ТРАНСФОРМЪРС: ВЪЗХОДЪТ НА ЗВЕРОВЕТЕ ПРЕНЕСЕ ЗРИТЕЛИТЕ В НАЕЛЕКТРИЗИРАЩ СВЯТ СЪС СПЕЦИАЛНО СЪБИТИЕ В СОФИЯ
Ново вълнуващо видео ни отвежда зад кадър на мащабната продукция
От 9 юни, Трансформърс: Възходът на зверовете издига любимата вселена на Трансформърс до вълнуващи висоти на големия екран и представя на публиката върховната битка за оцеляване, в която Оптимус Прайм и Автоботите се съюзяват с нов, поразителен вид Трансформъри – Максималите. Заедно те се изправят срещу най-страховитите си врагове досега – мрачна сила от Десептикони и мистериозна нова заплаха – Уникрон!
Вълнението достигна своя връх с представянето на дългоочаквания блокбъстър на специално събитие, което се проведе вчера, 7 юни, в Cinema City Парадайс и отбеляза завръщането на емблематичния франчайз в подобаващия 4DX® формат, където екшънът на екрана оживява с умопомрачителни ефекти. Технологията 4DX® пренася зрителите направо в сърцето на действието. Най-нетърпеливите фенове и популярни личности бяха сред избраните гости, които навлязоха в изцяло ново измерение, усетиха грохота на мощните стъпки на Оптимус Прайм и се потопиха в екстремни преследвания и експлозивни сблъсъци, като се превърнаха в активен участник в битката срещу злото.
Ново екзклузивно видео зад кадър отново доказва защо франчайзът е толкова специален. Заедно с режисьора Стивън Кейпъл Джуниър и част от актьорския състав се озоваваме на впечатляващо пътешествие към едно от чудесата на света, където никога досега не е сниман филм. Присъединете се към пътуването на екипа, който разкрива предизвикателствата, пред които са се изправили, и невероятната атмосфера, която предлага легендарното място Мачу Пикчу, Перу, където протичат голяма част от снимките. Надникнете в създаването на сензационната продукция и завладяващия свят на 90-те години на миналия век, чиято атмосфера е умело претворена на екрана – от култовата музика до модата.
Режисьор на Трансформърс: Възходът на зверовете е Стивън Кейпъл Джуниър (Крийд 2), по сценарий на Джоби Харолд, Дарнел Метайър, Джош Питърс, Ерик Хобър и Джон Хобър. В ролите са Антъни Рамос, Доминик Фишбек, Луна Лаурен Велес и Тоби Уигуе. Питър Кълън се завръща като гласа на Оптимус Прайм, а Рон Пърлман ще бъде лидерът на Максималите Оптимус Праймъл. Като гласове ще чуем още Пийт Дейвидсън, Питър Динклидж и Мишел Йео.
Отключете първичната сила с Трансформърс: Възходът на зверовете от утре само в кината на 3D, 4DX и IMAX 3D.
Селекция от филми и прекрасни вина, посветени на гурме културата, представени от Домейн БойарЗа трета поредна година партньорството между една от водещите български изби Домейн Бойар и София Филм Фест предлага на зрителите вълнуващо преживяване за сетивата със селекцията филми и вина от програмата „Кино и Вино”.Тази година вината, които Домейн Бойар ще предложат на зрителите като комплимент към всяка прожекция, са медалисти и носители на отличия от най-престижните наши и световни винени конкурси!Предложение за ценителите на хубавото вино и хубавото кино е индийския филм „Кутия за храна” (2013) на режисьора Ритеш Батра. Пропит с мечти за бъдещето и разкриващ удоволствията от малките радости в живота, филмът отвежда зрителите в Мумбай, където едно от чудесата на града е разнасянето на кутии с храна. От 120 години всяка сутрин общност от 5000 разносвачи осигурява топла, домашно приготвена храна от къщите на домакините до офисите на съпрузите им. Голяма част от разносвачите са неграмотни и използват сложна система от цветове и символи, за да се ориентират в градския лабиринт на Мумбай. Учени от „Харвард” са анализирали тази система и са заключили, че само една на 4 милиона кутии бива доставена на грешен адрес. Филмът разказва историята на една такава кутия.Грешката свързва домакинята Ила Ваид със Саажан Фернандес, самотен възрастен мъж. Ила живее в консервативен анклав на средната класа, а Саажан в стар християнски квартал, който е заплашен от строителството на новите комплекси на Мумбай. Много скоро Саажан ще се пенсионира и ще каже сбогом на Мумбай, който е смазал мечтите му и един по един е отнел хората, които обича. В живота му обаче се появява Ила, с която споделят мечта, за която си заслужава да се борят. Те си разменят бележки в кутията с храна, създавайки свой измислен свят. Докато кутията пътува напред-назад, този илюзорен свят става все по-сложен и заплашва да превземе реалността им. Така, героите на филма се оказват на кръстопът – между реалността и фантазията, в който трябва да изберат един от двата свята.