Актьорът от „Rogue One: История от Междузвездни войни“ – Диего Луна, споделя, че е горд да е част от такъв проект, и потвърждава, че филмите се осъвременяват. „Филмите от „Star Wars“ се променят, защото и зрителите се променят, а зрителите искат да усещат, че могат да се идентифицират с образите – твърди той. – Днес отиваме на кино и като се огледаме в салона виждаме най-различни охра от най-различни места. Това трябва да присъства и във филмите. Нашият филм не следва сюжетната нишка от останалите филми от поредицата, но е много модерен. Обърнете внимание на ролята на жената в този филм. Този филм говори много повече за днешната действителност, отколкото за предишните.“ ... още »
Кърк Дъглас отпразнува 100-ия си юбилей с чаша водка, разрешена му от неговия кардиолог и в компанията на един от най-големите имена на Холивуд. В хотел Бевърли Хилс се събраха 135 гости, което между 14:30 и 17 ч. в петък седнаха на маси, носещи заглавията на филмите на легендата. Сред гостите бяха най-големият син на Кърк – Майкъл, със съпругата си Катрин Зита-Джоунс и децата им Дилън Майкъл и Карис Зита. Масата на семейство Дъглас, на която беше и Кърк, носеше името на любимия му филм с негово участие – „Смелите са самотни“ (“Lonely Are the Brave”). Речи в израз на признателност към Кърк Дъглас произнесоха синът му Майкъл, който го нарече „невероятен баща“, съпругата му Ан, която е до него в продължение на 62 години, Джефри Катценбърг, Стивън Спилбърг, който нарече Кърк „единствената кинозвезда, която някога съм срещал“ и сподели, че и неговият баща празнува един век юбилей тази година. ... още »
„Тони Ердман“ спечели 6 Европейски филмови награди, с което се превърна в големият победител тази година. Филмът завоюва трофей във всяка категория, за която беше номиниран. Той е и немското предложение за чуждоезичен „Оскар“. Зрителите избраха „Тяло“ на полската режисьорка Малгожата Шумовска за свой фаворит. Анджей Вайда бе удостоен с почетно отличие посмъртно, а Жан-Клод Кариер и Пиърс Броснан – с награди за цялостно творчество съответно в европейското и световното кино. Ето и пълният списък на наградените: Най-добър европейски филм„Тя“ (Франция/Германия)„Аз, Даниъл Блейк“ (Великобритания/Франция)„Жулиета“ (Испания)„Стая“ (Ирлания/Канада)„Тони Ердман“ (Германия/Австрия) Най-добър европейски режисьорМарен Аде („Тони Ердман“)Педро Алмодовар („Жулиета“)Кен Лоуч („Аз, Даниъл Блейк“)Кристиян Мунджиу („Завършване“)Пол Верховен („Тя“) Най-добра европейска актрисаВалерия Бруни Тедески („Като луди“)Трине Дирхолм („Комуната“)Сандра Хюлер („Тони Ердман“)Изабел Юпер („Тя“)Ема Суарес & Адриана Угарте („Жулиета“) Най-добър европейски актьорХавиер Камара („Труман“)Хю Грант („Флорънс Фостър Дженкинс“)Дейв Джоунс („Аз, Даниъл Блейк“)Бургхарт Клауснер („Народът срещу Фриц Бауер“)Ролф Ларсгард („Човек на име Уве“)Петер Симоничек („Тони Ердман“) Най-добър европейски сценаристМарен Аде („Тони Ердман“)Ем Донахю („Стая“)Пол Лавърти („Аз, Даниъл Блейк“)Кристиян Мунджиу („Завършване“)Томаш Василевски („Обединени щати на любовта“) Най-добра европейска комедия„Човек на име Уве“ (Швеция/Норвегия)„Виж кой е тук“ (Германия)„Един мъж и неговата крава“ (Франция) Най-добро европейско откритие„Кучета“ (Франция/Румъния/Катар)„Либман“ (Германия)„Пясъчна буря“ (Израел)„Най-щастливият ден в живота на Оли Маки“ (Финландия/Германия/Швеция)„Жажда“ (България) Най-добър европейски документален филм„21 Х Ню Йорк“ (Полша)„Семейна работа“ (Холандия/Белгия)„Огън в морето“ (Италия/Франция)„Мистър Гага“ (Израел/Швеция/Германия/Холандия) „С като Станли“ (Италия)„Страната на просветените“ (Белгия/Холандия/Германия/Ирландия) Най-добър европейски анимационен филм„Животът ми като тиквичка“ (Швейцария/Франция)„Забравените деца“ (Испания)„Червената костенурка“ (Франция/Белгия)„9 дни през прозореца ми в Алепо“ (Холандия/Сирия)„90 градуса на север“ (Германия)„Върнатият мъж“ (Великобритания/Ливан/Дания/Холандия)„Амалимбо“ (Швеция/Естония)„Едмънд“ (Великобритания)„Дом“ (Косово/Великобритания)„Аз не съм от тук“ (Чили/Дания/Литва)„В далечината“ (Германия)„Забрава“ (Франция/Гърция)„Падаща звезда“ (България/Италия)„Бръщолевене“ (Норвегия)„Плътността на времето“ (Белгия/Франция)„Сбогом“ (Испания)„Стената“ (Белгия)„Всички обичаме брега“ (Испания) ... още »
