Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
ЕйЕмБи Груп закупиха правата за филмирането на историята на Феручо Ламборгини – основател на фабриката за легендарната кола, която носи името му. Снимките се очаква да стартират през лятото в Италия и ще продължат на няколко места по света, които са играли ключова роля в историята на бизнесмена. Работното заглавие е „Ламборгини – легендата” („Lamborghini – The Legend”). За основа на сценария е послужила книгата на сина на Ламброгини – Тонино, и разказва за дългия живот на легендата – от създаването на първите трактори, носещи неговото име, до дизайна на военни возила по време на Втората световна война и логично, създаването на луксозната кола. Филмът ще се концентрира и върху многобройните любовни истории на Феручо Ламборгини. ... още »
Джон Ридли, който спечели „Оскар” за сценария си за „12 години в робство”, съобщи, че замисля телевизионен проект за Марвел ТВ. „Израснал съм с комикси, а и сам написах няколко книжки. Децата ми не се интересуват много нито от „12 години в робство”, нито от сериала ми „Американско престъпление”, макар да са сериозни филми. Просто защото такава им е възрастта. Самият аз предпочитах навремето „Супермен” и Междузвездни войни” преди всичко друго. Разбира се, „не мога да ви кажа още нищо за проекта, но ще останете изненадани, че точно аз го правя. Харесва ми смесицата между реалността и фикцията, която все повече се налага в телевизията и именно това ще мога да направя с този проект. А освен това работя и по пилотен епизод на сериал със заглавие „Присъствие” („Presence”). Оглеждайте се за него.” ... още »
Клои Грейс Мориц – звездата в новия апокалиптичен трилър „Петата вълна”, споделя, че когато прочела едноименната книга от Рик Янси, останала много доволна, че не става дума за любовна история. „Най-много ми хареса, че става дума за обичта между брат и сестра, както и дълбока обич към човечеството. Освен това, тук, за разлика от „Kick-Ass 2”, не ме караха да тренирам седмици наред бойни техники, а да си бъда обикновено момиче, което не е готово да се справи първоначално с нищо от онова, което може да й се случи. Също така, след като попораснах, вече не ме канят за роли, в които някой ме спасява, а за роли, в които аз самата мога да се спася. И това говори, че в Холивуд има различни роли за актрисите, което е хубаво.” ... още »
„Във филма добри няма, остават само лошите и грозните.“ - Лични наблюденияНяколко години след края на гражданската война в САЩ, насред заснежените планини на Уайоминг, в един дилижанс, се оказват двама ловци на глави, бъдещият шериф на Ред Рок, една осъдена на смърт чрез обесване жена и ...няколко вкочанени трупа на престъпници, струващи добри пари. Страховита буря заставя пасажерите да се спрат в изолиран хан, вероятно единственият им шанс за оцеляване. Тук са намерили подслон още четирима странници, които тихо и кротко се греят на камината и пият разредено кафе, в очакване на по-добри метеорологичните условия. Както се оказва по-късно, случайни хора тук няма.Осмият филм на Куентин Тарантино събира в едно помещение осемте вероятно най-противни и гадни мутри, които Дивият запад е представял на екрана. Едва ли някой би се изненадал, ако разбере, че филмът е реверанс към спагети-уестърните. В изкуството понятието „маниеризъм“ е свързано с две авторови послания. Едното може да се обобщи като „вижте от кого се уча и какво ми харесва“, а другото – „вижте ме, че и аз мога като Големите и Всепризнатите“. Творчеството на Тарантино е една непрекъсната маниеристична декларация и надали някой ще се заеме да оспорва това твърдение.Тарантино дава блестящ урок по екстравагантен маниеризъм, като заснема филма си във формат 70 мм, отхвърлен от професионалистите през 60-те години на миналия век – златният период на италианския уестърн. Архаичният формат киноизображение е с подчертано панорамно-пейзажни предпочитания, експлоатирани докрай във филма (съотношение височина към дължина на екрана 1:2,71), но екстериорните снимки са сравнително малко. Операторът Робърт Ричардсън се справя блестящо със задачата си, тъй като действието се развива изключително в интериор, който светлинно, композиционно и монтажно е доста по-взискателен. Верен на традиционния визуален стил свързан с антигероите-спагетисти, неговите портрети и близки планове заместват автобиография от 3 страници. Филмът се разпространява в две версии различаващи се със 17 минути. Дългият вариант (183 минути) предлага допълнително петминутна музикална увертюра със статичен план в червено и черно, и технически неизбежна визуална пауза по средата на сеанса, (подобно на индийски филм) даваща възможност на публиката за ободряване и освежаване. В продължение на около година и половина, пратеници на дистрибуторската компания (TWC) успяват да съберат стотина все още работещи 70-милиметрови прожекционни машини, да ги инсталират в киносалоните (в САЩ и Канада) и да обучат персонал, който да си служи с необичайния формат. Носталгичните капризи на Тарантино струват скъпо (около 20 млн долара), но ако идеята е създаването на уникален продукт и артефакт, като ценител на кинематографичното изживяване, бих потвърдил, че резултатът е налице. Друг е въпросът дали целта ще оправдае средствата.Тарантино включва в екипа си италианския композитор Енио Мориконе, живата легенда от епохата на спагети уестърна и група от верни приятели и сподвижници като Самюъл Джаксън, Майкъл Мадсън и Тим Рот (успешно имитиращ отсъстващия Кристоф Валц, вероятно зает по това време със „Спектър“). Към този доказал качествата си екип, се добавят и 79-годишният Бурс Дърн, Дженифър Джейсън Лий (отблъскваща както никога досега) и Кърт Ръсел (на чиито мустаци биха завидяли доста политически лидери). Известните от телевизионни сериали Демиън Бичир и Уолтън Гогинс допълват галерията от персонажи, която не може да не предизвика екстаз дори и у скептичните кинофенове.