Вечният пример за това е „Изкуплението Шоушенк“. Колкото и да звучи невероятно днес, в началото интересът към един от най-харесваните филми на всички времена е меко казано слаб, а критиците не са особено възторжени.
След седемте номинации на Американската кино академия, включително за най-добър филм, нещата коренно се променят. Популярността на филма лавинообразно нараства и от години той е с най-висок рейтинг в сайта imdb.com, като продължава да печели нови поколения фенове.
Днес се навършват 30 години от премиерата на шедьовъра на Франк Дарабонт, напомнящ, че никога не трябва да губиш надежда. Дом на киното
Кучето Уги, което нашумя след участието си в „Артистът”, е било приспано след като не е успяло да се излекува от тумор на простатата.Собственикът му Омар ван Мюлер взел трудното решение след като състоянието на четириногия любимец от порода Джак Ръсел териер се влошило. Кариерата на Уги в киното започва след като ван Мюлер го спасява. Уги има участие в кино- и телевизионни проекти в продължение на цяло десетилетие, сред които е ключовата му роля в „Артистът”. За нея Уги спечели „Палма за куче” на фестивала в Кан. Сред другите роли на Уги са тези във „Вода за слонове”, „Кампанията”. Уги е и първото куче, оставило отпечатъци в Алеята на славата пред Китайския театър в Холивуд. ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.АЛИША ДЕБНЪМ-КЕРИ (ALYCIA DEBNAM-CAREY), в ролята на АлишаАвстралийската актриса Алиша Дебнъм-Кери напоследък се сочи като един от “актьорите, които не бива да изпускаме от око” – класация на специализираното списание “Australians in Film”, както и като един от “10те актьори, които не бива да изпускаме от око” на сп. “Варайъти”. През 2012 година се класира на второ място за стипендия “Хийт Леджър”, учредена да поощрява младите таланти на Австралия.Дебнъм-Кери играе главна роля в пилотния проект на AMC „Галинтайн“ (Galyntine), както и епизодична роля в „Стоте“ (The 100) на CW. Можем да я видим и във филма за бедствия „В окото на бурята“ (Into the Storm) на New Line/Warner Bros, както и с главна роля в независимия филм „Там, където се крие дяволът“ (Where the Devil Hides) на режисьора Кристиян Кристиянсен и продуцента Мики Лидел. Актрисата е с главна роля и в новата игрална продукция на WB Germany – „Unfriend“.Коя е Алиша?Алиша Кларк реално е най-уравновесената от семейство Кларк. Ким Дикенс, която играе Мадисън, е опората, скалата в семейството, но тя е твърде ангажирана със сина си, който е пристрастен към хероина, освен това е изгубила съпруга си и преживява лични проблеми. Така че от доста време насам Алиша се чувства едновременно самотна и самодостатъчна. И може би чувства потребност да компенсира останалите заради проблемите им. Тя е добро дете, умна е, вече чака с нетърпение да завърши училище и да се махне. Интересното при Алиша при тези обстоятелства е, че тя си има план за живота. Знае какво иска да постигне – иска да замине и да започне свой живот и да се чувства себе си. Огромна част от вниманието в семейството й е отнето и е обърнато към Ник, заради проблемите му, и тя иска да се измъкне от всичко това. И зрителите ще са съпричастни на преживяванията й, понеже си има план за живота, който напълно рухва предвид всичко, което се случва. Но така е в живота. Как се чувства в тази семейна обстановка Алиша?Мисля, че се чувства като хваната в капан, в този град и в тази семейна среда, която в много отношения е крайна. Това е модерно семейство. Няма го така нареченото нуклеарно семейство. Имаме семейство с един родител, с починал родител и с брат-наркоман, напълно неконтролируем, така че семейството им реално е разбито. За какво все пак става дума във филма?„Пази се от живите мъртви“ е филм за семейната динамика в предапокалиптична обстановка, филм за това, което се случва, когато обществото рухва и светът се сгромолясва и как хората се справят с този катаклизъм. Предполагам, че основната разлика между този сериал и оригиналният, е че тук събитията се въртят около случилото се по-рано, как изобщо се е стигнало до такова сериозно положение, а също и какво се случва, когато всички структури – електричество, правителство, медицина и всички други стълбове на обществото – чисто и просто изчезват. Тази отправна точка за сериала е изключително интересна.