🎬 Тази седмица (24.03-30.03) с премиерите на големия екран, влизаме в битка с митични същества, магьосници, серийни убийци и супергерои. 🏹🤠
ИНТЕРЕСНО:🧐 1. „Dungeons & Dragons: Разбойническа чест“ е американски фантастичен екшън комедиен филм, базиран на добре познатата ни настолната ролева игра Dungeons & Dragons. 🔥 2. Фокусът на филма „Джон Уик 4“ ще бъде върху нов термин (непознат до момента за зрителя) - „Hagakure“. Какво значи той? Отговора разберете сами. 🤓 3. Феята Виолета в анимацията „Моята непослушна Фея“ е на цели 337 години и по природа е нахална и любопитна фея. Въпреки възрастта си, тя е една от най-младите в света на феите. 👶 4. Интересът към филма „Чалга“ е изключително голям и на трета седмица от излизането му на голям екран, той стана най-гледаният филм за целия уикенд.
Очакваме ви, за една поредна вълнуваща седмица в света на киното! 🎬 💖
🎫 Можете да закупите билети от касите на киното или онлайн от тук -> bit.ly/3ZyZxYO
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв.), 3D (13/*11 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв.), 3D (13/*11лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 3D - 14 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
Британският филмов институт потвърди новината, че на 28 ноември 2014г. шедьовърът на Стенли Кубрик „2001: Една одисея в космоса” отново ще завладее киносалоните. 46 години след официалната премиера на филма, ремастерирани копия ще се завъртят в рамките на програмата „Sci-Fi: Days of Fears and Wonder”, включваща прожекции в над 200 локации из Великобритания. Освен в традиционните мултиплекси и арт салони, БФИ предвижда филмът да достигне до още по-голям брой зрители, благодарение на прожекциите на открито. „2001: Космическа одисея” носи единствения „Оскар” на Стенли Кубрик за цялата му филмова кариера. Статуетката е за специалните ефекти. ... още »
Шон Бийн се присъединява към актьорския състав на новия филм на Ридли Скот „Марсианецът”. Сред останалите звезди в каста са Мат Деймън, Джеф Даниелс, Майкъл Пеня и Джесика Частейн. Снимките ще започнат през декември, а премиерата на филма е замислена за ноември 2015г. Действието се развива около астронавта Марк Уотни, който остава сам на Марс, след като екипажът на неговия кораб се евакуира по време на силна пясъчна буря, смятайки, че Марк е мъртъв. Филмът е по книгата на Анди Уиър, който след няколко неуспешни опита да продаде романа на големи издателства, решава да го публикува на своя сайт. След хилядите положителни отзиви, Уиър пуска книгата в „Амазон” срещу символичната цена от 0,99 долара. ... още »
27-ят филмов фестивал в Токио ще продължи до 31 октомври. Начело на международното жури е режисьорът на „Пазители на Галактиката” Джеймс Гън. 20 заглавия ще се състезават за голямата награда на фестивала и паричната премия от 50 000 долара. Сред претендентите е и българският филм „Урок” на Петър Вълчанов и Кристина Грозева, който вече беше отличен на фестивалите в Сан Себастиян и Варшава. Сред останалите заглавия в конкурсната програма са „1001 грама” на Бент Хамър, „Връзката” на Седрик Хименес с Жан Дюжарден, „Ледена гора” на Клаудио Ноче с Емир Кустурица в главната роля и „Разкъсано сърце” на Хавн де ла Круз с Таданобу Асано. ... още »
„Необходима е обща кауза за спасение на националната култура”, заяви г-н Любен Дилов-син по време на Двудневната конференция на тема: „Добри и лоши практики на българския телевизионен пазар”, организирана от Медиен клъстер – България и Асоциацията на телевизионните продуценти.По време на Конференцията, в която взеха участие представители на водещите продуцентски компании в страната, представители на Съюза за електронни медии, на Обсерваторията за икономика на културата и други, беше постигнат консенсус, че оцеляването на българската филмова и ТВ индустрия минава през провеждането на национална застъпническа кампания за събуждане на политическа воля за цялостна реформа в сектора.В страна с над 40% структурна неграмотност е въпрос на национална политика да бъдат взети спешни мерки за защита на българската култура, в т.ч на българските аудио-визуални произведения, които са част от запазването на културната ни идентичност.„Защо държавата инвестира в образование на кадри, които няма как да се реализират на този пазар?”, „Защо финансирането на киноиндустрията е непостоянно и финансирането често се бави?”, „Защо спря т.