|
АРТИСТ
|
Рут Нига е новото име в Холивуд, което печели популярност в момента. Тя прикова вниманието към себе си на премиерата на „Ловинг“ („Loving”) в Кан през май и показа и друга част от таланта си в „Проповедникът“ („Preacher”) на ЕйЕмСи. Младата актриса споделя, че търси едно определено нещо когато подбира ролите си: „Най-важни са хората, с които работя – категорична е тя. – Обичам да работя с хора, които са преди всичко мили. Не бих искала да работя с някого, който ще ме манипулира. Идеята, че трябва да се отнасяш към актьорите по определен начин, за да измъкнеш определен тип игра от тях, ме притеснява. В крайна сметка работата на актьора е да играе. И не е необходимо режисьорите да ни манипулират. Може да ти се наложи да страдаш заради изкуството си, може сам да поемеш отговорността за това и да си го наложиш. Но аз работя най-добре, когато усещам, че под мен има една защитна мрежа от доброта. Филми като „Ловинг“ предизвикват емпатия и състрадание. И днес светът има огромна нужда и от двете.“ ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
30-годишният Том Стъридж е син на актрисата Фийби Никълс и режисьора Чарлс Стъридж, който го избира да участва на 8-годишна възраст в телевизионния сериал „Пътешествията на Гъливер“. Стъридж решава да не завърши гимназия и вместо това се отдава на актьорлъка – едва на 17 участва в „Да бъдеш Джулия“ на Ищван Сабо, а после следват „Рок радио“ и „По пътя“, „American Buffalo“ и „Сираци“ на Бродуей, за който печели номинация за „Тони“. Актьорът има 3-годишна дъщеря от колежката си Сиена Милър, а най-новият филм с негово участие е „Напомняне“ (“Remainder”). Екранизацията на романа на Том МакКарти е режисирана от визуалният артист Омер Фаст. За него Стъридж споделя: „Мисля, че всеки, който стартира кариерата си в реклами на коли, ще има различен подход от този, който е учил в киноучилище. Но усетих, че Омер има необходимото самочувствие за да представи своята лична визуална интерпретация на историята, вместо просто да я преразкаже.“ ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Майкъл Чимино – носител на „Оскар“, режисьор на филми като „Ловецът на елени“ и „Heaven’s Gate”, почина на 77-годишна възраст. Новината беше споделена от директора на Филмовия фестивал в Кан – Тиери Фремо, в събота на неговия профил в Туитър. „Майкъл Чимино почина в мир, заобиколен от приятелите си и двете жени, които го обичаха – написа той. – Ние го обичаме също.“ В своята кариера роденият в Ню Йорк Чимино е режисирал едва 7 филма, като най-известният от тях е антивоенната драма „Ловецът на елени“ (1978) с участието на Робърт де Ниро, Джон Савидж, Мерил Стрийп и Кристофър Уокън. Филмът печели цели 5 статуетки „Оскар“, включително за най-добър филм. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
След „Хобитът“ Питър Джаксън се оттегли от светлината на прожекторите. Но според Стивън Спилбърг той не си почива, а тихо и кротко работи по нов проект за компанията на американеца – Амблин. „Питър беше много зает с „Хобитът“ и това го отдалечи от „Тинтин“ – твърди Спилбърг в Нова Зеландия. – Затова сега работи по друг проект за моята компания. Това е тайна, никой не знае за нея. И след въпросния проект ще се върне към „Тинтин“. Разбира се, от лагера на Джаксън засега мълчат по въпроса, но нищо чудно да става дума за много камерен, личен и нестандартен проект, която да се различава напълно от мащабните „Властелинът на пръстените“ и „Хобитът“. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Еуропа Корп на Люк Бесон отбеляза годишна загуба от 27, 7 млн. евро за периода 2015-2016 в една, тъй-наречена „преходна година“. Разочароващите резултати за фискалната година, която приключи на 31 март, се дължат най-вече на факта, че липсваше хит като „Taken” или „Lucy” и 9 заглавия на английски език още предстоят да бъдат разпространени. За сравнение, 2014-2015 г. приключи на много по-положителна ставка от 16,2 млн. евро приходи. Според изявлението на Еуропа Корп, през изминалата година студиото е направило и много по-сериозни и финансово обременяващи инвестиции в телевизията и киното, сред които е високо бюджетният проект на Бесон „Валериан и Градът на хилядата планети“ (“Valerian and the City of a Thousand Planets”). Те се равняват на 175,9 млн. евро. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Режисьорът на „Неонов демон“ (“The Neon Demon”) Никълъс Уиндинг Рефн се връща назад към премиерата на филма на фестивала в Кан, където предизвика противоречиви мнения и споделя, че му е харесало да се усети като „Секс Пистълс“ в киното“. „Днес за красотата се говори половинчато – тя не е просто физически белег, а душевно качество. Ако погледнем назад в митологията, красотата е една от най-често повтарящите се теми. Да снимаш хорър на темата за красотата е вероятно най-сложната за изпълнение концепция в хорър. Както знаем Лос Анджелис е огромен град – там се развива действието на филма. А в него се намира странното място, наречено Холивуд, в което има всичко – блясък, драми, мелодрами, комедия, хорър, въображение. Но не бива да забравяме, че Холивуд просто отразява всичко останало. Той не създава непременно нови неща, а дава онова, което всички ние искаме. Що се отнася до противоречивите реакции към филма ми, много съм доволен от тях. Не вярвам в оценки като „добър“, „лош“ – този тип ограничено качествен контрол принадлежи на миналото. Важното е да има реакции, каквито и да са те.“ ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Комисията по класифицирането на филмите за кинопоказ във Великобритания е получила най-много оплаквания от зрителите срещу сертификатите, които е дала на „Kingsman: Тайните служби“ и „Спектър“ през 2015. Първият е получил 38 оплаквания, сред които най-вече такива срещу насилието във филма, който е забранен за показ пред зрители на възраст по-малка от 15 г. Най-дискутирана е сцената в църквата, в която героят на Колин Фърт напада няколко богомолци. „Спектър“ – последната поява засега на Джеймс Бонд, пък, е забранен за показ пред лица по-малки от 12 г. Той е получил 40 оплаквания, като отново основните в тях са за нивото на насилие във филма. Куриозно е че и „Миньоните“ се „радват“ на критика от страна на 16 оплаквания заради средновековния метод за мъчение в една от сцените. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Оливия де Хавиланд, една от последните все още живи гранд дами на класическия Холивуд, навършва 100 години днес. След като напуска Холивуд през 1956 г. и се премества да живее в Париж със своя съпруг французин, тя продължава да бъде активна. Актрисата е носителка на две награди „Оскар“ (за „To Each His Own“ и „The Heiress“) и най-известният филм с нейно участие си остава „Отнесени от вихъра“ (1944). Тя обаче е известна и като актрисата, благодарение на която холивудските студия не могат да удължават договорите на актьорите с тях колкото си поискат. До 1944 г., преди де Хавиланд да заведе своя иск към Уорнър Брос, студията автоматично удължавали договора на актьорите за нов период от 7 години, ако междувременно той стои без работа за определено време. При влизането в нов филм на студиото, договорът бил автоматично подновяван, което не давало възможност на актьорите нито да работят за други студия междувременно, нито да се освободят от обвързаността си със студиото, от което били наети. ... още »
|
|