Как се сбогува човек със спомен? Като освободиш скритата му сила, оставяйки камерата да записва. Шотландската режисьорка Шарлът Уелс намира отговорите в дълбокия емоционален свят на „Под слънцето“, който освен, че получи десетки награди и номинация за „Оскар“, е едва първият ѝ пълнометражен филм. Седмицата се разтяга във вечност, когато Калъм и 11-годишната му дъщеря Софи пристигат в Турция за ежегодната си споделена почивка в края на лятото. Нито един от тях не подозира, че това ще е последният път, в който нещата ще се случват по този начин, преди животът да ги раздели. За щастие, са си донесли и видеокамера. На фона на яркосиньото небе и с позлатена от слънцето кожа, баща и дъщеря създават своя филм, за да можем и ние да преживеем превръщането на споделено настояще в минало.
Савина Петкова за „Little White Lies“
Има още фестивални прожекции на тоталния киномански хит – следващата е на 29 март, сряда, от 19:00 часа в Cine Grand Park Center. После може да бъде видян на 1 април, събота, от 20:30 часа в Кино „Одеон“ и на 7 април, петък, от 18:15 часа в Дома на киното. Не го пропускайте!
Обновеното съдържание ще включва както традиционно обичани, така и популярни в отделните зони на разпространение анимации. ТВ мрежата за децата и техните семейства ще стартира през есента на 2014, като в зоните САЩ и ЕМЕА (Европа, Средния Изток и Африка) премиерата й ще се състои през 2015Днес от Turner Broadcasting обявиха, че втората им по мащаб търговска марка, насочена към детската аудитория – Boomerang - ще бъде преродена като изцяло анимационна световна мрежа за деца и подрастващи. В съдържанието й, освен обичаните от всички класически предавания, ще бъдат включени и съвременни, любими на публиката във всяка от зоните анимации; всичко - в името на забавлението за цялото семейство. Новината днес бе представена в съвместно изявление на Герхард Цейлер, Президент на Turner Broadcasting System International Inc., и Кристина Милър, Президент и Генерален мениджър на Cartoon Network, Adult Swim и Boomerang (САЩ).Телевизионната програма на Boomerang има на разположение най-богатия в света ресурс за анимационни предавания, включващ ТВ и театрални кратки форми, поредици и специални издания от Warner Bros., Hanna-Barbera, Cartoon Network и MGM studios и ще включва водещите и любими на не едно поколение предавания „Том и Джери“, „Looney Tunes“, „Реактивните момичета“ и „Скуби-Ду“. Освен нови поредици, създадени в различни студиа от всички краища на земното кълбо, Boomerang ще представи обновено телевизионно съдържание, като за първи път ще предлага и ексклузивна оригинална продукция в мрежата си от 13 международни канала.“Новото начало за Boomerang в ролята на втори канал-флагман е доказателство за световното му признание,” каза Цейлер. “Изключително горди сме да бъдем свидетели на прераждането на този канал. Неговите стилистика и въздействие са определящи за достойнствата и високото му качество, и му отреждат място сред модерните брандове. Това е поредна стъпка в стратегията ни да продължим изграждането на нашата международна мрежа за деца.”“Boomerang винаги е бил безспорен фаворит на зрители от различни поколения,” каза Милър. “За нас това е уникална възможност не само да дадем нова дефиниция на семейното забавление, но и да обогатим и пренесем на следващо ниво нашето глобално портфолио от продукти за деца и да го позиционираме във всички платформи – също като Cartoon Network."Освен, чрез ТВ екрана, благодарение на който Boomerang влиза в повече от 250 милиона домове, марката ще бъде достъпна и чрез обновени цифрови и мобилни платформи, в това число и уебсайт с нов облик и с нови вълнуващи забавления, игри и интригуващо съдържание, които ще осигуряват на всеки посетител пълно потапяне във вълшебната ú реалност. По-малките почитатели ще се радват на подходящи за възрастта им безплатни игри с любимите им герои, а порасналите фенове ще имат удоволствието да научават любопитни неща за обичаните от тях персонажи и предавания.В анкетата U.S. 2013 Harris Poll, проведена в САЩ, Boomerang бе избрана за най-обичаната от родителите мрежа – тенденция, която продължава и към Септември тази година. ... още »
Благодарение на филмовите си проекти през изминалите 40 години Джери Брукхаймър се превърна в една от най-могъщите и влиятелни фигури в киното. Световните приходи на продуцираните от Брукхаймър заглавия надвишават сумата от 10 милиарда долара, а под неговия надзор са работили холивудски величия като Том Круз, Джони Деп, Никълъс Кейдж, Тони Скот, Майкъл Бей, Ридли Скот, Анджелина Джоли, Уил Смит и Дензъл Уошингтън.71-годишният продуцент продължава да бъде активен участник в света на киното и сред бъдещите му филмови проекти се открояват “Лоши момчета 3”, “Карибски пирати 5”, “Ченгето от Бевърли Хилс 4“ и “Топ Гън 2”.Успешната холивудска кариера на Брукхаймър послужи и за основа на полу-биографичната книга “Jerry Bruckheimer: When Lightning Strikes - Four Decades of Filmmaking”, която бе публикувана в началото на 2014-та година. Дело на небезизвестния автор Майкъл Сингър и съдържаща невиждани досега снимки, “When Lightning Strikes” разкрива интересни факти от задкулисната работа по филмовите проекти на Брукхаймър. Тези факти са подкрепени и от цитати на самия Брукхаймър, които дават още по-ясна представя за разработването на едни от неговите най-големи и успешни игрални ленти.Ето и част от тези цитати:Пърл Харбър (2001)Брукхаймър: “Когато погледна назад мога да кажа, че “Пърл Харбър“ е най-големия филм в кариерата ми. Най-големия и най-трудния за заснемане. Но когато гледаш финалния резултат ставаш свидетел на нещо невероятно. Мащабът е неизмерим и има сцени, които все още продължават да ме впечатляват.