Третият филм на режисьора Милко Лазаров тръгва по кината в цялата страна на 21 февруари. „Стадото“ (международно заглавие “TARIKA”) имаше своята световна премиера на един от най-големите и стари кино фестивали в света BFI Лондон през месец октомври 2024, а на 13-ти ноември 2024-а откри Киномания в зала 1 на НДК. Филмът беше представен на филмовите фестивали в Кайро и Калкута, където получи наградата за най-добър филм. “Темата на филма е изключително актуална днес в света в който живеем, защото все по-трудно приемаме различните от нас и сме готови с ярост да браним, онова, което ние вярваме за правилно“, споделя режисьорът Милко Лазаров.
„Стадото“ разказва за Тарика, момиче с особенни способности, което живее в погранична местност където хора от различни етноси привидно живеят в разбирателство, докато един ден мистериозно започват да измират домашните им животни. Хората от селото обвиняват за бедите си Тарика и решават да се саморазправят с нея и баща ѝ.
Главните роли са поверени на Захари Бахаров и Весела Вълчева, също така ще видим Иван Бърнев, Иван Савов, Христос Стергиоглу, Марко Ноков и други.
„Стадото“ е продуциран от Веселка Кирякова, РЕД КАРПЕТ, в ко-продукция с ZDF/ARTE, 42film – Германия и AMOUR FOU - Люксембург. Финансиран от ИА Национален филмов център, Eurimages, Mitteldeutsche Medienförderung, Film Fund Luxembourg, Creative Europe Media. Световен разпространител - Films Boutique, разпространител за България - Purple Rain.
Докато DC и Уорнър си мечтаят Леонардо ди Каприо да изпълни ролята на Жокера, самият актьор се интересува от една друга роля – тази на легендарния комикс-автор на „Марвел” Стан Лий.Самият Стан Лий сподели: „Ако искате вярвайте, но ние с ди Каприо лично обсъдихме възможността той да се превъплъти в мен. Лео е мой съсед и преди няколко месеца ми каза: „Ще е много забавно, ако изиграя твоята история на големия екран.” Само че първо всичко трябва да мине през мен, за да съм сигурен, че той ще се справи. Между другото всички стени в дома на Ди Каприо са с плакати на „Марвел”.”Действието на биографичния филм, който „Фокс” разработват, ще стартира през 1922г., когато се ражда Стан Лий, след което ще премине през 1939г., когато Лий нахлува в света на комиксите и ще се съсредоточи през 60-те и 70-те, Стан е във вихъра си и започва да екранизира голяма част от създадените от него комикси. ... още »
Никол Кидман сподели за своето участие в предстоящия „Аквамен”, където ще изпълни ролята на кралица Атлана, майката на Аквамен.„Изпълнявам ролята на кралица, следователно ще нося корона. В една от сцените лежа на скала с разпръснати коси и цялата съм залята с кръв – между другото много ми хареса. Героинята ми в никакъв случай не е като русалка, няма никаква опашка, тя има един особен външен вид, подобаващ на кралските особи.”Джейсън Момоа е в ролята на супергероя Аквамен, а Амбър Хърд е в ролята на Мера в дългоочаквания фантастичен екшън на DC под режисурата на Джеймс Уан, който сяда за първи път на режисьорския стол на филм за супергерои. Сценарият е в ръцете на Уил Бил, който се подписа под „Гангстерски отдел” с Шон Пен и Райън Гослинг.Сред останалите имената в звездния каст на „Аквамен” са Темуера Морисън като бащата на главния герой, Долф Лундгрен като крал Нерей, който мечтае да унищожи Аквамен и Патрик Уилсън като суперзлодея и господар на океаните Орм Мариус.„Аквамен” трябва да е по екраните на 21 декември 2018г. ... още »
В селекцията на един от най-престижните европейски фестивали участва и късометражният филм на Петър Крумов „Срам”, представен през март пред селекционери на София МийтингсСлед изключителния успех в Локарно, дебютният игрален филм на Илиан Метев „3/4” ще участва в конкурсната програма „Zabaltegi - Tabakalera” в 65-ото издание на Международния филмов фестивал в Сан Себастиан, който стартира на 22 септември. Филмът рисува портрет на едно семейство по време на тяхното последно лято заедно. Творбата на Метев беше удостоена със „Златен Леопард” в конкурса „Режисьори на настоящето”, като селекционери от Локарно, Сан Себастиан и много други филмови форуми имаха възможност да видят филма като „works in progress” в програмата на София Мийтингс през март 2017. Също там бе представен и късометражният филм на Петър Крумов „Срам”, като негов продуцент е „Клас Филм”, в копродукция с B2Y Productions и с подкрепата на Доли Медия Студио. „Срам” е втората българска продукция, която ще бъде представена в секцията „Zabaltegi – Tabakalera” през 2017 година.