Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Тоби Кебел, познат ни от „Зората на планетата на маймуните”, ще играе отново редом до този животински вид – този път в „Конг: Островът на черепа” („Kong: Skull Island”). Във филма, чиито снимки трябва да стартират през октомври на Хаваите, ще се появят със сигурност Том Хидълстън, Бри Ларсън и Кори Хоукинс, а Джон С. Райли, Том Уилкинсън и Самюъл Л. Джаксън почти са подписали договори за участие редом до тях. Режисьорът Джордан Уот-Робъртс очаква съсценариста на „Джурасик свят” Дерек Конъли да направи последна редакция на сценария на предвидения за блокбастър проект. ... още »
ЕйБиСи и Марвъл ще развият проект, вдъхновен от „Агентите на ЩИТ”, който ще се концентрира върху Присмехулката на Ейдриан Палики и Ланс Ловеца на Ник Блъд. Те вече са поръчали и пилотен епизод за потенциален сериал със заглавие „Най-търсените на Марвъл” („Marvel's Most Wanted”), който обаче да се обособи като самостоятелен проект, а не като просто продължение на историята. Детайли за сюжета все още няма, но се очаква той да се върти само около нови шионски приключения на Присмехулката и Ловеца. Продуцентите на „Агентите на ЩИТ” – Джеф Бел и Пол Жбижевски, са съавтори на сценария на пилотния епизод и ще водят шоуто напред заедно с Джеф Лоуб. ... още »
Сатиричният проект „Военна машина” („War Machine”) продължава да събира актьорския си състав. Името на Брад Пит в него очевидно отваря много врати и печели след себе си едно след друго любопитни попълнения. Последните две засега са Кийт Станфийлд („Straight Outta Compton”) и Уил Поултър („Сем. Милър”). Очаква се режисьорът Дейвид Мишо („Скитникът”), който е и автор на сценария на филма по книгата на Майкъл Хейстингс „Оперативните работници: Лудата и ужасяваща история на войната на САЩ в Афганистан”, да започне снимки скоро, защото премиерата по Нетфликс и в киносалоните е предвидена за 2016-а. ... още »
Общо 15 филма, включени в две от програмите на тазгодишния Международен филмов фестивал във Венеция, ще могат да бъдат гледани чрез стрийминг в цял свят. За да гледате едно заглавие, ще трябва да платите 4 евро, а за пакет от 5 филма, ще трябва да платитте 10 евро. Всички 15 заглавия ще могат да бъдат гледани от 2 до 12 септември, когато протича и ежегодното издание на най-стария филмов форум в света, който с този тип програмация доказва, че е и един от най-модерните в света. На сайта на фестивала могат да се видят заглавията на всички филми, избрани за стрийминг. ... още »
42 филмови проекта кандидатстваха за финансиранеДо късно снощи продължи заседанието на комисията, която оцени проектите, кандидатствали в първата филмова сесия на Национален дворец на културата (НДК).Сред кандидатите има много нови и интересни продуценти, независими екипи от млади хора, обещаващи дебюти, уважавани документалисти, новаторски настроени режисьори, редом с утвърдени професионалисти.В документалните проекти се оформи силна поредица от портрети на личности от българската култура: Маргарита Дупаринова, Иван Андонов, Катя Паскалева, Андрей Баташов, Васил Гендов, Леа Иванова.Членовете на комисията споделят, че дори и по отношение на разработването на регионални теми, българските творци вече надскачат регионалната интерпретация. Търси се общочовешка гледна точка, нови похвати в киноразказа. Това дава на една голяма част от проектите, които кандидатстваха за тази сесия, добър пазарен потенциал - не само у нас, но и на международните пазари.Сред кандидатите има въздействащи адаптации на няколко известни романа на автори (Палми Ранчев и Милен Русков), исторически теми, елегични драми, романтични, съвременни и стилни градски истории, летни комедии, истински приключения за връщане към корените."Бяха представени силни проекти и се надяваме, че сме избрали да продуцираме наистина най-добрите и интригуващите сред тях”, каза след заседанието Владимир Трифонов – член на комисията.