Спомням си как докато течаха снимките група оцелели от атаката над Пърл Харбър казаха на мен и Майкъл (Бей): “Искаме да видим този филм. Направете го по-бързо, защото нас скоро няма да ни има.”Отговорността беше голяма. За определен период от време “Пърл Харбър“ беше най-скъпия филм в историята на Уолт Дисни и не е тайна, че аз и Майкъл имахме някои разногласия с началството на студиото. Майкъл искаше да направи по-суров и брутален филм, а от Дисни настояваха, че тази история трябва да бъде гледана и от по-младата публика. Аз лично смятам, че в крайна сметка се получи нещо, което може да задоволи и двете страни.Мисля, че нашето най-голямо постижение в този случай е, че филма се представи много успешно и в Япония. Не искахме да представяме японците като клиширани, безсърдечни нападатели. С помощта на страхотни актьори като Мако, Кари Хироюки Тагава и Юджи Окомуто смятам, че представихме на публиката герои, които са наясно с това, което правят, но са принудени от обстоятелствата да действат по този начин. Японската публика прие филма и това е нещо с което всички ние се гордеем.”Флашданс (1983)Брукхаймър: “Това беше първия филм за MTV поколението. И не се изненадвам от неговото силно влияние върху поп-културата. Ейдриън Лайн (режисьора) знаеше, че работи по нещо специално и направи много компромиси за да създаде филма, който искаше.Хората не знаят, но голям брой сцени останаха на пода на монтажната. Щеше да се получи много по-дълъг филм, но Ейдриън взе правилното решение като отстрани някои подистории и фокусира сюжета единствено върху Алекс Оуенс.Двамата с Дон Симпсън (покойния продуцентски партньор на Брукхаймър) винаги сме били слуги на широката публика. И “Флашданс” беше първия ни истински зрителски успех. Ние не правим филми за критиците и най-хубавото усещане за нас винаги е било да наблюдаваме екзалтираните зрители в киносалоните. Когато хората ръкопляскат, плачат и се смеят тогава знаеш, че си свършил работата си. Такъв беше случая с “Флашданс”.Този филм определено е повратна точка в кариерата ми и мога да кажа, че без него аз едва ли бих направил “Грозна като смъртта” и “Тайните на Беки Б.”.”Карибски пирати (2003)Брукхаймър: “Когато представихме идеята за “Карибски пирати” реакцията беше следната: “Филм за пирати през 2003-та година? Това никога няма да проработи.” Този жанр беше на практика мъртъв. Наложи ми се два пъти да пътувам до Франция за да убедя Джони Деп да участва във филма. В крайна сметка той разбра какво всъщност се опитваме да направим. Но проблемите ни не свършиха с осигуряването на бюджет и актьори.Когато от Уолт Дисни видяха първите заснети сцени с персонажа на Джони всички бяха скептично настроени. Задаваха ни въпроси от рода на “Този герой пиян ли е?”, “Гей ли е?”, “Защо ходи по този начин?”, “Какво не му е наред?”. Никой не беше подготвен за подхода на Джони към ролята и истината е, че аз не бях толкова изненадан от тези реакции. Знаех, че правим нещо експериментално с този жанр и очаквах, че ще има определено противопоставяне. Но напрежението беше навсякъде и имаше опасения, че първия “Карибски пирати” ще сложи край на много кариери. Дори в един момент се наложи да прекратим временно снимките. Всъщност, “Проклятието на Черната перла” щеше да бъде пълен провал ако не бяха Гор Вербински и Джони Деп. Те бяха моите партньори в тази одисея и се бориха всекидневно за филма. Няма да споменавам имена, но имаше доста хора, които бяха твърдо против нашия подход към този проект. Наложи се и двете страни да направят компромиси и да се стигне до определено разбирателство. Сега, разбира се, нещата са доста по-различни. След всички тези години смятам, че в основата на успеха на “Карибски пирати” стоят три неща: героят на Джони Деп, свръхестествените елементи и комедийните моменти. Без всичко това тази поредица нямаше да просъществува.”Армагедон (1998)Брукхаймър: “Обичам историите, които са по-големия от самия живот. “Армагедон“ е глобален филм във всяко едно отношение. Историята има няколко различни слоя и екипа на Хари Стампър е съставен от хора, които всеки един от нас може да срещне на улицата. Те не са супергерои, правят грешки и не са напълно подготвени за подобна мисия.Мисля, че това помогна много на филма. Не става дума само за астероида, а за обикновени хора, които трябва да взимат решения на живот и смърт. На практика това е “Мръсната дузина” в космоса.Що се отнася до този филм от самото начало Майкъл Бей споделяше моите виждани и това ни улесни много. Основната цел беше да направим летен блокбастър, който ще остане в паметта на зрителите. Амбициите ни бяха големи.След снимките работихме всеки ден в монтажната – понякога стояхме и до 2 часа сутринта. Графикът ни беше изключително натоварен и завършихме филма буквално една седмица преди световната му премиера.”Грозна като смъртта (2000)Брукхаймър: “Също както “Флашданс” историята на “Грозна като смъртта” е за момиче от работническата класа, което радикално променя своя живот. През 1997-ма година, след като прочетох статията за бара “Coyote Ugly”, аз бях убеден, че това място може да се превърне в основата на страхотна филмова история. Исках това да бъде филм, който ще накара зрителите да се чувстват приятно – без никакво насилие, без специални ефекти и без преследвания с коли. Колкото и клиширано да звучи “Грозна като смъртта” е филм за мечтите и желанието да направиш нещо значимо. Дълго време търсихме актриси за главните роли и дори мисля, че се срещнахме с всяка 20-годишна актриса в Холивуд. Кастингите бяха най-голямото предизвикателство за нас. Отне ни доста време да намерим правилните актьори, но като цяло създаването на “Грозна като смъртта” беше един много забавен и приятен процес за всички ни. Много хора питат дали ще има продължение, но лично аз смятам, че оригиналния филм е напълно достатъчен.”