нар бум на българските сериали и в настоящия сезон по комерсиалните телевизии не се върти нито един изцяо български авторски сериал?”, „Допустимо ли е в един момент комерсиалните телевизии да инвестират в чужди сериали, защото финалната аритметика излиза по на сметка?”, това са само част от поставените от участниците в дискусията въпроси.„Има възможности за подпомагане на сектора и индустрията, но за това е необходима обща воля и абсолютна подкрепа от всички заинтересовани страни”, заяви г-н Иван Спасов, изп. директор на продуцентска компания „Дрийм Тийм Филмс”. В своята презентация на тема: Кратка теория за оцеляване на българското телевизионно и филмово производство” той акцентира и върху възможните мерки за защита на сектора сред които:• регламентация на прайм-тайма на телевизиите в т.ч определяне на процент от програмното време в прайм-тайма на националните телевизии, който да бъде предназначен за български продукции; • фонд „Кино” - първостепенен разпоредител с бюджетни кредити;• създаване на държавна филмова лотария за подпомагане на киноиндустрията; • държавно финансиране за копиране, дублиране, субсидиране и дистрибутиране, което ще улесни износа на аудио-визуални произведения;• въвеждане на финансови стимули за всички, които инвестират в кино и телевизионната индустрии и др.Сред темите в първия ден на Конференцията беше и продуктовото позициониране като възможност за генериране на по-високи рекламни приходи за телевизионните оператори, за по-качествено представяне на рекламни продукти и ангажираност за продуцентските компании. „Асоциацията на телевизионните продуценти ще инициира съвместна среща с Асоциацията на радио и телевизионните оператори и Асоциацията на рекламните агенции за стартирането на законодателна инициатива в посока регламентиране на видовете продуктово позициониране, разходи при реализацията на продуктовото позициониране и други”, обяви Красимир Ванков, член на Управителния съвет на АТП и собственик на продуцентска компания „Идалго Прадакшънс България”.На 23 октомври, четвъртък, програмата на Конференцията ще продължи с презентации на д-р Диана Андреева, директор на Обсерваторията по икономика на културата и проф. Любомир Халачев, ректор на НАТФИЗ.Следващите тематични дискусии, които Асоциацията на телевизионните продуценти ще организира са посветени на управлението на продуцентски права /на 28 октомври в хотел „Новотел” – София/ и механизмите за насърчаване на местното производство /19 ноември в хотел „Новотел” – София/. ... още »
„За да си добър детектив трябва да имаш късмет и надежден пикочен мехур.”Мат СкудърКласиката в литературата и киното познава различни частни детективи, но в общи линии единственият, който няма разрешително за да упражнява професията си е Мат Скудър. Всъщност, ако се вярва на думите му, той не разследва случаи, а помага на хората, които му се отплащат с подаръци.Главният герой на „Билет за отвъдното” притежава твърде индивидуални черти, за да се впише в сивия поток от ерзаци на Филип Марлоу или Сам Спейд. Неговото място е сред оригиналите, сред първоизточниците. Едновременно с индивидуалността си, Мат Скудър е типичен герой от film noir. Той се сражава срещу привързаността си към бутилката и живее в пълна хармония със самотата си.Нелегалният частен детектив (очевидно идеята за неплащане на данъци е универсална) е навестяван често от спомени за инцидента, който слага край на кариерата му като полицай и преобръща живота му. Към тези щрихи е редно да се добави, че той няма проблеми с компютри и мобифони, тъй като ги е изключил от живота си. По настойчивата молба на свой събрат от сбирките на „Анонимни алкохолици”, Мат Скудър приема да се заеме със случай, за който е по-добре властите да не научат – отвличане на съпругата на крупен наркопласьор. „Билет за отвъдното” е криминален трилър без шеметни преследвания с леки коли накъсвани от автоматична стрелба и скърцащи гуми.Зрителите, които очакват от Лиъм Нийсън ново превъплъщение на комиксовия супергерой Брайън Милс от "Твърде лично" ще останат разочаровани. Неговият Мат Скудър е меланхоличен аутсайдер, антигерой демоде, който всеки момент е на ръба на провала и с това няма да изненада никого. За него следствието е своеобразно изкупление, а не отмъщение.