Пълнометражният дебют за Ритеш Батра е представен на „Седмицата на критиката” в Кан’13 и е показан с успех на фестивалите в Телюрайд, Сараево, Торонто и Лондон.В темата на този филм Домейн Бойар ще предложи на публиката вино от артистичната колекция си колекция Ars Longa, което е купаж от два много известни и все по-обичани от любителите на виното бели сорта – Совиньон блан и Пино Гриджо. Виното впечатлява с ярки и запомнящи се аромати и дълъг екзотичен плодов вкус. Носител е на два златни медала от Винария 2012 и 2013.„Правете хумус, а не война” (2012) на режисьора Тревър Греъм представя битката за най-известното ястие от нахут. Но това е битка, в която няма войници, куршуми или танкове, има само нахут и хумус. Режисьорът Тревър Греъм е самопровъзгласил се австралийски „хумус трагик”. Всяка седмица в дома си в Бонди Бийч той спазва ритуала по приготвяне на хумус от нахут, лимонов сок, чесън и тахан. Когато през 2008 г. избухва „Войната за хумус” и обичайните заподозрени Израел, Ливан и Палестина отново са в конфликт – този път за това кой „притежава правата” за хумус – Греъм изпитва глад за новини.„Правете хумус, а не война” е хумористичен поклон пред най-известното ястие от нахут. Но това е и личната история на Греъм, за баща му, който е бил в Палестина по време на Втората световна война, и за две жени в живота му – едната сирийка, другата еврейка, с които споделя голямата си кулинарна страст. „Хумусът и нахутът са символ на споделената ни човечност… Искам този филм да покаже, че имаме повече общи неща, отколкото различия”, споделя Тревър Греъм. Хумусът се съчетава чудесно с бяло вино и по-точно със сорта Траминер. Затова Домейн Бойар тук ще предложат на публиката виното Quantum Traminer, което е носител на два златни медала - от Concourse Mondial de Bruxelles 2010 и 2011.„История за храната и душата” (2013) на режисьора Тонислав Христов е разказ за Сатовча - малък град в България с население от 2021 жители от различни етнически и религиозни групи – православни българи, мюсюлмани турци, помаци и роми евангелисти. В миналото хората са били разделени заради постоянни конфликти, но днес ги обединява нещо много важно – храната. Когато обаче чиниите на масата са пълни с гордост, национална идентичност, общо минало и приятелство, това може да доведе до известни проблеми.„История за храната и душата” е посветен не само на идеята, че храната ни обединява. Той представя и начини, благодарение на които тя обогатява живота ни. Филмът разглежда и въпросите за различните религии, миналото и настоящето, семейството и децата. Или както казва режисьорът Тонислав Христов „История за храната и душата“ не е филм само за храната. Тук става въпрос за ритуала на събирането, когато всеки приятел носи на масата своята собствена подправка, така че да може да бъде усетен най-добре от другите.” С тази прожекция зрителите ще опитат виното Ars Longa Сира, Каберене Фран и Мерло. Интересен и вълнуващ купаж от три големи винени сорта. Вкусът на това вино е дълбок, пикантен и запомнящ се. Виното е носител на златен медал от Vinalies Internationales Paris 2011 и от Concourse Mondial de Bruxelles 2012.„Jadoo” (2013) на Амит Гупта е семейна комедия за двама братя, прекрасни готвачи, които се скарват помежду си. В края на ожесточения спор те разкъсват на две семейната готварска книга – единият взема ордьоврите, а другият – основните ястия. Двамата откриват конкурентни ресторанти от двете страни на една и съща улица и прекарват следващите двадесет години в яростна конкуренция. Никой от тях не признава, но и двамата знаят, че не са достатъчно добри в „другата половина” от менюто. Това, което може да ги събере отново, е сватбата на дъщерята на единия – Шалини (Амара Каран), с мъж от различен етнически произход. Докато подготвя сватбата, младата индийка, превърнала се в успешен лондонски адвокат решава, че баща й и чичо й ще присъстват и заедно ще приготвят сватбеното меню. При това тържеството няма да е подчинено на традицията! Могат ли двамата мъже да заровят томахавката, без да заровят кухненския нож?