Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Ако не сте стигнали още до средата на петия сезон на „Скандал”, не четете нататък!В премиерния за средата на петия сезон епизод на „Скандал” Фиц (Тони Голдуин) и Оливия (Кери Уошингтън) така и не се срещнаха, но за това пък президентът се сближи с Аби (Дарби Станчфийлд). След като той й се обади няколко пъти посред нощ, Аби сподели с Оливия, с която си прекарваха по женски: „Аз нямам личен живот, но какъв е неговият проблем?” Фиц търси утеха в компанията на Аби, след като Оливия не е вече до него, но Станчфийлд споделя, че героинята й няма да стане интимна с президента: „Но в следващите няколко епизода присъствието на Аби в Белия дом ще се промени рязко.” Дори останалите актьори били изумени каква промяна ще претърпи Аби, но пък Станчфийлд допълва, че до края на сезона ще научим по нещо ново и неподозирано за всеки от останалите централни персонажи. ... още »
Четири Холивудски студия – Юнивърсъл, Фокс, Парамаунт и ТрайСтар се борят за правата на „Порасналата” („The Grownup”) по разказа на Джилиан Флин („Не казвай сбогом”). Натали Крински ще напише сценария по него, а Майк де Лука и Флин ще го продуцират. Разказът е в жанра трилър и поставя в центъра забележителен женски персонаж, като този в „Не казвай сбогом” и предстоящата премиера „Момичето от влака”. Сюжетът се заплита около безобидна шарлатанка, която гледа на карти на красива, богата и ужасяващо нещастна жена. Тя е поканена във викторианското имение на богаташката, което било обитавано от духове и където тя живее със съпруга си и сина си. Но докато се опитва да изгони духовете, шарлатанката осъзнава, че е пушечно месо. ... още »
„Аве, Цезаре!” на братята Джоуъл и Итън Коен откри снощи Международния филмов фестивал в Берлин в присъствието на звездите си Джордж Клуни, Джош Бролин, Олдън Ерънрайх, Тилда Суинтън и Чанинг Тейтъм. Председателят на журито Мерил Стрийп също уважи прожекцията и получи аплодисменти от зрителите около червения килим. Тя раздаде автографи и се присъедини към колегите си от журито Ларс Айдингер, Клайв Оуен, Алба Рорвахер и Малгожата Шумовска. Директорът на фестивала – Дитер Кослик, посрещна в Берлинале Паласт освен тях и продуцентите на „Аве, Цезаре!” Тим Бивън и Ерик Фелнър, режисьорите Даниел Бурман, Антон Корбийн, Дорис Дори, Фолкер Шльондорф, Том Тиквер и Вим Вендерс и китайския художник Ай Вейвей. В залата Стрийп се обърна към зрителите с думите: „За мен е огромна привилегия да съм в града, който обича филмите и смята, че те са значимо нещо и обича предизвикателно, трудно и провокативно кино.” ... още »
На 15 февруари стартират снимките на „Последен портрет” („Final Portrait”) – петият режисьорски проект на Стенли Тучи. В главните роли ще се изявят Джефри Ръш, Арми Хамър, Тони Шалоуб, Силви Тестюд и Клеманс Поези. Филмът е посветен на художника Алберто Джакомети (Ръш) и отношенията му с американския писател Джеймс Лорд (Хамър). Сценарият е по мемоарите на американеца. Шалоуб ще е в ролята на братя на художника, Тестюд – на многострадалната му съпруга, а Поези – неговата муза и любовница. Филмът търси дистрибутори в рамките на фестивала в Берлин. ... още »
Хип-хоп и кинопродуцентът Ръсел Симънс организира церемония, която ще се състои няколко дни преди тази за връчването на „Оскар”-ите, на която смята да раздаде награди на игнорираните от членовете на Американската филмова академия филми. Наградите носят името Ол Деф Муви Ауордс. За най-добър филм ще се борят заглавия като „Зверове без нация”, „Ши-Рак” („Chi-Raq”), „Шампионът”, „Крийд: Сърце на шампион”, „Опиат” и „Straight Outta Compton”. Сред другите категории са включени такива за най-добър актьор, актриса, режисьор, „най-добър гадняр”, както и за „най-добър бял помагач” и „най-добър черен оцеляващ”. Вместо червен килим, гостите ще преминават по черен. ... още »
Предсказанията са сложно нещо. Нещата, които могат да се случат с киното не са предвидими с кристална топка, но все пак в развитието му има тенденции, формиращи се години. Има процеси, закономерно предопределени от техническия и човешкия напредък, които ни карат да предугаждаме и очакваме някои събития в тази индустрия.В новата филмова екосистема кинопремиерата и фестивалното представяне не са единствената отправна точка за съществуването на дадена продукция.През 2016 г. в света има едно нещо, което наричаме Интернет и съвременните знайни и незнайни творци го използват пълноценно, за да осигурят най-голямата и лесна достъпност до своите филми. Това е нова ера в независимостта на независимото кино. До определена степен този аргумент се отнася и до студийните продукции. Редица онлайн платформи предлагат огромно видео съдържание на цената от няколко долар/евро/лева на месец. Но тук не става дума само за тях, а и за съвсем безплатните за гледане в мрежата премиери, например.