Българската публика винаги е била привличана от епичното приключенско кино и напълно очаквано най-новия филм на Ридли Скот “Изход: Богове и Царе” оглави родната бокс офис класация. Мащабната библейска продукция остави зад гърба си две премиерни заглавия и съдейки по дебютните й финансови постъпления тя има шанса да приключи кинопохода си в България с приходи от над един милион лева. За първия си уикенд на родна почва (12-14 декември) “Изход: Богове и Царе” е вкарал в касите на кината 259 675 лева, а заедно с предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 321 755 лева.Стартът на 3D-лентата с Крисчън Бейл е по-слаб от този на “Ной” (416 687 лева) и “Сблъсъкът на титаните” (455 644 лева), но въпреки това може да бъде сметнат за напълно задоволителен. Още тази седмица “Изход: Богове и Царе” ще премине границата от половин милион лева, но едновременно с това филма ще се изправи и пред сериозна конкуренция в лицето на гарантирания хит “Хобит: Битката на петте армии”. Независимо дали ще достигне границата от един милион лева “Богове и Царе” със сигурност ще бъде считан за един стабилните бокс офис успехи на зимния сезон. От състоялата се преди четири дни премиера филма на Ридли Скот е натрупал общи световни приходи от 73 915 934 долара.На второ място застава триизмерната анимация “Пингвините от Мадагаскар”, която се върти по кината в България от три седмици насам. За този период от време лентата е спечелила приходи от 831 947 лева и с това свое постижение тя се превръща в най-добре представящата се анимация на 2014-та година.До една седмица и половина “Пингвините от Мадагаскар” ще надмине границата от един милион лева и въпреки неминуемия спад в посещаемостта е само въпрос на време преди филма да детронира “Как да си тренираш дракон 2” от лидерската позиция в класацията за най-успешните анимационни заглавия на 2014-та година. “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 1” застава на трета позиция, със спечелени за близо един месец по кината 853 603 лева. Филмът на Франсис Лоурънс надмина многократно постижението на първата част от поредицата и въпреки силната конкуренция и скорошния значителен спад в посещаемостта (от 56 процента) той все още има шанс да приключи кинопохода си с приходи от над един милион лева. Важно е отново да се отбележи, че “Сойка-присмехулка - част 1” е един от малкото големи студийни продукции от тази година, които не се прожектират в по-скъпия триизмерен формат и това неминуемо оказва влияние на общите приходи. Все пак от гледна точка на бокс офиса филма оправда очакванията и до една седмица ще подобри постижението на предишната част от поредицата “Игрите на глада: Възпламеняване” (с общи приходи от 950 хиляди лева). До момента по света “Сойка-присмехулка - част 1” е натрупал 610 884 991 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 170 милиона.Научната фантастика “Интерстелар” е на четвърто място в класацията. За шест седмици по кината филма с Матю Макконъхи е спечелил 864 699 лева – резултат, който превръща космическата драма в едно от най-добре представилите се оригинални, нетриизмерни заглавия на 2014-та година (заедно с “Люси” и “Дракула: Неразказан”). “Интерстелар” вече подобри постижението на предишния оригинален филм на Кристофър Нолан “Генезис” (общи приходи от 846 хиляди лева) и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи от около 950 хиляди лева. В световен мащаб “Интерстелар” е спечелил 621 752 480 долара, при бюджет за снимки и реклама от 215 милиона долара.На пета позиция е триизмерната анимация “Българ: Филмът”, която за три седмици на екран е натрупала 240 378 лева. Българската лента няма претенции за рекордни финансови постъпления като тези на “Ледена епоха 4” и “Замръзналото кралство 3D” и имайки предвид този факт досегашното й представяне е задоволително. В момента “Българ: Филмът” е второто най-успешно българско заглавие на 2014-та година, след комедийната драма “Живи легенди”. По всичко изглежда, че триизмерния филм ще приключи родното си представяне с приходи от около 320 хиляди лева.