Ема Стоун ще изиграе ролята на Роуз Мери Кенеди в „Писма от Роузмери” („Letters from Rosemary”). Биографичният филм ще е по сценарий от дебютанта Ник Ярбъроу и разказва за най-голямата сестра на Джон, Робърт и Тед Ф. Кенеди, която тайно получава диагноза, че страда от душевна болест. На 23-годишна възраст тя претърпява лоботомия, след която повече не може да се грижи за себе си самостоятелно. Стийв Голин и Дъг Уолд, които триумфираха с „Оскар” за най-добър филм тази година със „Спотлайт”, ще продуцират филма. ... още »
От Нетфликс пуснаха изненадващо трейлър на екшън комедията на Адам Сандлър „Повторението” („The Do Over”), който ще тръгне по стрийминг гиганта в цял свят на 27 май. Във филма Сандлър е Макс, а Дейвид Спейд – Чарли – двама стари приятели, отегчени от скучните си животи, които се събират за 25-ата годишнина от завършването си и решават да се престорят на мъртви, да приемат нови самоличности и да започнат нов живот, с надеждата да е по-интересен. ... още »
Блейк Лайвли съжалява, че е влязла да поплува в първия трейлър на „Плитчините” („The Shallows”). Мия (Лайвли) наскоро е загубила майка си. Когато решава да се разтуши с малко сърф покрай бреговете на отдалечен от града плаж, тя попада на огромна акула. Покачена на малка скала, стърчаща на няколкостотин метра от брега, Мия трябва да измисли как да надхитри акулата, за да се спаси. Режисьор на филма е Жауме Колет-Сера, а сценарият на ужасяващата история е дело на Антъни Джасуински. В САЩ премиерата на филма е на 1 юли. ... още »
Първите кадри от „Филмът за Батман на Лего” („The LEGO Batman Movie”) се появиха в интернет, а от Уорнър Борс твърдят, че и трейлърът ще бъде пуснат утре. На един от кадрите се вижда дори „пещерата” на Батман, разбира се, в Лего версията й. Както вече сме ви информирали, Уил Арнет ще даде отново гласа си на Човека прилеп, а пък Майкъл Сера ще е неговият пръв помощник – Робин. Арнет споделя, че му е приятно отново да бъде всеки ден Батман и „да си припомням какво е да си на поста борец срещу престъпността. Но това, което го прави истински човек, и аз намирам за много смешно, е как понякога не чува алармата на часовника си и се успива.” ... още »
Дейвид М. Розентал е поел режисьорските задължения върху римейка на „Стълбата на Джейкъб” („Jacob’s Ladder”) от Джеймс Фоли, който в момента е зает с „Петдесет нюанса по-тъмно”. Новият „капитан” е довел в отбора Майкъл Ийли за изпълнител на главната роля, може би защото двамата се познават добре от предишния филм на режисьора – „A Perfect Guy”. Във филма на Ейдриън Лин от 1990 г. главната роля на ветеран от Виетнам на име Джейкъб, който живее в Ню Йорк, беше Тим Робинс. Той постепенно изпада в умопомрачение, заради преживения ужас и е готов да се отправи на отмъстителна мисия а ла Дантевия „Ад”. ... още »
Новият сезон на сериала с летящ старт в ефира на БНТ1Първият епизод от „Под прикритие” 5 е най-гледаният старт за всички сезони на сериала. Началото на криминалната сага бе видяна от над половин милион зрители (517 364) в ефира на БНТ1, на стрийминг - от почти 20 000 души, а официално качения от БНТ и „Камера Ентъртейнмънт“ епизод във vbox7 е с 50 000 гледания до момента. Любимият сериал на младата аудитория постигна 11% рейтинг и пазарен дял от 35% във възрастовата група 18-34 години. Това постави БНТ1 на първо място по гледаемост в съответния таргет, според данните на GARB Audience Measurement Bulgaria .Близо 2 000 почитатели аплодираха продължението на сериала и неговите създатели на премиерната гала вечер на новия сезон в Националния дворец на културата снощи. На сградата на НДК беше подготвен атрактивен 3D-мапинг, където героите от „Под прикритие” посрещаха феновете. А на голям екран се прожектираше червения килим, по който минаваха звездите на хитовата продукция.