От няколко източника научаваме, че Джеймс Камерън снима отделни епизоди от продълженията на „Аватар“, които ни е обещал. Сигорни Уийвър, която отново ще изиграе ролята на д-р Грейс Огюстин, споделя какво точно знае тя по въпроса: „Доколкото знам, той се опитва да доразвие технологията. Ще се опитаме да заснемем и четирите наведнъж и затова сега той се подготвя, експериментира с различни неща. Не мисля, че нещо от заснетите сега неща ще влезе в окончателните версии, защото това не са елементи от историите. Но за него е важно да разбере как би могъл да заснеме животно, например, и после, когато започне снимачният период, да не губи време с експерименти.“ Актрисата е включена в този експериментален процес само чрез разговори и освен това е прочела сценариите.„Прочетох три от четирите сценария и искам да ви кажа, че ако първият филм ви е харесал, останалите ще ви зашеметят. Толкова са амбициозни и трогателни! Не мога да ги сравня с нищо, правено досега.“ ... още »
Малко преди премиерата на четвъртия сезон на „Шерлок“, която е на 1 януари по БиБиСи, се появи и смразяващият първи трейлър на сериала. Заглавието на първия епизод е „Шестимата Тачър“ (“The Six Thatchers”). Той се появява почти две години след края на третия сезон. Доколкото можем да преценим от трейлъра, облаците над главата на Шерлок са се сгъстили. Злодеят на Тоби Джоунс казва: „Кое е най-лошото, което можеш да причиниш на твоите приятели? Разкажи им най-дълбоко пазената си тайна.“ И освен това разбираме, че вече нещата не са просто игра, а много сериозна и опасна интрига. Има още едно утежняващо обстоятелствата нещо – Уотсън е млад татко. ... още »
„Скръбта е учител на мъдрите“ - Лорд БайронБегъл поглед върху фестивалните каталози за последните няколко години, върху номирираните и наградените заглавия утвърждава впечатлението, че мелодрамата се радва на чудесно здраве в световен мащаб. Подобно на всичко останало, този жанр претърпява последствията от модерностите и се бори успешно с каноните, а това допринася за поддържането на неговия прелъстителен чар и привлекателност, изразяващи се в забележителни боксофисни цифри. Вероятно виталността на мелодрамата се крие в това, че тя с лекота навлиза в съседни територии, като остава насочена към душевния мир на масовия зрител. А той винаги се радва на възможността да се отдели от примитивния биологичен свят на инстинктите и рефлексите, за да се почувства извисен...поне за известно време."Косвена красота" е пример на съчетаване на качествен мелодраматичен сценарий с качествен подбор на актьорския състав. Филмът набляга върху тънките сълзотворни струни предназначени да засегнат дълбоко и емоционално най-широка публика. Целта му е удар в сърдечната област, душевно размекване и стимулиране на философските прозрения за важното в живота и за скръбта. Историята ни представя Хауърд (Уил Смит), творец и виртуоз на рекламата, блестящ оратор, майстор в комуникацията и гръбнак на проспериращата си фирма, базирана в Ню Йорк. Две години след трагичната смърт на неизличимо болната си шестгодишна дъщеря, той е в депресия, а това се отразява пагубно върху бизнеса и духа на групата професионалисти около него. Най-близките му съратници (Майкъл Пеня, Кейт Уинслет и Едуард Нортън) решават да вземат мерки, за да му помогнат да преодолее кризата. Те ангажират професионални театрални актьори (Кира Найтли, Хелън Мирен и Джейкъб Латимор), на които възлагат задачата да превъплътят трите основни понятия, движещи живота на Хауърд - любов, време и смърт. Целта им е да провокират ответна психична реакция у техния приятел и началник, за да го върнат към ежедневието. Странната поръчка, която е добронамерена манипулация, е повод за откровения с разсъждения за човешката природа и за абстрактни философско-етични понятия. Динамиката на взаимоотношенията на основните персонажи и многоизмерността на емоциите им е провокация към публиката и благодатна почва за изява на актьорските умения на букета звездни екранни имена. Зрителят едва ли ще устои на изкушението да влезе в мислен спор с изложените становища, да се