🎬 Следващата филмова седмица (09.06 - 15.06) ще бъде зверска! 🦾 В киното като астероид ще се разбият едни от най-добрите филми за месеца - „Трансформърс: Възходът на зверовете“ и българският филм „Анна“ 😎
⚡ ОЧАКВАТ ВИ: 👉 2 ПРЕМИЕРИ. 👉 4 филма на 3D формат. 😎 👉 Дългоочакваната премиера на филма с Радина Кърджилова - „Анна“.
🎫 Билети, можете да вземете от тук -> bit.ly/3X6YXzD
Последвайте и профила ни в Instagram -> https://www.instagram.com/cineland.pernik/
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв, VIP зала - 13/*11 лв.), 3D (13/*11 лв., VIP зала - 15/ *13 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв., VIP зала - 13/ *11 лв.), 3D (13/*11лв., VIP зала - 15/*13 лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 2D VIP зала - 14 лв. Предпремиера 3D - 15 лв. Предпремиера 3D VIP зала - 16 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда *не важи за официални празници*) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
🟢 Часовете, които са отбелязани в зелено, ще бъдат излъчвани във VIP залата ни.
В годината, в която родното кино навърши 100 години, а София бе признат за един от петте световни града на киното на ЮНЕСКО, най-мащабният ни международен кинофестивал представя извънреден фокус върху българското кино. Над 70 филма в завършен и все още работен вид, както и проекти за нови игрални филми ще бъдат представени в програмите на фестивала и София Мийтингс.Фестивалът се открива официално на 5 март в Зала 1 на НДК със световната премиера на „Досието Петров” на Георги Балабанов по сценарий на кинолегендата Жан-Клод Кариер. Филмът разказва по неочакван начин история за промените в България, която започва в края на 80-те и завършва в наши дни. „Тази история ме заинтригува много, защото съм работил по темата и преди. Адаптирах за киното романа на Милан Кундера „Непосилната лекота на битието”, който също ни пренася в разгара на комунизма. А с този филм искаме да разкажем за разрива в обществото, което сме си мислили, че е добре организирано”, коментира работата си по „Досието Петров” Жан-Клод Кариер. „Искахме да направим филм за света като сцена и за това как всеки има своята роля. Какво е да си крал, а след време да си шут”, допълва Георги Балабанов. „Досието Петров” беше представен като проект през 2008 г. на София Мийтингс.Специална премиера на 6 март, 18.00 и 20.30 часа в Дома на киното, ще има най-новият филм на Георги Дюлгеров „Буферна зона“ (Наградата на Съюза на българските филмови дейци – „Златна роза”, 2014). „Бях си намислил на всяка цена да направя този филм, защото това беше по някакъв начин прощаване с киното. Не вярвам, че ще ми се удаде случай да правя нов филм, дай Боже да ми се удаде, но принципно този филм би трябвало да затвори един цикъл. И ми с искаше да е филм, в който да се изговоря за киното, което много обичам, - казва Георги Дюлгеров. - С този филм исках да се поклоня пред някои от хората, които са ми влияли. Сред тях има и един българин – Рангел Вълчанов. Защото мисля, че колкото и късно да почнахме да правим кино, те успяха да направят нещо. Ние, нашето поколение, когато дойдохме, заварихме едно – вярно, потискано, цензурирано, разбито – но доста стойностно като постижение кино.”На 7 март в кино Люмиер с начален час 18,00 е предвидена специална прожекция на „Събирач на трупове” - игралният дебют на Димитър Димитров. Той има има зад гърба си няколко сериала. Участва в заснемането на „Домашен арест”, „Секс, лъжи и ТV” и „Дървото на живота”. Главният герой във филма е Христо (Стоян Радев), който заедно с Авера (Стефан А. Щерев) работи като събирачи на трупове, изостанали из софийските потайности и Бърза помощ. Филмът проследява историята на Христо от детските му години. Един ден той среща случайно Катя (Теодора Духовникова), която преобръща живота му...И отново за любов става дума в премиерата, предвидена в програмата на кино Люмиер в същия ден – 7 март, с начален час 20,30, най-новата документалнва творба на Тонислав Христов - „Любов и инженерство” (Наградата на публиката, Фестивал на документалното кино Хелзинки 2014). Това е филм за несъвместимостта между жените и инженерите. 34-годишният математик Атанас живее във Финландия и въз основа на опита си се опитва да изведе формулата на любовта и връзките. Води курсове за студенти по инженерство, за да ги окуражава да определят срещи на жени и да ги наставлява как да се държат. Те му разказват преживяванията си, а Атанас анализира опита им и се опитва да формулира теорията си.