🎬 Следващата филмова седмица (09.06 - 15.06) ще бъде зверска! 🦾 В киното като астероид ще се разбият едни от най-добрите филми за месеца - „Трансформърс: Възходът на зверовете“ и българският филм „Анна“ 😎
⚡ ОЧАКВАТ ВИ: 👉 2 ПРЕМИЕРИ. 👉 4 филма на 3D формат. 😎 👉 Дългоочакваната премиера на филма с Радина Кърджилова - „Анна“.
🎫 Билети, можете да вземете от тук -> bit.ly/3X6YXzD
Последвайте и профила ни в Instagram -> https://www.instagram.com/cineland.pernik/
Цени на билети: Събота и неделя 2D - (11 / 9* лв, VIP зала - 13/*11 лв.), 3D (13/*11 лв., VIP зала - 15/ *13 лв.) Понеделник-петък 2D - (11/ 9*лв., VIP зала - 13/ *11 лв.), 3D (13/*11лв., VIP зала - 15/*13 лв.) Предпремиера 2D - 12 лв. Предпремиера 2D VIP зала - 14 лв. Предпремиера 3D - 15 лв. Предпремиера 3D VIP зала - 16 лв. ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда *не важи за официални празници*) - 2D - 8 лв/ 3D - 9 лв. * Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания.
🟢 Часовете, които са отбелязани в зелено, ще бъдат излъчвани във VIP залата ни.
Триизмерната анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо” детронира “Петдесет нюанса сиво” от лидерската позиция в родния бокс офис и остави зад гърба си три нови филмови заглавия. Потвърждавайки за пореден път силния афинитет на българската публика към скъпите 3D-анимации, “Гъба на сухо” успя да привлече за изминалия уикенд (20-22 февруари) 21 057 зрители и дебютира на първо място в класацията. За същия период от време лентата на Пол Тибит е вкарала в касите на кината 185 544 лева – задоволителен старт за анимирано заглавие, който е ясен показател, че границата от половин милион лева ще бъде достигната.Дебютът на “Спонджбоб: Гъба на сухо” е по-добър от този на “Мистър Пибоди и Шърман” (151 710 лева) и дори надминава стартовото постижение на втория “Аз, проклетникът” (170 644 лева). Като основни фактори за досегашното представяне на филма могат да бъдат изтъкнати добрата предварителна реклама, по-скъпите цени за триизмерни прожекции и разбира се популярността на главния герой Спонджбоб сред младата публика.“Гъба на сухо” няма да се превърне в хит от ранга на “Замръзналото кралство 3D”, но имайки предвид стабилния стартов уикенд цялостното представяне на филма без съмнение ще бъде счетено за успешно. До момента по света анимацията на Парамаунт Пикчърс е натрупала 202 245 516 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиона долара.Лидерът от изминалата седмица “Петдесет нюанса сиво” сега застава на второ място в класацията. За уикенда (20-22 февруари) филма на Саманта Джонсън е спечелил 180 611 лева, а общите приходи от състоялата се преди десет дни родна премиера се равняват на впечатляващите 1 102 520 лева. Както Cinefish прогнозира миналата сряда, “Петдесет нюанса сиво” бе споходен от сериозен спад в посещаемостта в дните след първия си уикенд (в случая от цели 69 процента), но това разбира се не омаловажава досегашното постижение на еротичната драма.За по-малко от две седмици “Петдесет нюанса сиво” е вкарал в киносалоните 138 341 зрители и е само въпрос на време преди филма да премине границата от 1.5 милиона лева. Световните приходи на драмата се равняват на 405 126 693 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона.Третата позиция е заета от силно дискутираната българска лента “Дякон Левски”. За първия си уикенд по екраните (20-22 февруари) филма на Максим Генчев е спечелил общо 135 647 лева, а заедно с предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 169 417 лева – определено задоволителен старт за заглавие, което в дните преди премиерата си бе съпътствано от много противоречия и медийни дискусии. Любопитно е да се отбележи, че “Дякон Левски” дебютира с по-добри резултати от тези на българските ленти “Живи легенди” (110 997 лева), “Чужденецът” (53 839 лева) и “Операция - Шменти капели” (76 767 лева). Дискусиите около лентата за видния българин продължават и това със сигурност ще спомогне за привличането на още любопитни зрители в киносалоните. “Дякон Левски” има реалния шанс да се превърне в най-касовото българско заглавие на 2015-та година и по всичко изглежда, че крайните приходи на филма ще надвишават сумата от половин милион лева.