Списание „Форбс“ обяви Скарлет Йохансон за най-доходоносната холивудска звезда за 2016 г. Филмите с нейно участие тази година са донесли 1,2 млрд. долара. Сред тях са „Първият отмъстител: Войната на героите“ и „Аве, Цезаре!“. На второ място са партньорите на Йохансон от „Първият отмъстител: Войната на героите“ – Крис Еванс и Робърт Дауни Мл. с по 1,15 млрд. долара всеки. На девето място е Фелисити Джоунс с 805 млн. долара в боксофиса благодарение най-вече на „Rogue One: История от Междузвездни войни“. Списъкът, разбираемо, е доминиран от филми по комикси и такива със супергерои – на четвърто място е Марго Роби, на десето – Уил Смит, а на осмо – Райън Рейнълдс. А Ейми Адамс, Бен Афлек и Хенри Кавил от „Първият отмъстител: Войната на героите“ са на – пето, шесто и седмо място. ... още »
Таджикски рок, узбекски обичаи и казахски епични битки в програмата на фестивалаФестивалът Sofia MENAR ще предложи селекция от 12 премиерни филма, заснети в страните от Централна Азия и Азербайджан, които ще дадат ясна представа на българските зрители за високото ниво на кинопродукциите в региона.Мащабният епос „Аманат” е заснет по случай 550 годишнината от създаването на Казахското ханство и 25 годишнината от независимостта на Казахстан. Филмът обхваща три периода от историята на Казахстан и разказва за борбата на казахския народ за свобода и независимост продължила няколко века. „Аманат” е предложението за чуждоезичен „Оскар” на Казахстан за 2016г.Носителят на 4 награди на Филмовата академия на Казахстан „Съдията Кунанбай” също е включен в програмата на фестивала. Филмът проследява живота на баща и син Кунанбаеви, едни от най-видните личности в историята на страната. Бащата уважаван съдия, обединител на родовете в централната част на страната, а синът - поет, философ и държавник, който отваря нова страница в езика и културата на Казахстан и прославя казахската нация по света.„Искам да съм различен: Метъл в Таджикистан” предлага една изключително любопитна гледна точка върху младото поколение в Таджикистан. „Ал Азив”, „ПроРок” и „Ред Планет” са три банди, които имат една мания – метъл. Нещо до болка познато в Западния свят, но в страна, където на почит са религиозните традиции и пасторалният начин на живот, съществуването им е почти екзотично. Три метъл банди, които се опитват да си проправят път към бъдещето. Те са част от младото поколение на Таджикистан и демонстрират на света своята идентичност.Носителят на наградата „Тулпар” за най-добър филм от Централна Азия „Бащина воля” представя историята на младия Азат, който се завръща от Щатите, за да изпълни последната воля на покойния си баща. Младежът трябва да се справи с предразсъдъците и враждебното поведение на местните, които все още не са простили на баща му, емигрирал внезапно без да се разплати с длъжниците си. „Бащина воля” е предложението за чуждоезичен „Оскар” на Киргизстан за 2016г.„40 дни мълчание” показва преломния момент в живота на младата Бибича, която дава обет да мълчи 40 дни и така да изкупи греховете си. Оттегля се, за да изпълни обета в къщата на баба си, в дълбоката провинция на Узбекистан, високо в планината, заедно с още 3 жени от различни поколения. Филмът е с номинация за дебют от фестивала в Берлин и с награда за най-добър филм от фестивала в Гранада.„Градски мотиви” е антология от 4 филма, заснети от азерски режисьори, завършили извън пределите на страната. Всеки от тях представя мотиви от живота в Баку. Кадри от различни квартали на столицата на Азербайджан и сюжети, които изследват тъмните и светлите страни на мегаполиса.В програмата на фестивала е включен и погледът на чужденеца върху региона. Филмът „Като на игра” представя британеца Джон, който се впуска в едно вълнуващо 9-месечно пътешествие из Централна Азия в компанията на своя 20-годишен джип Борис и талисмана си - плюшеното киви Тед.Sofia MENAR се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на Република Ливан, Посолството на Държавата Палестина, Посолството на Република Индонезия, Посолството на Кралство Мароко, Посолството на НДР Алжир, Посолството на Република Казахстан, Посолството на Република Азербайджан, Посолството на Република Индия, Културното представителство към посолството на ИР Иран, Гьоте институт, Чешки център, Институт Сервантес, Фондация Девъм и Клуб „Приятели на Индия”. ... още »