Екипът на фестивала гласува доверие на Мира Сталева, ръководител на София Мийтингс и изпълнителен директор на София Филм Фест, да бъде част от оценяващите филми и проекти в Сан Себастиан, като тя ще бъде член на Europe-Latin America Co-Production Forum Jury, а в журито на секцията „New Directors” е поканена да оценява филмите на млади, обещаващи режисьори Росица Вълканова („КЛАС Филм”), уважаван и опитен продуцент на десетки български филми през последните години.Фестивалът в Сан Себастиан се провежда всяка година през септември в испанския град Доностия-Сан Себастиан, в баската провинция. От създаването си през 1953 година той е установен като един от най-важните филмови фестивали в света. В продължение на години специалната секция „Zabaltegi” винаги е била отворена за най-широк диапазон от филми – най-изненадващите и атрактивни творби на годината, създадени без ограничения на формата или темите. В този секция са попадали филми на изключителни имена като Александър Сокуров, Ерик Ку, Лав Диаз, Корнелиу Порумбою, Валтер Салес, а също и части от телевизионни поредици – например „The Untold History” на Оливър Стоун.Благодарение на договора, сключен между фестивала и международния център за съвременно изкуство „Tabakalera”, чиято цел е окуражаване на създаването на необичайни и изненадващи филмови проекти, секцията „Zabaltegi” сега връчва наградата „Zabaltegi – Tabakalera”, която е на стойност 20,000 евро, като 6,000 от тях се връчват на режисьора на наградения филм, а останалите 14,000 евро се връчват на разпространителя на филма за Испания. Специално жури в състав от трима души, професионалисти в света на киното, ще има ангажимента да определи филма, носител на наградата в тази фестивална секция. Пожелаваме от УСПЕХ на екипите на „3/4” на Илиан Метев и „Срам” на Петър Крумов! ... още »
„Три билборда извън Ебинг, Мисури" (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri), който донесе на режисьора си Мартин Макдона награда за най-добър сценарий на 74-я филмов фестивал във Венеция, е част от програмата на Киномания в НДК. За престижния български кинофорум филмът бе селектиран, доста преди да бъде отличен във Венеция. На официална церемония в италианския град снощи бяха обявени победителите, сред които „Златен лъв“ бе присъден на „Формата на водата“ (The Shape of Water) на режисьора Гийермо дел Торо.Най-верните фенове на Киномания си спомнят, че режисьорът Мартин Макдона е бил вече част от програмата на кинопанорамата в София с лентата „Седемте психопата“, която бе посрещната възторжено от българските зрители преди пет години.Този път режисьорът отново е подготвил мрачна комедия, изобилстваща от черен хумор. „Три билборда извън Ебинг, Мисури" е за страдаща майка, която тормози местната полиция, за да привлече вниманието на съгражданите си върху липсата на напредък в издирването на убиеца на дъщеря й. Филмът е с внушителен актьорски състав, включващ: Франсиз Макдорман, Уди Харълсън, Сам Рокуел, Питър Динклейдж, Аби Корниш и др. На Киномания можем да гледаме новия филм на Макдона през ноември. ... още »
Киното е магично занимание. Всички се удивяваме и захласваме, когато то ни отвежда на различни пътувания през времето и пространството. Но трябва да си признаем, че освен всичките му присъщи на пръв поглед маймунджилъци, то е преди всичко занаят. С направата на един филм могат да бъдат ангажирани от няколко човека до хиляди. И както всеки знаят, снимачният процес има някои тайни, които са нужни да се случат, за да се получи добър филм. Тези тайни и хитрини са цяла торба, затова ще ви ги представим на части. Ето първата…• Обикновено масовката или статистите правят филмите и телевизионните сериали по-истински. В далечината на кадъра се виждат как тези хора общуват по естествен и безгрижен начин. Но това, което те всъщност правят е само да си отварят устата, защото всеки звук на снимачната площадка се записва от мощни микрофони. Затова актьорите от втория план са професионалисти в създаването на измислени безшумни разговори, фалшив смях и избягване на гледане директно в камерата. • Когато се правят звуковите ефекти, всеки наличен записан шум може да е от полза. Например скърцащите викове на Назгул от „Властелинът на пръстените“ са всъщност търкане на пластмасови чаши в стъкло. Звукарите обичат да използват зеленчуци, когато правят шумове за хорър филмите. Разполовяването на зарзавата с ръце се използва, за да се пресъздаде чупенето на кости и кокали.