Доминик Кобе е филолог, професор в Института за източни езици и цивилизации в Париж, изследовател на мароканското наречие в арабския език „дариджа”. Има издадени множество книги и научни трудове. През 2019 г. дебютира в киното с документалния филм „Пънк завинаги”, който снима в течение на 8 години. Филмът е част от документалната програма на Sofia MENAR.
Как решихте да заснемете филм за пънк сцената в Мароко и как открихте Стоф?
Проучвам ъндърграунд сцената в Мароко от 2005 г. покрай фестивала L’Boulevard, който е представен и във филма. Писала съм книги и материали посветени на новото културно движение „Найда”, което се заражда в страната в периода 2005-2007г. и прилича на испанската „Мовида” от 80-те. Най-близкият превод на английски на „Найда” е “It Rocks!”. Имах щастието да преподавам два семестъра в Казабланка в периода 2006-2007 г. и да преживея разцвета на това движение. Познавах повечето музиканти от алтернативната сцена. Продължих да пътувам до Казабланка по няколко пъти годишно, а през 2010 г. се установих там за две години. Започнах да документирам събитията и през 2010-та на фестивала L’Boulevard открих Стоф, когото може да видите в началото на филма с едни къс червен гребен. Поисках негов контакт, но той нямаше телефон по това време и затова загубихме връзка. Но 6 месеца по-късно отново се срещнахме на един метъл концерт. Продължавах да го снимам, както и да правя кратки клипове, просто за спомен. По това време още не бях решила да снимам филм. Доста по-късно станахме приятели и започна да се заражда идеята за документален филм, в който Стоф да бъде главен персонаж, но покрай него да се представят и други младежи от различни квартали на Казабланка. Тогава се свързахме и с неговия приятел Орлан и заснехме много материал през 2015 г. Започнах да монтирам и да търся продуцент, който да подкрепи филма. През 2017 г. Lardux Films застанаха за продукцията, намерих партньор и в лицето на мароканската компания Pan Production, а по-късно и 2M Television... И при следващото ми пристигане в Казабланка, сестрата на Стоф ми се обади и ми каза, че той е арестуван. Направихме всичко възможно, за да му помогнем, наехме адвокат, който работеше про боно. След като намалиха присъдата му от 15 на 11 месеца, решихме, че ще заснемем финалната част от филма след като излезе на свобода, през март 2018 г. Това означава, че филмът проследява Стоф в периода 2010 – 2018 г.
А с какво се занимава той в момента?
Продължаваме да сме близки. Опитваме да му помагаме в тези трудни времена. Най-важното е да има смартфон, за да може да си комуникираме постоянно. Помагаме му и с продажбите онлайн на разни пънк дрехи и аксесоари, които той изработва. Но е трудно като няма пряк контакт. Той си е същия пънкар, както казахме във филма: „Веднъж пънкар, винаги пънкар!”
Вие сте филолог, може ли да кажем, че мароканският дариджа е един вид пънкът на арабския език?
Много ми харесва идеята за дариджа като пънка на арабския език. Никога не се бях замисляла, но е точно така! Дариджа не е признат за официален език и няма писмени норми, които трябва да се спазват. Постоянно се променя, взима думи от френския, класическия арабски, английския и испанския. Това е основният език на улицата, на пънк и рап музиката... Направи ми впечатление, че с възхода на Найда, младежите припознаха дариджа като техен език. Езикът, който ги обединява. След 2003 г. дариджа придоби различен статут в обещството и започна масово да се използва. Включително и в обществените медии, където преди това се говореше само на класически арабски и френски. Все още не е признат като официален език, но се ползва широко от обществото, което според мен е по-важното.
Как са отразява пандемията върху личния и върху професионалния ви живот?
