СТАВА НАПЕЧЕНО С ТЪНДЪРБОЛТС* ОТ 2 МАЙ САМО В КИНАТА
Да си дойдем на думата!
Готови ли сте за нещо различно? Този май Марвел и екип продажни ветерани от независимото кино, представят Тъндърболтс* – непочтителна група анти-герои, включваща депресираната наемна убийца Елена Белова и някои от най-малко очакваните аутсайдери в цялата вселена на Марвел. Предстои едно непредвидимо и по-специално филмово, което ще ни предложи много екшън, хумор и самоирония, която ще изненада дори и феновете на Дедпул.
Тъндърболтс* са злодеи и морално изкривени персонажи, всеки със собствена история и мотивация, които са натоварени от правителството на САЩ със задачата да изпълняват мисии, твърде опасни за традиционните супергерои. Воден от мистериозната и хитра Валентина Алегра дьо Фонтен, този невероятен отряд се състои от някои от най-опасните и непредсказуеми фигури от киновселената на Марвел: Черната вдовица, Зимния войник, Джон Уокър, Таскмастър, Призрак, Червения пазител и… Боб.
Новият трейлър на Тъндърболтс* ни запознава с всеки един от тези злочести герои и загатва за крехката динамика по между им – идеята е да спасят света, но по-вероятно е да се избият помежду си. Видеото също така разкрива, че филмът ще разчита по-малко на фантастични елементи и повече на реалистичен екшън, мрачна визия и тонове черен хумор, кореспондиращи със същността на своите колоритни персонажи.
Режисьор на Тъндърболтс* е Джейк Шрайър (Robot & Frank, Хартиени градове), а сценаристи са Кърт Бюсик, Джоана Кало, Лий Сунг Джин. Сред актьорския състав са Джулия Луи-Драйфус, Флорънс Пю, Себастиан Стан, Уайът Ръсел, Олга Куриленко, Хана Джон-Камен, Дейвид Харбър, Луис Пулман, Джералдин Висуанатън, Крис Бауър и др.
Гръмотевичните Тъндърболтс* разтърсват кината от 2 май на 3D и IMAX 3D.
Тимъти Спол, Силия Имри, Джоана Лъмли и Дейвид Хаймън дооформят актьорския състав в романтичната комедия на Ричард Лонкрейн („Уимбълдън“) – „Да си стъпиш на краката“ (“Finding Your Feet”). В нея главната роля е определена за Имелда Стонтън. Снимките ще са през ноември и декември в Лондон и Италия. Когато лейди Сандра Абът открива, че съпругът й от 40 години насам има връзка с най-добрата й приятелка, тя заминава за Лондон при по-възрастната си сестра, с която не са близки. Но сестра й е освободена, казва каквото мисли и постоянно сменя ухажорите. Постепенно Сандра се отпуска, тръгва на танци и открива нова тръпка. ... още »
Веднага след последния епизод от третия сезон на „Тиранин“ (“Tyrant”), вместо да оповестят наличието на четвърти, от ЕфЕкс съобщиха, че спират сериала. Драмата, чието действие се развиваше в Близкия Изток, е дело на Гидиън Раф и може и да си намери и нов дом, но след 32 епизода със сигурност няма повече да се завърне по ЕфЕкс. Директорът на телевизията Джон Ландграф сподели отличните си впечатления от работата на творческия екип: „Много е трудно да се намери общ език с хора, чиито култура и история не познаваме. Създателите на „Тиранин“ направиха възможното в тези три сезона да разкажат на американската публика мъничка частица от многото затрогващи човешки истории от Близкия Изток. Благодарим за отдадеността и вниманието на Хауърд Гордън, Крис Кайсър и талантливия им екип за тази изключително амбициозна история.“ ... още »
Пабло Лараин представя във Венеция своята нова биографична драма на Пабло Лараин – „Джаки“ (“Jackie”), за която вече сме ви информирали. Натали Портман е в ролята на първата дама Джаки Кенеди Онасис, а сюжетът ни пренася в първите дни след убийството на президента Кенеди. По повод премиерата на филм в италианския фестивал разполагаме и с първия клип от него. Освен това можете да разгледате и снимките, на които виждаме и някои от останалите по-централи участници в драматичната история, изиграни от Питър Сарсгард, Грета Гъруиг, Били Крудъп и Джон Хърт. ... още »