Комедията “Шефове гадняри 2” застава на шесто място, със спечелени за три седмици 169 610 лева. Лентата на Шон Андърс се представя по-слабо от другото скорошно продължение “От глупав по-глупав: Завръщането” (427 хил. лева за пет седмици) и със сигурност може да се каже, че доминацията на “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 1” и “Пингвините от Мадагаскар” е една от основните причини за не толкова доброто представяне до момента. По отношение на родния бокс офис “Шефове гадняри 2” няма да бъде запомнен с нещо отличително и в най-добрия случай филма ще бъде свален от екраните с приходи от малко над 300 хиляди лева.Премиерната драмедия “Шантава седмица” заема седма позиция в класацията, като за първия си уикенд в България тя е вкарала в кината 2097 души, а приходите й се равняват на 16 915 лева – очаквано скромен старт за представител на комедийно-драматичния жанр, който въпреки звездния си актьорски състав не бе предшестван от силна международна реклама. Стартът на “Шантава седмица” в родния бокс офис е по-добър от този на “Всичко ни е наред” (14 926 лева), но имайки предвид силната конкуренция, жанровата принадлежност и ограничения брой прожекции на ден филма едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици.“Пътят към Коста дел Маресме” заема осмо място, със спечелени за десет дни по кината 59 545 лева. По отношение на съвременните български кинозаглавия тукашната публика предпочита по-разтоварващи и неангажиращи продукции (като “Мисия Лондон” и “Българ: Филмът”) и затова съвсем не е изненадващо, че романтично-драматичния “Пътят към Коста дел Маресме” не трупа по-големи приходи. Преди да бъде свален от екраните филма на Иван Ничев ще достигне границата от 100 хиляди лева.На девета позиция е “Магия в полунощ”. За десет дни на българска почва филма на Уди Алън е привлякъл вниманието на 10 451 зрители, а приходите му за същия период от време се равняват на 86 604 лева. Алън има своите почитатели в България и “Магия в полунощ” се представя по-добре от предишния филм на режисьора “Син жасмин” (който за същия период от време е спечелил 66 341 лева). Имайки предвид скромните предварителни очаквания “Магия в полунощ” се представя достойно в България и до една седмица филма ще премине границата от 100 хиляди лева.“Измет” застава на десето място, със спечелени за десет дни в България 50 387 лева. Филмът на Стивън Долдри пристигна без много шум в България и затова е похвално, че въпреки това той все пак успя да вкара в кината над 6000 зрители. “Измет” не е от заглавията, които претендират за лидерски позиции и огромни приходи и имайки предвид този факт цялостното представяне на лентата ще бъде сметнато за прилично. Ако не бъде свален преждевременно от екраните филма ще успее (до две седмици) да надмине границата от 100 хиляди лева. ... още »
Няколко месеца след успешния кинопоход на уестърна “Джанго без окови” сценарист-режисьора Куентин Тарантино разкри, че е започнал да работи по графичен роман, който ще служи като директно продължение на филма. Книжната творба на Тарантино се появи на пазара преди по-малко от един месец, а сюжета й обединява световете на титулярния герой Джанго и известния маскиран персонаж Зоро.Приключенията на Зори и Джанго успяха да привлекат вниманието на комикс-феновете и романа бързо се превърна в изненадващ успех за своите създатели. Очевидно повлияни от това постижение от студиото Сони Пикчърс вече са започнали да разработват филмова версия на литературната творба, по която се очаква да работи и самия Куентин Тарантино.Неофициални източници от Сони (цитирани от сайта Business Insider) разкриха, че Тарантино вече е обсъдил проекта с президентката на студиото Ейми Паскал и плана е световната премиера на готовия филм да се състои през 2017-та година.Тарантино (който в момента работи по новия си уестърн “Омразната осмица”) ще бъде един от продуцентите на филма за Джанго и Зоро, но все още не се знае дали той има желание да седне на режисьорския стол. Действието на бъдещата филмова адаптация ще се развива няколко години след случките в “Джанго без окови”. Нуждата от нова работа принуждава Джанго да тръгне отново на път и именно това довежда до запознанството му с Дон Диего де ла Вега – човекът, който защитава бедните като маскирания борец за правдата Зоро.Вега наема Джанго за свой бодигард и не след дълго двамата се оказват в центъра на опасна битка за спасението на местни работници, които са превърнати в роби. Филмовата адаптация не разполага със завършен сценарий и за момента Куентин Тарантино е единствения, чието име се свързва с проекта.Повече детайли за работата и екипа на бъдещия уестърн се очаква да бъдат разкрити през предстоящата 2015-та година. ... още »