С добре написаните си сценарии, сред игралните филми се откроиха новият проект на създателите на “Love.Net” (“Вездесъщият”); историческите “Воевода” на Зорница София и “Възвишение” на Виктор Божинов (по романа на Милен Русков); дългоочакваният филм на Радослав Спасов за Леа Иванова “Пеещите обувки”; “Безкрайната градина” на Галин Стоев и Яна Борисова. Особено приятни със своята свежест са изненадващо силните дебюти “Смарт Коледа” на Мария Веселинова и “Радиограмофон” на Рузие Хасанова. Сред документалните филми интерес предизвикват портретите на обичани творци като Катя Паскалева (на Георги Тошев); “С глава в стената” за Андрей Баташов (на Антони Цонев), “Житие грешного Ивана” за Иван Андонов (на Галина Кралева), “Чужденката” за Юлия Кръстева (на Милена Гетова и Искра Ангелова).С професионалната си подкрепа по отношение на PR и маркетинг, НДК се надява да превърне всеки един от филмите в истинско събитие за киноманите.“Тази година НДК може да подкрепи по-малко от половината кандидатствали проекти, но вярваме, че сега поставяме само началото на алтернатива във филмовия бизнес в България”, каза директорът на НДК Мирослав Боршош.Припомняме ви, че първата сесия за кандидатстване за филмови субсидии от НДК беше обявена от Мирослав Боршош на специална пресконференция на 1 юли т.г. в ПРЕСКЛУБ - НДК. Тогава той увери гилдията, че с авторитета и възможностите си, НДК застава зад всеки един стойностен проект и предлага цялостен подход за реализацията му.“Искаме да сме партньори с работещи продуценти, които държат не само на заснемането на своите филми, но си дават ясна сметка за състоянието на пазара и искат да имат резултат от своя труд. В НДК създадохме работещ мениджърски екип, който пълни залите, защото съчетаваме правенето на култура с икономическите принципи”, сподели тогава директорът на Двореца. ... още »
Дебютът на първия 90-минутен епизод в България ще бъде на 24ти август в 4.00 ч. и 23.00 ч.В България премиерният епизод на „Пази се от живите мъртви“ ще се излъчи в понеделник, 24-ти август в 4.00 ч. и ще бъде повторен в праймтайма в 23.00 ч. АМС ще излъчи „Пази се от живите мъртви“ в България със субтитри.Световната премиера на най-очаквания нов летен сериал „Пази се от живите мъртви“/ “Fear the Walking Dead” ще се състои по AMC в САЩ в неделя, 23ти август в 21:00 ч. (Pacific Time). Дебютът на разширения 90-минутен епизод по каналите на AMC Global по света ще се излъчи едновременно с премиерата му по AMC в САЩ. Всеки следващ епизод ще се излъчва в България едновременно с излъчването му в САЩ и ще има повторение в праймтайма в 23.00 ч. – това важи за всички шест епизода от първия сезон на сериала. Финалът на сезона в териториите от Централна и Източна Европа ще бъде на 5ти октомври 2015 г. Спинофът на сериала „Живите мъртви“/ “The Walking Dead” (филм номер 1 по американската телевизия, предназначен за зрители на възраст 18-49 години), „Пази се от живите мъртви“/“Fear the Walking Dead” ни отвежда назад във времето към началото на зомби апокалипсиса – време, в което светът търпи бързи промени, предизвикани от неизвестни причини, преди някой да е разбрал какво точно се случва… Време, когато добре познатият живот се променя тотално по начин, който никой никога не е могъл да си представи… Изпълнителни продуценти на „Пази се от живите мъртви“/“Fear the Walking Dead” са Робърт Къркман, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. В сериала, заснет в Лос Анжелис, участват Ким Дикенс в ролята на Медисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейни в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза, Рубен Блейдс в ролята на Дениъл, Мерседес Мейсън в ролята на Офелия и Лоренцо Джеймс Хенри в ролята на Крис. ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.РУБЕН БЛЕЙДС (RUBEN BLADES), в ролята на ДаниелРубен Блейдс е невероятен, открояващ се артист, чието творчество обхваща широк кръг от изяви. Можем да го видим да партнира на Робърт де Ниро, Едгар Рамирез и Джон Туртуро в „Каменните ръце“ (Hands of Stone). Неотдавна заедно с Майкъл Фасбендер участва във филма на Ридли Скот „Съветникът“ (The Counselor).Запомнящи се са филмовите роли на Блейдс в компанията на всепризнати режисьори и таланти като Робърт Редфорд във „Войната на Милагро Бийнфийлд“ (The Milagro Beanfield War), Робърт Родригез в „Имало едно време в Мексико“ (Once Upon a Time in Mexico), Спайк Лий в „Моят най-добър блус“ (Mo’ Better Blues), Алън Пакула в „Жив дявол“ (The Devil’s Own) и Джак Никълсън в „Двамата Джейк“ (The Two Jakes).