В лентата участват Раян Гослинг, Натали Портман, Руни Мара и Майкъл Фасбендър. Сюжетът разказва за една съвременна любовна история, която се развива в музикалните среди на Остин, щата Тексас. Автор на песни (Руни Мара) и БиВи (Раян Гослинг) се опитват да оцелеят с труд, когато се появява мениджърът от шоу бизнеса Кук (Майкъл Фасбендър). С обиграно поведение, той се опитва да съблазни млада сервитьорка (Натали Портман). Всичко това се развива на фона на рок енд рол, съблазън и предателства. Лентата ще се излъчи премиерно в САЩ на 17 март 2017 год. ... още »
Режисьорът Кари Фукунага ще заснеме документалната лента "Взривна вълна" (Shockwave) за бомбардировките над Хирошма и Нагасаки. Лентата ще се основава на бестселъра на Стивън Уилсън "Взривна вълна: Обратно броене за Хирошима". Книгата разказва няколко паралелни истории, които се свеждат до това, как през 1945 год. над двата японски града са пуснати адските бомби, които причиняват невиждани разрушения. Действието започва три седмици след трагедията. Приведени са сведения от различни лица - пилоти, пускали бомбите, учени, работили над проекта "Манхатан", обикновени хора, пострадали от взривовете и дори политици. Зад проекта застава компанията Working Title Films. ... още »
„На война като на война!”Светослав Овчаров разказва увлекателно и завладяващо, с умението на добър познавач на миналото и българската история. Най-новият му филм „Врагове” ще върне зрителите с век назад във времето на Балканската война, в една среща на български войници с техните турски противници. И големият въпрос не закъснява: могат ли противоречията между българите да се окажат по-силни от омразата към враговете?„Всичко беше трудно във „Врагове”, - споделя режисьорът. - Може би защото във филма се разказва за загубена битка. Или пък може би, защото всички роли във филма са мъжки и няма една жена, та да облагороди отношенията. Трудно се снима филм, който би трябвало да струва три милиона, с три пъти по-малко пари. По време на снимките ни удари ураган, който отвя декора в морето. Валя ни дъжд, който щеше да ни удави. Това не е хипербола. Цялата област беше под вода: всички реки бяха придошли. Газихме кал, в която си загубвахме ботушите. Прибирахме се след снимки и подире ни оставаха следи, като че са минали стадо глигани. Нали знаете, че след като стреляш по глигана, той винаги тръгва по посока на изстрела. В поведението на мнозина имаше такъв „глигански инстинкт” – срещу огъня, срещу природата, срещу съдбата. Нито един актьор не каза и дума, въпреки, че момчетата прекараха един месец потопени в ледената вода. Де да знам, може би у всички се беше събудил някакав прастар инстинкт за оцеляване. Никой не се разболя, нямаше даже някоя банална настинка. Видях как хората, обеденени от желание за победа, могат да надминат себе си. "На война като на война!” Светослав ОвчаровОператор е един от най-добрите майстори на кинообрази в България - Рали Ралчев, а в ролите са Асен Блатечки, Иван Бърнев, Валентин Ганев, Христо Ушев, Стефан Мавродиев, Леарт Докле, Димитър Овчаров. Във филмографията на Светослав Овчаров има 26 документални и шест игрални филма. Повечето от тях са участвали в престижни международни фестивали като Бусан, Москва, Кайро, Варшава, Солун, Сао Пауло, Хайфа и др. Сред филмите му е и „Зад кадър”, спечелил наградата за най-добра режисура и наградата FIPRESCI на МФФ в Кайро през 2010 г. Сценарист е и на дебютния филм „Жажда” с режисьор Светла Цоцоркова, който спечели редица награди и беше представен на над 60 фестивала по целия свят. Премиерата на „Врагове” е на 17 март в кино „Люмиер”. ... още »
Киното и телевизията винаги са коректив на времето, в което живеем, а всъщност понякога и на бъдещето. Обикновено това се отнася за филмите от жанра на научната фантастика, но кой би предположил, че един сатиричен и твърде безумен анимационен сериал ще разкаже и предрече толкова точно събития в бъдещето, че дори не е за вярване. Ето някои от най-безумните съвпадения.Лейди Гага В епизода „Лиса става Гага“ Лейди Гага е показана как прелита над публиката на неин концерт, закачена на две въжета. Изненадващо или не, тази година на Гага бе възложено да забавлява публиката през полувремето на петдесет и първия Супербоул. Тя започна изпълнението си от покрива на стадиона, после скочи към публиката, вързана за две въжета, а и облеклото ѝ наподобяваш това, с което е представена в анимационния сериал.Носители на Нобелова награда за 2016 г. В епизод на сериала от 2010 г. Милхаус предрече, че Бент Холстром ще спечели нобеловата награда за икономика някой ден. Странно е, но в действителност, той наистина печели награда в тази категория само шест години след знаменованието. За да сме акуратни, трябва да добавим, че всъщност наградата е поделена с Оливър Харт.