|
ИНТЕРВЮТА
|
Очаквайте премиерата на сезон втори на „Пази се от живите мъртви“ в понеделник, 11ти април, в 04:00 часа - едновременно с премиерата на филма по AMC в САЩ, с повторение по-късно същата вечер в праймтайма, в 23:00 часа. Интервю с Клиф Къртис КЛИФ КЪРТИС, в ролята на ТрависУспешен филмов и телевизионен актьор с разнообразни творчески изяви, Клиф Къртис има над двадесетгодишна творческа биография, включваща широк диапазон от вълнуващи изпълнения.В момента той се снима в „Пази се от живите мъртви“ по AMC заедно с Ким Дикенс. Премиерата на филма се състоя на 23 август 2015 година и се оказа най-гледаната премиера на сериал в историята на кабелната телевизия. Във филма, който е заснет в Лос Анжелис, Къртис изпълнява ролята на учителя по английски език Травис Манауа, който се опитва да запази целостта на семейството си при настъпването на апокалипсиса на зомбитата.Този декември Къртис ще се снима във въздействащия филм „Черен кон“ на Броуд Грийн, заснет по действителен случай, на който е и изпълнителен продуцент. Във филма, режисиран от Джеймс Нейпиър Робъртсън, Къртис изпълнява ролята на шахматния гений – маора Дженисъс Понтини, който обучава рисков младеж в неравностойно положение, страдайки от биполярно разстройство. Филмът спечели Наградата на зрителите за най-добър филм на Филмовия фестивал в Сан Фрациско и Филмовия фестивал в Сиатъл, както и наградата за най-добър актьор на Филмовия фестивал в Сиатъл.През януари Къртис ще се снима във филма на Сони „Възкресение“ – епичен библейски разказ за Възкресението, заедно с Джозеф Файнс.Клиф Къртис е роден в Роторуа, Нова Зеландия и по произход е маор. Той се обучава в новозеландското училище за драматично изкуство, а след това в “Teatro Dmitro Scoula” в Швейцария. След като се връща от Европа в Нова Зеландия първата му роля е в отличения с награда на Академията филм „Пианото“. Следват роли в: мелодрамата „Отчаяни средства“, емоционалната градска драма „Някогашни войни“ и непретенциозната комедия „Юбилей“.В Холивуд Клиф изпълнява голям брой роли на хора от различни националности: от колумбиец в “Дрога“, където играе заедно с Джони Деп, арабин в „Трима крале“ – заедно с Джордж Клуни и Марк Уолбърг, до латиноамериканец в „Тренировъчен ден" – заедно с Дензъл Уошингтън и Итън Хоук. Другите му участия включват: „Вътрешен човек“ – заедно с Ал Пачино и Ръсел Кроу; „Присъда за продан“ – заедно с Джон Кюсак; „До краен предел“ на Мартин Скорсезе; и „Последният повелител на въздуха“ на М. Найт Шямалан. Освен това, Къртис изпълнява ролята на бащата на Пайкеа – Пороуранги, във филма „Момичето, което яздеше китове“.През 2007 година Къртис се заема с продуцентска дейност в резултат от което се появяват първият му филм, режисиран от Тайка Вайтити – „Орел срещу акула“, с участието на Джърмейн Клемънт, а по-късно и вторият филм на същия режисьор – „Момче“, най-касовият местен филм в историята на Нова Зеландия.В телевизията Къртис изпълнява ролята на Хавиер Акоста във филма на „Fox“ „Мафиотска връзка“ и ролята на агент на ФБР Дакс Милър във филма по ABC „Безследно изчезнал“.Какво мислите за успеха на първия сезон на “Пази се от живите мъртви”?Ами, беше много приятно, аз съм невероятно благодарен за реакцията. Не съм очаквал такъв главоломен успех, нито пък това, че ще задържим такава зрителска аудитория и ще спечелим нови зрители. Освен това, чувствам известно облекчение. Бяхме изложени на доста голямо напрежение и имахме чувството, че може да останем в сянката на първия филм, така че съм безкрайно доволен, че работата ни беше оценена.Освен това съм изненадан. Имах далеч по-скромни очаквания по отношение на филма; удивително е, че бройката на зрителите продължава да расте. Развитието на историята в друга посока предполагаше, че хората можеха и да не го харесат. Не защото филмът не беше добър, но защото той можеше да не отговори на очакванията им. В този бизнес никога не знаеш какви са очакванията на публиката. Възможно беше тя вече да се е преситила от “Живите мъртви” или да очаква историята да се развие в друга посока. Без да издавате нищо конкретно, колко различен е новият сезон на “Пази се от живите мъртви”? Ами, всъщност това е съвършено различен филм! Първият сезон беше за загрявка, но той вече приключи. Мащабите на новия сезон са наистина впечатляващи. Изумен съм от начина на неговото поднасяне! Мисля че зрителите ще бъдат приятно изненадани от новата визия на филма. Според мен, сезон 2 е един напълно различен филм. Героите са напуснали Лос Анжелис, те не знаят къде отиват и какво ще се случи. Сега героите са различни хора. Те са претърпели голяма промяна. Ние вече не сме толкова объркани от случващото се, всички сме мобилизирани и сме преминали в режим на оцеляване на едно много по-високо равнище. Има много повече екшън. Бях истински удивен от насоката на някои от нещата, предвидени от сценаристите за новия сезон. Те са наистина страхотни.