Премиерната лента на Матю Вон “Kingsman: Тайните служби” е на четвърто място, като за изминалия уикенд тя е натрупала приходи от 118 051 лева. Като към това се добави и спечеленото от предварителните прожекции сумата се увеличава на 194 860 лева – напълно приличен старт за нетриизмерна продукция с по-високо възрастово ограничение, която не е част от вече изградена филмова поредица. “Kingsman” стартира с далеч по-добри приходи от тези на предишните два режисьорски проекта на Матю Вон – “Шут в г*за” (19 025 лева) и “Х-Мен: Първа Вълна” (47 135 лева).През изминалите две седмици рекламата и интереса към “Kingsman” се увеличиха значително и това определено помогна на лентата в борбата й за зрителското внимание. Филмът ще продължи да вкарва приличен брой зрители поне още две седмици и въпреки липсата на по-скъпи триизмерни прожекции границата от половин милион лева ще бъде достигната. От премиерата си досега, “Kingsman” е натрупал в световен мащаб 154 691 241 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 130 милиона долара.Сай-фай епоса с Чанинг Тейтъм “Пътят на Юпитер” застава на пета позиция, със спечелени за близо три седмици 644 922 лева – представяне, което превръща филма в най-касовото заглавие на дуото Уашовски в България (надминаващо постиженията на трите “Матрици”, “Speed Racer” и “Облакът атлас”). “Пътят на Юпитер” е от типа заглавия, които са най-предпочитани от българската публика, и до една седмица и половина филма ще може да се похвали с приходи от над 700 хиляди лева.Въпреки доброто си представяне в България високобюджетният екшън не оправда очакванията по отношение на международния бокс офис. До момента световните му приходи се равняват на разочароващите за подобен скъп проект 114 262 296 долара (при бюджет за снимки и международна реклама от над 230 милиона долара).“Героичната шесторка” заема шесто място в класацията. За изминалите пет седмици от премиерата си наградения с “Оскар” анимационен филм е вкарал в касите на кината 548 861 лева. Въпреки че няма шанс да подобри постижението на скорошния “Пингвините от Мадагаскар” (c приходи от над един милион лева) “Героичната шесторка” се представя задоволително за оригинална анимация, чиято българска премиера “закъсня” с няколко месеца. Световните приходи на анимацията на Уолт Дисни се равняват на 546 212 093 долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.Фентъзито на Сергей Бодров “Седмият син” е на седма позиция, със спечелени за седем седмици по кината 830 419 лева. За изминалия уикенд филмът отбелязва увеличение в посещаемостта от 53 процента, което имайки предвид конкуренцията и изминалото време от премиерата съвсем не е за подценяване. В крайна сметка границата от един милион лева няма да бъде достигната, но това не е от голямо значение, тъй като “Седмият син” вече намери място в класацията на най-касовите оригинални заглавия от началото на 2015-та година.Осми в класацията е “Теорията на всичко”, който се върти по кината в България от близо един месец насам. За този период от време филма е натрупал 139 018 лева. Сегашният медиен шум около награденото с “Оскар” изпълнение на Еди Редмейн може и да привлече малко повече зрители тази седмица, но като цяло “Теорията на всичко” няма да бъде запомнен с нещо изненадващо по отношение на българското си представяне.Не е за подценяване, че филма е привлякъл близо 18 хиляди зрители до момента, но все пак приходите му бледнеят пред постижението на конкурентната оскарова лента “Игра на кодове” (която в момента може да се похвали с финансови постъпления от 512 172 лева).Криминалният трилър с Джейсън Стейтъм “Жокерът” застава на девета позиция, като за близо един месец на българска почва е спечелил 277 687 лева. Филмът се представя по-добре от “Колибри” и третата част на “Непобедимите” и до една седмица ще премине границата от 300 хиляди лева. Българският кинопоход на “Жокерът” не се различава особено от този на “Отбранителна линия” и по всичко изглежда, че филма ще бъде свален от екраните с приходи от около 360 хиляди лева.Комедията с Кевин Харт “Кум под наем ООД” е на десето място, със спечелени за шест седмици 349 027 лева. Предварителните прогнози не бяха обнадеждаващи, но подобно на “Отмъщение по женски” лентата на Джеръми Гарелик намери своята публика в България и преди да бъде свалена от кината тя също ще премине границата от 400 хиляди лева. В световен мащаб “Кум под наем ООД” е натрупал малко над 70 милиона долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 60 милиона. ... още »