Пол Вайц е готов с идеята за новия си проект – „Белканто“ (“Bel Canto”) – напрегната драма за заложници по романа на Ан Пачет. Режисьорът е написал сам сценария по него и вече е привлякъл няколко интересни имена в актьорския състав. В главната роля ще видим Джулиан Мур – тя ще е американското сопрано Роксан Кос, което пътува до Южна Америка, за да пее на рождения ден на богат японски бизнесмен (Кен Ватанабе). Но по време на партито въоръжени нападатели взимат няколко души за заложници и отправят искания за освобождаване на техните затворени другари. Демиан Бишир ще е в ролята на представител на закона, който се опитва да спаси положението. ... още »
Един от недоизяснените случаи и до днес си остава убийството на британската студентка Мередит Кърчър в Италия. Полицията обвинява трима души за него – италианеца Руди Гуеде, съквартирантката й Аманда Нокс и италианския приятел на Аманда. И тримата са осъдени за убийството, но по-късно Нокс и приятелят й – Рафаеле Солесито, са оправдани. Въпреки това и до днес остават въпросителни за участието им в този случай. Новият документален филм на Нетфликс „Аманда Нокс“ (“Amanda Knox”) на режисьорите Род Блекхърст и Брайън Макгин разказва именно за това с помощта на интервюта с участниците. По този повод се появиха и два трейлъра, които навеждат зрителя на двете коренно противоположни версии. Единият ни кара да вярваме на подсъдимата, че е невинна, а другият – да се съмняваме в думите й. Преди да се появи в края на септември по Нетфликс, филмът ще бъде прожектиран днес на фестивала в Торонто. ... още »
„Белгийският крал” е изключително привлекателен псевдо-документален филмРецензия от Венеция, сп. „Варайъти”, Джей Уайзбърг„Този филм е класически „mockumentary” (псевдо-документален филм), който съчетава умело сатирата в изказа с по-дълбоки послания. „Белгийският крал” е възхитителен - изненадващо уважителна закачка към несъвместимостта на монархията със съвремието, с Белгия и с Балканите. Сценаристите-режисьори Петер Бросенс и Джесика Удуърт създават доста по-лек и увлекателен сюжет в сравнение с предишния им филм „Петият сезон” – разказват на публиката как британски документалист снима официалната визита на белгийския крал в Турция, а в същото време Валония обявява независимост. Тъй като астрономически катаклизъм прекъсва телефонните линии и въздушния транспорт, на монарха и неговото обкръжение им се налага да минат през Балканите – това е единствия шанс да се прибере у дома. Не само кралските особи изглеждат извън времето си днес – на самата Белгия, съставена от френска и фламандска общности, при все че е дом на правителството на Европейския съюз, й липсва разпознаваема идентичност. Същото може да се каже за крал Николас III (Петер Ван ден Бегин) – стройният, изпълнен с достойнство монарх, чиято съпруга кралица Урсула (Натали Ларош) ангажира Дънкан Лойд (Питер ван дер Хауен) да направи документален филм, който ще представи кралското семейство в по-различна, благоприятна светлина.Натоварени с ангажимента да се грижат за посланията в бъдещия филм са строгия началник на протокола (Брюно Жорис) и суховатата шефка на кралския прес-офис (Люси Дебе). Първият официален ангажимент е да се заснеме пътешествието на краля в Турция, предшестващо присъединяването на държавата (именно!) към Европейския съюз. Николас е действащ монарх, какъвто може да се очаква в 21 век – премерен, любезен, трениран да говори малко и да изразява още по-малко. Дори неговият личен камериер (Титус де Воогт) говори повече. Изведнъж се получава новина: Валония е обявила независимост. За всички е ясно, че трябва да се върнат, но телекомуникационните връзки и въздушният транспорт са отрязани от слънчева буря и заместник-началникът на турските тайни служби (Валентин Ганев) съобщава на всички, че може би ще се наложи да отложат пътуването си с една седмица.