С какво се различава новият филм от „Живите мъртви“? При “Живите мъртви” атмосферата е много провинциална, понеже всичко се случва извън градовете. Действието в нашия филм се развива в един от най-големите градове в САЩ – и точно това го прави още по-страшен. Ако действително се стигне до апокалипсис, ще е малко вероятно оцелелите в такъв огромен град да са много. Така че Ел Ей е идеалният фон за такова действие – класическа градска среда, с която зрителите могат да се идентифицират. Филмът реално е за хората и как оцеляват и какво причиняват един на друг, за да оцелеят, и за мен е изключително интересно да съм свидетел на подобно невероятно психологическо пътешествие. Хората са готови на всичко, за да опазят близките си и себе си и тази тема никога не губи актуалност. Опишете отношенията на Алиша с брат й, Ник.Винаги са имали стабилна връзка като брат и сестра. Смъртта на баща им категорично е запратила Ник по нанадолнището на наркотиците и това сериозно ги е отдалечило. Мисля, че на Алиша, предвид, че е загубила баща си, а после и брат си, вече й е трудно да се доверява на хората, да бъде открита към другите. Но същевременно Ник и Алиша споделят болката от тази загуба и никой друг не знае какво им е, и това един вид ги сближава. А какви са отношенията между Алиша и майка й, Мадисън?Темпераментни. Връзката между майка и тинейджърка винаги и бурна, но като цяло отношенията им са добри. Въобще семейната единица – Ник, Мадисън и Алиша – е много силна, но е нарушена от обстоятелствата. Трудно й е, защото Мадисън е принудена да отделя много повече внимание на Ник и проблемите му, така че несъзнателно изисква твърде много от Алиша. Прехвърля собствените си чувства и тяхната тежест върху Алиша и като че ли се е наложило Алиша да поеме по-голяма част от товара отколкото останалите.Ще се справи ли героинята Ви с това, което й предстои?Както при всеки образ и тук има път, който трябва да бъде извървян. Вероятно защото Алиша започва от силна позиция, промяната при нея ще е много по-тежка. А занапред я чакат събития, които са много далече от нормалното. Вече на нищо няма да може да разчита. ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.ФРАНК ДИЛЕЙН (FRANK DILLANE), в ролята на НикВъзпитаник на Кралската академия за драматично изкуство в Лондон, Франк Дилейн е участвал в няколко театрални постановки, включващи „Кандид“ (Кралски театър на Бат); „Питър Пан или Момчето, което не искаше да порасне”; „Венецианският търговец”; „Разсърдената жена”; „Сватбата на дребния буржоа”; „Чайка” и „Зимна приказка (всички за Кралската академия за драматично изкуство).Филмовите му изяви включват: „Виена и Фантомите“ (Viena and the Fantomes) (Lola Pictures); „В сърцето на морето“ (In the Heart of the Sea) (Articulated Productions Ltd); „Маестро“ (Maestro) (Scarlet Films); „Пападопулос и синове“ (Papadopoulos & Sons) (Double M Films); „Хари Потър и Даровете на Смъртта“ (Harry Potter and the Deathly Hallows) (DDDCO Ltd/Warner Bros.); „Хари Потър и Нечистокръвния принц“ (Harry Potter and the Half Blood Prince) (VeeEye Ltd/Warner Bros.); и „Добре дошли в Сараево“ (Welcome to Sarajevo) (Channel 4/Miramax/Dragon Pictures). Изявите му в радиото включват „Джил“ (Jill) (Allegra Productions). Скоро имаше и участие в „Осмо чувство“ (Sense8) на Netflix.Кой е Ник?Ник е деветнайсет годишно момче, чийто баща е починал. Живее с майка си и сестра си – всъщност, от време на време бяга от къщи. Освен това се бори с пристрастеността си към наркотиците. Въобще Ник е в едно състояние между живота и смъртта и си мисля, че именно така е при наркоманите. Постоянно си между живота и смъртта, и когато това се случва докато светът се разпада, резултатът е един крайно неуравновесен млад мъж.Кое е интересното при въплътяването в този герой и присъствието в този свят?Не съм гледал оригиналния “Живите мъртви”. Харесва ми факта, че нещата не се крепят на ефектите и такива неща. В днешно време актьорската игра се свежда до повърхностно развлечение, а този сериал разглежда важни въпроси, понеже светът действително един ден ще стигне своя край. Всички теми, които се разглеждат във филма, са важни и реални. Именно това ме заинтригува. Семейството е една от тези теми, а също и смъртта, морала, какво означава да бъдеш човешко същество, какво е да убиеш и какво въздействие ще ти окаже? Какво се случва с човешкото, когато устоите рухнат? Това са съвсем реални, общочовешки теми.Какъв е сюжетът на сериала?Действието се развива преди апокалипсисът да връхлети с пълна сила, така че все още сме на етапа на въпросите – това болест ли е? Може ли да се лекува? Струва ми се, че правителството ще има по-голяма роля, от гледна точка на това какво ни казват да правим, какво не ни казват, и доколко ни промиват и манипулират. С какво семейството и Ник будят съпричастието на зрителя?