През лятото на тази година ще се състои българската премиера на петия филм от стартиралата през 1984-та година научнофантастична поредица “Терминатор”. Официалното заглавие на екшън-лентата е “Терминатор: Генисис”, а Арнолд Шварценегер се завръща отново в познатата роля на пътуващия във времето киборг.До появата на струващата 170 милиона долара IMAX-продукция остават няколко месеца, но от студиото Skydance вече разкриха, че намерението им е да продължат поредицата с още две продължения.При оповестяването на информацията не беше разкрито кои актьори ще се завърнат за шестата и седма част, но сега самия Арнолд Шварценегер заяви, че със сигурност ще бъде част от актьорския екип.По време на кратко интервю за сайта TheArnoldFans Шварценегер разкри официално, че ще се завърне за “Терминатор 6” и също така допълни, че снимките на филма ще започнат през 2016-та година.Продукцията все още не разполага с режисьор, но за сметка на това се знае, че ако всичко протече по план световната й премиера ще се състои в средата на месец май, 2017-та година. Важно е да се отбележи, че плановете на Skydance за бъдещето на сай-фай поредицата могат да се променят ако “Терминатор: Генисис” не оправдае очакванията по отношение на световния бокс офис.Освен Арнолд Шварценегер в “Генисис” ще видим още Джейсън Кларк, Джай Кортни, Емилия Кларк, Кортни Ванс, Лий Баюнг Хън и тазгодишния носител на “Оскар” Джей Кей Симънс. Очакванията са, че Емилия Кларк (в ролята на Сара Конър) ще се присъедини към Шварценегер и в разработвания “Терминатор 6”.По-детайлна информация за шестата част от франчайза ще бъде разкрита след като се състои световната премиера на “Терминатор: Генисис”.Дебютът на фантастичния екшън пред българската публика ще бъде на 3-ти юли, тази година. ... още »
В края на 2011-та година се състоя българската и световна премиера на мрачния криминален трилър “Мъжете, които мразеха жените”, чиито сценарий беше вдъхновен от световноизвестния едноименен роман на писателя Стиг Ларшон. Въпреки силната предварителна реклама и популярността на литературната творба, филма на Дейвид Финчър не се превърна в очаквания голям международен хит и завърши своя кинопоход с приходи от малко над 230 милиона долара.От Сони Пикчърс признаха, че очакванията им са били за по-големи финансови постъпления, но едновременно с това началството на студиото заяви, че има намерение да финансира направата на директно продължение.Даниел Крейг и Руни Мара дадоха съгласието си да изиграят отново двете главни роли, а носителя на “Оскар” Стивън Зейлиън започна да работи по сценария (който от своя страна черпеше вдъхновение от “Момичето, което си играеше с огъня” - втората част от трилогията книги “The Millennium Trilogy”).Първоначално се смяташе, че Дейвид Финчър ще заснеме втората част в началото на 2014-та година, но разработването на проекта бе забавено поради вътрешни проблеми в Сони Пикчърс. Постепенно дискусиите по темата утихнаха и през изминалите близо две години не се разкриваше нова информация за статута на продукцията.Преди броени часове обаче звездата от първия филм Руни Мара разкри, че по всяка вероятност продължението няма да бъде заснето.Мара пред E! Online: “Не, не мисля, че ще има втори филм. Нещата просто не се наредиха и ми е тъжно, че няма да мога да играя отново тази роля.”От началството на Сони Пикърс не коментират публично статута на “Момичето, което си играеше с огъня”, но на този етап може да се каже, че до снимки едва ли ще се стигне.По всичко изглежда, че рано или късно Холивуд ще се опита да даде нов старт на поредицата с различен актьорски състав и друг режисьор. ... още »