„Пред кинокамерата е важно да не преиграваш.“ – Аста Нилсен (1881 – 1972), датска актриса и секс символ от епохата на нямото кино Съществуват филми за масова консумация, с лесно предсказуеми сценарии, излезли от конвейера, без особени претенции към актьорското майсторство, в които мускулестите реплики, скорострелните пистолети и бързите автомобили определят сравнително лековатия и повърхностен тон на развлечението. ‘’Манчестър край морето’’ е от друг тип кино – това, което е по-малко визуално и атрактивно и се появява рядко на екрана. Подобни филми напомнят на зрителите, че днес не всичко интелектуално и хуманно е загубено за седмото изкуство, и че все някой е взел поука от уроците на Антониони, Фелини, Висконти или Бресон. Когато е добре направено, това кино влиза под кожата на зрителя и завладява съзнанието му за дълъг период след края на финалните надписи на прожекцията. Причината за този „постпрожекционен“ ефект може да се открие в уменията на разказвача (Кенет Лонърган е сценарист и режисьор на филма), майсторството на актьорите (сред които Афлек младши блести както никога досега) и широката палитра сцени от ежедневието на обикновения човек, представени накуп, за около 140 минути. Историята се отличава с изчистеност, комплексност и простота: Лий Чандлър (Кейси Афлек), портиер, разсилен и чистач в Бостън, се връща в родното си място, рибарското градче Манчестър край морето (Manchester by the sea), за да присъства на погребението на брат си Джо (Кайл Чандлър). Междувременно, той научава, че е е определен от завещанието на покойния, за настойник на племенника си Патрик (Лукъс Хейдж). Задачата е нелека, тъй като тийнейджърът е независим и достатъчно интелигентен, за да парира всякакви опити за намеса в живота му. Още повече, че опитът на Лий в житейските взаимоотношения е поредица от провали. В своята основна драматургична линия, филмът не е далеч от театрална пиеса и изследва динамичната връзка между чичо-настойник и племенник-тийнейджър, като добавя поредица сцени, които постепенно разкриват многоплановия образ на Лий. Разказът редува моменти от настоящето с кратки епизоди от „далечните щастливи дни“. За погребалната церемония се събират заедно различни „бивши“ и „настоящи“ от дисфункционалното семейство Чандлър. Лонърган рисува галерия от портрети и съдби, хора с техните чудатости, слабости и неспособност да се преборят с истинската си същност в сцени, които рядко се показват на киноекрана. ‘’Манчестър край морето’’ Кейси Афлек затвърждава позицията си на по-талантливият от семейството. Той е овладял мъдростта на актьорското недоиграване, споменато в началото на настоящата рецензия от датската дива и избягва изкушенията на клишетата в интерпретацията на подобни персонажи. Нещо повече той „играе“ недоиграването си с пълен контрол и нюансираност, като постига мощно емоционално въздействие върху зрителя. Неговият персонаж е наранен, инертен, криещ под угнетения си вид бушуващи емоции. Той е привикнал да си подвива опашката, да измълчава и да търпи, неговото забавление е да отиде в бара, където може да се напие и сбие с непознати. Филмът постепенно разгръща опаковката му и пестеливо се спира на етапите, определили трансформацията на главния персонаж (който не винаги е бил затворен, инертен и потиснат). Филмът е история, разказана в стил „двама души се срещат