Какво развитие е претърпял Вашият герой при срещата ни с него в сезон 2?Бях наистина изненадан и дори шокиран от някои промени, направени в Травис! Наложи се да се обадя веднага на сценаристите, за да попитам: “Вярно ли е това?! Наистина ли той ще направи това?!” Не бих искал да издам твърде много, но може да се каже, че сега Травис има други приоритети и е много по-склонен да поема отговорност. Той взема много по-трудни решения. Той е много по-целенасочен, отколкото през първия сезон, когато беше верен на идеализма си и непрекъснато се стремеше да бъде добър Наложи му се да преосмисли това свое поведение.Така че, сега той няма проблем с оръжията или с жертвите и просто прави това, което е нужно. Но, това е само за моя герой – при останалите герои също има големи промени. Може да се каже, че Медисън е приела друга роля и е претърпяла много динамична промяна. Какво очаквате от Вашия герой през сезон 2?Какво бих искал да видя у моя герой? Бих искал да зная какво се случва! Сценаристите са толкова потайни, не ни казват какво предстои. Във всеки епизод се чудя какво ще се случи по-нататък. Но, естествено, бих искал Травис да оцелее. Доволен съм от начина, по който той се променя, но бих казал че в същото време той е и много последователен. Важното е, че той продължава да бъде опората на семейството. Той е отговорен. Той няма да дезертира и няма да мърмори! Той е станал по-стабилен и по-грижовен и аз се надявам, че ние ще поддържаме тази линия. Травис е доста откровен, но му се налага да вземе някои трудни решения. Харесвам у Травис това, че той не е прекалено сложен човек. Харесвам и много от другите герои във филма. Имаме фантастични образи. Нещата стават по-сложни, но не и Травис. Той продължава да бъде разбираем и аз харесвам това негово качество.С какво време разполагате, за да се запознаете със сценариите? С почти никакво. Получаваме ги малко преди да започнем снимките. Въпрос на дни, всъщност – около седмица. Така че, нямаме много време да обработим това, което се случва, и разбира се, това може да бъде доста голямо предизвикателство. Често ми се иска да ни казват повече, но те не го правят. Така че, често ми се налага да казвам: “O, не очаквах това. О, Боже мой! Уау!” Но, винаги има логика в нещата. Нищо не е случайно – всичко се връзва. Но, имаше много изненади и промени. Създателите се забавляват с този филм, който ги изправя пред най-трудните ситуации за нас като герои. Нашите герои са изправени пред морални и етични проблеми, проблеми, свързани с нашата човечност, с това какво означава семейството... Наистина е много екстремно. Беше ли голямо предизвикателство да снимате във и около вода? Аз обичам водата. Наистина изпитвам удоволствие от водата. Беше предизвикателство, но си заслужаваше. Имахме няколко много студени и ветровити дни, когато трябваше да прекъснем снимките няколко пъти, защото вятърът можеше да угаси осветлението или да събори крана, а лодката се мяташе насам-натам. Беше трудно, но на мене всъщност ми харесваше. Мисля, че това поражда толкова много нови неща. То е толкова необикновено и богато в смисъл, че поражда напълно ново чувство към филма и към героите. Искам да кажа, че океанът сам по себе е жесток!Страшно ли е да се общува с актьорите, изпълняващи ролята на живите мъртви, когато са гримирани?Да! Това не ми харесва. Наистина не ми харесва цялата тази работа с живите мъртви; полазват ме тръпки! Но, се мъча да свикна. Свиквам с това и вече не ми прави такова впечатление да гледам живите мъртви да се разхождат из снимачната площадка. Травис и аз свикнахме донякъде с тази действителност, но все още има моменти, когато наистина се чувствам неспокоен, тъй като те са много, много правдоподобни и реалистични. Гримът и всички ефекти са много впечатляващи. Екипът се справя невероятно.С какво “Пази се от живите мъртви” е различен от други телевизионни и филмови проекти, по които сте работили преди това?