Режисираната от Ричард Линклейтър житейска драма “Юношество“ бе едно от най-дискутираните и награждавани филмови заглавия през изминалите няколко месеца. Нискобюджетната продукция, за която е отнело цели 12 години, натрупа приходи в световен мащаб от 45 милиона долара и получи шест номинации за “Оскар”, включително за “Най-добър филм”.Дискусиите около “Юношество“ все още не са приключили, и въпреки че не става дума за филм, който задължително изисква продължение, самият режисьор разкри, че е напълно възможно да бъде заснета втора част.В интервю за подкаст-шоуто “The Q&A” Ричард Линклейтър заяви, че ако се стигне до направата на втори филм, то сюжета ще продължи да разглежда предизвикателствата пред които се изправя вече порасналия главен герой Мейсън Евънс-младши.Линклейтър: “През първите шест месеца след премиерата на “Юношество“ отговора ми на въпроса дали бих продължил тази история беше твърдо “Не”. Основното, което искахме да разкажем е историята на Мейсън от първи до дванадесети клас. Първоначално нямах никакви идеи за продължаване на историята, но с течение на времето започнах да си казвам, “Знаеш ли, 20-те години са много важни за човека”. Това е периода през който се формираме напълно. Едно нещо е да влезеш в колежа и съвсем друго е да се пребориш с нещата с които се сблъскваш в 20-те си години. Признавам, че сега обмислям възможността за направата на продължение.”Линклейтър побърза да уточни, че за разлика от оригиналния “Юношество“ снимките на евентуалната втора част ще протекат по традиционния начин.“Дванадесетгодишната структура на първия филм беше продиктувана от училищната система. Началните училищни години на Мейсън са вече зад гърба му и заснемането на втората част няма да ни отнеме толкова много време”, заяви режисьора.Линклейтър също така добави, че планира да привлече отново познатия от първия филм актьорски състав (включващ Итън Хоук, Елър Колтрейн и носителката на “Оскар” Патриша Аркет). За момента обаче няма подписани договори и работата по сценария тепърва предстои да започне.Очакванията са, че по-детайлна информация за бъдещето на планираното продължение ще бъде разкрита след като Линклейтър приключи с работата по най-новия си филм “That’s What I’m Talking About”. ... още »
10 от най-новите и впечатляващи документални филми, преминали теста на най-престижните кинофестивали, заедно с една българска премиера, са включени в тазгодишния конкурс за най-добър документален филм на 19-ия София Филм Фест.Селекцията е дело на режисьорите Андрей Паунов, Боби Десподов и Светослав Стоянов. Победителят ще получи Награда, осигурена от международния кинофестивал Милениум в Брюксел, чийто главни организатори са нашите сънародници - режисьорката Златина Русева и продуцента Любомир Георгиев.Носителят на "Оскар" за най-добър документален филм „Citizenfour” ще бъде показан пред публиката на фестивала. Филмът на журналиста и режисьор Лаура Поитрас получи и наградата „Независим дух” за най-добър документален филм. Разказът е фокусиран върху разкритията на бившия агент от Агенцията за национална сигурност на САЩ Едуард Сноудън. Филмът печели признание и почитатели със своя напрегнат, вълнуващ и общественозначим сюжет – все пак надали има някой, който не е чул за детайлите, изнесени от Сноудън във връзка с работата на американската система в разузнаването - те предизвикаха широк отзвук не само на територията на САЩ, но и в цял свят. „Citizenfour” Филмът се случва в резултат от специалната кодирана покана, която Едуард Сноудън изпаща до самата Лаура Поитрас и до журналиста Глен Грийноулд, с която ги кани да направят с него лични интервюта в Хонконг и да им разкаже какво е научил за Агенцията за национална сигурност и възможността за прихващане на данни от телефонни обаждания, имейли и от разходките из уеб пространството на американските граждани. На въпроса на Лаура Поитрас защо е избрал именно нея, Сноудън отговаря, че за него са били важни опитът й като журналист и документалните й филми.Независимо от категоризациите на Едуард Сноудън – като „герой” или „предател”, документалният портрет „Citizenfour” е добра възможност да надникнете в мислите и душата на един мъж, успял да предизвика световни геополитически дискусии и спорове, остри и шумни реакции в медиите. Това е филм, който работи в името на гражданската свобода и възможността да се говори свободно за проблемите на американското разузнаване. Лаура Поитрас живее в Берлин и има реализирани три документални проекта.