В конкурсните програми на София Филм Фест България участва с четири филма – „Чест” и „Прелюбодеяние” в Международния конкурс за първи и втори игрални филми, „Омбре” е в Балканския конкурс, а „Салто мортале” - в Международния документален конкурс.„Прелюбодеяние” е пълнометражният дебют на Явор Веселинов – режисьор и монтажист на „Непознатите” по бТВ, „Столичани в повече”, „Сървайвър”, „Нека говорят” и „Предиобед”. Сърежисьор е на филма за Кустурица „Балкански хулиган”, носител на няколко международни награди. Сюжетът на „Прелюбодеяние” се завърта около сложните семейни взаимоотношения между син и баща, оказали се част от любовен триъгълник.Дебютът на Кристина Грозева и Петър Вълчанов „Урок” е един от най-успешните и награждавани филми за 2014 година извън България. Филмът получи отличия на много престижни форуми като Сан Себастиан, Варшава, Варна, Токио, Киев, Солун, Анже, Гьотеборг. В главните роли са актьорите Маргита Гошева, Иван Бърнев и Стефан Денолюбов, а оператор е Крум Родригес. „Урок” представя историята на Надежда - учителка по английски език от провинциален български град, която е поставена в екстремна ситуация и се принуждава да обере банка…„Омбре” е първият и единствен игрален филм на Захари Паунов като режисьор, който трагично загина през октомви 2014, след като филмът спечели диплом за цялостно актьорско изпълнение на „Златна роза” 2014. Творбата е създадена по едноименния роман на Емил Тонев и е определена от критиката като балкански трагикомичен „ийстърн”. „Омбре“ е история за приятелството, любовта и толерантността, както и за невъзможността да ги постигнем по едно и също време и на едно място, особено тук – на Балканите. Егоцентризмът и вътрешният хаос или горещият темперамент, както и навикът първо да действаме, а после да мислим, водят до трагическа грешка, чиято жертва, както обикновено по тези географски ширини, става най-невинният.„Салто мортале” на Борислав Колев пренася зрителите по време на Олимпийските игри през 1988 г. в Сеул, Южна Корея. Българският щангист Ангел Генчев става шампион в категория до 67,5 килограма с уникални световни рекорди и смазваща преднина пред конкурентите. След последния си опит Ангел прави задно салто, което се превръща в неофициална емблема на Олимпиадата. Кадри със салтото се въртят по световните телевизии, а фотосът се разпространява от водещите информационни агенции. Медиите тръбят, че Ангел Генчев е сред най-големите герои на Игрите. Ден след своя триумф щангистът, признат за един от най-големите таланти в историята на този спорт, се оказва в епицентъра на жесток скандал. Но това е само първият кръг на Ада за Ангел. Той ще трябва да мине и през останалите...В програмата „Ново българско игрално кино” е включен още и „Потъването на Созопол” на Костадин Бонев, който има много национални и международни награди за филмите си, сред които са „Военен кореспондент” (2008), „Подгряване на вчерашния обед” (2002), „Вапцаров. Пет разказа за един разстрел” (2013), „Европолис, градът на делтата” (док., 2009) и др. В най-новия му филм един човек купува десет бутилки водка и заминава за Созопол, където е прекарвал летата си. Той вярва, че когато допие последната бутилка, животът му ще се промени. Но странни неща започват да се случват много по-рано. Когато Надеждата изчезне, Чудото е единственото спасение. Филмът е заснет по романа на Ина Вълчанова, с участието на Деян Донков, Снежина Петрова, Светлана Янчева, Стефан Вълдобрев, Васил Гюров.Новото българско документално кино ще бъде представено освен от „Салто мортале“, още и от „Дух и материя” на Михаил Венков, посветен на живота и творчеството на скулптора Александър Дяков; „Стъпки в огъня 3D” на екипа на филмово студио „Ривайв Вижън” - документална продукция (и в 3D формат), посветена на нестинарството, на българския режисьор Андрей Хадживасилев и американката документалистка и преподавател в Американския университет в България Мелъди Гилбърт; „Три свещи” на Диана Захариева; „Животът е безкраен суинг” на Андре Шандел - копродукция на Белгия и България, посветена на дамското трио „Сентиментъл суингърс”; „49 172” на Пламен Петков - разказ за български евреи, оцелели по време на Втората световна война; „Знаеш ли, бедни ми рибарю” на Христо Димитров – ХИНДО; „История на страха в търсене на изгубената любов” на Марио Кръстев, както и документалната творба „Реки без мостове” на Петър Вълчанов и Кристина Грозева.