СТАВА НАПЕЧЕНО С ТЪНДЪРБОЛТС* ОТ 2 МАЙ САМО В КИНАТА
Да си дойдем на думата!
Готови ли сте за нещо различно? Този май Марвел и екип продажни ветерани от независимото кино, представят Тъндърболтс* – непочтителна група анти-герои, включваща депресираната наемна убийца Елена Белова и някои от най-малко очакваните аутсайдери в цялата вселена на Марвел. Предстои едно непредвидимо и по-специално филмово, което ще ни предложи много екшън, хумор и самоирония, която ще изненада дори и феновете на Дедпул.
Тъндърболтс* са злодеи и морално изкривени персонажи, всеки със собствена история и мотивация, които са натоварени от правителството на САЩ със задачата да изпълняват мисии, твърде опасни за традиционните супергерои. Воден от мистериозната и хитра Валентина Алегра дьо Фонтен, този невероятен отряд се състои от някои от най-опасните и непредсказуеми фигури от киновселената на Марвел: Черната вдовица, Зимния войник, Джон Уокър, Таскмастър, Призрак, Червения пазител и… Боб.
Новият трейлър на Тъндърболтс* ни запознава с всеки един от тези злочести герои и загатва за крехката динамика по между им – идеята е да спасят света, но по-вероятно е да се избият помежду си. Видеото също така разкрива, че филмът ще разчита по-малко на фантастични елементи и повече на реалистичен екшън, мрачна визия и тонове черен хумор, кореспондиращи със същността на своите колоритни персонажи.
Режисьор на Тъндърболтс* е Джейк Шрайър (Robot & Frank, Хартиени градове), а сценаристи са Кърт Бюсик, Джоана Кало, Лий Сунг Джин. Сред актьорския състав са Джулия Луи-Драйфус, Флорънс Пю, Себастиан Стан, Уайът Ръсел, Олга Куриленко, Хана Джон-Камен, Дейвид Харбър, Луис Пулман, Джералдин Висуанатън, Крис Бауър и др.
Гръмотевичните Тъндърболтс* разтърсват кината от 2 май на 3D и IMAX 3D.
6000 членове на БАФТА гласуваха за наградите за 2016-а година. На върха на списъка с по девет номинации бяха са „Каръл” и „Мост на шпиони”. След тях се наредиха „Завръщането” с осем, „Лудия Макс: Пътят на яростта” има седем, а „Марсианецът” и „Бруклин” бяха с по шест. Големият победител е „Завръщането”, който спечели 5 награди, включително за най-добър филм. „Лудия Макс: Пътят на яростта” завоюва четири. Фаворитите „Мост на шпиони” и „Каръл” претърпяха крах, като първият спечели само една от номинациите си, а вторият – нито една.Ето и пълният списък с наградените:Най-добър филм„Завръщането”Най-добър режисьорАлехандро Гонзалес Иняриту, „Завръщането”Най-добър оператор„Завръщането”Най-добър оригинален сценарий„Спотлайт”Най-добър адаптиран сценарий„Големият залог”Най-добър актьорЛеонардо Ди Каприо, „Завръщането”Най-добра актрисаБри Ларсън, „Стая” Най-добър поддържащ актьорМарк Райланс, „Мост на шпиони”Най-добра поддържаща актрисаКейт Уинслет, „Стийв Джобс” Най-добра оригинална музика„Омразната осморка” Най-добър монтаж„Лудия Макс: Пътят на яростта”Най-добър британски филм„Бруклин” Най-добър британски дебют на сценарист/режисьор/продуцентНаджи Абу Ноуар, Рупърт Лойд („Вълк””)Най-добър чуждоезичен филм„Диви истории”Най-добър документален филм„Ейми”Най-добър анимационен филм„Отвътре навън” Най-добър художник„Лудия Макс: Пътят на яростта”Най-добри костюми„Лудия Макс: Пътят на яростта”Най-добър грим„Лудия Макс: Пътят на яростта”Най-добър звук„Завръщането”Най-добри специални визуални ефекти„Star Wars: Силата се пробужда”Най-добра късометражна британска анимация„Едмънд”Най-добър късометражен британски филм„Оператор”Изгряваща звезда (според зрителите)Джон Бойега ... още »