Можем да го гледаме и в игралния филм на Юнивърсъл пикчърс „Секретна квартира“ (Safe House), където играе с Дензъл Уошингтън и Раян Рейнолдс. Има две номинации за награда „Еми” за работата си в телевизионните филми „Историята на Джоузефин Бейкър“ (Josephine Baker Story (1991) и „По сърце луд“ (Crazy from the Heart) (1992).В допълнение към филмовата кариера, Блейдс е един от най-успешните вокалисти в историята на музиката на Панама. Носител е на 10 награди GRAMMY® , включително и една в категорията “Световна музика”. Притежава диплома по право и политология към Университета на Панама и юридическия факултет на Харвард. Кандидатира се за президент на Република Панама през 1994 г. и достига до трето място с 18% от гласовете. Блейдс е олицетворение на истинския ренесансов човек.Кой е Даниел Салазар? Каква е историята му преди да го срещнем в „Пази се от живите мъртви“?Даниел Салазар произхожда някъде от Централна Америка, откъдето се е преместил в САЩ заради войната, избухнала в родината му в края на седемдесетте и началото на осемдесетте години. Пристигнал е в Щатите със съпругата си Гризелда и дъщеря си Офелия и се е установил в Лос Анжелис, където има много като него. Отворил бръснарница и така и е известен в квартала – като местния бръснар. Мисля си, че ако истински се вгледаме в хората, ще установим множество изненадващи неща – и най-вече като съпоставим първоначалното си мнение за човека с реалността. Всички хора са изключително сложни като личности. Склонни сме да категоризираме и да вярваме в стереотипи и да си съставяме мнение на базата на външния вид, а всъщност всички сме много сложни. Така че съвсем не е задължително това, което виждаме на пръв поглед, да отговаря на истината. Конкретно в този случай, поради условията, при които се запознаваме с моя герой, реално нищо не подсказва, че в семейството му има нещо необичайно. С какво Ви заинтригува ролята на Даниел Салазар?Хареса ми факта, че Салазар е сложна личност. Когато ми отправиха предложение за този проект, това беше едно от нещата, които ми казаха и които моментално ме заинтригуваха. Изпълнявал съм много роли и някои от тях може би не биха се разглеждали като първостепенни, защото участието им в съответния проект не е било голямо. Но всяка роля има своя потенциал. В този случай, развитието, което Даниел Салазар ще претърпи, е изключително удовлетворяващо за мен като актьор. Но както всичко в този живот, и тук става дума за вяра. Повярвах на автора, повярвах му когато ми представи позицията си. Достатъчно интелигентен беше в малкото неща, които ми каза (без да ми разкрива твърде много), достатъчно ясен, за да провокира любопитството ми и съм доволен, че приех ролята. С какво Лос Анджелис обогатява историята, явявайки се като неин фон? Всеки град с население от няколко милиона, е идеалното място да се скриеш без да се криеш. Това е единият аспект. Другият е, че хората в Щатите гледат да оставят другите на мира. Налице е повече уважение и разбиране относно личното пространство, така че можеш да започнеш нов живот без никой да разбере. Кое е интригуващото в основната идея на „Пази се от живите мъртви“? В началото смятах, че става дума за чист ескапизъм, а хората имат нужда от това. Но в този сериал идеята е много интересна, тъй като в общи линии ни се предоставя възможността да разсъждаваме как ще изглежда светът без закони, без ред, без правила на поведение и как и дали бихме могли да оцелеем при такива обстоятелства. Това е много актуален въпрос, и интересното е, че критичните ситуации провокират най-доброто и най-лошото във всеки от нас. Някои хора не биха помогнали на друг при нормални обстоятелства, но когато се озовават изправени пред катаклизъм, изведнъж се втурват да помагат на непознати, понякога дори с риск за собствения си живот и безопасност. И това е невероятно качество, хората имат капацитета да бъдат самоотвержени, да помагат на другите. Въпросът, поставен във филма, е как тези качества да бъдат съхранени при пълния срив на обществото - и дали ще оцелеят най-възвишените аспекти на характера ни или ще се превърнем в животни. Ситуацията те кара да се замислиш над тези неща. Доколко се различава сюжетът от този на “Живите мъртви”?