На 3 януари се открива ПЪРВОТО ИЗДАНИЕ на „София Филм Фест” в ПАМПОРОВОСъбитието е факт благодарение на съвместните усилия на Арт Фест/София Филм Фест и Пампорово АД, с подкрепата на Националния Филмов Център и програма „Творческа Европа” на Европейския съюз.В рамките на четири дни – от 3 до 6 януари в поливалентната зала на хотел Перелик в кк. Пампорово ще има специални срещи с нови, некомерсиални, световни и български заглавия.Пилотното издание на „София Филм Фест в Пампорово” ще бъде открито в 20,00 часа на 3 януари (събота) с филма „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” на режисьора Стефан Командарев по едноименния роман на Илия Троянов и с музика на Стефан Вълдобрев, който се очаква да бъде представен от неговия продуцент Стефан Китанов, а след прожекцията зрителите ще имат възможност да разговарят с него. „Светът е голям....” е един от най-награждаваните български филми по света. През 2010 бе избран сред 9-те номинации за чуждоезичен „Оскар”, едно от върховите постижения на родното кино. Той има в актива си 30 международни награди, включително 6 награди за най-добър филм (Берген, Вилнюс, Беналмадена, Сатурно, Минск, Калифорния), 4 награди на журито (Варшава, Талин, Беналмадена, Техеран), 2 награди за режисура, 4 награди за най-добър актьор (Мики Манойлович), 10 награди на публиката...„Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” е разказ за съдбата на Алекс, който с помощта на харизматичния си дядо бай Дан предприема пътешествие с тандем и табла в търсене на самия себе си. България, 1980. Безоблачното детство на Алекс в малък провинциален град е помрачено. Милицията изисква баща му да шпионира дядо му бай Дан, местния цар на таблата. Семейството решава да емигрира на Запад. 25 години по-късно Алекс е в немска болница след тежка катастрофа, в която загиват родителите му. Бай Дан заминава за Германия, където отново започва да учи внука си на табла, измъква го от болницата и двамата тръгват на път. По време на това пътуване паметта на Алекс бавно се възвръща, а с нея и желанието му за живот.Вторият филм, предвиден за първия фестивален ден в Пампорово е с начален час 22,00 часа и е сред най-новите български филми, чиято премиера беше в рамките на 18-ия София Филм Фест през март и получи наградата на фестивалната публика – „Последните черноморски пирати”. Представители на творческия екип ще представят филма. Те ще очакват коментари и са готови да отговорят на всички въпроси на публиката.Филмът получи наградата на ФИПРЕССИ в Краков ’13, както и Голямата награда за най-добър документален филм на фестивала в Ереван ’13, а също бе обявен за най-добър документален филм на фестивала Let’s CEE МФФ, Виена ’13. Последните черноморски пирати обитават недостъпен плаж, преживяват с неясни средства и плуват в алкохолни пари и тестостерон. Вече 20 години капитан Иван-Джака и неговият екипаж търсят съкровището, скрито в залива на Карадере. Но те не са сами. Някой друг е надушил съкровището. Когато новините за неизбежния сблъсък достигат пиратския оазис, той започва да се разпада. Съмнения разяждат доверието, конфликти тлеят, напрежението ескалира. Така се ражда една съвременна трагикомедия за съкровищата, които търсим, и тези, които намираме...В 23,30 часа даваме старт на последния филм от първия фестивален ден. Под шокиращото мото „Забрави за любовта!” е време за среща с провокативния, анти-догматичния, разкрепостения Ларс фон Триер, чиито най-нов филм „Нимфоманка” разбунва духовете в киното вече няколко години. Триер има амбицията, и успява по невероятно дълбок, философски начин, да разкаже „поетичната история за еротичното пътешествие на една жена от нейното раждане до 50-ата й годишнина”. Неговата гледна точка е на главната героиня – самообявилата се за нимфоманка Джо, а ролята е поверена на Шарлот Генсбур. Нейни партньори в предизвикателния киноразказ са цяла плеяда от небосклона на холивудското и европейското кино – Стелан Скарсгард, Шая Лебьоф, Джейми Бел, Кони Нилсен, Ума Търман, Крисчън Слейтър, Уилем Дефо и др.