|
АРТИСТ
|
Джордж Милър потвърди още веднъж, че преди да се завърне към света на „Лудия Макс” ще снима по-малък като мащаби филм: „Нещо съвременно, през което да можем да преминем доста по-бързо. Нещо не толкова усложнено в техническо отношение, по-скоро концентрирано върху актьорската игра.” Режисьорът бил вдъхновен от хита от Сънданс от 2015 – „Мандарина”, който е заснет с Айфон. „Много би ми било интересно да снимам нещо на Айфон – казва той. – Това е интересно упражнение. Ако искаш да кажеш нещо, просто взимаш Айфона и действаш. Не снимам много, защото наистина искам да усетя силно привличане и от страна на историята и от страна на технологията, която ще използвам.” ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
От Дисни се надяват Ема Стоун да изиграе ролята на Круела де Вил в игралната версия на спинофа на „101 далматинци”, която се подготвя в момента. Кели Марсел („Петдесет нюанса сиво”) работи по поредната версия на сценария след като Алин Брош МакКена („Ани”) разви основните линии на образа на жадната за малки бели кученца на черни петна заклета пушачка Круела. Последната актриса, която изигра ролята на Круела, беше Глен Клоуз – в „101 далматинци” (1996) и „102 далматинци” (2000). Тя ще бъде и сред продуцентите на настоящия проект. Ема Стоун все още не е подписала договор, както и няма обявено име на режисьор. Снимките обаче се очаква да стартират още тази година. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Въпреки че преди време самият Вин Дизел беше потвърдил, че осмата част на „Бързи и яростни” ще ни отнесе в Ню Йорк, сега се оказва, че това е само половината от историята. В момента се оглеждат и локации в Исландия и Русия, а режисьорът Ф. Гари Грей дори бил наминал и към Куба да види какви са условията за снимки там. Ако продукцията стъпи на острова, тя ще е първият американски холивудски хит, заснет там след повече от половин век пауза. От Юнивърсъл излязоха със съобщение, че търсят одобрението на американското и кубинското правителство за снимки. Премиерната дата в САЩ на осмия филм от суперуспешната поредица е предвидена за 14 април 2017 г. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Един от фаворитите за тазгодишните „Оскар”-и – „Прожектор” (“Spotlight”), разказва за група журналисти от в-к „Бостън Глоуб”, разкрили потулването на множество случаи на сексуално насилие върху деца от свещеници в Бостън през 2001 г. Вече сме ви информирали за филма на режисьора Том Макарти с участието на Марк Ръфало, Рейчъл МакАдамс и Майкъл Кийтън. Един от главните персонажи – журналистът Майкъл Резендис (Ръфало), споделя, че след премиерата на филма дори Радио Ватикана е казало добра дума за него, а множество американски епископи насърчили своите паства да го гледат, както и била създадена специална телефонна линия за жертви на подобно насилие. „След нашите разкрития, църквата нямаше друга възможност, освен да проведе свое разследване – казва Резендис. – Архиепископът на Бостън Лоу се оттегли от поста си, но вместо да бъде разжалван, беше повишен във важна длъжност във Ватикана. По същия начин и епископите, които са работили с него, вместо да бъдат низвергнати от църквата, също бяха повишени!” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Очевидно Лорън Греъм няма да се завърне в продължението на „Лошият Дядо Коледа”, защото беше съобщено, че Кристина Хендрикс ще застане редом до Били Боб Торнтън и неговия Уили Т. Стоукс. Героинята на познатата ни от „Момчетата от Мадисън авеню” актриса ще е образована ръководителка на благотворителна организация, която обаче си пада много по Дядо Коледа. Тя ще трябва да се пребори с желанието на Уили и майка му (Кати Бейтс), които искат да ограбят каквото е възможно от нейната организация. Снимките на комедията стартират този месец, така че очакваме още подробности от сюжета да започнат да се появяват. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Миналата година е била рекордна по отношение на приходите в боксофиса във Великобритания и Ирландия, сочат данните на Рентрак. Общият сбор от постъпления за двете държави е бил 1, 91 млрд. долара, което представлява 15, 3% увеличение спрямо миналогодишните. 2015 беше годината на мегаблокбастърите. Пет заглавия успяха да задминат първенеца от 2014 – „Хобитът: Битката на петте армии”, който беше събрал 60, 2 млн. долара. Първите седем места в годишната класация са запазени за продължения, един е по международен литературен бестселър и едва един е оригинална продукция. Ето го и списъкът на 10-те най-печеливши заглавия във Великобритания и Ирландия:1. „Спектър” – 137 млн. долара2. „Star Wars: Силата се пробужда” - 127 млн. долара 3. „Джурасик свят” – 94 млн. долара4. „Отмъстителите: Ерата на Ултрон” - 70, 4 млн. долара5. „Миньоните” – 69, 7 млн. долара 6. „Отвън навътре” – 57, 1 млн. долара7. „Бързи и яростни 7” – 56, 2 млн. долара8. „Петдесет процента сиво” – 51, 1 млн. долара9. „Игрите на глада: Сойка-присмехулка – Втора част” – 40, 9 млн. долара10. „Дом” – 37 млн. долара ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
От 5 до 29 януари в Каталонската филмотека в Барселона ще бъде представен цикъл от съвременни български филми, създадени през последните петнадесетина години. През февруари предстои представянето им и в испанската столица Мадрид. Инициативата е на Посолството на Република България в Испания и на кинокритика Мариана Христова, подбрала филмите от програмата. Проектът е осъществен с ценната подкрепа на Испанската национална филмотека в Мадрид и Каталонската филмотека в Барселона и със съдействието от българска страна на Националния филмов център, Министерството на външните работи и Държавния културен институт. Откриването е на 5 януари, с прожекция на филма „Дзифт” на Явор Гърдев, а на 7 януари ще има представяне на включените в програмата десет заглавия: „ И Господ слезе да ни види” (2000) на Петър Попзлатев, „Емигранти” (2002) на Людмил Тодоров, „Обърната елха” (2006) на Иван Черкелов и Васил Живков, „Дзифт” (2007) на Явор Гърдев, „Подслон” (2010) на Драгомир Шолев, „Аве” (2011) на Константин Божанов, „Цветът на хамелеона” (2012) на Емил Христов, „Виктория” (2014) на Мая Виткова, документалните ленти „Момчето, което беше цар” (2011) на Андрей Паунов и „Цветанка” (2013) на Юлиян Табаков. В Барселона специален гост ще бъде режисьорката Мая Виткова. Цикълът Съвременно българско кино е първи по рода си в програмите на Каталонската филмотека и Испанската национална филмотека от 1989 г. насам. Октави Марти от Каталонската филмотека го нарече България, невидимата Европа – заглавие, което подсказва, че посткомунистическа България и съвременното българска кино не са особено познати в тази част на Европа. Филмите ще бъдат представени през февруари, във филмотечното кино Доре в Мадрид, където ще бъде показан и „Урок” (2014) на Красимира Грозева и Петър Вълчанов. За повече информация: http://www.filmoteca.cat/web ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
„...Бъдете послушни. Ако не сте послушни, гледайте да не ви хванат!“ - Съвет на господин Съливан към двете си децаТийнейджърите открай време са най-благодарната, най-възторжената и най-вярната кинопублика. Затова тя заема особено място в туптящото сърце на холивудските продуценти, сценаристи и режисьори, които всячески се стараят да не оставят младежта да нехае.На Бела бяха необходими четири филма, за да намери щастието си в обятията на вампира-вегетарианец Eдуард („Здрач“). По-късно, щафетата пое Катнис Евърдийн, която се задоволи със същото количество филми, за да се справи с диктатурата на макиавеличния президент Кориолану („Игрите на глада“). През миналата година на екрана се появиха юнаците от „Лабиринтът“ и „Дивергентите“, които обещават също успешно да се увенчаят с четири издания.2016 започва с „Петата вълна“, който се намества удобно в свободното място в календарния репертоар за тийнейджъри и предлага динамична история за оцеляване в постапокалиптични условия, плахи любовни тръпки, много действие и немалко наблюдения и разсъждения за човешката природа. Извънземните завоеватели (споменавани като „Другите“) подлагат планетата ни на четири разрушителни вълни: електромагнитни смущения, чудовищни цунами, смъртоносна вирусна епидемия и индивидуално физическо елиминиране. Почти неспособни да се съпротивляват срещу ефикасността на бруталната сила, жителите на Земята значително намаляват. 16-годишната Кейси Съливан и Сами, нейното малко братче, оцеляват през всичките тези премеждия. Когато малчуганът е откаран във базов армейски лагер за военно обучение, неговата сестра се оказва сама, изправена пред петата вълна – тази, в която трябва да идентифицира кой от обкръжението й е извънземен, приел образа на земен жител. Нейната задача е да спаси Сами от лапите на военните, чиито помисли не са чисти. Идентифицирането на „врага“ внася постоянно присъстващия елемент на напрежение, който напомня иконичните шпионско-разузнавачески персонажи от тийнейджърските години на моето поколение, които включват майор Деянов, капитан Клос и Исаев-Щирлиц. (нека по-младите читатели поприказват с родителите си за тези култови имена). Режисьорът Джей Блейксън се забавлява със зрителя като му поднася майсторски точно тази информация, която ще го насочи в погрешна посока, преди да го преориентира в екранната действителност. С присъщата за възрастта й наивност, главната героиня (очарователната Клоуи Грейс Мориц) е свидетел на пълно опустошение, хаос и отприщени примитивни инстинкти. Нещо повече, тя е субект на груба идеологическа обработка и манипулиране. В тази екстремна ситуация, единствените й отправни точки са базисните социални, семейни и лични морални стойности. „Петата вълна“ е своеобразен филм-предупреждение и поглед към това, което ни отличава от животинския свят. Историята е и размисъл за хуманността която остава, когато всичко „бутафорно“ изчезне. Без да изпада в назидателност, филмът е възхвала на човешката нравственост, на оптимизма, на дълга и лоялността. Няколко сцени са препратки към известни заглавия от непрекъснато нарастващото семейство на филми за оцеляване. Не без удоволствие се насладих и на епизодите, в които филмът придобива чисто пропаганден характер, в духа на класическите съветски киноплатна. Приемам тяхното присъствие на екрана като приятелско и съзаклятническо намигване между кинофенове. Отвореният край на „Петата вълна“, в който „лошите“ се спасяват с хеликоптер, а „добрите“ претоплят канчетата със солдатската каша е отворена врата за ново издание на приключенията на Кейси. А дали ще има такова, ще определят публиката и боксофиса. ... още »
|
|