Като изследовател, аз съм сред малкото щастливци, които могат да продължат да работят въз основа на материалите, които са натрупали през годините. Един от най-интересните проекти, по които работя в момента, е качването на дариджа на електронни устройства. Проблемът е, че не мога да работя на терен. Не съм ходила в Мароко от декември 2019г., което си е дълъг период. Много международни конференции и събития бяха отменени или проведени онлайн. Същото е и с филмовите фестивали. Присъствала съм само на два, всички останали се проведоха онлайн, както Sofia MENAR. Сблъскахме се с нещо, което не сме си и представяли, че съществува, но оцеляваме някак.
„Пънк завинаги” е дебютният ви филм, планирате ли вече да заснемете следващ?
Още съм силно привързана към „Пънк завинаги”. Не мога да мисля за нов проект. Това е първият ми филм, а аз не съм професионален режисьор, мисля си, че мога да му се насладя по-дълго време. Ако започна да снимам нов филм, той отново ще е свързан с Мароко и Казабланка. Но трябва да съм там, за да се появи вдъхновението.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година.
През лятото на 2012-та година беше съобщено, че номинирания за “Оскар” режисьор Питър Богданович ще седне за първи път зад камерата на игрален филм от 11 години насам. Заглавието на подготвяния от Богданович проект беше “Squirrel to the Nuts”, а за изпълнители на главните роли бяха привлечени Оуен Уилсън, Оливия Уайлд и актрисата от “Внедрени в час” Брий Ларсън. Снимките на лентата трябваше да стартират през миналата есен, но поради причини свързани с бюджета работата беше временно прекратена. Питър Богданович, който освен режисьор е и сценарист, продължи да разработва филма си и преди броени часове беше разпространена нова информация за актьорския състав и цялостния статут на продукцията.Поради несъответствия в графиците Оливия Уайлд е била принудена да се оттегли от проекта и нейната позиция е вече заета от звездата от “Приятели” Дженифър Анистън.Заглавието на филма е променено от “Squirrel to the Nuts” на “Така тя е забавна” (“She's Funny That Way”), а снимките се очакват да стартират малко по-късно тази година. Оуен Уилсън е потвърдил намерението си да изпълни главната мъжка роля и лентата ще отбележи неговото второ екранно сътрудничество с Дженифър Анистън след комедийната драма “Марли и аз”.От своя страна Анистън вече е подписала договора за участие и ще се превъплъти в образа на терапевт, чиято майка е приета в център за рехабилитация. Една от сюжетните линии на “Така тя е забавна” ще се фокусира върху проститутка (ролята е поверена на Брий Ларсън), която решава да си намери работа на Бродуей и да промени живота си. Скоро с изненада открива, че в нейния случай е трудно да игнорираш миналото си и двете различни фази от живота й се сблъскват по неочакван начин.Оуен Уилсън ще се превъплъти в ролята на бродуейски режисьор, който се възползва от героинята на Ларсън въпреки, че е женен за звездата на най-новата си пиеса. Освен Уилсън, Брий Ларсън и Дженифър Анистън в “Така тя е забавна” ще участват още Сибил Шепърд, Джейсън Шварцман, Катрин Хан и Юджийн Леви познат най-вече като “бащата на Джим” от хитовата поредица “Американски пай”. Популярните сред феновете на независимото кино Уес Андерсън и Ноа Баумбах ще продуцират комедията заедно с режисьора Питър Богданович.Дженифър Анистън е последната актриса, която се присъедини към проекта (кастингите вече са приключили), а снимачния период ще протече в Ню Йорк Сити. Бюджетът за направата на лентата ще се равнява на около 25 милиона долара.Ако всичко протече по план, “Така тя е забавна” ще тръгне по кината в средата на 2014-та година. ... още »