Доналд Тръмп става президент на САЩ Преди цели (не повече или по-малко) седемнайсет години, в епизод, озаглавен "Bart to the Future", Лиса става президент, като наследява на поста не кой да е друг, а настоящият президент на САЩ - Доналд Тръмп. Естествено в епизода става ясно, че икономиката на страната е съсипана.Зигфрид и Рой са атакувани от дресирания им тигър Епизодът е излъчен през 1993 г. и е озаглавен странно „Спрингфилд - или как се научих да престана да се тревожа и заобичах легализирането на хазарта). Още от заглавието става ясно, че ще се пародират магьосници или нещо подобно, като в последствие се разбира, че референцията е към световно известните изпълнители на дресура Зигфрид и Рой. В епизода е представена атака на тигър, която всъщност реално се повтаря съвсем наистина през 2003 г. по време на тяхно живо изпълнение. Рой е пострадва сериозно, но в крайна сметка оживява.Дефектни машини за гласуване По време на президентските избори през 2012 г. беше доказано, че някои машини за гласуване са напълно дефектни. Когато хората са гласували за Барак Обама, всъщност вотът им е отивал за Мит Ромни. В епизод от 2008 г. на „Семейство Симпсън“, Хоумър гордо отива в будката за гласуване и пуска своя глас за първия чернокож президент на Америка, но гласът му мистериозно е отчетен за Джон Маккейн.Скандалът с конско месо През 1994 г, в епизод, озаглавен "Sweet Seymour Skinner's Baadasssss Song“, готвачката от училищния стол бърка в бидон с етикет „Конско –асорти“ и след това слага от месото в подносите на учениците с училищен обяд. През 2013 г. беше съобщено, че следи от конско ДНК са открити в много храни с говеждо месо, разпространявани из търговката мрежа във Великобритания, включително и в училищните столове на острова.Играта Guitar Hero Тази компютърна игра, която днес на практика никой не я помни, беше голям хит сред геймърите през далечната 2005 г., когато беше нейното представяне и официална премиера на онлайн пазара. Само че няколко години преди това в епизод на анимационния сериал от 2002г, Мик Джагър и Кийт Ричардс дават на Хоумър яке, на чийто гръб е изписано името на след това станалата популярна игра.Смарт часовниците Съжалявам, Епъл, но първите смарт часовници са се появили първо в сериала „Семейство Симпсън“. Това става през далечната 1995 г. Целият епизод се развива в бъдещето и съпругът на Лиса е показан как говори от телефон, който е закачен на ръката му. Всъщност първият такъв часовник е създаден чак през 2013 г.Старите писма на Бийтълс В епизод 18 от втория сезон - „Да се отъркаш във великите“ Ринго Стар е показан как отговаря на писма на фенове и казва:“Те са отделили време да ми пишат и не ме интересува, ако ми отнеме цели двайсет години – аз ще отговоря на всяко едно писмо!“. Има сведения, че две жени от Англия са получили отговор на техни писма до най-великата група от сър Пол Маккартни цели 50 години след като са изпратени. ДАС ... още »
„Проблемът не е в това, че остаряваме, а в това, че не остаряваме!“ - Наблюдение на мъдър човек, който не е сред насДве десетилетия по-късно, те са отново в Единбург. Някои са в затвора (Франко Бегби/Робърт Карлайл), други са постоянно в облаците (Компира на невероятния Юън Бремнър), а Улавия Саймън (Джони Лий Милър), се занимава професионално с изнудвачество, като изсмуква парите на клиентите на приятелката си Вероника (Анжела Недялкова с неотразим славянски чар). Нещата излизат от равномерно праволинейното си движение със завръщането от Амстердам на Марк Рентън (Юън Макгрегър).Групата от първия „Трейнспотинг“ е налице, но железопътното депо от юношеството им отдавна е разрушено. Годинките не са натежали, но тяхното присъствие е очевидно: неизбежните килограми и бръчки в повече. Неизбежно, духът също е претърпял известни (много по-слаби) изменения поради натрупания опит и нарасналата чувствителност. Появата на Марк е резултат от лична криза, предстоящ развод и известна носталгия. Той носи и част от откраднатите (отдавна) пари и желание да изкупи греха си спрямо „момчетата“. Очевидно, той е постигнал най-висок образователен и социален статус от четворката и се чувства длъжен да поеме патронажа над Компира и Улавия, за да ги измъкне от тинята. Отношенията на Франко Бегби с тройката са по-скоро враждебни, което се оказва фатално за статуса му на избягал затворник, но са много сполучлива пружина за поредица смехотворни ситуации.Леко поизбледнелите ми спомени от „Т1“ придобиха цветно измерение на десетата минута от прожекцията „Т2“. Две десетилетия са сериозен повод за сериозна равносметка. Известна част от филма рискува да убегне на тийнейджърската публика, вероятно поради това, че когато всичко е пред теб, склонността да се гледа назад се проявява слабо. Може би, и защото социалните мрежи и виртуалните контакти са органична част от нейното ежедневие. Въпреки загубените илюзии, героите на филма са пълни с виталност и енергия, готови за всякакви лудории, здраво стъпили на територията на Лий, в тяхното „социално слабо“ предградие, където гробище за автомобили е в съседство с детска площадка. Наркотиците, които са техен спътник отдавна са по-малко, но все още част от кошмарите им.Режисьорът Дани Бойл остава верен на визуалния си почерк във филма от 1996, който го направи популярен в цял свят, а музикалният избор несъмнено ще събуди носталгични и винилови 33-оборотни спомени. Хуморът е повсеместен, абсурден, смешен и тъжен едновременно, подобно на нещата от живота. Шотладщината, сексът и футболните страсти са постоянен източник на незлобливи закачки. Сценарият е на Джон Ходж, който е зад първото издание на историята, базирана върху текстове на писателя Ървин Уелш. Изминаха две десетилетия, откакто Стефан Китанов, директорът на „София Филм Фест“, организира мастита пресконференция в залата на „София Прес“ и фестивална прожекция на „Трейнспотинг“, не особено известен втори филм на театралния режисьор Дани Бойл. „Т2“ ми напомни за това събитие и за отлетелите някъде календари и понатрупаните цифри. Филмът е интересен експеримент и своеобразно предизвикателство към франчайз-тенденцията в киното. Продължението на историята за приключенията на четиримата е оптимистичен филм за надеждата, за приятелството, за помъдряването и за това, че времето променя всичко, но чак толкова много. ... още »
Внимание! Текстът съдържа подробности за сюжета, които може би ще искате да узнаете, след като гледате филма.Нека от самото начало уточним, че това не е ревю на „Пасажери“ (Passengers, 2016). Последното, което ще търсим, е да се убеждаваме дали филмът си струва. Целта на тази статия е да насочи тези, които ще го гледат за пръв или пореден път, да видят някои скрити идеи, обогатяващи изживяването.Защо изобщо трябва да мислим, че в „Пасажери“ има скрити идеи? Нима това не е просто „женски филм“, „космическа романтика“ и „научна фантастика, ама без научното“, както го определиха някои критици?Е, някои критици все пак са забелязали, че сценаристът Джон Спайтс е написал и историята на филми, като „Прометей“ (2012) и „Доктор Стрейндж“ (2016), които изобилстват от мистика и езотерични послания. Негово дело са и предстоящи премиери, като новите „Ван Хелсинг“ и „Мумията“ (2017), в които също се очаква нещо повече от сух реализъм и хардкор материализъм.Мястото на действиетоКосмическият кораб, който е декор на целия филм, се нарича „Авалон“. Това име едва ли е случайно поне по две причини: 1. В британската митология то е почти пълен еквивалент на това, което за старите евреи е била Райска градина (Еден), обитавана от първите човеци. А както ще стане дума по-долу, главните герои без особени затруднения събуждат асоциации за Адам и Ева в библейската история за Сътворението.2. Една от келтските легенди за Авалон е, че това място представлява остров, който дарява посетителите си с храна, въпреки че никой не я отглежда. Аналогично, космическият кораб „Авалон“ имаше неограничени запаси от храна за своите пасажери, без да се разбира кой и как я отглежда.Футуристичните Адам и ЕваИмаме ли основания да сравним водещите персонажи в „Пасажери“ – Джим и Аурора – с първите човеци? Да, поне две:1. В библейската история първият човек – Адам, е самотен в Рая, затова моли Бог за спътница и другар. Подобно е и във филма, където Джим прекарва дълго време сам на „Авалон“, преди да си осигури компанията на Аурора. Разбира се, двата случая не са съвсем еднакви – Адам се нуждае от съдействие от Бога, докато Джим разчита на собствените си усилия. Но най-важната е идеята в сърцевината, а не толкова с какви сюжетни нишки е облечена.2. Другото основание да гледаме на Джим и Аурора като подобия на Адам и Ева е обстоятелството, че образите им отговарят на архетипите за мъжкото и женското начало. Джим е механик – светски човек, активната „половина“ на двойката; обмисля и премисля всичко, преди да действа. От друга страна, Аурора е писателка – нейната „половина“ натежава към духовното; на няколко пъти във филма действа мотивирана от чувства, а не толкова след размисъл.Мъжкият архетип традиционно се свързва с дясното, а женският – с лявото. И ако обърнете внимание на начина, по който са заснети повечето сцени, действително ще установите, че Джим обикновено стои от дясната страна на Аурора, а тя се позиционира в негово ляво:ПредопределениетоЕдна от ключовите особености на мистичните учения е възгледът за детерминизма. Или казано по нашенски – предопределението, което пък е пряко свързано с индивидуалната съдба на всеки човек. Това, че сценаристът изповядва такъв мироглед, най-ясно пролича от филма му „Доктор Стрейндж“, но и в „Пасажери“ са вплетени езотерични сюжетни нишки за тези, които имат очи да ги видят.Идеята за предопределението от самото начало беше вложена в предначертания курс на „Авалон“, който пътуваше от една планета към друга. Той не се отклонява от зададената посока на движение дори когато на пътя му попада рояк от опасни астероиди. Сблъсъкът с тях доведе и до завръзката:Пробуждането на главния геройДруга езотерична идея е тази за „пробуждането“. В източните и мистичните учения се казва, че не всички хора се пробуждат духовно по едно и също време. Всъщност първенците са малцина и до известна степен са обречени на самотен живот. Те могат да „виждат“ повече от останалите, но рядко имат с кого да споделят. Като че ли е излишно да подчертаваме, че в случая на „Пасажери“ съмнителното удоволствие да е сред първите пробудени се падна на Джим Престън.Естествено, мистичната идея за „пробуждането“ предполага, че героят „вижда“ нещо повече от сетивния свят. В „Пасажери“ това не беше част от основната история, а се показваше скрито, образно. Пример за това е басейнът, който се отделяше от космоса само чрез едно стъкло. Както четириъгълният басейн, така и водата в него символизират физическия свят; космосът и звездите пък – духовния свят. Стъклената преграда беше тънката (ефирна, етерна) граница между двата свята. Друг пример за иносказание е вратата към покоите на екипажа, която Джим не можа да отвори – нито със сила и никакви подръчни средства, нито с остроумен опит за управление на кораба. И в мистичните учения се казва, че човек не може да премине прага към селенията на духовните, нетленни същества. Вратата към тях се „отваря сама“ за човека, щом той е готов да премине.Саможертвата Най-висшата мистика в „Пасажери“ обаче е оставена извън кадър. Едва след като завърши кулминацията и се изнижат финалните надписи, зрителят може да съобрази дали е гледал просто поредната любовна история. Да, имаше любов, но тя не се изразяваше само в романтиката между Джим и Аурора. По-съществената любов беше тази на двамата протагонисти към всички останали хора, превозвани на „Авалон“. Защото корабът и пасажерите му бяха спасени единствено и само чрез няколко ключови обстоятелства: 1. Пробуждането на правилните хора; 2. Пробуждането на тези хора в точното време;3. И готовността им да рискуват живота си за другите.В духовните учения такива „твърде удобни“ обстоятелства се наричат Провидение. А за светските хора същите тези неща са просто случайности. Но когато случайностите образуват закономерности, е добре да ги виждаме.И да помислим над видяното, докато разберем мъдростта в: „Следвай Пътя, по който те тласне Съдбата“ – поука от древния римски мистик и поет ВиргилИван Стаменов ... още »
Columbia Pictures и Skydance пуснаха нов тийзър и плакат от "Признак на живот" (Life). В него можем да видим тандема Джейк Джиленхол, Ребека Фъргюсън и Раян Рейнолдс.Филмът е ужасяващ фантастичен трилър, за група учени, които отиват на борда на Международната космическа станция (МКС), за да открият че един от основните страхове на Човечеството не е просто мит. Те намират форма на живот на Марс, която се развъжда по някакъв странен начин и става заплаха не само за живота на екипажа, но и за Земята. Режисьор на лентата е Даниел Еспиноса, сценаристи са Рет Рийс и Пол Верник. ... още »
Актьорът, носител на "Оскар" и музикант Джаред Лето ще дебютира като режисьор на игрален филм. Първият игрален проект на 45-годишния Лето ще бъде полицейски трилър, озаглавен "77". Освен режисьор, той ще бъде и съпродуцент на филма. Лето лично е потвърдил новината. Действието на филма ще се развива през 1974 год. Лето има известен опит в режисирането на документално кино и музикални клипове, но това ще е първият му опит в пълнометражните ленти. Сценарият се основава на историята от писателя Джеймс Елрой. Сюжетът ще разказва за полицай, който се опитва да спаси богатата наследница Пати Хърст, отвлечена от радикална терористична групировка. Същевременно с това, той се опитва да разследва жестокото убийство на свой познат - офицер. В хода на разследването, той открива крупна корупционна схема в полицията, свързана с мащабен заговор. ... още »