Вторият фестивален ден е 4 януари (неделя), който стартира с определения за филм на годината на Международния Freeski филмов фестивал в Монреал - „Almost ablaze”. Филмът е глобално пътешествие, в което изкусната кинематография предава най-авантюристичните ски-стилове на планетата. Публиката буквално се потапя в изживяването.Вторият филм за вечерта е с начален час 21,00 часа - „Ангелският дял” на прочутия британски режисьор Кен Лоуч. Награда на журито, номинация за най-добър режисьор - Кан ’12; Най-добър европейски филм според публиката - Сан Себастиан ’12; Номинация за най-добър композитор - Европейски филмови награди ‘12 – това са само част от признанието за работата на Лоуч.Роби се промъква в родилното отделение при приятелката си Леони, за да прегърне за първи път новородения си син. В този вълнуващ момент Роби си обещава синът му никога да не изпита и част от трудния живот, който е имал. Шансът за промяна идва, когато Роби се запознава с Рино, Алберт и Мо, криминално проявени като него, с които се залавя за необичайно начинание – да отмъкнат няколко бутилки от най-доброто и баснословно скъпо малцово уиски в света. Роби притежава уникална дарба да разпознава вкусовите качества на уискито. Дали това ще промени живота му? Само ангелите знаят...В 23,00 часа започва втората част на предизвикателната творба на Ларс фон Триер „Нимфоманка” – тя е по-мрачна от първата и проследява главната героиня Джо (първо Стейси Мартин, а после Шарлот Генсбур), която на средна възраст губи удоволствието от секса и се отдава на мазохизъм, заплахи и насилие. Джо продължава да разказва историята на единствения си слушател (Стелан Скарсгард), но докато сексът в първия филм е представен като детска игра, сега вече напомня на самоналожено наказание. Джо се подлага на камшичените удари на садо-мазо господар (Джейми Бел) и преследва опасното вълнение от секс с непознати, оставяйки детето си само през нощта... В предпоследния ден на фестивала – 5 януари (понеделник), ще предложим на зрителите специална френска кино-вечер. В 20,00 часа очаквайте филма на Стефан Роблен „А защо да не живеем заедно?”. В актьорския екип са легенди като Джералдин Чаплин, Джейн Фонда, Пиер Ришар, Ги Бедос, Клод Риш и младия Даниел Брюл. Петима дългогодишни приятели - пет различни характера и пет проблема, породени от остаряването. Клод, който винаги е обичал жените, неочакваната двойка Ани и Жан – той политически активист, тя буржоазната традиционалистка, и Жана и Албер – тя феминистка, той политически бонвиван. Сърцето на Клод е по-слабо, отколкото неговата пламтяща страст. На Жан вече не е разрешено да се занимава с хуманитарна дейност – заради възрастта е твърде рисков за застрахователната компания! Ани иска да спечели отново своите внуци. Жана крие сериозна болест. Албер не забелязва, че паметта му прави номера. Решението е обща къща.Петимата се местят да живеят заедно, защото синът на Клод е избрал стая за баща си в старчески дом, дъщерята на Албер е дала кучето му в приют, без да го пита, а никой от петимата не желае все още да се откаже от известна независимост. За да направят общия си живот поне малко по-лесен, Жана наема младия студент Дирк, който се премества с тях в дома на Ани и Жан.Второто френско заглавие за вечерта е „В къщата” на изключителния режисьор Франсоа Озон и е с начален час 22,00 часа. Филмът получи Голямата награда на журито за най-добър филм на фестивала в Сан Себастиан 2012, както и наградата на ФИПРЕССИ от фестивала в Торонто 2012.Шестнайсетгодишно момче се промъква в къщата на свои приятели от курса по литература и разказва за това в есета, които предава на учителя си. В срещата с този талантлив и необикновен младеж учителят преоткрива своя ентусиазъм за работа, но присъствието на момчето в различните къщи ще предизвика поредица от неочаквани събития.