В рамките на традиционния „Месец на „Оскар”-ите по bTV Cinema”, тази седмица, в три поредни вечери, зрителите на филмовия канал ще могат да се насладят на шедьоври на азиатското кино. Първият филм от тематичната поредица е "Кагемуша”, който ще бъде излъчен в понеделник, 11 февруари, от 21:00 часа. „Кагемуша” е самурайски филм от майстора на този жанр – японският режисьор Акира Куросава. Влиятелният японски военен диктатор Шинген е смъртно ранен, докато атакува една крепост. Преди да умре, неговото последно желание е династията му да оцелее. Секундантите на Шинген забелязват, че един беден крадец на име Кагемуша прилича много на великия военачалник. Те измислят схема да използват Кагемуша като дубльор на Шинген, така че да изглежда, че диктаторът е все още жив. Кагемуша успява да управлява 3 години, като подобрява морала на своите поданици и дори печели битки. Във вторник, 12 февруари, от 21:00 часа, зрителите на bTV Cinema ще могат да гледат отличения с 4 награди „Оскар” филм на режисьора Анг Лий - „Тигър и Дракон”. Лентата проследява историята на великия воин Ли Му Бай, който подарява скъпоценния си меч - легендарно 400-годишно оръжие, известно като Зелената съдба, на своята приятелка Ю Шу Лиен. Същата нощ обаче мечът е откраднат от мистериозен маскиран крадец. Ю Шу Лиен се впуска в отчаяно преследване, а Ли скоро разбира, че маскираният крадец действа в съдружие с някогашния убиец на господаря му. Въпреки това съзира уникален боен талант у крадеца и предлага да го обучава в най-висшите степени на бойните изкуства... Филмът е носител и на 2 награди “Златен глобус”, 4 награди на Британската академия и още редица престижни отличия.На 13 февруари, сряда, от 21:00 часа поредицата „Шедьоври на азиатското кино” ще предложи китайския екшън „Герой”. Филмът разказва за далечни времена преди Христа, когато Китай е бил разделен на седем царства, които се борели за власт. Трима убийци искали да покорят страната, затова кралят обещал власт, пари и автономност на всеки, който успее да победи тримата. Тогава се появил човек с история, която трогнала не само краля, но и хората, история, прекрачила границите на времето, история за един истински герой.Месецът на „Оскар”-ите по bTV Cinema ще продължи до 3 март. През тази седмица зрителите ще видят още спечелилия 2 златни статуетки "Мулен Руж” (14 февруари), "Най-дългият годеж" (14 февруари), "Пришълецът” (14 февруари) и "Пришълците” (15 февруари), "Новият свят” (15 февруари), "Бийтълджус” (16 февруари), "Троя” (16 февруари), "Ледена епоха” (17 февруари) и "Мария Антоанета” (17 февруари)."Оскар” маратонът ще продължи с номинирания 4 пъти "Умирай трудно” (18 февруари), "Отбивки” (19 февруари), премиерната и номинирана в 4 категории лента "Записки по един скандал" (19 февруари), номинирания за 3 "Оскар”-а "Магнолия” (19 февруари), "Двестагодишен човек” (20 февруари), който е с 4 номинации за престижното отличие, носителят на три статуетки "Опасни връзки” (21 февруари), спечелилият 3 "Оскар”-а "Дракула” (21 февруари), "Тренировъчен ден" (22 февруари), "Седем” (22 февруари), "На следващата сутрин” (23 февруари), премиерната лента, отличена с 3 статуетки - "Странният случай с Бенджамин Бътън" (23 февруари), "Обрати” (24 февруари), „Време за мъже” (24 февруари) и премиерния филм "Черният рицар" (24 февруари), който е носител на 2 награди "Оскар”.Останалите заглавия, с които bTV Cinema ще зарадва своите зрители, са "Бъгси” (25 февруари), "Жената ястреб” (26 февруари), номинирания в 11 категории "Пурпурен цвят" (26 февруари), носителят на две награди "Реката на тайните” (27 февруари), "Перфектната буря” (28 февруари), "Бездната” (1 март), "Дони Браско” (2 март) и "Ерин Брокович” (3 март). ... още »