Разбира се, това не може да е решение на проблема и кралят предлага да пътуват с кола през Балканите. Макар приближените му да са против тази идея („Все пак това са Балканите!”), режисьорът се е запознал с Ана (Нина Николина), певица от фолклорната група „Черноморските сирени”, и предрешени в пъстроцветните традиционни български носии, кралският ескорт и самият крал успяват да се натоварят в буса на певиците и да напуснат Турция. Следва доста забавно пътуване през България, Сърбия, Черна гора и Албания, което включва кукери, конкурс за качествено кисело мляко, бивш сръбски снайперист (Горан Радакович) и много жежка ракия. Сред най-привлекателните качества на „Белгийският крал” е фактът, че въпреки иронията и сарказма никой не се чувства обиден. Това е много мил, забавен филм, който дори Филип – реално действащия монарх на Белгия, би определил като възхитителен. Може в началото Николас да ви се стори прекалено сух, но това е резултат от вековните монархически възпитателни традиции; когато се налага да се вземат извънредни мерки, той се отзовава на момента и поема отговорността за важните решения. И макар че Балканите приличат до известна степен на Дивия запад, хората, които живеят там, са с добри сърца – дори сръбският снайперист Драган, който лесно може да изиграе роля на садист без всякакви угризения, е преследван от нещата, които е извършил по време на войната...Вероятно единствените хора, които може да бъдат разочаровани, са почитателите на двамата режисьори, които биха очаквали филм в духа на „Петият сезон”. „Белгийският крал” попада в жанра „роуд муви”, в псевдо-документален стил, което означава и камера от ръка (но само изглежда така), нестандартно кадриране и откриване на абсолютно нетрадиционни места и декори за снимки. Трудно е да си представим зрители, които не биха прегърнали с удоволствие този внимателен и шеговит киноразказ. Имам една забележка: ако може фрагментите от сюитата на Григ „Пер Гинт” да са по-малко... ... още »
Кино-литературният фестивал ще посрещне и Иржи Менцел, Арнон Грюнберг и Катрин БернщайнЕдна от най-ярките фигури на френския артистичен свят ще даде старт на второто издание на CineLibri на 5 октомври в зала 1 на Националния дворец на културата!Неподражаемият френски писател, режисьор и литературен критик Фредерик Бегбеде пристига у нас в качеството си на специален гост на единствения кино-литературен фестивал в света, за да представи лично новия си филм – „Идеалът”, екранизация на романа „Помощ, простете”, издаден на български от „Колибри”. Специална част от церемонията по откриването ще е забележителният мултимедиен пърформанс “Humming” (мултимедия: Elektrick.me; звукова среда: Genda), с участието на Стела Томова и Филип Миланов. Оригиналната хореография е на Виолета Витанова и Станислав Генадиев, многократно награждавани артисти с новаторско мислене и нестихващ ентусиазъм. В рамките на официалното откриване Фредерик Бегбеде ще бъде удостоен с първата почетна статуетка CineLibri, дело на скулптора Павел Божерянов, по дизайн на художника Стефан Касъров.Тазгодишното издание на фестивала предвижда истинска каскада от изненади. В списъка със звездните гости присъстват имената на Иржи Менцел, живата легенда на чешката кинематография, и Арнон Грюнберг, едно от най-провокативните пера на съвременната холандска проза. Те ще открият прожекциите на образцовите екранизации „Обслужвал съм английския крал” и „Тирза”, отличени с редица международни награди. Специален гост на CineLibri 2016 е и Катрин Бернщайн, съсценарист и режисьор на документалния филм „Книжарят”, вдъхновен от личността на големия френски писател Ромен Гари.Над 100 прожекции на 20 филма, в т.