„Jadoo” е вторият филм на родения и израстнал в Лайчестър сценарист и режисьор Амит Гупта. „Resistance” (2011), с участието на Андреа Райзбъро и Майкъл Шийн, е дебютът му в игралното кино. С него Шарон Морган печели наградата на БАФТА за най-добра актриса, а Амит Гупта е номиниран за наградата най-добър първи филм от Гилдията на сценаристите във Великобритания. През 2010 г. последната пиеса на режисьора „Campaign”, част от „Great Game”, получава номинация за наградата „Оливър”. След успеха му в Лондон, спектакълът е представена на най-престижните американски сцени и в Пентагона.В унисон с темата на този филм публиката ще се наслади отново на вино от артистичната колекция на Домейн Бойар - Ars Longa, което е купаж от два много различни, но еднакво интересни бели сорта – Шенин блан и Шардоне. Виното също е насител на два златни медала от Винария 2012 и 2013.В „Хубавата Марта” („Mostly Martha”) режисьорката Сандра Нетелбек разказва историята на Марта Клайн – готвач в гурме ресторант в Хамбург. Професионалист, живеещ само заради работата си, тя трудно общува с хората извън заведението. Вманиачаването й в кулинарния свят понякога дори води до конфронтация с клиентите. В живота на Марта настъпва драматичен обрат когато разбира, че сестра й е загинала при автомобилна катастрофа на път да я посети и 8-годишната й дъщеря Лина остава сираче. Марта не само трябва да се справи с новата си роля на родител, но и да помогне на затвореното в себе си и отказващо дори да се храни момиче, да се справи с тежката загуба.Докато се опитва да свикне с новите си отговорности, животът на Марта се усложнява още повече. Собственичката на ресторанта назначава за помощник-готвач обичащият забавленията Марио. Марта с ужас гледа как нейната прецизно подредена кухня се превръща в място, изпълнено с еклектичен джаз и закачки. Тъй като не може да намери подходяща детегледачка, Марта започва да води Лина на работа с нея в ресторанта. В присъствието на Марио момичето постепенно започва да излиза от депресията. Грижите за Лина постепенно сближават Марта и Марио.Филмът получава 14 международни отличия, сред които голямата награда, за най-добър сценарий, женска (Мартина Гедек) и мъжка роля (Серджо Кастелито) на кинофестивала в Монс, Гран при на фестивала на женското кино в Кретей и други. Сандра Нетелбек е родена на 4 април 1966 г. в Хамбург. Марта е игралният й дебют. Следват „Sergeant Pepper” (2004), „No Reservations” (2007) с Катрин Зита Джоунс и Арън Екхарт, където Сандра Нетелбек е част от сценарния екип, „Helen” (2007), „Last Love” (2013).На тази прожекция зрителите ще опитат вино от най-награждаваната серия вина на Домейн Бойар Quantum Розе от сортовете Пино Ноар и Сира. То се отличава със сочен вкус на зрели горски плодове и с това, че е носител на сребърен медал от най-престижният конкурс за розе в света Concourse Mondial du Rose в Кан и златен от Винария.„Кулинарни престъпления” на Александра Вал ще има специална премиера в рамките на фестивала. Историята по сценарий на Десислава Димитрова, Йоланта Делибозова, Кейси Ангелова и самата Александра Вал разказва за артиста-музикант Йоли, която с усмивка и бъркалка в ръка разбулва тайната около това как се приготвя розов млечен крем с розова вода от роза дамасцена... Доктор Десислава Димитрова – главен координатор на движението Slow Food Bulgaria, разказва за откритието на Пиеро Сардо в с. Черни вит и представя президиума на Смилянския фасул... Жител на Ню Йорк и Кюстендил, американката Кейси Ангелова определя българските розови домати като любимата си храна...В компанията на два охлюва и сред ярките цветове от вкусове и продукти – розово, червено, зелено, жълто, оранжево - филмът бавно се придвижва към следващите кулинарни стъпки от България...Виното, което зрителите ще опитат по време на прожекцията на филма, е Ars Longa Мавруд и Рубин. Интересен бленд между двата емблематични български сорта. Виното се отличава с дълбок и плътен цвят и вкус и пленява сетивата с очарованието на плодовите си аромати. Носител е на златен медал от Винария 2012. ... още »
