След петгодишно отсъствие, любимите на малки и големи вездесъщи жълти разбойници се завърнаха на големия екран и родните зрители се стекоха в кината, за да изживеят най-забавната им и пакостлива лудория до момента, а резултатите не закъсняха.
За изминалия уикенд Миньоните 2 е бил гледан от над 37 хил. зрители и с приходи от над 400 хил. лева се нарежда на първо място в класацията за най-касов дебют за анимация, както за тази година, така и от началото на пандемията. Филмът освен това задминава глобалните хитове Топ Гън: Маверик и Джурасик свят: Господство, като бележи втория най-голям премиерен уикенд за 2022 г., изпреварван единствено от Доктор Стрейндж в Мултивселената на лудостта.
В световен мащаб резултатите на Миньоните 2 са не по-малко впечатляващи – филмът изпревари прогнозите на специалистите, регистрирайки общи приходи от над 200 млн. щатски долара, с което защити позицията на анимационния франчайз като най-касовия в историята.
В Миньоните 2 вездесъщите мъници предлагат безценната си „помощ“ на едва 12-годишния, но вече порядъчно проклет Гру, който крои пъклен план да се превърне в най-великия злодей в историята. Филмът е своеобразно завръщане към корените за Illumination и предлага сърцата история с много хумор, екшън, музика и редица попкултурни препратки.
Изпълнен с редица поп-културни препратки и закачки, много музика, неспирен екшън и най-вече със забележително чувство за хумор, Миньоните 2 предлага свежа и оригинална история със сърце и душа, по подобие на ранните филми на Illumination, които превърнаха студиото в еталон за качественото кинозабавление, а миньоните в едни от най-колоритните и обичани герои на всички времена.
Миньоните 2 идва в родните кина озвучен на български език, като гласът на един от най-ярките и шеметни образи във филма принадлежи на известния комик и телевизионен водещ Николаос Цитиридис. За първи път обаче, зрителите у нас ще имат възможност да се насладят на Миньоните 2 и в оригиналния му език, на специални субтитрирани прожекции в избрани киносалони.
Предвождан от оригиналните автори на франчайза, Миньоните 2 е продуциран от създателя и изпълнителен директор на Illumination Крис Меледандри и дългогодишните му сътрудници Джанет Хийли и Крис Рено. Филмът е режисиран от завръщащия се към поредицата Кайл Балда (Аз, проклетникът 3, Миньоните), а ко-режисьори са Джонатан дел Вал (Сами вкъщи) и Брад Ейбълсън (Семейство Симпсън). Убийственият 70-тарски саундтрак е дело на легендарния музикален продуцент и носител на „Грами“ Джак Антонов. Освен Николаос Цитиридис, в озвучаването на филма се включват Петър Бонев, Станислав Пищалов, Ана-Мария Лалова, Василка Сугарева, Мариета Петрова, Георги Спасов, Явор Караиванов, Димитър Тодоров, Симона Нанова, Димитър Тодоров и др.
Добавяме щипка проклетии към лятото с шеметното приключение Миньоните 2 - вече в кината на 2D, 3D и 4DX.
