Международният конкурс на София Филм Фест за първи и втори игрални филми включва 12 заглавия от цял свят, които ще бъдат оценявани от жури с председател номинираният за Оскар режисьор Милчо Манчевски. Освен вече обявените филми „Добрият шофьор“ на Тонислав Христов (Финландия-България) и „Изкуството да падаш“ на Орлин Милчев, представяме още 6 интригуващи творби.
„Скитница“ на полския режисьор Михал Хмиелевски е дебютна копродукция между Полша и САЩ, създадена с подкрепата на Вим Вендерс, който е в ролята на изпълнителен продуцент. Хмиелевски е полски режисьор, сценарист и фотограф, автор на музикални видеоклипове, късометражни и експериментални филми, които са представяни и награждавани на много фестивали по света. Историята на неговия пълнометражен дебют е вдъхновена от мистериозното безследно изчезване на певицата Кони Конвърс през 1974 година. Филмът е своеобразен роуд муви в духа на „Париж, щата Тексас“ на Вендерс, който проследява главната героиня Сара в нейното безцелно лутане, случайни срещи и мимолетни връзки, които я провокират да търси своето място в света…
* * * Във фокуса на копродукцията между Германия, Иран и Турция „Без край“ на иранския режисьор Надер Сайвар са човешките взаимоотношения и пречупването на реалността през лъжата. Животът на Аяз се превръща в ад, след като се поддава на провокациите на тайната поливция и се превръща в доносник. „Без край“ е втори филм за сценариста и режисьор Сайвар, спечелил заедно с Джафар Панахи, който е консултант на филма, наградата за най-добър сценарий на фестивала в Кан за „Три лица“.
* * * В дебюта на германския режисьор Йоахим Неф „Нощен пазач“ младеж е в период на пробация след присъда за непредумишлено убийство. Когато го освобождават от затвора предсрочно, Пол започва работа като нощен пазач в университет, докато си намери постоянно място за обучение. Останал без цел и измъчван от спомени, той се опитва да се впише в обществото, но демоните от миналото не го оставят на мира. Йоахим Неф работи по комерсиални и независими филмови проекти като режисьор и монтажист; името му стои върху реклами за BMW, McDonalds, Barbour, Williams F1 Racing. Дебютният му филм е продуциран от неговата компания „Blue Hour Films“.
* * * Впечатляващият дебют на Маян Рип „Другата вдовица“ е „елегантен и емпатичен портрет на най-охулвания женски персонаж – „другата жена“, съчетаващ ярки, детайлни черти на характера с подходящо театрално разточителство, за да постигне завладяващ ефект“, пише „Screen Daily“. Костюмният дизайнер Ела дръзко решава да присъства на седемдневния траур Шива в дома на починалия драматург Асаф, с когото са били дългогодишни любовници. Скръбта сближава Ела с вдовицата и брата на режисьора до мига, в който излизането наяве на истината за тайната връзка, е в състояние да взриви ритуала и да застраши премиерата на новата пиеса, по която са работили Асаф и Ела.
* * * Действието в „Щипка карамфил“ на Бекир Бюлбюл се развива в Югоизточен Анадол. Главният герой Муса пренася трупа на починалата си съпруга заедно с внучката си. Липсата на средства го принуждава да търси случаен превоз по пътя. Ситуацията се усложнява, тъй като родното им село е на границата, където се води война. Режисьорът учи театър в университета в Истанбул, след което преподава кино и театър и участва в създаването на няколко късометражни филма преди да дебютира с „Моите малки думи“ през 2018 година. „Щипка карамфил“ е негов втори филм.
* * * Копродукцията на Мексико и Италия „Червените обувки“ е пълнометражният дебют на Карлос Айхелман Кайзер. Той е роден в Мексико, учи режисура и продуцентство в Мадрид. Между 2006 и 2010 година работи като изпълнителен продуцент на телевизионни сериали, а през 2011 основава „Wabi Productions“, която продуцира документалния филм на Триша Зиф „Човекът, който видя твърде много“ (2016). През 2018 година по време на литературна работилница, ръководена от Майкъл Роу. „Червените обувки“ разказва за възрастен селянин, живеещ в мексиканските планини, който е принуден да замине за столицата, за да погребе дъщеря си, загинала при трагични обстоятелства. По пътя той се сблъсква с брутален и непознат свят, но намира и ново приятелство.
