|
ИНТЕРВЮТА
|
Само от кинопоказа си до момента по света „Лудия Макс: Пътят на гнева” е спечелил над 400 млн. долара. Заснет за 157 млн. долара, филмът е от типа продукции, в които числата говорят сами по себе си много. Предвидените за снимки 47 седмици в пустинята на Намибия са редуцирани до 20 заради съкращения на бюджета. Екипът на режисьора Джордж Милър е наброявал 1500 души и е работил без почивка в продължение на 138 дни, превръщайки 4000 сторибордове по сценария във филм. Един човек знае наизуст тези числа и също така може да даде точен отчет за какво са били похарчени всичките 157 милиона долара. Името му е Ийън Смит и той е изпълнителен продуцент на „Лудия Макс: Пътят на гнева”. Във визитната му картичка обаче влизат и небезизвестните „Седем години в Тибет”, „Огнените колесници”, „Александър”, „Студената планина”, „Клопка”, „Мисията”, „Петият елемент”, „Децата на хората” и др.Според него добрият изпълнителен продуцент би трябвало да се появи в първия ден за снимки на снимачната площадка с готов филм в главата си. За „Лудия Макс: Пътят на гнева” той е работил девет месеца преди да удари първата клапа по планирането на всеки разход, който може да бъде направен от режисьора през сценографа до шефа на каскадьорите, например. В Намибия, насред пустинята, хората на родения в Глазгоу Смит са работили като разрешители на проблемите, които възникват, защото винаги има обстоятелства, които не могат да бъдат предвидени.Festival do Rio / Agencia FebreИйън Смит беше сред гостите на Международния филмов фестивал в Рио и бизнес ориентираният Рио филм маркет, за да участва в уъркшоп на тема „Колко струва магията в света на високобюджетните филмови продукции”. След него той даде и специално блиц интервю за Синефиш, макар времето да го притискаше.Вашият уъркшоп беше посветен на цената на киномагията във високобюджетните продукции. Каква е цената, която си струва да бъде платена от един продуцент, за да поддържа баланса между творческата страна на работата и все пак да привлече колкото се може повече зрители в салона?Най-големият разход във всеки филм са хората. За тях отиват около 60 процента от всички разходи, независимо от мащаба на филма. По-големите продукции са по-амбициозни в целите си, разбира се. И за тях са необходими повече средства. Но трикът е в това да не харчиш повече средства от наистина необходимото и да си прецизен във влагането им. Важно е не да търсиш евтиното, а да намираш това, което не е скъпо. Разбира се, продуцентът се старае да не плаща твърде много на хората и разчита на една много силна организация. Всеки трябва много добре да знае каква е позицията и задачата му. Обикновено има едно число, на което се равнява цената за производството на един филм. Има и друго число, на което се равнява сумата, която може да бъде получена от постъпления на целия аудиовизуален пазар, на който ще бъде предложен филмът. Изпълнителният продуцент решава уравнението между тези две числа.Ако ми дадете какъвто и да е сценарий, аз ще го анализирам и ще ви изляза с предложение: този сценарий може да бъде заснет за еди-колко-си пари, ако привлечем този режисьор и тези звезди. Но ако знаете, че разпространителите, например, или кината не биха проявили желание да се заемат с такъв тип филм и да му дадат достатъчно прожекции, за да си възвърне разходите, трябва да промените бюджета си. Моята работа е да вървя назад – от крайните потребители към създателите на филмите, за да реша правилно въпросното уравнение, така че то да донесе печалби, а не загуби.В едно интервю Джордж Милър обяснява, че силният феминистичен образ на Император Фуриоза (Чарлийз Терон) някак си се е случил от самосебе си по време на снимките. В сценария тя не е била описана точно по този начин, но по време на снимките е еволюирала. Какво прави един женски образ потенциално добро вложение за един продуцент?Мисля, че той не е имал предвид точно това. Джордж от самото начало си представяше Фуриоза като катализаторът на промените в историята. Тя е героинята, благодарение на която сюжетът върви напред. Миналата седмица се видяхме с него в Лондон и той говореше именно по тази тема. Феминистичната гледна точка е нещо чудесно, но Джордж твърди, че не е гледал на „Лудия Макс: Пътят на гнева” като на феминистки филм. Той искаше героинята да е силна личност, да. И Чарлийз разви неговата идея, както би направила всяка добра актриса на нейно място. Тя се труди много, за да изиграе героинята си по начин, че нещата да не придобият твърде силна политическа окраска. Но ако се вгледате във филма, ще видите, че силата на женското начало в комбинация със силата на мъжкото начало постига победата на надеждата. Това е силното послание на филма.Festival do Rio / Agencia FebreА какво бихте могъл да споделите за втората част на „Лудият Макс: Пътят на гнева”?Той със сигурност ще бъде заснет. И не само той. Джордж има в главата си не един, а два проекта за Фуриоза и Лудия Макс. Преди да се заемем с тях обаче ще заснеме малък независим филм, за да си почине и да изчисти съзнанието си. Но ние разполагаме със сюжетите на тези проекти и след въпросния малък филм ще се заемем с разработването им.