Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Утре вечер от 21:30 часа в последната отборна битка в MasterChef по bTV хоби готвачите ще разберат колко струва храната им. Събитията в кухнята стават все по-непредсказуеми, а идеята да заемат мястото си сред финалистите ще опъне нервите им до край. Последната група гости, които ще оценяват качествата на състезателите, ще покажат на петимата как функционира един истински ресторант. Бизнес дами с различни професии, интереси и вкусове, но с обща страст и експертност в пазаруването, ще плащат щедро само за „чистото злато” в кралското двустепенно меню.Капитаните ще предприемат активни действия, за да разчистят конкуренцията чрез стратегическо саботиране и трупане на безценни предимства. Подозренията и липсата на доверие, изкъсо следене, промяна в стратегиите и взаимоотношенията на принципа „няма вечни приятелства, има вечни интереси” ще бъдат двигатели на напрегнатите 90 минути. Салата с калмари и телешко филе ще се борят за титлата най-красиви и професионални ястия с тартар от сьомга и телешко с рьощи. Но коя комбинация ще бъде оценена по-високо и ще събере повече пари в сметката на отбора си, зрителите на bTV ще видят утре вечер от 21:30 часа в MasterChef.Местата във финалната седмица на състезанието няма да стигнат за всички, а елиминацията истински ще боли. Четирима от топ хоби готвачите ще се изправят пред измамно проста задача - консуме от диви гъби с ньоки и пресни подправки. Технологичната сложност при избистрянето на бульона, спецификата за приготвяне на картофите и аранжировката на чинията ще издигнат крайния резултат до ниво „супа на супите”. Самоуверени, но притиснати от времето, състезателите ще се окажат с объркани планове и с изтичащи инфарктни минути. Кой ще напусне шоуто на финалната права и колко емоционална ще бъде раздялата, ще стане ясно утре от 21:30 часа в MasterChef по bTV. ... още »
В годината на 100-годишния юбилей на българското кино млади български творци спечелиха изключително престижно отличие в КАН"NANOOK" по сценарий на Милко Лазаров и Симеон Венциславов, режисьор Милко Лазаров и продуцент Веселка Кирякова спечели наградата на ScriptEast! в КАН!Наградата съдържа парична премия в размер на 10 000 евро.Според артистичния директор на ScriptEast! Дариуш Яблонски качествата на сценария са на изключително високо равнище и българският проект е очаровал всички консултанти на паневропейската програма за сценарий ScriptEast! с огромното израстване, което проектът е направил във времето на своето развитие в програмата."NANOOK" бе представен миналата година на Sofia Meetings и спечели наградата за най-добър проект в програмата ‘Second Film Projects’. "NANOOK" е сред един от най-очакваните филми в Централна и Източна Европа, особено след огромния успех на Милко Лазаров с предишния му филм "Отчуждение". ... още »
След три седмици на върха на родната бокс офис класация "Отмъстителите: Ерата на Ултрон" отстъпи лидерската позиция на силно рекламирания и дискутиран "Лудия Макс: Пътят на яростта". 200-милионното триизмерно зрелище на ветерана Джордж Милър остави зад гърба си три премиерни ленти и стартира българското си представяне с едни напълно прилични за подобен род заглавие приходи. За първия си уикенд на родна почва (15-17май) "Пътят на яростта" е привлякъл вниманието на 13 751 зрители, а финансовите постъпления в касите на кината се равняват на 150 026 лева. Въпреки че бледнее пред стартовите постижения на "Ерата на Ултрон" и “Бързи и яростни 7”, дебюта на "Пътят на яростта" може да бъде сметнат за напълно задоволителен, особено като се има предвид по-високото възрастово ограничение и факта, че предишния филм носещ името "Лудия Макс" се появи преди цели 30 години.Що се отнася до скорошните представители на постапокалиптичния жанр "Лудия Макс" стартира по-добре от “Зората на планетата на маймуните” (67 984 лева) и първата част на "Игрите на глада" (69 152 лева), но от друга страна изостава леко от "Забвение" (151 864 лева). Лентата с Том Харди се представя и далеч по-добре от предходния филм на актьора "Дете 44" (който се прeвърна в един от най-сериозните провали на тази година).Още тази седмица "Лудия Макс: Пътят на яростта" ще премине границата от 200 хиляди лева и със сигурност ще приключи кинопохода си с приходи от над половин милион лева. До момента по света 3D-зрелището е натрупало 110 428 128 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 260 милиона долара.Втори в класацията е анимационният "Седмото джудже". За изминалите десет дни от премиерата си германската 3D-продукция е спечелила 140 301 лева (15 888 зрители) - едно достойно постижение за европейско заглавие, което не е част от вече изградена поредица, не бе предшествано от агресивна реклама в стил Уолт Дисни и чиято премиера се състоя в разгара на зрителския интерес към "Отмъстителите: Ерата на Ултрон"."Седмото джудже" оставя зад гърба си анимирани ленти от по-висок калибър като "Лоракс" (83 652 лева за десет дни) и "Кумба 3D" (117 326 лева за десет дни) и в най-добрия случай ще приключи българското си представяне с приходи от около 350 хиляди лева."