съгласи или отхвърли някои гледни точки. Сътрудничеството на шестимата в името на приятелството се превръща в особена терапия за всеки от тях, така че успехът на задачата се оказва двупосочен. В контекста на реални ситуации от ежедневието, в които е нужно да се реагира и вземе решение, разказът за терзанията на Хауърд може да се разглежда като притча за скръбта, приятелството и изкуплението. В името на удоволствието от интелектуалното усилие, зрителят може да остави на заден план тъжните, пълни със сълзи, очи на Уил Смит, носталгично напомнящ звездите на нямото кино, но за скръбта очевидно няма мода. Мелодрамата е жанр, който нееднократно е изпадал в немилост, компрометиран от халтураджии търсещи сигурен успех, неумело жонглиращи с клишета. "Косвена красота" връща благородната осанка на жанра и в разгара на еуфорията по новогодишните празници е чудесен повод за равносметка, анализ и оглеждане на околната среда. А едва ли е нужно да убеждавам дълго читателите, че подобно поемане на дъха е полезно и препоръчително. ... още »
Ексклузивната премиера на новия драматичен сериал на AMC „Хап и Ленърд“ (“Hap and Leonard”) ще се състои на 2-ри януари в 23.00 ч. Мрачният комичен трилър, който включва шест едночасови епизода, е създаден на базата на популярните романи на Джо Р. Лансдейл. „Хап и Ленърд“ е история в жанра ‘swamp noir’ за двама близки приятели, една фатална жена, група овехтели революционери, двойка жестоки психоубийци, изчезнала плячка и полицаи. Хап Колинс е бивш активист от 60-те години, който е прекарал времето си в затвора, след като е отказал да бъде мобилизиран да се бие във Виетнам. Четиридесетгодишният неудачник Хап лесно се подлъгва да помогне на бившата си съпруга Труди, към която продължава да изпитва специални чувства, когато тя се появява отново с със своите мечти и обещания за намиране на изгубено съкровище. Лиънард Пайн е неприкрит чернокож гей, ветеран от войната във Виетнам с много лош нрав. Избягал от семейството си в ранна възраст, в момента останал без работа, Лиънард се присъединява с радост към най-добрия си приятел Хап в търсенето на плячката, която ще промени живота им.Развиващото се в края на 80-те години действие на разказа, построено върху безкрайно познатата схема за внезапното забогатяване, скоро набира скорост, за да се превърне в кървава вакханалия, когато, след освобождаването си от затвора, последният от бившите съпрузи на Труди тръгва на свой ред да търси съкровището. Наситеният с ексцентрични образи “Хап и Ленърд” е вълнуващо пътешествие с уникален привкус на кънтри от Юга. Драмата е заснета с участието на Джеймс Пюрфой (“Рим“/“Rome”, “Последователите“/“The Followers”) в ролята на Хап, Майкъл Кенет Уилямс (“Подслушването“/“The Wire”, “Престъпна империя“/“Boardwalk Empire”) в ролята на Лиънард и Кристина Хендрикс (“Момчетата от Медисън авеню“/“Mad Men”) в ролята на Труди. Продуциран от AMC Studios, сериалът е дело на режисьора/сценариста Джим Микъл („Студено през юли“/“Cold in July“, „Ние сме това, което сме“/“We Are What We Are“ и „Земята на коловете“/“Stakeland“) и на сценариста Ник Дамичи („Студено през юли“/“Cold in July“, „Ние сме това, което сме“/“We Are What We Are“ и „Земята на коловете“/“Stakeland“). Изпълнителни продуценти на проекта са Джим Микъл, Ник Дамичи, Джереми Плат и Ник Шумейкър, заедно с ко-изпълнителните продуценти Джо Лансдейл, Линда Моран и Лоуел Нортроп. Проектът е втората сериозна продукция – плод на сътрудничеството на Микъл и Дамичи с Лансдейл, след филмовата адаптация на романа на Лансдейл „Студено през юли“/“Cold in July“, която беше избрана да се излъчи за първи път на Филмовия фестивал в Сънданс през 2014 година. Сред другите членове на актьорския състав на филма“Хап и Ленърд” са Джими Симпсън (“Къща от карти“/“House of Cards”), Бил Сейдж („Американски психар“/“American Psycho“), Полиана Макинтош, Нийл Сандиландс и Джеф Поуп.Авторът Джо Р. Лансдейл публикува първата си книга от серия романи, изобразяващи героите Хап и Ленърд, през 1990 година. Често мрачни, понякога иронични, романите проследяват живота на скандалната и остроумна двойка, която се замесва в серия от неочаквани и понякога рисковани приключения през 80-те години в Източен Тексас. Поредицата започва със Savage Season (1990), последван от Mucho Mojo (1994), The Two-Bear Mambo (1995), Bad Chili (1997), Rumble Tumble (1998), Captains Outrageous (2001), Vanilla Ride (2009), Devil Red (2011) и Honky Tonk Samurai (2016). В момента Лансдейл пише десетия роман от поредицата. ... още »