„Миналото е минало” е общият рефрен, който обединява двете гледни точки в документалния филм „Образът на мълчанието” на режисьора Джошуа Опенхаймер – на отговорните за клането на половин милион предполагаеми комунисти в Индонезия в средата на 60-те и на хората, оцелели от геноцида. „Образът на мълчанието”Разказът е фокусиран върху историята на едно семейство, което загубва сина си по време на събитията от средата на 60-те години. Историята е за Ади Рукун, който дори не е бил роден по времето, когато загива брат му, но е отдаден изцяло на ангажимента към своето семейство да намери отговорите на въпросите, които се задават, но и да „постави” страната си на пътя на истината и помирението. Чрез интервюто с Ади са разкрити престъпниците, които са отговорни за геноцида в Индонезия. „Раната е заздравяла”, настояват някои от хората, докато други твърдят, че „не сме ние, които да съдим”, оставяйки възмездието в ръцете на някой с по-висша сила…Джошуа Опенхаймер e роден на 23 септември 1974 година в Тексас, САЩ. Той е продуцент и режисьор, познат с изключителния си документален филм „Акт на убийство”, който миналата година спечели и документалния конкурс на София Филм Фест. Опенхаймер е завършил Харвард с бакалавърска степен по изкуство, но също така е доктор на философските науки от Колежа по изкуства и дизайн „Сейнт Мартин” и Университета за изкуства в Лондон. Негов ментор е легендарния сръбски режисьор Душан Макавеев. Джошуа Опенхаймер живе и работи в Лондон.Документалният проект на Улрих Зайдл „В мазето” се опитва да надникне в ежедневния живот на австрийците и да разкрие какво всеки един от тях прави в мазето си - онова, което хората правят далече от погледа на обществеността. Залагайки на сюрреалистичен подход в историята си, Улрих Зйдл представя широка гама от австрийски характери, като някои от тях подчертават най-лошите аспекти от човешкото поведение. Извън провокацията на действието, заснето във филма, то може да бъде хранилище за спомени, съжаления, заблуди и очарователни забавления. Улрих Зайдл е роден на 24 ноември 1952 във Виена, Австрия. Той е режисьор и писател, автор на десетки успешни игрални и документални проекти, добре познат на публиката на СФФ с игралните си филми.„20 000 дни на Земята” е любопитно документално пътуване, създадено от британския кинотандем Иън Форсайт и Джейн Полард. Филмът предлага поглед към австралийската музикална икона Ник Кейв, който споделя със зрителите някои детайли от личния си живот и от творческия процес през годините на доста богата кариера. Без никакво притеснение и като една отворена книга, Ник Кейв говори за връзката със съпругата си Сузи и с двамата си синове близнаци, за любимия Брайтън, за ранните спомени и първите сексуални преживявания, за детството си и за баща си, за бурното минало и наркотиците, за интереса към религията, за миналите дни в Берлин и Англия.„20 000 дни на Земята”В „20 000 дни на Земята”, легендарният изпълнител и музикант, любимец на много поколения меломани, разкрива и тайните на професионалния си живот – от големите промени по време на концертите му, през взаимоотношенията и отдадеността в звукозаписното студио до вдъхновяващите хепънинги и странни концерти с първата му група „The Birthday Party”. В документалния разказ на Фортиш и Полард не са подминати и книгите му с техните чудовища и странни образи. Включени са й разговори с неговия приятел и член на групата – Уорън Елис, както и с поп-иконата Кайли Миноуг, с която Ник Кейв има връзка от доброто старо време. За феновете на Ник Кейв „20 000 дни на Земята” е истинско предизвикателство, но и интелигентността и достоверността, с която е направен филма, го превръщат в любопитно кино-изживяване за всеки зрител.Сред участниците в документалния конкурс на София Филм Фест е и филмът на Йоран Олсон „Относно насилието”, създаден по книгата на влиятелния психиатър, философ и революционер Франц Фанон - „Прокълнатите на Земята” („The Wretched Of The Earth”), която още с излизането си във Франция е забранена за разпространение от властите. За Йоран Олсон това не е първия филм по книга на Фанон – през 1995 година, режисьорът създава „Черна кожа, бели маски”, в чиято основа стои едноименното произведение на Фанон. Сегашният документален разказ на Олсон е филм за насилието, наложено от колонизаторите и насилието в отговор от колонизираните. Документалната история, разказана от Лорън Хил, показва в детайли 9 отделни епизода – примери на колониализъм през 20-ти век. За да илюстрира темата за насилието, Йоран Олсон използва впечатляващи архивни кадри на шведската телевизия. „Относно насилието” притежава силата на въздействащо визуално есе. Йоран Олсон е роден на 20 септември 1965 година в Швеция. Той е кинематографист с изявен интерес в документалното кино.