Отмъстителите: Ерата на Ултрон" застава на трето място, със спечелени за близо един месец по кината 1 074 513 лева (105 061 зрители). Без да предлага особени изненади по отношение на приходите, "Ерата на Ултрон" се представя напълно според очакванията за насочен към най-широката публика летен блокбастър. Още от самото начало беше ясно, че творбата на Джос Уедън няма да подобри впечатляващото постижение на “Бързи и яростни 7” (над два милиона лева само за един месец), но за сметка на това лентата със сигурност ще приключи кинопохода си с по-добри постъпления от тези на първия "Отмъстителите" (който спечели общо 1 157 089 лева). В световен мащаб "Ерата на Ултрон" също се представя добре и само до момента е натрупал 1 142 530 708 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 420 милиона долара.Екшън-комедията "Гореща гонка" е на четвърта позиция в класацията. Филмът на Ан Флечър се върти по кината от десет дни насам и до момента е спечелил 94 416 лева (11 664 зрители) - скромен, но не и изненадващ резултат за оригинална нетриизмерна комедийна продукция, която тръгна по кината точно когато вниманието на повечето зрители бе насочено към големите екшън-блокбастъри. Похвално е, че "Гореща гонка" е вкарал в кината близо 12 хиляди зрители, но като цяло представянето на филма не прави особено впечатление на общия фон. Все пак е важно да се отбележи, че лентата с Рийз Уидърспун се представя доста по-добре от скорошния "Ченгето на мола 2", който въпреки че е филм-продължение отпадна изненадващо бързо от родния топ 10. До момента по света "Гореща гонка" е натрупал 24 846 781 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 90 милиона долара.Пети в класацията е "Камбанка и легендата за приказния звяр". За три седмици в България анимацията е натрупала 201 440 лева (22 917 зрители), което имайки предвид не особено големите предварителни очаквания е едно напълно задоволително постижение. "Камбанка и легендата за приказния звяр" се представя малко по-слабо от своите предшественици "Камбанка и феята пират" и "Камбанка и тайната на крилете", които от своя страна преминаха границата от 200 хиляди лева за две седмици и половина. "Камбанка и легендата за приказния звяр" няма да се превърне в анимиран хит от ранга на "Спонджбоб" и "Пингвините от Мадагаскар", но все пак ще завърши представянето си с едни приличини за непретенциозно заглавие финансови постъпления (в най-добрия случай от около 350 хиляди лева)."Вечната Аделайн" застава на шесто място, със спечелени за три седмици по кината 183 946 лева (21 678 зрители). Пристигнал в България като алтернатива на превзелите повечето киносалони блокбастъри, филма с Харисън Форд всъщност се представя задоволително в бокс офиса, особено като се има предвид конкуренцията и предпочитанията на българската публика. "Вечната Аделайн" регистрира по-добри финансови постъпления от тези на скорошния “Най-дългото пътуване” (който за три седмици по кината спечели едва 56 508 лева) и като цяло представянето на драмата ще бъде счетено за успешно. Още тази седмица лентата на Лий Толанд Кригер ще премине границата от 200 хиляди лева.Рекордьорът “Бързи и яростни 7” е на седма позиция в класацията. Екшънът с Вин Дизел се върти по кината от седем седмици насам и за този период от време е натрупал впечатляващите 2 738 009 лева (337 412 зрители).Що се отнася до бокс офиса седмия “Бързи и яростни” надмина предварителните очаквания и не само остави далеч зад себе си всички останали части от поредицата, но и се превърна в най-касовото нетриизмерно заглавие в историята на родното киноразпространение. Общите световни приходи на лентата се равняват на 1 489 094 705 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 320 милиона.Осмото място е заето от "Голямата плячка", който за десет дни по кината е спечелил 36 894 лева (4502 зрители) - скромен резултат, който съвсем не е изненадващ, имайки предвид, че става дума за оригинална нетриизмерна финландска продукция, която пристигна в България без много шум. "Голямата плячка" изостава значитилно от заглавия като "Код: Олимп" и "Белият дом: Под заплаха" и имайки предвид слабия зрителски интерес лентата най-вероятно ще отпадне бързо от родния киноафиш. В световен мащаб "Голямата плячка" е натрупал малко над 2 милиона долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 10 милиона евро.Анимацията ”У дома” заема девета позиция. За осем седмици в България триизмерната лента е спечелила 788 980 лева (89 120 зрители), което е достойно постижение за оригинална анимационна продукция. ”У дома” подобри постижението на "Героичната шесторка" (крайни приходи от малко над 600 хиляди лева) и до седмица и половина ще премине границата от 800 хиляди лева. Общо по света филма е е натрупал 350 милиона долара, при бюджет от малко над 200 милиона долара.Десети в класацията е комедийният “Пандиз експерт”. За изминалите шест седмици от премиерата си филма с Уил Феръл е спечелил 183 523 лева (22 341 зрители), което, имайки предвид конкуренцията и по-високото възрастово ограничение, е един ако не впечатляващ, то сравнително приличен резултат. По отношение на родния бокс офис “Пандиз експерт” се представя по-добре от предишния комедиен филм на Уил Феръл, който се сдоби с широко киноразпрoстранение в България - "Ченгета в резерв" (142 158 лева за шест седмици). В световен мащаб “Пандиз експерт” е спечелил 104 579 113 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона долара. ... още »