В началото на 90-те години компаниите Sega и Nintendo бяха безапелационните лидери в създаването и разпространението на конзоли за видеоигри. Конкуренцията между двата технологични гиганта е и в основата на все още непубликуваната книга “Конзолни войни: Sega, Nintendo и битката, която олицетвори едно поколение”. Творбата на писателя-сценарист Блейк Харис ще бъде пусната на книжния пазар през месец август, тази година, и според самия автор тя се фокусира върху “титаничната борба за надмощие между две компании, която промени завинаги света на видеоигрите и положи основите на глобална индустрия с рекордни приходи и огромно влияние в развлекателния бизнес”.Реакцията от страна на Холивуд не закъсня и преди броени часове официален представител на студиото Сони Пикчърс разкри, че книгата на Блейк Харис ще бъде адаптирана за големия екран. Сценаристи и режисьори на все още неозаглавената лента ще бъдат популярния комик Сет Роугън (“Позабременяла”) и неговия дългогодишен партньор Евън Голдбърг (“Това е краят”).Правата за филмиране на “Конзолни войни” са закупени от небеизвестния продуцент Скот Рудин (“Социалната мрежа”), който ще работи по проекта заедно с екипа на Сони Пикчърс и писателя Блейк Харис. Все още няма избрани актьори и готов сценарий, но според слуховете Сет Роугън е изявил желание да изпълни една от главните роли.Подробни детайли за сюжета на подготвяната филмова адаптация все още не се разкриват и за момента единственото, което се знае е, че сюжета ще се фокусира върху задкулисните интриги и бизнес-решенията, които са взети в разгара на конкуренцията между Sega и Nintendo. Сет Роугън и Евън Голдбърг все още не са подписали договор със Сони Пикчърс, но неофициално са потвърдили намерението си да режисират лентата. Смята се, че кастингите за главни роли ще започнат едва след като продукцията разполага с напълно завършен сценарий.Имайки предвид натоварените графици на Роугън и Голдбърг снимките на филмовата версия на “Конзолни войни” най-вероятно ще започнат през 2015-та година. За момента от Сони Пикчърс отказват коментар по въпроса. ... още »
“Спомените са тук и ме удрят в слепоочията.Трябва да оцелея, за да разкажа.” - Рити Пан Едва ли някой ще оспори, че в съвременния си аспект понятието “кино” покрива твърде широка територия. От десетките музейните инсталации, през диапозитивите за глобалното затопляне на Ал Гор, до камерите за наблюдение във франчайза “Паранормална активност”, киноизказът постоянно търси нови измерения. “Липсващото изображение” на френския режисьор от камбоджански произход Рити Пан е оригинално продължение на експериментите в областта на разказа, обединяващ изображение, звук и много емоции. Премиран в категорията “Особен поглед”, на миналогодишния фестивал в Кан, той е в надпревара за “Оскар” за чуждоезичен филм. В конкуренцията на останалите заглавия, “Липсващото изображение” има сравнително слаби шансове за успех, но това не омаловажава значението на неговата силно въздействаща оригиналност, която вълнува и обърква зрителя. Личното ми мнение е, че в категорията за документални творби той може да се надява високото академично признание. Става дума за автобиографичен филм, в който авторът се връща в своето детство в Пном Пен. Този период съвпада с годините на кървавата диктатура на Пол Пот и червените кхмери. Въоръжени с огнестрелно оръжие и комунистически идеи, те завземат властта и подлагат на идеологическа обработка и геноцид населението на Камбоджа. Цифрите са шеметни и трудни за преглъщане, но за зрителя в кинозалата, те са статистика и историческа справка. За 13-годишния Рити Пан те са лична трагедия и откраднато детство. През 1975, той е интерниран със семейството си в изправителен лагер, за да бъде превъзпитан в духа на азиатското тълкувание на пролетарската идеология. В оризищата тийнейджърът е свидетел на трагичната кончина на близките си и на десетки други свои сънародници работещи до изнемога в съпровод на военни маршове и патриотични химни.