Ето и рецептата на Ийън Смит за успешен филм от гледната точка на изпълнителния продуцент, споделена на уъркшопа му в рамките на Рио филм маркет: Преди всичко, изпълнителният продуцент трябва да прочете и внимателно анализира сценария, за да разбере какъв тип магия ще предложи на публиката и какъв е контекстът. По време на работата по продукцията той трябва да си задава от гледна точна на зрителя въпроса: защо в крайна сметка този филм трябва да бъде заснет? Ако вярва в проекта, трябва да се гмурне в него с цялото си сърце, като помни обаче, че да продуцираш, означава да работиш в постоянно „военно положение”. Трябва да планира, докато проблемите се превърнат в ежедневие, което може да бъде лесно предвидено. И да помни, че никой филм не се получава по начина, по който е бил планиран. Предизвикателствата при реализацията на един филм не зависят от неговите мащаби. За да се справи с тях, човек е добре да си припомня какво го е насочило към кариера в кинобизнеса. Продуцентът не е шефът на всички останали във филмовата продукция – той е този, който защитава творците, работещи в нея, контролира предвидените разходи и спомага за това продукцията да върви напред. Продуцентът трябва да е наясно със своите силни и слаби страни преди да подпише какъвто и да било договор. Както и да разбере много добре какво иска режисьорът като краен продукт. Един продуцент никога не се кара с режисьора, защото той е творческият мотор на филма и има нужда от безрезервна подкрепа. Продуцентът никога не крещи на своя екип, защото изгуби ли веднъж доверите им, пътят към успешния финал се осейва с много повече препятствия. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Сред множеството опити да се модернизират романите на Джейн Остин за съвременната публика, този изглежда най-шантав – „Гордост и предазсъдъци и зомбита” („Pride and Prejudice and Zombies”). В него Викторианска Англия е наситена със зомбита в следствие на чумна епидемия. В ролите на ухажващите се и ненавиждащи се Елизабет Бенет и Мистър Дарси са Лили Джеймс и Сам Райли, а около тях са Бела Хийткоут, Лена Хеди, Чарлс Данс и Суки Уотърхаус. Сценарист на филма е Сет Греъм-Смит. Позабавлявайте се с трейлъра, в който петте сестри Бенет трепят зомбита, вместо да бродират. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Ужасяващият документален филм „Дъщеря на Индия” („India’s Daughter”) на Леси Ъдуин, който е посветен на зловещото масово изнасилване и убийство на 23-годишната Джиоти Сингх в автобус в Делхи през 2012 г., е забранен за показ в Индия, но се сдоби със силни поддръжници в САЩ. Мерил Стрийп заяви миналата седмица, че се надява той да бъде номиниран за „Оскар”. Тя била толкова ужасена от него, че „когато го гледах за първи път, после просто не съумях нищо да кажа.” Този вторник Шон Пен също демонстрира подкрепата си за филма, представяйки го на прожекция в Бевърли Хилс с думите: „Никога не съм бил сигурен, че филмите са значимо нещо, докато не гледах този." ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Няколко месеца след като дългоочакваното продължение на „Medicine for Melancholy” – „Лунна светлина” („Moonlight”) на Бари Дженкинс привлече вниманието на продуцентската компания на Брад Пит План Б, то се сдоби и със солиден актьорски състав в лицето на Наоми Харис, Андре Холанд и Махершала Али. Тримата ще бъдат заобиколени в поддържащи роли от младите си колеги Алекс Хибърт, Джейдън Пайнър, Аштън Сандърс, Треванте Роудс, Джарел Джером и Джанел Моне. Сценарият на филма е по пиесата на Тарел МакКрейни „На лунна светлина чернокожите момчета изглеждат сини”, която е носителка на множество награди, и разказва за трима млади цветнокожи американци в Маями, които се опитват да се държат настрана от наркотиците. Снимките вече стартират в Маями. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Сет Роугън и Евън Голдбърг навлизат в света на телевизионните продукции след като успяха да продадат идеята си за ситком с 30-минутни епизоди на Фокс. Заглавието му е „Гражданинът Флойд” (“Citizen Floyd”). Действието ще се развива на работното място на няколко души и ще има заигравки на политически теми, екшън и съспенс. Комедията ще бъде заснета само с една камера. Роугън и Голдбърг ще бъдат изпълнителни продуценти на проекта, с чийто сценарий ще се заеме Дан Стърлинг („Интервю”). В момента Роугън и Голдбърг са заети с работа по „Съседи гадняри 2”, но след приключването му ще се посветят на телевизионния си проект. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Миналата седмица стана ясно, че режисьорът Лен Уайзмън и продуцентът Лоренцо ди Бонавентура са продали на Туенти сенчъри фокс идеята за филм, който ще разкаже предисторията на Джон Маклейн преди „Умирай трудно”. Въпреки че публиката не прояви кой знае какъв интерес към новината, Брус Уилис, оригиналният Джон Маклейн, е много щастлив от нея. „Това е много добра идея и аз се радвам за нея – казва той. – Готино е замислено – ще можем да се върнем назад във времето, както и да продължим напред.” Според идеята на Уайзмън, Уилис ще има участие във филма в сцени, които ще ни показват настоящето на ветерана полицай. Кой обаче ще изиграе ролята на младия Маклейн? „Все още не знаем – потвърждава Уилис, който е сред продуцентите на филма. – Да се надяваме, че ще е някой с дебела глава.” ... още »
|
|