13 години след началото на новото хилядолетие, хората все повече са свикнали да получават информация наготово. В киното, над 90 процента от филмите, които излизат предават своята история възможно най-бързо, повърхностно и конкретно, така че участието на публиката става все по-малко.Зрителят няма възможност да внесе нищо от себе си, не може да се идентифицира със случващото се (поне на по-дълбоко ниво) или да научи нещо ново за себе си. Няма време за осмисляне, а и няма адекватен материал, върху който да размишлява в последствие. С течение на времето, неспирната комерсиализация залива всичко, а пагубните проценти се увеличават. Но както в миналото, така и в настоящето има примери, които се противопоставят на всичко гореспоменато. В тази статия на totalfilm ще покажем кино хитове, които не само не са ни дали всичко наготово, а и са провокирали фенове да разбулят част от мистериите в тях като дадат изцяло нови трактовки на тези така харесвани филми.Матрицата (1999 – 2003)В “Матрицата: Революции”, способностите на Нео от Матрицата се прехвърлят в материалния свят. Той може да “вижда” (въпреки че вече е сляп) и да взривява машини със силата на съзнанието си – което няма никакъв смисъл в контекста на вселената на Матрицата. Но една теория предполага, че внезапните и удобни за сюжета суперсили на Нео са възможни, защото той никога не е излизал от матрицата. Някои феновете смятат, че целия свят, в който Морфей и другите “свободни” хора живеят е отделна Матрица в Матрицата – второ ниво на компютърната програма, която позволява на някои хора да считат, че са избягали. Това перфектно обяснява магическите сили на Нео във “физическия” свят.Генезис (2010)Тотема на Коб, с който различава реалността от съня всъщност не е неговия пумпал, а сватбения му пръстен. В “реалния свят”, Коб сваля пръстена си, но в сънищата, той винаги е с него ...Ако приемем тази теория, края на филма и всички спорове за него се изясняват напълно, защото виждаме ръката му за секунда и ... там няма пръстен.Криминале (1994)Куфарчето от филма съдържа душата на Марселъс Уолъс. Легендата е, че Дявола премахва душата на човек през задната част на главата му. Точно там, Марселъс има лепенка. Комбинацията от куфарчето е 666. Съдържанието блести с неземна красота. Колко по-ясно може да бъде?И все пак, Тарантино признава, че съдържанието на куфарчето е такова, каквото зрителя иска да бъде. В началото е обмислял това да бъдат диамантите, откраднати в “Глутница кучета”, но го е сметнал за прекалено тривиално. Част от останалите предположения на феновете са, че куфарчето може да съдържа:- „Оскара”, който Тарантино иска да спечели (и печели по-късно)- отрязаното ухо на ченгето от “Глутница кучета”- малка атомна бомбаСиянието (1980)Според различни фенове и теоретици, филма на Стенли Кубрик от 1980 е изпълнен с послания относно насилието срещу местните американци. А самият Джак Торънс (Джак Никълсън) е олицетворение на подтисничеството на белите върху местните американци. Още от началото на филма, мениджъра на хотела разказва, че той е построен върху труповете на местни хора, а строителите трябвало да се бият, за да прогонят индианците от мястото. Освен това, целия хотел е декориран с индиански мотиви – закачени украси по стените, глава на бизон и т.н.. Жената и детето на Джак влизат заедно с него в хотела като бели американци, но в последствие се превръщат в жертви – символ на местните американци. На няколко пъти, героят на Джак Никълсън говори за “бремето на белия човек”. За капак на всичко, датата от снимката в края на филма е не друга, а 4-ти юли.007 Координати: Скайфол (2012)Джеймс Бонд не е човек, а кодово име, предавано от един агент на друг с течение на времето.