Мисля си, че това семейство чисто и просто е “семейство”. С всяко семейство можеш да се идентифицираш просто защото е семейство.Какво е различното в „Пази се от живите мъртви“ спрямо „Живите мъртви“?Разликата е, че тук апокалипсисът тепърва започва, не се озоваваме най-неочаквано насред него. Редно ли е да убиваме или не? Тези неща все още се изясняват. И затова много по-задълбочено се разглежда моралният аспект – доколко е редно да убиеш зомби?Какви са отношенията на Ник с майка му, Мадисън?Нормални отношения между майка и син. Познавам майки, в чиито очи детето им е безгрешно и смятам, че това е недостатък за една майка. Понякога не виждат, че детенцето им не само има самоунищожителни импулси, но и деструктивни импулси, и отказват да повярват, че е възможно да са създали чудовище. Не че Ник е чудовище, но понякога действията му са чудовищни. Майчината обич може да бъде задушаваща, може да дойде в повече за едно момче, понеже момчетата могат да бъдат истински егоисти. Как е възможно тази жена да продължава да го подкрепя? И си мисля, че и в този аспект нещата ще са трудни.Ник все още е в егоистичната фаза, така че не съм съвсем наясно какво изпитва към семейството си. Все още е потънал в собствения си свят на нуждата и желанието за незабавно удовлетворение на тази нужда, така че какво чувства душата му, все още не съм съвсем сигурен. Все още е в мъглата на пристрастеността. Липсващото звено в цялото уравнение реално е бащата на Ник, така че си мисля, че Ник все още не се е съвзел от шока, от загубата. И мисля, че именно това му дава нагласата да не му пука кой знае колко за нищо, понеже баща му е мъртъв.Как реагира Ник на зомбитата?Мисля си, че разбира какво вижда. Мисля, че когато често ти се случва хората да не ти вярват, започваш да проявяваш скептицизъм. А често е трудно да вярваш на наркоман. Вероятно е непоследователен в начина, по който се изразява или в емоциите си и на моменти изглежда откровено луд. Но си мисля, че тези черти са били налице и отпреди хероина. Леката му лудост винаги е съществувала. И си мисля, че при Ник всичко е въпрос на живот и смърт. И се опитвам да се държа по възможно най-детинския начин, понеже Ник е над социалната среда и над очакванията на обществото за това как е редно да се държи човек. Смятам, че ако си човек като Ник, предпочиташ да си извън обществото.Какъв е светът в предапокалиптичното му състояние?Светът е такъв, какъвто е – извратен, ужасен. Живеем в капиталистическо общество. Няма усещане за общност. Общността като такава е мъртво понятие. Всеки е сам за себе си и си мисля, че точно в такъв свят ще се озовем, когато настъпи краят на света. Какво ще се случи, когато Ник вече не може да се държи като пълен егоист, когато ще трябва да се грижи за сестра си или майка си? Мисля че в този момент вероятно ще осъзнаем колко сме били глупави.А дали Ник ще е в състояние да се ориентира по-добре в новия свят?Пристрастеността е физическа промяна в ума. Има едно такова изследване с плъхове, приучени да натискат бутон, с който чрез електрически импулс се стимулира определена зона в мозъка, и ако инжектираш на плъха гена, отговарящ за пристрастяването, няма да спре да натиска бутона докато не умре. Така че не храната е проблем при пристрастяването, проблемът е в този ген. И когато се изчисти от хероина, ще се пристрасти към нещо друго, например любовта.Вярвам, че наркоманът е човек, който има тясна връзка с Бог, който съзнава, че Бог отсъства от живота му. Наркотиците се явяват заместител на религията, дават му нещо, за което да живее. Мисля си, че Ник ще достигне до това осъзнаване, когато се изчисти от хероина, но за момента като че ли няма за какво да живее. А това може да бъде и много освобождаващо. Когато нямаш за какво да живееш, не ти пука. Той непрестанно се лута между живота и смъртта. Мисля си, че вече е видял ада.Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.КЛИФ КЪРТИС (CLIFF CURTIS), в ролята на ТрависПоследните участия на Клиф Къртис са главни роли в драмата „Гангстерски връзки“ (Gang Related) на FOX и сериалът „Безследно изчезнал“ (Missing) на ABC, където си партнира с Ашли Джъд. Къртис е в ролята на Исус Христос и си партнира с актьора Джозеф Файнс в игралния филм с предстояща премиера „Възкръснал“ (Risen). Актьорът продължава да трупа одобрение на филмови фестивали за играта си във филма „Тъмният кон“ (The Dark Horse), заснет по истински случай, където е в ролята на шампион по шах на име Дженезис, който страда от биполярно разстройство. Къртис изпълнява разнообразни роли в няколко холивудски филма, между които „Присъда за продан“ (Runaway Jury) (2003), „Момичето, което яздеше китове“ (Whale Rider) (2002), „Дрога“ (Blow) (2001), „Тренировъчен ден“ (Training Day) (2001), „Трима крале“ (Three Kings) (1999), „Вътрешен човек“ (The Insider) (1999) и „До краен предел“ Bringing Out the Dead (1999).