За поредна, 12-а година Jameson застава зад конкурса за най-добър български късометражен филм и от 71 кандидатстващи творби във всички жанрове, селекционната комисия в състав режисьорите Павел Веснаков и Любомир Младенов, Мина Милева – аниматор и продуцент, Нина Алтъпармакова – монтажист и Йордан Жечев и Васил Пeтраков – от творческия екип на DDB избраха 12 късометражни филма, които ще бъдат предложени на Международното жури:Бандит и овен / Bandit and the RamБългария / Великобритания, 2014, 25 минути, документаленсценарист и режисьор Алберто ЙордановВрагове / EnemiesБългария, 2015, 21 минути, играленрежисьор Христо СимеоновГинка / GinkaБългария, 2014, 13 минути, документаленсценарист и режисьор Антония МилчеваДенят на кървавите венци / The day of the bleeding gumsБългария, 2014, 5 минути, анимациярежисьор Димитър Димитров - АнимитерИсус / JesusБългария, 2014, 25 минути, документаленсценарист и режисьор Боя Харизанова Как да надебелеем здравословно / Getting Fat In A Healthy WayБългария / Германия, 2015, 22 минути, играленрежисьор Кеворк АсланянМайо / MayoБългария / Мексико, 2015, 21 минути, документаленсценарист и режисьор Петра ГеоргиеваПламен / PlamenБългария / САЩ, 21минути, документален режисьор Андре Андреев Софийският ладино клуб / Ladino Ladies' ClubБългария, 26 минути, документален сценаристи, режисьори и оператори Борис Мисирков и Георги Богданов Френска любов / A French LoveБългария, 2014, 13’, документаленсценарист и режисьор Николай ВасилевЩрих и стих / Mark and VerseБългария, 2015, 22 минути, анимациярежисьори Аспарух Петров, Милен Витанов, Борис Десподов, Иван Богданов, Борис Праматаров, Дмитрий ЯгодинGoodbye / Auf WiedersehenБългария, 2014, 16 минути, играленсценарий и режисура Еди Шварц и Йордан ПетковПодчертавайки ролята на Наградата Джеймисън за развитието на българското късометражно кино през годините, фестивалът ще припомни победителите през последните години.И още един специален акцент във фестивалната програма, в чиито фокус попада българското кино – ще покажем 10 класически филма на 10 режисьора, създадени до 1989 и 10 от най-успешните творби на 10 режисьора на новото българско кино след 1990 година. Филмите са селектирани на принципа на най-много получени гласове от 10 утвърдени кинокритици – Божидар Манов, Александър Янакиев, Янко Терзиев, Антония Ковачева, Александър Донев, Геновева Димитрова, Петя Александрова, Борислав Колев, Андроника Мартонова, Стефан Китанов.10 КЛАСИЧЕСКИ БЪЛГАРСКИ ФИЛМА„Крадецът на праскови” (1964) на Въло Радев „Понеделник сутрин” (1966) на Ирина Акташева и Христо Писков „Привързаният балон” (1967) на Бинка Желязкова „Козият рог” (1972) на Методи Андонов „Преброяване на дивите зайци” (1973) на Едуард Захариев „Авантаж” (1977) на Георги Дюлгеров „Лачените обувки на незнайния воин” (1979) на Рангел Вълчанов „Всичко е любов” (1979) на Борислав Шаралиев „Да обичаш на инат” (1986) на Николай Волев„Парчета любов” (1989) на Иван Черкелов10 ФИЛМА НА БЪЛГАРСКОТО КИНО СЛЕД 1990„Граница” (1994) на Илиян Симеонов и Христиан Ночев „Писмо до Америка” (2001) на Иглика Трифонова„Дзифт” (2008) на Явор Гърдев„Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” (2008) на Стефан Командарев„Източни пиеси” (2009) на Камен Калев „Мисия Лондон” (2010) на Димитър Митовски „Подслон” (2011) на Драгомир Шолев„Аве” (2011) на Константин Божанов „TILT” (2011) на Виктор Чучков-син„Урок” (2014) на Кристина Грозева и Петър Вълчанов12-ото издание на София Мийтингс ще представи внушителен брой нови и класически български филми, както и проекти за нови български игрални филми, пред професионална публика – селекционери от най-престижните международни кинофестивали, филмови фондове, продуценти, сейлс компании, представители на институции, разпространители и журналисти. Българското кино и световният град на киното София ще бъдат теми и в специалните панел-дискусии на София Мийтингс. ... още »
Носителят на „Сребърна мечка” от Берлинале 2015 „Аферим!” („Aferim!”) (Румъния-България-Чехия-Франция) на Раду Жуде разказва история от Влашко през 19 век: местният пристав Костадин и неговият подрастващ син Йоница са пратени да хванат един избягал роб-циганин. Филмът поставя под въпрос така наречената „обективна” историческа истина и извежда на преден план начина, по който ценности и навици се предават от едно поколение на друго, как „духът на времето” и манталитетът създават реалността, как днешните въпроси (почти кармично наследени) са резултат от действия и постъпки, състояли се в миналото.„Аферим!” участва като проект в 10-ото издание на София Мийтингс през 2013 година. Двата предишни филма на Раду Жуде – „Най-щастливото момиче на света” и „Всички мои роднини” получиха признанието на фестивали като Сънданс, Берлин, Сараево. Продуцент от българска страна е Росица Вълканова („Клас Филм“).„Защо аз?” (“Why me?”) (Румъния – България – Унгария) на режисьора Тудор Джурджу разкрива хаоса и беззаконието, които царят на ниво законодателна и изпълнителна власт в държавата. Младият и амбициозен прокурор Кристиан изненадващо е назначен да работи по деликатно дело, в което по-възрастен негов колега е обвинен в корупция. Делото би могло да даде тласък на кариерата му, а има точно обратния ефект. Опитите на прокурора да извади истината наяве водят до разкриването на грандиозен план. Случаят му е отнет, а той е отстранен и принуден да млъкне.Тудор Джурджу завършва режисура в Театралната и филмова академия на Букурещ. Собственик е на независимата продуцентска компания „Libra Film” и основател на „Трансилвания Филм Фест” в Клуж. Двата му предишни филма „Болни от любов” и „За охлювите и хората” са представяни на СФФ. Български копродуценти на „Защо аз?” са Борислав Чучков и Виктор Чучков син („Чучков Бадърс“).В „Ксения” („Xenia”) (Гърция-Франция-Белгия) на Панос Х. Кутрас 16-годишният Дани напуска Крит след смъртта на майка си, за да отиде в Атина при по-големия си брат Одисей, когото никога не е виждал. Двамата заминават за Солун, за да търсят баща си. По същото време там се провежда кастинг за популярното шоу „Гръцка звезда”. Одисей е талантлив певец и Дани иска брат му да спечели състезанието...Панос Х. Кутрас завършва режисура в Лондон и в Сорбоната. През 1995 г. в Атина основава продуцентската компания „100% Synthetic Films” и пише сценария за първия си пълнометражен филм – „Атаката на гигантската мусака”. С втория си филм – драмата „Истински живот”, той прави тотален жанров скок. Премиерата на филма е на фестивала в Торонто, а в Гърция печели Националната награда на критиката."Омбре" (България) е първият и единствен игрален филм на Захари Паунов като режисьор, който трагично загина през октомви 2014, след като филмът спечели диплом за цялостно актьорско изпълнение на „Златна роза”. 2014. Творбата е създадена по едноименния роман на Емил Тонев и е определена от критиката като балкански трагикомичен „ийстърн”. „Омбре“ е история за приятелството, любовта и толерантността, както и за невъзможността да ги постигнем по едно и също време и на едно място, особено тук – на Балканите. Егоцентризмът и вътрешният хаос или горещият темперамент, както и навикът първо да действаме, а после да мислим, водят до трагическа грешка, чиято жертва, както обикновено по тези географски ширини, става най-невинният.Захари Паунов завършва УНСС (1986) и филмова и тв режисура в НАТФИЗ (2001). Работи като директор на продукция, продуцент и изпълнителен продуцент в български и чуждестранни филми.В „Паметник на Майкъл Джексън” („Monument to Michael Jackson”) (Сърбия-Германия-Македония-Хърватска) Дарко Лунгулов разказва за мечтателя Марко, който е в процес на развод с любовта на живота си. За да си върне жената и да спаси града, в който живее, той решава да издигне паметник на Майкъл Джексън, но кметът има други планове...Дарко Лунгулов е сръбски режисьор, продуцент, сценарист и монтажист. Документалният му филм „Бягство” печели Наградата на публиката на МФФ в Хемптън през 2004 г. През 2009 г. пълнометражният му дебют „Тук и там”, печели 16 престижни награди и става сръбското предложение за чуждоезичен „Оскар”. Филмът беше част от Балканската програма на 14-ия СФФ. „Паметник на Майкъл Джексън” участва като проект на 7-ия София Мийтингс.„Сивас” („Sivas”) (Германия-Турция) на Каан Мюждеджъ разказва за безрезервното приятелство на 11-годишния Аслан и старото бойно куче Сивас, след като Аслан спасява раненото животно. Каан Мюждеджъ учи кино в Берлин и в Нюйоркската филмова академия. „Сивас” е игралният му дебют.„Бота” („Bota”) (Албания-Италия) на Ирис Елези и Томас Логореци представя съвременна Албания чрез житейските истории на трима души. Джули, Нора и Бен работят в изолирано градче. Семействата им са преселени там по време на комунизма. Под неодобрителния поглед на Джули Бен има връзка с Нора и едновременно с това мечтае да развие бизнеса с кафенето си. Спокойствието им е нарушено, когато започва разширение на близкия път. Ирис Елези завършва филмова теория и критика, антропология и женски науки в САЩ. През 2001 г. приключва и обучението си в „Tisch School of the Arts” в Ню Йорк. В момента живее и работи в Тирана, където преподава киноанализ. Логореци снима документални филм, пише сценарии и дори играе в различни кинопродукции. „Бота” е пълнометражният им дебют.