Топ Гън (1986)Брукхаймър: “Веднага след първата ни среща с Том Круз аз бях убеден, че това младо момче ще стане международна звезда. И “Топ Гън” беше неговата първа голяма стъпка в тази посока. Когато обсъждахме проекта със студийните началници аз казвах, че това ще представлява “Междузвездни войни на планетата Земя”.От 50-те до 80-те години филмите за пилоти на бойни самолети бяха рядкост и не беше лесно да задвижим “Топ Гън”. Прослушахме стотици актьори за главната роля, но когато Том Круз влезе в стаята магията просто се получи. Няма по-хубаво нещо от това да разкриеш таланта на младите изпълнители пред целия свят.Тони Скот беше генерала на снимачната площадка и той успя максимално да се възползва от военната подкрепа. И извлече най-доброто от актьорите. Малко хора знаят това, но по време на сцените в пилотските кабини актьорите носеха кислородните маски, но не говореха. Всички реплики бяха записани по време на пост-продукцията. Работихме не само със сценаристите, но и с военните съветници за да сме сигурни, че диалога и жаргоните ще бъдат напълно автентични.”Лоши момчета (1995)Брукхаймър: “С Майкъл Бей бяхме добри приятели преди да работим по първия “Лоши момчета”. Той засне страхотно видео за “Дни на грохот” и аз знаех, че рано или късно ще работя с него по нещо много по-голямо. Когато започнахме да разработваме “Лоши момчета” аз веднага се сетих за Майкъл и неговия стил. Той беше идеалния кандидат. Още тогава знаех, че той ще постигне огромни успехи в киното.Първоначално в “Лоши момчета” трябваше да участват Джон Ловиц и Дейна Карви, но след намесата на Колумбия Пикчърс нещата се промениха. От студиото искаха Арсенио Хол да изиграе ролята на Майк Лаури, но Майкъл искаше да работи с Уил Смит, който през тези години беше познат единствено като забавния младеж от “Принцът на Бел Еър”.Майкъл, аз и Дон Симпсън настоявахме Уил да участва във филма заедно с Мартин Лоурънс. Химията между двамата беше невероятна. След като получихме подкрепата на Колумбия се наложи да променим изцяло сценария, тъй като вече разполагахме със съвсем различни актьори. И истината е, че голяма част от сцените в първия “Лоши момчета” са импровизирани. Майкъл даде огромна свобода на Мартин и Уил и мисля, че резултата говори сам за себе си.Филмът беше успех за нас, но по малко по-различен начин. Всъщност, от студиото не бяха особено впечатлени от бокс офис приходите, но това, което настина промени всичко бяха продажбите на видеокасети и DVD. Резултатите на “Лоши момчета” надминаха всички очаквания и внезапно се появи тази огромна публика, която настояваше да направим продължение.”Ченгето от Бевърли Хилс (1984)Брукхаймър: “Първият “Ченгето от Бевърли Хилс“ беше проект, която премина през много различни стадии. Ролята на Аксел Фоули трябваше да бъде изиграна от Мики Рурк, но той се оттегли и от Парамаунт Пикчърс искаха да привлекат Силвестър Сталоун.Трябваше да се поизпотим доста за да превърнем проекта в нещо, което ще отговаря на талантите на Еди Мърфи. В началото “Ченгето от Бевърли Хилс“ беше много по-сериозен филм и дори имаше планове за пренасяне на част от действието в Лондон. Но в крайна сметка сметнахме, че би било глупаво да напускаме границите на САЩ и то с филм, който носи заглавието “Ченгето от Бевърли Хилс“.Търсенето на режисьор също беше трудно и с Дон (Симпсън) прекарахме доста време в разговори с Парамаунт Пикчърс. От студиото не искаха да поверяват режисурата на Мартин Брест и самия Мартин не беше сигурен дали иска да работи по филма.Но след няколко месеца и намесата на Еди Мърфи ние вече разполагахме с режисьор и бяхме готови за снимки. Останалото, както казват, е история.”Блек Хоук (2001)Брукхаймър: “Спомням си, че работихме активно по “Блек Хоук“ когато бяхме уведомени, че от Уолт Дисни са се отказали от намерението си да финансират филма. Беше доста неприятно и единственото, което чувах от колегите си беше, “Господи, какво ще правим сега?”Аз знаех, че имаме шанс да работим с Колумбия Пикчърс и се опитвах да намаля напрежението. Ридли Скот беше един страхотен партньор в това начинание и той е една от основните причини за съществуването на този филм. Не е лесно да намериш финансиране за филм, който на пръв поглед е съставен единствено от смъртоносни военни конфронтации и сцени с жестоко насилие.За щастие от Колумбия разбраха какво се опитваме да направим и ни дадоха пълна свобода. Не искахме “Блек Хоук“ да бъде филм-касапница, който разчита само на визуалния спектакъл. Тук става дума за героизъм под огъня, приятелство и саможертва. Да, не можехме да си позволим да отделяме много време за всеки един персонаж и имахме ограничения по отношение на историята. Все пак става дума за събитие, което е ясно документирано и не можеш да просто да разчиташ на въображението си.Имахме всекидневни срещи с представители на военновъздушните сили и тъй като снимахме в Мароко сигурността на техниката и екипа беше на първо място. Използвахме истински, активни хеликоптери и бяхме питани нееднократно, “Кой ще гарантира за сигурността на американската военна техника в Мароко?”, “Колко време ще снимате с тази техника?”По време на тези преговори ми помогнаха взаимоотношенията с няколко хора от Държавния департамент. Година по-рано ние си сътрудничехме по направата на “Пърл Харбър” и благодарение на тези хора ние отново бяхме подкрепени от военните и успешно се преборихме с бюрократичните пречки.“Въздушен конвой (1997)Брукхаймър: “Въздушен конвой“ беше първия филм, който направих след смъртта на Дон (Симпсън). Това е от типа екшън-филми, които най-много ми допадат. Героите са страхотни и актьорите с които работихме бяха просто феноменални. Първоначално сценария на “Въздушен конвой“ не отделяше много време за характерите на персонажите и екшъна беше основната атракция.Аз исках да направим някои промени и да представим на публиката едни по-пълнокръвни и колоритни герои. Всеки един герой от “Въздушен конвой“ би могъл да се сдобие със свой собствен филм. За Саймън Уест това беше първи студиен проект и също както Тони Скот и Майкъл Бей, той успя да пренесе таланта си от света на рекламите в киното. Спомням си как преглеждахме британските реклами и видеоклипове на Саймън и с Майк Стенсън (партньора на Брукхаймър) се спогледахме и си казахме “Да, това е човека, който ни трябва.” ... още »
