Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Появи се изтрита сцена от третия сезон на „Ханибал” за радост на феновете на вече покойното шоу. В нея участват Хю Данси като Уил Греъм и Глен Флешлър като д-р Кордел Домлинг моменти преди злополучната хирургическа операция на втория върху първия.Въпросната сцена ще бъде включена в специалните Блурей и DVD издания на сериала, които поне в САЩ ще се появят следващата седмица. Припомняме ви, че в третия сезон Ханибал (Мадс Микелсен) избяга в Европа заедно с психиатърката си (Джилиън Андерсън) – сменил самоличността си, но не и апетита си за човешко месо. По следите му отново е профайлърът от ФБР Уил Греъм. ... още »
Миналото лято стана ясно, че режисьорът Шейн Блек („Железният човек 3”) и съсценаристът му от „The Monster Squad” – Фред Декър работят по „иновативно продължение” на „Хищникът”. Във Фейсбук Декър сподели вчера, че сценарият вече е готов. До момента не са ясни подробности от него. Преди време продуцентът му Джон Дейвис беше казал пред медиите: „Гледната точка е съвсем нова и неочаквана, както и сценария. Ще получите нещо, което не очаквате и ще си помислите: „Това е най-забавният начин да възобновите един франчайз.” В оригиналния „Хищникът” Арнолд Шварценегер беше в ролята на лидер на екип от спец частите на американската армия, борещ се срещу различни коварни врагове. Не е ясно кога ще стартират снимките на филма. ... още »
От Фокс са сключили договор със Силвестър Сталоун да бъде изпълнителен продуцент на „Рамбо: Нова кръв” („Rambo: New Blood”) – телевизионно продължение на филмовата поредица. Сценарият ще се концентрира върху Джон Рамбо и сина му Джей Ар – бивш тюлен от Военноморските сили. Сценарист ще е Джеб Стюарт („Умирай трудно”, Беглецът”). Очаква се Слай да изиграе ролята си на Рамбо старши, макар все още да няма официално потвърждение за това. Предвижданият игрален филм „Рамбо: Последна кръв” („Rambo: Last Blood”) засега се отлага. Първият филм за Рамбо се появи през далечната 1982 и се казваше „Рамбо: Първа кръв”. Макар да не беше особено успешен, продължението му, излязло на екран през 1985 г. – „Рамбо: Първа кръв част 2” се превърна в най-успешният филм от поредица с над 300 млн. долара постъпления в световния бокс офис. ... още »
“Чичо Тони”, стартирал на София Мийтингс, започна фестивалния си живот в Сараево. Американският филмов институт AFI го включи в програмата си “Най-доброто от европейското кино” за 2014 г. Това е единственият български документален филм, привлякъл вниманието на AFI за тази престижна селекция в Silver Theatre, Вашингтон.Филмът, вече обиколил над тридесет фестивала по целия свят, бе избран в програмите на големите фестивали във Варшава и Кайро, както и редица други важни фестивали като Загреб Докс, Триест, Монреал, Рига (откриващ филм), Астра - Румъния, Лийдс, Бирмингам, Вилнюс, Мадрид, Пном Пен, Мексико сити, Ню Йорк и други. Филмът се посреща емоционално, понякога със сълзи, и в повечето случаи с пресконференции, особено в страните от бившия Социалистически блок. В Чехия бяха публикувани над 10 статии в основните медии. Във Вилнюс литовското издание на IQ помести интервю с авторите. Престижни кино издания като Cineuropa, Dox Magazine, EDN, EAVE също писаха за филма.Награди:„Най-добра режисура“ - Фестивал на независимото кино, БерлинМина и Весела получиха първата си награда за режисура на Международния фестивал за независимо кино в Берлин, който се провежда в емблематичното за града кино Babylon Cinema.Royal Reel Award 2015 - Канадски международен филмов фестивал„Чичо Тони“ се състезава в категория „Чуждоезичен филм“ и спечели втората си международна награда през април 2015 г. на 9-тото издание на Канадския международен филмов фестивал, който се провежда във Ванкувър. Фестивалът е сред водещите филмови събития в Канада и показва ежегодно творби от над 90 държави, със специален фокус върху независимото кино.Бронзова Палма – Мексикански международен филмов фестивалТретото си международно признание филмът получи през май 2015 г. в Мексико сити, по време на 9-тия Мексикански международен филмов фестивал, където е удостоен с Бронзова палма (Bronze Palm Award).Финалист Документална секция - Международен филмов фестивал, Флорида„Чичо Тони“ получи второ място в секцията за пълнометражни документални филми, продуцирани и режисирани от жени на Международния филмов фестивал във Флорида. Филмът бе и единственият финалист от Европа в тази категория.Award of Merit - Глобално филмово състезание „Accolade”През юни 2015 г. „Чичо Тони“ получи признание за качество на състезанието „Accolade”, в категория „Пълнометражен документален филм“. Лауреати в тази надпревара са носители на „Оскар“ и „Еми“, а събитието е в Топ 25 на списание “MovieMaker”.