🎬 Тази седмица (24.03-30.03) с премиерите на големия екран, влизаме в битка с митични същества, магьосници, серийни убийци и супергерои. 🏹🤠
ИНТЕРЕСНО:🧐 1. „Dungeons & Dragons: Разбойническа чест“ е американски фантастичен екшън комедиен филм, базиран на добре познатата ни настолната ролева игра Dungeons & Dragons. 🔥 2. Фокусът на филма „Джон Уик 4“ ще бъде върху нов термин (непознат до момента за зрителя) - „Hagakure“. Какво значи той? Отговора разберете сами. 🤓 3. Феята Виолета в анимацията „Моята непослушна Фея“ е на цели 337 години и по природа е нахална и любопитна фея. Въпреки възрастта си, тя е една от най-младите в света на феите. 👶 4. Интересът към филма „Чалга“ е изключително голям и на трета седмица от излизането му на голям екран, той стана най-гледаният филм за целия уикенд.
Очакваме ви, за една поредна вълнуваща седмица в света на киното! 🎬 💖
🎫 Можете да закупите билети от касите на киното или онлайн от тук -> bit.ly/3ZyZxYO
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв.), 3D (13/*11 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв.), 3D (13/*11лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 3D - 14 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
В края на месец декември, 2015-та година, по българските и световни киноекрани ще се завърти седмата част от космическата сага “Междузвездни войни”. Лентата ще запознае публиката с няколко съвсем нови персонажи и вече се знае, че тя ще бъде последвана от поне още две директни продължения. За момента все още не се разкрива кои актьори ще подпишат договорите за участие в “Епизод VII”, но според неофициален източник от студиото Уолт Дисни звездите от първите три части на франчайза Кари Фишър, Харисън Форд и Марк Хамил са дали съгласието си да изиграят отново култовите герои Хан Соло, Люк Скайуокър и принцеса Лея.Режисурата на амбициозната продукция беше поверена на създателя на “Пропадане в мрака” Джей Джей Ейбръмс, който през изминалата една година работеше по сценария в близко сътрудничество с ветерана Лоурънс Каздън (“Капан за сънища”). Въпреки огромния интерес от страна на медиите и почитателите на “Междузвездни войни”, екипа на “Епизод VII” продължава успешно да пази в тайна всички най-важни аспекти от подготвителната работа.Слуховете, че наскоро появили се разногласия относно сюжета и персонажите ще забавят снимачния процес се оказаха неверни и преди броени часове самия режисьор Джей Джей Ейбръмс оповести, че работата по сценария вече е приключила.Джей Джей Ейбръмс: “Работим здраво и вече имаме готов сценарий. Продължаваме с пълна пара напред.”Заедно с информацията за завършения сценарий на “Епизод VII” Ейбръмс разкри, че въпреки слуховете той няма да използва IMAX камери по време на снимките и също така добави, че вече е провел срещи с няколко актьори, сред които е и познатия от сериала “В обувките на сатаната” Джеси Племънс. За момента обаче не се знае дали Племънс е подписал договор за участие.Детайлна информация за сюжета на “Епизод VII” все още не се разкрива, но за сметка на това преди около една седмица източници от Уолт Дисни съобщиха, че историята на лентата ще се фокусира основно върху Хан Соло, Люк Скайуокър и Лея, а новите персонажи ще имат по-скоро поддържащи роли.Снимките на продукцията с бюджет от над 200 милиона долара започват след няколко месеца и голяма част от сцените ще бъдат заснети в английското филмово студио “Пайнууд”.Световната премиера на триизмерния “Междузвездни войни: Епизод VII” е насрочена за 18-ти декември, 2015-та година. ... още »
С надеждата за значително по-голям успех в бокс офиса от началството на компанията Уорнър Брос оповестиха през лятото на 2013-та година, че освен Супермен в продължението на комиксовия екшън “Човек от стомана” ще се появи и небеизвестния Батман. Ролята на Черният рицар беше поверена на носителя на “Оскар” Бен Афлек, а самата продукция получи заглавието “Батман срещу Супермен”. Работата по сценария протича в момента и вече е потвърдено, че познатия от първата част Хенри Кавил ще се завърне за втори път в ролята на Кларк Кент/Супермен.Първоначалните планове на продуцентите и режисьора Зак Снайдър бяха снимките на високобюджетната лента да започнат след около два месеца в покрайнините на канадския град Торонто, но сега от Уорнър Брос изненадващо оповестиха, че старта на снимачния процес е бил отложен за втората половина на 2014-та година.Световната премиера на “Батман срещу Супермен” беше насрочена за 17-ти юли, 2015-та година, но заради промяната в снимачния график от студиото заявиха, че филма ще тръгне по кината от 6-ти май, 2016-та година. Като основна причина за взетото решение се изтъква “нуждата от повече време за подготвителната работа и разработването на сложната визуална стилистика на продукцията”. Има слухове, че промените в снимачния график всъщност се дължат на сериозна контузия на Бен Афлек, но за момента от Уорнър Брос отказват коментар по този въпрос.Сценарият на “Батман срещу Супермен” все още се пише, а освен Афлек и Хенри Кавил във филма ще видим още Ейми Адамс, Лорънс Фишбърн, Даян Лейн и израелската актриса от “Бързи и яростни 6” Гал Гадот, която беше избрана за ролята на комиксовата героиня Жената-чудо. Детайлите за сюжета са все още оскъдни и една от малкото потвърдени информации е, че главния злодей в лентата ще бъде известния сред комикс-феновете персонаж Лекс Лутор. За ролята на Лутор продуцентите се опитват да привлекат звездата от “Гладиатор” и “Селото” Хоакин Финикс.Подобно на предшественика си “Батман срещу Супермен” ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат, а за направата му се очаква да бъдат похарчени над 200 милиона долара.Основен конкурент на лентата ще бъде все още неозаглавен комиксов филм на конкурентното студио Марвел, чиято световна премиера също ще се състои на 6-ти май, 2016-та година. ... още »
Компютрите от първо поколение се изправят в неравна битка срещу възможностите на интернет в четвъртия епизод на шоуто „Най-хубавите години от нашия живот” по БНТ1. За първи път от старта на реалити формата, сблъсъкът ще бъде между две съседни десетилетия – 80-те и 90-те години на миналия век.Тази сряда водещият Владо Пенев ще търси отговор на въпроса, как е възможно 80-те и 90-те години на миналия век да бъдат толкова близо едно до друго, а толкова различни всъщност? В началото на осемдесетте персоналните компютри все още минаваха за страхотно изобретение и бяха недостижим лукс за мнозина. А до края на деветдесетте интернет неусетно ни направи част от световното глобално село.Издирването на „най-докосваната жена” в България през 80-те години на миналия век е един от гвоздеите на предаването тази сряда. Коя е тя и защо всички толкова са я обичали – ще научите от поредния епизод на „Най-хубавите години от нашия живот”.С интересен тоалет изненадва Александър Сано. Пред неодобрителния поглед на Владо Пенев комикът ще дефилира на сцената на шоуто като истински гларус - с моряшка фланелка, бански и джапанки.В четвъртия епизод на формата зрителите ще се насладят на изпълненията на Вики от „Мастило”, Благовест Аргиров, Стоян Михалев, Нели Рангелова и Панайот Панайотов. Към времето на групите и младежката субкултура ще ни върнат „Остава”, „Атлас”, и „Импулс”. „Милион и едно желания” и „Като лъвовете” се възраждат в усмивките на любимите водещи на поколения български хлапета Лили Вучкова (кака Лили) и Влади Априлов.„Най-хубавите години от нашия живот” по БНТ1 е шоуто, в което се състезават десетилетията от 50-те до 90-те. Всяка сряда от 21 часа на бляскавата сцена едни срещу други се изправят най-любимите песни, изпълнители, музикални и филмови моменти, легендарни артисти, предмети и събития. Още с първия си епизод реалити форматът прикова вниманието на само на българите, живяли през изминалите пет десетилетия, но и на най-младите зрители. Шоуто задържа висок рейтинг през последните три седмици и добавя нова аудитория. ... още »
Тази вечер фестивалът Sofia MENAR ще дари приходите от прожекцията на филма „Когато слоновете излязат на война, страда тревата” в Дома на киното на Центъра за бежанци в Овча купел. Със средствата от продадените билети ще бъдат закупени учебни помагала и канцеларски материали, за да продължи учебният процес в центъра.Филмът „Когато слоновете излязат на война, страда тревата” успява да запечата конкуриращите се импулси между противниците на режима на Асад, още с появата на Сирийската революция. Филмът служи като ранен обзор на задаващата се бежанска криза в Сирия, както и подчертава важни стратегически дебати, които до ден днешен играят ключови роли за тези, които се опитват да устоят на режима. Повече от две години в кървава гражданска война, с над сто хиляди жертви, нестихващият конфликт в Сирия се превърна в микрокосмос на политическото напрежение в Близкия изток и оставя неприятно отражение на света като цяло. На фона на Арабската пролет и сложната политика на региона, този филм има за цел да пресъздаде, индикира и проучи сирийския конфликт чрез живота на цивилни граждани – убити, излъгани и пренасочени към мизерния живот на бежанските лагери.На 23 януари Sofia MENAR съвместно с Форума за арабска култура организират дискусия на тема: "Конфликтът в Сирия – на улицата и в изкуството". Събитието ще се проведе от 19.00ч. в Червената къща.Sofia MENAR Film Festival се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на ИР Иран, Посолството на Държавата Палестина, Посолството на Република Ливан, Посолството на Кралство Мароко, Френския център – София, Чешкия център – София, Гьоте инстутит – София, Институт Сервантес – София.С медийната подкрепа на Sofia Live, Dir.bg, mail.bg, Cinefish, Stand.bg, 360°, Timeart, Момичетата от града, Операция Кино, Чинар Медия, Другото кино, kolonkata.info, mymir.bg ... още »
Ретроспектива на провокативния датски режисьор очаква зрителите на 18-ия София филм фест Ларс фон Триер e eдин от малкото съвременни европейски режисьори, признат заслужено за велик новатор в киното. Почти невъзможно е да си представим кинематографията на последното десетилетие на ХХ век без филми като „Европа”, „Порейки вълните”, „Идиотите”, „Танцьорка в мрака”. Всяко ново негово творение е очаквано с нетърпение на най-престижните международни фестивали и почти винаги предизвиква дискусии и спорове. Филмите му винаги излизат от рамките на тривиалното и баналното. Експериментатор като творческа нагласа, Ларс фон Триер непрекъснато търси нови изразни форми, разработва оригинални теми и проблеми. Датският режисьор и сценарист е роден в Копенхаген на 30 април 1956 г. През 1979 г. постъпва в Датския филмов колеж, където снима „Ноктюрно” (1980) и „Картини от освобождението” (1982), като и двата печелят награди за най-добър филм на Мюнхенския филмов фестивал. В този период заради прекалената му аристократичност и надменност режисьорът се сдобива с прякора „Фон Триер”."Епидемично"Веднага след завършването на филмовата академия през 1983 г., той се заема с т. нар. „Е-трилогия”, посветена на Европа. Първият филм „Елемент на престъплението” (1984), който е и пълнометражният му дебют, представлява уникален опит за смесване на две параноидални естетики: на немското експресионистично кино от 20-те години на миналия век и на американския „черен филм” от 40-те и 50-те години. Филмът е триумф на визуалния стил. Печели „Гран при” за технически постижения на кинофестивала в Кан и бързо носи култово признание на своя автор.През 1987 г. Ларс фон Триер снима „Епидемично”, като изпълнява и главната роля в него. Филмът разказва за това как компютърен вирус унищожава киносценария, над който Ларс и приятелят му работят с години. Странното е, че никой от тях не си спомня неговото съдържание, поради което възстановяването на текста е невъзможно. Започват да пишат наново, опитвайки се да разкажат за мистериозна болест, обхванала цяла Европа. Междувременно наистина избухва епидемия.През 1991 г. „Е-трилогията” завършва с „Европа”, удостоен със Специалната награда на журито в Кан. Чрез него датският режисьор потапя публиката в дълбините на един от най-мрачните пространствено-временни митове – Германия, непосредствено след войната, през така наречената година нула.В екранизацията по нереализирания сценарий на великия датски кинорежисьор Карл Теодор Драйер „Медея” (1988) Фон Триер демонстрира поразително умение да си служи с камера от ръка и с метода на рир-проекцията, пренасяйки образи от античното изкуство и от току-що излезлия по европейските екрани последен филм на Тарковски „Жертвоприношението”."Европа"През 1995 г. Ларс фон Триер и Томас Винтерберг основават авангардното филмово течение Догма ’95. Те създават манифест със строги правила, които връщат филмите към класическите ценности: сюжет, актьорска игра и смисъл, и абсолютно изключват специални ефекти и използването на високи технологии. Към тях се присъединяват още двама от водещите датски режисьори – Кристиян Левринг и Сьорен Крах-Якобсен. Едновременно с това Триер декларира, че ще започне да прави нова трилогия, посветена на темата за „доброто”, чрез която възнамерява да изследва природата на женската безусловна любов. Той споделя, че идеята му хрумнала, след като си спомнил за приказката „Златно сърце”, която много обичал като малък. Трите филма, включени в новата трилогия, са „Порейки вълните” (1996), „Идиотите” (1998) и „Танцьорка в мрака” (2000).Действието в „Порейки вълните” ни пренася в края на 60-те и началото на 70-те в малка презвитерианска община по западното крайбрежие на Шотландия. Едно простовато селско момиче на име Бес Макнийл (Емили Уотсън) се омъжва за работник от океанска петролна платформа на име Ян. След трудова злополука той претърпява мозъчна операция и остава парализиран. Ян уговаря Бес да прави секс с други мъже и да му разказва подробностите, за да подклажда еротичните му фантазии. В крайна сметка Бес загива от ръката на моряци садисти, а Ян оздравява и устройва ритуално погребение на жена си сред океана."Мандерлей"Това брилянтно кинематографично изследване на темата за страданието и чудото е заснето в суперкрупни планове с камера от ръка от великия немски оператор Роби Мюлер, който преди това снима основно с Вим Вендерс. За „Порейки вълните” Лар фон Триер получава Европейската награда за най-добър филм, а Емили Уотсън е обявена за най-добра актриса.„Идиотите” е може би най-шокиращата творба на датския режисьор в края на ХХ век, предизвикала скандални тълкувания още по време на представянето й в Кан. Филмът е своеобразна парабола, в която се оглежда модерното общество, издигнало в култ хедонизма, консуматорския нагон и егоизма.„Танцьорка в мрака”, с участието на Бьорк и Катрин Деньов, е сред най-силно въздействащите музикални драми, в която гениалността на режисурата буквално извира от всеки кадър. За тази си творба Ларс фон Триер е отличен със „Златна палма” в Кан, както и с Европейската филмова награда за най-добър филм за 2000 г. В Кан Бьорк печели приза за най-добра актриса."Догвил" Три години по-късно във филмографията на Ларс фон Триер се появява „Догвил”, с Никол Кидман в главната роля. Филмът е първият от новата трилогия на режисьора, посветена на Америка. Догвил или градът на кучетата, се намира в Скалистите планини в Америка, която е изцяло продукт на въображението на Ларс фон Триер, тъй като режисьорът никога не е стъпвал в САЩ. В действителност този филм въздейства като преобръщане на американската мечта, показвайки сцени на зависимост, унижение и жестоко отмъщение, вместо предполагаемия от наложените клишета апотеоз на свободата и справедливостта.Втората част от замисления епос е „Мандерлей” (2005). Чисто сюжетно кинотворбата започва оттам, където свършва „Догвил”. Грейс напуска града и пътят й минава през Мандерлей, където все още съществува робството. Грейс е потресена. Тя иска да освободи робите и да ги научи да живеят в демократично общество. Но се оказва, че за тях този начин на живот е по-естествен, отколкото демокрацията, която възприемат като нещо натрапено и чуждо на природата им.„Aнтихрист” (2009), с участието на Уилям Дефо и Шарлот Генсбур, шокира всички присъстващи на предпремиерата му в Кан. Филмът разбуни духовете за броени часове след първата си прожекция, но въпреки това донесе на французойката признанието за най-добра актриса. Сюжетът разказва за скърбяща двойка, която се опитва да преживее загубата на невръстния си син. Двамата главни герои се опитват да преоткрият себе си, като се преселват в хижа в гората. Вместо спокойствие обаче, там те откриват най-големите си страхове. „Антихрист” е истински неистов филм, който едновременно привлича със силата на своята визия и отблъсква с правдоподобността на показаното насилие”. Това го прави и най-добър скандинавски филм за 2009 година."Танцьорка в мрака"В „Меланхолия” (2011) Ларс фон Триер за пореден път демонстрира умението си да разкрива убедително интересни женски персонажи и да режисира превъзходно някои от най-добрите съвременни актриси. Джъстин (Кирстен Дънст) и Клер (Шарлот Генсбур) са две сестри, които търсят своето място под последните лъчи на слънцето в няколкото оставащи дни до края на света. „Меланхолия” е психологически трилър с елементи на филм-катастрофа, в който Земята е изправена пред унищожение, след като орбитата й се пресича с тази на странстваща планета. Творбата на Триер е номинирана за „Златна палма” в Кан, а Кирстен Дънст получава Наградата за най-добра актриса. На Европейските филмови награди „Меланхолия” е обявен за най-добър филм.„Забрави за любовта!” е мотото на Ларс фон Триер в най-новия му филм „Нимфоманка”. Той е поетична история за еротичното пътешествие на една жена от нейното раждане до 50-тата й годишнина, разказана от гледна точка на главната героиня – самообявилата се за нимфоманка Джо (в ролята отново е Шарлот Генсбур). Партнира й цяла плеяда от небосклона на холивудското и европейското кино – Стелан Скарсгард, Шая Лебоф, Джейми Бел, Кони Нилсен, Ума Търман, Крисчън Слейтър, Уилям Дефо и др. Филмът ще бъде показан не само пред фестивалната публика през март, но и ще стане част от програмата на кината в София и страната, разпространяван от „Арт Фест” и програмата „София Филм Фест на път”. ... още »
Тези сцени от популярни боливуски кино ленти, не се съобразяват с глупавите закони на физиката, най-важното тук, е творчеството ... 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.16.17.18.19.20. ... още »
Режисьорът Роберт Саво е в България, за да представи лично най-скъпата палестинска продукция досега „Спасителят”, която ще има своята премиера на 18-ти януари от 18.30ч. в Дома на киното в рамките на 6-то издание на фестивала Sofia MENAR. Част от филма беше заснета в България, а сред звездния актьорски състав откриваме Ашраф Бархум („Булката от Сирия”, „Агора”), Мохамад Бакри („Рожденият ден на Лейла”, „Чифликът на чучулигите”), Шреди Джабарин („Мирал”), както и сериозно присъствие на български актьори сред които Стефан А. Щерев, Илия Атанасов, Даниел Пеев, Стефан Роглев, Цветомир Ангелов, Филип Гуляшки и Андон Райчев.Филмът пренася зрителите във времето, в което Рим управлява света и държи в ръцете си, както живота, така и смъртта. Римската провинция Палестина е кипящ котел от въстания и контрол. На този величествен фон Лука разказва една история за чудо, възторг и влияние… Светът е предвиждал този момент в историята, но никой не си е представял, че Бог ще докосне Своето творение под формата на малко бебе, наречено Иисус. В Евангелията подробно е разказано от чудотворното раждане на Иисус до младата девица на име Мария във Витлеем, но малко се знае за тихото детство на Иисус в Назарет. Изглежда, че Йосиф, доведеният баща на Иисус е починал много преди той да навърши 30 години и да започне своята служба на човечеството.„Спасителят” ще бъде прожектиран и на 19 януари от 18.30ч. в Евро Синема.Sofia MENAR Film Festival се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на ИР Иран, Посолството на Държавата Палестина, Посолството на Република Ливан, Посолството на Кралство Мароко, Френския център – София, Чешкия център – София, Гьоте инстутит – София, Институт Сервантес – София. С медийната подкрепа на Sofia Live, Dir.bg, mail.bg, Cinefish, Stand.bg, 360°, Timeart, Момичетата от града, Операция Кино, Чинар Медия, Другото кино, kolonkata.info, mymir.bg ... още »