От няколко години насам Холивуд се опитва да пренесе на големия екран истинската история на ирландския мафиот Уайти Бълджър, който се превръща в един от най-важните и охранявани информатори на ФБР. След като филмовия проект, озаглавен “Черна маса”, не получи подкрепата на големите холивудски студия той бе закупен преди няколко месеца от независимата компания Cross Creek Pictures. Освен че ще отпусне бюджета за снимки студиото ще поеме световното киноразпространение в партньорство с продуцентската къща Exclusive Media.Въпреки че не става дума за високобюджетна лента продуцентите успяха да привлекат за главната роля номинирания за “Оскар” Джони Деп, за когото това ще бъде втори мафиотски проект по истински случай след “Дони Браско“ и “Обществени врагове“.Първоначално се смяташе, че режисьор на филма ще бъде създателя на “Сфера“ Бари Левинсън, но по все още неясни причини той се оттегли от проекта в края на 2013-та година. За заместник на Левинсън беше избран 44-годишния Скот Купър, който е най-известен с работата си по “Лудо сърце” и “Вън от пещта”.Кастингите за поддържащите роли все още не са приключили, но от Cross Creek Pictures разкриха малко по-рано днес, че “Черна маса” разполага със завършен сценарий и старта на снимките ще бъде даден през месец май, тази година.От няколко седмици се знае, че екранен партньор на Джони Деп ще бъде Джоел Едгъртън (“Великият Гетсби 3D”), а сега в интернет се появи и новината, че към екипа на продукцията се е присъединил и познатия от “Поверително от Ел Ей” и “Машината на времето” Гай Пиърс. Пиърс вече е подписал договора за участие и той ще се превъплъти в образа на един от двамата братя на главния персонаж Уайти Бълджър (в тази роля ще видим Джони Деп).Действието на “Черна маса” ще обхване няколко десетилетия, а сюжета ще се фокусира основно върху действията на Уайти Бълджър през 70-те и 80-те години. За да се пребори с конкурентно мафиотско семейство Бълджър се съгласява да стане таен информатор на ФБР, но това негово решение не слага край престъпните му дейности и в крайна сметка той попада в списъка на най-издирваните престъпници и терористи.Сценарият на “Черна маса”, дело на Марк Малук и Джез Бътъруърт (“Честна игра”), е вдъхновен от биографичната книга “Black Mass: Whitey Bulger, the FBI, and a Devil's Deal”, която бе публикувана за първи път през 2012-та година.Снимките на филма ще протекат основно в Бостън и според информация от студиото режисьорa Скот Купър ще разполага с бюджет от около 35 милиона долара. В следващите няколко седмици се очаква да стане ясно кои актьори ще се присъединят към вече потвърдените Джони Деп, Гай Пиърс и Джоел Едгъртън.Световната премиера на “Черна маса” е насрочена за есента на 2015-та година. Все още няма точно определена дата. ... още »
През 2008-ма година френско-американската продукция на Люк Бесон “Твърде лично” трансформира номинирания за “Оскар” Лиам Нийсън в една от екшън-звездите на Холивуд. Статут, който 62-годишния ирландец затвърди с участията си в лентите “А отборът”, “Без име” и “Директен полет”. Успехът на “Твърде лично” в световния бокс офис доведе до продължение, в което Нийсън отново изигра главната роля на агента от ЦРУ Брайън Милс. Втората част донесе на създателите си приходи от над 370 милиона долара и още преди да се състои DVD и Blu-ray премиерата й от студиото 20th Century Fox оповестиха, че планират да продължат поредицата с още един филм.За участието си в “Твърде лично 3” Лиам Нийсън ще получи хонорар от 20 милиона долара, а снимките на лентата се очаква да стартират след по-малко от един месец. На режисьорския стол ще седне създателя на втората част Оливие Мегатон, а Люк Бесон отново ще надзирава проекта в ролята си на продуцент.В продължение на няколко месеца не се знаеше кои актьори ще партнират на Лиам Нийсън, но преди броени часове от 20th Century Fox разкриха, че познатите от първите две части актриси Фамке Янсен и Маги Грейс ще се завърнат отново в ролите на съпругата на главния герой Ленор Милс и неговата дъщеря Ким Милс. “Твърде лично 3” ще сложи официален край на поредицата, а според последната информация от студиото към актьорския екип на филма най-вероятно ще се присъдени и наградения с “Оскар” Форест Уитакър. За момента няма информация за неговия персонаж и не се разкриват детайли за цялостния сюжет на екшъна.Сценарият на третия “Твърде лично” е написан от Люк Бесон и Робърт Марк Кеймън (“Транспортер”), а за снимките режисьора Оливие Мегатон ще разполага с бюджет от 50 милиона долара.Световната премиера на екшън-трилъра ще се състои през летния сезон на 2015-та година. ... още »