Криминалният трилър с Том Круз “Джак Ричър” не се превърна в очаквания от Парамаунт Пикчърс бокс офис хит и бе свален от световните киноекрани с общи приходи от 218 милиона долара. За сметка на това филма регистрира стабилни резултати от продажбите на Blu-ray дискове и през първата половина на 2013-та година от студиото обявиха, че ще финансират направата на продължение. Том Круз ще се завърне за втори път в главната роля на Джак Ричър, а първоначално се смяташе, че създателя на оригинала Кристофър Макуори ще седне отново на режисьорския стол.Поради натоварения си график обаче, Макуори бе принуден да отхвърли офертата на Парамаунт Пикчърс и в продължение на месеци не се знаеше кой ще заеме овакантената режисьорска позиция. Но сега, две години и половина след появата на първия филм, официални източници от студиото (цитирани от Deadline) разкриха, че ако всичко протече по план режисурата на “Джак Ричър 2” ще бъде поверена на създателя на "Кървав диамант" и "Блокада" Едуард Зуик. Преговорите между Зуик и началството на Парамаунт протичат в момента и ако се стигне до подписване на договор това ще бъде втори общ проект на 62-годишния режисьор и Том Круз (след хита от 2003-та година "Последният самурай" ).Сценарият на първия “Джак Ричър” бе базиран на деветата книга от литературната поредица за титулярния бивш офицер от американската армия, чието официално заглавие е "One Shot". От своя страна, сюжета на втората филмова версия ще черпи вдъхновение от осемнадесетата книга от поредицата “Never Go Back”, която отново е дело на писателя Лий Чайлд.По адаптирането на “Never Go Back” за големия екран ще работи Маршъл Херсковиц ("Съдба на куртизанка"), който в ролята си на продуцент и сценарист е бил част от творческите екипи на всички големи филми на Едуард Зуик ("Кървав диамант", "Последният самурай", "Блокада" и "Съпротива"). Самият Зуик също ще участва в писането на сценария.Екранната история на “Джак Ричър 2” ще се фокусира върху препятствията пред които се изправя Ричър след като научава, че негова стара приятелка е била арестувана в една от най-големите и охранявани военни бази в щата Вирджиния.Кастингите за поддържащи роли все още не са започнали и за момента Том Круз е единствения потвърден за участие актьор. Освен изпълнител на главната роля Круз е също така и продуцент на продължението, заедно с Кристофър Макуори и Маршъл Херсковиц.Очакванията са, че снимките на “Джак Ричър 2” ще стартират през първата половина на 2016-та година. ... още »
Разстоянията създават проблеми в не един холивудски брак. Джордж и Амал Клуни обаче имат план как да се с правят с това. „Най-важното в нашия брак е напасването на работните ни ангажименти така, че да не оставаме разделени за по-дълго от една седмица – казва 54-годишния доскорошен заклет ерген.” Що се отнася до щекотливия въпрос за евентуално бебе с 37-годишната му съпруга, старият чаровник го избягва със смях: „Нямам никаква представа по този въпрос.” Вместо да люлее люлка, той предпочита да пътува със съпругата си: „Би ми се искало да отидем заедно с Амал на толкова много места по света. Ако можех да избирам, сега двамата щяхме да сме на мотор в една фантастично градче на име Барселонет във френските Алпи.” Двамата купиха наскоро и къща извън Лондон с чието преобразуване и реставриране са се заели. ... още »
Миналата неделя в САЩ отпразнуваха Деня на майката. Дори някои филмови герои се включиха в събитието с поздрав към най-важната фигура в живота на всеки човек. Райън Рейнолдс пусна в Туитър още една снимка на едноименния си герой от „Дедпул” в костюма му, с който ще го видим във филма.От нея става ясно, че комиксовият герой е намерил начин да се шмугне в болнична стая, където да асистира в раждането на бебе. Съмняваме се, че това е сцена от филма. По-скоро кадърът е специален рекламен трик, целящ да се възползва от популярния в САЩ празник. ... още »
Миналата година Силвестър Сталоун показа третата част от „Непобедимите” на фестивала в Кан. Тази година той се завръща на Лазурния бряг, само че в Ница и то за да представи в Музея на модерното изкуство там свои картини, които е рисувал от 1975 г. до днес.Сред платната има и едно със заглавие „В търсене на Роки”, посветено на най-известния персонаж на екшън звездата. Сталоун споделя, че боксьорът го е вдъхновявал преди, но сега се интересува от други теми: „Няма как да не се чувствам засегнат от това, което гледаме по телевизията или на улицата, затова и картините ми отразяват реакцията ми към днешната действителност. Не съм песимист, но е добре да си задаваме въпроси какво се случва и защо се случва, нали?”От в-к Глобо ... още »