🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Зак Браф е решил, че може да разчита на комедийния талант на още един актьор за римейка си на „Да напуснеш играта със стил” („Going in Style”), за който вече ви информирахме.Мат Дилън е поредното име, което се присъединява към Морган Фрийман, Майкъл Кейн и Алан Аркин в комедията за един обир от група пенсионери. Дилън ще е в ролята на агент от ФБР, който е по петите на нарушителите, които са се надявали да си докарат прилична пенсия, след като компанията, за която са работили цял живот, е продадена и в следствие на това постъпленията им спират. ... още »
Години наред Леонардо Ди Каприо се опитва да осъществи екранизация по романа на Ерик Ларсън „Дяволът в Белия град”. Най-накрая изглежда, че нещата ще се случат, защото Мартин Скорсезе се е съгласил да режисира проекта. През 1893 г. Чикаго се готви за Световното колумбийско изложение. Огромна човешка енергия е впрегната в изграждането на панаирния град – това трябва да бъде Град на мечтите, фантастично архитектурно творение, белият град, шедьовърът, маркиращ настъпването на новия век.Но сред целия възторжен подем между великолепните бели куполи и прекрасните цветни градини се промъква сянка – сянката на серийния убиец Д-р Х. Х. Холмс, чиято роля ще изиграе Ди Каприо. Новият сценарий е дело на Били Рей, след като първия опит на Греъм Мур беше отхвърлен. ... още »
Събитието е факт благодарение на съвместните усилия на Арт Фест/София Филм Фест и Oбщина Радомир, с подкрепата на Националния Филмов Център и програма „Творческа Европа”.Три поредни дни – от 11 до 13 август, в градинката на Младежки дом жителите и гостите на Радомир ще се радват на кино на открито, което ще предложи специална селекция от 3 филма, представители на новото българско кино и носители на престижни международни награди. ВХОД – СВОБОДЕН!Първото издание на „София Филм Фест в Радомир” ще бъде открито в 21,00 часа на 11 август (вторник) с един от най-обичаните и гледаните български филми – „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” на режисьора Стефан Командарев. Филмът прослави страната ни, когато се нареди сред 9-те номинации за чуждоезичен Оскар през 2010. Продуцентът на филма и директор на София Филм Фест Стефан Китанов ще открие лично изданието на фестивала в Радомир. Зрителите ще проследят историята на Алекс, който с помощта на харизматичния си дядо Бай Дан предприема пътешествие с тандем и табла в търсене на самия себе си.България,1980. Безоблачното детство на Алекс в малък провинциален град е помрачено. Милицията изисква баща му да шпионира дядо му Бай Дан, местния цар на таблата. Семейството решава да емигрира на Запад. 25 години по-късно Алекс е в немска болница след тежка катастрофа, в която загиват родителите му. Остарелият Бай Дан заминава за Германия. Там започва да учи внука си на табла, измъква го от болницата и двамата тръгват на път. По време на това пътуване паметта на Алекс бавно се възвръща, а с нея и желанието му за живот.Втората фестивална вечер – 12 август от 21 часа ще предложи на зрителите най-актуалния в момента български филм, който стана Големият победител на 19-ия СФФ – УРОК / The Lesson на режисьорите Петър Вълчанов и Кристина Грозева. Филмът беше отличен с Голямата награда „София - град на киното” на Столична община за най-добър филм, наградата на публиката, наградата за най-добър български игрален филм, наградата на ФИПРЕСИ, в Сан Себастиан ’14 получи наградата за най-добър нов режисьор, в Гьотеборг ’15 – Международна награда за дебют „Ингмар Бергман”, в Солун ’14 беше отличен за най-добър сценарий и с приза „Бронзов Александър”, в Токио ’14 получи Специалната награда на журито. Надежда е гимназиална учителка по английски език в градче близо до София. Стъписана от това, че неин ученик е извършил кражба, тя е решена да открие престъпника и да го накаже. Тази случка по време на работа рефлектира и в личния й живот. Тя е уведомена, че банката ще й отнеме къщата и ще я пусне на търг заради просрочени плащания по ипотеката. Решена да „изплува“ и да запази дома си, Надежда е готова на всичко, за да намери нужните пари, преди да е станало прекалено късно.