След успеха на „Мисията невъзможна: Престъпна нация” от Парамаунт се надяват да задържат при себе си сценариста и режисьор Кристофър Макуори за шестия филм от поредицата и като сценарист и като режисьор. Засега и от студиото и от лагера на режисьора отказват коментар, но добре запознати източници твърдят, че нещата са стигнали до подписване на договор и че снимките на филма може би ще започнат следващия месец август.Разбира се, Том Круз ще си изиграе ролята на агента Итън Хънт след като приключи с ангажиментите си към „Джак Ричър 2”. Ако Макуори подпише договор за шестия филм, той ще е първият режисьор, работил по повече от едно заглавие от франчайза. ... още »
Сякаш „Петдесет нюанса сиво” не е сам по себе си пародия, та трябваше да се появи и пародия на него. Както вече сме ви споменавали с проекта „Петдесет нюанса черно” („Fifty Shades of Black”) се захвана Марлон Уейънс. Сега вече е налице и трейлърът, който дава ясна представа какво можем да очакваме от комедията. В поддържащите роли ще видим Джейн Сиймор, Кали Хоук, Майк Епс, Фред Уилард, Андрю Бачелор и Кейт Майнър. Марлон Уейънс очевидно обича пародиите, защото това е поредната във филмографията му сред заигравки със „Страшен филм”, „Танци-манци”, „South Central While Drinking Your Juice in the Hood” и др. За „Петдесет нюанса черно” той си партнира отново със сценариста Рик Алварес и режисьора Майкъл Тидс, с когото работи по „Къщата на духовете” и „Къщата на духовете 2”. ... още »
Музикалните филми са сред акцентите на фестивала Феноменалната музика на “Пинк Флойд” е в основата на два стойностни филма в програмата на 29-та КИНОМАНИЯ, продуцирана от НДК. Разтърсващият “Роджър Уотърс – Стената” е заснет по време на успешното турне на Уотърс “Стената на живо” в периода 2010 – 2013 г., гледан от повече от 4 милиона фена по света. Филмът съдържа никога непоказвани кадри от концертите на това грандиозно турне, включително на хитовете “Another Brick in the Wall Part 2”, “Comfortably Numb” и “Run Like Hell”. На КИНОМАНИЯ суперпродукцията може да бъде гледана на 21 ноември от 20:30 часа в Зала 1 на НДК, но ще има общо 9 прожекции, включително в Пловдив и Варна. Филмът е режисиран от Роджър Уотърс и Шон Евънс, а критиците го описват като “спиращ дъха” и “визуално магнетичен”.“More” е другото вълнуващо предложение от програмата на КИНОМАНИЯ, свързано с голямата група. Лентата е от 1969 година и е първият режисьорски филм на Барбет Шрьодер (прочул се по-късно с ред култови филми, сред които и “Барфлай”). Филмът е уловил духа на епохата по неподражаем начин – в сюжета са преплетени свободната любов, наркотиците, популярната култура и музиката на “Пинк Флойд” от едноименния им албум. В продукцията участват: Мимзи Фармър, Клаус Грюнберг, Хайнц Енгелман, Мишел Шандерли и Луиз Уинк. На КИНОМАНИЯ “More” гледаме на: 22 ноември от 21:00 часа в “Люмиер”.Киноманиаците могат да се насладят и на 3D прожекцията на “Хеви метъл фестивал Вакен” на 20 ноември от 21:00 часа в кино “Люмиер”. Документалният филм е с режисьор и сценарист Норберт Хайткер. С участието на култови изпълнители и рок групи като: Алис Купър, "Антракс", "Дийп Пърпъл", Хенри Ролинс, "Моторхед" и "Рамщайн". Фенове от всички краища се събират веднъж годишно в Германия за най-големия хеви метъл фестивал в света – Wacken Open Air. „Хеви метъл фестивал Вакен” е най-върховният документален филм за това диво парти на открито. Продукцията е заснета от шест екипа с 18 камери. Не е за изпускане и “Аржентина” на големия Карлос Саура. Испанският режисьор ни разкрива магията на музиката, като ни потапя в богатството на аржентинския фолклор, снимайки по присъщия си магнетичен начин. Филмът разглежда миналото, настоящето и бъдещето на богатото културно наследство на страната, което, както самият режисьор твърди, е „родено на земята”. „Аржентина” е бляскаво напомняне, че трябва да влагаме страст във всичко, което правим. Можем да го видим в “Люмиер” на 22 ноември от 16:15 часа.С много огън и емоция е направен и “Още едно танго“ на режисьора и сценарист Херман Крал. Документалният филм проследява почти 70-годишната кариера на аржентинските легенди на тангото Хуан Карлос Копес и Мария Ниевес. “Още едно танго” показва какво означава да следваш страстта си и колко е важно да намериш точния партньор. Прожекцията на филма вече мина в кино “Люмиер”, но в рамките на КИНОМАНИЯ има още четири прожекции: 23 ноември от 21:00 часа в “Дом на киното”, 24 ноември от 21:00 часа в кино “Одеон”, 26 ноември от 19:00 часа във Френския институт и 28 ноември от 15:15 часа в Euro Cinema. ... още »