Той е напълно различен. Никога досега не съм работил с този вид жанр – никакви големи седмични събития, никакъв ужас или нещо, подобно на кръв. Това никога не е представлявало интерес за мен като зрител и като актьор, така че то е много ново за мен. Но, добрата история си е добра история, добрият образ си е добър образ, а “Пази се от живите мъртви” е „добре разказаната добра история“. Тя ми доставя истинско удоволствие. Това беше решаващият момент за мен – дали историята е добра? Дали образите са добри? Дали отношенията са завладяващи и интересни? Дали е забавно? Отговорът на всички тези въпроси е ‘да’. Сценариите се четат с лекота.Аз съм особено впечатлен от ситуациите, с които тези хора трябва да се справят, и решенията, които трябва да вземат. Много е забавно. Ние гледаме на филма много сериозно, но той е и много, много забавен. А в новия сезон има доста повече екшън. Мисля, че семейният аспект на филма също е добро попадение. С това той изглежда много достоверен. Между членовете на семействата често има неразбирателства, но въпреки това те се обичат и аз мисля, че това прави филма различен. Мисля, че този аспект наистина започва да задължава и да работи все по-добре. Ние разчитаме на това, което сме започнали през първия сезон. Аз гледам на първия сезон, като на встъпително действие. Истински се радвам и на другите образи. Странд е страхотен – той осветява всичко! Медисън наистина вдига летвата по отношение на главата на семейството. Децата търпят бързо развитие през втория сезон и според мен, това също поражда големи вълнения. Това е голямата разлика при “Пази се от живите мъртви” – количеството младежка енергия в него. Мисля, че тези деца са много талантливи: те са просто разбиващи! Кое Ви достави най-голямо удоволствие при престоя Ви в Мексико по време на снимките на новия сезон?Всъщност, аз вече съм снимал три филма в Мексико и изпитвам истинско удоволствие от пребиваването си там. Харесвам езика и духа на хората. Мястото е много гостоприемно и благодатно. Пейзажът е прекрасен. Да не говорим за винарните, храната, океана, плажа... Харесвам много неща в Мексико! Мястото наистина допринася много за филма. Студията там са удивителни. Студиото , в което бяхме ние – Студио „Байя“, е било построено за „Титаник“, доколкото ми е известно.Има ли нещо забавно, случило се на снимачната площадка, което бихте споделили?Ние имаме много музиканти в състава (но, аз не съм от тях). Имаме перкусионист, китарист, певци, композитори, автори на текстове на песни... Така че, имаше доста спонтанни музикални изпълнения на снимачната площадка, което е забавно. Може би трябва да очаквате музикална версия на филма. Мисля, че е твърде възможно да се появи мюзикъл на “Пази се от живите мъртви”… Снимки: Франк Окенфелс 3/AMC ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Младостта не е порок, даже е преимущество, особено ако си първопрохождащ новак в света на изкуството. Разполагаш със свежа и непредубедена от тежестта на годините гледна точка. Ако си режисьор, за да пробиеш в киното, трябва да се въоръжиш с много търпение и да работиш неуморно. Понякога обаче се случва още с дебюта си даден режисьор да прикове вниманието на публиката и критиката. Не винаги това гарантира дълга и успешна кариера, но все пак помага. Ето някои режисьори, които направиха незабравими филми и накараха света да заговори за тях, преди още да навършат двайсет и пет години …"Злите мъртви" (1981)Сам Рейми е на 22 години, когато приключва работата си по "Злите мъртви". Преди това обаче той прави късометражния филм "Within the Woods" за по-малко от 22 000 долара, с който примамва холивудските продуценти да инвестират в неговия нискобюджетен хорър филм, който в последствие се превръща в култ. От тогава до сега кариерата му е в постоянен възход и освен че е идейното ядро зад трите оригинални филми за Спайдърмен, продължава да прави и добри малки независими филми."Ел Мариачи" (1994) „Ел Мариачи“ е направен с 7000 долара и само с непрофесионални актьори. Парите са толкова малко, че Робърт Родригес заснел филма без звук и после дублирал всичко в постпродукцията. От Columbia Pictures веднага харесали филма и купили правата за разпространение. Това зарадвало до еуфория Родригес, който преди това се опитвал да „пробута“ филма си на всеки латино дистрибутор неуспешно и бил на път да се откаже от него. Филмът има две продължения и огромна фен база и до днес, а американецът от мексикански произход продължава да режисира култови хитове, като „Десперадо“ и „Град на греха“."Boyz 'n the Hood" (1991) Сам Рейми е най- невръстният в този списък, но пък Джон Сингълтън е най-младият режисьор, номиниран за Оскар. Това става, когато е само на 23. Неговият "Boyz 'n the Hood" създаде нов жанр в киното, който се фокусира върху културните и политическите предизвикателства да си чернокож американец, живеещ в гето. За съжаление темата на филма е адекватна не само на онова време, но и на днешното. Доказателство е миналогодишният му събрат – „Straight Outta Compton“."Продавачи" (1994) Кевин Смит е само на 24 години, когато прави този култов филм за поколението Х. След излизането на лентата, много критици смятат, че успехът й е чиста случайност и че Кевин Смит просто е късметлия попаднал на правилния сюжет в правилното време. Три години след това той опровергава всички с прекрасния си - "Chasing Amy". „Продавачи“ е толкова успешен, че му се налага да го премонтира, за да го направи по-вулгарен или с други думи, по-комерсиален. Заснет само с 27,575 хиляди долара, филмът събира близо три милиона от бокс офиса – страхотна новина по онова време не само за филма, но и за независимото кино като цяло. За да събере парите за продукцията Смит е трябвало да продаде голяма част от колекцията си от комикси, да изпразни всичките си кредитни карти, да използва част от спестените за колеж пари и да осребри застраховката на колата си, която изгубил в наводнение."George Washington" (2000) Дейвид Гордън Грийн също е на 24 години, когато режисира "George Washington" – един от най-важните и впечатляващи дебюти след 2000-та година. Със стил, наподобяващ този на Терънс Малик, актьорски състав, пълен с аматьори и бюджет от 42,000 долара, Грийн създава красив филм за група деца, които трябва да се справят с неочаквана трагедия. Филмът впечатлява публика и критици с визуалната си амбиция, която е реализирана с този нищожен бюджет. След този зашеметяващ дебют следва и солидна кариера за режисьора, с филми като „Ананас Експрес“, “Joe” и други. А тази година той режисира Сандра Бълок в "Our Brand is Crisis"."Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles" (1975) Представете си, че е 1975 г., че сте на 24, че сте жена, че сте режисьор и че искате да направите филм…. Успех! Шантал Акерман побеждава всички предизвикателства от предходното изречение и създава един от най-важните феминистки филми за последните 100 години. Още с излизането си "Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles" е възприет за класика – не само кино, но и културна такава, която е прекрасен пример за това как жените режисьори могат да изрязват себе си и своето изкуство."Tiny Furniture" (2010) Има много добра причина защо филмовият дебют на създателката на хитовия сериал на HBO “Момичета“ Лена Дънам да е така популярен сред кинофеновете. "Tiny Furniture" е на практика арт филм и фактът, че е реализиран, когато тя е на 24 години, е още по-впечатляващ. Лентата е направена с бюджет от 65 000 долара, предимно с неизвестни актьори, които днес можем да видим и в нейното телевизионно шоу. В този почти автобиографичен филм майка й и сестра й играят себе си. "Tiny Furniture" недвусмислено показва, че целият успех в кариерата на нюйоркчанката не е случаен."Mommy" (2014) Когато "Mommy" дебютира в Кан, Ксавие Долан е на 24 години, но той направо си е ветеран в правенето на добри филми. На престижния фестивал "Mommy" получва наградата на журито, поделена не с кой да е, а с филма на Жан-Люк Годар „Goodbye to Language“. С няколкото си успешни филми преди "Mommy" Долан ни намеква, че все още не сме видели най-доброто от този млад, дързък, канадски талант. Последният му режисьорски ангажимент бе видеото на “Hello” на Адел."Гражданинът Кейн" (1941) С една дума - Орсън Уелс е феномен. В своя апогей той впечатлява всички, не само с работата си в киното, но и в театъра. Когато вече е на трийсет, той е така недостижим, че си позволява да отказва предложение след предложение. Но преди това се появява „Гражданинът Кейн“. От студиото му е гарантирана пълна творческа свобода – и в писането на сценария, и в режисирането му. Резултатът е филм, широко възприет от всички като най-добрия и иновативен за всички времена."Дуел" (1971) Като малък Стивън Спилбърг просто си е мечтаел за кариера в телевизията. Малко след това му е поръчано да режисира четири филма за ABC, единият от тях е адаптация на роман със заглавие „Дуел“. Спилбърг е на 24 години. Изискванията са да го заснеме евтино и бързо – за около 13 дни. Финалният продукт е толкова добър, че продуцентите решават да го пуснат по кината, вместо по телевизията, като на гуруто на киното е възложено да дозаснеме още няколко сцени. „Дуел“ е интензивен, напрегнат трилър, но е и социален коментар на тъмната страна на Америка. История, разказана безкомпромисно и с професионален усет, нетипичен за 24 годишен младеж…осен ако този младеж не е Стивън Спилбърг.ДАС ... още »
|
|