълчанова, с участието на Деян Донков, Снежина Петрова, Светлана Янчева, Стефан Вълдобрев, Васил Гюров.Новото българско документално кино ще бъде представено освен от „Салто мортале“, още и от „Дух и материя” на Михаил Венков, посветен на живота и творчеството на скулптора Александър Дяков; „Стъпки в огъня 3D” на екипа на филмово студио „Ривайв Вижън” - документална продукция (и в 3D формат), посветена на нестинарството, на българския режисьор Андрей Хадживасилев и американката документалистка и преподавател в Американския университет в България Мелъди Гилбърт; „Три свещи” на Диана Захариева; „Животът е безкраен суинг” на Андре Шандел - копродукция на Белгия и България, посветена на дамското трио „Сентиментъл суингърс”; „49 172” на Пламен Петков - разказ за български евреи, оцелели по време на Втората световна война; „Знаеш ли, бедни ми рибарю” на Христо Димитров – ХИНДО; „История на страха в търсене на изгубената любов” на Марио Кръстев, както и документалната творба „Реки без мостове” на Петър Вълчанов и Кристина Грозева.За поредна, 12-а година Jameson застава зад конкурса за най-добър български късометражен филм и от 71 кандидатстващи творби във всички жанрове, селекционната комисия в състав режисьорите Павел Веснаков и Любомир Младенов, Мина Милева – аниматор и продуцент, Нина Алтъпармакова – монтажист и Йордан Жечев и Васил Пeтраков – от творческия екип на DDB избраха 12 късометражни филма, които ще бъдат предложени на Международното жури:Бандит и овен / Bandit and the RamБългария / Великобритания, 2014, 25 минути, документаленсценарист и режисьор Алберто ЙордановВрагове / EnemiesБългария, 2015, 21 минути, играленрежисьор Христо СимеоновГинка / GinkaБългария, 2014, 13 минути, документаленсценарист и режисьор Антония МилчеваДенят на кървавите венци / The day of the bleeding gumsБългария, 2014, 5 минути, анимациярежисьор Димитър Димитров - АнимитерИсус / JesusБългария, 2014, 25 минути, документаленсценарист и режисьор Боя Харизанова Как да надебелеем здравословно / Getting Fat In A Healthy WayБългария / Германия, 2015, 22 минути, играленрежисьор Кеворк АсланянМайо / MayoБългария / Мексико, 2015, 21 минути, документаленсценарист и режисьор Петра ГеоргиеваПламен / PlamenБългария / САЩ, 21минути, документален режисьор Андре Андреев Софийският ладино клуб / Ladino Ladies' ClubБългария, 26 минути, документален сценаристи, режисьори и оператори Борис Мисирков и Георги Богданов Френска любов / A French LoveБългария, 2014, 13’, документаленсценарист и режисьор Николай ВасилевЩрих и стих / Mark and VerseБългария, 2015, 22 минути, анимациярежисьори Аспарух Петров, Милен Витанов, Борис Десподов, Иван Богданов, Борис Праматаров, Дмитрий ЯгодинGoodbye / Auf WiedersehenБългария, 2014, 16 минути, играленсценарий и режисура Еди Шварц и Йордан ПетковПодчертавайки ролята на Наградата Джеймисън за развитието на българското късометражно кино през годините, фестивалът ще припомни победителите през последните години.И още един специален акцент във фестивалната програма, в чиито фокус попада българското кино – ще покажем 10 класически филма на 10 режисьора, създадени до 1989 и 10 от най-успешните творби на 10 режисьора на новото българско кино след 1990 година. Филмите са селектирани на принципа на най-много получени гласове от 10 утвърдени кинокритици – Божидар Манов, Александър Янакиев, Янко Терзиев, Антония Ковачева, Александър Донев, Геновева Димитрова, Петя Александрова, Борислав Колев, Андроника Мартонова, Стефан Китанов.10 КЛАСИЧЕСКИ БЪЛГАРСКИ ФИЛМА„Крадецът на праскови” (1964) на Въло Радев „Понеделник сутрин” (1966) на Ирина Акташева и Христо Писков „Привързаният балон” (1967) на Бинка Желязкова „Козият рог” (1972) на Методи Андонов „Преброяване на дивите зайци” (1973) на Едуард Захариев „Авантаж” (1977) на Георги Дюлгеров „Лачените обувки на незнайния воин” (1979) на Рангел Вълчанов „Всичко е любов” (1979) на Борислав Шаралиев „Да обичаш на инат” (1986) на Николай Волев„Парчета любов” (1989) на Иван Черкелов10 ФИЛМА НА БЪЛГАРСКОТО КИНО СЛЕД 1990„Граница” (1994) на Илиян Симеонов и Христиан Ночев „Писмо до Америка” (2001) на Иглика Трифонова„Дзифт” (2008) на Явор Гърдев„Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” (2008) на Стефан Командарев„Източни пиеси” (2009) на Камен Калев „Мисия Лондон” (2010) на Димитър Митовски „Подслон” (2011) на Драгомир Шолев„Аве” (2011) на Константин Божанов „TILT” (2011) на Виктор Чучков-син„Урок” (2014) на Кристина Грозева и Петър Вълчанов12-ото издание на София Мийтингс ще представи внушителен брой нови и класически български филми, както и проекти за нови български игрални филми, пред професионална публика – селекционери от най-престижните международни кинофестивали, филмови фондове, продуценти, сейлс компании, представители на институции, разпространители и журналисти. Българското кино и световният град на киното София ще бъдат теми и в специалните панел-дискусии на София Мийтингс. ... още »