Роден в Роторуа, Нова Зеландия, Къртис е маор по произход (с племенна принадлежност Ngati Hauiti и Te Arawa). Записва се да учи в Новозеландското училище за драматично изкуство, а след това в “Teatro Dmitri Scoula” в Швейцария. Първата му филмова роля е в „Пианото“ (The Piano) (1993). Следват роли в Нова Зеландия – мелодрамата „Отчаяни средства“ (Desperate Remedies) (1993), емоционалната градска драма „Някогашни войни“ (Once Were Warriors) (1994) и леката комедия „Юбилей“ (Jubilee) (2000).Разкажете ни нещичко за Травис.Травис Манауа е гимназиален учител, разведен, с подрастващ син, който има нова, вълнуваща връзка с приятелката си Мадисън Кларк. Тя също има двама тинейджъри. Много е влюбен и иска да намери начин смесеното им семейство да оцелее.Какво научаваме за личните му ценности?Държи на общността, държи на семейството. Обича хората, помага на другите, обича да преподава, обича учениците си, обича да вижда как хората мислят и успяват. И макар първият му брак да не е сполучил, той се е примирил и в момента най-важното нещо за него е да съхрани сегашното си семейство. Освен това е много сръчен, обича да поправя нещата. И се справя добре в стресиращи ситуации, понеже в неговите очи всичко е поправимо. Истински оптимист. С какво Ви заинтригува Травис?Допадна ми идеята да играя обикновен човек. Не някой супергерой със специални сили, а най-обикновен човек. Основните му проблеми са как да си върши добре работата, как да се справи с порасналите си деца, как да накара връзката си да проработи. И това е много добра изходна точка, понеже онова, което следва в сериала, е толкова невероятно и странно и неестествено, че е интересно да гледаме не реакцията и действията на супер герой, а на човека като нас, който не знае какво да предприеме. Как реагира обикновеният човек в апокалиптична ситуация?Всички си говорим какво бихме направили в определени ситуации. Всеки си има някаква представа, но на мен ми допада идеята за обикновения човек, който трябва да се изправи пред истинската си същност, когато всичко около него се обърква. Харесва ми да влизам под кожата му, харесва ми моментът, в който осъзнавам, че може би той не е безпогрешен, но продължава да се опитва. Няма да се предаде, няма да изклинчи и съм силно заинтригуван от този баланс и от идеята постоянно да бъдеш предизвикван, постоянно да се изправяш на ръба на психологическите, физическите и емоционалните си сили и въпреки това да трябва да се справяш. Това е вълнуващото при семействата. Когато си млад, растеш, светът се върти около теб, а после създаваш семейство и вече не си ти най-важният, започваш да взимаш нови решения. Грижиш се за другите и мисля, че у Травис този момент е много силен, има семейство, влюбен е – това те кара да мислиш за другите. Може би, ако беше сам, нямаше да е достатъчно силен. Но понеже вярва в семейството си и в общността, в която живее, демонстрира по-голяма издръжливост отколкото ако беше сам. Сам за себе си човек е безкрайно уязвим, но когато ножът опре до кокала и мислиш за жена си или децата, неминуемо ставаш по-силен. Мисля си че контекстът на семейството, като фон на тези безумни обстоятелства, в които светът съвсем буквално се разпада, е особено интересен. Интересно е положението между двете крайности, на моменти ти се струва, че може би няма да успее, че трябва да стане далеч по-корав, иначе няма да се справи. Стига да е правдоподобно, че за него другите са по-важни от самия него и именно от другите черпи сили. Ето поради тези причини ми допада като герой. Приятно ми е да го играя. Къде ще заварим героите в началото на „Пази се от живите мъртви“? И за какво се разказва в „Пази се от живите мъртви“?Страх е първата дума от заглавието на новия сериал. Ще чуваме отново и отново, че това не е предистория, нито продължение, а е съпътстващ сериал. Самостоятелен сериал. Което означава, че е много различен. И това, което ми харесва в този сериал и в което все повече се убеждавам, е че е реалистичен. Защото всичко това наистина би могло да се случи. Не само цялата работа с немъртвите или инфектираните, но и как един вирус може да завладее човечеството и да провокира най-доброто и най-ужасното в хората, а също и колко бързо може да рухне цивилизацията. Какво се случва, когато нещата, които възприемаме за даденост, вече не съществуват? Какво се случва, когато хората, които познаваме, вече не са онези хора, които познаваме? И тази тема съвсем не я третираме лековато. Напротив, разглеждаме я по много реалистичен, много задълбочен начин, и затова и сериалът ми се струва толкова интересен. Какво ще привлече публиката към сериала?