Години по-късно, Рити Пан (днес той е на 50 години) започва да търси снимкови и филмови документи за тази мрачна страница от историята на страната си. Архивите, дотолкова доколкото ги е имало, са безвъзвратно и старателно унищожени, и освен няколко кратки филмови кадри оцелели по чудо, няма визуални документи за годините на червен терор. Паметта избледнява при липсата на снимки, а след години - изчезва. Тази жестока перспектива е страшна за Рити Пан, който защитава моралното си право на спомени. Така се ражда идеята му. Тя е дръзка и наивна – с помощта на десетки миниатюрни глинени фигурки, да възстанови картини от детството си и годините прекарани в изправителните лагери, създавайки подобие на вестникарски репортаж или поредица снимки за спомен. Не става дума за анимация, а за неподвижни статуетки, поставени в адекватен декор, заснети с опростено движение на камерата. Резултатът напомня до известна степен детска игра с кукли и омайва зрителя с поетичността си и условността си. Лишен от патос и без капка хумор, с равномерен тон и известна носталгия по безвъзвратно отминалите си юношески години, дикторски текст представя в първо лице, единствено число емоционално натоварена изповед. От зрителя не се изисква усилие, за да се поддаде на чара на това необичайно съчетание на зрителен материал и коментар. Резултатът е пълноценен документален филм от ранга на “Обикновен фашизъм”.С тъга и болка Рити Пан споделя разсъждението си, че има случаи, в които, когато нещо липсва, то трябва да се пресъздаде. Без плачлива сантименталност и с достойнство, той преодолява липсата на документални изображения и възкресява картини, които съхранява в паметта си. Вълнуващият му разказ се спира върху същността на институционализираната пропаганда и промиването на мозъка. Според автора, банализирането на смъртта е свързано с класическата структура на тоталитарния режим, за който “превъзпитанието преминава през унищожението”. “Липсващото изображение” повдига и интересния въпрос за отговорността да се прави кино и призовава зрителя винаги да запазва критичния си поглед: “Няма реалност, има само кино. Революцията е кино. Обещаната революция съществува само на екрана.” И Рити Пан използва именно този екран, за да победи съкрушително фанатизма, празнотата на забравата и болката от мълчанието. ... още »
„Уроци по хармония” на Емир Байгазин„Уроци по хармония” е носител на Сребърна мечка за операторско майсторство, а историята, която разказва с брилянтната си картина е за момче, което трябва да приобщи склонността си към истина, ред и перфекционизъм в свят, изпълнен с насилие и безкомпромисни съревнования. Авторът Емир Байгазин отдавна е заявил своя усет към социалните проблеми и преди да създаде тази раздираща драма, разкриваща тъмните дебри на детското насилие, е заснел няколко късометражни филма, с които си спечелва доверието и положителните оценки на тайландския режисьор Пен-Ек Ратанаруанг и иранския творец Мохсен Махмалбаф.Филмът получава Специален диплом за режисура на Азия-Пасифик’13, Диплом на читателското жури на „Berliner Morgenpost”, „Сребърна мечка” за артистични постижения в операторското майсторство и номинация за „Златна мечка” на Берлинале’13, Специален диплом за Емир Байгазин и специален диплом за режисура от младежкото жури - МФФ Гент’13, Специална награда на критиката и награда на международното жури за най-добър филм в категорията „Нови режисьори” от Сао Пауло ’13, награда за най-добър режисьор дебютант и специален диплом за най-добър оператор - Филаделфия ’13, Награда за нов режисьор - Сиатъл ’13, Специален диплом за най-добър нов режисьор - Трайбека ’13, Награда NETPAC от Варшава ’13.„Спусната завеса” на Джафар Панахи„Спусната завеса” на режисьора Джафар Панахи е негов втори филм след наложената му от иранските власти 20-годишна забрана за творчество.Историята с еднозначно заглавие ни разказва за мъж и жена, които се укриват от властите. Той гледа куче, което няма право да притежава, а тя носи вина, че е била на забранено парти на плажа. Филмът е създаден по време на доста тежък период за своя автор – в момент, в който не намира утеха от принудителната изолация и обмисля самоубийство.