Пилотното издание на фестивала ще завърши на 13 август с поредния български филм, които безспорно ще заинтригува зрителите. Даваме началото в 21,00 часа, когато публиката на Радомир ще гледа „Съдилището”, отново на режисьора Стефан Командарев. Публиката ще се наслади на брилянтната актьорска игра на Асен Блатечки, Ованес Торосян и сръбската звезда Мики Манойлович. „Съдилището”, подобно на своя предшественик - „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, се появява, за да разкаже една от многото човешки истории, които режисьорът чува в своите пътувания из България и по-специално в Родопите. Митьо и неговият син Васко живеят в беден район в близост до българо-турско-гръцката граница. Митьо е загубил всичко, което някога е имало значение за него – съпругата си, работата си и доверието на сина си. За да спаси поне връзката с детето си, Митьо трябва да намери опрощение и да плати за греха си, извършен преди 25 години.„София Филм Фест в Радомир” е част от проекта „Операция КИНО”, който екипът на Арт Фест разработва и реализира от 2010 година. Той включва международния кинофестивал „София Филм Фест” с издания в София, Бургас и Пловдив, регионалните издания на СФФ – в над 20 града, които се реализират през последните четири години като част от международния проект „Операция Кино” (обща инициатива на фестивалите в София, Истанбул, Сараево и Клуж), пътуващите из България прожекции на филми от последните издания на СФФ – „СФФ на път” и младежкото издание на фестивала – „СФФ за учащи”.Очакваме Ви на Кино на открито в Радомир! ... още »
Зрителите ще станат свидетели как няколко обикновени дами се превръщат в супер модели от 16-и августКазват, че шансът се появява само веднъж в живота, понякога в най-неочаквания момент. Едва ли обаче няколко обикновени жени са подозирали колко истина има в тази банална фраза, когато получават своята необикновена възможност. Премиерната поредица на TLC „Модел над 30-те” отправя неустоимо предизвикателство за кариера на професионален модел към три дами, които винаги са копнеели да стъпят на звездния подиум, но не са успели досега. Проследете как водещата Джейна Ина Зарела и нейния екип сбъдват професионалните мечти на няколко дами в „Модел над 30-те” от 16-и август, 21:00 ч., по TLC.Във всеки епизод на „Модел над 30-те” три различни кандидатки се изправят пред вълнуващи предизвикателства, за да подпишат договор с престижна модна агенция. Професионалната кариера прави рязък завой в неочаквана посока за 36-годишната Моника, когато Джейна я изненадва на работното и място в клиника по радиология в Мюнхен. Не по-малко изумена е Анна-Мария на 33 години от Херн, която получава възможност да постави ново начало след раздяла с дългогодишния си приятел. Поканата за участие достига и до 40-годишната Ева в търговски център, където тя има среща със семейството си, но вместо това там я очаква екипът на Джейна.Бъдещите претендентки трябва да докажват колко силно желаят кариерата на модел пред строго жури, опитвайки се да захвърлят своите притеснения и предразсъдъци. Представяне на дрехи, дамско бельо, бижута и продукти за коса са само малка част от кампаниите, за които престижни компании търсят своите бъдещи модели. Кандидатки като Анке (30 г.), Рене (31 г.) и Александра (30 г.) се изправят една срещу друга, за да покажат най-доброто от себе си без никакъв грим, а моделът Йохан ще изпита уменията им да се справят с трудни и претенциозни колеги. ... още »
Легендата за крал Артур, вдъхновила десетки литературни произведения, кино и телевизионни продукции, ще зарадва зрителите на bTV с нова адаптация от 17 август. Хитовият сериал „Камелот” ще се излъчва всяка делнична вечер от 22.30 часа.Краят на V век е, а след смъртта на крал Утер в Англия цари хаос. Магьосникът Мерлин има видения за мрачно бъдеще и прави всичко необходимо младият и пламенен Артур – неизвестният син на Утер, отгледан като дете от народа – да бъде провъзгласен за крал. Мерлин и Артур се настанавят в замъка Камелот заедно със съюзниците си – биологичната майка на Артур, лейди Игрейн, доведният му брат на Кай и верните му воини.Артур се опитва да построи една нова и по-добра Великобритания, където хората да живеят в мир. В същото време неговата студена и амбициозна полусестра Моргана крои планове да отнеме короната. С помощта на лоялната си помощница Вивиан и подлата монахиня Сибил Моргана се заселва в стария замък на Утер, откъдето планира коварните си действия. В ролята на крал Артур е Джейми Бауър, познат на киноманиаците от „Здрач: Зазоряване” и „Здрач 2: Новолуние”. Има 3 номинации за награди в кино гилдията.Джоузеф Файнс е в ролята на магьосника Мерлин. Сред най-ярките му роли са на Робърт Дъдли в „Елизабет” и Уилям Шекспир във „Влюбеният Шекспир”, играе още и в „Херкулес”, „Враг пред портата” и много други. Има 7 номинации и 7 награди от различни конкурси в гилдията.