„Такъв е редът” (“These Are the Rules”) (Хърватска-Франция-Сърбия-Македония) на Огньен Свиличич разказва за обикновено семейство от Загреб, чийто 18-годишен син е нападнат и пребит на улицата. Родителите имат финансови проблеми и докато се опитват да получат адекватна медицинска помощ, състоянието на момчето става критично. На фестивала във Венеция ’14 филмът е отличен с наградата „Хоризонти” за най-добър актьор или актриса (Емир Хаджихафизбегович), а във Варшава ’14 Огньен Свиличич получава приза за най-добър режисьор. Пълнометражният му дебют „Бих искал да съм акула” през 2000 г. е отличен с Наградата на критиката на фестивала в Пула. От 2008 г. Свиличич е и преподавател по драматургия в Академията за драматични изкуства в Загреб. Участвал е на София Филм Фест с филмите си „Армин” и „Два слънчеви дни”.„Островът на любовта” („Love Island”) (Хърватска-Германия-Босна и Херцеговина-Швейцария) на Ясмила Збанич ни пренася на брега на Адриатическо море, където чаровният мачо Грабо е на почивка с бременната си съпруга Лилиан. На „Отровът на любовта” двамата съпрузи се запознават с привлекателната Флора – инструкторка по скуба дайвинг през деня, певица и танцьорка през нощта. Гребо веднага се влюбва в нея, без да подозира, че жена му и Флора имат общо минало.Ясмила Збанич завършва режисура в Академията за драматични изкуства в Сараево. През 1997 г. основава артистичната асоциация „Deblokada Produkcija”, с която снима няколко документални и късометражни филма. През 2006 г. дебютният й пълнометражен игрален филм „Гърбавица” печели „Златна мечка” на фестивала в Берлин. През 2007 г. филмът е част от „Балкански филмови срещи” на 11-ия София Филм Фест. Ясмила е един от 6-мата режисьори, които бяха част от емблематичния омнибус филм „Поколение: изгубени и намерени“ „Lost and Found“, открил програмата „Форум“ на Берлинале. Останалите режисьори във филма са Надежда Косева, Кристиан Мунджиу, Корнел Мундруцо, Стефан Арсиениевич и Маит Лаас.„Травелатор” („Travelator”) (Сърбия) на Душан Милич разказва за 18-годишния запален геймър Слав, нает от сръбската мафия за професионален убиец. Бежанец от войната, младежът има рядката възможност да пътува до САЩ, без нужда от виза. Затова приема да отиде в Лас Вегас и да отстрани сръбски криминален тип, който е в програмата за защита на свидетелите.Българската публика познава работата на Душан Милич от филмите му „Ягода в супермаркета” и „Гуча!”, получил Наградата на публиката на 11-ия СФФ. Душан Милич е един от сценаристите на „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” (2008), заедно с Илия Троянов, Юрий Дачев и Стефан Командарев. „Травелатор” бе представен като проект на 5-ия София Мийтингс.„Следвай гласа ми” (“Come to My Voice”) на Хюсеин Карабей (Турция-Франция-Германия) е сърдечна и сложна одисея, изпълнена с кротък хумор. Историята - в отдалечено планинско кюрдско градче малката Жиян е притеснена, защото баща й е арестуван от турската полиция заради подозрения, че е част от престъпна група. Той може да бъде освободен, само ако семейството предаде оръжието му, каквото той никога не е притежавал. Тогава бабата на Жиян – Берфе решава да намери оръжие. Двете тръгват пеша на дълго пътешествие през спиращи дъха планини, за да стигнат до своите роднини, че и отвъд, в непознатото. Хюсеин Карабей е считан за един от новите режисьорски таланти на Турция. Документалният му филм „Тиха смърт” е показван на много международни кинофестивали. Освен че снима филми, той също изнася лекции в университети и културни организации в Турция. „Моят Марлон и Брандо” е първият му игрален филм, отличен с наградата за най-добър балкански филм на 13-ия СФФ. „Следвай гласа ми” е проект на 6-ия София Мийтингс. ... още »
В края на месец януари, тази година, източник от Уолт Дисни разкри, че студиото планира да рестартира приключенската поредица на Стивън Спилбърг и Джордж Лукас “Индиана Джоунс”. За съжаление на феновете на франчайза Харисън Форд няма да участва в бъдещите ленти и според официална информация от Дисни негов заместник най-вероятно ще бъде нашумелия с ролята си в “Пазители на Галактиката” Крис Прат.Прат все още не e подписал договора за участие и продукцията не разполага с готов сценарий. За сметка на това неназован източник от Уолт Дисни (цитиран от Deadline) разкри, че е напълно възможно създателя на предишните четири филми от поредицата Стивън Спилбърг да поеме режисурата на рестарта.Самият Спилбърг е изявил интерес към проекта и вече се знае, че крайното му решение относно режисурата ще зависи от това дали той ще одобри завършения сценарий.