|
АРТИСТ
|
Филмът е копродукция на 7 държави, включително България (Стефан Китанов, „РФФ Интернешънъл”). „Мементо” ще разпространява филма по света, обяви в Кан авторитетното издание „Скрийн Интернешънъл”„Memento Films International (MFI) получава правата за разпространение на най-новата творба на носителя на „Златна палма” Нури Билге Джейлан – „Дивата круша”. Филмът в момента е във фаза постпродукция и премиерата му ще бъде точно след година, в програмата на 71-вото издание на фестивала в Кан през 2018 година.Филмът разказва историята на Синан, който се връща в родното си село и прави всичко възможно да събере необходимите средства, за да издаде все още непубликуваната си книга, в която е вложил сърцето и душата си. Но се оказва, че дълговете на баща му спират всички лични амбиции на Синан...Това е осмият филм, по който Джейлан започна работа непосредствено след премиерата на „Зимен сън”, удостоен със „Златна палма” в Кан през 2014 година.„Дивата круша” е копродукция, реализирана от дългогодишния продуцент на предишните филми на Джейлан - Зейнеп Атакан (Zeyno Film, Турция), Memento Films Production (Франция), немската компания Detail Film (Германия), „РФФ Интернешънъл” (България), 2006 D.O.O. (Босна и Херцеговина), Sisters & Brother Mitevski (Македония), както и The Chimney Pot (Швеция). „Тази копродукция е сложно организирана между седем компании от различни държави, - споделя Атакан. - Всяка от компаниите се включва чрез артистичен, финансов или технически принос в проекта. Партньорството ни с „Memento” започна още по времето на „Имало едно време в Анадола” и се затвърди чрез работата по „Зимен сън”. Радостни сме, че ще си партнираме отново с MFP и MFI по този проект”.Очаква се филмът да е готов за премиера в Кан догодина, където Нури Билге Джейлан е представял пет от своите творби. Зад този проект застават институции като Департаментът за кино при Турското Министерство на Културата и Туризма, Eurimages, ARTE, немският фонд Medienboard Berlin – Brandenburg, българският Национален филмов център, Сараево Филм Фонд, Македонската филмовата агенция и „Film i Väst” (Швеция).” Мелани Гудфелоу, „Screen International” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Медисън Кларк (В ролята Ким Дикенс)“Дяволът, когото познавате…”В сезон три Медисън става безмилостна. Тя е решена вече да не повтаря грешките от миналото. Ако това означава да бъде брутална, нека да е така. В процеса на развитие на Медисън през този сезон ще видим образът й да добива все по-тъмни краски. Нейните цели са благородни, но средствата й са морално неприемливи. Тя ще се сбогува със съчувствието – и ще рискува онези, които са й най-скъпи. Докато търси Ник, Медисън води Травис и Алиша през последиците на битката, с която завърши сезон две – битка, която можеше да коства живота на Ник и Лусиана. Медисън е възстановила връзката си с Травис, но Алиша е емоционално съсипана от убийството на Андре. В търсене на Ник те ще се отправят към северните части на Съединените щати. Това, което ще открият, дава на семейството й надежда, но изисква и жертви – ще се пролее кръв. Майчинският дълг на Медисън няма да отслабне и тя ще се превърна в нашата кралица на апокалипсиса.Травис Манауа (В ролята Клиф Къртис)“Природата винаги побеждава...”Травис е имал предвид нещо друго, когато преди много време е изнасял лекции за Джек Лондон и „оцеляването“. Апокалипсисът го е изтощил и съсипал. Но, дали сега той няма да му помогне да се възстанови? Той цени това, което е останало от неговото семейство. Той обича Медисън и има дълг към Алиша. Травис ще ги защитава, но ще направи това по друг начин. Травис се е опитал да прояви съчувствие и е платил цената за това. Той е загубил частица от себе си, но тя е била заместена от нещо по-силно. Сега той се чувства по-близък с Медисън от когато и да било – и двамата са извършили тъмни дела, и двамата са загубили синовете си. Медисън е направила жертви заради Травис, а той е готов да извърши убийство заради нея. Той не е изпълнил предсмъртното желание на Лайза да защитава сина им, но е решен да защитава това, което е останало. В началото на сезон три Травис проявява спартанска взискателност; неизпълненото му задължение е основното нещо за него. Но, дали ще успее да получи изкупление?