В ролята на Моргана е Ева Грийн, участвала в „300: Възходът на империята”, „Казино Роял”, „Тъмни сенки” и много други. Носител е на награда за най-добър женски дебют за ролята си в „Казино роял”, има и още 10 номинации за награди. ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.АДАМ ДЕЙВИДСЪН, Изпълнителен копродуцент, РежисьорАдам Дейвидсън е режисьор, продуцент и писател, работил в телевизионни формати и филми от всички жанрове, като е еднакво умел и в комедията, и в драмата. Неговият късометражен филм „Срещата за обяд“ (The Lunch Date) спечели наградата на Филмовата академия за „Най-добър екшън късометражен филм“ и Златна палма за „Най-добър късометражен филм“ в Кан. Заснет в района на Ню Йорк, включително и на централната ЖП гара, „Срещата за обяд“ е черно-бяло кинематографично изследване на нашите предварителни усещания един за друг и за сивите емоционални полета, които свързват всички нас.Работата на Дейвидсън включва семейната драма на „Кралство (Kingdom“) (DirectTV), епизоди от „Майстори на секса“ (Masters of Sex), епичния сериал „Рим“ (Rome), Tremé, „Дедууд“ (Deadwood), „Истинска кръв“ (True Blood), „Ниско зимно слънце“ (Low Winter Sun), „ОБРАТ: Шпиони на Вашингтон“ (TURN: Washington’s Spies), както и предстоящия мрачен и сложен сериал на STARZ “Плът и кости“ (Flesh & Bone). В допълнение ще споменем и множество епизоди на „Ад на колела“ (Hell on Wheels), „Голяма любов“ (Big Love), „Хънг“ (Hung), „Съединени щати на Тара“ (United States of Tara), „Светлините на стадиона“ (Friday Night Lights), „Анатомията на Грей“ (Grey’s Anatomy), „Общност“ (Community), „Антураж“ (Entourage), „Лъскаво предградие“ (Suburgatory),“За едно момче“ (About a Boy), както и епизоди на „Декстър“ (Dexter), „Два метра под земята ООД“ (Six Feet Under) и „Изгубени“ (Lost). Дейвидсън е продуцент и режисьор на „Произведено в Джърси“ (Made In Jersey), „Излъжи ме“ ( Lie to Me) и „Шарк“ (Shark). Печели номинация за награда на Гилдията на режисьорите в Америка (DGA) за „Закон и ред“ - първия телевизионен сериал върху който работи.Роден в Лос Анжелис, син на Гордън Дейвидсън – артистичен режисьор на Театрална трупа „Лос Анжелис“ и носител на награда „Тони“, и Джуди Дейвидсън – журналист в областта на развлекателната индустрия, той поема по свой път. Играе футбол за гимназия „Палисейдс“ и по-късно за „Кениън колидж“, където все още държи няколко рекорда като външен нападател. Дипломира се с отличие в специалност „История“ и написва оригинална и полемична дипломна работа от 120 страници на тема „Расизмът в популярната американска култура в края на 20 век“.Въпреки това, още от 12-годишна възраст, Дейвидсън е привлечен от филмите и работи в най-различни продукции на различни длъжности, за да научи колкото може повече за процеса. В крайна сметка това го кара да завърши програмата по филмово изкуство към университет „Кълъмбия“. Акцентът в обучението е върху разработката на сюжетни линии и персонажи и това особено допада на Дейвидсън. С цел да задълбочи изследването на динамиката в пресъздаването на човешките състояния, той взема и уроци по актьорско майсторство при прочутата Стела Адлер. Не смята да играе професионално, но този опит със сигурност му дава нужното уважение и добро познаване на актьорската работа. Работата си продължава с впечатляващ списък от таланти, включително Тим Рот, Джеймс Уудс, Холи Хънтър, Бил Пакстън, Иън МакШейн и стотици други.Докато все още е в „Кълъмбия“, Дейвидсън продуцира и режисира „Срещата за обяд“, окуражаван от своя ментор и преподавател, чешкия режисьор Войтех Ясни. Тази връзка го довежда до запознанство със сънародникът на Ясни – Милош Форман. Дейвидсън става протеже на Форман и те си сътрудничат по няколко проекта, включително игралния филм „Училище ад“ (Hell Camp) за Sony, който Дейвидсън написва.Други важни сътрудничества той има с Джоуи и Антъни Русо, които го канят да режисира осем епизода от „Общност“ (Community) от 2009 до 2015 г. и няколко други техни продукции, Норман Лиър (който финансира неговия игрален филм Way Past Cool), Джейсън Катимс (за когото режисира няколко сериала), както и HBO, AMC и Showtime.В момента Дейвидсън живее в Лос Анжелис със съпругата и трите си дъщери.АДАМ ДЕЙВИДСЪН, изпълнителен копродуцент/ режисьор (101,102,103)Кое е първото нещо, което публиката ще открие в „Пази се от живите мъртви?