Има няколко явни разлики. В новия сериал хората тепърва започват да осъзнават проблема. Никой не знае със сигурност за какво става въпрос. Не знаем какво се случва, не знаем дали е обратимо, а това създава множество морални въпроси и проблеми от гледна точка на нужните действия. На второ място, връзките между индивидите се базират на съвсем различна реалност отколкото в „Живите мъртви“, където ситуацията не се променя съществено и зрителят вече знае какво се случва. Така че развитието на онази нагласа, която постепенно ще узрее до съществуващата в другия сериал е много интересно за наблюдение, защото хората едва сега започват да осмислят ситуацията. И, вижте, аз съм музикант – публиката никога не е една и съща. Това означава че героите, макар и изправени пред сходни ситуации, няма да са копие на героите от другия сериал, така че винаги ще има елемент на изненада, ще има нови развития, така че реално двата сериала не могат да се сравняват. Това е различен сериал, с различна аудитория. Опишете връзката на Даниел със съпругата му, Гризелда.Гризелда му носи стабилност, постоянно му напомня, че добротата и любовта съществуват, че сигурността съществува. В света на Даниел тези неща се ефимерни. По природа Даниел не е доверчив човек, но Гризелда е скалата в живота му и при нея неизменно намира привързаност, любов и разбиране. Освен това тя умее да разсъждава по-обективно, да е по-неповлияна от гнева и като цяло е по-умерена. Така че Даниел винаги може да разчита на нея. По какво се различава реакцията на Даниел и на Травис към апокалипсиса?Травис е добър човек. Въпреки личните му проблеми и миналото му не е попадал, нито той, нито Мадисън, на онова място, където Даниел е попадал и за чието съществуване прекрасно знае. Така че всичките реакции на Травис са обусловени от тази невинност, ако може така да се каже. Но това е невинност, произтичаща от невежество. Преди много време написах една песен, заедно с Лу Рийд, озаглавена “Затишие пред буря” и в нея имаше една строфа, която гласеше следното: “Имаше време, когато невежеството подхранваше невинността ни.” И си спомням, че Лу каза: “Не, не ... имаше време, когато невинността подхранваше невежеството ни.” Но и в двата варианта, тази фраза важи за Травис. Травис е продукт на света какъвто е бил, Даниел е продукт от рухването на този свят в един предходен момент. Този свят го е принудил да замине, да дойде в Щатите и да открие, че нещата се повтарят и това оказва влияние върху разбиранията му за морал, което в крайна сметка е най-трудното за него. Би предпочел да живее в света на Гризелда, а сега трябва да направи онова, което трябва да бъде направено, макар това да означава, че ще се наложи да разкъса семейството си, за да може да го защити.Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.Най-новите телевизионни изяви на Мерседес включват финала на сезона на „Секс до дупка“ (Californication) на Showtime и главна роля в пилотния сериал на AMC „Бял град“ (White City). Играла е и в „666 Парк авеню“ (666 Park Ave.) заедно със спечелилия награда “Еми” Тери О’Куйн и номинираната за награда „Еми“ Ванеса Уилямс. Мейсън участва и в спечелили одобрението на критиката продукции като „Антураж“ (Entourage), „Разобличаване“ (The Closer) и „Светофар“ (Traffic Light), има поредица участия в любимия на феновете „Чък“ (Chuck). Актрисата играе главна роля в „Кости“ (Bones) на FOX и в „Невидими улики“ (The Finder) заедно с номинирания за награда “Оскар” Майкъл Кларк Дънкан.МЕРСЕДЕС МЕЙСЪН, в ролята на Офелия СалазарКоя е Офелия Салазар и какво Ви привлече към образа й?