Интересно предложение в конкурсната документална програма е „Война в изкуството” на режисьора Марко Вилмс – един филм за младите египетски бунтовници и артисти от Арабската пролет, които чрез значението на графитите, бунтарската музика, изкуството и просветлението, се опитват да спасят своята революция от потъване. Изкуството е оръжие! Това мото все още важи в Кайро. След 30 години еднолично управление президентът Мубарак е свален от своя народ, а улиците принадлежат именно на младите бунтовници: графити-артистите и художниците карат стените да проговорят. „Война в изкуството”Те си спомнят дните на битки чрез кървави портрети, времената на анархия чрез диви колажи, опитите за освобождение от сексуално потисничество чрез скандални картини. Стените стават хроника на случилите се събития, а електро поп и рап звучат под формата на завладяващ саундтрак. Еуфорията обаче е последвана от разрушение.„Името ми е сол” на режисьора Фейрайда Пача е индийското предложение в документалния конкурс на 19-ия София Филм Фест. Дебютният филм на Пача разказва за едно от онези семейства в Индия, които прекарват осем месеца в годината в пустинята Гуджарат, за да извличат сол от горещата земя. Година след година този цикъл се повтаря. Всеки нов мусон отмива солните полета, докато пустинята се превръща в море пред очите им. Заедно с полетата, под водата отива и оборудването им за работния процес. Дебютът на Фарида Пача поставя зрителя в ролята на наблюдател, който има възможност да „усети” силната воля на участниците в тежкия трудов процес.„Името ми е сол”Сред претендентите за най-добър документален филм е и българският „Салто мортале” на режисьора Борислав Колев. Филмът връща зрителите назад, към 1988 година и Олимпийските игри в Сеул, Южна Корея. Българският щангист Ангел Генчев става шампион в категория до 67,5 килограма с уникални световни рекорди и смазваща преднина пред конкурентите. След последния си опит Ангел прави задно салто, което се превръща в неофициална емблема на Олимпиадата. Кадри със салтото не спират да се въртят по световните телевизии, а снимката се разпространява от водещите информационни агенции. Медиите тръбят, че Ангел Генчев е сред най-големите герои на игрите. Ден след своя триумф щангистът, признат за един от най-големите таланти в историята на този спорт, се оказва в епицентъра на жесток скандал. Но това е само първият кръг на Ада за Ангел. Той ще трябва да мине и през останалите...Унгарският документален филм на режисьора Габор Хьорхер „Дрифтър”, започнал своя път като продукция с приза на фондация „Робърт Бош” през 2011 година и носител на наградата „Rough Cut Boutique Postproduction” oт фестивала в Сараево през 2013, също ще се бори за вниманието на жури и публика в конкурса за най-добър документален филм в София. „Дрифтър” е портрет в близък план на бунтарски настроеният автомобилен състезател Рици, който е изправен пред обратите на живота в провинциална Унгария. „Дрифтър”Рици живее своя живот на ръба и непрекъснато се забърква в неприятности и проблеми: шофира автомобили без документи, забърква се в кражби и бяга от ченгетата – това са основни точки в ежедневния му режим и основни моменти в отчаянието на родителите му. Габор Хоршер заснема своя документален проект за период от 5 години, проследявайки съдбата на един млад човек, който се опитва вземе живота си в свои собствени ръце. Габор Хоршер е роден през 1980 година в Будапеща, Унгария. Учи в Университета по философия и право и в Университета за филмово изкуство, работи като сервитьор в Лондон и барман в Гърция. Живял е в САЩ, Франция и Камбоджа. Заедно с негов колега, режисьорът и продуцент Марсел Ивани, създават компанията „Краатц Филм” през 2008 и заедно продуцират филми и театрални постановки.Хърватският филм „Остров на разбитите души” на Тиха К. Гудак получи „Сърцето на Сараево” за най-добър документален филм през 2014 година и разказва много лична история. Преди 60 години един мъж изчезва за четири години. Когато се връща, той вече е друг човек и носи със себе си болезнена тайна. В семейството е забранено да се говори за миналото. Първият, който се осмелява да задава въпроси, е неговата внучка – режисьорът на този филм. Тя иска да знае какво се крие зад покритото с белези тяло на дядо й. Ала той умира, без да разкрие историята си на никого. „Остров на разбитите души” е разследване, построено върху руините на миналото и на мозайката от следи – семейни снимки и лични спомени на група хора, които имат общи преживявания в политически затвор в Югославия, познат още като „остров на разбитите души”. Това място е оставило следи върху три поколения. Разследвайки и разкривайки миналото, семейната тайна най-после излиза на повърхността и се превръща в история, която позволява на новото поколение да забрави мълчанието и страха.