Преди време Ема Стоун се гласеше да участва в тенис сагата „Битката на половете” („Battle Of The Sexes”), но й се наложи да се откаже от филма заради друг проект. Тъкмо беше заменена от Бри Ларсън („Стая”) и програмата й се освободи така, че все пак да успее да изиграе тенис легендата Били Джийн Кинг. Както вече сме ви съобщавали, филмът ще проследи легендарния мач между бившият професионален тенисист Боби Ригс (Стийв Карел) и 29-годишната Били Джийн Кинг през 1973 г. Въпросното спортно събитие е било наблюдавано от над 50 млн. души. Сценарист на филма е Саймън Бюфой, а в него ще участват още Джонатан Дейтън и Валъри Фарис. ... още »
В края на „Зрителна измама” четиримата ездачи – Джеси Айзенбърг, Уди Харълсън, Айла Фишър и Дейв Франко, бяха привлечени да участват в още по-голяма измама. Тийзър трейлърът на продължението на хита от 2012 г. ни дава известна представа какво им предстои. Фишър беше заменена от Лизи Каплан, която сега е част от отбора на илюзионистите, които го раздават нещо като Робин Худ. И ако в първия филм се справиха с финансиста Артър Треслър (Майкъл Кейн), сега им предстои предизвикателството да изобличат техническия гений Уолтър Мабри (Даниъл Радклиф). Оказва се, че той е свързан по някакъв начин с Треслър и това усложнява задачата на четиримата неимоверно. Режисьор на филма е Джон М. Чу. ... още »
Джеси Айзенбърг си навлече гнева на филмовите критици отвъд океана с есе със заглавие „Честна кинорецензия”, публикувано в „Ню Йоркър”, представяйки се за непрофесионален филмов критик, който за да критикува филмите изхожда от собствените си комплекси. Пред друга медия Айзенбърг обясни защо е решил да пише сякаш е „нарцистичен критик, който смята, че е центърът на вселената и че мрънкането му е интересно за останалите хора. Докато снимах филм с Уди Алън ми попадна рецензия за предишния му филм, в която критикът го атакуваше за това, че снима по един филм годишно и в резултат последният му е слаб. Осъзнах, че критикът не критикува филма, а изхождайки от собствения си мързел и непродуктивност, се заяжда с Уди.” ... още »
Датската компания ТръстНордиск разработва телевизионен сериал в партньорство с шведския ветеран от малкия екран Петер Серман и новата му компания Брей академи. Той ще е в осем епизода и ще е по романа на британеца Алекс Скароу „Последната светлинка” („Last Light”). Историята проследява разрухата, която обзема световното общество в рамките само на една седмица – всичко започва с атаки срещу световните запаси от гориво, които водят до недостиг от него. Анонимни терористи държат планетата като заложник, докато светът се срива. Ужасът и разрухата се предават през очите на семейство – инженер, който работи в Лондон и неговата 21-годишна дъщеря. Очаква се екипът да е смесица от скандинавци и англичани, а актьорите – от цяла Европа. ... още »
В рамките на Международния филмов фестивал в Талин, Естония, се състоя дискусия по повод предложението за създаване на Общ дигитален филмов пазар, който ще цели да се елиминират ограниченията върху онлайн пазарите на отделните европейски страни. Президентът на английската асоциация на дистрибуторите Дейвид Пътнам се обърна към участниците с думите, че пазар без граници в Европа би помогнал на филмите да достигнат до много широк кръг от публика, както и да насърчи дистрибутори, готови да рискуват. В същото време той отбеляза, че премахването на местните пазари, а с тях и местните дистрибутори, би се отразило негативно върху намирането на финанси от по-скромни и независими филмови продукции. Той насърчи дистрибуторите от Европа да се постараят да общуват повече и по-конструктивно помежду си, за да „успеят да се справят с конкуренцията на добре подплатените във финансово отношение американски филми.” ... още »