Героите са много различни, преживяват различни неща. Предполагам, че почти всеки ще намери образ, на който да бъде съпричастен. Ако пък образът не ти хареса, можеш да си съпричастен на ситуациите, а те са достатъчно сложни и многопластови. Достатъчно правдоподобно семейство с достатъчно широк набор от актьори, така че публиката да може да се идентифицира с един или повече от героите, а после – бам! Връхлита ги трагедията, отново и отново, и това, мисля, е особено вълнуващо. По някаква причина обичаме да гледаме как хората преживяват трагедии. И това не е нещо ново – още гръцките трагедии са задоволявали тази потребност. А това са днешните класически пиеси, но вече са по телевизията. И си мисля, че винаги сме били любопитни какво точно ще стане. Как ще се държат хората? Има нещо особено увлекателно в трагичните обстоятелства. Има опасност, а после и стълкновение и по някаква първична причина, това буди интереса ни. А има и един типичен за пантомимата ефект, при който публиката е наясно какво става, както при добрите филми на ужасите. Смятам, че в сериала има достатъчно такива моменти, за да удовлетворят и тази тръпка, но има и достатъчно надежда за героите ни. Или поне се надявам, че няма да им се случи нищо! Кое е основното във връзката между Травис и Мадисън?И двамата са били женени, и двамата имат тинейджъри. Нужно им е да знаят, че могат да имат доверие един на друг, че всеки ще подкрепя другия, но тази вяра ще бъде подложена на безброй изпитания. На всеки ъгъл ще откриваме по нещо ново за собствените си ограничения и за ограниченията на връзката ни. И вече не става дума единствено за това дали ще оцелеем като семейство, а дали ще оцелеем като индивиди и като двойка. Как се справя Травис със сина на Мадисън – Ник?С тинейджърите по принцип е трудно. Не е лесно да си родител на тинейджър, но с Ник положението е още по-тежко. Да имаш наркоман в семейството е истински кошмар, но Травис обича Мади и всичко, което върви с нея. Именно силата й и любовта й към децата й и знанието, че тя никога няма да се предаде – мисля, че точно това е от огромно значение за Травис, понеже в предишния си брак не е искал да се откаже и е бил готов на всичко, за да се получат нещата. Но какво и да опитвал с бившата си съпруга Лиза, нещата не се получавали. Не можел да поправи брака си. Така че душата му е наранена и за него е изключително ценно, че в лицето на Мади е открил човек, който не е склонен да се предава, човек, който ще се бори за семейството си докрай. Защото и той самият е такъв. А как се разбира със собствения си син, Крис?Още в първи епизод отношенията ми със сина ми, Крис, героят на Лоренцо Джеймс Хенри, са доста изопнати. Травис се опитва да го привлече в новото си семейство, но Крис не желае да има нищо общо. Крис не харесва Ник и определено не желае нова майка в лицето на Мадисън. Не проявява никакъв интерес към философията на Травис за ново, смесено семейство. Така че Травис се опитва да постигне някакъв компромис, а когато нещата загрубяват, не му оставя избор, след като виждат достатъчно, за да им стане ясно, че трябва да съставят план как да се измъкнат от хаоса. Как се сработват семействата на останалите герои?В сериала много добре са въведени определени моменти, в които се случва нещо неочаквано и буквално измъква чергата изпод краката ни, но реално всичко се свежда до семейството, всеки се опитва да защити и да се погрижи за останалите. Имаме семейство Манауа, семейство Салазар и семейство Кларк. По отношение на състава на тези семейства, свършихме чудесна работа – изградихме ги, а после ги захвърлихме заедно, за да видим как ще се справят със ситуацията. Оптимизмът на Травис полезен ли ще бъде в хода на апокалипсиса или напротив?