„Остров на разбитите души”Филмът „Бюгараш” е дело на режисьорите Вентура Дурал, Серхи Камерон и Салвадор Суниер. Бюгараш е името на малко селище във Франция, където живеят 200 души. Разказът отвежда зрителите далече във Френските планини, където тихият живот е нарушен от топ новина, обикаляща света, според която жителите на селото ще бъдат единствените оцелели след 21-ви декември - датата, предсказана от древните маи като предполагаем край на света. „Бюгараш” се гмурка дълбоко в темата за Апокалипсиса, за да отрази страховете и стратегиите на човечеството по време на дълбока материална и духовна криза на Западния свят. Историята разкрива шепа интересни герои, всеки от тях с различна история, а комбинацията на визии превръща града в сюрреалистичен пейзаж.Кой от филмите ще бъде определен като най-добър в конкурса за документално кино на 19-ия София Филм Фест ще отсъди жури съставено от Шон Макалистър - режисьор, Светла Турнин, изпълнителен директор на мрежата за документално кино „Cinema Politica” и българският режисьор Светослав Драганов. ... още »
“За последните 5 години форматът “Женени от пръв поглед” е първата истински нова концепция за предаване на световния телевизионен пазар. Идва от Дания, която е известна със своите новаторски експерименти в телевизията и за много кратко време стана хит в САЩ, Германия и други държави.Щастлив съм, че за пореден път Нова е телевизията, която въвежда в България най-модерното и различно предаване, което ще преобърне много от традиционните представи на зрителите за това, което ще гледат по телевизията.” – каза програмният директор на Нова Антоний Мангов на пресконференцията, проведена днес в обредния дом в Красно село. На нея продуцента на формата Витомир Саръиванов от Old School, специалистите по matchmaking и семейния терапевт на трите двойки разкриха същността на уникалния социален експеримент, който предстои да стартира.Предаването проследява семейния живот на три двойки, които са събрани от екип от експерти, на принципа на професионалния matchmaking. Участниците никога не са се виждали, нямат представа какъв е избрания за тях партньор, не знаят дори името му до деня на тяхната сватба. Двойките не се състезават, не получават никаква награда, нито хонорари за участието си, единствената цел на всички е те действително да открият любовта и да останат заедно след края на експеримента.Участниците са обикновени мъже и жени с напрегнато ежедневие, които, по една или друга причина, не са успели да открият перфектния партньор. Готови са да поверят съдбата си в ръцете на специалистите, които да намерят идеалния кандидат за всеки от тях сред стотици претенденти, изцяло на базата строгите критерии на професионалния matchmaking. Психолог, сексолог, двама matchmaking специалисти и духовен съветник са заложили на карта своя професионализъм, защото ако двойките се впускат в предизвикателството на живота си, то за специалистите предизвикателството е не по-малко и означава огромна професионална и лична отговорност. Затова самият формат предполага екипът на предаването да продължи да помага на двойките и след приключване на предаването.„Женени от пръв поглед” няма нищо общо с известните досега формати. Предаването е близък до научното телевизионен експеримент, чийто характеристики най-много се покриват с документален сериал. Двойките сключват официален, действащ пред закона брак, а техните взаимоотношения следват естествения си ход. Приказката започва със сватба, продължава със сватбено пътешествие, след което идва ежедневието - двойките се събират под един покрив и започват да разкриват и най-дребните детайли от навици, характери и продпочитания. В продължение на 5 седмици се запознават с роднините и приятелите си, а всяко ново предизвикателство, което живота им поднася, ги приближава все повече до отговора на въпроса „ще останат ли заедно”.. “Женени от пръв поглед” ще се излъчва седмично, като всеки епизод проследява паралелно развититето на връзките и на трите двойки. Развръзката на социалния експеримент е в последния епизод, когато младоженците трябва или да вземат ясно решение - дали ще останат заедно като семейство, или ще се разделят.“Женени от пръв поглед” тръгва в ефира на Нова на 17 март от 21:00. ... още »