Ако не сте стигнали още до средата на петия сезон на „Скандал”, не четете нататък!В премиерния за средата на петия сезон епизод на „Скандал” Фиц (Тони Голдуин) и Оливия (Кери Уошингтън) така и не се срещнаха, но за това пък президентът се сближи с Аби (Дарби Станчфийлд). След като той й се обади няколко пъти посред нощ, Аби сподели с Оливия, с която си прекарваха по женски: „Аз нямам личен живот, но какъв е неговият проблем?” Фиц търси утеха в компанията на Аби, след като Оливия не е вече до него, но Станчфийлд споделя, че героинята й няма да стане интимна с президента: „Но в следващите няколко епизода присъствието на Аби в Белия дом ще се промени рязко.” Дори останалите актьори били изумени каква промяна ще претърпи Аби, но пък Станчфийлд допълва, че до края на сезона ще научим по нещо ново и неподозирано за всеки от останалите централни персонажи. ... още »
Четири Холивудски студия – Юнивърсъл, Фокс, Парамаунт и ТрайСтар се борят за правата на „Порасналата” („The Grownup”) по разказа на Джилиан Флин („Не казвай сбогом”). Натали Крински ще напише сценария по него, а Майк де Лука и Флин ще го продуцират. Разказът е в жанра трилър и поставя в центъра забележителен женски персонаж, като този в „Не казвай сбогом” и предстоящата премиера „Момичето от влака”. Сюжетът се заплита около безобидна шарлатанка, която гледа на карти на красива, богата и ужасяващо нещастна жена. Тя е поканена във викторианското имение на богаташката, което било обитавано от духове и където тя живее със съпруга си и сина си. Но докато се опитва да изгони духовете, шарлатанката осъзнава, че е пушечно месо. ... още »
„Аве, Цезаре!” на братята Джоуъл и Итън Коен откри снощи Международния филмов фестивал в Берлин в присъствието на звездите си Джордж Клуни, Джош Бролин, Олдън Ерънрайх, Тилда Суинтън и Чанинг Тейтъм. Председателят на журито Мерил Стрийп също уважи прожекцията и получи аплодисменти от зрителите около червения килим. Тя раздаде автографи и се присъедини към колегите си от журито Ларс Айдингер, Клайв Оуен, Алба Рорвахер и Малгожата Шумовска. Директорът на фестивала – Дитер Кослик, посрещна в Берлинале Паласт освен тях и продуцентите на „Аве, Цезаре!” Тим Бивън и Ерик Фелнър, режисьорите Даниел Бурман, Антон Корбийн, Дорис Дори, Фолкер Шльондорф, Том Тиквер и Вим Вендерс и китайския художник Ай Вейвей. В залата Стрийп се обърна към зрителите с думите: „За мен е огромна привилегия да съм в града, който обича филмите и смята, че те са значимо нещо и обича предизвикателно, трудно и провокативно кино.” ... още »
На 15 февруари стартират снимките на „Последен портрет” („Final Portrait”) – петият режисьорски проект на Стенли Тучи. В главните роли ще се изявят Джефри Ръш, Арми Хамър, Тони Шалоуб, Силви Тестюд и Клеманс Поези. Филмът е посветен на художника Алберто Джакомети (Ръш) и отношенията му с американския писател Джеймс Лорд (Хамър). Сценарият е по мемоарите на американеца. Шалоуб ще е в ролята на братя на художника, Тестюд – на многострадалната му съпруга, а Поези – неговата муза и любовница. Филмът търси дистрибутори в рамките на фестивала в Берлин. ... още »
Хип-хоп и кинопродуцентът Ръсел Симънс организира церемония, която ще се състои няколко дни преди тази за връчването на „Оскар”-ите, на която смята да раздаде награди на игнорираните от членовете на Американската филмова академия филми. Наградите носят името Ол Деф Муви Ауордс. За най-добър филм ще се борят заглавия като „Зверове без нация”, „Ши-Рак” („Chi-Raq”), „Шампионът”, „Крийд: Сърце на шампион”, „Опиат” и „Straight Outta Compton”. Сред другите категории са включени такива за най-добър актьор, актриса, режисьор, „най-добър гадняр”, както и за „най-добър бял помагач” и „най-добър черен оцеляващ”. Вместо червен килим, гостите ще преминават по черен. ... още »