Ник Кларк (В ролята Франк Дилейни)“Изкуплението на блудния син…”Първото действие на Ник като водач отвежда всички в капан и смъртоносната им среща с военното формирование разпръска членовете на Колония из Тихуана. След като в крайна сметка събира живите и намира надежда, той скоро попада в по-мрачен и отчаян свят в края на сезон две. Ник е израснал много. С изключение на краткия миг, в който е мислил, че носи нещо добро на Лусиана и хората й, той е получил добър урок и вече не се смята за безсмъртен. Духовността, която е търсил в Колония, може да съществува или не, но с навлизането в сезон три той трябва да се възроди.Алиша Кларк (В ролята Алиша Дебнъм-Кери)“Мисля, че съм в беда…”През сезон две Алиша узря и сега тя и майка й са по-близки от всякога. Ник вече не й е съперник в сърцето на майка й и това е донесло на Алиша чувство за цел и увереност. В условията на Апокалипсиса бързината на действие може да означава живот или смърт – твоята или на някой друг. Алиша вече също е отнела живот – нещо, което майка й никога не е искала или очаквала от нея, но в някои отношения този факт свързва по трагичен начин майка и дъщеря. Разтърсена от убийството на Андре, което е извършила, за да защити Травис, Алиша е погубила бъдещето си и има нужда от някого или от нещо, което да вини. Ако намери такъв човек или такова нещо, може би ще успее да осмисли извършеното.Виктор Странд (В ролята Колман Доминго)“Кое има стойност в този свят?”За последно видяхме Странд в огледалото за обратно виждане, докато Травис, Медисън и Алиша бягаха от разрухата, която бяха предизвикали в хотел „Росарито бийч“ Възстановявайки се от прободната си рана, той все още не беше в състояние да тръгне на път и остана там, където имаше храна, вода и относителна безопасност. Преценявайки следващите си ходове сред общността на бегълците от хотела, Странд остава верен на думата, дадена на Медисън при раздялата им: Той ще оцелее. Той винаги е умеел да анализира бързо всяка ситуация и да се приспособи към обстоятелствата. Но загубата на Томас и Абигейл е нещо различно, което нарушава равновесието на Странд, а заминаването на Медисън с Травис и Алиша не подобрява положението. Както Алиша трябва да намери причина, за да оцелее, така Странд трябва да намери причина, за да живее. Той има нужда от смяна на компаса, за да набележи нова цел, и от нова валута, за да финансира пътуването. Кое има стойност в този свят сега?Офелия Салазар (В ролята Мерседес Мейсън)“Винаги съм била на крачка след надеждата…”Офелия доказва, че е не по-малко способна да оцелее от своя баща. Освободена от родителите си и от товара, който те са представлявали за нея, но намираща се в зависимост от хора, които не са й семейство, Офелия избира различен път. Тя избира да отхвърли Апокалипсиса и фатализма. Тя се е опитала да достигне до мъжа, когото някога е обичала и изгубила. Офелия е изобретателна като своите родители и умее да обърне ситуациите в своя полза. Тя вече не вярва в убежището и е престанала да бъде поддръжник и закрилник. Тя ще се върне при Медисън и своето семейство, но в момента тя е жената, която ги е изоставила в заразения от зомби хотел и е откраднала превозното им средство. Тя е тръгнала по следите на надеждата, но каква отплата ще получи? И кой е тайнственият мъж, изправил се срещу нея на границата?Лусиана Галвес (В ролята Даней Гарсия)“Когато нямаш нищо…”Когато нямаш нищо, не можеш да загубиш нищо. Лусиана е жена, която е свикнала да се абстрахира от нещата. Тя е направила това, когато е напуснала дома си, за да тръгне към Тихуана. Тя е направила това, когато майка й умира, опитвайки се да стигне до нея, когато брат й Паоло е заловен от Сомбра и когато нейният пророк се оказва фалшив. Тя е силна жена – силна преди Апокалипсиса, силна по време на Апокалипсиса, но сега силата й отслабва. И не само заради изстрела, който я повали в края на сезон две – тя е загубила хората си, дома си и сега се чувства наранена, грижейки се единствено за Ник. Тя знае, че неговата обичайна реакция е бягството. А единственото му лишено от егоизъм действие, единственият път, в който се е завърнал, е станал причина за смъртта на много от нейните хора и собственото й раняване. Лусиана е обзета от съмнения относно бъдещето си и Ник е този, който трябва да укрепва духа й и да я убеди, че трябва да се бори, да оцелее заради това, което е загубила. Тя има задачата, дълга да оцелее в условия, в които другите са паднали, и да се бори за онова, което семейството й е загубило.