Публиката ще открие напълно различни, нови герои, различно време. Тук пресъздаваме сътресението, което липсва в първия филм. Надяваме се да намерят интересни, балансирани, реалистични герои. Това са учители и ученици, изправени пред невероятната действителност. Вероятно хората, които гледат седмица след седмица, ще запомнят хуманността.Кое беше едно от най-важните неща, което искахте да създадете с „Пази се от живите мъртви”?От моя гледна точка, в съзнанието изникват няколко неща от визуална гледна точка и при създаване на нов свят. Филмът отправя поглед към най-големия град в Америка и се фокусира върху живот, който ние обикновено не виждаме. Това са работнически семейства от средната класа в Източен Лос Анжелис и аз бих казал, че това са хората, които движат града. Тези хора се асоцириат с определена среда и останалите ги харесват, но те живеят в един сбъркан свят. Всичко е разрушено. Аз израснах в Лос Анжелис. Медиите показват интересното, бляскаво лице на холивудския Лос Анжелис, а този, който аз познавах, беше с дупки в асфалта, счупени стъкла, графити и боклук. За мен това беше интересно. Нашествието се извършва не в един съвършен свят, а в един познат свят. Животът там до известна степен е свързан с борба и внезапно… се появяват зомбитата.Кое беше важно при изграждане на основата?Това, което харесвам в сценария е, че той представя падането на Лос Анжелис през микрокосмоса на едно семейство и аз мисля, че това беше един много личен и оригинален начин да се разкаже по-голямата история на фона на града. Те не са „типично” семейство – това е смесено, но съвсем реално семейство. Кое беше важно при подбора на актьорите?Основната ни идея беше, че нашето семейство е на косъм да открие инцидента, който е засегнал целия свят. Но ние не искаме те да знаят прекалено много или да надхвърлят себе си. Надявам се феновете да се забавляват от факта, че знаят повече от героите, в което има известно напрежение. По същия начин като във филм на ужасите, където има вече създаден страх и безпокойство у героите, когато не знаят какво ги очаква. Те мислят, че става въпрос за лош грип или вирус или нещо, което ще отмине, защото според мен у хората е заложен инстинкт да вярват, че всичко ще се оправи. Това не е традиционен филм на ужасите, а реалистично семейно шоу от типа “о, боже – току що влезе едно зомби”. Нашите герои ни въвеждат в този свят. Ние не ги водим, нито показваме нещо преди те да го открият и се надяваме, че създаваме усещане на хората, че са наистина там. Перфектната цел е да накараме хората да се почувстват като част от този свят. Как биха се чувствали тогава? Каква е истинската човешка реакция на това? В какъв отрязък от време се развива действието в „Пази се от живите мъртви” и как се отразява това върху семейния живот?Според мен събитията от първи до трети епизод се случват за малко повече от 24 часа. Това е като пътуване с ракета към разрухата и не всичко е ясно. Хората не знаят още какво става, опитват се да го обяснят, да го разберат, като все още на преден план са емоциите, предизвикани от отношенията между хората. Тези проблеми са все още на дневен ред, докато светът се разпада.Според вас коя е една от най-интригуващите теми/събития в първите няколко епизода?Никой не знае наистина какво би се случило с нас в определени ситуации. Дали се издигаме до ниво, на което надхвърляме очакванията за самите себе си като хора или слизаме до най-примитивното, егоистично, алчно и нихилистично ниво, до което човек може да падане? Според мен това е най-интересната част от света на „Живите мъртви”. Изникват чисто морални въпроси. Какво бих сторил аз? Как бих се държал? Бих ли постъпил правилно? Ще бъда ли лош, ако нараня зомби? В какъв момент трябва да спра да ги възприемам като човешки същества, въпреки че те все още приличат на такива? Какво ще стане, ако утре вирусът изчезне – ще ме арестуват ли? Ще вляза ли в затвора?А някои от нашите герои наистина са хванати в капана на морален конфликт, особено Травис. Той е възпитател, учител. Вярва в книгите и техния свят. Този човек трябва да се издигне до по-висок идеал. Следователно първият инстинкт на Травис е да помогне, а не да се съпротивлява. Освен това имаме Даниел Салазар, който е погребал своето минало – и внезапно, в разгара на апокалипсиса това минало става необходимо за оцеляването. Това поражда противоречие за двамата мъже и те трябва да го осъзнаят, както и останалите членове на това смесено семейство. С всяка сцена се опитваме да намерим разковничето, да открием човечността, да открием тези моменти, за които всички признаваме, че нямат нищо общо с разпадането на света, но са свързани с бащи и дъщери, майки и синове, всички тези много реални отношения между членовете на едно смесено семейство, както и да покажем тяхната самоличност преди сриването на света.