Това точно обяснява защо различните Бондове изглеждат и се държат различно, докато останалите герои (М например) продължава да стареят пред очите на публиката. (но също така е кодово име, което се предава)Почивният ден на Ферис Бюлър (1986)Целият филм се развива в главата на Камерън, а Ферис е продукт на съзнанието на Камерън като точна противоположност на своята собствена депресивна личност. Това обяснява някои от фантастичните елементи на филма (как цяло Чикаго се събира около Ферис) и се вписва много добре с края на филма, където Камерън решава, че трябва сам да отговаря за себе си и вече няма нужда от “Ферис”.Убий Бил част 2 (2004)Когато надписите на филма вървят, на всички герои за които знаем че са мъртви – имената са зачеркнати. Ел Драйвър (Дарил Хана) остава напълно сляпа в караваната с отровната змия, така че тя получава въпросителен знак. Но Бил? Абсолютно нищо. Което означава, че Булката всъщност не го е убила.Тази теория предлага, че Бил се преструва на мъртъв. Все пак, на няколко пъти става ясно, че само Пай Мей успешно е усвоил техниката на избухващото сърце ....Скалата (1996)Героят на Шон Конъри (Джон Патрик Мейсън) от “Скалата” всъщност е Джеймс Бонд. Той е хванат, докато е шпионирал в САЩ, задържан и крит в различни затвори. “Човекът не съществува в САЩ или Великобритания”, казва директора на ФБР – Уомак. Това се връзва с теорията, че Джеймс Бонд е кодово име за различни агенти.Отмъстителите (2012)Целият край на филма следва плана на Локи – безопасно завръщане в Асгард, което всъщност е целта му през цялото време ...Това е една изключително фина постановка за “Тор 2”. Защо ли Локи толкова силно иска да се върне в родината си?Няма място за старите кучета (2007)Антон Чигърх (Хавиер Бардем) е ангел на смъртта, изпратен от Господ да изпълни наказанието му върху хората заради търговията с наркотици. Това би обяснило тоталната безразличност на Чигърх към съдбата на плячката му.Моят съсед, Тоторо (1988) – Тоторо е пратеник на смърттаТеорията предполага, че сладкият и пухкав детски любимец – Тоторо всъщност е пратеник на смъртта. Хората, които могат да го видят във филма или умират, или вече са мъртви. Мей (по-малката сестра) се изгубва и в един момент, тя стои пред статуи Джизо, които обикновено се срещат в Япония по пътища и гробища. Статуите Джизо се считат за пазители на деца, които са починали преди родителите си. Сатсуки (по-голямата сестра) отчаяно започва да търси Тоторо като го вика и по този начин самата тя навлиза в царството на Смъртта. В последните сцени от филма, двете сестри нямат сенки, защото вече не са сред живите. Освен всичко това, на няколко пъти във филма е намекнато, че действието се развива в град Саяма, Япония. През май, 1963 г. в Саяма се е случил инцидент – младо момиче е отвлечено, по-късно изнасилено и убито, след което нейната сестра се самоубива. Имената на двете сестри от филма са Сатсуки (японската дума за месец май) и Мей (английското произношение на май).Блейд рънър (1982)Декард (Харисън Форд) не само е репликант, но той е репликант с имплантирана памет от бивш блейд рънър. По-точно – детектив Гаф (Едуард Джеймс Олмос). Това би обяснило странната връзка, която съществува между двамата. Както и очевидния неприязън на Гаф към Декард. Най-вероятно контузия, породила неговото накуцване го е изкарало от строя и Декард е вкаран в употреба като негов заместник.Играта на играчките (1995)Родителите на Анди се развеждат по време на филма.Тази теория се връзва много добре, след като и за момент не виждаме бащата на Анди, а цялата история се движи напред от нуждата на майката да се премести в по-малка къща. Освен това, добавяме и факта, че Анди е изключително затворено дете. Всичко се връзва!“Глутница кучета” (1992) и “Криминале” (1994)Не само, че “Глутница кучета” и “Криминале” са свързани, но банковият обир от филма се развива в същия ден, в който Джулс (Самюъл Джаксън) и Винсънт (Джон Траволта) от “Криминале” разиграват историята си. Това би обяснило, защо наемниците съвсем спокойно карат из големия град с кола, пропита с кръвта на застреляния Марвин без да срещнат каквато и да е полиция. Всички ченгетата очевидно са заети с нещо друго – обира на бижутерския магазин.