Травис притежава достатъчно ясна мисъл, за да се ориентира, насред целия хаос, че е необходимо да се вземе решение – дали ще се нанасят удари и ще се убива или не. Надява се, че става дума за някаква странна болест, която сама ще изчезне след ден или седмица, ще отмине като природно бедствие. Затова разсъждава в дългосрочен план и се опитва да мисли в посока как да не се изроди и да загуби човечността си, докато трае заплахата. Неговата логика е че не можеш да убиеш човешко същество само защото е болно. И му е безкрайно тъжно, когато вижда хората да проявяват неуважение към човешкия живот. Съществуват няколко различни решения, когато си изправен пред варианта да убиеш заразен, и всеки трябва да прецени какво да предприеме. Съществува необходимостта да убиеш, но можеш да се придържаш и към по-философско разбиране за живота, според което убиваш защото вярваш в определена идея, а най-страшното е когато става дума за човек, когото обичаш - тогава убиваш от милост. При последните два варианта не става дума за необходимост. А Травис поддържа тази линия на разсъждения – поне дотогава, докато може. “Пази се от живите мъртви” хвърля героите във все по-големи опасности. Как се отразяват тези ситуации на моралния компас на всяко от семействата?Сериалът чудесно умее да засилва напрежението, а после рязко да доведе до кулминационната точка. Точно когато си мислиш, че знаеш къде се намираш, правилата на играта рязко се променят. Новата реалност не спира да те шокира. Ако отнемем човешкото от хората и някогашните хора се превърнат в заплаха за живите, то тогава неизбежно ще има съпътстващи щети и границата се оказва изключително фина. Нашите герои се борят да запазят човешкото в себе колкото се може по-дълго, докато необходимостта не вземе превес. Но къде е границата? Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.Ким Дикенз (KIM DICKENS), в ролята на МадисънКим Дикенз (Kim Dickens) е актриса с доказан многостранен талант. Нейната филмова и телевизионна кариера включва широк спектър от сложни и силни персонажи. Неотдавна актрисата приключи работата си в продукцията на Тим Бъртън „Домът на Мис Перегрин за чудати деца“ (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) – адаптация на “20thCentury Fox” по класическата новела на Рансъм Ригс, с участието на Ева Грийн (Eva Green), Ейса Бътърфийлд (Asa Butterfield), Ела Пърнел (Ella Purnell), Алисън Джени (Allison Janney) и Самюъл Л. Джаксън (Samuel L. Jackson). Филмът ще бъде пуснат на 4 март 2016 г.През 2014 Дикенз играе ролята на детектив Ронда Боуни в спечелилият одобрението на критиката психологически трилър на режисьора Дейвид Финчър „Не казвай сбогом“ (Gone Girl), където партнира на Бен Афлек и Розамунд Пайк. Филмовите постиженията на актрисата включват още участия в номинирания за “Оскар” филм на Джон Лий Ханкок „Сляпата страна“ (The Blind Side); номинираната за Златен глобус (Golden Globe® ) сатирична комедия „Благодаря за пушенето“ (Thank You for Smoking), както и номинация за наградата “Независим дух” през 2002г., за ролята й във филма на Алисън Андерс „Какво се крие зад Слънцето“ (The Things Behind the Sun).Телевизионната кариера на Дикенз е впечатляваща и включва номинирания за награда “Еми” мини-сериал на HBO „Treme“ на режисьора Дейвид Саймън; възхвалявания от критиците „Светлините на стадиона“ (Friday Night Lights) на NBC; наградения с “Еми” и “Златен глобус” сериал на ABC „Изгубени“ (Lost) и наградената със Златен глобус драматична продукция на HBO „Дедууд“ (Deadwood).Дикенз е родена в Хънтсвил, щат Алабама и е завършила специалност „Комуникации“ в Университета Вандербилт в Нешвил. След дипломирането си се премества в Ню Йорк, където продължава образованието си в Институт за театър и филми „Лий Страсбърг“. Впоследствие завършва и 2-годишна специализация по сценично изкуство към Американската академия за драматично изкуство в Ню Йорк.В момента живее в Лос Анжелис.Как се стигна до участието Ви в проекта?Явих се на прослушване без да зная нищичко за “Живите мъртви”. Знаех, че сериалът е много нашумял, но така и не го бях гледала. И когато ми се обадиха да ми кажат, че са ме одобрили, попитах какво да гледам, за да се подготвя по-добре и продуцентите ми се обадиха отново и ми казаха: “Нищо. И най-вече не гледай “Живите мъртви”.”Смятате ли, че ще е полезно за въплътяването Ви в образа да изгледате “Живите мъртви”?Не искам героинята ми да има и най-беглата представа как ще изглежда апокалиптичния свят. Не искам и аз самата да имам тази представа в съзнанието си, смятам, че ще ми пречи. Затова ще изчакам преди да изгледам сериала, понеже не искам да придобия погледа на вече запознат със сериала.Мадисън е най-страхотният образ, върху който съм работила до момента! Имам голям късмет, че съм играла изключително интересни героини в хода на кариерата си, защото сега във всеки един момент ми се налага да предавам множество пластове. А и екшънът е на ниво – поставя огромни изисквания върху физическата ми подготовка, но е много забавно. Какво е усещането да работите по толкова секретен проект?