ч. 10 национални премиери и една световна, ще се състоят между 5 и 16 октомври в най-представителните артсалони на София, Пловдив, Варна, Враца, Видин, Търговище, Ловеч и Сливен. Освен че ще се срещнат с четирима изключителни творци, зрителите на CineLibri в столицата ще имат привилегията да видят първи една от най-амбициозните кинопродукции на 2016-а година: „Геният” на Майкъл Грандейдж, адаптация на блестящата биографична творба на А. Скот Бърг. Книгата е посветена на впечатляващата личност на Максуел Пъркинс - геният, създал гении като Хемингуей и Фицджералд. В образа на Пъркинс се превъплъщава Колин Фърт, партнират му ослепителната Никол Кидман и Джъд Лоу, който влиза в кожата на ексцентричния писател Томас Улф. Официалната българска премиера на филма ще се състои на 11 октомври, вторник, в зала 1 на НДК. След 16 октомври филмът ще се разпространява в артсалоните в цялата страна.Билетите за двете прожекции в зала 1 вече са в продажба на Ticketportal и на касите на Двореца! CineLibri е на www.cinelibri.com и https://www.facebook.com/CineLibri ... още »
Филми от програмата на 73-ото издание на Международния филмов фестивал ВЕНЕЦИЯ продължават да са достъпни за киномани от цял свят благодарение на партьорството с професионалната онлайн-платформа Festival Scope, чрез специалната "VENICE SALA WEB".Петото издание на Biennale’s Sala Web ще предостави онлайн достъп до филми от официалната селекция на фестивала във ВЕНЕЦИЯ 2016. На този линк www.festivalscope.com/venicesalaweb2016/ може да откриете филмите,които да гледате онлайн непосредствено след световните им премиери.За всеки от филмите са достъпни САМО по 400 билета (всеки на стойност 4€),а също така може да се сдобиете със специален Festival Pass (стойността на онлайн "билетите"тогава се променя на 2€ за 5 избрани филма). Побързайте - включват се киномани от цял свят!Освен заглавията от конкурсната програма "Хоризонти" и от Biennale College,за първи път в селекцията на Venice Sala Web влизат и филми от други секции.Festival Scope е онлайн платформа, която партнира на най-престижните филмови фестивали в цял свят, включително и Международния София Филм Фест, с цел представяне на публиката на избрани филми. Платформата Festival Scope Pro се използва основно от кинопрофесионалисти и предоставя специални услуги на хората от киноиндустрията в продължение на повече от 6 години.От момента, в който се запазят билети онлайн, съответният зрител ще има възможност да види филма в 10 дневен период след премиерата на съответния филм в програмата на Венеция.Ето и заглавията:2016 Venice Sala Web Line-up - Orizzonti CompetitionTHE EREMITES (DIE EINSIEDLER), by Ronny Trocker – от 2 септемвриGermany, Austria, 110'HOME, by Fien Troch – от 3 септемвриBelgium, 103'KING OF THE BELGIANS, by Peter Brosens, Jessica Woodworth – от 3 септемвриBelgium, the Netherlands, Bulgaria, 94'I WAS A DREAMER (IL PIÙ GRANDE SOGNO), by Michele Vannucci – от 4 септемвриItaly, 97'MAUDITE POUTINE, by Karl Lemieux – от 5 септемвриCanada, 91'DARK NIGHT, by Tim Sutton – от 6 септемвриUSA, 85'KÉKSZAKÁLLÚ, by Gastón Solnicki – от 7 септемвриArgentina, 72'LIBERA NOS (LIBERAMI), by Federica Di Giacomo – от 7 септемвриItaly, France, 89'BIG BIG WORLD (KOCA DÜNYA), by Reha Erdem – от 8 септемвриTurkey, 100'MALARIA, by Parviz Shahbazi – от 9 септемвриIran, 90'BITTER MONEY (KU QIAN), by Wang Bing – от 9 септемвриHong Kong, France, 150'Out of CompetitionTHE ORCHID SELLER (EL VENDEDOR DE ORQUIDEAS), by Lorenzo Vigas – от 8 септемвриVenezuela, Mexico, 75’OUR WAR, by Bruno Chiaravalloti, Claudio Jampaglia, Benedetta Argentieri – от 9 септемвриItaly, USA, 69’Biennale CollegeEARS (ORECCHIE), by Alessandro Aronadio – от 1 септемвриItaly, 90’HOTEL SALVATION (MUKTI BHAWAN), by Shubhashish Bhutiani – от 2 септемвриIndia, 103’THE SOLITUDE (LA SOLEDAD), by Jorge Thielen Armand – от 3 септемвриVenezuela, 89’ONE SISTER (UNA HERMANA), by Sofia Brockenshire, Verena Kuri – от 4 септемвриArgentina, 68’Cinema nel GiardinoFRANCA: CHAOS AND CREATION, by Francesco Carrozzini – от 2 септемвриItaly, USA, 80’Приятно гледане! ... още »