Според наблюдатели желанието на Спилбърг да режисира нов “Индиана Джоунс” с участието на Крис Прат е отчасти продиктувано от общата работа на двамата по предстоящия “Джурасик свят”. Динозавърската продукция е своебразен рестарт на поредицата “Джурасик парк”, а Спилбърг (в ролята си на изпълнителен продуцент) е избрал лично Крис Прат за главната роля.От началството на Уолт Дисни все още не коментират публично появилата се информация и за момента единственото, което студиото потвърждава е, че се “работи активно” по разработването на нов “Индиана Джоунс”.Работата по продукцията протича под надзора на номинираната за осем награди “Оскар” Катлийн Кенеди (“Евтиното е скъпо”). Кенеди, разбира се, е най-известна като дългогодишна продуцентска партньорка на Стивън Спилбърг (двамата работят заедно от появата на “Извънземното” през 1982-ра година).В най-добрият случай до няколко месеца ще стане ясно със сигурност дали Спилбърг ще поеме режисурата на новия “Индиана Джоунс”. ... още »
Американската академия за филмово изкуство и наука раздаде за 87-ми прореден път златните статуетки “Оскар”. Призът за “Най-добър филм” бе връчен на “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“, а младия англичанин Еди Редмейн се пребори със смятания за фаворит Майкъл Кийтън и получи награда за главната си роля в биографичната драма “Теорията на всичко“.Златната статуетка за “Най-добра актриса” отиде при Джулиан Мур, а от своя страна Алехандро Гонзалес Иняриту победи в категорията “Най-добър режисьор”.“Героичната шесторка“ спечели приза за “Най-добър анимационен филм” и напълно очаквано Емануел Любецки получи втория си пореден “Оскар” за операторско майсторство.Ето и пълният списък на победителите:Най-добър филм:“Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“Най-добър актьор в главна роля:Еди Редмейн - “Теорията на всичко“Най-добър режисьор:Алехандро Гонзалес Иняриту - “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“Най-добра актриса в главна роля:Джулиан Мур – “Все още Алис“Най-добър актьор в поддържаща роля:Джей Кей Симънс – “Камшичен удар“Най-добра актриса в поддържаща роля:Патриша Аркет – “Юношество“Най-добър адаптиран сценарий:Греъм Мур - “Игра на кодове“Най-добър оригинален сценарий:Алехандро Гонзалес Иняриту, Никълъс Габън, Армандо Бо и Александър Динеларис - “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“Най-добър чуждоезичен филм:“Ида“ – ПолшаНай-добър документален филм:”Гражданин четири”Най-добър анимационен филм:“Героичната шесторка“Най-добра сценография:“Гранд Хотел Будапеща“Най-добро операторско майсторство:Емануел Любецки - “Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството“Най-добър монтаж:Том Крос - “Камшичен удар“Най-добри грим и прически:Франсис Ханън и Марк Кулиер - “Гранд Хотел Будапеща“Най-добри костюми:Милена Канонеро - “Гранд Хотел Будапеща“Най-добра оригинална музика:Александър Деспла - “Гранд Хотел Будапеща“Най-добра оригинална песен:“Glory“ – от филма “Селма“Най-добри визуални ефекти:“Интерстелар“Най-добър монтаж на звукови ефекти:”Американски снайперист”Най-добър микс на звукови ефекти:“Камшичен удар”Най-добър късометражен анимационен филм:”Пир”Най-добър късометражен игрален филм:”Телефонното обаждане”Най-добър късометражен документален филм:”Гореща кризисна линия: Ветераните да натиснат 1”Водещ на тазгодишната церемония по раздаването на наградите “Оскар” беше актьора от “Звездни рейнджъри” Нийл Патрик Харис. ... още »
"Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството" е големият победител на 87-ата церемония на наградите "Оскар", триумфирайки в категорията за Най-добър филм. Лентата на Алехандро Гонсалес Иняриту спечели още 3 награди - за Най-добър режисьор, за Най-добър оригинален сценарий и за Най-добро операторско майсторство.4 статуетки "Оскар" спечели и филмът "Гранд хотел Будапеща" на Уес Андерсън. Той победи конкуренцията в категориите за костюми, за грим и прически, за сценография и оригинална музика към филм (Александър Депла).В актьорските категории статуетките грабнаха Еди Редмейн за Най-добър актьор в главна роля (Теорията на всичко), Джулиан Мур за Най-добра актриса в главна роля (Все още Алис), Джей Кей Симънс за Най-добър актьор в поддържаща роля (Камшичен удар) и Патриша Аркет за Най-добра актриса в поддържаща роля (Юношество).