Ритъмът на разказа е по-скоро бавен излъчващ умора и безсъние, но достатъчно наситен с информация, за да държи под напрежение зрителското внимание. Резултатът е особен вид рядко срещано удоволствие от контакт с киното, в което пикселите и изкуствените картинки са без особено значение.Режисьорът Скот Франк пренася действието в 1999 и неговият Ню-Йорк е пълноценен персонаж със собствено настроение и профил - сив, мръсен, прашен, студен, неприветлив, порутен, далеч от блясъка и светския купон. Ефикасността на разказа е в постоянната грижа за прибавяне на допълнителни щрихи и пластове към емоционалния портрет на главния герой, който естествено буди симпатии и известна тъга.„Билет за отвъдното” е изключително стилно издържан хладен поглед към най-тъмните страни на човешката природа. Това е филм за тежко ранен боец, който не се страхува да гледа смъртта в очите. А великолепния Лиъм Нийсън записва Мат Скудър в групата на великите детективи на седмото изкуство. ... още »
Приключенското фентъзи “Дракула: Неразказан” продължава да трупа големи приходи в България. Лентата с Люк Евънс и Доминик Купър остави зад гърба си цели четири премиерни заглавия и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (17-19 октомври) “Дракула: Неразказан” е вкарал в касите на кината 191 209 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера филма е спечелил общо 759 889 лева.Досегашното представяне на 70-милионната продукция е по-добро от това на скорошния “Херкулес” и до седмица и половина границата от един милион лева ще бъде надмината. “Дракула: Неразказан” съдържа в себе си почти всички елементи, които привличат вниманието на родните почитатели на комерсиалното екшън-кино и силното му представяне в България едва ли е изненада за някого. Следващата седмица ще стане ясно дали филма ще има шанса да надмине “Ной” (1.7 милиона лева) и да се превърне в най-успешното заглавие на годината. В световен мащаб лентата е спечелила близо 140 милиона долара. Важно е да се отбележи, че за разлика от повечето съвременни и скъпи екшън-ленти “Дракула: Неразказан” не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. Втората позиция в класацията е за анимацията “Пчеличката Мая: Филмът”, която се изкачва с една позиция нагоре спрямо класирането си от изминалата седмица. За един месец по киноекраните триизмерната лента е натрупала общо 220 005 лева – напълно задоволителна сума за непретенциозна и слабо дискутирана анимация, която не бе подкрепена от агресивна реклама в стила на Уолт Дисни. “Пчеличката Мая: Филмът” се представя по-добре от конкурентния “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” и преди да бъде свален от екраните детския филм ще надмине границата от 300 хиляди лева.“Лабиринтът: Невъзможно бягство” заема трето място, със спечелени за пет седмици по кината 551 411 лева. Младежката лента привлече по-голям брой български зрители от оригиналния “Игрите на глада” и остави в сянката си тазгодишния “Дивергенти”, който бе свален от екраните с приходи от около 260 хиляди лева. За оригинален нетриизмерен филм “Невъзможно бягство” се представя напълно прилично на родна почва и по всичко изглежда, че ще приключи кинопохода си с приходи от малко над 600 хиляди лева. Общо по света филма на Уес Бол е натрупал 252 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.Премиерната драма “Съдията” е на четвърта позиция в класацията. За първия си уикенд в България (17-19 октомври) филма на Дейвид Добкин е натрупал 24 924 лева – очаквано скромен старт за оригинална лента, която е насочена главно към по-възрастната публика. “Съдията” стартира с по-слаби приходи от тези на предишния оригинален нетриизмерен филм на Робърт Дауни-мл. “Път с предимство” (57 714 лева) и едва ли през следващите седмици ще се забележи значително увеличаване на посещаемостта.Подобно на “Не казвай сбогом” и “Преди да заспя” таргет-аудиторията на “Съдията” е ограничена и ясно изразена и лентата няма шанс да изпъкне на фона на далеч по-комерсиални заглавия като “Дракула: Неразказан”. Все пак в този случай достигането на границата от 100 хиляди не би било голям проблем.Петото място е за екшън-трилъра “Закрилникът”, който се върти по кината от един месец насам. За този период от време филма на Антоан Фукуа е натрупал 351 690 лева и с това свое постижение той оставя зад себе си предишните три екшън-заглавия на Дензъл Уошингтън “Неудържим”, “Секретна квартира” и “Два патлака”.