Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
„Природата всичко може!“Мишел дьо МонтенКогато нещата вървят зле, те просто вървят зле. Тази фатална равносметка се отнася с пълна сила за Сан Франциско. Едва стъпил на крака, след като Годзила изпотроши доста от световноизвестните му туристически обекти, градът-герой трябва да понесе нов, опустошителен и съкрушаващ удар от несправедливата съдба. Този път става дума за разлома Сан Андреас, който е реална заплаха и дамоклев меч висящ над главата на най-богатия американски щат.За разлика от почти всички филми-катастрофи, в този случай въпросът по отношение на свличането на земните пластове в Калифорния не е „ако“ или „дали“, а „кога?“. „Сан Андреас“ е сеизмичен разказ за това, което ще се случи, „когато“. Кутсуз работа!“, би възкликнал изключително печеният пилот на хеликоптер Рей Гейнс, член на митичната пожарникарска служба на Лос Анджелис и човек, за когото смъртната опасност е рутинно ежедневие. Най-скъпо платеният актьор на Холивуд (50 милиона долара годишно) Дуейн Джонсън отново е на екрана в апокалиптичното платно на режисьора Брад Пейтън. Нарочно не споменавам прякора му „Скалата“, от уважение към таланта му, работливостта му и размера на бицепсите му, които оправдават въвеждането на триизмерното изображение в киното.Главният персонаж започва ден, отбелязващ една от най-ниските точки на личния му живот – жена му Ема (Карла Гуджино) е приготвила за подпис документите за развод, а дъщеря му Блейк (Александра Дадарио) се готви да последва майка си в Сан Франциско. Още повече, че доведеният й баща е, невероятно богат и почти толкова отблъскващ. И точно в този ден, земята се разтреперва.„Сан Андреас“ е безспорно сред най-сполучливите представители на жанра „филм-катастрофа“. А това е изключително богата и благодатна филмова зона, изградила своите схеми и стереотипи. Кинофеновете без затруднение ще запълнят въпросника със заглавия за сеизми, торнадо, вулкани, бури, цунами, екологични катастрофи, метеоритни заплахи, технологични, самолетни и ядрени инциденти, корабокрушения, пожари, епидемии и нашествия от марсианци. Ако френският философ, цитиран в началото на този текст, живееше днес, той би се замислил дали да не добави „цифровите технологии“ към „природата“.Зрелището е шеметно, красноречиво доказателство за творческа изобретателност и пълен контрол над пикселите. Сценарият е разработка на класическата тема „Природното бедствие като фактор за укрепване на семейната клетка“ и предлага варианти, в които населението на Сан Франциско оцеляло в развалините на падащите небостъргачи, е обречено, с малки изключения, на удавяне.Голяма част от репликите се изчерпват с „Боже, мой!“ и „Гледай, гледай!“ И зрителят не може да не гледа, защото гледката е хипнотична и единствената му инстинктивна реакция би могла да се обобщи с „Не може да бъде!“.Авторите са добавили и паралелна сюжетна линия, в която един сеизмолог (Пол Джамати) дава изчерпателно интервю на телевизионна журналистка, която бълва въпроси. Тази научна част добавя към филма елемента „автентичност“, за да превърне фикцията в почти документален поглед към деня, когато земята ще трепне. Разказът поддържа динамично темпо и периодично дава кратка почивка на зрителя от силно впечатляващите пейзажи.Филмът може да се разглежда и като подробно аудио-визуално напътствие „Какво да се прави в случай на природно бедствие?“. За режисьора Брад Пейтън „Сан Андреас“ е успешен дебют в суперпродукция от този мащаб и той авторитетно се намества до всепризнатия експерт в тази специфична област - Роланд Емерих. Едва ли някой ще оспори, че киното е мощен идеологически лост в услуга на този, който успее да си служи с него. Убеден съм, че брокерските асоциации няма да погледнат на „Сан Андреас“ с добро око, тъй като са налице всички условия за временна криза на пазара на имоти в тази част на Калифорния.В случая не става дума за обичайно фикционално холивудско опустошение а, подобно на „Челюсти“, за реална опасност, вдъхновила апокалиптичната история. И въпреки финала-апотеоз просмукан от патриотизъм и оптимизъм, „Сан Андреас“ не може да не раздруса всеки потенциален кандидат за недвижима собственост в региона. А за зрителя, остава удоволствието от двучасовото триизмерно визуално наслаждение. ... още »
Приключи 68-то издание на филмовия фестивал в Кан. Воденото от Итън Коен и Джоел Коен тазгодишно жури разкри имената на победителите и с награди бяха удостоени заглавия от Мексико, Съединенете щати, Гърция, Франция, Китай, Тайван и Унгария.Режисираната от Жак Одиар криминална лента "Dheepan" получи най-високото отличие на фестивала, "Златната палма", а звездата от "Кошмари на Елм Стийт" и "Мъжете, които мразеха жените" Руни Мара бе наградена за изпълнението си в драмата на Тод Хейнс "Керъл" ("Carol").Голямата награда на фестивала (Grand Prize) беше присъдена на драматичната лента за Холокоста "Синът на Саул" ("Son of Saul"), а победител в категорията "Най-добър режисьор" се оказа китаеца Ху Ксияо-Ксиен.Ето и списъкът с победителите:Златна палма - "Dheepan" (режисьор Жак Одиар)Голямата награда на фестивала (Grand Prize) - "Синът на Саул" (режисьор Ласло Немес)Най-добър режисьор - Ху Ксияо-Ксиен ("The Assassin" - "Убиецът")Най-добър актьор - Винсент Линдон ("The Measure of a Man")Най-добра актриса - Руни Мара ("Керъл")Най-добър сценарий - Мишел Франко ("Chronic")Награда "Camera d'Or" за късометражен филм - "Waves '98" ("Вълни '98); режисьор Ели ДагърНаграда на журито - "Омарът" ("The Lobster"); режисьор Йоргос Лантимос ... още »
Създателят на "Гладиатор" и "Пришълецът" Ридли Скот продължава да бъде един от най-активните режисьори в света на киното. Веднага след като приключи с работата си по миналогодишния библейски епос "Изход: Богове и царе" неуморния Скот насочи вниманието си към научнофантастичния трилър "Марсианецът" ("The Martian").Описван като комбинация между "Робинзон Крузо", "Гравитация" и "Корабокрушенецът", филма черпи вдъхновение от успешния едноименен роман на писателя Анди Уиър, а за изпълнител на главната мъжка роля беше избран носителя на "Оскар" Мат Деймън.За филма и рекламата отпуснат бюджет от над 150 милиона долара и очакванията са, че именно това ще бъде един от тазгодишните хитове на 20th Century Fox. Българската и световна премиера на филма ще се състои в края на месец ноември, a малко по-рано днес от студиото дадоха и официален старт на рекламната кампания.Чрез сайта на списание Empire от Fox разпространиха първите официални снимки от "Марсианецът", на които се вижда преобразения в ролята на астронавт Мат Деймън и част от пустинния пейзаж на планетата Марс.Деймън играе ролята на Марк Уейтни - един от най-добрите астронавти на НАСА, който е изпратен на важна изследователска мисия до Марс. Но след изненадващо силна буря и серия от неочаквания събития Марк е изоставен на червената планета от своя екипаж. Останал съвсем сам в невъзможна за живеене среда той прави всичко възможно да се свърже отново с НАСА и своите колеги.За Мат Деймън това е втори филмов проект (след "Интерстелар") в който той играе ролята на астронавт. Освен него във високобюджетната продукция участват още Джесика Частейн, Кристен Уиг, Чиуетел Еджиофор, Джеф Даниълс, Кейт Мара, Себaстиан Стан, Шон Бийн и Майкъл Пеня.Ридли Скот за филма: "Всяка история за оцеляването е пленителна. За мен това е "Робинзон Крузо" на 21-ви век."За Скот "Марсианецът" е трети филмов проект на космическа тематика след небезизвестните "Пришълецът" и "Прометей". Освен режисьор, 77-годишния ветеран е също така и продуцент на лентата, в партньорство с Майкъл Шейфър ("Зрителна измама") и Саймън Кинбърг ("Х-Мен"). Адаптираният сценарий е дело на Дрю Годарт ("Хижа в гората").Българската премиера на "Марсианецът" ще се състои на 27-ми ноември, 2015-та година. ... още »
Драмата „Паулина” (“Paulina”) на аржентинския режисьор Сантиаго Митре получи най-високото отличие в програмата Седмица на критиката в Кан миналата седмица.Копродукцията между Аржентина, Бразилия и Франция, продуцирана и от Валтер Салес („Мотоциклетните дневници”), разказва за учителката Паулина, която е изнасилена от свои бъдещи ученици. В Седмицата на критиката се състезават само първи и втори филми на режисьори. От в-к Глобо ... още »
Във филма „Жертва на пешка” („Pawn Sacrifice”) Тоби Магуайър е в ролята на гросмайстора Боби Фишер, който е изобразен на първия плакат на многоочакваната драма на режисьора Ед Зуик.Сценарият проследява участието на Фишер в турнира за световната титла по шах през 1972 г. заедно с руския му съперник Борис Спаски (Лив Шрайбър), който се превръща в политическа надпревара между САЩ и Русия в рамките на Студената война.По същото време Фишер започва да страда от психични проблеми. „Жертва на пешка” беше показан миналата година на фестивала в Торонто, но все още не е тръгнал в киносалоните. ... още »
Режисьорката на „Персеполис” Мариане Сатрапи ще режисира „Невероятното пътешествие на факира, който се заклещи в гардероб от Икеа” („The Extraordinary Journey Of The Fakir Who Got Trapped In An Ikea Wardrobe”). Това е екранизация на едноименния роман на Ромен Пуертолас, а Люк Боси е написал сценария за филма.Според анотацията на романа, Аджаташатру Лаваш Пател (който ще бъде изигран от индиеца Дхануш) има една мечта: да си купи най-новия модел легло за факири, който ИКЕА е пуснала на пазара.Приятелите и почитателите му в Индия успяват да съберат пари за самолетен билет до Франция, където има магазини на шведската верига. Аджаташатру попада в Париж с взет назаем копринен костюм и една-единствена банкнота от 100 евро, отпечатана от неговия братовчед и помощник във всички измами.И тъй като тя му е нужна, за да си купи леглото от пирони, находчивият индиец решава да пренощува в ИКЕА. Скрива се в един гардероб, но същата вечер тази мостра е транспортирана в Лондон. От там Аджаташатру попада в Барселона, след това в Рим и после в Триполи. По време на невероятното си пътешествие той вижда разтърсващи неща, за които не е подозирал, и среща хора, които го променят завинаги. ... още »
Роджър Дийкинс, който има 12 номинации за „Оскар” в кариерата си, ще работи отново с режисьора Дени Вилньов след „Затворници” и „Сикарио” – този път по продължението на култовия „Блейд рънър” или „Ловец на хуманоиди”.Дийкинс беше в Кан, където получи наградата на името на Пиер Анженю за постижения в операторската работа.Очаква се снимките да започнат следващото лято, а сценарият вече е написан от Хамптън Фанчър и Майкъл Грийн по идея на Ридли Скот и Фанчнър. Както знаете, Харисън Форд ще се завърне в ролята си от култовия филм от 1982 г., а Райън Гослинг води преговори да застане редом до него. ... още »
Актрисата Ева Мендес пусна в Инстаграм първото си селфи. То обаче има за цел да събере пари за болния от рак Андрю Уилсън Ратън, който е на годинка и половина. 41-годишната актриса е взела присърце борбата на родителите на Андрю за набиране на средства, защото и брат й Карлос страда от същото заболяване. „Това е първото ми селфи и то е посветено на чудесна кауза – написа Мендес. – Благодаря на всички, които подкрепят Андрю и семейството му. Нека заедно помогнем на семейството да осигури на детето необходимото му лечение.” Актрисата, която е майка на 9-месечната Есмералда, сложи снимка и на малкия Андрю в своята страница. ... още »