От петък 14-ти март, 2014-та година, по родните киноекрани ще се завъртят две нови филмови заглавия, които са насочени към почитателите на романтичните ленти и феновете на скоростните екшън-филми в стила на “Бързи и яростни” и “Ускорение”.Без съмнение основната кино-атракция тази седмица е дълго подготвяната филмова адаптация на видеоиграта “Need for Speed”, зад чиято направа стои студиото на Стивън Спилбърг Дриймуъркс Пикчърс.Ето и по-конкретна информация за двете премиерни заглавия:Безумна любовРомантичната драма на режисьорката Шана Фест е своеобразен римейк на едноименния филм от 1981-ва година, дело на небеизвестния Франко Дзефирели. Актьорът от хита “Аз съм номер четири” Алекс Петифър изпълнява главната мъжка роля на Дейвид Елиът – харизматичен млад мъж, който започва да поддържа любовна връзка с привлекателната и срамежлива Джейд Бътърфийлд, която за разлика от него е отраснала в привилегировано семейство. Но отношенията между двамата са заплашени от действията на техните родители, които не искат те да се срещат повече. Бюджетът възлиза на малко над 20 милиона долара, а екранни партньори на Алекс Петифър са Габриела Уайлд (“Тримата мускетари”), Брус Гринууд (“Двойно убийство”), Робърт Патрик (“Терминатор 2”) и Джоли Ричардсън (“Патриотът”). Продуцентският екип на филма е предвождан от ветерана Скот Стубър, който е работил по филми като “Бойни кораби”, “Вулкан” и “Кралството”.Need for SpeedПродукцията на студиото Дриймуъркс Пикчърс е високобюджетна филмова адаптация на една от най-популярните и успешни серии видеоигри в историята. За режисьор беше избран бившия каскадьор Скот Уо (“Лоши момчета 2”), чиито дебютен режисьорски проект бе военния екшън от 2012-та година “Мъже от стомана”. Познатият от сериала “В обувките на Сатаната” Арън Пол се превъплъщава в главната роля на механика и автомобилен състезател Тоби Маршъл, който бива натопен от конкурентна си Дино Брустър за престъпление, което не е извършил.След като бива освободен от затвора Тоби обединява сили с брокерката на коли Джулия Мадън и започва да изготвя план за отмъщение срещу Брустър (който от своя страна е бивш състезател от “NASCAR”). В образа на Джулия се превъплъщава Имоген Потс (“V като Вендета”), а Доминик Купър (“Капитан Америка: Първият отмъстител”) играе ролята на Дино Брустър.“Need for Speed” е заснет с бюджет от 70 милиона долара, а по думите на режисьора Скот Уо намесата на специалистите по визуални ефекти е минимална и филма разчита основно на реално заснети високоскоростни преследвания и каскади. ... още »
В края на 2012-та година по българските киноекрани тръгна анимационната лента “Хотел Трансилвания”, която бързо успя да привлече вниманието на зрителите и завърши представянето си с приходи от над половин милион лева. В световен мащаб озвучената от Адам Сандлър триизмерна продукция натрупа приходи от близо 400 милиона долара и това я превърна в най-печелившото анимирано заглавие в историята на студиото Sony Pictures Animation.Подготовката за направата на директно продължение започна още преди първия филм да се появи на DVD и Blu-ray пазара, а от продуцентския екип обявиха, че световната премиера е насрочена за есента на 2015-та година.Първоначално беше оповестена новината, че създателя на оригинала Генди Тартаковски няма да се завърне за “Хотел Трансилвания 2”, тъй като ще бъде зает с направата на високобюджетната анимация “Попай 3D”. Малко по-рано днес обаче от Sony Pictures Animation разпространиха изявление в което е посочено, че след проведени срещи с началството на студиото Тартаковски е дал съгласието си да поеме режисурата на втората част. 44-годишния руско-американски режисьор ще работи едновременно както върху “Хотел Трансилвания 2”, така и върху дълго подготвяния “Попай 3D”.Президентът на Sony Pictures Animation Боб Ошър: “Доволни сме от факта, че успяхме да съберем отново екипа. Когато се работи по продължение на успешен филм от основно значение е да се запази магията на оригинала. Това може да се постигне само ако по проекта работи оригиналния екип. Генди Тартаковски е анимационен гений и ние сме уверени, че “Хотел Трансилвания 2” ще бъде също толкова забавен колкото първия филм.”Сценарият на втората част е вече завършен, а Адам Сандлър и Селена Гомес ще дадат отново гласовете си на главните герои граф Дракула и неговата 118-годишна дъщеря Мейвис. За момента не се разкрива никаква информация за сюжета и новите персонажи.Отпуснатият бюджет за направата на “Хотел Трансилвания 2” надвишава сумата от 100 милиона долара и анимационния екип на Sony Pictures вече работи активно по проекта.Българската премиера на триизмерната анимация ще се състои на 9-ти октомври, 2015-та година. ... още »