Силната конкуренция и изминалото време от премиерата оказаха своето влияние на “Закрилникът” и по всичко изглежда, че лентата няма да приключи представянето си с приходи от над половин милион лева. Все пак за оригинално, нетриизмерно филмово предложение “Закрилникът” се представи достойно на българска почва. Общо по света, екшън-трилъра е натрупал 160 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.“Мисия: Ноември” застава на шеста позиция, със спечелени за десет дни 83 573 лева. За разлика от “Закрилникът” лентата с Пиърс Броснън не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители и досегашното представяне е определено разочароващо. Разбира се, това не е изненадващо, тъй като става дума за заглавие с по-високо възрастово ограничение, което не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. “Мисия: Ноември” е привлякъл в кината най-запалените фенове на жанра, но като цяло българския му кинопоход няма да бъде запомнен с нещо изненадващо.На седмо място е романтичния “Най-доброто в мен”, който за първия си уикенд в България е натрупал 19 561 лева. Писателят Никълъс Спаркс се радва на голяма популярност сред женската аудитория, но поне що се отнася до България филмовите адаптации на книгите му никога не са трупали големи приходи. “Най-доброто в мен” няма да бъде изключение и подобно на “Убежище” и “С дъх на канела” лентата ще остане в сянката на конкуренцията. В най-добрия случай финалните приходи ще се равняват на около 100 хиляди лева.Осмата позиция е заета от крими-драмата “Не казвай сбогом”, която се прожектира в България от три седмици насам. За това време филма с Бен Афлек е вкарал в касите на кината 114 572 лева, което е скромно постижение на фона на големия брой дискусии и стабилната рекламна кампания в интернет и извън него. Мрачните криминални драми с високо възрастово ограничение често са игнорирани на родна почва и подобно на “Мъжете, които мразеха жените” новия филм на Дейвид Финчър не предизвика голямо раздвижване сред масовата публика. Похвално е, че до момента “Не казвай сбогом” е вкарал в кината близо 15 хиляди души, но като цяло бокс офис представянето му може да бъде окачествено като незадоволително.Заснетият в България “Живи машини” е на девето място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 15 340 лева – слаб, но не и изненадващ старт за оригинална европейска лента, която пристигна без много шум в България. Стартовите приходи на “Живи машини” са далеч по-слаби от тези на “Жива стомана” (74 869 лева) и тазгодишния “Робокоп” (89 669 лева). Въпреки големия брой телевизионни реклами през изминалата седмица “Живи машини” не успя да привлече вниманието на по-голям брой зрители и по всичко изглежда, че лентата ще отпадне бързо от родния киноафиш.На десета позиция е анимацията “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти”. За шест седмици на българска почва лентата е натрупала 205 886 лева, което е задоволително постижение на фона на изненадващо слабото й представяне в останалата част от света. “Завръщането на Дороти” е на път да приключи своя кинопоход на българска почва и финалните приходи на лентата ще се равняват на около 220 хиляди лева. Общо по света триизмерната анимация е спечелила едва 18 милиона долара, при бюджет от близо 100 милиона долара. ... още »
Само преди един ден беше оповестена новината, че премиерата на очакваното продължение на хита “Заклинанието” ще се състои през втората половина на 2016-та година. Сюжетът на подготвяната лента ще се фокусира върху паранормалните разследвания на реално съществувалата съпружеска двойка Ед и Лорейн Уорън, а главните роли са отново поверени на Патрик Уилсън и Вера Фармига.Оригиналният “Заклинанието” донесе на студиото Ню Лайн Синема приходи в световен мащаб от над 300 милиона долара и очакванията са, че втората част ще се нареди сред най-големите хитове на 2016-та година. Имайки предвид постигнатия успех не е изненадващо, че от студиото правят всичко възможно за да съберат отново екипа създал оригиналната лента.В продължение на няколко месеца не се знаеше кой ще поеме режисурата на “Заклинанието 2”, на малко по-рано днес от Ню Лайн Синема разкриха, че снимачния процес отново ще бъде надзираван от 37-годишния Джеймс Уан.Освен с работата си по първия “Заклинанието” Уан е известен и като сценарист-режисьор на хитовите хоръри “Убийствен пъзел”, “Мъртвешка тишина” и “Коварен капан”.В момента Уан работи по монтажа на най-новия си филм “Бързи и яростни 7” и по думите му веднага след това той ще насочи вниманието си към “Заклинанието 2” :“Идеите ми за втория “Заклинанието” се родиха в монтажната на “Бързи и яростни 7”. Почивката, която си взех от хорър-жанра, ми позволи да презаредя батериите си. Нямам търпение да разкажа новата история на Ед и Лорейн и да разширя още повече света, който изградихме с първия филм.”Снимките на “Заклинанието 2” ще започнат през лятото на 2015-та година, а бюджета с който ще разполага Джеймс Уан няма да надвишава сумата от 30 милиона долара. Детайлна информация за сюжета все още не се разкрива и поне за момента Патрик Уилсън и Вера Фармига са единствените потвърдени за участие актьори. Има слухове, че от Ню Лайн Синема планират да направят няколко продължения на “Заклинанието”, но все още липсва официален коментар по въпроса.До няколко месеца се очаква да стане ясна и датата през 2016-та година на която ще се състои световната премиера на “Заклинанието 2”. ... още »
През летния сезон на 2015-та година по българските и световни киноекрани ще се завърти научнофантастичния екшън “Терминатор: Генезис”. Високобюджетната продукция с Арнолд Шварценегер е пета поредна част от стартиралата през 1984-та година поредица “Терминатор”, чиито създател е трикратния носител на “Оскар” Джеймс Камерън. Заснетият за едва 7 милиона долара оригинален филм от франчайза се превърна в изненадващ бокс офис успех за създателите си, а влиянието му върху представителите на научнофантастичния жанр продължава да се усеща и до днес.Седем години след дебюта на “Терминатор” Джеймс Камерън направи и директно продължение, в което отново участваха Арнолд Шварценегер и Линда Хамилтън. Заснет с далеч по-голям бюджет, “Терминатор 2: Денят на страшния съд” натрупа в световен мащаб над половин милиард долара и популярността му сред феновете на екшън-жанра продължава да бъде голяма.Влиянието на първите две части на “Терминатор” върху света на киното е все още силно и за да отбележат изминалите три десетилетия от премиерата на оригиналния филм от началството на фестивала American Cinematheque поканиха за разговор Джеймс Камерън и продуцентката Гейл Ан Хърд (която бе една от основните движещи сили зад оригиналната лента).Ето и някои любопитни цитати от разговора:Хърд: “Намирането на пари за първия “Терминатор” беше една тежка битка за нас. 99 души казаха “Не” на този филм. Стотният обаче каза “Да”. Джеймс искаше да работи с Арнолд Шварценегер, но от Orion Pictures (студиото зад лентата) искаха да поверят ролята на О’Джей Симпсън.”Камерън: “От студиото искаха О’Джей и аз буквално трябваше са падна на колене и да моля за Арнолд. След много срещи и уговорки те все пак се съгласиха, но си спомням как шефа на меркетинга ми каза, “Ти не правиш научна фантастика. Това е нискобюджетен филм-експлоатация, който ще бъде забравен една седмица след премиерата си”. От студиото бяха уплашени и отказваха да покажат филма на критиците.”Хърд: “Ако се опитвахме да направим “Терминатор” днес ситуацията щеше да бъде още по-сложна. Сега се поемат все по-малко рискове и е изключително трудно да задвижиш оригинален проект на студийно ниво. Особено проект с амбициозни и дръзки идеи. Ако материала не е вдъхновен от успешен комикс, книга или игра тогава е много трудно да намериш подкрепа.”Камерън: “Идеализмът вече го няма. Няма ги дните в които студията правеха филми само защото някои е казал, “Аз наистина вярвам в този филм. Хайде да го направим”. Стигнали сме до момент в който още преди да бъде завършен сценария от студиото знаят дали филма ти ще направи пари или не. Ако моята по-млада версия се опитваше да направи “Терминатор” през 2014-та година тогава този проект на практика щеше да бъде обречен. Защото това не е история, която е написана в книга и има лоялна публика. Ти тепърва трябва да печелиш публиката и в сегашния свят това никак не е лесно.”Снимките на петия “Терминатор” вече приключиха и от студиото Парамаунт Пикчърс обявиха, че световната премиера на лентата ще се състои на 3-ти юли, 2015-та година.Любопитно е да се отбележи, че за разлика от предишните две части Джеймс Камерън участваше в разработването на сценария и вече се знае, че “Терминатор: Генезис” ще съдържа множество препратки към първите две части от франчайза. ... още »