Международният конкурс на София Филм Фест за първи и втори игрални филми включва 12 заглавия от цял свят, които ще бъдат оценявани от жури с председател номинираният за Оскар режисьор Милчо Манчевски. Освен вече обявените филми „Добрият шофьор“ на Тонислав Христов (Финландия-България) и „Изкуството да падаш“ на Орлин Милчев, представяме още 6 интригуващи творби.
„Скитница“ на полския режисьор Михал Хмиелевски е дебютна копродукция между Полша и САЩ, създадена с подкрепата на Вим Вендерс, който е в ролята на изпълнителен продуцент. Хмиелевски е полски режисьор, сценарист и фотограф, автор на музикални видеоклипове, късометражни и експериментални филми, които са представяни и награждавани на много фестивали по света. Историята на неговия пълнометражен дебют е вдъхновена от мистериозното безследно изчезване на певицата Кони Конвърс през 1974 година. Филмът е своеобразен роуд муви в духа на „Париж, щата Тексас“ на Вендерс, който проследява главната героиня Сара в нейното безцелно лутане, случайни срещи и мимолетни връзки, които я провокират да търси своето място в света…
* * * Във фокуса на копродукцията между Германия, Иран и Турция „Без край“ на иранския режисьор Надер Сайвар са човешките взаимоотношения и пречупването на реалността през лъжата. Животът на Аяз се превръща в ад, след като се поддава на провокациите на тайната поливция и се превръща в доносник. „Без край“ е втори филм за сценариста и режисьор Сайвар, спечелил заедно с Джафар Панахи, който е консултант на филма, наградата за най-добър сценарий на фестивала в Кан за „Три лица“.
* * * В дебюта на германския режисьор Йоахим Неф „Нощен пазач“ младеж е в период на пробация след присъда за непредумишлено убийство. Когато го освобождават от затвора предсрочно, Пол започва работа като нощен пазач в университет, докато си намери постоянно място за обучение. Останал без цел и измъчван от спомени, той се опитва да се впише в обществото, но демоните от миналото не го оставят на мира. Йоахим Неф работи по комерсиални и независими филмови проекти като режисьор и монтажист; името му стои върху реклами за BMW, McDonalds, Barbour, Williams F1 Racing. Дебютният му филм е продуциран от неговата компания „Blue Hour Films“.
* * * Впечатляващият дебют на Маян Рип „Другата вдовица“ е „елегантен и емпатичен портрет на най-охулвания женски персонаж – „другата жена“, съчетаващ ярки, детайлни черти на характера с подходящо театрално разточителство, за да постигне завладяващ ефект“, пише „Screen Daily“. Костюмният дизайнер Ела дръзко решава да присъства на седемдневния траур Шива в дома на починалия драматург Асаф, с когото са били дългогодишни любовници. Скръбта сближава Ела с вдовицата и брата на режисьора до мига, в който излизането наяве на истината за тайната връзка, е в състояние да взриви ритуала и да застраши премиерата на новата пиеса, по която са работили Асаф и Ела.
* * * Действието в „Щипка карамфил“ на Бекир Бюлбюл се развива в Югоизточен Анадол. Главният герой Муса пренася трупа на починалата си съпруга заедно с внучката си. Липсата на средства го принуждава да търси случаен превоз по пътя. Ситуацията се усложнява, тъй като родното им село е на границата, където се води война. Режисьорът учи театър в университета в Истанбул, след което преподава кино и театър и участва в създаването на няколко късометражни филма преди да дебютира с „Моите малки думи“ през 2018 година. „Щипка карамфил“ е негов втори филм.
* * * Копродукцията на Мексико и Италия „Червените обувки“ е пълнометражният дебют на Карлос Айхелман Кайзер. Той е роден в Мексико, учи режисура и продуцентство в Мадрид. Между 2006 и 2010 година работи като изпълнителен продуцент на телевизионни сериали, а през 2011 основава „Wabi Productions“, която продуцира документалния филм на Триша Зиф „Човекът, който видя твърде много“ (2016). През 2018 година по време на литературна работилница, ръководена от Майкъл Роу. „Червените обувки“ разказва за възрастен селянин, живеещ в мексиканските планини, който е принуден да замине за столицата, за да погребе дъщеря си, загинала при трагични обстоятелства. По пътя той се сблъсква с брутален и непознат свят, но намира и ново приятелство.
Останалите участници в Международния конкурс на 27-ия София Филм Фест ще бъдат представени допълнително.