Разпространението на „Под прикритие” в още 16 територии, дели продукцията от книгата на Гинес за най-продаван сериал в света. Това обяви президентът на американската компания New Films International Нисим Хейзън, който бе официален гост на откриващото събитие. „Първоначалната ни цел бе да продадем този сериал в 5, максимум в 10 територии в света. След втория сезон беше продаден в повече от 35-40, за третия сезон успяхме да го направим на 80 територии, а след четвъртия - в 186. Трудно е за вярване, но е истина, още малко е необходимо, за да влезе "Под прикритие" в книгата на Гинес. Благодаря на екипа и на невероятния мениджмънт на БНТ.” – каза още Нисим Хейзън. „Постигнахме една голяма мечта – да изведем български сериал на световния пазар. За България това е голяма реклама, а успехът за нас, като обществена медия, е, че първи направихме пробива и зададохме висок стандарт за филмовата телевизионна индустрия у нас.” – заяви генералният директор на БНТ Вяра Анкова. Програмният директор на БНТ1 Севда Шишманова подчерта, че разширяването на териториите и увеличаване на рейтинга на сериала се дължи на начина, по който се развива проектът и държи висок продукционен стандарт. За героите от „Под прикритие”, в пети сезон залогът е по-голям от живота. Съдбата на всеки от тях ще свърши там, където го отвежда историята, градена пет сезона. Успехът за БНТ е, че разби представите, че българските продукции са локални и създаде касов хит, който е лидер на световния пазар. Поредицата връща на обществената телевизия близо 1 милион лева на година и тези постъпления ще продължат, докато сериалът се гледа по света” – допълни Севда Шишманова.Продуцентът от „Камера Ентъртейнмънт“ Димитър Митовски благодари на феновете за подкрепата. Режисьорът Виктор Божилов им обеща интригуващ втори епизод с много екшън и неочаквани обрати. В старата игра на живот и смърт ще влязат нови играчи. Иво напуска улицата, в желанието да бъде недосегаем и с легален бизнес. Предстои да разберем кой ще му осигури това и на кого ще бъдат поверени мокрите поръчки в бандата. Следващата неделя криминалният психолог Яна (Силвия Петкова), профайлър със стаж във ФБР, влиза в действие. А Ния (Йоанна Темелкова) решава да продължи „бизнеса” на баща си Джаро, изправяйки се срещу Иво.Гледайте всяка неделя от 20:45 часа хитовия сериал „Под прикритие” по БНТ1 ... още »
Киното е отборен спорт. Често екипите, които реализират даден филм не се сработват добре и търканията стигат до точката на добрия стар (понякога публичен) скандал. Най-често конфликтите са между творческите аспирации на режисьорите и бизнес сметките на студията и продуцентите. Холивуд е свят на илюзии, но договорите на талантите са много конкретни и реални. Някои от тях са се опитвали всячески да се отърват от отговорността на своето авторство по една или друга причина, но в повечето случаи то е било безуспешно.Ето някои опити на режисьори да се дистанцират от произведенията си… Ноа Баумбах - “Highball” (1997) Преди да си партнира с Уес Андерсън и да създаде хитове в независимото кино като „The Squid and The Whale“ и “Frances Ha”, Ноа Баумбах се е среща с типичните творчески терзания на всеки първопрохождащ режисьор. След дебюта си “Kicking & Screaming” и последвалия го “Mr. Jealousy”, американецът снима лентата “Highball” за шест дни с почти никакъв бюджет. Неговото име не е дори отбелязано в надписите, той се отказва доброволно от авторството на този филм, защото го намира за „глупав експеримент“. Тони Кей - “Американска история Х” (1998)Тони Кей не се отказва доброволно от филма си. От Гилдията на филмовите режисьори отхвърлят заявката му псевдоним да фигурира в надписите на филма. Всичко започва със спор между него и филмовото студио, което произвежда филма. Продуцентите не приемат крайно песимистичната му версия на финалната развръзка. Филмът е монтиран отново, а на него му е отказан достъп до този процес. Режисьорът побеснява, опитва се да осъди студиото, но безуспешно. Матийо Касовиц - “Мисия Вавилон” (2008)Тук също става дума за сериозни творчески разминавания между режисьора и продуцентите. Матийо Касовиц няколко години работи по този проект и многократно редактира сценария. Според него продуцентите не са имали смелост да последват визията му и накрая се е получил един детски филм, който французинът открито плюе. Той се опитва юридически да се откаже от филма, но удря на камък. Филмът завинаги фигурира в неговата филмография. Робърт Тотен/Дон Сийгъл - “ Death Of A Gunfighter“ (1969)Робърт Тотен започва да снима този ревизионистки уестърн, но работата на снимачната площадка не върви добре. Двайсет и пет дни след началото на снимките звездата Ричард Уидмарк издейства отстраняването на режисьора от снимките, заради честите им сблъсъци. На негово място застава ветеранът Дон Сийгъл, който работи за продукцията около десет дни, но заснетото е почти толкова, колкото това от Робърт Тотен. Така или иначе, никой от дамата режисьори не е желаел името му да фигурира като автор на филма. От Гилдията на режисьорите приемат компромисното решение да бъде използван псевдоним – Алън Смити. Майкъл Ман - „Жега“ (1995)Алън Смити не е псевдоним, който се използва само в извънредни обстоятелства. Алън Смити е атестат, че нещо не е наред. Един от най-известните случай с употребата на този „общ“ псевдоним е в хитовия филм „Жега“. През 1999 г. филмът е излъчен по NBC и за да могат да се вмъкнат тв рекламите, лентата е „поорязана“. Вместо това, режисьорът предлага да добави непоказани в кино версията сцени и филмът да се излъчи в две поредни вечери, но от телевизията не се съгласяват. Майкъл Ман е бесен и отказва да се „подпише“ под телевизорната версия на филма, затова при тв излъчването й като режисьор фигурира Алън Смити. Артър Хилър - “An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn” (1998)Цялата какафония с Алън Смити има своята поанта именно в създаването на този филм. През 90-те сценариста Джо Естерхас е един от най-успешните в Холивуд, но опитът му да пародира именно Меката на киното в сатирата „An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn“ почти му коства кариерата. В лентата се разказва за режисьор, който снима голям касов филм, но след разногласия със студиото се опитва да изтрие името си от продукцията, а това се оказва трудна задача, след като името му е … Алън Смити. Естерхас кани за режисьор Артър Хилър, но се опитва да му изземе ролята в монтажната стая, което довежда до конфликт и Хилър се отказва от филма. Така в надписите като режисьор фигурира не кой да е, а именно Алън Смити. Дали това е евтина реклама, за да се популяризира филма, не е ясно. Но е факт, че филмът е тотален провал и убива за дълго време кариерата на уважавания сценарист. Уолтър Хил - “Супернова” (2000)По времето на снимките на “Супернова”, Уолтър Хил е вече ветеран в екшън киното. Сценарият циркулира в Холивуд дълго време и Хил се заема със снимането му, като пренаписва сценария. Някъде по средата на продукцията от студиото орязват бюджета, без да дадат обяснение. Кошмарът за режисьора започва в края на постпродукцията, когато продуцентите решават да пуснат филма без специалните ефекти да са добавени. Уолтър Хил е бесен и отказва името му да бъде добавено в авторството на филма. От Гилдията му е разрешено да ползва псевдоним, но този път е измислен нов – Томас Лий. Оттогава никой не го е употребявал. Робърт Тоун - “Greystoke: The Legend Of Tarzan, Lord Of The Apes” (1984)Този филм е една от големите болки на сценариста Робърт Тоун. Той отдавна е искал да направи този филм, а не просто да напише сценария му. За да набере необходимия опит той започва да режисира малката спортна драма “Personal Best”. За да му разрешат да довърши филма обаче от студиото му поставят условието да се откаже от режисирането на мащабния „Greystoke“ и така той е поверен на Хю Хъдсън. Тоун е съкрушен и то такава степен бесен, че използва псевдонима „P.H. Vazak“ (името на немската му овчарка) в надписите като сценарист на филма. Пол Шрьодер - “The Dying Of The Light” (2014)Пол Шрьодер също е един от култовите сценаристи в Холивуд. Но за никого в гилдията не е тайна, че има чепат характер. Когато написва сценария на “The Dying Of The Light”, много големи холивудски имена са заинтересувани да режисират или да играят в проекта. Накрая, след дълги премисляния, зад камерата застава самия Шрьодер. По време на монтажа обаче съществуването на филма е заплашено от множеството творчески различия между него и продуцентите. Те твърдят, че той е оставил филма си на произвола, а той, че е уволнен от студиото. В крайна сметка на Шрьодер не му е позволено да се откаже от филма си, но когато от студиото пускат първия му трейлър по кината, той публично заявява нежеланието си да се идентифицира с него. Джим Шеридан - “Къщата на сенките” (2011)Това е един от най-големите филмови провали през последното десетилетие – с големи артистични претенции и малък бокс офис. По време на снимките Шеридан позволявал на актьорите много да се отдалечават от сценария и безкрайно да импровизират, което никак не се харесало на студиото. Тестовата публика не харесала филма и се наложило някои сцени да бъдат презаснети. Отявлената намеса на продуцентите в творческия процес накарала Джим Шеридан да направи постъпления да се откаже от авторството. Имало е дори предложение да се върне в употреба псевдонима Алън Смити. Накрая се стига до консенсус и още едно допълнително презаснемане под ръководството на Шеридан, но така или иначе филмът е пълен провал. Създателите и актьорите от филма (Даниел Крейг, Рейчъл Вайс, Наоми Уотс) се отказват от каквото и да е промотиране на лентата.ДАС ... още »
„Огледалото” е като многоцветен калейдоскоп на цялото общество – бизнес дами, абитуриенти, журналисти, клошари, бивши депутати, бежанци... – всички сме там, с естественото човешко желание за промяна и красота. Филмът е трагикомичен пъзел от лични изповеди в огледалата на фризьорски салон”, споделя режисьорката.Кинотворбата е разказ за случващото се в обикновен фризьорски салон в София, където, като при психоаналитик, клиентите споделят натрупаните във времето проблеми, страхове и надежди. Съществува научна хипотеза, според която човешката коса носи следите от предишния опит и минало, и когато хората искат да се освободят от нещо, най-вече от горчивите спомени, емоции и разочарования, те просто драматично променят прическата си... Юлия Кънчева е завършила кинорежисура в НАТФИЗ. Доцент е в НБУ – Департамент „Кино, реклама и шоубизнес”. Автор и режисьор на 17 документални филма, две ТВ постановки, една игрално-документална новела, един ТВ игрален филм, няколко ТВ предавания за БНТ. Автор е също и на едноактна пиеса и два сценария за игрални филми. Създадените от нея кинотворби й носят международно признание и много престижни награди. Няколко пъти Юлия Кънчева е член на международното жури за документални филми на фестивала PRIX EVROPA в Барселона и Берлин. Творчеството й е представяно като специално събитие в Музея на жените в изкуството във Вашингтон, Д.С. – 2002 година и в Културния център на България в Берлин – 2009 и 2011 година.ОЧАКВАМЕ Ви на КИНО!Не пропускайте премиерата на „В огледалото” – утре, 22 март, в Дома на киното! Начало - 18.00 часа! ... още »