През пролетта на 2015-та година ще се завъртят камерите на третия игрален филм за приключенията на комиксовия супергерой Капитан Америка. След международния успех на втората част, “Завръщането на първият отмъстител”, очакванията към “Капитан Америка 3” са още по-големи и със сигурност може да се каже, че именно това ще бъде един от най-големите бокс офис хитове на 2016-та година. Крис Евънс се завръща в главната титулярна роля, а негова екранна партньорка най-вероятно отново ще бъде Скарлет Йохансон.От Марвел не крият големите си амбиции по отношение на своята филмова вселена и до 2019-та година ще се състоят премиерите на цели 11 комиксови продукции на студиото. Докато бъдещето на четвъртия филм от поредицата “Железният човек” все още не е ясно неназован източник от Марвел разкри малко по-рано днес, че героя на Робърт Дауни-мл със сигурност ще се появи в предстоящия “Капитан Америка 3”.Това ще бъде третия път (след “Отмъстителите” и “Отмъстителите 2”), в който Железният човек и Капитан Америка ще се появят заедно на екран. Според сайта на списание Variety решението за добавянето на Робърт Дауни-мл към екипа на “Капитан Америка 3” е продиктувано от желанието на Марвел да пренесе на големия екран историята от сериите комикси “Civil War”.Сюжетът на “Civil War” се отличава с това, че на практика превръща Железният човек в отрицателен персонаж, който се изправя срещу Капитан Америка и няколко други супергерои. Важно е да се отбележи, че все още не се знае точно кои части от историята на “Civil War” ще присъстват в третия “Капитан Америка”. От Марвел отказват коментар по въпроса и тепърва се очаква официалното потвърждение за участието на Робърт Дауни-мл в предстоящия блокбастър.Режисьори на “Капитан Америка 3” са създателите на “Завръщането на първият отмъстител” Джо Русо и Антъни Русо, а бюджета за снимки ще надвишава сумата от 150 милиона долара. Подобно на предшествениците си филма ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат.От Марвел обявиха, че “Капитан Америка 3” ще се завърти по световните киноекрани от 6-ти май, 2016-та година. ... още »
В 11 часа днес се проведе първата от серията традиционни пресконференции, отразяващи случилото се предходния състезателен ден на 32 фестивал на българския игрален филм „Златна роза”. По реда на излъчване на прожекциите, пред медиите застанаха екипите на „Корпус за бързо реагиране 2: Ядрена заплаха”, „Живи легенди”, „Съдилището” и „Потъването на Созопол”.Гостуващият екип на „Корпус за бързо реагиране 2: Ядрена заплаха” във Варна бе в състав Станислав Дончев, Башар Рахал и Теодора Дончева. Медиите определиха втората част на филма като дори по-добра от първата и като още една стъпка в пробива в жанровото кино. На въпроса дали екипът планира навлизане в арт проекти режисьорът на филма Станислав Дончев сподели, че човек е длъжен да прави това, което му идва отвътре и дори да сменят жанра, ще бъде отново според техните критерии. В допълнение, Башар Рахал каза, че киното не трябва задължително да те кара да мислиш, а понякога може просто да се забавляваш. Относно заснемането на трета част на филма, екипът смята да изчака по-добри условия за разпространение.На журналистическите въпроси към филма „Живи легенди” отговаряха режисьорът Ники Илиев, ас. режисьорът Александър Николов и Саня Борисова-Илиева. Филмът бе посрещнат изключително положително, което направи впечатление, особено след запомнящата се пресконференция преди две години при представянето на първия филм на Ники Илиев „Чужденецът”, който тогава бе безпощадно коментиран негативно, въпреки че спечели Наградата на публиката. Ники Илиев сподели, че ако трябва да сравни двата филма, то първият, като дебют, се е радвал на спонтанност и смелост, заради липсата на очаквания към екипа. Във втория филм, екипът се е опитал да представи по-дълбок сюжет, по-професионално заснемане, но това е отнело от непринудеността. Ники Илиев разкри, че най-вероятно следващият му филм ще бъде в познатия стил, чиято атмосфера иска да превърне в запазена марка по примера на своите любими Уди Алън и Куентин Тарантино. Екипът на „Живи легенди” сподели, че макар и без субсидия, филмът е постигнал добри финансови резултати като срещу вложените малко над 400 хил. лв. има приходи от 700 хил. лв. Разбира се, част от тях остават за киносалоните и създаването на филм на този пазарен принцип не би било възможно без продуктово позициониране и спонсори.Изключително радушно от критика и медии бе посрещнат екипът на „Съдилището” в лицето на режисьора Стефан Командарев, сценариста Емил Спахийски и Асен Блатечки, изпълняващ главната роля във филма. Те споделиха, че задълбочено са работили по сценария с помощта на външни програми по сценарно развитие. Основната тема на филма не е миналото.Акцентът е към сегашното поколение – това, което се осмелява да задава въпроси на своите родители, като герой на това поколение в „Съдилището” е Ованес Торосян. Асен Блатечки (в ролята на бащата на Ованес), освен че бе поздравен за раждането на второто му дете, получи и висока оценка от критиката за главната си роля във филма, която той самия определи като „най-добрата ми роля в киното”.