Предсказанията са сложно нещо. Нещата, които могат да се случат с киното не са предвидими с кристална топка, но все пак в развитието му има тенденции, формиращи се години. Има процеси, закономерно предопределени от техническия и човешкия напредък, които ни карат да предугаждаме и очакваме някои събития в тази индустрия.В новата филмова екосистема кинопремиерата и фестивалното представяне не са единствената отправна точка за съществуването на дадена продукция.През 2016 г. в света има едно нещо, което наричаме Интернет и съвременните знайни и незнайни творци го използват пълноценно, за да осигурят най-голямата и лесна достъпност до своите филми. Това е нова ера в независимостта на независимото кино. До определена степен този аргумент се отнася и до студийните продукции. Редица онлайн платформи предлагат огромно видео съдържание на цената от няколко долар/евро/лева на месец. Но тук не става дума само за тях, а и за съвсем безплатните за гледане в мрежата премиери, например.Такива тактики напоследък предизвикват интереса на публиката – особено тази на документалното кино, то често е финансирано от т. нар. crowdfunding сайтове. Подобни инициативи все повече регистрират успешност, що се отнася до зрителската аудитория. Подобен е и случаят с тв сериалите, които са излъчвани в интернет сайтове като vimeo, youtube и др. Много от тях придобиват скоростна популярност и собствена фен база. Често привличат и вниманието на продуцентите - сериалът „High Maintenance“ след няколко сезона, развивайки се успешно в уеб пространството, е закупен от HBO. Каналът ще продуцира и излъчва шест нови серии през 2016 г. Такива тенденции ще продължат и ще се утвърдят не като алтернатива, а като стереотип на работа.Киноиндустрията ще помъдрее и ще създаде нов етикет в писането на служебни имейли. Хакерската атака в корпоративната кореспонденцията на „Сони“ беше доста отрезвяваща за бизнеса. Във времена, в които съществува Wikileaks, Сноудън е на свобода из руската степ, а leak-ването на голи снимки на холивудски звезди е ежедневие, филмовите студия ще бъдат много внимателни, когато имат нужда да изпсуват някой разглезен и претенциозен актьор. Може би така ще се върнат към старите политически некоректни начини да се справят с непослушните творци, заявявайки им в очите условията си. Дали да не очакваме нови фирмени ръководства за това как е подходящо да се държиш зле с подчинените си?Плашещо е, но може би ще стане възможно да се туитва на екрана по време на прожекцията на даден филм.Да, за някои е ужасяващо, но за младите ще е страхотно. А пък ако и киносалоните могат някак си да печелят от това – как би могло да не се случи такова безумие? В Китай това вече работи. По света много от авторите на филмите ще изискват в договорите им такова деяние да е изрично забранено, но от друга страна, ако се замислим, всички експерименти са довели до някакъв напредък. А и да не забравяме, че китайците са ни дали някои страхотни иновации…например барута, който вече не е много релевантен, но поне някой все още си блъска главата как да се привлече младите от интернет поколението в кината.Купуването на DVD ще се превърне в лично културно преживяване, като да отидеш в антикварен магазин и да си купиш дългосвиреща плоча. Кварталите видеотеки са на практика мъртви. Друга истина е, че се установява една дупка в продажбите. Видео стрийминг платформите често имат затруднения да се сдобият с правата за разпространение на даден по-шантав, но култов нискобюджетен филм. Така че, след като големите вериги видеотеки затвориха, идете в някоя все още мъждукаща квартална такава и изкупете всички филми-бижута от каталога, защото е възможно да не ги намерите никъде и никога.Късометражните филми ще стават все по-популярни, освен сред публиката, а и сред творците.В този забързан свят имаме все по-малко време за каквото и да е. Доминирането на деветдесет минутните филми е резултат от икономическия модел на кино бизнеса. Както вече споменахме кинопремиерите стават все по-маловажно събитие, особено извън Холивуд. А в интернет дължината на филма е нещо съвсем относително. Към това прибавете и факта, че късият филм отнема по-малко пари, по-малко време за правене, а и по-малко време за консумиране.Много филми, които имат кинопремиера в САЩ, ще бъдат едновременно достъпни онлайн по целия свят. Тази тенденция набира все повече скорост и беше въведена от The Weinstein Company с премиерите на "Свети Винсент" и "Изчезването на Елинор Ригби". Според продуцентите това би могло до голяма степен да елиминира пиратството. Дали всичко това е вярно – предстои да разберем...