В последния фестивален ден - 6 януари (вторник), точно в 20,00 часа е началото на интригуващата черно-бяла приказка „Снежанка”, дело на режисьора Пабло Бергер. Младата Кармен е Снежанка – дъщеря на някогашния славен матадор Антонио Вилялта, който е осакатен по време на корида, а след това губи и съпругата си при раждането на единственото им дете. Кармен е отгледана от баба си – танцьорка на фламенко, страда от тираничната си мащеха, но тайно се обучава за тореадор от баща си, докато мащехата не отнема живота му. За да избегне същата зла участ, Кармен бяга от дома и става част от пътуващата трупа джуджета-тореадори под името Снежанка… Ако „Артистът” е обяснението в любов към последните години на нямото кино в Холивуд, то „Снежанка” отдава почит на пищната европейска мелодрама. Мрачната приказка на Братя Грим е пренесена в романтиката на 20-те години в Испания. Режисьорът Пабло Бергер използва изцяло експресивния потенциал на нямото кино, за да опише златната ера на коридата с помощта на кръвожадно, напомнящо за света на Гоя насилие.От 21,45 часа киноманите ще имат шанса да гледат провокативния документален филм на швейцарския режисьор Маркус Имхоф - „Повече от мед”. Известна е мисълта на Алберт Айщайн: „Ако пчелите измрат до една, на човечеството ще му останат само четири години живот”. През последните пет години милиарди пчели умират без видима причина. Ако техният брой продължи да намалява, това ще доведе до драстични последствия за хората – производството на повече от една трета от хранителните продукти, които консумираме, зависи от растения, опрашвани от пчелите, така че съдбата на пчелните популации е тясно обвързана с човешкото оцеляване.Имхоф, в чието семейство пчеларството е традиция, посещава три континента, за да интервюира пчелари в разследване на причините за изчезването на популациите от пчели, както и в търсене на възможни решения на проблема. Прекрасните снимки в близък план на пчелите в спокойно състояние и в летеж са впечатляващ акцент в документалния разказ. Най-удивителни са детайлите от живота на пчелите, уловени в самите кошери – те работят заедно в перфектна симбиоза за създаването на новата си кралица. Имхоф прекарва много време в търсене на детайли, които да обрисуват изключителната природа на социалната структура при пчелите. Много интересни са епизодите, представящи пчелите в бой или проследяващи различни представители на рояка, които приличат на детски телевизионни герои...Закриваме Първото издание на „София Филм Фест в Пампорово” в 23,30 часа с носителя на Наградата LUX на Европейския парламент за 2013 година – „Краят на омагьосания кръг” на режисьора Феликс ван Хрунинген , който получи наградата на „Europa Cinemas” и наградата на публиката в раздел „Панорама” на Берлинале 2013, а Веерле Бетенс получи признание за своята роля на Европейски филмови награди 2013, където й беше връчена наградата за най-добра актриса.Връзката на Дидие и Елиз е бурна и страстна – любов от пръв поглед. Дидие свири на банджо в блуграс група, живее в каравана в белгийската провинция и се прекланя пред Америка като „страната на свободата”. Елиз има салон за татуировки. Тялото й е покрито с картини – дребни спомени от минали връзки, чиито имена са внимателно подменени с нови татуировки. Скоро двамата стават неразделни. Елиз пее в групата на Дидие. Не след дълго им се ражда дъщеричка – малката Мейбел, заедно с която семейството се нанася в нетипично, но очарователно ремонтирана къща. За съжаление, едва навършила 6 години, Мейбел се разболява много тежко, а Дидие и Елиз реагират по съвсем различен начин. Но Мейбел не им оставя избор и двамата ще трябва заедно да се борят за нея. Дали ще се справят, след като са толкова различни?... „София Филм Фест в Пампорово” е част от международния проект „Операция КИНО” (обща инициатива на фестивалите в София, Истанбул, Сараево и Клуж), който екипът на Арт Фест разработва и реализира от 2010 година. Той включва международния кинофестивал „София Филм Фест” с издания в София, Бургас и Пловдив, регионалните издания на СФФ – в над 20 града, „СФФ на път” и младежкото издание на фестивала – „СФФ за учащи”.Основен мотив на пътуващото издание на София Филм Фест е свързан с ниското ниво на кинопоказа на европейско, българско и алтернативно кино у нас и липсата на киносалони в много населени места в България.„София Филм Фест На Път” цели да представи избрани филми от София Филм Фест в различни градове на България. Програмата се състои от пакет от средно 8-10 заглавия, включително няколко български филма, които ще бъдат представени на публиката от своите създатели. ... още »
