Безсрамните / The Shameless 20 март, Кино „Люмиер“ / Lumiere Cinema, 20:30 21 март, Cinema City Sofia, 19:00 22 март, Културен център “G8”/ Cultural Center G8, 20:30 22 март, Cine Grand Park Center, 19:00 23 март, Кино „Влайкова“/ Vlaikova Cinema, 17:00 Реж.: Константин Божанов / Dir.: Konstantin Bojanov
Късно през нощта Надира бяга от публичен дом, след като пробожда смъртоносно полицейски началник. Преследвана от закона, тя намира временен подслон в северноиндийска общност на секс работнички. / In the dead of night, Nadira escapes from a brothel in Delhi after fatally stabbing a police super-intendent. With the law hot on her heels, she takes temporary shelter in a Northern Indian community of sex workers.
Добри родители / Good Parents 20 март, Кино „Люмиер“ / Lumiere Cinema, 18:00 Реж.: Къци Вапцаров / Dir.: Katsi Vaptsarov
София, българка, живееща в Норвегия с децата си Йохан и Леара, преминава през драматичен развод със своя съпруг Руне. След поредица доклади от негова страна, в делото е въвлечена и службата за закрила на детето и майката с децата са поставени под наблюдение. / Sofia, a Bulgarian living in Norway with her children Johan and Leara, goes through a dramatic divorce with her husband Rune. After a series of reports from his side, the Child Protection Service was involved in the case and the mother and children were placed under observation.
Умри като мъж / Die Like a Man 20 март, Дом на киното / Cinema House, 20:30 21 март, Дом на киното / Cinema House, 15:30 Реж.: Ерик Назарян / Dir.: Eric Nazarian
В сърцето на бързо развиващ се западен квартал на Лос Анджелис, който все още се възстановява от десетилетията на стрелби и бандитско насилие, самотна майка от работническата класа отчаяно се опитва да откъсне 17-годишния си син Фреди от гангстер ветеран. / Set in the heart of a rapidly gentrifying west Los Angeles neighborhood still reeling from decades of guns and gang violence, a working-class single mom desperately tries to wean her 17-year-old son Freddy away from a veteran gangster. специален гост Ерик Назарян / special guest Eric Nazarian
Скъпи прекрасни влюбени / Dear Beautiful Beloved 20 март, Френски институт – зала „Славейков“ French Institute – Slaveikov Hall, 18:30 24.03, Euro Cinema, 18:15 Реж.: Юри Речински / Dir.: Juri Rechinsky
Войната в Украйна не спира на фронтовата линия. Освен живота на десетки хиляди войници, руската инвазия отне живота и на хиляди украински цивилни граждани. В разгара на това военно насилие се появи сложна, но изключително ефективна мрежа за оказване на помощ. / The war in Ukraine doesn’t stop at the front line. In addition to the lives of tens of thousands of soldiers, the Russian invasion has also claimed the lives of thousands of Ukrainian civilians. In the midst of this wartime violence, a complex but highly effective relief network has emerged.
Лоши учители / Bad Coaches 20 март, Френски институт – зала „Славейков“ French Institute – Slaveikov Hall, 20:30 25 март, Euro Cinema, 20:00 Реж.: Роберто Ораци / Dir.: Roberto Orazi
Когато е на 11 години, Винченцо Фуоко играе в тима на своя град Вила д'Ада и покрай това се запознава със спортен мениджър хищник, който нахлува в неговия живот и този на семейството му. Днес той вече не живее в този кошмар, отново е открил любовта си към футбола и е решил да разкаже историята си. / When he was 11 years old, Vincenzo Fuoco played for the team of his town, Villa d'Ada. There he meets a predator sports manager who invades his life and that of his family. Today he no longer lives in that nightmare, has rediscovered his love for football and has decided to tell his story.