„Омразната осморка“ надхвърля рамките на класическия уестърн. Тарантино прескача с лекота в камерния криминален съспенс à la Агата Кристи/Еркюл Поаро и цитира визуално хорър-жанра. Стилът му остава в сектора на гротесковото и крайно насилие, граничещо с абсурден хумор. Филмът разбива идеята за героите на дивия Запад като самотни ездачи-мълчаливци. Диалозите са много, на места понатежават, но чрез тях авторът (Тарантино е и сценарист) поддържа достатъчно висок ритъм и приковава вниманието към екрана. След дълго и тягостно въведение, подобно на труден пъзъл - говорилня, неприсъща за жанра, филмът намества героите и нагнетява въздуха, за да доведе зрителя до втората, доста по-динамична част от историята и фойерверков финал. Тричасовият филм компенсира сполучливо дължината си с осезаем съспенс поддържан от присъствието на огнестрелно оръжие и колоритни персонажи, които знаят как да си служат с него, а злокобна и застрашителна атмосфера, пропита от плитковати и нескопосни лъжи постепенно изпълва страноприемницата, за да доведе до логичната развръзка.„Омразната осморка“ откровено отразява изостреното внимание към расовата дискриминация и насилието. Многократното повтаряне на презрителната дума „негър“ тенденциозно допринася за този съвременен поглед към толерантността и социалните проблеми, които не са само и чисто американски. Филмът предлага различни нива на неуниверсалното чувство за хумор на Тарантино, който очевидно се забавлява с тийнейджърски нарцистичен плам да прави старомодно кино и дръзко да провокира зрителя. ... още »
След първите кадри от „Доктор Стрейндж” с главния герой от филма и изпълнителя на ролята му Бенедикт Къмбърбач и след разкритието, че Мадс Микелсен ще е в ролята на злодей, от Марвел обясниха и какъв ще е персонажът на Рейчъл Макадамс. Макар все още да не знаем името на героинята, тя ще бъде хирург, също като героя на Къмбърбач.„Тя има общо минало със Стивън Стрейндж – обяснява президентът на Марвел Кевин Фийдж. – Той е обвързан с нея в началото и тя е човекът, който му помага да се свърже отново с човешкото в себе си.”Това означава, че Макадамс едва ли ще има много екшън задачи във филма – по-скоро ще се опитва да внася баланс в раздирания от противоречия Стрейндж особено след като той се сдобива със своите специални умения. ... още »
За първи път от 1994 г. насам испанското правителство предлага нов регулаторен план в подкрепа на киноиндустрията, който влезе в сила на 20 декември. Той ще отбележи промяна в системата, в която продуцентите снимат филм, просто защото имат финансовите средства за това, в такава, в която трябва да докажат, че снимат филми, каквито публиката иска да гледа.По-малките независими продуценти се притесняват, че промяната ще се отрази негативно на тях, защото ще ограничи възможността им да се включват като миноритарни продуценти в копродукции, особено със страните от Южна Америка. За 2016 г. бюджетът за кино е 30 млн. евро, но притесненията на продуцентите са дали той ще бъде разпределен между всички, които отговарят на правителствените критерии или ще се търсят допълнителни критерии, за да може да се разпределят по-големи суми на по-малък брой продукции.Общият брой точки, които кандидатите за субсидия могат да съберат, е 100, които се равняват на таван от 1, 3 млн. евро. Сред най-важните критерии за тях са добри постъпления в кината в Испания (8 точки), международна дистрибуция на филма (7 точки), присъствие по международни фестивали (7 точки). ... още »
Докато от ЕйчБиО се наслаждават на лутането на феновете в търсене на отговор на въпроса как точно ще се появи Джон Сноу в шестия сезон на „Игра на тронове”, от медийния гигант решиха да зарадват почитателите с доказателство, че друг персонаж ще се завърне на екран.Айзък Хемпстед-Райт ще влезе отново в ролята на Бран Старк – парализирания по-малък син на Нед и Кейтлин Старк, който притежава умението да влиза в умовете на животните и да ги контролира. Героят отсъстваше от целия пети сезон и за последен път се появи на финала на четвъртия, когато се запозна с Триокия гарван (игран тогава от Струан Роджър, а в новия сезон в него ще се въплъти Макс фон Сюдоф). Самият Хеммстед-Райт беше потвърдил по-рано тази година участието си и беше допълнил, че героят му ще има „интересни видения”. ... още »
Когато преди пет години Стивън Мофат и Марк Гатис модернизираха историите за Шерлок Холмс, първоначалната реакция беше недоверие и предпазливост. Но продължителността на сериала показа, че са нацелили верния тон.С новия, коледен специален епизод обаче, двамата рискуват още веднъж като този път изпращат персонажите във времето, в което ги е мислил авторът им Артър Конан Дойл. Това довело до много промени по отношение на различни елементи от вече изградената схема на сериала, като един от тях е изказът на героите. Мартин Фрийман, който е в ролята на Доктор Уотсън редом до Шерлок на Бенедикт Къмбърбач обяснява: „Джентълменът си е бил джентълмен в онова време. Нямаше да върви да казвам на Шерлок постоянно: „Върви на м… си, тъпако!” Трябваше да съм по-обран.”Освен това, тъй като детективът на Къмбърбач по сценарий говори доста по-остро и обича да сразява със свръхинтелигентността си останалите, Уотсън е този, на когото се налага да се извинява от името на двамата." ... още »