Какви са очакванията ви за „Пази се от живите мъртви”?Моята най-голяма надежда е хората да осъзнаят това, защото е много лесно да определим тази продукция като „филм за зомбита”, а той не е такъв. Разбира се, в него има зомбита, но въпросът е кое е истинското чудовище в крайна сметка. Трябва много повече да се страхувате от живите, отколкото от мъртвите.Снимки: Джъстин Любин (Justin Lubin)/AMC, Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.ГРЕГ НИКОТЕРО, Изпълнителен продуцент / Грим и специални ефектиНезависимо дали продуцира и режисира пилотен епизод с Ридли Скот или работи като изпълнителен продуцент, директор и отговорник грим и специални ефекти за „Живите мъртви”, възхваляван като най-успешния телевизионен сериал, Грег Никотеро обожава работата си. Мотивацията му и вдъхновението му узряват преди много години докато гледа работата на Дик Смит, Рей Харихаузен, Джак Пиърс и Том Савини. Първата му истинска любов са специалните ефекти в грима. Роден е в Писбърг, а любовта към филмите на ужасите пробужда интереса му към специалните ефекти от ранна възраст. Сприятелява се с режисьора Джордж А. Ромеро когато е едва на петнайсет. След като получава работа като чирак на площадката на „Денят на мъртвите“ (Day of the Dead) (1984), Никотеро се отказва от тогавашното си желание да учи за лекар, за да последва пътя си към Холивуд. Работейки рамо до рамо до легенди в специалните ефекти като Том Савини, Никотеро превръща хобито си в професионална кариера. В Лос Анжелис Никотеро доразвива уменията си като координатор за специални ефекти във филми като „Злите мъртви 2“ (Evil Dead 2), „Маймунката“ (Monkey Shines) и „Пришълците“ (Aliens). След като получава искане да оглави работата по специални ефекти за нискобюджетен филм на ужасите, през 1988 г. Никотеро насърчава приятелите си Робърт Къртсман и Хауърд Бергер да отворят заедно собствено студио. Така се ражда “KNB EFX GROUP” и само след две години Никотеро вече пътува от локация към локация и надзирава процеса по създаване на специални ефекти редом до онези кинодейци, които са му послужили за вдъхновение, включително Стивън Спилбърг, Джон Карпентър и Уес Крейвън.В желанието си да “се издигне над мътните води на кървавите ефекти, типични за осемдесетте”, Никотеро тласка KNB към разширяване на уменията им, създавайки свръх реалистични трупове, точни копия на глави и животни, съставени от движещи се елементи. С разрастването на компанията се задълбочава и любовта на Никотеро към филмите и желанието му да сътрудничи на най-добрите творци в тази област, включително Франк Дарабонт, Сам Раими, Робърт Родригез и Куентин Тарантино. Работи като режисьор на втори екип за редица филми, сред които „Земята на мъртвите“ (Land of the Dead), „Факултетът“ (The Faculty) и „Мъглата“ (The Mist), в хода на което успява да усъвършенства творческите си умения.Най-новите му творби са „Истински детектив“ (True Detective) на HBO, „Американците“ (The Americans) на FX и предстоящият филм на Тарантино, „Омразната осморка“ (The Hateful Eight), който заснема по време на творчески отпуск от „Живите мъртви“. До момента Никотеро е режисирал 12 епизода на „Живите мъртви“ като същевременно се изявява като изпълнителен продуцент и отговорник за спечелилите награда “Еми” специални ефекти на сериала на локация в Атланта. Никотеро споделя този опит и преживявания със съпругата си от 15 години, Шари, помощник-режисьор, и двете им деца – Девън и Алиса.ГРЕГ НИКОТЕРО, изпълнителен продуцентТъй като нашите герои не познават живите мъртви, след колко време те започват да разпознават „превъплътените” или „инфектираните” в сравнение с „Живите мъртви”? Началото на филма съвпада със започването на апокалипсиса. Като основа използвахме първи сезон на „Живите мъртви”. Голямото предизвикателство е, че в „Пази се от живите мъртви” има ситуации и моменти, когато не ни се иска много хората да различават дали някой е жив или умрял. Ако вървите по улицата и до вас има някой, който се движи по-бавно, той е от тях – ние използвахме контактни лещи, но също им придадохме болнав вид, т.е. са със зачервени очи и нос и се изпотяват. Ние използвахме тези неща, за да подчертаем наистина, че това е началото на зомби апокалипсиса.Кое е основното предизвикателство в новия филм?