Страшничко е! По-рано ми се е случвало да издам нещичко и да се будя посред нощ да размишлявам. Трудно е, но е вълнуващо. Предизвикателство ли е да играете героиня, подложена на такъв огромен стрес?Определено е трудно. И като че ли именно затова сериалът е толкова интересен. Залозите са високи, във всеки един момент, а и са налице толкова много скрити течения, неизказани настроения. Всичко това поставя своите изисквания, но постепенно свикваш и дори копнееш за нови и нови предизвикателства. Страшничко е – но за един актьор е изключително интересно да е част от всичко това.Освен това в сюжета има нещо, което намира отклик у всички хора – идеята за човечността и какво трябва да направим, за оцелеем и как бихме реагирали в моментите на огромна опасност. Кои свои черти ще проявим и какво ще научим за самите себе си? Тези ситуации на живот и смърт са огромно предизвикателство и не са нещо, с което обичайно се сблъскваш в ежедневието си. И понеже се опитвам истински да се вживея, да, на моменти действително е трудно. Иска ли Ви се да разберете какво ще се случи по-нататък с героинята Ви?В хода на всичките ми участия в телевизионни сериали не съм свикнала да разполагам с повече от един сценарий в даден момент, и в това има своята магия, а и всеки сериал има своята атмосфера и начин на работа. Първи сезон вече е готов и е написан великолепно и всяка страница ми носи изненада след изненада. Що за човек е Мадисън?Героинята ми е кораво момиче. Безстрашна е, но има своите проблеми; мрачна е, характерът й е много комплициран, целеустремена е. Силна е и същевременно в миналото й има нещо тъмно и донякъде подозрително. Какъв е животът на Мадисън Кларк в началото на сериала? Самотна майка е, с две прекрасни деца, едно от които по-проблемно от другото. Работи като училищен психолог и приятелят й, Травис, тъкмо се е преместил да живее с нея. Лудо е влюбена в него и се канят да съберат двете си семейства – Травис и сина му Крис (който по принцип живее с бившата съпруга на Травис, Лиза) и аз, със сина ми Ник и дъщеря ми Алиша.Какво представлява връзката между Мадисън и Травис преди да настъпи апокалипсисът?Струва ми се, че Травис й действа изключително успокояващо, приема я каквато е, с всичките й недостатъци и обърканото семейство. Синът й, деветнайсетгодишен, е наркоман, ту се лекува, ту отново започва, така че ситуацията, в която попада Травис, никак не е обикновена. Напротив, много е объркана, а той проявява огромно разбиране и подкрепа, което показва, че много я обича. Не смятам, че двамата – Травис и Мадисън – очакват нещата да се подредят по идеалния начин – искат просто да са заедно и да намерят някаква хармония в целия хаос. Какво е отношението й към Ник и проблемите му, а също и към Алиша?Иска да спаси сина си. И двамата са зависими един от друг. Трудно е една майка да не се чувства отговорна за детето си, когато преживява тежки моменти, а той определено има проблем с наркотиците от известно време. Стигнали сме до момента, в който има правото да каже да или не, вече е възрастен. Тя иска най-доброто за него, иска да се изчисти. Дълбоко в себе си се чувства виновна, понякога чувства, че се е провалила като майка, особено в моментите, в които я влудява, което често се случва в общуването с хора с пристрастености. А подобно поведение е изключително разрушително за едно семейство. Алиша е на 17, идеалното дете – умна, красива, разумна, въпреки проблемното семейство и смъртта на баща й. Неговата смърт е тежка загуба за семейството, а й се налага да се грижи и за брат си – черната овца получава най-много внимание и това вероятно я кара да се чувства пренебрегната на моменти и дори да се дразни на Ник, но всъщност искрено го обича. Въобще любовта в семейството им е очевидна, колкото и проблеми и трудности да имат, има и обич. На моменти си мисля, че Алиша иска да си тръгне, да се махне от нас и да избяга от цялата драма. Защо според Вас зрителят ще може да се идентифицира с това семейство?Става дума за две разбити семейства, които се събират и се опитват отново да изградят семейната единица. Това никак не е лесно. А в днешното общество има безброй разводи и реструктурирани, новоизградени семейства, така че публиката ще бъде съпричастна на техните усилия. Къде се намира това семейство в началото на сериала?