„Спусната завеса” получава „Сребърна мечка” за сценарий и номинация за „Златна мечка” на Берлинале ’13, както и Номинация за най-добър режисьор и сценарий на Азия-Пасифик ’13.„Позиция на дете” на Калин Петер НецерДвусмислен портрет на вманиачената майчина любов. Носител, и то напълно заслужено, на „Златна мечка” от Берлинале 2013, румънският филм „Позиция на дете” е изграден около история в стила на съвременната румънска реалистична школа, в която на почит е острата неподправеност, обвита в минорни тонове.Богато мамино синче, шофирайки с превишена скорост, блъска дете, което умира. Майката на виновникът, преуспяла архитектка, свикнала сред обществото да се перчи с портфейла си, е решила да измъкне сина си от кашата чрез подкуп. Ролята на богатата жена е поверена на Луминита Георгиу, която изгражда блестящо изпълнение.На Берлинале ’13 освен „Златна мечка” филмът получава и наградата на ФИПРЕССИ, както и Награда „Телиа” в Стокхолм ’13 и номинация за най-добра актриса (Луминита Георгиу) на Европейските филмови награди ’13. ... още »
Почитателите на “300”, имат всички основания да се подготвят за пореден кинаджийски екстаз – “300: Възходът на една империя” е уникален и силно атрактивен спектакъл утвърждаващ нови измерения на киноестетиката, превърнали понятието “любопитен експеримент” във “визуален стил”. С нетрадиционното си киноизображение, новият комиксов разказ за античните бойци е рецидив на неговите автори, пренесен с рафиниран вкус в триизмерното екранно пространство.Заснета по обичаен начин, “300: Възходът на една империя” би бил един добър филм, който подобно на морски бриз и десетки холивудски суперпродукции ще отлети нанякъде, с известни шансове да се приземи до “Гладиатор”. След “Град на греха”(2005), в който творческата група около Франк Милър декларира вкуса си към визуален стил обвързан с уникална цифрова обработка на изображението, второто издание на франчайза, вдъхновен от древната история, се откроява на фона на сивия кино поток като свидетелство за висок професионализъм и богата визуална култура.“300: Възходът на една империя” е хибрид между киноспектакъл, комикс, видеоклип и електронна игра. Подобно на “300”, той предлага поредица от необичайни гледни точки, главозамайващи движения на камерата и умело манипулиране на каданса. Ефикасен монтаж, порядъчно количество батални сцени и картини от екрана, изчистени от излишни цветови детайли хипнотизират зрителя, като го потапят в една нереална вселена, в която съжителстват поетичност и бруталност.Разказът се върти около морски битки, в които зрителите отново ще видят десетки мъжаги по “Speedo” и сандали, въоръжени с мечове, щедро демонстриращи коремни преси достойни за корица на списание за фитнес. Филмът не е софт-гей-порно, въпреки, че с примитивната си мъжка голота, заредена със стероиди, има всички основания да предизвика повишен интерес и фантазми у известна част от зрителската аудитория. Образцово обезкосменият персийски водач Ксеркс утвърждава познатата тенденция пънк-траш-телбод-и-кламери, подкрепена от синтетично обработен глас. Не бих нарекъл “дразнещо” това авторско решение, въпреки, че то би подхождало по-скоро на някой изпълнител на театрален номер в нощен ъндърграунд клуб за самотни перверзници.Сред запомнящите се епизоди на филма не може да се пропусне тет-а-тет разговора между враждуващите Артемизия (джеймсбондовата Ева Грейн, по-секси от всякога) и Темистокъл (Съливън Стейпълтън), забележителна с високия градус на първичен, почти животински, секс (недовършен) и дипломатическа дискусия (довършена).Ще оставя на експертите да анализират верността на авторите към историческата правда, но допускам, че Херодот, летописец и съвременник на тази епоха, би останал доволен. Патриотизъм, саможертва и храброст обобщават добродетелите на гръцките бойци, докато тяхната опонентка е водена от заслепяващо желание за мъст. Едва ли “300: Възходът на една империя” би могъл да се възприеме като помагало по антична история, но не бих се изненадал, ако след време, от ученическите тестове се окаже, че “историята се пише от победителите... и кинаджиите”. ... още »