Блатечки благодари на екипа за предоставената му възможност да играе роля, различна от клишето на лошо момче. Колегата му Рахал се включи сред задаващите въпроси и попита Блатечки каква е ролята, която тепърва иска да изиграе. Асен Блатечки отговори, че му се играят всякакви роли, стига българското кино да дава възможност за това. Премиерата на „Съдилището” ще бъде на 21 ноември, като специални прожекции ще има в Ивайловград и Ягодина, където е заснет филмът. На „Съдилището“ му предстои и дълъг фестивален живот, който започва от фестивала във Варшава.Последните въпроси и коментари бяха по филма „Потъването на Созопол”. Той бе определен от критиката и публиката като арт филм, разглеждащ чрез визуални средства категориите на психоанализата и осъзнатите по-късно вини. Според авторите филмът представя какво се е случило с тяхното поколение от хора, изградили себе си преди промените. Овации получи Константин Занков заради майсторската операторска работа.Днес се очакват прожекциите на филмите: „Вила Роза”, „Още една мечта”, българското предложение за „Оскар“ „Българска рапсодия” и „Буферна зона”. ... още »
Надпреварата и споровете между Миро, Десислава, Наско и Орлин и уникалните изпълнения на колоритни и известни участници са изборът на зрителите в неделя вечерНа 12 октомври в 20.00 часа bTV излъчи поредния епизод от кастингите „на тъмно” на най-гледаното и обичано музикално шоу у нас – „Гласът на България”. Резултатите на това издание на музикалното шоу, според данните на ГАРБ, го затвърждават като категоричен лидер в българския ефир, привличайки близо 50% от цялата телевизионна аудитория (около 1 200 000 зрители), която в неделя вечер е била пред малкия екран. Интересът на аудиторията към събитията на сцената на шоуто нарастват постепенно като пикът на зрителския интерес достига почти 1 милион и 332 хиляди души. „Гласът на България” бележи успех и сред младите зрители на възраст 18-34, както и сред зрителите на възраст 18-49, където аудиторният дял е съответно 44% и 47%. Седмият епизод на шоуто започна от Болград с историята на 21 годишната Светлана Чапразова, която пропътува стотици километри с автобус, за да се яви в „Гласът на България” и да изпее пред треньорите не друго, а „Я кажи ми, облаче ле бяло”. В неделя вечерта зрителите видяха как 35 годишна дама от Пловдив поведе „своята битка” боса и облечена в сватбената си рокля, а Мартен изгуби ума и дума, когато разбра, че дамата е знаела преди него и всички зрители кои ще бъдат треньорите. 20 годишна лекоатлетка, носителка на 62 медала също шашна менторите с таланта си, 53 годишен мъж от Криводол извади глас напомнящ 17-годишно момче, а в края на шоуто на сцената се качи и известният дует Expose.Желаещите за изява на сцената на „Гласът на България”, провокираха до такава степен, че в ефира се чуваха постоянно реплики като: „Въобще няма да злорадствам” - Миро, „Ако никой няма да говори, аз да си я взимам или?” – Наско, „Тази мацка е толкова луда, че ако премине битките ще направи Лейди Гага да изглежда като детска вокална група „Веселите зайчета” – Миро, „Ако бях с тениска, щях да я скъсам” – Деси, „Сега се навря между шамарите” – Орлин и „Не трябва да се подлага на съмнение 6-тото чувство на Деси” – Орлин. ... още »
Джош Хартнет, Тимъти Далтън и Ева Грийн в новата хорър поредица „ВИКТОРИАНСКА ГОТИКА“ / Penny DreadfulHBO: От 7 ноември, всеки петък от 22:05Изследователят на африканския континент сър Малкълм Мъри, американският мистериозен майстор на стрелбата Итън Чандлър и още няколко човека се обединяват, за да се борят със свръхестествени заплахи, надвиснали над Лондон по време на викторианската епоха. Сред тях са някои от най-страховитите герои на световната литература като Виктор Франкенщайн от „Франкенщайн“ на Мери Шели, Дориан Грей от „Портретът на Дориан Грей“ на Оскар Уайлд, Мина Харкър и Ейбрахам Ван Хелсинг от „Дракула“ на Брам Стокър и други.Арън Соркин: Не знаех, че това е краят на „Нюзрум“Светлините са на път да угаснат за поредицата на HBO „Нюзрум“. Драмата, създадена от Арън Соркин и фокусираща се върху измисления новинарски канал ACN, започва последния си сезон (от 10 ноември), чиято история ще бъде стегнато разказана в шест епизода. Соркин обясни за краткия сезон с думите „всичко е заради графика ми“. „Но като се замисля шест е правилната бройка. Не знам какво щяхме да добавим в седми епизод.“Какво се случва във финалните часове? EW разговарят с Арън Соркин за сватби, игри на власт и Twitter скандали. Цялото интервю можете да прочетете тук.HBO ДОКУМЕНТАЛЕН ЧЕТВЪРТЪК:„Светът според Дик Чейни” / The World According To Dick CheneyHBO: 6 ноември, четвъртък от 22:35Филмът представлява портрет на Дик Чейни, смятан да една от най-мистериозните и противоречиви фигури в историята на САЩ. Лентата представлява дълго интервю със самия Чейни, прекъсвано от откъси от новини, коментари на журналисти и биографи. Преди всичко това е един портрет в черно и бяло, който впоследствие получава допълнителни щрихи и тонове от казаното от коментаторите, както и от разказвача зад кадър – гласа на Денис Хейсбърг, някога изиграл президента на САЩ в сериала „24“.Носителката на ОСКАР® Франсис Макдорманд и номинирните за ОСКАР® Ричард Дженкинс и Бил Мъри в НВО минисериала от 4 части„ОЛИВ КИТРИДЖ“ / OLIVE KITTERIDGEHBO: 3 и 4 ноември, понеделник и вторник от 21:05 / 22:05„Олив Китридж“ разказва симпатичната, забавна, но и трагична история на уж кротко градче в Нова Англия, разкъсвано от извънбрачни афери и престъпления, през очите на Олив (Франсис Макдорманд). Тя е учителка по математика, чийто ум и рязко поведение прикриват открито сърце и усет за справедливост. Ричард Дженкинс е в ролята на съпруга на Олив - Хенри. Историята в четири части се простира в период от 25 години. Учителката по математика в гимназията Олив започва връзка с Хенри – добродушния аптекар на града. След това се ражда сина им Кристофър, а междувременно са разказани историите и на други жители на градчето.