на улицата“, тъй като по-голямата част от разговорите се осъществява по улиците на градчето. Това, че Кейси Афлек „пробива екрана“ с присъствието си е безспорно, но би било редно да се изредят и останалите негови партньори. Сред тях блестят Мишел Уилямс в ролята на бившата му съпруга Ранди (великолепен уличен епизод „стара любов ръжда не хваща“) и Лукъс Хейдж, в ролята на племенника му Патрик. Със своята мозаечно-пъзелова структура, ‘’Манчестър край морето’’ е урок по режисура и сценаристика, елегантно заобикалящ капана на тягостната мелодрама като привнася неочаквани хумористични и разведряващи нотки в меланхоличната атмосфера на разказа. Нещо повече, зрителят получава награда в един филмов финал, повлиян от изтощението, умората и компромиса на главните персонажи. Рядко филмовата критика е била толкова единодушна при оценката си на актьорската работа, сценария и режисурата. Десетки хвалебствени отзиви и вече няколко престижни годишни награди отличиха тази лента. Очевидно е, че мъдростта на Лонърган и неговият поглед към оцеляването, прошката и любовта няма да оставят безчувствени и членовете на Академията. Б.ред. Manchester by the sea/Манчестър край морето е реално съществуващ град, намиращ се на около час от Бостън. ... още »
Кари Фишър е родена в светлините на прожекторите, в известното холивудско семейство на Деби Рейнолдс и Еди Фишър, които са на върха на славата по времето, когато се ражда първото им дете Кари. Тя пристига на този свят на 21 октомври 1956 година. Фактът, че момиченцето се появява именно в разцвета на кариерата на звездните си родители, помрачава леко нейният собствен жизнен път и развитие. Но има някои неща, които може би не знаете за нея. Освен актриса, тя е писател и адвокат, по времето когато я застига неочакваната кончина на 60-годишна възраст. Рейнолдс и Фишър приключват снимки по първия им съвместен филм - “Bundle of Joy” , само 2 месеца преди Кари да се роди. Екипът подарява на семейството плетена детска люлка на партито по случай приключването на снимките. След редица странни съвпадения, само 6 седмици след раждането на детето, то получава акции от продуцента Майк Тод, същият който се жени за Елизабет Тейлър и 15 месеца след това това умира в самолетна катастрофа. Само година по-късно, Тейлър се омъжва за бащата на Кари. Причината е бурна афера между двамата, по време на снимки, която скандализира Холивуд. През 1973 година, Кари Фишър напуска гимназия, премества се в Англия, за да учи актьорско майсторство. Тя се проваля на кандидат студентския изпит в Кралската академия по драматични изкуства, но малко след това се появява във филма на Уорън Бийти “Shampoo.”, който й дава блестящ старт. През август 1974, Фишър е представена в хитовото кабаре шоу на своята майка в Лондонския Паладиум. Медиите дават обнадеждаващи прогнози за силно развитие на кариерата на младата актриса. Месец по-късно, Фишър успява да влезе в London’s Central School of Speech and Drama, което посещава малко повече от година, но така и не завършва.Тя все още не може да избяга от сянката на знаменитите си родители, когато се появява статия във Variety: " Кари Фишър, дъщерята на Деби Рейнолдс и Еди Фишър, която направи убедителна роля на нимфетка във филма на Уорън Бийти, се очаква да изпълни главна роля в нова продукция на Джордж Лукас, наречена "Междузвездни войни".Въпреки че никога не се дипломира, тя посещава колежа на Сара Лоурънс, който напуска именно заради "Междузвездни войни".Сагата на Лукас, разбира се, променя всичко за нея. Но тя се отнася с чувство за хумор към този факт, както и към цялата си кариера. Кари Фишър получава малка роля във филма "Блус брадърс" през 1980 год. Тя влиза в ролята на отмъстителната любовница на Джон Белуши. Зад кадър, актрисата за кратко е сгодена за другата звезда във филма - Дан Акройд, който й прави предложение на терена. През 2008 год. излизат мемоарите й “Wishful Drinking,” където тя предлага некрологът й да бъде базиран на разговора й с Джордж Лукас, относно съществуването на бельо в Космоса и дали то трябва да се вижда под роклята на принцеса Лея. "Кари Фишър, почина на 60, удавена в лунна светлина, задушена от собствения си сутиен". Сякаш това е последната пророческа шега на актрисата.Greyklock ... още »