Ето и победителите и номинираните в основните категории:Най-добър филмАмерикански снайперистБърдмен, или Неочакваната добродетел на невежествотоЮношествоГранд хотел БудапещаИгра на кодовеСелмаТеорията на всичкоКамшичен ударНай-добър режисьорАлехандро Гонсалес Иняриту - Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежествотоРичард Линклейтър - ЮношествоБенет Милър - Ловец на лисициУес Андерсън - Гранд хотел БудапещаМортен Тилдум - Игра на кодовеНай-добър актьорСтив Карел - Ловец на лисициБрадли Купър - Американски снайперистБенедикт Къмбърбач - Игра на кодовеМайкъл Кийтън - Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежествотоЕди Редмейн - Теорията на всичкоНай-добра актрисаМарион Котияр - Два дни, една нощФелисити Джоунс - Теорията на всичкоДжулиан Мур - Все още АлисРозамунд Пайк - Не казвай сбогомРийз Уидърспуун - Моето приключение в дивотоНай-добър актьор в поддържаща роляРобърт Дювал - СъдиятаИтън Хоук - ЮношествоЕдуарт Нортън - Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежествотоМарк Ръфало – Ловец на лисициДжей Кей Симънс – Камшичен ударНай-добра актриса в поддържаща роляПатриша Аркет за ЮношествоЛора Дърн за Моето приключение в дивотоКийра Найтли за Игра на кодовеЕма Стоун за Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежествотоМерил Стрийп за Вдън горитеАдаптиран сценарийАмерикански снайперистИгра на кодовеВроден порокТеорията на всичкоКамшичен ударОригинален сценарийБърдмен, или Неочакваната добродетел на невежествотоЮношествоЛовец на лисициГранд хотел БудапещаЛешоядътНай-добър чуждоезичен филмИда (Полша)Левиатан (Русия)Tangerines (Естония)Timbuktu (Мавритания)Wild Tales (Аржентина)Най-добър пълнометражен анимационен филмГероичната шесторкаКутийковцитеКак да си дресираш дракон 2Приказката за принцеса КагуяПесента на моретоНай-добра оригинална песен към филм"Everything Is Awesome" от ЛЕГО: Филмът"Glory" от Селма"Grateful" от Отвъд светлините"I'm Not Gonna Miss You" от Глен Кембъл: Ще бъда себе си"Lost Stars" от Започни отновоНай-добра оригинална музика към филмАлександър Депла за Гранд хотел БудапещаАлександър Депла за Игра на кодовеХанс Зимър за ИнтерстелърГари Йершон за Mr. TurnerЙохан Йохансон за Теорията на всичкоВодещ на 87-ата церемония на наградите "Оскар" бе Нийл Патрик Харис, който откри бляскавото шоу с впечатляваща ода за филмите, в която се включиха актьорите Ана Кендрик и Джак Блек. ... още »
Номинираният за чуждоезичен Оскар „Диви истории” на Дамиан Шифрон и притежателят на „Сребърна мечка” за режисура „Тяло” на Малгожата Шумовска са част от програмата на фестивала, който стартира след точно 12 дни!Аржентинският филм „Диви истории” на режисьора Дамиан Шифрон е един от най-силните претенденти за чуждоезичен "Оскар" и се превърна в абсолютен хит в родината си – с 10 от местните академични награди! Продуцираният от Педро и Агустин Алмодовар филм е и предпочитано заглавие в много латиноамерикански страни и абсолютен фестивален хит за публиката от Кан и десетки други кинофестивали по света. Впечатляващата комедийна история разчита на черния хумор и убийствения сарказъм в 6 различни истории за отмъщението.„Диви истории”Всеки един от героите на тези несвързани помежду си сюжети е доведен до предела на своите яростни емоции. Убийства, насилие, предателство, неподвластна ярост маркира действията на много хора в нашия свят и ги кара да извадят най-лошото от себе си в определени драматични ситуации – всичко това, заплетено в взривоопасния сюжет на „Диви истории”. Ето и още някои от наградите на филма - номинация за „Златна палма” - Кан ’14, Наградата на публиката - Осло ’14, Наградата на публиката - Сараево ’14, Наградата на публиката за най-добър чуждоезичен филм - Сао Пауло ’14.Буквално преди няколко дни Малгожата Шумовска си тръгна от Берлин със „Сребърна мечка” (поделена с Раду Жуде за „Аферим!”) за своята режисьорска работа по най-новия си филм „Тяло”. Нейната творба изследва страха и нуждата от интимност, самонараняването като резултат от психични проблеми и бягството в езотериката. Главният герой Януш не е човек, който се шокира лесно. Той е съдебен лекар и като такъв прецизно изследва и анализира и най-дребните детайли на местопрестъпленията. Въпреки екстремните ситуации, на които попада, Януш работи усърдно. Може би дори прекалено усърдно.Но се чувства напълно безпомощен по отношение на анорексичната си дъщеря Олга, която още скърби след смъртта на майка си. Притеснен, че Олга може да се самоубие, Януш я изпраща в клиника, където работи психоложката Анна. Преди години Анна е изгубила бебето си и сега се барикадира в апартамента си само с голямото си куче и призовава духове от отвъдното, които общуват с живите... „Търсачът” се превръща в комплексен размисъл върху самотата и конфликта между рационалното и вярата в свръхестественото.Родената през 1973 г. в Краков Малгожата Шумовска е един от най-видните полски режисьори на нашето време. Филмите й са отличени с множество награди, сред които „Сребърен леопард” от фестивала в Локарно за „33 Scenes from Life“ и награда „Теди” от Берлинале за „В името на...“ Първите й два филма – „Щастлив човек“ и „То“, са номинирани за „Открития на годината” на Европейските филмови награди. „Леки момичета“ с Жюлиет Бинош е разпространяван в повече от 40 страни. Шумовска е носител на най-значимите полски кинонагради. ... още »