Запознаваме се с тях в самото начало на краха на обществото. Надникваме в ежедневния им живот, ежедневните грижи, получава се нещо като история за обикновения човек, но внезапно са изправени пред началото на апокалипсис. Никой не разполага с отговори – всичко е извън контрол и ситуацията е ужасяваща. Мисля, че това е най-големият кошмар на повечето хора при настъпването на природно бедствие – усещането, че нямаме контрол, че нямаме информация, нямаме власт, а във филма сме напълно лишени именно от това. Всички можем да умрем, съседите ни се променят пред очите ни и съвсем не изглеждат като същества от друг свят, напротив – изглеждат като едни от нас. Бродещите в нашия сериал са “по-нови”. И затова е по-лесно да ги възприемаме като хора, като едни от нас. Изглеждат само малко по-различни и затова е още по-страшно. С какво новият сериал ще е различен за феновете на “Живите мъртви”?Героите са далеч по-неинформирани от зрителя. Не знаем огромна част от нещата, която феновете вече знаят, така че предполагам, че ще крещят срещу екрана “Не отивай там!” Но предполагам и че ще проявяват състрадание към героите, които се борят и впрягат всичките си усилия и инстинкти, за да се ориентират в обстановката и да овладеят обстоятелствата. Така че в този смисъл ще е интересно за гледане. Кое е сърцето на историята?Смятам, че сърцето на историята е семейството и всичко, което преживяват семействата и как обстоятелствата ги изправят пред огромни трудности и или ги сплотяват, или ги разбиват. Мисля, че за Мадисън всичко се свежда до това да спаси семейството си и най-ужасното нещо, което би могло да й се случи е да ги загуби. От какво се страхува Мадисън преди да разбере за епидемията? Страхува се, че несъвършеното й семейство би могло да се възприема като бреме, и че човек като Травис може да не поиска да се изправи пред всичките проблеми, които влече това семейство. Мисля, че това са страховете й, оттам произтича чувството й за несигурност. За щастие Травис е готов на всичко. Травис и Мадисън за заедно в кюпа. Успяваме да оцелеем, поне преди да настъпи апокалипсисът, така че в известен смисъл бедствието би могло да ни сближи – или напротив. Какво е усещането да работите с Адам Дейвидсън като режисьор?Обожавам го. Той режисира пилотния епизод, а също и втори и трети епизод. Невероятен режисьор, за първи път работих с него в „Дедууд“ (Deadwood), а после няколко пъти в „Treme“. Изключително състрадателен режисьор, а е бил и актьор. Учил е със Стела Адлър, така че му хрумват прекрасни идеи и в нито един момент не забравя за актьора. Акцентира върху човешкото, не се самозабравя в нито един момент. Просто схваща как трябва да бъдат нещата и държи героите му да са умни. В цялата работа има огромно количество творческа любов и Адам е точно такъв – човек с голямо сърце. Въобще е идеалният вариант за нас. Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
Военната сатира с участието на Брад Пит – „Военна машина” („War Machine”), за която вече сме ви информирали, добави Топър Грейс към актьорския си състав. Той ще е в ролята на медиен експерт, който ще помага на американски генерал да прикрива неприятните новини, свързани с работата му и да ги представя в благоприятна светлина за пред обществото. Както вече знаем, въпросният генерал ще бъде игран от Брад Пит. Бюджетът на продукцията е 30 млн. долара, а премиерата е догодина. ... още »
Премиерата на „Милиарди” ще е чак на 17 януари догодина по Шоутайм, но официалният трейлър на сериала е налице. Снимките на 12-те епизода все още текат в Ню Йорк.В централните роли ще видим Пол Джамати и Деймиън Луис. В „Милиарди” влизаме в света на ултрабогатите, където влиянието и корупцията се представляват от две много амбициозни и противоположни личности – упоритият адвокат с политически връзки Чък Роудс (Джамати) и пресметливият милиардер от инвестиционен фонд Боби Акселрод (Луис).Брайън Копълман и Дейвид Ливейн са се постарали да напишат интригуващ сценарий, който сваля маската на машинациите, които се правят в името на сдобиването с повече власт и пари. Пилотният епизод е режисиран от Нийл Бъргър („Илюзионистът”). ... още »
Шефът на Шоутайм – Дейвид Невинс потвърди, че сериалът „Онлайн терапия” няма да има пети сезон. В комедията Лиса Кудроу беше в ролята на Фиона Уолъс – психотерапевт, който измисля нов метод на терапия – в рамките на три минути тя дава съвети онлайн на своите клиенти. Актрисата беше сред авторите на шоуто заедно с партньорите си – продуцентите Дан Букатински и Дан Рус. Последният епизод на сериала беше излъчен през януари 2015-а, а в него през четирите му години преминаха имена като Конан О’Брайън, Били Кръстъл, Джон Хам, Гуинет Полтроу, Стийв Карел, Кортни Кокс, Матю Пери, Дейвид Шуимър, Мат Леблан и др. ... още »