Най-големият християнски празник наближава, а Дядо Коледа вече почти чука на вратата ни. А какво е Рождеството без някое друго повторение на най-великия коледен филм за всички времена. Това не е просто кино хит, това е филм-легенда, филм-настроение... По повод наближаващите празници нека да си спомним за неостаряващата лента и да видим някои факти, които може би не знаете за „Сам вкъщи“ и ще ви изненадат…Джон Хюс, който е автор на филма, написал целия сценарий за девет дни, след като получил пристъп на паника по време на едно пътешествие в Европа. Всичко започнало като във филма, споделя сина му. „Цялото семейство потегли в паника и стрес и през цялото време баща ми се чуди дали не сме забравили нещо“. Режисьорът Крис Кълъмбъс прослушал над двеста деца преди да даде ролята на Маколи Кълкин. По време на снимките филмът нямал композитор. На великия Джон Уилямс бил изпратен работен вариант без музика, той се влюбил в историята и създал незабравимия си саундтрак. Къщата на семейство Макалистър е реална, тя се намира в Уинтека, Илинойс, предградие на около двайсет и една мили от Чикаго. Семейството, което живеело там, останало в къщата дори през по-голямата част от снимките и много се забавлявали. Майката често правела топъл шоколад за екипа. През 2011 г. къщата била продадена за 1.8 милиона долара. Много от интериорните кадри, както и други сцени, са заснети в одекорено училище в покрайнините на Чикаго. На Робърт де Ниро и Джон Ловиц била предложена ролята на Хари Лайм, но те отказали. Ролята отишла при Джо Пеши, който не бил свикнал да се снима в семейни филми и често му била правена забележка, че псува на снимачната площадка. Джон Канди заснел ролята си за едни дълъг, двайсет и три часов ден, тъй като трябвало да се снима в друг филм по същото време. Той импровизирал почти всичките си реплики. Старецът Марли въобще не бил плануван да се появява в сценария. Името му било инспирирано от романите на Чарлз Дикенс Зловещата пещ в мазето била създадена от двама човека, посредством фенери, вързани за конци. Режисьорът искал това да бъде направено със специални ефекти, но сравнително малкият бюджет на филма от осемнайсет милиона долара не позволявал това. Коледните играчки, по които стъпва Даниъл Стърн, който играе Марв Мърчантс, били направени от захарно стъкло и актьорът настоявал да ходи върху тях бос. Въпреки това, когато вървял по снега носил незабележими гумени подметки… Когато репетирали сцена, в която Хари трябвало да се опита да сплаши Кевин с отхапване на пръст, Джо Пеши наистина захапал пръста на младия Кълкин и даже му оставил временен белег. Репликата на Марв: „Защо си се облякъл като пиле?“ е напълно импровизирана. Също и тази на Кевин :“Момчета, предавате ли се или сте жадни за още?“ Паякът върху лицето на Марв е напълно истински. Тази сцена била заснета само в един дубъл, но Стърн имитирал писъкът с мимика, за да не изплаши паяка и той да го ухапе. Във финансово отношение „Сам вкъщи“ е изключително успешен филм. Приходите му надхвърлят 476 милиона долара. Той бил номер едно по приходи в Щатите цели дванайсет седмици. Филмът е ненормално полулярен в Полша. Всяка година поне четири милиона души гледат повторението му по телевизията. Това бил един от първите западни филми, които били прежектирани в страната след падането на комунизма. Заглавието му на полски е: „Kevin Sam w Domu“. Крис Кълъмбъс искал да снима другите две части на филма веднага след успеха на първия, за да е възможно Кълкин да изглежда на същата възраст в продълженията, но от студиото не му позволили. Снимката с приятелката на Бъз, на която Кевин реагира с изненада, всъщност е на момче, дегизирано като момиче. Режисьорът не искал никое момиче да се почувства зле, заради външния си вид или по някакъв начин наранено от подигравателната физиономия на Кълкин. ДАС ... още »