Преди малко повече от две седмици беше оповестена новината, че триизмерната компютърна анимация “LEGO: Филмът” ще бъде последвана от директно продължение. Работата по сценария на втората част започна още преди да се състои световната премиера на оригинала, а от компанията Уорнър Брос заявиха, че продуцентския екип на лентата ще бъде предвождан отново от дуото зад “Шерлок Холмс” Дан Лин и Рой Лий.“LEGO: Филмът” успя да привлече голям брой зрители в Съединените щати и Англия. Натрупаните приходи до момента се равняват на около 300 милиона долара и вече е ясно, че 3D-анимацията ще се нареди сред най-големите хитове на сезона. Желанието на Уорнър Брос да се сдобият с нов успешен франчайз изглежда ще се сбъдне и без да губят време от студиото оповестиха точната дата на която ще се състои световната премиера на втория филм за популярните конструкторни играчки LEGO.Представител на Уорнър обяви, че все още неозаглавеното продължение на “LEGO: Филмът” ще тръгне по кината в целия свят от 26-ти май, 2017-та година. Все още не се разкрива дали режисьорите на оригинала Фил Лорд и Крис Милър ще се завърнат за втората част, но това което се знае е, че по сценария на бъдещата анимация вече работят Джаред Стърн (“Разбивачът Ралф”) и актрисата Мишел Морган (“Родина”).От Уорнър Брос заявиха, че двете части на “LEGO: Филмът” ще сложат началото на франчайз, който ще включва не само пълнометражни кино-продукции, но и видеоигри, играчки и потенциални телевизионни серии.По-детайлна информация за предстоящото продължение все още не се разкрива и за момента сценаристите Джаред Стърн и Мишел Морган са единствените потвърдени членове на екипа.Засега “LEGO: Филмът 2” е единственото предстоящо заглавие, чиято световна премиера е насрочена за 26-ти май, 2017-та година. ... още »
През есента на 1996-та година по българските и световни киноекрани се завъртя спортната комедийна лента “Космически забивки”, в която популярните анимационни персонажи на студиото Уорнър Брос Бъгс Бъни и Дафи Дък си партнираха със звездите Майкъл Джордан и Бил Мъри. Комбинацията между истински актьори и компютърно-генерирани персонажи се оказа успешна и филма на режисьора Джо Питка натрупа само от кинопрожекциите си по света приходи от над 230 милиона долара.Регистрираните финансови постъпления превърнаха “Космически забивки” в най-успешния баскетболен филм на всички времена и в годините след премиерата му започнаха да се носят множество слухове за потенциална втора част отново с участието на Майкъл Джордан. В продължение на повече от едно десетилетие от Уорнър Брос отказваха да коментират появилите се слухове, но сега официален представител на студиото оповести, че подготвителната работа по “Космически забивки 2” вече е започнала.За сценарист на бъдещата лента е нает дебютанта Уили Еберсъл, а според последната информация на екран ще се появяват както Бъгс Бъни и Дафи Дък, така и някои от най-известните лица от Националната баскетболна асоциация. Първоначално беше оповестена новината, че една от главните роли ще бъде поверена на баскетболиста от “Маями Хийт” Леброн Джеймс, но от екипа на 29-годишния играч бързо опровергаха тази информация.От Уорнър Брос все още не са привлекли актьори за “Космически забивки 2” и поне за момента няма избран режисьор. За сметка на това се знае, че продуцентските задължения ще бъдат поети брата на сценариста Уили Еберсъл, Чарли Еберсъл, който до момента е работил предимно по телевизионни сериали като “Голямото бягство” и “Моментът”.Историята на “Космически забивки 2” отново ще се фокусира върху приключенията на героите от анимационните серии “Шантави рисунки”, а техни екранни партньори ще бъдат няколко баскетболни звезди, чиито имена не се разкриват в момента.В най-добрия случай до няколко месеца ще стане ясно кой ще поеме режисурата на комедийната продукция.“Космически забивки 2” все още няма премиерна дата и за момента от Уорнър Брос не разкриват по-подробна информация за проекта. ... още »
На 81-годишна възраст си отиде големият актьор Джоко Росич. Той е починал тази вечер в болница "Лозенец",съобщава сайтът „Всеки ден". От Правителствена болница отказаха да потвърдят или отрекат информацията.В края на януари Джоко Росич претърпя тежка операция за отстраняване на туморни образувания от главата. В началото на седмицата той бе преместен от "Пирогов" в бившата Правителствена болница.Джоко Росич е роден на 29 февруари 1932 година.Майка му е българка, а баща му сърбин. Роден е в бившата република Югославия, но от 1951 г. живее в България. Завършва икономика и школа по радиожурналистика, след което работи 17 години като журналист в БНР. Снима се в български, унгарски и сръбски филми. Понякога е наричан "легендарният каубой".Носител е на орден "Кирил и Меодий" първа степен. Джоко Росич е любител и колекционер на оръжия, най-вече ножове.Джоко Росич е участвал в над 110 филма.Едни от най-известните заглавия в които е участвал са "Осмият", "Езоп", "Демонът на империята", "Михаил Строгов", "На всеки километър", "Гоя", "Антихрист", "Баща ми бояджията", "Иван Кондарев", "Сватбите на Йоан Асен", "Войната на таралежите", "Камионът" и "Време разделно". ... още »
За първи път каналите National Geographic Channel и FOX ще излъчат първият епизод по едно и също времеПървият епизод на документалната поредица „Космос“ ще бъде излъчен едновременно по National Geographic Channel и забавния канал FOX на 16 март от 20:55 часа. Поредицата се състои от 13 епизода и ще се излъчва всяка неделя от 20:55 часа по National Geographic Channel. Водещ на сериала е известният астрофизик Нийл Деграс Тайсън, изпълнителни продуценти са Ан Друян и Сет Макфарлан, Бранън Брага е главен режисьор на сериала, а операторът Бил Поуп също режисира.„Космос“ е продължение на легендарния оригинален сериал, спечелил награди „Еми” и „Пийбоди”. Сет Макфарлан („Семеен тип”/”Family Guy”; „Американски татко”/”American Dad”) обединява усилията си с първоначалния творчески екип на Карл Сейгън - сценаристът и изпълнителен продуцент Ан Друян и помощник-сценаристът и астроном Стивън Сотър. Заедно създават телевизионния проект, в която жанровете драма и фентъзи се преплитат със зашеметяващата физична реалност.Поредицата има за цел да отвори очите на световната аудитория за чудесата на вселената, разкрити с внушителната сила на науката и анимирани разкази. „Космос” използва нови похвати в научния разказ и си служи с популярни елементи от оригиналния сериал, включително космическия календар и кораба на въображението. Филмът обединява скептицизма с порива за нови познания и преплита точната наука с визуални, емоционални и духовни елементи в едно неповторимо изживяване – поглед към космоса в цялата му необятност.„Няма по-подходящо време за повторната поява на ‘Космос’. Искам поредицата да бъде толкова забавна, колоритна и вълнуваща, че хората, които не се интересуват от наука, да я гледат, само заради спектакъла”, споделя Макфарлан.„Вълнуващо е да направиш още една обиколка с кораба на въображението. Отиваме на места, където никой не е бил, с възможности, които не съществуваха, когато работехме върху оригиналната поредица. Независимо от това, се чувствам като първия път.”, разкрива Друян.Един от най-харесваните научни сериали по света, оригиналният „Космос”, доведе до революция в документалната телевизия и промени начина, по който аудиторията можеше да надникне отвъд нашия свят с премиерата си през 1980 г. След 33 години поредицата продължава да се разпространява по целия свят и е събрала над 750 милиона зрители в повече от 175 държави. Този сериал в САЩ бе най-високо оцененият от зрителите по обществената телевизия и държа този рекорд 10 години. Освен това, спечели три награди ‘Еми’ за прайм-тайм продукция и една награда ‘Пийбоди’.Новият сериал „Космос“ е продуциран от компанията Cosmos Studios с централен офис в Итака, Ню Йорк, основана от Ан Друян през 2000 г. и от Fuzzy Door Productions на Макфарлан. Друян и Стивън Сотър са сценаристи на поредицата. Друян, Макфарлан, Президентът на Cosmos Studios Мичъл Канолд и Бранън Брага („Стар трек”; „24”) са изпълнителни продуценти. Джейсън Кларк („Приятелю, Тед”/”Ted”, „42”,”Един милион начини да умреш в Дивия Запад”/ „A Million Ways to Die in the West”) е продуцент на сериала. ... още »