Втората снимачна сесия на същинските кастинги за четвъртия сезон на най-позитилното шоу у нас – „България търси талант” премина под знака на много смях, забавление и позитивни емоции. През изминалия уикенд на сцената на предаването се качиха най-младият участник - 4-годишно момче, което представи на журито своите умения в бийтбокса. Талант в танците показа Дарина Павлова, която се качи на сцената и се включи в изпълнението на 6 дами от София.В опасен номер пък се включи Сашо Кадиев и подложи на изпитание не само себе си, но и своята екранна партньорка Мария Силвестър, която през цялото време трепереше за живота му зад сцената. Сашо не спря дотук и се включи в още доста изпълнения. В едно от тях той и Ники Илиев трябваше да се справят с остри пирони. Иво Сиромахов пък се качи на сцената, за да провери как един от участниците успя да изпълни своя номер и дали нещо „невидимо” не му помага. Освен в ролята на „детектив” Иво показа и завидни умения в свиренето с уста и пеенето. Илиана Беновска пък не спря да провокира участниците с въпроси, някои от които се оказаха доста неудобни.По време на снимките през уикенда Ники Илиев стигна до извода, че в 99% от случаите журито е на едно мнение, което говори еднозначно за уманеията на кандидатите. Режисьорът и актьор в журито изрази мнението, че и четиримата са прекалено добри с кандидатите и трябва да бъдат малко по-строги. И докато разума и чувствата на журито са подложени на изпитание, то Сашо и Мария се забавляват невероятно много както с участниците, така и извън снимките. Двамата не спират да се снимат, да разиграват театрални сцени и да разсмиват екипа на предаването. Двамата все още не са се възползвали от правото си да натиснат „златния бутон” и засега устояват на провокациите от страна на членовете на журито. Все още от тази възможност не се е възползвала и Дарина Павлова.Снимките на същинските кастинги за четвъртия сезон на „България търси талант” приключват в края на месеца. ... още »
В първия пролетен и най-женски месец в годината TV 1000 ще представи една от най-романтичните продукции за всички времена – „Влюбеният Шекспир“. Премиерата на наградения с цели 7 статуетки „Оскар“ шедьовър ще се излъчи на 2 март (събота) от 21:00 часа.В седмицата на дамския празник 8 март в центъра на вниманието ще бъдат и драми, представящи велики женски образи във филми като „Литературният клуб на Джейн Остин“ (3 март, 21:00 часа) и „Изкупление“ (4 март, 21:00 часа).През март, дни след връчването на тазгодишните награди на Филмовата академия на САЩ, TV 1000 ще поддържа духа от червения килим и със селекция от номинирани и удостоени с „Оскар“ заглавия. Освен „Влюбеният Шекспир“, киноманите ще се насладят и на номинираната за бляскавия приз лента „Талантливият мистър Рипли“ (9 март, 21.00 ч.) – и двете продукции с участието на Гуинет Полтроу.Именно ролята й във „Влюбеният Шекспир“ носи на магнетичната актриса „Оскар“ за главна женска роля. Филмът представя историята на младия Уил Шекспир (в ролята Джоузеф Файнс) през лятото на 1593 г., когато писателят е в тежка творческа криза. Притискан от задлъжнелия съдържател на провинциален театър, той се нагърбва със задачата да напише пиеса със забавен сюжет, която да покрие дълговете на неговия поръчител. Точно тогава Уил замисля драмата „Ромео и Етел, дъщерята на пирата“, която се превръща в първопричина за последващата любовна история.Уил среща красивата Виола де Лесепс (Гуинет Полтроу) по време на прослушванията за пиесата с изцяло мъжки актьорски състав, дегизирана като младо момче. Така тя печели не само ролята на Ромео, но след поредица от недоразумения и вълнения - и сърцето на драматурга. Успехът на "Ромео и Етел, дъщерята на пирата" връща на Уил творческото вдъхновение. Виола става прототип на друг женски персонаж, а пиесата постепенно се превръща във великата драма "Ромео и Жулиета". Премиерата преминава при огромен успех, но Уил и Виола се разделят завинаги... ... още »