Едно от най-вълнуващите неща е, че когато започнеш да мислиш за това време и за това, което хората преживяват, има известна доза паника и насилие, което произтича от разпадането на обществото. Благодарение на силиконовите маски в „Пази се от живите мъртви” успяваме да засилим реалистичното въздействие. При огнестрелна или прободна рана засегнатите мускули, кости и сухожилия изглеждат много истински. Аз преминах известно обучение по биология/медицина, преди да започна да се занимавам със силиконови маски и благодарение на тях филмът изглежда толкова истински.Всичко е много реалистично. Ние можем да пресъздадем много реалистично мускули, кости и сухожилия на хора, които са ударени, наранени или умират. Това беше много вълнуващо за мен. С какво е различен „Пази се от живите мъртви”?В „Пази се от живите мъртви” успяхме да направим някои по-различни неща, отколкото в „Живите мъртви”. Наистина искахме по-различен филм по отношение на общия тон и усещане. Има няколко знакови момента, които хората ще запомнят и ще обсъждат. Новият сериал е уникален с това, че апокалипсисът не е в разгара си. Тъй като действието се развива по-рано, повече човешки същества се борят за живота си. Поради това ние сме включили някои остроумни реплики на зомбита сред тази голяма драма. „Пази се от живите мъртви” същевременно внася нов елемент по отношение на разлагането поради климата в Лос Анжелис. Той има много различен ефект върху разлагането на живите мъртви в сравнение с климата в Джорджия. До каква степен черпихте вдъхновение от комикса или въведохте нови елементи? В тях предизвикателствата са различни — мисля, че е страхотно да имаш една нагледна новела като „Живите мъртви”, защото това вече е изпробван и истински продукт. Знаеш, че той е успешен и можеш да му подражаваш. Мисля, че най-голямото предизвикателство в новия сериал са нагледните ефекти и логичните сравнения между двата филма, но истината е, че това са два различни филма. „Пази се от живите мъртви” оставя отпечатък, който напомня създадения от нас свят, но в различен времеви отрязък, като всичко е свързано с едно и също събитие. Светът, който може да бъде изследван, е огромен и именно това прави новия сериал толкова вълнуващ. Мислите ли, че „Пази се от живите мъртви” ще има подобен успех на този на „Живите мъртви”?Това е труден въпрос. Ако преди време някой ми беше казал, че ще снимаме „Живите мъртви” в продължение на шест години, не знам как щях да реагирам, защото ние просто правим това, което ни харесва. Всеки сезон ние разширяваме фабулата и отправяме предизвикателства към самите нас. „Пази се от живите мъртви” се основава на същите работни принципи като „Живите мъртви”, което ще движи историята напред и ще внася смисъл в тази фантастична обстановка, която ние толкова харесваме.Знам, че много хора са въодушевени и голям брой фенове реагират положително на това, че през август ще могат да гледат още от „Живите мъртви”. Съществува неподправен интерес към света на „Живите мъртви” след сегашната пауза. Какъв по-добър начин да я запълним от този с ново шоу на „Живите мъртви”? Очакванията са големи. Ние сме задължени да свършим тази работа, за да не разочароваме феновете. Вие обучавахте ли зомбитата в „Пази се от живите мъртви” и ще бъдат ли толкова много колкото в „Живите мъртви”?Да, аз все още съм декан на Зомби колежа. Имахме мини зомби училище във Ванкувър. Беше важно да осигурим приемственост, за да може да интегрираме живите мъртви. Така например Анди Шонберг участва като зомби в „Живите мъртви” в продължение на пет години във Ванкувър.По отношение на броя им – почакайте, за да видите. Това определено е нещо, което започва и постепенно набира скорост. Едно от ценните неща в първите шест епизода е усещането за мащабността на кризата. Ще направя аналогия със случай, когато някой се завърне от далечна държава, където има зараза от някаква бактерия, и властите искат да го поставят под карантина. Вие сте чули за това по новините и по интернет, но то не се превръща в реалност, докато това не засегне някого, когото познавете или приятел на ваш приятел. После идва ред на човека, който живее от отсрещната страна на улицата, после човек от общността. В „Пази се от живите мъртви” напрежението нараства много драматично, което е по-реалистично от този вирус, който заразява хората.Снимки: Джъстин Любин (Justin Lubin)/AMC, Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.