Ето и част от останалите големи връзки между двата филма:- Винсънт Вега от “Криминале” и Вик Вега – г-н Рус (Майкъл Медсън) от “Глутница кучета” са братя. За известно време, Тарантино е обмислял да направи филм за тях в главните роли – “Братята Вега”.- В отрязана сцена от “Глутница кучета”, г-н Розов, г-н Бял и готиния тип Еди обмислят да заведат тежко простреляния г-н Оранжев при мед. сестра на име Бони. В “Криминале”, жената на Джими Димик (Куентин Тарантино) e мед. сестра на име Бони.- Жената, която г-н Розов (Стив Бушеми) изкарва от колата по време на преследването с полицаите от “Глутница кучета” е същата жена, която Марселъс Уолъс (Винг Реймс) случайно застрелва, след като е блъснат от Буч (Брус Уилис) в “Криминале”. Актрисата се казва Линда Кей. В “Глутница кучета” тя е вписана в сценария и надписите като “шокирана жена” (shocked woman), а в “Криминале” – “застреляна жена” (shot woman)Робокоп (1987)Робокоп е метафора за Иисус. Въпреки че е изключително жесток, Робокоп има много солидна представа за това кое е правилно и кое е грешно. Освен това, по думите на самия режисьор – Пол Верховен, „Робокоп” разказва за “човек, който е разпънат през първите 50 минути на филма, а след това възкръсва в следващите 50 минути и се превръща в нещо като „суперченгето на света”.”Животът е чудесен (1946)„Животът е чудесен” всъщност е трагедия, а “щастливия край” показва как Джордж Бейли (Джеймс Стюарт) е принуден да се върне на работата си, която мрази.Вместо да носи ведро коледно настроение, филмът всъщност ни казва, че животът обикновено ни принуждава да зарежем мечтите си. Хо хо хо!Нещото (1982)В края на филма, Ар Джей (Кърт Ръсел) подава на Чайлдс (Кийт Дейвид) бутилката уиски и той отпива от нея. Това всъщност е бензин за коктейл Молотов (по-рано във филма няколко пъти става въпрос за взривоопасния коктейл). Истинският Чайлдс би трябвало да различи бензина от уискито и да го изплюе след отпиването, а Нещото няма как да направи разликата, след като не познава вкуса и на двете. Следователно – Нещото се е вселило в Чайлдс.от totalfilmпревод: Стефан Димов ... още »
Заложническата драма на Бен Афлек „Арго" продължава победния си път, след като спечели три статуетки (най-добър филм, най-добър режисьор, най-добър монтаж) на наградите на Британската филмова академия БАФТА.Едва ли някой бе изненадан от поредното признание на Даниъл Дей-Луис за „Линкълн", който спечели приза за най-добра мъжка роля.85-годишната френска актриса Емануел Рива триумфира в категорията за най-добра женска роля във филма „Любов", който бе отличен като най-добър неанглоезичен филм.Кристоф Валц спечели приза за най-добра поддържаща роля за „Джанго без окови", който спечели също наградата за най-добър сценарий.Ан Хатауей пък бе избрана за най-добра поддържаща актриса за изпълнението си в мюзикъла „Клетниците".Малко изненадващо „007 координати: Скайфол" бе отличен за най-добър британски филм, а „Животът на Пи" остана с две награди - за операторско майсторство и за визуални ефекти.Наградата за най-добър британски дебют заслужи документалният "Imposter", който разказва за действителен случай, в който Фредерик Бордин приема самоличността на изчезнало преди три години младо момче.Легендарният режисьор Алън Паркър бе почетен с почетната награда за цялостен принос в киното.Номинираните за награди БАФТА можете да видите тук ... още »
Мат Деймън заедно с режисьора Гюс ван Сант представиха филма „Обетована земя” (Promised Land), участващ в основния конкурс на Берлинския кинофестивал.Лентата можеше да стане режисьорски дебют на Деймън, но в крайна сметка той остана сценарист на проекта и изпълни главната роля в него. Режисьорът Гюс ван Сант, макар и да присъства на пресконференцията, не каза почти нищо, главната роля тук е на Мат Деймън.„Да, наистина се бях замислил над това да режисирам този филм. Но когато научих, че за това се обсъжда на първо място кандидатурата на Гас, реших да работя с него като сценарист и актьор. Познавам го от много години и си имаме доверие”, подчерта Деймън.Той е работил с Гюс ван Сант във филма „Добрият Уил Хънтинг”, за който актьорът получи „Сребърна мечка” през 1998 г. в Берлин, а заедно с Бен Афлек получиха „Златен глобус” и „Оскар” за оригинален сценарий.Деймън е написал сценария на филма заедно с Джон Красински, който също се е снимал в него. Сюжетът на лентата е следният: главният герой Стив Бътлър (Мат Деймън) пристига в малък американски град, за да убеди местните жители да продадат правото за добив на газ в техните селскостопански земи на голям енергиен концерн. Но не всички искат да продават. Представителят на местната екоорганизация (Джон Красински) вдига протест срещу глобализацията и се противопоставя на добива, който може да замърси сериозно земите.Добивът на природен газ днес е една от най-големите бизнес сфери в САЩ, споделя Мат Деймън. „У нас имаше сериозна дискусия, дали си струва да правим филм на тази тема. Но на мен ми се струва, че този въпрос трябва да бъде поставен и на голям екран, защото ние също така трябва да мислим и за бъдещето”, подчерта актьорът.Той сподели, че иска да се занимава със сериозни кинопроекти, които повдигат „екзистенциални проблеми”. В момента Деймън работи в режисьорския проект на Джордж Клуни "The Monument Men". „В този проект на Джордж също така участват Кейт Бланшет, Бил Мъри, Жан Дюжарден - великолепна компания”, каза Мат. На пресконференцията Деймън не можа да скрие радостта си за своя колега Бен Афлек, чиято лента „Арго” е номинирана в няколко категории за „Оскар”, включително за най-добър филм на 2012-а, допълва БГНЕС.63 берлински кинофестивал се провежда от 7 до 17 февруари. В основния конкурс, освен филма на Гюс ван Сант, участват още 18 ленти. ... още »
Американският актьор, режисьор и продуцент Кевин Костнър ще бъде удостоен с наградата Почетен „Сезар” за цялостната си кариера на 22 февруари, когато ще бъдат обявени наградите „Сезар”, смятани на френския аналог на американските „Оскар”, съобщи в комюнике френската Киноакадемия.Кевин Костнър е носител на 7 награди „Оскар” за филма си „Танцуващият с вълци”, включително за най-добър филм и най-добър режисьор, нграда „Златен глобус” и редица други награди за „Робин Худ: Принцът на крадците” и „Бодигард” с покойната Уитни Хюстън, припомня президентът на Академията, френският режисьор Ален Терзиян, пише БГНЕС.Участвал във филми на велики режисьори от които „Съвършен свят” на Клинт Истууд, „Недосегаемите” на Браян де Палма в „Джей Еф Кей” на Оливър Стоун и др. Миналата година Почетен „Сезар” получи британската актриса Кейт Уинслет. ... още »
На 17 февруари от 23:30 часа bTV Cinema ще излъчи 19-ата поред церемония по връчването на „Годишните награди на Гилдията на киноактьорите”, която се състоя на 27 януари тази година в Лос Анджелис.Индивидуални награди получиха Даниъл Дей-Луис (за най-добър актьор за превъплъщението си в образа на 16-ия американски президент в лентата "Линкълн"), Ан Хатауей (за най-добра поддържаща роля в "Клетниците"), Томи Лий Джоунс (за най-добър актьор в поддържаща роля в "Линкълн"). Дженифър Лоурънс бе обявена за най-добра актриса за ролята си в "Наръчник на оптимиста".Наградата за най-добър актьорски състав получи филмът на Бен Афлек „Арго”. Това е поредната награда за филма на младия актьор и режисьор, въпреки че той бе пренебрегнат при номинациите за режисура за наградите "Оскар”. За цялостно творчество беше отличен комикът Дик Ван Дайк, а наградата му връчи Алек Болдуин.Отличия за ролите си в сериали получиха Алек Болдуин, Брайън Кранстън, Кевин Костнър, Клеър Дейнс, Тина Фей и Джулиан Мур. Алек Болдуин и Тина Фей бяха отличени за поредицата "Рокфелер плаза 30". Кевин Костнър отнесе награда за най-добър актьор в сериал или минисериал за "Хетфийлд и Маккой", Джулиан Мур си тръгна с приз за най-добра актриса в сериал или минисериал за "Промяна на играта".Брайън Кранстън стана най-добър актьор в драматичен сериал за ролята си във "В обувките на Сатаната", а Клеър Дейнс получи награда за "Родина".Призът за най-добър актьорски състав в драматичен сериал отиде при “Абатството Даунтън”, а “Модерно семейство” получи награда за най-добра телевизионна комедия. Наградени бяха и “007 координати: Скайфол” и “Игра на тронове”. ... още »
Маги Желязкова, Любомир Милчев-Денди и Иван Ласкин са новите лидери, които ще се борят за доверие в следващите най-демократични избори в новата история на БългарияПървите три епизода на реалити формата „Шатра“ са спечелили вниманието на средно над 22% от всички зрители, направили избора да гледат телевизия по това време. Обратно на практиките при изборните резултати в страната, всеки следващ епизод на „Шатра“ печели по-висок рейтинг. Стартът на „Шатра“ е с рейтинг от 7,2% сред активното население (на възраст от 18-49 години), вторият епизод е със 7.5%, а първият финал отчита 8% рейтинг.Следващите три български звезди, които ще се борят за доверие на ромска фамилия в продължение на 3 дни, ще бъдат подхванати още от врата с конкретни задачи. Всеки от тях ще получи готварска престилка и заръка да покаже най-доброто от готварските си умения. Предизвикателството е голямо, защото точно в деня на пристигането им, ромите посрещат не само звездните си гости, но и ромската Нова година. Като в етнографски музей ще се почуства Денди с пристигането си в дома на ромското семейство Братанови в с.Лесен. Ексцентричният писател предвидливо ще вземе със себе си сребърните си прибори, костюм и копринен халат, както и своя принц Хирохито. Не толкова подготвени ще се окажат останалите му спътници. Ласкин ще носи само нож и фенер, в случай че няма ток, а Маги Желязкова – себе си и удобни дрехи.Единственото емоционално неразположение в приповдигната обстановка ще донесе люляковият цвят на готварската престилката, която ще получи Денди. Нюансът на непретенциозната тъкан ще хвърли в депресивно настроение витиеватия естет, но няма да му попречи да пренасочи творческата си енергия в направата на безупречни по форма кюфтета.И тримата ще бъдат приятно изненадани от своите домакини. Всички в семейството имат средно образование, а една от дъщерите им – цели три висши. Тя е и главата на фамилия Братанови. Анелия е завършила графичен дизайн, а сега учи магистратура – кино и реклама. Тя ще бъде основният домакин на българските звезди и ще разпределя задачите им.Въпреки че романтичната представа на Денди за посрещане с писана каручка, няма да се сбъдне, той бързо ще успее да се адаптира в новата ситуация. Единствената му дилема ще бъде дали да облече копринения си халат, или калъфа от костюма си с цел да поддържа по-висока хигиена в къщата. Външната тоалетна и банята в гаража, изобщо няма да притеснят бившата моделка Маги. Тя искрено ще разказва как на село при баба си е имала същите условия и е свикнала с тях. Ласкин, който стреля с пушка, точно толкова, колкото и с думи, бързо ще стане любимец на мъжете в къщата, показвайки им професионални движения при печенето на скара. Вечерта, българските звезди за първи път ще присъстват на семейно празненство за посрещане на ромската Нова Година. Едно не съвсем приказно начало, в което героите яли, пили и се веселили на първия ден, а през останалите два работили. ... още »