София Филм Фест ни среща с Рани Масала, Махмут Фазъл Чошкун, Горан Паскалевич, Ада Соломон, Олена ФетисоваКато добри домакини, които обичат разнообразието, при нас всеки ден е различно. Сред специалитетите за края на работната седмица е „Жирафада”. Той ще бъде представен в Дома на киното от 21,00 от режисьора Рани Масала, роден във Франция, но с корени от Египет и Палестина. Преди да се захване с кино, го влече политиката, но бързо сменя посоката. А историята за Заид, който решава да открадне жираф от израелска зоологическа градина и да го вкара незаконно в Палестина – всичко това само, за да не е самотна любимата му жирафка Рита – е пълнометражният дебют на Рани.Друг режисьор, чиито първи избор също не е било точно киното, е Махмут Фазъл Чошкун. Той е тук, за да представи филма „Йозгат блус” в кино Одеон на 13 март от 18,30. А ние можем да го попитаме как така след като е прекарал няколко години в Техническия университет на Истанбул, изведнъж е решил да види какво се случва във Факултета по кино, телевизия и дигитални медии на Калифорнийския университет.Киното обаче определено е бил първи избор за режисьора Горан Паскалевич, който някъде на двайсетгодишна възраст влиза да учи във Филмовата академия в Прага. Той ще получи Наградата на София на 14 март в 21,00 в кино Люмиер, а минути след това ще видим най-новия му филм „Когато се съмне”.И завършваме с десерта – две дами, които в Одеон и в Euro Cinema ще представят последните си проектите. Ада Соломон е продуцент от Румъния и е във филмовия бизнес вече две десетилетия. Освен че се занимва с продуциране на реклами, на документални и на игрални филми, преподава в Националното филмово училище на Румъния и е изпълнителен директор на букурещкия филмов фестивал NexT. Във филмотечното кино този четвъртък (14 март) тя ще представи „Позиция на дете”. Има още един филм от програмата на София Филм Фест 2014 с нейното име в екипа и това е „Роксана”.Другата дама на петъчния ден е Олена Фетисова, която е в киноиндустрията под една или друга форма откакто се помни. Но биографичната драма за гениалния режисьор Сергей Параджанов е пълнометражният й игрален дебют. Тя е негов автор, заедно със Серж Аведикян, и от 21,15 в Euro Cinema ще ни сподели какво е да надникнеш толкова отблизо в историята на този гениалнен режисьор. ... още »
Режисираният от Зак Снайдър приключенски екшън “300” успя да вкара значителен брой български зрители в киносалоните през 2007-ма година и популярността му на родна почва продължава да бъде голяма. Именно поради тази причина съвсем не е изненадващо, че продължението на лентата, озаглавено “300: Възходът на една империя”, се пребори без особени проблеми с две нови филмови заглавия и оглави българската бокс офис класация.За първите си три дни в България (7-9 март) премиерния “Възходът на една империя” привлече вниманието на над 27 хиляди зрители и за същия период от време натрупа приходи от 278 348 лева – резултат, който нарежда филма сред най-добре стартиралите заглавия от началото на 2014-та година. Заснетата в България триизмерна 100-милионна продукция беше предшествана от рекламна кампания, която в комбинация с популярността на оригиналната лента гарантира добър стартов уикенд. Имайки предвид спечеленото до момента и продължаващия силен интерес на българската публика към триизмерните филми от този жанр очакванията са, че до една седмица “300: Възходът на една империя” ще надмине границата от половин милион лева. При всички положения 3D-продукцията ще се нареди сред хитовите заглавия на зимно-пролетния сезон и в най-добрия случай ще бъде свалена от екраните с приходи от над един милион лева. За изминалите пет дни от световната премиера “300: Възходът на една империя” е натрупал от международните си кинопрожекции приходи от общо 136 720 791 долара.Второто място в класацията е заето от триизмерната анимация “Мистър Пибоди и Шърман”. За периода от 7-ми до 9-ти март премиерната лента на Роб Минкоф е вкарала в касите на кината 151 709 лева, което е напълно приличен старт за заглавие, което е базирано на почти непознат в България анимационен сериал от 60-те години. Въпреки че не е един от най-силно рекламираните и дискутирани филми на 2014-та година “Мистър Пибоди и Шърман” вече се представя значително по-добре от конкурентните анимации “LEGO: Филмът” и “Джъстин и рицарите на честта”. Като цяло дава заявка за едно задоволително представяне в родния бокс офис.