Когато за първи път прочетох сценария, героинята ми беше силна личност, във вечен конфликт с баща си Даниел, но в хода на доразвиването на образа тя омекна и се превърна в момиченцето на татко. Мисля си, че все още не разполага с нужната сила да се справя сама. Предизвикателствата на този свят ще й помогнат да развие силата си, а понеже обичам силни жени и съм голям почитател на оригиналния сериал, веднага се заинтригувах. Офелия е единствено дете, така че има много неща, които не знае за родителите си. Харесва ми идеята, че в началото е невинна, закриляна от мама и татко и внезапно се оказва захвърлена в дълбокото – като актьор е изключително вълнуващо да задълбаеш в подобен образ. Иска ми се да израсне от галено дете и да стане истински силна личност, да размахва някакво оръжие – както си представям, че ще случи в някакъв момент?Каква е идеята на филма?Започваме от самото начало. Почитателите на оригиналния филм започват от събуждането на Рик Граймс и установяват, че светът е отишъл по дяволите и той трябва някак да се оцелее. В нашия филм никой не знае какво се случва, героите не са наясно с мащабите на ситуацията. Отгоре на всичко, понеже бродещите в нашия сериал са съвсем “нови”, изглеждат точно като съседа ни, приятеля ни, така че е много по-трудно да убиеш някой от тях. Много по-трудно е, психологически, да застреляш някой, който изглежда досущ като човек, за разлика от бродещ, който е мъртъв от години и вече се разлага. И тази трудност неимоверно засилва усещането за страх. Налага се да се вгледаме в самите себе си, да преценим на кого можем да се доверим и на кого – не. А когато към всичко това добавим и бродещите, много от героите се борят с чувството си за морал и постепенно откриват каква форма придобива този нов свят. Този сценарий силно ми напомня на версия за възрастни на „Повелителя на мухите“, която ми беше една от любимите книги като дете. Непознати хора са захвърлени от случайността на едно място и се налага да оцеляват и е невероятно колко адаптивна е способна да бъде човешката природа, за да оцелее. Семейството е важно, защото близките ти са единствените хора, на които можеш да се довериш и да разчиташ по време на апокалипсис. Освен това е важно да разчиташ на себе си, да познаваш собствената си сила. Реално тук говорим за оцеляването на човека и за човешкия инстинкт. Поражда ли се напрежение от факта, че зрителите знаят повече от героите във филма? Те знаят много повече от нашите герои. Самият сценарий, дори и за нас, актьорите, е напълно секретен, едва ли не като държавна тайна – сцените ни се дават точно преди първия групов прочит и едва тогава научаваме нещата. Така че публиката знае 100% повече за бродещите, за този свят и какво ни очаква. Намираме се в точката преди хаоса, съпътстващ оригиналния сериал, така че за зрителите ще е интересно да посещават ту единия, ту другия свят и да правят съпоставки. Какво означава семейството за Офелия?Харесва ми как се явява смесица на майка си и баща си. Майка й е като Дева Мария в очите ми – добра, мила и състрадателна. Баща й притежава сила, знания и мъдрост, но също и пълно недоверие, направо параноя и ужас от случващото се около него. Офелия уважава и двамата и обича и двамата и се оказва по средата между тези два свята, опитва се да е добра, но и да не бъде наивна. Какво се случва, когато семействата се оказват заедно и къде ще изникне конфликтът между героите от гледна точка на оцеляването и състраданието?Съвсем естествено е хората да гледат да са заедно. Иска ти се да можеш да разчиташ на някого, да имаш някого до себе си, да можеш да се довериш на някого. Всички сме различни, няма начин да се разбираме с всички. Така че не само външният свят се разпада, но се разпада и вътрешният, понеже тези семейства са принудени да бъдат заедно тъй като нямат друг избор. Но си мисля, че когато въпросът с оцеляването е част от уравнението – човешката потребност да оцелее е толкова силна, че правиш какво трябва да направиш, за да защитиш себе си и обичаните от теб хора. А точно преди този момент е моментът, в който се обажда чувството за морал: Наранил ли ме е този човек? Не мога ли да избягам? Действително ли да ги убия е единственият вариант? И си мисля, че твърде бързо се преминава от едното в другото, поне що се отнася до индивида. Във филма това е непрекъсната борба, тъй като врагът изглежда досущ като човек. И е много трудно да вземеш решение, когато става дума за съседа ти, с когото вчера си пил кафе.Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »