🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
„Пристрастен съм към опознаването на американската политическа система – споделя Джон Мадън по повод новия си филм „Мис Слоун“. – Всеки, който не е запознат с нея, вероятно е объркан от неясните закони около притежанието на оръжие.“ „Мис Слоун“ ни запознава с интелигентната и безскрупулна лобистка Елизабет Слоун (Джесика Частейн), която се изправя срещу най-големия си и също толкова безскрупулен враг в кариерата си – оръжейната индустрия. „Елизабет е жена, която е известна с влиянието си и силата си в среда, доминирана от мъже – обяснява режисьорът. – Тя няма личен живот и в процеса на последната си задача осъзнава в какво се е превърнала.“ ... още »
Романите на Франк Хърбърт от поредицата „Дюн“ са били препъни камък за не един режисьор през годините – Алехандро Ходорковски не получи разрешение да ги филмира, Дейвид Линч беше разочарован от телевизионния минисериал и прочее. Сега обаче от Леджъндери Ентъртейнмънт са решили да дадат още един шанс на фантастиката да оживее на малкия екран като са закупили правата за филмирането на първия роман от поредицата. Най-вероятно те ще го трансформират в ТВ проект, макар че договорът съдържа клауза и за игрален филм.„Дюн“ е научно-фантастичен роман от Франк Хърбърт, издаден през 1965 г. Счита се за един от най-добрите научно-фантастични романи на всички времена. Действието в романа се развива в далечното бъдеще. Поредицата за Дюн съдържа шест книги: „Дюн“, „Месията на Дюн“, „Децата на Дюн“, „Бог-Император на Дюн“, „Еретиците на Дюн“, „Дюн: Домът на ордена“.След смъртта на писателя, синът му от Брайън Хърбърт и Кевин Андерсън продължават поредицата с редица книги, запознаващи читателите със света на Дюн преди първата книга „Дюн“. Книгите са създадени на основата на подробни бележки, останали от Франк Хърбърт. ... още »
Въпреки че е трудно да се установят точните личности, които се крият зад пиратството, изникват ясни разлики между дейността в отделни страни в Западна Европа. Основните отправни точки са дефиниране на проблема, методите, чрез които да се води борба с пиратството, ефектите от превенцията и наказателните мерки. Още през 2009 год., редица европейски страни прокараха доста строги законопроекти срещу незаконното сваляне на авторска информация от мрежата, но това разбуни духовете, тъй като в голяма степен, според противниците, те бяха в разрез със свободата на гражданите и анонимността в нета. И докато за Западна Европа, мерките се оказаха успешни в голямата си част, то в Източна Европа кампаниите, относно ограничаване на пиратството претърпяха почти пълен неуспех. Съгласно анализатори, маркетинговите усилия за популяризиране на филми и музика не отговарят на възможностите за достъп до продуктите в по-бедните държави от Източна Европа. И това не е свързано само с неспособността на средния човек да плаща да интелектуални права. До голяма степен проблемът се корени в липсата на алтернатива за заплащане на услугата/продукта. В страните от Източна Европа е доста по-трудно да бъде получен бърз и евтин достъп до дигитални продукти, както например до платформата Netflix. Съгласно анкета, проведена сред гражданите от по-бедните страни в евросъюза, голяма част от тях са склонни да си плащат за законно теглене на информация от тракери, тъй като, за да свалят от вече съществуващите такива, те заплащат и по-висок трафик, което прави нещата реципрочни. Желанието на развитите страни и натиска от американските производители, да бъде ограничено пиратското теглене на информация, не взима под внимание един основен проблем, а именно липсата на алтернативни начини потребителите да получат желания продукт. В тази връзка през 2009 беше създаден европейският орган за надзор над пиратското теглене от интернет, но той има нулева успеваемост при разпространение на интелектуални материали като поезия или книги. В Германия този орган е основан още през 1984 год. и е финансиран от асоциацията на филмовите дейци и развива агресивна дейност. Част от нея беше и кампанията, проведена през 2003 год., под надслов "Пиратите са престъпници!". Слогани като този бяха отчетени като екстремни и скоро организацията смекчи езика. Разследванията бяха водени от бивши полицаи, детективи и правни експерти, които даваха случаите на прокурор и се явяваха като свидетели по делата. Оказа се, че страна като Германия няма ресурс, за да контролира проблема, а вместо това ангажира правните фирми, специализирани в тракинг дейност и защита на авторски права. Това проработи ефективно, защото и самите фирми, занимаващи се с това извършваха своята дейност повече от акуратно. Според изследвания на анализатори, филмовите и музикалните студиа, които разпространяват своите продукти по целия свят изобщо не взимат под внимание аудиторията извън богатите държави. Това е една от водещите причини, пиратството в тази страни да бъде по-скоро предмет на предлагане на цена и достъп, отколкото на реално престъпление. Съгласно резултатите, изведени от проучването, за да се постигне повече ефективност в "проблемните зони", трябва да има една достъпна, ниска цена, която повечето хора да са склонни да плащат, отколкото даденият продукт да се предложи на цената, на която се купува в държави като САЩ и Германия, Франция, а мнозинството хора да "пиратстват". Точно тук идва сблъсъкът между корпорациите и крайният потребител от бедните страни. Припомняме, че едва през 2011 година Apple най-накрая разшири своя iTunes магазин за филми и музика за бившите 12 социалистически страни. Това се случи 8 години след дебюта му в САЩ. Но той стартира и все още продължава да предлага един доста ограничен избор, цените са значително по-високи, в сравнение с приходите на средностатистическия западноевропеец, а това отблъсква потребителите. За сравнение - средната цена за нов рилийз на ДВД през 2014 год. е била 15.54 евро във Франция и 13.90 евро в Германия, срещу 12.00 евро за филм на 6 месеца, в страни като България или Чехия. Спрямо местната покупателна способност, това прави продуктът доста по-възможен за потребителите от Франция и Германия. Докато филми от независимо кино или продукции, различни от тези на Холивудските корпорации е почти невъзможно да се намерят на друго място, освен в пиратските тракери. Проблемът остава в основата си и изглежда, че трудно ще бъде решен, но самите артисти вече предлагат алтернативи, като пускат новите си продукции директно в платформи като youtube или социалните мрежи, където може да се гледат дори лайв стриймове. Greyklock ... още »
Ел Фанинг води преговори за участие в „Пази се от това момиче“ (“Beware The Girl”) по романа на Тереза Тотен. Кейт О’Брайън е аутсайдерка, която е готова на всичко, за да се изкачи по социалната стълбица в скъпарското нюйоркско училище, където е стипендиантка. Тя се сприятелява с популярната и свръхбогата наследница Оливия Съмнър. За Оливия Кейт е сестрата, която никога не е имала. Само че тя не знае, че Кейт има план и е невероятно талантлива лъжкиня. Един ден обаче в администрацията на училището пристига Марк Редкин, който също като Кейт има план за изкачване нагоре в обществото. Той застрашително много се сближава с Оливия. Запознатите с романа твърдят, че той напомня за „Не казвай сбогом“ и „Момичето от влака“ и е в стила на Хичкок. ... още »
"Трудна победа" (“Bleed for This”) може да изглежда като поредният филм, посветен на бокс, който проследява кариерата на шампион в този вид спорт. Въпреки това, режисьорът му Бен Йънгър твърди, че биографията на легендарния боксьор Вини Паз е много повече от спортен филм. Както вече сме ви информирали, историята се фокусира върху катастрофата, която оставя Вини (Майлс Телър) със счупен врат и трудното му възстановяване с помощта на треньора му Кевин Руни (Арън Екхарт). „Ако искате да спечелите за зрители хора, на които не им пука за бокса, трябва да им покажете именно тази част от историята на Вини и те ще се идентифицират лесно с нея – твърди режисьорът, който заснел филма с бюджет от едва 6 млн. долара. Това, обаче, не го смутило. – Когато снимаш с малко пари, това те прави по-отговорен. Освен това повечето пари не означават по-добър филм. С по-голям бюджет вие просто харчите повече пари.“ ... още »