Големият успех на “Замръзналото кралство’ със сигурност няма да бъде повторен от “Мистър Пибоди и Шърман”, но все пак филма с бюджет от над 100 милиона долара има шанса да надмине границата от половин милион лева. След около една седмица триизмерната анимация ще може да се похвали с приходи от около 250 хиляди лева.“Живи легенди” застава на трета позиция със спечелени за близо един месец по кината 514 965 лева. Българската продукция няма да има сили да достигне границата от един милион лева, но въпреки това досегашното й представяне е повече от задоволително, особено като се има предвид силната конкуренция и факта, че става дума за оригинално родно заглавие, което не може да разчита на по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции. “Живи легенди” се превърна в първия български филм от почти две години, който надмина границата от половин милион лева, и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екран с приходи от около 650 хиляди лева.Триизмерният “Помпей” е на четвърто място в класацията, като за три седмици по родните киноекрани е натрупал общо 455 699 лева. В по-голямата част от света приключенския екшън с Кийфър Съдърланд мина по кината без да направи особено впечатление, но ситуацията в България е различна и до няколко дни филма ще достигне границата от половин милион лева. За изминалата една седмица “Помпей” е добавил към актива си допълнителни близо 100 хиляди лева, което е бъз съмнение добро постижение за заглавие, което не е част от вече изградена поредица.Появата на конкурентното триизмерно зрелище “300: Възходът на една империя” със сигурност ще окаже негативно влияние на приходите на “Помпей”, но независимо от това филма на Пол Андерсън ще надмине границата от половин милион лена до няколко дни и цялостното му представяне в Българи ще бъде сметнато за успешно. До момента по света лентата е спечелила 78 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 100 милиона.Въздушният екшън-трилър “Директен полет” застава на пета позиция в тазседмичния топ 10. Филмът с Лиам Нийсън се прожектира на родна почва от десет дни насам и за този период от време е спечелил 160 024 лева – приличен резултат за оригинално заглавие, което се прожектира единствено в традиционния двуизмерен формат. “Директен полет” няма да се нареди сред най-големите хитове на годината, но за сметка на това представянето му до момента е по-добро от това на предишния филм с Лиам Нийсън “Твърде лично 2” и въпреки появата на нови триизмерни заглавия филма успява (поне за момента) да удържи на конкуренцията. В най-добрия случай “Директен полет” ще приключи похода си по българските киноекрани с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева.Шестото място е заето от “Ченге за един ден”, който за десет дни по кината е натрупал общо 130 032 лева. Филмът с Айс Кюб и Кевин Харт се превърна в изненадващ хит в Съединените щати и досегашното му представяне в България е задоволително за екшън-комедия, която не бе предшествана от силна предварителна реклама и множество дискусии в интернет. Представителите на жанра “полицейска екшън-комедия” почти никога не трупат огромни приходи от българските си кинопрожекции (изключение е “Лоши момчета 2”, който само за три седмици натрупа над половин милион лева) и спечеленото от “Ченге за един ден” до момента също не прави особено впечатление на общия фон. Все пак за оригинално заглавие в двуизмерен формат филма на Тим Стори се представя достойно на родна почва и преди да бъде свален от екран най-вероятно ще успее да се добере до границата от 300 хиляди лева.Провокативният “Нимфоманка” застава на седма позиция в класацията. За първите три дни в България (7-9 март) премиерната лента с Шая Лебоф и Стелан Скарсгард е вкарала в киносалоните 2100 зрители, а приходите се равняват на 16 807 лева. Дори и да се игнорира факта, че “Нимфоманка” е забранен за лица под 18-годишна възраст филма е представител на независимото европейско кино, което само по себе си означава, че приходите от кинопрожекциите в България няма да бъдат големи.