Холивудският ветеран Мики Рурк планира да се качи отново на боксовия ринг. За това съобщи мениджърът му за Русия Вадим Корнилов. За целта актьорът тренира усилено всеки ден в залата на известния треньор Фреди Роуч, която се намира в Лас Вегас. Припомняме, че през 2014 год. актьорът излезе в битка срещу Елиът Сеймур, като постигна нок аут в последния рунд. По-късно, обаче мачът беше разкритикуван от медиите, като беше наречен фарс. Въпреки грандиозният скандал, Рурк не се е отказал от плановете си. Актьорът е бил състезател -аматьор, а през 1990 година за кратко се влиза в професионалния бокс, преди да започне сериозната си кариера в киното. Той става секссимвол с филма "Девет седмици и половина", печели редица награди, сред които Златен глобус и номинация за Оскар, за филма "Кечистът". Той играе в драматични, екшън и трилър филми, като се превъплъщава предимно в отрицателни роли. ... още »
Габриел Юниън спечели съдебната битка срещу Бет Нетуъркс за нарушаване на договора от страна на телевизията. Звездата от „Being Mary Jane“ заведе делото през октомври с твърдението, че от телевизията са искали да комбинират сезон 4 и 5 в един с 20 епизода в желанието си да я измамят като удължат сезона извън указаното в договора. От Бет Петуъркс обаче са постигнали извънсъдебно споразумение с актрисата, така че тя да участва в следващия сезон на сериала. В подадените от Юниън документи в съда се казва: „Недопустимо е Бет да се отнася към една от най-големите си звезди по този начин след всичко, което тя е направила, за да подкрепи мрежата и да работи за нейния успех.“ Четвъртият сезон на сериала ще тръгне по телевизионния канал на 10 януари догодина. ... още »
Джейсън Мюис дебютира зад камерата като режисьор на „мета филма“ „Лудост в метода“ (“The Madness in the Method”), в който ще изиграе ролята на Джей и Джейсън Мюис. Познатият ни като половинката от „Джей и Мълчаливият Боб“ актьор споделя, че идеята за филма му хрумнала когато продуцентът на един британски филм, в който се снимал – Доминик Бърнс, го попитал коя е ролята, която би искал да изиграе. „Отговорих му, че това е сериен убиец и след няколко месеца той ми прати сценарий за сериен убиец – казва Мюис. – Но заедно с още един друг сценарист започнахме да разработваме и променяме сценария. Действието се развива в алтернативна вселена, където Кевин Смит ми препоръчва да взема уроци по актьорско майсторство, следвайки Метода. Но това лека-полека започва да ме избива на лудост.“ Във филма ще участват Кевин Смит, Дани Трехо, Мат Уилис, Тери Хатчър и др. ... още »
Създателите на „Добрата битка“ Мишел и Робърт Кинг са установили, че понякога трябва да пренапишеш сценария. Осем дни след началото на снимките на спинофа на „Добрата съпруга“ Доналд Тръмп печели президентските избори на САЩ, което наложило „забавна и ужасна промяна на сценария“. В пилотния епизод на сериала имало сцена, в която героинята на Кристин Барански – Даян Локхарт, се радва на изборната победа на Хилъри Клинтън по време на деня на встъпването й в длъжност. „Написахме сцени, в които Даян се оттегля от правната фирма, защото е успяла да пробие в един чисто мъжки свят и вече няма какво повече да спечели – обясняват сценаристите. – Ясно е, че ни се наложи да пренапишем сценария. Сериалът трябва да е сатира на либералното мислене, затова беше и забавно и ужасно да напишем ужасената реакция на Даян, когато Тръмп е избран.“ ... още »