Лунапарк / Luna Park 20 март, Кино „Одеон“ / Odeon Cinema, 20:30 21 март, Euro Cinema, 14:00 Реж.: Флоренц Папас / Dir.: Florenc Papas
В посткомунистическа Албания самотната майка Мира и нейният проблемен син тийнейджър Тони се опитват да се преборят с взривовете на гражданско насилие, които разкъсват източноевропейската държава. / In Albania’s post-communist landscape, a lonely mother, Mira, and her troubled teenage son, Toni, struggle through an outbreak of civil violence that tears their East European nation apart. специални гости Рикардо Нери, Адриана Матоши, Фатмир Спахиу / special guests Ricardo Neri, Adriana Matoshi, Fatmir Spahiu
Децата на Поподия / The Children of Popodia 18 март, Френски институт – зала „Славейков“ French Institute – Slaveikov Hall, 18:30 20 март, Eurо Cinema, 20:15 Реж.: София Баблуани / Dir.: Sofia Babluani
В един свят, раздиран от религиозни конфликти, в Грузия, на границата с Турция, пансионът „Цар Тамар“ предлага алтернативен начин за съвместен живот. Християнски и мюсюлмански тийнейджъри споделят приключения, помагат си взаимно и понякога се влюбват. / In a world fragmented by religious conflicts, in Georgia, on the Turkish border, the King Tamar boarding school offers an alternative way to live together. Christian and Muslim teenagers share adventures, help each other and sometimes fall in love.
Диаманти / Diamonds 15.03, Кино „Влайкова“/ Vlaikova Cinema, 17:00 16.03, Cine Grand Park Center, 19:00 20.03, Cinema City Sofia, 19:00 25.03, Кино „Люмиер“ / Lumiere Cinema, 20:30 26.03, Дом на киното / Cinema House, 19:30 27.03, Културен център “G8”/ Cultural Center G8, 20:30 01.04, Кино „Одеон“ / Odeon Cinema, 20:00 Реж.: Ферзан Йозпетек / Dir.: Ferzan Özpetek
Режисьор събира любимите си актриси – тези, с които е работил, и тези, които е обичал. Той иска да направи филм за жените, но не разкрива много: наблюдава ги, възприема реплики, докато въображението му не ги запрати в друга епоха. / A film director gathers his favorite actresses, those he worked with and those he loved. He wants to make a film about women but he doesn’t reveal much: he observes them, takes cue, until his imaginary throw them into another era.
Документалният филм на Вернер Херцог „В ада“ (“Into the Inferno”) ни отвежда сред два забележителни вулканични пейзажа. Заедно с вулканолога и сърежисьор Клайв Опенхаймер пътуват от Антарктика до най-горещата пустиня в света в Етиопия, през Исландия до общо-взето недостъпния център на Северна Корея, за да посетят най-страшните вулкани по нашата земя. Премиерата на филма беше на фестивала в Телърайд, а след това той беше показан и в Торонто. Сега му предстои да се появи по кината в Ню Йорк и Лос Анджелис. По Нетфликс ще бъде достъпен за целия вят на 28 октомври. ... още »
Карла Гуджино и Брус Грийнууд ще участват като Джеси и Джералд в „Играта на Джералд“ (“Gerald’s Game”) на Майк Фланаган. Той е написал сценария заедно с Джеф Хауърд по едноименния роман на Стивън Кинг.В един топъл октомврийски ден изтъкнатият портландски адвокат Джералд Бърлингейм и съпругата му Джеси отиват в лятната си къща до езерото Кашуакамак. Джералд е планирал уикенд, в който ще осъществи някои от по-необичайните си сексуални фантазии. Той закопчава Джеси с белезници за леглото, но този път тя отказва да участва в играта. От отегчителна ситуацията за нея прераства в кошмар, защото Джералд получава инфаркт и тя остава прикована за леглото в празната къща на пустия езерен бряг.Окована и безпомощна, Джеси потъва в най-мъчителната „черна нощ на душата“. Решена да запази разсъдъка си и да се освободи, тя минава през ада на собствените си спомени и през най-ужасните си страхове, защото в къщата се промъква озверяло от глад куче, а нощем от тъмния ъгъл на спалнята я наблюдава зловещ, сякаш излязъл от преизподнята непознат. Снимките стартираха вчера в Мобайл, щата Алабама. ... още »