Въпреки противоречивите реакции, които предизвика изборът на цветнокожата Нома Думезуени в ролята на порасналата Хърмаяни в пиесата „Хари Потър и Прокълнатото дете”, авторката на книгите за Хари Потър – Дж. К. Роулинг защити кастинга. Сега към нея се присъедини и оригиналната Хърмаяни – Ема Уотсън, която написа в Туитър: „Нямам търпение да видя Нома Думезуени на сцената тази година.” Актрисата допълни изречението си със сърчица. Още през декември Роулинг поясни, че никъде в книгите си не е писала каква точно е расата на Хърмаяни, или цветът на кожата й. „Описанието ми беше: кафяви очи, къдрава коса и много умна… Роулинг обича черната Хърмаяни.” Едва ли заради противоречивия кастинг обаче билетите за представленията през първите четири месеца след премиерата през юни вече са изкупени. ... още »
Въпреки че за някои актьори да играят без екранен партньор би било голямо предизвикателство, Мат Деймън споделя шеговито, че не е имал проблеми с това в „Марсианецът”, защото „Аз съм агресивен нарцис и за мен това беше съвсем естествено.” Деймън и режисьорът на филма Ридли Скот присъстваха на разговор със зрителите след прожекция на филма в рамките на Международния филмов фестивал в Палм Спрингс. „Марсианецът” е първият съвместен проект между двамата, а актьорът отбелязва, че Скот „работи с един и същи екип, защото хората му не искат да пропуснат и един негов филм.”За сцената, в която героят му е изпратен в орбита с надежда останалите от екипажа да успеят да го качат на кораба, Скот изненадал актьора като без да го предупреди му пуснал да чуе гласовете на останалите актьори, които вече били заснели сцената си. „Когато осъзнах, че те са прекарали година в космоса, само за да спасят героя ми, се разплаках – казва Деймън. – Това не беше планирано, но беше идеалната ситуация, в която режисьорът създава условията, които ти помагат да усетиш какво се случва с героя ти.” ... още »
Очевидно никога не е късно за нова премиера – в САЩ предстои да се появи на екран, озвучен от звезди като Дейзи Ридли и Дев Пател, класическият анимационен филм на Студио Гибли – „Само вчера” („Only Yesterday”). Създаден от съоснователя на легендарното японско студио – Исао Такахата, през 1991 г., той разказва за 27-годишната Таеко, която е неженена и живее сама в Токио. По време на пътуване в провинцията, тя си спомня за детството и си задава въпроса доколко е била искрена към себе си през изминалите години и не е ли време за промяна.Северноамериканската премиера на любимия на имена като Уес Андерсън и покойния Роджър Ебърт филм е насрочена за 1 януари 2016 в Ню Йорк, а от 26 февруари ще тръгне и по киноекраните. ... още »
Кевин Фийдж е готов да даде още малко подрбности за два от героите от „Доктор Стрейндж” след като ни показа как ще изглежда главният герой във филма (Бенедикт Къмбърбач) и каква ще е ролята на Рейчъл Макадамс. По отношение на Древната (Тилда Суинтън) – персонаж, който в комиксите е мъж, той обобщава: „Винаги сме търсили промяната, която можем да направим от един комикс във филма по него. Освен това бягаме от стереотипите. Когато привлякохме Тилда, установихме, че фактът, че е жена, не промени същността на героя. Тя е хамелеон и го е показала във всичко, в което се е снимала досега. Тя успява да е заплашителна по един много смесен, мъжко-женски начин.” Що се отнася до злодея Барон Мордо (Чиуетел Еджиофор), оказва се, че той е доста близък с Древната. „Между двамата съществуват дълги и наситени взаимоотношения. Те са дълбоко обвързани един с друг. И двамата разбират, че Стрейндж е подходящ за това, което са замислили, заради същността му. И се опитват да го привлекат в своя свят.” ... още »
Изминаха 11 години, откакто Ума Търман спечели сърцата на зрителите като Булката, отправила се на отмъстителна мисия, в кървавите две части на „Убий Бил”. Куентин Тарантино твърди, че въпреки изминалото цяло десетилетие, все още може да се говори за трета част на филма. „Не съм се заел с подобен проект, но пък и не бих се изненадал ако Булката се появи още веднъж, преди да изчезне напълно в небитието – казва режисьорът. – Говорил съм с Ума по въпроса. Има сцени, които така и не влязоха в двата филма, които бих могъл да използвам за нещо ново.” ... още »
След поредица новини за кастинга на екранизацията на „Момичето от влака” („Girl On The Train”) на режисьора Тейт Тейлър, се появи и първият официален кадър от него със звездата Емили Блънт като главната героиня Рейчъл Уотсън. Около нея в криминалната история ще видим Люк Евънс, Джъстин Теру, Ребека Фъргюсън и Хейли Бенет.Освен че снима отново като режисьор, Бен Афлек не забравя и че е основно актьор. На лице е първият официален кадър от „Счетоводителят” („The Accountant”) на режисьора Гавин О’Конър и с участието на Ана Кендрик. Според първоначалната анотация на филма, Афлек е гениален счетоводител, страдащ от аутизъм, който работи за Държавната хазна на САЩ, но се изявява и като наемен убиец. Според най-новите данни ще става дума за „финансова измама на високо ниво в компания, произвеждаща роботи.” Мистерията ще продължи или до първия трейлър на филма или до премиерната му дата догодина у нас през октомври. ... още »
Арън Пол, Мишел Монагън и Хю Данси са звездите в новия драматичен сериал „Пътят” („The Path”), който ще се излъчва по Хулу от 30 март 2016 г. нататък. Пол ще е в ролята на Еди Лейн –член на религиозното Движение на Мейер, който изпада в криза по отношение на вярата си. Харизматичният и неофициален лидер на движението – Кал Робъртс (Данси), се опитва да му помогне. Монахан пък е израсналата в семейството на Мейеристи Сара Лейн, която играе основна роля в църквата и е съпруга на Еди. Според официалната анотация на сериала, всеки епизод ще показва разликата между живота, за който мечтаят героите и живота, който водят. ... още »
Въпреки че новият филм на Джоди Фостър като режисьор – „Алчен за пари” („Money Monster”) прилича на истинска история, сценарият му е напълно измислен. В главните роли в него ще видим Джордж Клуни, Джулия Робъртс и Джак О’Конъл. Клуни е медийният гуру Лий Кейтс, когото героят на О’Конъл – Кайл, взима за заложник в ефир. Той е загубил всичките си пари, заради лоши съвети на Лий. Вероятно Фостър ще използва трилъра си, за да направи коментари за финасовите гурута и почтеността на медиите. У нас премиерата е насрочена за 8 април 2016. ... още »