Продуцираният от Майкъл Ман “Маями Вайс” се нареди сред най-емблематичните и дискутирани телевизионни сериали на 80-те години. С надеждата да поднови зрителския интерес към историята на детективите Крокет и Тъбс Ман пое режисурата на високобюджетна филмова адаптация на сериала, която се завъртя по кината през 2006-та година. За главните роли в пълнометражния “Маями Вайс” бяха привлечени Колин Феръл и Джейми Фокс, а от студиото Юнивърсъл Пикчърс отпуснаха бюджет за снимки от 135 милиона долара.За съжаление на продуцентите обаче филмовата адаптация на “Маями Вайс” не успя да натрупа очакваните приходи, въпреки звездния актьорски състав, силната рекламна кампания и големия брой почитатели на сериала-първоизточник.Разочароващите приходи от кинопрожекциите (равняващи се на 164 милиона долара) бяха и основната причина поради която от Юнивърсъл Пикчърс не дадоха зелена светлина на планираното от Майкъл Ман директно продължение на филма.Но въпреки финансовия провал на първата филмова адаптация от студиото не са се отказали от марката “Маями Вайс”. Неназован източник от Юнивърсъл (цитиран от сайта LatinoReview) разкри, че в момента се провеждат срещи със сценаристи и се обменят идеи за нова пълнометражна филмова версия на сериала.Все още не се разкриват по-конкретни детайли за новия “Маями Вайс” и една от малкото потвърдени информации е, че Майкъл Ман не участва в разработването на филма и работата по сценария тепърва предстои да започне.Тъй като е все още прекалено рано не се знае кои актьори ще изиграят двете главни роли на детективите от Маями Джеймс “Сони” Крокет и Рикардо “Рико” Тъбс.Според сайта LatinoReview плана на Юнивърсъл Пикчърс е бъдещия “Маями Вайс” да бъде само първата част от нов филмов франчайз.Допълнителна информация за подготвяната криминална лента се очаква да бъде разкрита през първите месеци на 2015-та година. ... още »
През летния сезон на 2011-та година, след близо едно десетилетие изпълнено със слухове и спекулации, от студиото Уорнър Брос потвърдиха официално намерението си да финансират и разпространяват по света продължение на черната комедия “Бийтълджус”. Създателят на оригиналния филм Тим Бъртън ще се завърне отново на режисьорския стол, а работата по сценария е вече към своя край.От своя страна актьора Майкъл Кийтън заяви нееднократно, че със сигурност ще се превъплъти за втори път в култовата роля на призрака Бийтълджус. Благодарение на участието си в актуалния “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството” Кийтън е отново в центъра на медийното внимание и по всичко изглежда, че този негов статут е ускорил работата по “Бийтълджус 2”.По време на интервю за най-новия си филм “Големи очи” режисьора Тим Бъртън заяви, че сценария на втория “Бийтълджус” е почти готов и старта на снимките ще бъде даден в най-скоро време.Бъртън: “Бийтълджус е персонаж, който аз обичам много. Той ми липсва и също така ми липсва работата с Майкъл Кийтън. Той е единствения актьор за тази роля. Работим по сценария и се надявам, че скоро ще започнем да снимаме.”Според непотвърдени източници от Уорнър Брос камерите на “Бийтълджус 2” най-вероятно ще се завъртят в средата на предстоящата 2015-та година. Появилата се преди две години информация за завръщането на другите актьори от оригинала (Алек Болдуин, Уинона Райдър и Джина Дейвис) не беше потвърдена от студиото и поне за момента Майкъл Кийтън е единствения изпълнител, чието име се свързва с проекта.По сценария на “Бийтълджус 2” работи Сет Греъм-Смит (“Тъмни сенки”), който преди няколко месеца заяви, че действието на лентата ще се развива 20 години след събитията в първия филм, а самия Бийтълджус ще се сдобие с по-дълго екранно присъствие.В следващите няколко месеца се очаква да стане ясно кои други актьори ще се присъединят към екипа на продължението. ... още »
Сестрата на Грозната Бети и двойнички на Никол Шерцингер и Дженифър Лопез са три от актрисите, които ще разкрият другото лице на Бевърли Хилс в новия сериал „Подли камериерки” по Нова. Сексапилната Ева Лонгория е продуцент на поредицата, която стартира утре, 16 декември, в 20.00 ч. в ефира на Нова.Сериалът „Подли камериерки” проследява живота на пет красиви и решени да постигнат целта си жени – Марисол, Кармен, Роузи, Зойла и Валентина. Всяка от тях крие своята лична история и подъл план как да превърне мечтите си в реалност.Ролите на петте латиноамериканки са поверени на очарователните Ана Ортиз, Еди Ганем, Розалин Санчес, Даниа Рамирез и Джуди Рейес. Броени часове преди старта на хитовия сериал с двоен епизод в ефира на Нова разкриваме кои са петте дами в реалния живот.Българските зрители познават Ана Ортиз като по-голямата сестра на грозната Бети. В реалния живот актрисата с латиноамерикански и ирландски корени е щастливо омъжена за музиканта Ноа Лебенсон и е майка на две деца. Преди да се насочи към актьорството, тя има и друга страст - балета, изявява се и като певица. Ана Ортиз е отдадена на здравословния начин на живот, а свободното си време разпределя между карането на колело, водните спортове, ездата и… писането на поезия.Сред звездите в сериала е и Еди Ганем, която става известна именно с ролята си на Валентина в „Подли камериерки”. Любопитно е, че самата Ева Лонгория нарича мексиканската актриса „следващата Ева Лонгория”. Мечтата на нейната героиня в сериала е близка и до мечтата й в реалния живот. В поредицата Валентина иска да учи в модно училище, а в реалния живот Еди е отдадена на модата и е моден блогър. Успоредно с модата и актьорството, актрисата активно подкрепя редица благотворителни инициативи.В сериала зрителите ще видят и Розалин Санчес, която наричат двойничката на Никол Шерцингер. Певица, текстописец, модел, актриса, продуцент и писател – така изглежда професионалната биография на знойната пуерториканка.Санчес има зад гърба си много роли и награди – тя си партнира с Дуейн Джонсън в „Игра по план”, с Крис Тъкър и Джеки Чан в блокбастъра „Час пик 2”. След като покорява киното, Санчес се насочва към друга мечта – пеенето. През 2003 година тя издава дебютния си албум Borinqueña и е номинирана за Латинските награди Грами за най-добър видеоклип. Санчес също е омъжена и майка на едно дете.За още една от камериерките казват, че е като две капки вода с друга световна звезда – Даниа Рамирез и Дженифър Лопез. Преди актьорската си кариера актрисата активно се занимава с волейбол и е сред петте най-добри в отбора на университета си. След като завършва обаче, се мести в Лос Анджелис с мечтата да превземе големия екран. Рамирез се снима и в много видео клипове, сред които и на Jay Z. Миналата година тя стана майка на близнаци.В поредицата героините на петте актриси са готови на всичко, за да постигнат целта си в лъскавия и привидно щастлив свят на богатите. Не пропускайте сериала „Подли камериерки” - от утре, 16 декември, всеки делничен ден от 20.00 ч. по Нова. ... още »
„Ида” на Павел Павликовски се оказа големият печеливш на 27-та церемония по връчване на Европейските филмови награди в Рига. Филмът спечели 5 награди като освен че беше обявен за най-добър филм, спечели и наградата на публиката, както и наградите за режисура, сценарий и операторско майсторство.Марион Котияр беше обявена за най-добра актриса за участието си в „Два дни, една нощ” на братята Дарден, а Тимъти Спол взе наградата за най-добър актьор за превъплъщението си в Джоузеф Уилям Търнър в „Г-н Търнър” на Майк Лий. Наградата за най-добра европейска комедия отиде при Пиерфранческо Дилиберто за „Мафията убива само през лятото”. Украинският „Племето” беше отличен с наградата за откритие. За най-добър документален филм беше обявен „Господарят на Вселената”. „Тъмната долина” спечели наградите за костюми и за сценография.„Изкуството да си щастлив” получи наградата за най-добър анимационен филм. Най-добър късометражен филм стана „Пилето” на Уна Гуняк, сред номинираните беше и българският „Чест” на Павел Веснаков. Наградата за цялостно творчество беше връчена на френската легенда Аньес Варда. ... още »
Канадският режисьор Ксавие Долан ще снима своя холивудски дебют през пролетта на 2015-та. Филмът е със заглавие „Смъртта и животът на Джон Ф. Донован” и ще представи влиянието на Холивуд върху живота на обикновения зрител. Сред звездите в актьорския състав ще бъдат Сюзан Сарандън, Джесика Частейн, Кати Бейтс и Кит Харингтън. Снимките ще стартират в Монреал и след това ще се пренесат в Лондон, Маями и Ню Йорк. Долан е сред водещите режисьори в световното кино, въпреки своите едва 25 години. В актива си канадецът има 6 награди от фестивала в Кан, 3 награди „Люмиер” и отличие от фестивала във Венеция. ... още »