Такива тактики напоследък предизвикват интереса на публиката – особено тази на документалното кино, то често е финансирано от т. нар. crowdfunding сайтове. Подобни инициативи все повече регистрират успешност, що се отнася до зрителската аудитория. Подобен е и случаят с тв сериалите, които са излъчвани в интернет сайтове като vimeo, youtube и др. Много от тях придобиват скоростна популярност и собствена фен база. Често привличат и вниманието на продуцентите - сериалът „High Maintenance“ след няколко сезона, развивайки се успешно в уеб пространството, е закупен от HBO. Каналът ще продуцира и излъчва шест нови серии през 2016 г. Такива тенденции ще продължат и ще се утвърдят не като алтернатива, а като стереотип на работа.Киноиндустрията ще помъдрее и ще създаде нов етикет в писането на служебни имейли. Хакерската атака в корпоративната кореспонденцията на „Сони“ беше доста отрезвяваща за бизнеса. Във времена, в които съществува Wikileaks, Сноудън е на свобода из руската степ, а leak-ването на голи снимки на холивудски звезди е ежедневие, филмовите студия ще бъдат много внимателни, когато имат нужда да изпсуват някой разглезен и претенциозен актьор. Може би така ще се върнат към старите политически некоректни начини да се справят с непослушните творци, заявявайки им в очите условията си. Дали да не очакваме нови фирмени ръководства за това как е подходящо да се държиш зле с подчинените си?Плашещо е, но може би ще стане възможно да се туитва на екрана по време на прожекцията на даден филм.Да, за някои е ужасяващо, но за младите ще е страхотно. А пък ако и киносалоните могат някак си да печелят от това – как би могло да не се случи такова безумие? В Китай това вече работи. По света много от авторите на филмите ще изискват в договорите им такова деяние да е изрично забранено, но от друга страна, ако се замислим, всички експерименти са довели до някакъв напредък. А и да не забравяме, че китайците са ни дали някои страхотни иновации…например барута, който вече не е много релевантен, но поне някой все още си блъска главата как да се привлече младите от интернет поколението в кината.Купуването на DVD ще се превърне в лично културно преживяване, като да отидеш в антикварен магазин и да си купиш дългосвиреща плоча. Кварталите видеотеки са на практика мъртви. Друга истина е, че се установява една дупка в продажбите. Видео стрийминг платформите често имат затруднения да се сдобият с правата за разпространение на даден по-шантав, но култов нискобюджетен филм. Така че, след като големите вериги видеотеки затвориха, идете в някоя все още мъждукаща квартална такава и изкупете всички филми-бижута от каталога, защото е възможно да не ги намерите никъде и никога.Късометражните филми ще стават все по-популярни, освен сред публиката, а и сред творците.В този забързан свят имаме все по-малко време за каквото и да е. Доминирането на деветдесет минутните филми е резултат от икономическия модел на кино бизнеса. Както вече споменахме кинопремиерите стават все по-маловажно събитие, особено извън Холивуд. А в интернет дължината на филма е нещо съвсем относително. Към това прибавете и факта, че късият филм отнема по-малко пари, по-малко време за правене, а и по-малко време за консумиране.Много филми, които имат кинопремиера в САЩ, ще бъдат едновременно достъпни онлайн по целия свят. Тази тенденция набира все повече скорост и беше въведена от The Weinstein Company с премиерите на "Свети Винсент" и "Изчезването на Елинор Ригби". Според продуцентите това би могло до голяма степен да елиминира пиратството. Дали всичко това е вярно – предстои да разберем...Възможно е Гугъл, Епъл или Амазон да закупят някое голямо американско филмово студио. Ако се случи, това ще бъде голямо разместване на пластовете в кино бизнеса. Такива компании с огромно техническо ноу-хау веднага ще намерят нови начини да генерират приходи от каталога с филмите на тези студия. Тук единствената неяснота е точно кога това ще се случи.Ако все пак просъществуват, филмовите студия ще трябва да преосмислят връзката с потребителите си, а именно зрителите. Те правят маркетингово тестване на филмите си, но то доста често е неточно. Нетфликс събуди тези гиганти за реалността на пазара и за необходимостта да се следят реалните предпочитания за разнообразно съдържание от публиката. Защо да предполагаш, когато може да знаеш? Традиционният телевизионен бизнес на големите компании все повече ще замира и рейтингите на тези ежеседмични телевизионни сериали ще падат. Когато вече може да избираме кога и къде, ще е много трудно да се върнем към гледането в стил „следващата седмица по същото време“. Предаванията на живо са друго нещо, но щом като могат да записват всичко останало, зрителите искат контрол. И ако можеш да гледаш някой сериал без да е прекъсван три пъти от реклами, ще се възползваш ли? Ако това стане, каквито са напъните на аудиторията, как ако не с рекламите, ще се заплаща за произвеждането на тези сериали? Това ще е задънена улица за телевизиите и те вече усещат това предизвикателство.