Още една от книгите на Ървин Уелш ще бъде екранизирана. Става дума за „Престъпление“ (“Crime”). Дъгрей Скот е проявил желание да участва в телевизионната адаптация на историята. Уелш ще напише сценария заедно с постоянния си работен партньор Дийн Кавана. Полицейският инспектор Рей Ленокс е в принудителна отпуска след силно емоционално сътресение. Затова той лети заедно с годеницата си Труди за Маями, където възнамеряват да си починат известно време и да планират сватбата си, но пътуването от самото начало се превръща в кошмар. Ленокс се тъпче с антидепресанти и пак започва да пие, но играта загрубява и излиза извън контрол, когато тръгва да купонясва с нови познати и те отново внасят в живота му кокаина.Един от новите му приятели има десетгодишна дъщеря, в която се цели организиран кръг от педофили. Ще успее ли Ленокс да спаси детето и да избави себе си? ... още »
От Нетфликс са закупили правата за разпространението в англоговорящите държави на трилъра за Студената война – „Общо небе“ (“The Same Sky”). Шестчасовият сериал е режисиран от номинирания за „Оскар“ Оливер Хиршбигел и разказва за две семейства от двете страни на Берлинската стена. Действието протича между опитите на източногермански шпионин да съблазни женски „цели“ от Западна Германия. В главните роли в сериала ще видим София Хелин и Том Шилинг. Сценарист на трилъра е на британката Пола Милн. ... още »
Международният филмов фестивал в Мумбай се отказа от планираната прожекция на пакистанския филм „Ще се зазори“ (“Day Shall Dawn” / “Jago Hua Savera”) от 1958 г. В кратко обръщение до медиите, от фестивала съобщават, че изваждат филма от ретроспективната си секция. Решението отразява настоящите социално и политическо напрежение между Индия и Пакистан, породено от инцидент на границата между двете страни преди няколко седмици. В отговор на инцидента Асоциацията на индийските продуценти, например, подкани своите членове да не си сътрудничат с пакистанските си колеги. ... още »
През последните седмици се носят слухове, че Изабел Юпер ще бъде номинирана за „Оскар“ за изпълнението си в трилъра „Тя“ (“Elle”) на режисьора Пол Верховен. Френската актриса има до момента една „БАФТА“, две „Златни палми“ и поделен „Сребърен лъв“. „Тя“ е френското предложение за чуждоезичен „Оскар“, но Юпер не бърза да се радва: „Твърде е рано да говорим за това. На този етап ще сме щастливи, ако филмът е сред 5-те номинирани.“ Пол Верховен дал малко конкретни указания как Юпер трябва да изиграе ролята на Мишел в „Тя“. „Той просто ми даде сценария – казва тя. – Репетирахме сцената с изнасилването, защото тя има много технически детайли, но така и не разменихме дума за героинята ми. Не съм поставяла на съмнение нито едно негово решение.“ ... още »
Драмата на сръбската актриса и режисьорка Миряна Каранович – „Добра съпруга“ (“A Good Wife”), спечели Наградата на публиката и 50 000 евро от първото издание на онлайн фестивала за европейско кино Артекино. Той протече между 30 септември и 9 октомври и в неговите рамки бяха показани 10 европейски игрални филма, както вече сме ви информирали. Организаторите пуснаха 50 000 безплатни онлайн билета в 44 европейски страни. „Добра съпруга“ разказва историята на щастливо омъжена сръбкиня, която живее в луксозно предградие на Белград, докато неочаквано не открива тъмното минало на съпруга си. Парите от наградата ще подпомогнат международното разпространение на филма. ... още »