ДЕЙВИД АЛПЪРТ, Изпълнителен продуцентДейвид Алпърт е продуктивен телевизионен и филмов продуцент. В допълнение на „Пази се от живите мъртви“ работата му включва телевизионния сериал „Живите мъртви“ и „Изгнанник“ (Outcast) от създателя Робърт Къркман; както и игрални филми като „Въздух“ (Air) с Норман Рийдъс и Джимон Хонсу в главните роли, филмът „American Ultra“ с Джеси Айзенберг и Кристен Стюарт, филмът „Резервни части“ (Spare parts) с Джордж Лопез и много други.Алпърт е и президент на Skybound Entertainmen, мултиплатформена развлекателна компания, основана съвместно с дългогодишния му съмишленик и създател на „Живите мъртви“ Робърт Къркман. Като президент на компанията, Алпърт ръководи работата по развитието на между-платформена собственост в Skybound, като това включва и партньорство със Samsung за разработване на съдържание с виртуална реалност за Milk VR.Алпърт е завършил с отличие Harvard University и New York University Law School.ДЕЙВИД АЛПЪРТ, Изпълнителен продуцентКакво даде тласък на идеята за „Пази се от живите мъртви“? Кой е в екипа, който движи нещата? „Пази се от живите мъртви“ започна от виждането, че „Живите мъртви“ като сериал значително се е развил спрямо изходната си точка. Съществува едно много първична тръпка във всеки един филм за зомбита, която произтича от онзи момент, в който обществото започва да се разпокъсва и разпада и това реално е основната ни точка за достъп в света на апокалипсиса. И докато „Живите мъртви“ постига невероятен успех в създаването на своите герои и своята вселена и сюжетна линия и успява да ни направи максимално съпричастни, все пак сюжетът се развива, върви напред, която е и една от причините толкова да ни харесва – развил се е до такава степен, че героите ни вече са изправени пред съвсем нови заплахи и проблеми и ситуации. И колкото и страхотно да е това, в известен смисъл ни се иска да се върнем към онази, първата тръпка и се запитахме как бихме могли да пресъздадем удоволствието от първия сезон на „Живите мъртви“, но, разбира се, по напълно различен начин, и как бихме могли да го разгледаме от различен ъгъл, и в този момент осъзнахме, че има няколко истории, които са останали неразказани. Например историята какво се случва докато връхлита апокалипсисът, тъй като така и не сме станали свидетели на този момент, понеже Рик е в кома, и ни се прииска да го представим от съвсем различен ъгъл. Така че това беше първоначалната ни идея, искахме да намерим начин да разкажем историята за настъпването на апокалипсиса със съвсем нови герои и по съвсем нов начин, така че да навлезем в историята през възможно най-вълнуващата входна точка. Екипът, който сме събрали, е невероятен. От кораба-майка („Живите мъртви“), както го наричаме, сме привлекли фантастичния Робърт Къркман, моя милост, Гейл Ан Хърд и Грег Никотеро, и си партнираме с един прекрасен писател, който съвместно с Робърт твори върху сериала – Дейв Ериксън. С Дейв сме работили години наред, и аз и Робърт, и се опитваме да го привлечем в света на зомбитата горе-долу откакто съществува „Живите мъртви“. Обяснете ни в какви отношения светът на „Пази се от живите мъртви“ ще бъде съвсем различен сериал от „Живите мъртви“? Какви са различията и сходствата?Освен времевия хоризонт и локацията, една от основните разлики между Живите мъртви и „Пази се от живите мъртви“ е, че при „Пази се от живите мъртви“ е налице най-успешната точка на включване в сюжетната линия, която някога съм виждал. Ако погледнем Рик Граймс, той е прототип. Човек на закона, шериф, знае как да борави с оръжие и е роден лидер. Има множество чудесни причини именно той да ни въведе в историята за апокалипсиса, но си казахме – ами аз? Ами обикновения човек, който не знае как да стреля, който не е представител на властта или закона и реда, човек, на когото, меко казано, му е трудно да се оправя в новата ситуация. Травис и Мадисън в общи линии са на ръба на възможностите си още преди апокалипсисът да започне. Опитват се да приобщят двете си семейства, да вържат двата края, а живеят в изключително скъп град. Опитват се да се ориентират във връзката си, много са влюбени, но любовта им е нова и силно усложнена от факта, че и двамата имат семейства. Мадисън се опитва да намери решение за пристрастения си към наркотиците син, Ник. Така че тези хора действително са на ръба, силите им са изопнати до краен предел и едно от прекрасните неща, които Дейв и Робърт постигнаха е, че бих гледал този сериал даже и да нямаше зомбита. Любопитно ми е къде ще стигне връзката между Травис и Мадисън, така че добавим ли и натиска, оказван от зомбитата към цялата работа, възможностите са изключителни. Ако разсъждаваме за тези хора като за парчета въглища, част от тях ще се втвърдят и ще се превърнат в диаманти, а други ще се превърнат на прах и ще бъдат отнесени от ветровете. Ел Ей е избран като фон на този сериал. Можете ли да ни кажете защо се стигна до това решение и какво въздействие оказва върху сериала?