Първа награда в категория „Изкуство“ – Идоли, СофияЗа авторите и екип на филма бе изключителна радост да бъдат оценени у дома на 8-мия Международен филмов фестивал за наследство „Идоли“ с първа награда в категория “Изкуство”.Почетен диплом – Триндифест, КолорадоАвторите не можаха да присъстват лично на Американските фестивали, на които бе селектиран филма. Но броят на наградите от там показват, че комуникативността на филма и майсторството на разказа са оценени по достойнство.Най-добър документален филм – Бушуик фестивал, Ню ЙоркНа фестивалът в модерния квартал на Ню Йорк Бруклин организаторите раздадоха 4 награди за най-добър игрален, документален, къс и интернет серии. “Чичо Тони” взе награда за най-добър документален филм.Екип: Режисьори: Мина Милева и Весела Казакова; Оператори: Весела Казакова, Пламен Гелинов, Василена Горанова; Анимация: Антоний Траянов, Мина Милева; Монтаж: Донка Иванова; Композитор: Емилиян Гацов; Звук: Александър Симеонов; Продуценти: Мина Милева и Весела Казакова / Activist38С подкрепа за развитие от Национален филмов център; Копродукция с: Българска национална телевизия; „НОВА филм“ - Деси Тенекеджиева ... още »
От „Форбс” са спретнали списък на десетте холивудски кинопровала на годината, в който присъстват филми, излезли на екран преди месец ноември и на повече от 2000 екрана в САЩ.Разбира се, има връзка между приходите и оценките на критиката, защото всичките призови заглавия са се „радвали” на негативна оценка. Очевидно и наличието на звезди не гарантира успеха на глупостите, които Холивуд се опитва да пробута понякога.Ето и призовата десетка:1. „Добре дошли в Афганистан” – бюджет 15 млн. долара; приходи – 2,9 млн. долара2. „Стрелецът” – бюджет 40 млн. долара; приходи – 10,7 млн. долара 3. „Хакер” – бюджет 70 млн. долара; приходи – 19,4 млн. долара4. „Кофти сделка” – бюджет 35 млн. долара; приходи – 14,4 млн. долара5. „Джем и Холограмите” („Jem & The Holograms”) - бюджет 5 млн. долара; приходи – 2,3 млн. долара6. „Без/смъртен” бюджет 26 млн. долара; приходи – 12,3 млн. долара7. „Ултра напушен агент” - бюджет 28 млн. долара; приходи – 15,4 млн. долара8. „Светът е наш” – бюджет 6 млн. долара; приходи – 3,6 млн. долара9. „Алоха” – бюджет 37 млн. долара; приходи – 26, 3 млн. долара10. „Мордекай” – бюджет 60 млн. долара; приходи – 47,3 млн. долара ... още »
Емили Дешанел и Дейвид Бореаназ се присъединиха към съдебния иск на авторката и изпълнителна продуцентка на „Кости” – Кати Райхс, за пропуснати ползи срещу телевизия Фокс.„Кости” и най-дълго продължилият драматичен сериал на Фокс, а звездите му твърдят, че са били ощетени с приходи от „милиони” долари, дошли от правата за излъчванията му в компаниите, обвързани с Фокс. Въпреки несъмнения успех на сериала и тримата не са получили и стотинка отгоре на хонорарите си през годините. Подобен иск беше заведен от изпълнителния продуцент на сериала – Бари Джоузефсън, на 25 ноември т.г. Подобни искове са били завеждани по повод приходите на сериали като „Военно-полева болница”, „Досиетата Х” и „NYPD Blue”. От Фокс засега отказват коментар. ... още »
През следващите няколко години от Фокс смятат да ни покажат много продължения и спинофи, както и да ни запознаят с нови герои от комикси. Със задаващия се край на поредицата, родена от „Х-Мен” – „Върколак”, напрежението около всички, свързани с работата по тях, расте.„Почти сме готови със сценария за третия филм за Върколак – обобщава сценаристът Саймън Кинберг. – Не знам още кога ще стартират снимките, но съм убеден, че това няма да се случи, освен ако не сме абсолютно готови. Има малко други герои в историята на киното, които са оставили толкова силна следа в него като Върколак. За да разкажем последната глава в неговата история, трябва да поднесем нещо наистина специално на феновете. На път сме да го направим, защото от съвместната ми работа с Джим Манголд до момента, знам, че той работи именно в тази посока.” ... още »
От Уорнър Брос решиха да напомнят за своя собствен епичен киносблъсък между супергерои, задаващ се през 2016-а след появата на трейлъра на големия си конкурент миналата седмица и разпространиха кратък тийзър от трейлъра на „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”.Макар да е изваден от контекста, той носи мрачното усещане, с което е заредена историята и показва вероятно първата среща лице в лице на двамата противници – скрития зад маската Човек прилеп и разхождащия се с червено наметало Супермен. Ако след момента, в който Супермен смъква от главата на опонента си маската му, нещата не преминат в тоналността на „Петдесет нюанса сиво”, можем да си отдъхнем. Предстои да разберем от самия филм. ... още »