Цялото това пренасищане с кино и телевизионна продукция ще доведе до необходимостта някой да я курира - както експозициите в музеите. Дали това ще бъдат нови посреднически платформи или апликации, които да те пренасочват и да предлагат съдържание подходящо специално за теб или друг вида услуга – не е все още ясно. Това, което знаем със сигурност, е, че има крещяща нужда някой или нещо да филтрира за крайния потребител цялото това бълване на оригинално съдържание и хората ще са готови да платят малка сума за такава услуга, ако тя ще облекчи забързания им живот.ДАС ... още »
Със специалното представяне на филма, посветен на паметта на арменския народ, стартират фестивалните прожекции в Дома на киното на 1 март„През сълзи” е моментна снимка на емоционалното състояние на съвременните арменци в България. Разказите им са равносметки за устоите на човека и рода, които звучат остро актуално в контекста на горещите събития от последните месеци. Кинотворбата е съвременен прочит на един от най-зловещите моменти в човешката история – избиването на милион и половина арменци-християни по заповед на младотурската държава през 1915 година. Към днешна дата потомците на избитите живеят като всички останали хора - имат семейства, работа, обществен и професионален живот… Но въпреки дистанцията на времето, те дълбоко в себе си пазят семейния спомен за посечения корен.Сценаристът Светла Христова, операторът Кирил Проданов и продуцентът Пламен Йорданов са екипът, реализирал филма заедно със Станимир Трифонов. Двигател и основен консултант на проекта е Анахид Аждерян.Режисьорът Станимир Трифонов е роден във Велико Търново през 1958 година. Завършва българска филология във ВТУ „Кирил и Методий”, а през 1986 година - ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов”, специалност „Кинорежисура”. През 2003 година става доцент по филмова и телевизионна режисура, а от 2008 година е професор. Преподавател е в ЮЗУ „Неофит Рилски” и Нов български университет. Той е носител на международни и национални награди като продуцент и режисьор на тв сериали, игрални и документални филми, сред които „Хайка за вълци” (2000), „Изпепеляване” (2004) и „Стъклената река” (2010).Премиерата на документалната творба „През сълзи” е на 1 март 2016, вторник. Мястото е Домът на киното, началният час е 20.00! ... още »
Само два месеца след световната си телевизионна премиера в MTV хитовият фентъзи сериал „Хрониките на Шанара” (The Shannara Chronicles) ще завладее ефира на bTV и сърцата на зрителите у нас. Българската премиера на мегапродукцията е на 5 март, събота, от 20.00 часа.В основата на телевизионната поредица са книгите-бестселъри на Тери Брукс, който лично участва в подготовката на екранизацията и като изпълнителен продуцент. Адаптацията е дело на Ал Го и Майлс Милър („Smallville”), и Джон Фавро („Железният човек”). „Хрониките на Шанара” е базирана на втората книга – „Камъните на Елфите” („The Elfstones of Shannara”), където основният фокус е върху внука на главния герой от първия роман. Главните роли в първия сезон на продукцията са разпределени между Попи Дрейтън, Остин Бътлър, Ивана Бакеро, Ману Бенет и любимия Джон Рис-Дейвис (Гимли от „Властелина на пръстените”). Невероятните кадри са заснети в Нова Зеландия.Премиерата на сериала „Хрониките на Шанара” на 5 януари тази година по MTV е гледана от 7.5 милиона зрители. Според “Форбс” поредицата може лесно да бъде сравнена с “Игра на тронове” и “Хобит”, но всъщност напомня повече на легендарната сага “Междузвездни войни”. На страниците на списанието се казва още, че “Шанара” е микс между фантастика и фентъзи, където вместо научното, доминира приказното. Сериалът умело е използвал бюджета си така, че да изгради достоверен на вид свят, а историята е поднесена така, че да се хареса и на фенове, и на хора, които принципно не обичат фентъзи.Действието в „Хрониките на Шанара” се развива хиляди години след унищожаването на нашата цивилизация. Земята е разделена на познатите Четири Земи, чието население е смесица от различни раси, включващи: елфи, джуджета, тролове, гноми и хора. В центъра на събитията е семейство Шанара, чиито потомци са наследници на древната магия. С приключенията си те постоянно променят бъдещето на света около тях.Историята започва с ужасна, черна сила, недосегаема през годините. Когато Амбърли - млада елфска принцеса, Уил - последният потомък на семейството на Шанара, и Еретриа – странстваща скитница, разбират че само те могат да спрат злото, сформират таен съюз. Тяхната на пръв поглед невъзможна задача да спасят света се превръща в пътешествие, в което главна цел е самоопознаването. Те всъщност намират вътрешна сила, за да преодолеят съмненията и страха. ... още »