Останалите участници в Международния конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
От Уорнър Брос решиха да напомнят за своя собствен епичен киносблъсък между супергерои, задаващ се през 2016-а след появата на трейлъра на големия си конкурент миналата седмица и разпространиха кратък тийзър от трейлъра на „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”.Макар да е изваден от контекста, той носи мрачното усещане, с което е заредена историята и показва вероятно първата среща лице в лице на двамата противници – скрития зад маската Човек прилеп и разхождащия се с червено наметало Супермен. Ако след момента, в който Супермен смъква от главата на опонента си маската му, нещата не преминат в тоналността на „Петдесет нюанса сиво”, можем да си отдъхнем. Предстои да разберем от самия филм. ... още »
След като Джон Сингълтън се отказа за втори път да режисира дълго подготвяния биографичен филм за Тупак Шакур през лятото, заради съдебни искове между продуцентите Емет и Фурла, студиото Морган Крийк и майката на рапъра – Афени Шакур, държаща правата за музиката му, проектът увисна във въздуха.За известно време Сингълтън беше заменен от Карл Франклин, но и той се оттегли. Последното име, което е проявило интерес, е това на режисьора на музикални видеа и реклами Бени Буум. Той е работил с музиканти като Ники Минаж, Лил Уейн и Мийк Хил, а има и няколко излезли директно на домашно видео филми в актива си.Ако той се задържи за по-дълго в проекта, е редно да избере най-накрая и изпълнителя на главната роля, за да задвижи нещата напред. ... още »
LOVE.NET – кинохитът на 2011 г., гледан в кината от над 210 000 зрители, рекорден брой за годинатаНа 2 декември (сряда) от 18:00 в специалната селекция "100 ГОДИНИ БЪЛГАРСКО КИНО - Дискусионен клуб с автограф" с вход свободен ще гледаме "LOVE.NET". Филмът ще бъде представен лично от своя режисьор Илиян Джевелеков и продуцента Матей Константинов. Повече за тях и филма ще ни каже киноведът Александър Донев."Love.Net" проследява паралелно историите на галерия от персонажи, опитващи се да коригират живота си чрез Интернет или просто да се забавляват в мрежата. Филмът разказва за любовта във всичките й проявления – за неизбежната, мистична и необяснима любов, но и за повърхностната, бързоликвидна любов.Идеята за филма LOVE.NET е на Илиян Джевелеков и датира от 2004 г.През 2007 г. проектът LOVE.NET печели субсидия от Националния филмов център за развитие на сценария. Преди да започне работата по сценария, продуцентите се свързват със собствениците на най-големия български сайт за запознанства и се договарят за сътрудничество по време на всички етапи от създаването и промоцията на филма.На 03.12.2007 г. в сайта администраторът оповестява на своите потребители стартирането на подготовката за игрален филм LOVE.NET. Основното послание е: “Да направим заедно този филм…”В продължение на два месеца всеки участник в сайта има възможността да изпрати кратко описание на най-интересната история, която е преживял чрез интернет. За периода 03.12.2007 г. – 31.01.2008 г. се получават 7346 истории, а профилът на LOVE.NET регистрира над 50 000 посещения и повежда в рейтинговите класации на сайта.Получените разкази потвърждават, че историите, замислени от сценарния екип, се случват нерядко и в действителността.„100 ГОДИНИ БЪЛГАРСКО КИНО - Дискусионен клуб с автограф” е програма на Дома на киното, специално посветена на българското кино и неговия 100-годишен юбилей. Проектът е подкрепен от Програма „Култура” на Столична община и Националния Филмов Център и е с ВХОД СВОБОДЕН за всички зрители. Прожекциите са всяка сряда вечер от 23 септември до 23 декември в Дом на киното.Предстоящите заглавия в програмата до края на декември:9 декември – 18:00„Лов на дребни хищници”, режисьор Цветодар Марков16 декември – 18:30„Лора от сутрин до вечер”, режисьор Димитър Коцев-Шошо23 декември – 18:30„Отчуждение”, режисьор Милко Лазаров ... още »
„Тази история вече сте я чували“ ИгорПрез последните 3-4 десетилетия киното доказа неизчерпаемите си възможности да изцежда докрай теми и сюжети, които вълнуват публиката и са се превърнали в неизчерпаем източник на вдъхновение и гаранция касов успех. Затова читателите и кинофеновете не бива да се изненадват, ако открият в специализираните източници внушителен списък от заглавия, които включват фамилното име „Франкенщайн“.„Виктор Франкенщайн“ – е нов и свеж поглед към романа, плод на закачка и облог между скучаещи аристократи, написан през 1818 от 19-годишната Мери Шели. Режисьорът Пол Мак Гигън се е нагърбил с тежката задача, да хвърли нов поглед към изключително популярния литературен първоизточник, екранизиран многократно и утвърдил своите култови класици в киното. Заедно със сценариста Макс Ландис, той смесва успешно три истории и избягва умело сянката на сравненията с предишните реализации. Скелетът на научно-фантастичния хорър е запазен, но към него са добавени елементи от „Парижката Света Богородица“ и франчайза на Гай Ричи - „Шерлок Холмс“. Интригата е усложнена с въвеждането на нови персонажи, които отсъстват от романа, но допринасят за колоритното и многопластово повествование.