Джеремайя Ото старши (В ролята Дейтън Кали)Патриотично настроен охранител на границата, който се възмущава от насилието на местния картел и незаконната имиграция, Ото е обикалял животновъдната си ферма и се е свързал с други хора и организации от Югозапада, мислещи като него. Той е изградил мрежа, станал е водач и е изготвил план за непредвидени обстоятелства при неизбежното рухване на Американската империя, който не е проста стратегия за оцеляване, а ръководство за самостоятелно справяне за въстаналото общество. Ото винаги е очаквал падането на демокрацията, но не е предвиждал възхода на Мъртвите. И двата случая дават възможност за ново съзидание. Хората от ранчо „Броук джоу“ са готови, пътищата са очертани. Дали това ново общество в процес на формиране ще предложи надежда на семейството на Медисън?Трой Ото (В ролята Даниел Шърман)Най-малкият син на Джеремайя Ото - Трой, е прегърнал насилието на Апокалипсиса. Той би убил, за да защити баща си, семейството си и хората си – и често го прави. Независимо, че е израснал в същите условия като брат си, той е станал по-див, липсва му умереността, която образованието е придало на брат му. Той е изключително недоверчив към външните хора и по-войнствен от по-големия си брат. Трой има своята тъмна страна, но макар че се държи като психопат и садист, той притежава голяма харизма, която привлича хората към него. Изолационизмът на Трой подхожда повече на убежденията на баща му и това може да го направи по-подходящ за водач в този нов пост-апокалиптичен свят. Освен това, той може да го направи по-популярен сред последователите на баща му.Джеремайя „Джейк“ Ото младши (В ролята Сам Ъндърууд)Първородният син на охранител на границата, който е прекарал живота си, подготвяйки се за краха на демокрацията, Джейк е потомък на семейство, подготвящо се за бедствие, изпитващ смесени чувства към войнствената философия на баща си. Баща му се е погрижил Джейк да получи такова образование, което да му даде възможност да бъде консултант на своя баща-националист. Но, по време на престоя си в училището, Джейк е получил по-широк поглед върху света и е започнал да разпознава по-грозната страна от идеологията на своя баща. Джейк е готов да съзидава отново заедно с баща си, но те не споделят едно и също мнение за по-добрата нация. Докато баща му иска да постигне целите си на всяка цена, Джейк не е толкова склонен да пролива кръв. Джейк е добрият син, който се чувства длъжен да поеме мисията на баща си. Но, дали е готов за тази задача? И дали неговите хора, хората на баща му, ще го последват?Лола Гереро (В ролята Лисандра Тена)В стария свят Лола Гереро е работила във водоснабдителната компания, отговаряща за пречистването на водата в язовир „Гонсалес“ извън Тихуана и за водоснабдяването на града и неговите околности. След нашествието тя е станала нещо като светица за хората от града, ръководейки масите и борейки се да осигури лекарства за болните и умиращите. Когато язовир „Гонсалес“ е превзет от недотам почтени сили Лола започва да се разкъсва между предаността си към хората и необходимостта си да защитава резервоара. Тя е хваната в менгеме, докато не пристига един дух, за да освободи светицата. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Кино историите за Крал Артур са вдъхновени от многобройните езически приказки за легендарния герой. Той започва ярко да присъства в театралните постановки от началото на двайсети век, а с появата на седмото изкуство постепенно утвърждава и присъствието си на големия екран. Много филми за Крал Артур има в историята на киното и телевизията – някои запомнящи се, други – не. На екран е поредното кино завръщане на приказката със заглавие - Крал Артур: Легенда за меча, нека да видим най-добрите предшественици и образци на тази притча.„Първият рицар“ , 1995 г.Шон Конъри внася много чувство и блага мъдрост в представянето на неговия герой Крал Артур. Историята за предателството на Гуиневир и Сър Ланселот е разказана в безброй филми, но тук тя е показана със свеж полъх на оригиналност и с вълнуващ стил. Конъри ни предоставя едно от най-добрите си изпълнения в дългата си филмова кариера. Лентата е пълна с много магични сцени, като например тази, в която Гуиневир за първи път пристига в Камелот – заснета сякаш, за да каже директно на зрителя, че киното всъщност е по-голямо от живота. Всеки актьор от екипа е брилянтен, а целият филм е незабравимо кинематографично приключение. „Монти Пайтън и Свещеният граал“ , 1975 г.Ако случайно си падате по нестандартния и черен британски хумор, със сигурност ще се влюбите в „Монти Пайтън и Свещеният граал“. Това е един твърде комедиен подход към преупотребявана на екран история за легендарния и митологичен крал Артур. Най-важната причина този филм да фигурира в настоящия списък е неизброимото количество оригинални и крилати фрази, които са оцелели до днес, и често се цитират в попкултурното пространство. От рицари, които говорят на брутален диалект, до рицари, които се бият без ръце, докато кръвта им изтича, Монти Пайтън разказва историята за граала по безумно смешен начин и остава в историята като комедийна класика.„Мерлин“, 1998 г.Въпреки, че това реално е телевизионен мини сериал, „Мерлин“ със сигурност е една от най-добре и увлекателно разказани истории, свързани с митологията за Крал Артур. Повествованието тук е съсредоточено върху взаимоотношенията между Мерлин и езическата богиня кралица Маб. Двамата злостни врагове срещат своите трудности да убедят Крал Артур, че той е бъдещ мост между езическия и християнския свят. В този филм режисьорът Стив Барън ни запознава компетентно с истинската природа на този митологизиран в толкова книги свят, като страни от удобния за всеки разказвач блудкав романс между краля и неговата невярна съпруга. Няма я и политиката на кръглата маса и комедийното търсене на светия граал. Има магически хора и много приказни събития и герои, които да провокират въображението на публиката. "Екскалибур", 1981 г.Едва ли има филм, който да е толкова пищен, цветен и светъл през ерата на осемдесетте години, колкото тази рицарска класика от 1981 г. "Екскалибур"проследява смъртта на бащата на Крал Артур и отглеждането на младия престолонаследник от магьосника Мерлин. В началото филма се съсредоточава върху легендата за каменния меч и как Крал Артур се оказва единственият човек, който има необходимите добродетели да извади Ексклибур от камъка. След това събитие филмът сменя скоростите и реално се превръща във вълнуваща романтична драма, описваща взаимоотношенията между Крал Артур и Гуиневир, както и предателството от най-добрия му приятел. Много истории се преплитат в този филм и наличието му в този списък е заслужено. „Парсифал”, 1982 г.Филмът е заснет през 1982 г. от режисьора Ханс Юрген Сайберберг в тогавашната Западна Германия. Тази версия на историята за Крал Артур и неговото приключение в търсене на светия граал, е всъщност адаптация на театрална пиеса, написана от Ричард Вагнер през 1904 г. Изпълнявано предимно като мюзикъл, това произведение проследява живота на един от рицарите на кръглата маса. Сайберберг бил вманиачен от германското минало и филмът има много визуални препратки към събитията от Втората световна война, и сякаш артуровата история е на втори план. „Парсифал” едва ли ще се хареса на всеки зрител, но възрастта на материала първоизточник и контекстът, в който той е адаптиран правят, този филм задължителен, когато говорим за присъствието на Крал Артур в киното.ДАС ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Netflix застават зад кукления анимационен проект „Бабълс” (“Bubbles”), посветен на прочутото шимпанзе на Майкъл Джексън. Режисьор на филма ще е новозеландецът Тайка Уайтити. Майкъл Джексън осинови Бабълс през далечната 1983г. от един от изследователските центрове в Тексас. Много скоро шимпанзето започна да придружава краля на попа по време на турнетата му, като имаше специален екип, който се грижеше за маймуната. След близо 20 години заедно, Джексън и Бабълс се разделиха, тъй като шимпанзето започна да проявява агресия към заобикалящите го и беше преместено в специален приют във Флорида. И до ден днешен Бабълс е в този приют.Тайка Уайтити е режисьор на очаквания „Тор: Рагнарок”, чиято премиера у нас ще е на 27 октомври. В него на едно място са събрани трите култови персонажа на „Марвел”: Тор (Крис Хемсуърт), Хълк (Марк Ръфало) и доктор Стрейндж (Бенедикт Къмбърбач). Сред останалите имена в каста са Кейт Бланшет, Идрис Елба, Антъни Хопкинс, Том Хидълстън и Джеф Голдблум. ... още »
|
|