Възможно е Гугъл, Епъл или Амазон да закупят някое голямо американско филмово студио. Ако се случи, това ще бъде голямо разместване на пластовете в кино бизнеса. Такива компании с огромно техническо ноу-хау веднага ще намерят нови начини да генерират приходи от каталога с филмите на тези студия. Тук единствената неяснота е точно кога това ще се случи.Ако все пак просъществуват, филмовите студия ще трябва да преосмислят връзката с потребителите си, а именно зрителите. Те правят маркетингово тестване на филмите си, но то доста често е неточно. Нетфликс събуди тези гиганти за реалността на пазара и за необходимостта да се следят реалните предпочитания за разнообразно съдържание от публиката. Защо да предполагаш, когато може да знаеш? Традиционният телевизионен бизнес на големите компании все повече ще замира и рейтингите на тези ежеседмични телевизионни сериали ще падат. Когато вече може да избираме кога и къде, ще е много трудно да се върнем към гледането в стил „следващата седмица по същото време“. Предаванията на живо са друго нещо, но щом като могат да записват всичко останало, зрителите искат контрол. И ако можеш да гледаш някой сериал без да е прекъсван три пъти от реклами, ще се възползваш ли? Ако това стане, каквито са напъните на аудиторията, как ако не с рекламите, ще се заплаща за произвеждането на тези сериали? Това ще е задънена улица за телевизиите и те вече усещат това предизвикателство.Цялото това пренасищане с кино и телевизионна продукция ще доведе до необходимостта някой да я курира - както експозициите в музеите. Дали това ще бъдат нови посреднически платформи или апликации, които да те пренасочват и да предлагат съдържание подходящо специално за теб или друг вида услуга – не е все още ясно. Това, което знаем със сигурност, е, че има крещяща нужда някой или нещо да филтрира за крайния потребител цялото това бълване на оригинално съдържание и хората ще са готови да платят малка сума за такава услуга, ако тя ще облекчи забързания им живот.ДАС ... още »
Със специалното представяне на филма, посветен на паметта на арменския народ, стартират фестивалните прожекции в Дома на киното на 1 март„През сълзи” е моментна снимка на емоционалното състояние на съвременните арменци в България. Разказите им са равносметки за устоите на човека и рода, които звучат остро актуално в контекста на горещите събития от последните месеци. Кинотворбата е съвременен прочит на един от най-зловещите моменти в човешката история – избиването на милион и половина арменци-християни по заповед на младотурската държава през 1915 година. Към днешна дата потомците на избитите живеят като всички останали хора - имат семейства, работа, обществен и професионален живот… Но въпреки дистанцията на времето, те дълбоко в себе си пазят семейния спомен за посечения корен.Сценаристът Светла Христова, операторът Кирил Проданов и продуцентът Пламен Йорданов са екипът, реализирал филма заедно със Станимир Трифонов. Двигател и основен консултант на проекта е Анахид Аждерян.Режисьорът Станимир Трифонов е роден във Велико Търново през 1958 година. Завършва българска филология във ВТУ „Кирил и Методий”, а през 1986 година - ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов”, специалност „Кинорежисура”. През 2003 година става доцент по филмова и телевизионна режисура, а от 2008 година е професор. Преподавател е в ЮЗУ „Неофит Рилски” и Нов български университет. Той е носител на международни и национални награди като продуцент и режисьор на тв сериали, игрални и документални филми, сред които „Хайка за вълци” (2000), „Изпепеляване” (2004) и „Стъклената река” (2010).Премиерата на документалната творба „През сълзи” е на 1 март 2016, вторник. Мястото е Домът на киното, началният час е 20.00! ... още »