Филмовата екранизация на провокативния роман “Петдесет нюанса сиво” продължава да трупа значителни приходи както в Съединените щати, така и в България. За по-малко от една седмица по световните киноекрани филма на Саманта Джонсън е спечелил над 300 милиона долара и напълно очаквано от студиото Юнивърсъл Пикчърс вече се подготвят за направата на продължение.Още преди премиерата на “Петдесет нюанса сиво” от Юнивърсъл оповестиха, че ако лентата се представи добре в бокс офиса на голям екран ще бъдат пренесени и останалите две части от литературната поредица на писателката Е.Л. Джеймс (чиито заглавия са “Петдесет нюанса по-тъмно” и “Петдесет нюанса освободени”).Въпреки постигнатия успех обаче, източници близки до проекта разкриха пред сайта на списание Variety, че режисьорката Саманта Джонсън и сценаристката Кели Марсел не планират да участват в направата на “Петдесет нюанса по-тъмно”. За сметка на това сценария на продължението се очаква да бъде написан от самата авторка на литературния франчайз Е.Л. Джеймс, която до момента не е работила по разработването на филмови сюжети.За разлика от повечето писатели, чиито творби биват пренесени на големия екран, Джеймс имаше значителен контрол върху разработването на игралния “Петдесет нюанса сиво” и според източници близки до проекта това често е довеждало до сериозни разногласия между нея, режисьорката Саманта Джонсън и сценаристката Кели Марсел. Смята се, че именно това е причината поради която Джонсън и Марсел нямат желание да работят по продължението.От Юнивърсъл Пикчърс не коментират появилата се информация и единственото, което студиото потвърди е, че в момента текат преговори между началството и Е.Л. Джеймс по отношение на сценария на “Петдесет нюанса по-тъмно”.Джеймс няма опит с писането на филмови сценарии, но е важно да се отбележи, че такъв бе случая и с писателката Джилиан Флин (която сама адаптира своята книга “Не казвай сбогом” за големия екран и впоследствие получи номинация за “Златен глобус”).Тъй като работата по сценария на “Петдесет нюанса по-тъмно” тепърва предстои да започне прогнозите са, че снимките на лентата ще стартират не по-рано от първата половина на 2016-та година.Все още няма подписани договори за участие, но е сигурно, че актьорите от първия филм Дакота Джонсън и Джейми Дорнан ще се завърнат отново в главните роли на Анастасия “Ана” Стийл и Крисчън Грей.Ако всичко протече по план “Петдесет нюанса по-тъмно” ще се завърти по световните киноекрани в началото на 2017-та година. ... още »
През 1971-ва година се състоя световната премиера на криминалния трилър “Шафт”, чиито сценарий бе базиран на едноименния роман на писателя Ърнест Тидиман. Заснетият с бюджет от едва 500 хиляди долара филм се превърна в изненадващ успех за студиото MGM и бе последван от две директни продължения, в които главната роля отново беше изпълнена от номинирания за “Златен глобус” Ричард Раундтрий.През 2000-та година Парамаунт Пикчърс пусна по кината нова версия на “Шафт”, чиито актьорски състав бе предвождан от Самюъл Л. Джаксън и Крисчън Бейл. Режисираната от Джон Сингълтън лента донесе на създателите си приходи в световен мащаб над 100 милиона долара и се представи също толкова успешно на видео и DVD пазара.Сега, 15 години по-късно, Холивуд отново обръща поглед към света на ловкия детектив от Ню Йорк Сити Джон Шафт. Официален източник от студиото New Line Cinema разкри, че е започнала подготвителната работа по нов пълнометражен “Шафт”, който ще бъде продуциран от Джон Дейвис (“Хищникът”). Проектът все още няма режисьор, сценария не е написан и за момента Дейвис е единствения потвърден член на екипа.Търсенето на актьор за титулярната роля тепърва предстои да започне, но вече се споменават имената на няколко потенциални кандидати, сред които се открояват Антъни Маки (“Кръв и пот”), Дейвид Ойело (“Междузвездни войни: Силата се пробужда”), Чадуик Боусман (“Ден на подбора”) и носителя на “Оскар” Джейми Фокс.Новият “Шафт” е приоритетен проект за New Line Cinema и до няколко месеца се очаква да стане ясно кой ще режисира филма и кой ще напише сценария.В най-добрия случай снимките на криминалния трилър ще стартират през първата половина на 2016-та година. ... още »