Основната сюжетна линия се гради върху връзката „майстор и чирак“ между недоучилия студент по медицина, Виктор Франкенщайн (Джеймс Макавой) и неговото протеже, ученик и съратник Игор (Данел Радклиф). Опростено, сценарната схема представя първия като фанатизиран, нарцистичен и вдъхновен гений („Новият Прометей“ според класическото определение), а втория като трезвомислещ, здраво стъпил на земята прагматик и лоялен сътрудник. Конфликтите им са напрегнати диалози и разсъждения върху (био)етиката, (не)ограничените възможности на науката и житейските приоритети. Дуетът се занимава с научни експерименти, които са дръзко предизвикателство към законите – природни и социални. Дейностите в секретната лаборатория на Виктор привличат вниманието на детектива Търпин от Скотланд Ярд (Андрю Скот), който не крие католическата си привързаност към съществуващия ред и ненавистта си към тези, които го нарушават. На фона на тези мъжки персонажи се появява красавицата Лорелай (Джесика Браун Финдли), която е обект на чувствата на Игор.Авторите насочват вниманието си към динамиката на взаимоотношенията между главните герои и поставят на заден план традиционното човекоподобно чудовище, плод на научните достижения, превърнало се в символ на идеята на Мери Шели. Филмът доставя истинско визуално наслаждение с пресъздаването на атмосферата на Лондон от началото на 19 век. Много ситуации предлагат приятелски намигвания към познати филмови произведения и черен (бързосъсирващ се хумор), граничещ с цинизъм.С размаха и свободата на творческото си вдъхновение и реализация „Виктор Франкенщайн“ заема жанрово място между хорър, съспенс, черна комедия и научна фантастика.Продукцията е блестяща илюстрация за постмодернистичните тенденции на филмовата адаптация в началото на 21-ви век. Като приема гледната точка на Игор (персонаж, който отсъства от текста на Мери Шели), авторите предлагат динамичен разказ с добре поддържан ритъм и великолепен актьорски състав, който несъмнено ще събуди мисли за морала, скрупулите и отговорностите на властимеющите в съвременното общество. ... още »
Очевидно братята Саркози обичат знаменитостите. След като бившият френския президент Саркози се ожени преди години за модела, актриса и певица Карла Бруни, брат му – Оливие, се даде на Мери-Кейт Олсън. 29-годишната американка е актриса, позната от сериала „Пълна къща”, а сега се изявява предимно като моден дизайнер. Двамата са сключили брак в петък вечер на скромна церемония в Ню Йорк сред около 50-ина гости, които са се насладили на коктейли, а след това и на вечеря в градината на къщата. 46-годишният Саркози се сближи с булката си през май 2012 г. и й предложи брак в началото на миналата година. ... още »
След като Брутният вътрешен продукт на Нова Зеландия вече не зависи от Питър Джаксън и всички екранизации на романите на Дж. Р. Р. Толкин, режисьорът може да се отдаде на нещо, което би му доставило само удоволствие. И затова той е решил да режисира епизод от сериала „Доктор Кой”, както сам каза във видео, споделено на фейсбук страницата му. Във видеото Джаксън чисти праха от „Оскар”-ите си, докато дъщеря му Кейти чете и-мейлите. Сред тях има един от главния сценарист и изпълнителен продуцент на „Доктор Кой” – Стивън Мофат, който кани режисьора да замине за 12 дни за Кардиф в Уелс и да режисира 1 епизод. Макар че няма официално потвърждение нито от представителите на Джаксън (ако не броим видеото), нито от продуцентите на сериала, се знае, че новозеландецът е фен на „Доктор Кой”, така че може би не всичко е шега. ... още »
Втората по големина дъщеря на Боно – Ийв Хюсън, наскоро позира за списанието „GQ” и блесна с цялото изящество и женственост на своите 24 години. Ийв иска да гради кариера в киното и телевизията и вече си спечели добри отзиви за участието си в телевизионния сериал „Хирургът”, който продължава втори сезон. Добре запознати източници твърдят, че тя е фаворитка за главната женска роля в „Робин Худ: В началото” („Robin Hood: Origins”), макар да няма официално потвърждение за това. За нейно съжаление, тя няма да може да съвмести актьорската кариера с живот инкогнито. „Това направо ме побърква – казва Ийв, която се е установила в Бруклин. – Ще трябва да започна да внимавам как се държа на публични места. Надявам се, че имам обикновено лице и че никой няма да може да ме запомни.” Ийв Хюсън има и малка появя във филма на Стивън Спилбърг „Мостът на шпионите”. ... още »
От СиБиЕс са поръчали повече епизоди от сериала „Супергърл”, с което първият му сезон ще има вече 20 на брой. Средно 11, 24 млн. зрители гледат всеки епизод, като до момента са били излъчени 6. Мелиса Беноист е в ролята на супергероинята, като тя оперира сред героите на Мехкад Брукс, Лора Бенанти, Калиста Флокхарт, Джеръми Джордан и Джена Дюъм Тейтъм. При старта на сериала неговите създатели не бяха сигурни дали ще могат да се надяват на нещо повече от първоначално заснетите епизоди, но с този зрителски интерес, като нищо от телевизията да се ангажират и с твори сезон. ... още »