Докато американските избиратели се притесняват, че с новоизбрания президент на страната Доналд Тръмп прогресът по отношение на ЛГБТ правата ще замре, новият телевизионен сериал на ЕйБиСи „Когато се изправим“ (“When We Rise”) идва да покаже, че битката за равноправие се води не от вчера и ще продължи. Сценарист на сериала е Дъстин Ланс Блек („Милк“), а изпълнителен продуцент е Гюс Ван Сант. В ролите ще видим Гай Пиърс, Мери-Луиз Паркър, Упи Голдбърг, Роузи O’Донъл, Дейвид Хайд Пиърс и др. Историята проследява борбата за правата на хомосексуалните от бунтовете Стоунуол през 1969 г. в САЩ. ... още »
Рийз Уидърспун навлиза и в медийния бизнес. Съвместно с Отър Медия актрисата и продуцент ще лансира Хелоу Съншайн (Hello Sunshine) – нова крос платформа, която ще се фокусира в споделянето на насочени към жени материали. Те ще достигат до крайните потребители чрез дневни ток шоута, кратко дигитално съдържание за телевизионни шоута и игрални филми. През 2017 ще стартира сайтът Hello-Sunshine.com. Продуцентската компания на Уидърспун – Пасифик Стандарт, е част от новата компания. Според амбициозната актриса „жените търсят съдържание, което да говори с тях за нещата, което те ценят Хелоу Съншайн ще предлага съдържание, което развлича, образова и събира на едно място жените.“ ... още »
Представление-лекция за Хауърд Филипс Лъвкрафт. режисьор: Ани Васевахудожник: Стефан Дончевс участието на Леонид Йовчев и Галя КостадиноваПремиера: 30 ноември, 19:30, Дом на кинотоСпектакълът е осъществен от Метеор, със съдействието на Дом на киното и Министерство на културата в България.Х.П. Лъвкрафт е странна, забележителна фигура в литературната история. Въпреки че приживе остава почти напълно неизвестен и умира в бедност, неговите произведения имат огромно влияние върху horror жанра в литературата, киното, музиката и поп културата. Освен стотиците филми, книги, музикални албуми, посветени на сюжети от неговото творчество, или вдъхновени от него, съществуват и всеизвестни поп референции, отново произхождащи от разказите на Лъвкрафт (най-известната от тях може би е лудницата Аркам от комикс вселената на Марвъл). Апокалиптичният космос на Лъвкрафт съдържа бездънни мрачни пространства с пет измерения, в които чудовищни извънземни градове с невъобразима геометрия са населявани от зловещи, фасциниращи фигури. В този свръх-естествен, свръх-организиран свят извънземни създания - полу-растения, полу-мекотели, полу-бозайници - бродят из обширните Планини на Лудостта. Безформеното е плащещо – това, което има множество форми; това, което е неразграничимо и неопределимо. Но при Лъвкрафт, парадоксално, страшното предизвиква и симпатия. В това същностното за Лъвкрафт напрежение между заплашително и приятно, обсценно и спокойно, жизнено и разлагащо се, екипът на спектакъла открива опорната точка, от която се оттласква в своя изследователски път. Представлението е и лекция, тъй като експериментира едновременно теоретически и практически с понятия от лъвкрафтовата вселена, с фактология от биографията и литературата му. Поставя се под въпрос популярния днес жанр на lecture performance и неговата претенция за неопосредстван, „нерепрезентативен“ подход към материала. Можем ли да изнесем лекция, да предоставим информация и рефлексия, без обаче да се откажем от динамиката на формата, от отчаянието, мрака и екзплозиите на фантазията, породени от творчеството на Лъвкрафт?Лъвкрафт пише за завръщане в къщата на детството – стара, потънала в разпад, сред завземаща я мрачна зеленина. Копнежът по красотата на бавното разложение на подложената на естествения ход на времето материя е това, което ни привлече към Лъвкрафт. Да, разбира се, и чудовищата, и страхът от непознатото, непредставимото, безформеното. Но в тях се съдържа любов към всичко онова, което надскача баналната, вечно обновяваща се, досадно фертилна ежедневност на брутално оцеляващия както може, възхваляващ възможността, винаги предпочетена пред невъзможността, свят. Ние избираме невъзможното. Искаме да намерим оазиса на разпада. ... още »