Както се случва с всеки касов филм, преди да разберем от новините кой е избран да изиграе главната роля в поредния сигурен кино хит, в Холивуд се случват много прослушвания и уговорки. Понякога знаменитостта, която виждаме да размахва юмруци от екрана, не е първото име, за което са се сетили режисьорите, продуцентите и шефовете на студията. Така че нека да разберем кои са актьорите и актрисите, които са отказали по една или друга причина от роли, които са се оказали в последствие част от историята на киното…Индиана Джоунс и храмът на обречените (1984) Ролята на Индиана Джоунс първоначално е била предложена на Том Селек, който е на върха на славата по онова време, играейки централната роля в сериала „Magnum, P.I. „. Продуцентите на шоуто обаче не били сигурни, че биха разрешили на главния си актьор да участва във филм, който изглежда, че ще е сигурен мега хит. Селек трябвало да избира между това да спази договора си или да се включи в лудото приключение на Индиана. Направил неправилен избор.Форест Гъмп (1994) Класическата роля на Форест Гъмп била първоначално предложена на Джон Траволта. Той небрежно отхвърля ролята и в последствие признава, че това е една от най-големите грешки в кариерата му.Междузвездни войни (1977) Бърт Рейнолдс също прави една от най-големите грешки в кариерата си, отказвайки се от ролята на Хан Соло от „Междузвездни войни“. Всички знаем, че ролята отива при Харисън Форд. А Рейнолдс веднъж в едно интервю дори си признава: „Мисля, че това е една от най-големите грешки в кариерата ми. За това виня агента ми, той не ми представи нещата както трябва!“Кръстникът (1974) Джак Никълсън отклонява ролята на Дон Корлеоне в трилогията „Кръстникът“. По-късно той обяснява защо не се е снимал в класиката: „Знаех, че „Кръстникът“ ще стане велик филм, но по онова време вярвах, че индианците трябва да играят индиански роли, а също така и италианците, ако ме разбирате…“Хобит: Неочаквано пътешествие (2012) Шон Конъри е бил първият избор за ролята на Гандалф. Той отказал, защото никога не бил чел книгите на Толкин и даже въобще не разбрал сценария. Ако Конъри бе приел култовата роля, той би заработил четиристотин милиона долара за поредицата, което би била най-високата актьорска заплата за изиграването на една роля. Казино Роял (2006) Хю Джакман отказва ролята да бъде следващия Джеймс Бонд точно по времето, когато излиза първия „Х-Мен“. По-късно актьорът споделя, че той отхвърлил ролята, защото се страхувал това да не го превърне в стереотипен актьор и да така да ограничи изборите си в бъдещата си кариера.Матрицата (2003) Уил Смит пък е първият избор за ролята на Нио в безумно успешния научнофантастичен франчайз „Матрицата“. Той споделя, че е отказал ролята, защото въобще не е разбрал историята и знаел, че няма да може да изиграе този персонаж по начина, по който той заслужава да бъде представен на публиката. Вместо това се снима в друг кинохит – „Този див, див запад“.Полет над кукувиче гнездо (1975) Джеймс Каан отхвърля ролята на Рандъл Патрик Макмърфи в „Полет над кукувиче гнездо“ – великата кино адаптация по романа на Кен Киси. Каан искрено споделя: „По онова време си помислих (защото съм гений), че тоя филм няма да е много визуален, все пак действието се случва между четири стени. Не знаех, че Милош Форман е толкова добър. Да, правил съм някои лоши избори в кариерата си.“Изкуплението Шоушенк (1994) На Кевин Костнър е предложена ролята на главния герой Анди Дюфрейн в един от най-обичаните филми на всички времена. По това време той искал да работи по „Воден свят“. Оттогава Костнър често споделя, че силно съжалява, че е отстъпил тази роля на Тим Робинс.Мълчанието на агнетата (1991) Режисьорът на „Мълчанието на агнетата“ Джонатан Деми много държал ролята на Кларис Старлинг да бъде изиграна от Мишел Пфайфър. Актрисата обаче предпочела да оттегли интереса си към историята, която била твърде тъмна и кървава за нейния вкус.ДАС ... още »