Има няколко неща, свързани с Ел Ей, които възприемаме като наистина американски. Атланта е много специфичен регион. Искахме „Пази се от живите мъртви“ да се развива на много различно място, така че са налице очевидните физически различия – докато Атланта е тучна, зелена, дъждовна, влажна и гореща, Ел Ей е сух и прашен. На шега сме разсъждавали по въпроса как се отразява на зомбитата липсата на влага във въздуха, нали? Например както класическите автомобили се движат по-добре по Западния бряг отколкото по Източния, заради влагата – по един и същи начин ли ще реагира мъртвата кожа? Дали повсеместната страст по пластичната хирургия означава, че някои хора ще си останат по-запазени и след апокалипсиса? Нямам представа, но ще разберем през следващите сезони. Ел Ей е наистина изключително интересен обединител на различия. Тук етническият и социалноикономически състав е коренно различен. Съществуват невероятни, малки ниши, затворени малки общности, а само километър по-нататък срещаш напълно различни социалноикономически групи. Така че според мен идеята да познаваш съседа си и да си част от местната общност тук е точно толкова ясно дефинирана колкото и другаде по света. Много градове се радват на чудесна транспортна система, но Ел Ей не е сред тях, така че в повечето случаи хората слизат от колата и се прибират при семейството си, или се качват сами в колата и отиват на работа, където се срещат с колегите си, но реално не взаимодействат с никой извън този свят. Какво се случва, когато тази рамка изчезне? Когато вече никой не асфалтира шосетата, когато нямаш гориво за колата, когато си принуден да се сблъскаш със съседите си и истински да общуваш с тях? Доколко изобщо познаваш тези хора? Смятаме, че тук, в Лос Анжелис, има изключително интересни неща, които допринасят за сюжета и смятаме, че ако възприемаме града като град на промяната, на повторното раждане, това е един от най-интересните му аспекти. Кой е най-интересният елемент от вижданията Ви за първи сезон? Кой аспект от сериала представлява най-сериозно предизвикателство?Най-вълнуващият аспект е да се опитаме да предадем историята по начин, който да отдаде дължимото на създаденото от Робърт и Дейв. Създали са невероятни характери с изключително сложни проблеми, които будят интерес дори и в отсъствието на зомбита. Така че става дума за фантастична, сложна човешка драма, която разглежда какво се случва в едно смесено семейство, в което синът се бори с наркозависимост, има бивша съпруга, която те познава по-добре от настоящата ти любима, и стои въпросът как да въведеш собствените си деца в цялата тази бъркотия. Всички тези съставки са достатъчни за невероятно драматична история, а когато въведем и зомбитата и всички типични за жанра елементи, изниква въпросът как можем да сме сигурни, че взаимоотношенията между семействата ще останат възможно най-завладяващи и увлекателни и правдоподобни. Струва ми се, че най-голямото предизвикателство, а също и моментите, които носят най голям успех, са онези моменти, когато всичко е максимално реалистично, и героите взаимодействат по напълно достоверен и откровен начин. Кое ще привлече най-силно зрителите на „Пази се от живите мъртви“? Какво да очакват? Кое ще е най-интересно за тях?Смятам, че най-интересният момент е изключително интересната гледна точка, през която ги въвеждаме в света на „Живите мъртви“ и че светът на „Живите мъртви“, вече е реалният свят. Това е светът, в който живеем, не само любимата ни групичка в Джорджия; че това се случва навсякъде и че онова, което се случва при апокалипсиса, реално ще засегне всички ни. Онова, което най-често чуваме от феновете е “Аз бих постъпил иначе” или “Аз бих подходил другояче”. Мисля си, че подобно равнище на идентифициране е именно онова, което превръща „Живите мъртви“ в толкова успешен сериал и смятаме, че сме създали невероятен, безкрайно интересен, правдоподобен набор от образи и в„Пази се от живите мъртви“, с които, надяваме се, зрителите ще се идентифицират по сходен начин.Снимки: Джъстин Любин (Justin Lubin)/AMC , Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »