🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
„Във филма добри няма, остават само лошите и грозните.“ - Лични наблюденияНяколко години след края на гражданската война в САЩ, насред заснежените планини на Уайоминг, в един дилижанс, се оказват двама ловци на глави, бъдещият шериф на Ред Рок, една осъдена на смърт чрез обесване жена и ...няколко вкочанени трупа на престъпници, струващи добри пари. Страховита буря заставя пасажерите да се спрат в изолиран хан, вероятно единственият им шанс за оцеляване. Тук са намерили подслон още четирима странници, които тихо и кротко се греят на камината и пият разредено кафе, в очакване на по-добри метеорологичните условия. Както се оказва по-късно, случайни хора тук няма.Осмият филм на Куентин Тарантино събира в едно помещение осемте вероятно най-противни и гадни мутри, които Дивият запад е представял на екрана. Едва ли някой би се изненадал, ако разбере, че филмът е реверанс към спагети-уестърните. В изкуството понятието „маниеризъм“ е свързано с две авторови послания. Едното може да се обобщи като „вижте от кого се уча и какво ми харесва“, а другото – „вижте ме, че и аз мога като Големите и Всепризнатите“. Творчеството на Тарантино е една непрекъсната маниеристична декларация и надали някой ще се заеме да оспорва това твърдение.Тарантино дава блестящ урок по екстравагантен маниеризъм, като заснема филма си във формат 70 мм, отхвърлен от професионалистите през 60-те години на миналия век – златният период на италианския уестърн. Архаичният формат киноизображение е с подчертано панорамно-пейзажни предпочитания, експлоатирани докрай във филма (съотношение височина към дължина на екрана 1:2,71), но екстериорните снимки са сравнително малко. Операторът Робърт Ричардсън се справя блестящо със задачата си, тъй като действието се развива изключително в интериор, който светлинно, композиционно и монтажно е доста по-взискателен. Верен на традиционния визуален стил свързан с антигероите-спагетисти, неговите портрети и близки планове заместват автобиография от 3 страници. Филмът се разпространява в две версии различаващи се със 17 минути. Дългият вариант (183 минути) предлага допълнително петминутна музикална увертюра със статичен план в червено и черно, и технически неизбежна визуална пауза по средата на сеанса, (подобно на индийски филм) даваща възможност на публиката за ободряване и освежаване. В продължение на около година и половина, пратеници на дистрибуторската компания (TWC) успяват да съберат стотина все още работещи 70-милиметрови прожекционни машини, да ги инсталират в киносалоните (в САЩ и Канада) и да обучат персонал, който да си служи с необичайния формат. Носталгичните капризи на Тарантино струват скъпо (около 20 млн долара), но ако идеята е създаването на уникален продукт и артефакт, като ценител на кинематографичното изживяване, бих потвърдил, че резултатът е налице. Друг е въпросът дали целта ще оправдае средствата.Тарантино включва в екипа си италианския композитор Енио Мориконе, живата легенда от епохата на спагети уестърна и група от верни приятели и сподвижници като Самюъл Джаксън, Майкъл Мадсън и Тим Рот (успешно имитиращ отсъстващия Кристоф Валц, вероятно зает по това време със „Спектър“). Към този доказал качествата си екип, се добавят и 79-годишният Бурс Дърн, Дженифър Джейсън Лий (отблъскваща както никога досега) и Кърт Ръсел (на чиито мустаци биха завидяли доста политически лидери). Известните от телевизионни сериали Демиън Бичир и Уолтън Гогинс допълват галерията от персонажи, която не може да не предизвика екстаз дори и у скептичните кинофенове.„Омразната осморка“ надхвърля рамките на класическия уестърн. Тарантино прескача с лекота в камерния криминален съспенс à la Агата Кристи/Еркюл Поаро и цитира визуално хорър-жанра. Стилът му остава в сектора на гротесковото и крайно насилие, граничещо с абсурден хумор. Филмът разбива идеята за героите на дивия Запад като самотни ездачи-мълчаливци. Диалозите са много, на места понатежават, но чрез тях авторът (Тарантино е и сценарист) поддържа достатъчно висок ритъм и приковава вниманието към екрана. След дълго и тягостно въведение, подобно на труден пъзъл - говорилня, неприсъща за жанра, филмът намества героите и нагнетява въздуха, за да доведе зрителя до втората, доста по-динамична част от историята и фойерверков финал. Тричасовият филм компенсира сполучливо дължината си с осезаем съспенс поддържан от присъствието на огнестрелно оръжие и колоритни персонажи, които знаят как да си служат с него, а злокобна и застрашителна атмосфера, пропита от плитковати и нескопосни лъжи постепенно изпълва страноприемницата, за да доведе до логичната развръзка.„Омразната осморка“ откровено отразява изостреното внимание към расовата дискриминация и насилието. Многократното повтаряне на презрителната дума „негър“ тенденциозно допринася за този съвременен поглед към толерантността и социалните проблеми, които не са само и чисто американски. Филмът предлага различни нива на неуниверсалното чувство за хумор на Тарантино, който очевидно се забавлява с тийнейджърски нарцистичен плам да прави старомодно кино и дръзко да провокира зрителя. ... още »
След първите кадри от „Доктор Стрейндж” с главния герой от филма и изпълнителя на ролята му Бенедикт Къмбърбач и след разкритието, че Мадс Микелсен ще е в ролята на злодей, от Марвел обясниха и какъв ще е персонажът на Рейчъл Макадамс. Макар все още да не знаем името на героинята, тя ще бъде хирург, също като героя на Къмбърбач.„Тя има общо минало със Стивън Стрейндж – обяснява президентът на Марвел Кевин Фийдж. – Той е обвързан с нея в началото и тя е човекът, който му помага да се свърже отново с човешкото в себе си.”Това означава, че Макадамс едва ли ще има много екшън задачи във филма – по-скоро ще се опитва да внася баланс в раздирания от противоречия Стрейндж особено след като той се сдобива със своите специални умения. ... още »
За първи път от 1994 г. насам испанското правителство предлага нов регулаторен план в подкрепа на киноиндустрията, който влезе в сила на 20 декември. Той ще отбележи промяна в системата, в която продуцентите снимат филм, просто защото имат финансовите средства за това, в такава, в която трябва да докажат, че снимат филми, каквито публиката иска да гледа.По-малките независими продуценти се притесняват, че промяната ще се отрази негативно на тях, защото ще ограничи възможността им да се включват като миноритарни продуценти в копродукции, особено със страните от Южна Америка. За 2016 г. бюджетът за кино е 30 млн. евро, но притесненията на продуцентите са дали той ще бъде разпределен между всички, които отговарят на правителствените критерии или ще се търсят допълнителни критерии, за да може да се разпределят по-големи суми на по-малък брой продукции.Общият брой точки, които кандидатите за субсидия могат да съберат, е 100, които се равняват на таван от 1, 3 млн. евро. Сред най-важните критерии за тях са добри постъпления в кината в Испания (8 точки), международна дистрибуция на филма (7 точки), присъствие по международни фестивали (7 точки). ... още »
Докато от ЕйчБиО се наслаждават на лутането на феновете в търсене на отговор на въпроса как точно ще се появи Джон Сноу в шестия сезон на „Игра на тронове”, от медийния гигант решиха да зарадват почитателите с доказателство, че друг персонаж ще се завърне на екран.Айзък Хемпстед-Райт ще влезе отново в ролята на Бран Старк – парализирания по-малък син на Нед и Кейтлин Старк, който притежава умението да влиза в умовете на животните и да ги контролира. Героят отсъстваше от целия пети сезон и за последен път се появи на финала на четвъртия, когато се запозна с Триокия гарван (игран тогава от Струан Роджър, а в новия сезон в него ще се въплъти Макс фон Сюдоф). Самият Хеммстед-Райт беше потвърдил по-рано тази година участието си и беше допълнил, че героят му ще има „интересни видения”. ... още »
Когато преди пет години Стивън Мофат и Марк Гатис модернизираха историите за Шерлок Холмс, първоначалната реакция беше недоверие и предпазливост. Но продължителността на сериала показа, че са нацелили верния тон.С новия, коледен специален епизод обаче, двамата рискуват още веднъж като този път изпращат персонажите във времето, в което ги е мислил авторът им Артър Конан Дойл. Това довело до много промени по отношение на различни елементи от вече изградената схема на сериала, като един от тях е изказът на героите. Мартин Фрийман, който е в ролята на Доктор Уотсън редом до Шерлок на Бенедикт Къмбърбач обяснява: „Джентълменът си е бил джентълмен в онова време. Нямаше да върви да казвам на Шерлок постоянно: „Върви на м… си, тъпако!” Трябваше да съм по-обран.”Освен това, тъй като детективът на Къмбърбач по сценарий говори доста по-остро и обича да сразява със свръхинтелигентността си останалите, Уотсън е този, на когото се налага да се извинява от името на двамата." ... още »
Кристофър Нолан ще снима филм по свой сценарий със заглавие „Дюнкерк” („Dunkirk”) за студиото Уорнър Брос. Жанрът на филма е екшън трилър, а действието ще се развива по време на Втората световна война и легендарната истинска евакуация. „Дюнкерк” ще бъде заснет във формат, който е комбинация между 65 мм IMAX и 65 мм филмова лента, а снимките ще започнат през май догодина. За площадки ще бъдат използвани реални места, на които са се развили действията през войната. В момента преговори за участие се водят с Марк Райлънс, Кенет Брана и Том Харди. Световната премиерна дата на екшъна се очаква да е на 21 юли 2017, както кината ще могат да го показват на IMAX, 70 мм и 35 мм. ... още »
Благодарение на Ентъртейнмънт уийкли разполагаме с първите кадри от следващото превъплъщение на Бенедикт Къмбърбач – този път като доктор Стрейндж в едноименния филм („Doctor Strange”). На тях се вижда актьорът като супергероя. Освен това има и няколко кадъра с концептуален арт от филма. Както знаем, освен Къмбърбач, в предстоящата да излезе на екран в САЩ на 4 ноември 2016-а премиера участват още Чиуетел Еджиофор, Тилда Суинтън, Рейчъл Макадамс, Майкъл Щулбах, Скот Адкинс и Мадс Микелсен. Сценарист на гласения за блокбастър е Джон Спейтс, а режисьор – Скот Дериксън. ... още »
Поли Хил – директорката на отдела по драматични програми на БиБиСи, е доволна от наличието на конкуренция в лицето на Нетфликс и Амазон. „Те ни накараха да вдигнем летвата пред нашата продукция – казва тя. – Уверена съм, че сценаристите и продуцентите ще продължават да предпочитат нас, защото им предлагаме определено отношение и по-малко рискове. Ние не мислим преди всичко за комерсиалните елементи, а благодарение на начина по който се издържаме, можем да се посветим на творческата страна на нещата.” Хил обяви няколко нови сериала, които се разработват, сред които изпъква четиричасова екранизация на „Имението „Хауърдс Енд”, чийто сценарий ще бъде написан от Кенет Лонерган. Въпреки наличието на едноименния филм на Джеймс Айвъри от 1992 г., който донесе „Оскар” на Ема Томпсън, от британския гигант са убедени, че в проекта има хляб. ... още »