Джулия Луис-Драйфус и Джеймс Гандолфини в„СПОДЕЛЕНО“ / ENOUGH SAIDHBO: 19 октомври, неделя от 21:05Ева е разведена самотна майка, която работи като масажистка и трудно преживява предстоящото заминаване на дъщеря й за колежа. Точно тогава се запознава с Албърт – симпатичен и забавен мъж, който също скоро ще остане сам в дома си. Връзката им се развива бързо и двамата се разбират с половин дума. По същото време Ева се сприятелява с Мариан – новата й клиентка. Мариан е красива поетеса, която изглежда на Ева почти перфектна, ако се изключи постоянното й мрънкане по адрес на бившия й съпруг. Скоро самата Ева започва да поставя под съмнение връзката си с Албърт. „Споделено“ е интелигентна комедия за това в какви каши попадаме, когато се обвържем отново.„СТАЛИНГРАД (2013)“ / STALINGRAD (2013)HBO: 26 октомври, неделя от 21:05Филмът на Фьодор Бондарчук е епична лента за битката, променила хода на Втората световна война. Група руски войници се опитват да удържан стратегическа сграда в разрушения град срещу жестоката немска армия. Докато са там, те се привързват към две рускини, които са обитавали сградата. Сталинград се превръща едновременно в рай и ад за хората, които го защитават. Единствената „награда“, която получават, е любовта. Как са спечелили, как са се бранели, кои са били и каква тайна са отнесли със себе си – зрелищният филм дава отговори на всички тези въпроси.Венсан Касел, Леа Сейду и Андре Дюсолие във фентъзи-романтиката„Красавицата и звярът“ (2014) / „Beauty and the Beast“ (Aka. „Belle et la Bete“) (2014)HBO: 2 ноември, неделя от 21:05Годината е 1810, а фалирал търговец е принуден да живее в провинцията с шесте си деца. Сред тях е и най-малката Бел – весело и жизнерадостно момиче. По време на опасно пътуване търговецът попада в омагьосано кралство, в което царува Звяра. Последният го осъжда на смърт за това, че е откраднал една от ценните му рози. За да спаси баща си, Бел се предлага на чудовището като жертва. Но в замъка на Звяра Бел не я очаква смърт, а странна приказна атмосфера, сред която живее една душа, търсеща покой. Само Бел има силата да спаси Звяра от ужасното проклятие, което тегне над него. ... още »
Всички жени, които се докоснат до Дон Дрейпър (игран от актьора Джон Хам) от сериала „Момчетата от Медисън авеню”, искат да го съблекат. На много от тях това се отдава, защото той е типичен мачо консуматор на женска плът. Една жена обаче се грижи в продължение на седем години за имиджа му на елегантен талантлив рекламист и неустоим съблазнител – дизайнерката на костюмите на сериала – Джейни Брайънт.С нея се запознавам в Рио де Жанейро, където Джейни е поканена на професионалното събитие на Международния филмов фестивал в Рио (24.09.-08.10.2014) – Рио Маркет, за да изнесе Мастърклас по костюмография. Заедно с журналистката от „Ню Йорк Таймс” и моден консултант Моника Коркоран Харел, тя е авторка на книгата „The Fashion File”, с която двете ни поканват в гардеробната на „Момчетата от Медисън авеню”, където дават съвети на жените как най-добре да изразят себе си чрез модния си стил.По време на дългата сесия от интервюта, които дава след мастъркласа, Джейни Брайънт прилича на героиня от „Момчетата от Медисън авеню” – облечена е в дълга, светло бежова рокля с презрамки, която подчертава предимствата на тялото и преди да се спусне надолу към черните сандали на висок ток, приканва със стегнатото си деколте да се насладим на бюста. Разговорите преди мен се проточват и накрая ми съобщават, че ще мога да интервюирам костюмографката в рамките на пет минути. Но аз се правя, че не виждам знаците, които ми правят да приключвам и открадвам още пет, специално за Синефиш.Foto by Ruano Carneiro, R2FotoВ „Момчетата от Медисън авеню” костюмите са герои сами по себе си.Джейни Брайънт: Така е. И аз винаги съм смятала, че Костюмът е една от звездите в сериала. Според мен, костюмът е отделен герой във всеки филм, но в „Момчетата от Медисън авеню” това се вижда много по-ясно, защото действието се развива в определена епоха, която си има своите специфики по отношение на модата.Костюмите се създават в зависимост от характера на героя. Възможно ли е обратното – художникът на костюми да повлияе върху развитието на героя с идеите си за неговия стил на обличане?Джейни Брайънт: Да, костюмите се създават, за да допълват героите. Моето първоначално вдъхновение идва от сценария. Още докато го чета, започвам да си представям как изглеждат героите. Всяка серия е съставена от много сцени, в които се случват различни неща. Те са моята отправна точка. Спрямо тях се опитвам да създам и костюмите, така че те да отразяват случващото се на героите. И разбира се, както героите се променят, така се променят и костюмите им.„Момчетата от Медисън авеню”Вашата работа в „Момчетата от Медисън Авеню” повлия ли върху развитието на сюжета през различните сезони?Джейни Брайънт: И това се е случвало. Винаги показвах на създателя на шоуто – Матю Уайнър, снимките от пробите на костюмите, които правим на актьорите и понякога той се вдъхновяваше да напише нова сцена във връзка с някоя дреха и персонаж. Когато моделирах спортното яке с шотландско каре на Дон Дрейпър в пети сезон, Матю ми каза, че то пасва идеално в една от сцените с участието на Дон и Меган и че специално ще напише реплика на Меган, с която да привлече вниманието към якето.В четвърти сезон пък Джоан (Кристина Хендрикс), която е олицетворение на елегантността, грациозността и женствеността, се появява в червена рокля. В една от сцените Роджър (Джон Слатъри) й казва: „Облечи роклята, в която изглеждаш като подарък.” Тази реплика отново беше вдъхновена от облеклото на героинята – въпросната коледна рокля в червено с панделка на врата и панделка на гърба. Щом Матю видя снимката от пробите, възкликна: „Ами че тя изглежда като подарък! Ще взема да напиша нещо по този повод.” Нищо чудно – Кристина притежава изключителна естествена красота.„Момчетата от Медисън авеню”Кои бяха най-големите предизвикателства пред вас по време на седемте сезона? Както знаем, със звездите не винаги се работи много лесно.Джейни Брайънт: По принцип е така, само че с актьорите от „Момчетата от Медисън авеню” винаги съм работила много ефективно и с удоволствие. И съм много щастлива от този факт, защото за повечето сериали не може да се каже същото. Също така съм много благодарна за разбирането им и ценя умението им да носят както костюми, които са им по вкуса, така и костюми, които може и да не им харесват кой знае колко. Те се държаха към мен много великодушно.Доволна съм и от факта, че винаги общувах директно с Матю Уайнър по всички творчески въпроси. Аз получавах сценария преди актьорите и знаех много преди тях какво ще им се случи по-нататък. Така те ми се доверяваха в подбора ми на дрехи, дори да не разбираха защо точно такива ще носят.Мисля, че не само за мен работата по сериала беше много специална – това беше необикновено, направо вълшебно преживяване! Разбира се, че имах и много предизвикателства. Работата на художника на костюми е изключително натоварена и изтощителна. „Късите” ми дни продължаваха 12 часа, но обикновено работех по 14-15 часа. А представете си какво е да поддържаш гардероба на толкова огромен актьорски състав! Имате основните герои, после второстепенните герои, после образите, които се появяват само в определен епизод, а накрая и статистите. И понеже спецификата на шоуто е такава, всеки отделен герой трябва да е облечен много внимателно от главата до петите. И не само да е облечен, но и да отговаря на героя си, на развитието на сюжета и на нуждите на всяка отделна сцена. Освен това ние се съобразяваме и с декорите и като цяло с местата на снимки. А аз съм такава – прехвърлям пред погледа си хиляди вратовръзки, докато избера най-подходящата за всеки мъж в една-единствена сцена. Не знам защо сама се изтезавам по този начин, но така работя!Коя е Джейни Брайънт?Джейни Брайънт: Преди „Момчетата от Медисън Авеню” Джейни Брайънт работи по сериала на HBO „Deadwood” (2004), който й носи награда Еми за най-добър художник на костюми. Джейни е израснала в Кливланд, щата Тенеси, където от малка се интересува от мода и прави дрехи на куклите си от старите престилки на майка си. Завършва моден дизайн и работи по специалността си в Париж и Ню Йорк, преди да се установи в Лос Анжелис, за да се впусне в киното и телевизията. През 2003 г. един от филмите, по които работи – „Alien Hunter”, я води в Ню Бояна Студиос в София, от където казва, че пази добри спомени. Днес дизайнери като Вера Уанг, Прада и Марк Джейкъбс споделят, че са се вдъхновявали от дрехите, създадени от Джейни Брайънт. Едновременно с работата си по „Момчетата от Медисън Авеню”, дизайнерката създава и успешна модна линия, вдъхновена от сериала, заедно с Banana Republic. След седем години в света на рекламата от 60-те години, Джейни се опитва да прокара свое модно риалити шоу.„Момчетата от Медисън авеню”Костюмите в „Момчетата от Медисън Авеню” Очевидно Джейни Брайънт не смята, че като художник на костюми в сериал, ситуиран в определена историческа епоха, трябва да се придържа строго към модата от тези години. От това нейните решения за костюмите в сериала само печелят. Джейни комбинира смело, но с усет тенденции от 50-те и 60-те – например модел сако от 50-те и шапка от 60-те. Създаването на стила на Дон Дрейпър е въпрос на прецизен баланс между актуалните за началото на 60-те години тенденции и вечнозеления консерватизъм. Тоналностите на дрехите се променят в зависимост от настроението на сезона или сцената. Например, по време на четвъртия сезон Дон е облечен в подчертано по-тъмни цветове, но когато пътува до Калифорния, се държи доста по-освободено и се облича по-непретенциозно. За Бети Дрейпър (Джанюари Джоунс) Джейни Брайънт се вдъхновява едновременно от Мерилин Монро и Джаки Кенеди. Тя създава за героинята рокли, които да внушават стремежа й към перфекционизъм и ги гарнира често с перли. Джоан Харис (Кристина Хендрикс) винаги знае как да подчертае привлекателните черти от своята външност и неслучайно я виждаме предимно в обгръщащи тялото рокли и костюми, които й придават доста по-различен вид от останалите служителки в рекламната агенция. Пеги Олсън (Елизабет Мос) се превръща постепенно от обикновено и бедно момиче без претенции в уверена работеща жена, като стилът й еволюира с нея. Но нейните поли в предимно пастелни тонове винаги са по-широко скроени, сякаш за да показват по-малко от нея, и рядко ще я видим с по-смело деколте. Дъщерята на Дон и Бети – Сали Дрейпър (Киърнан Шипка) от дете в първия сезон стига до колеж в последния. Нейното израстване и трансформация от малко копие на майка си в млада дама със собствена индивидуалност става най-вече под влияние на Меган (Джесика Паре) – втората съпруга на Дон. А тя, в ролята на секретарка, която зарязва офиса, за да се отдаде на актьорството, е подчертано модерна и гледа винаги да приковава вниманието към себе си. Джейни Брайънт споделя, че някои от костюмите са по неин дизайн. Други открива в различни винтидж магазини или получава, благодарение на своите „агенти” в тях и ги преправя за един или друг персонаж, като малко или много ги променя. За някои от сцените пък са необходими повече от един брой една и съща дреха – като в епизод от трети сезон, в който виждаме Джоан първо в безупречна зелена рокля, след това в същата рокля, напоена с кръв, а накрая – пак в тази рокля, но с изсъхнала кръв.„Момчетата от Медисън авеню”И още за „Момчетата от Медисън авеню”Матю Уейнър разработва идеята за „Момчетата от Медисън авеню” още докато е сценарист на „Семейство Сопрано”. След финала на супер успешния мафиотски сериал, той предлага идеята си за рекламна агенция в Ню Йорк през 60-те години на ХХ век на кабелната телевизия AMC. Пилотният епизод на „Момчетата от Медисън авеню” е гледан от почти един милион зрители юни 2007 г. Следващите сезони на поредицата продължават да печелят не само все повече зрители, но се радват на благоволението на критиката и носят награди на създателя и неговия екип. Сред отличията са три Златни глобуса за най-добър драматичен сериал и един за изпълнителя на главната роля – Джон Хам, три награди "Еми" за най-добър драматичен сериал и три за най-добър сценарий на Матю Уайнър, две БАФТИ за най-добър чуждестранен сериал и др. „Момчетата от Медисън авеню” са номинирани в почти всички категории на наградите "Еми" от тръгването на сериала до днес. Работата на Джейни Брайънт е поощрена с три номинации за "Еми" и носи награда от Гилдията на художниците на костюми през 2009 и 2010 г.от Лора ТрайковаРио де Жанейро ... още »
До края на календарната 2014-та година ще се състоят българските премиери на няколко амбициозни високобюджетни филмови заглавия. Сред тези заглавия се откроява научнофантастичната драма ”Интерстелар”, чиито международен актьорски състав е предвождан от тазгодишния носител на “Оскар” Матю Макконъхи. Режисьор на близо тричасовата лента е Кристофър Нолан, който е познат на киноманите най-вече с работата си по “Генезис” и последните три филма от поредицата за Батман.За направата на ”Интерстелар” бяха похарчени близо 200 милиона долара, а екранни партньори на Матю Макконъхи са Ан Хатауей, Джесика Частейн, Кейси Афлек, Майкъл Кейн и Мат Деймън. Голяма част от идеите във филма са базирани на изследванията на американския физик и теоретик Кип Торн, според когото пътуването във времето не е невъзможно.Освен помощта на Торн създателите на ”Интерстелар” са били вдъхновени и от няколко небезизвестни заглавия от космическия/научнофантастичен жанр. В интервю за списание Empire режисьора Кристофър Нолан разкри имената на филмите и поговори накратко за тяхното влияние върху ”Интерстелар”.Ето ги и тях:2001: Една одисея в космоса /1968/Кристофър Нолан: “В ”Интерстелар” феновете на научната фантастика ще открият много прилики и препратки към “Една одисея в космоса”. Но аз не мисля, че това се отразява негативно на нашия филм. Ако се стараеш прекалено да прикриеш вдъхновенията си тогава ще създадеш нещо, което не е искрено. Филмите и културата около нас оказват влияние на очакванията ни когато гледаме нещо на екрана. Филмите не могат да се правят във вакуум. Всичко е свързано. Ние правим научнофантастичен филм, така че не можем да се преструваме, че “2001: Една одисея в космоса” не съществува. Ще има хора, които ще забележат всяка една прилика между “2001” и ”Интерстелар”, но ще има и хора за които нещата в нашия филм ще бъдат съвсем нови. Единственото, което ние, като кинаджии, можем да направим е да се отнасяме уважително към всичко, което ни вдъхновява.”Пришълецът /1979/Нолан: “Не исках да използваме прекалено футуристична технология. Също както в “Пришълецът” всичко показано в нашия филм е напълно функционално и практично. Това улесни и актьорите. Аз израснах през 70-те и реалистичния подход към “Пришълецът” и първия “Междузвездни войни” остана в съзнанието ми и ми помага когато работя по научна фантастика.”Близки срещи от третия вид /1977/Нолан: “Когато погледнете “Близки срещи от третия вид”, когато погледнете всички филми на Спилбърг - те притежават този страхотен дух, който аз исках да уловя с ”Интерстелар”. Езикът на тези филми е уникален и те притежават това отличително и почти старомодно усещане, което само хора като Спилбърг и Лукас могат да създадат. Също както “Близки срещи от третия вид” в центъра на историята на нашия филм е семейството. Става дума за хора и техните взаимоотношения. Но не представяме това по скучен и назидателен начин. Всичко е напълно реалистично и хората ще съчувстват на героите и техните дилеми. На практика става дума за това, което се случва когато обикновените ни животи се сблъскат с нещо екстремно и фантастично.”Истински неща /1983/Нолан: “Първоначално “Истински неща” не беше издаден на Blu-ray и аз се опитвах всячески да убедя Уорнър Брос да направи нещо по въпроса, тъй като това е един прекрасен филм. Нещата, които са постигнати на живо, пред камерата, са впечатляващи. Отраженията в шлемовете на героите са истински и чрез прожектори и прозорци те постигнаха много. Когато видях всичко това казах, “Момчета, сега за нас ще бъде много по-лесно да направил това”. Така че нямахме извинения да не направим всичко пред камерата. Не исках да разчитаме само на екипа за визуални ефекти. И за щастие в този случай не ни се наложи.”Сред другите заглавия, които са вдъхновили създателите на ”Интерстелар” се открояват конспиративния “Каприкон 1” и хита на Робърт Земекис “Контакт”, в който главната мъжка роля също е изпълнена от Матю Макконъхи.В лентата на Кристофър Нолан, Макконъхи се превъплъщава в образа на Купър – самотен баща на две деца, който изоставя досегашния си начин на живот и заедно с група астронавти и изследователи се отправя на дръзко пътешествие сред звездите. Целта на мисията е да се разбере дали човечеството има бъдеще извън границите на планетата Земя.”Интерстелар” ще се прожектира в IMAX формат, а българската му премиера е насрочена за 7-ми ноември, тази година. ... още »