Подобен род заглавия вкарват в кината най-вече почитателите на не-комерсиалното кино и е почти невъзможно да бъде привлечено вниманието на по-младата публика, която е на практика движещата сила на световния бокс офис. Похвално е, че “Нимфоманка” все пак намери място в родния топ 10, но като цяло филма е засенчен от далеч по-комерсиалните и рекламирани заглавия и най-вероятно ще отпадне сравнително бързо от кинопрограмата.“Пазители на Наследството” е на осмо място, със спечелени за три седмици по кината 128 934 лева. Режисираният от Джордж Клуни филм е насочен главно към по-възрастната публика и това без съмнение оказа влияние на приходите в България. По отношение на бокс офиса “Пазители на Наследството” едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици, но все пак за исторически филм с ограничена публика (пристигнал на родна почва без особени претенции) досегашното му представяне е сравнително прилично. В най-добрия случай лентата ще успее, преди да бъде свалена от екраните, да натрупа приходи от 200 хиляди лева.Деветата позиция е за романтичната драма “Зимна приказка в Ню Йорк“, която за един месец е спечелила 135 483 лева – не особено впечатляващ, но за сметка на това очакван резултат за представител на романтичния жанр. В световен мащаб филма на Акива Голдсман изненада със слабите си финансови постъпления и на този фон българското му представяне може да бъде сметнато за прилично. Границата от 200 хиляди лева едва ли ще бъде достигната и по всяка вероятност “Зимна приказка в Ню Йорк“ ще приключи с приходи от около 180 хиляди лева.“LEGO: Филмът” заема последното десето място, със спечелени за пет седмици 127 946 лева. Що се отнася до родния бокс офис амбициозната триизмерна анимация се превърна в едно от първите финансови разочарования на 2014-та година. В повечето големи страни по света “LEGO: Филмът” натрупа значителни приходи от кинопрожекциите си, но българската публика не бе особено ентусиазирана и спечеленото до момента е под очакванията за вдъхновено от известни играчки триизмерно заглавие с голям бюджет и прилична предварителна реклама.Лентата на Фил Лорд и Крис Милър е на път да отпадне от топ 10 и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си с приходи от около 150 хиляди лева. Общо по света “LEGO: Филмът” е спечелил 361 445 025 долара при бюджет от 60 милиона. ... още »
Полицейската екшън-комедия с Айс Кюб и Кевин Харт “Ченге за един ден” се превърна в първия изненадващ хит на 2014-та година. Нискобюджетната лента на режисьора Тим Стори натрупа над 140 милиона долара в световен мащаб и от студиото Юнивърсъл Пикчърс вече оповестиха, че се подготвя директно продължение, чиято премиера най-вероятно ще се състои през първата половина на 2015-та година.Бокс офис успеха на “Ченге за един ден” утвърди Кевин Харт като един от най-популярните комедийни актьори в момента и името му вече се свързва с няколко големи студийни проекти. Един от тези бъдещи проекти е мафиотската екшън-комедия “Черен фантом” (“Black Phantom”), чиито бюджет за снимки и реклама ще бъде отпуснат от студиото зад поредицата “Подземен свят” Screen Gems. Кевин Харт неофициално е потвърдил намерението си да изиграе една от главните роли в продукцията, а според източници от студиото негов екран партньор най-вероятно ще бъде носителя на “Оскар” Джейми Фокс. Преговорите с двамата актьори протичат в момента и според сайта на списание “Варайъти” ако всичко протече по план към проекта ще се присъедини и режисьора на “Ченге за един ден” Тим Стори. Историята на “Черен фантом” ще се фокусира върху предаден от началниците си мафиотски наемен убиец, който за да осъществи плана си за отмъщение е принуден да обедини сили с човека, който е бил изпратен да го убие – мистериозен наемник на име Черен фантом. Ако всичко протече по план Джейми Фокс и Кевин Харт ще изиграят ролите на двамата наемници, а Тим Стори ще режисира и продуцира лентата. Сценарият е почти завършен, но снимките се очаква да започнат едва след като Харт приключи с работата си по продължението на “Ченге за един ден” (чиито снимки започват през лятото на тази година).От Screen Gems провеждат разговори и с няколко други актьори, които изявяват интерес към мафиотската екшън-комедия, но за момента не се разкриват конкретни имена. В следващите няколко месеца ще бъде разкрита нова информация за статута и екипа на “Черен фантом”. ... още »