• Много често режисьорът и екипът му заснемат много суров материал и накрая не всички снимани сцени се оказват във финалния вариант на филма. Затова често имаме и режисьорска версия на филма, която показва на публиката истинската визия на авторите. Ако се върнем пак към „Властелинът на пръстените“, интересното е, че режисьорската версия е почти три часа по-дълга от оригинала. Удължената версия на „Титаник“ пък е почти пет часа. И това са наистина сцени, които са важни за сюжетната линия и представянето на героите. Например капитан Смит заповядва на моряка, който управлява лодката да се върне, за да се събере повече хора от пътуващия кораб. Филмът има и заснет алтернативен финал, който би променил цялото изживяване. Можете да го видите ето тук: • Всички сме виждали удивителните и огромни зелени екрани, които се използват при правенето на филми. Магията на зеления екран всъщност е предпоставката за развихрянето на специалните ефекти. Така зад актьора може да се наложи всякакъв произволен заден план, който да изглежда автентично. Истината е, че този материал може да бъде от всякакъв цвят, но е установено, че синьото и зеленото най-много се използват, защото те създават контраст при заснемането на човешката кожа. Ето как този трик се използва в легендарния сериал „Игра на тронове“: • Откъде се взимат деца, които да участват в хорър филми? Това е сложен въпрос. Всичко, което се случва във филма е представено на детето актьор като игра. Понякога децата просто са помолени да потичат наоколо, държейки кукла или да разлеят сок с червен цвят. В повечето случаи малчуганите въобще не подозират, че се снимат в страховит филм. На самата снимачна площадка няма нищо подозрително и страшно. Постпродукцията и звуковите ефекти всъщност обикновено правят филма страшен и непоносим за хора със слаби сърца. Дани Лойд от „Сиянието“ например разбрал, че се е снимал в такъв филм, чак когато е навършил шестнайсет и сам е попаднал на него по телевизията. • Популярните места на действия във филмите като големи замъци и впечатляващи градове на бъдещето невинаги са създадени с компютърни ефекти. Всъщност понякога те са доста по-малки, отколкото очаквате. Така наречените „bigatures“ са големи макетни модели на всевъзможни места. Можете да видите как точно изглеждат тези кино маймунджилъци на долната снимка. • Интимните сцени са едни от най-трудните за снимане, особено за актьорите. Затова режисьорите предпочитат да ги заснемат последни в графика, когато вече всички присъстващи на снимачната площадка са се опознали добре. Те репетират дадената сцена първо с дрехи, като постепенно все по-малко технически лица остават да присъстват на снимките. В други случаи, като този с филма „Антихристът“ на противоречивия режисьор Ларс фон Триер, където секс сцените са много експлицитни, на мястото на актьорите застават дубльори. ДАС ... още »
„Формата на водата” на Гилермо дел Торо спечели „Златен лъв” на фестивала във Венеция. Режисьорът отбеляза, че наградата попада за първи път в ръцете на мексиканец. „На 52 години съм и съм направил 10 филма. В живота на всеки разказвач има момент, без значение на каква възраст си, когато рискуваш всичко и правиш нещо съвсем различно”, сподели дел Торо при получаването на наградата.Наградата на журито, с председател Анет Бенинг, отиде при „Фокстрот” на Самуел Маоз, който вече спечели „Златен лъв” с дебютния си филм „Ливан”. „Сребърен лъв” за най-добър режисьор отиде при Ксавие Льогран за „Jusqu’à La Garde”. Купите „Волпи” за най-добра актриса и най-добър актьор отидоха съответно при Шарлот Рамплинг за “Хана” и Камел Ел Баша за “The Insult”.Мартин Макдона взе наградата за сценарий за „Три билборда извън Ебинг, Мисури". Наградата на името на „Марчело Мастрояни” за най-добър млад актьор или актриса отиде при Чарли Плъмър за “Lean On Pete”. ... още »
Появи се първи трейлър на „Война на токовете” (The Current War), чиято премиера предстои на филмовия фестивал в Торонто.Филмът на Алфонсо Гомес-Рехон тръгва официално по екраните на 24 ноември и ще се нареди сред претендентите за големите награди.„Война на токовете” е съсредоточен върху конфликта между Томас Едисон (Бенедикт Къмбърбач) и Джордж Уестингхаус (Майкъл Шанън), известен като "Война на токовете". Двамата се съревновават да създадат продаваема, устойчива и достъпна електрическа система. Първоначално филмът трябваше да бъде режисиран от руския майстор на блокбастърите Тимур Бекмамбетов, но в последстие той остана само продуцент, а режисьорския пост пое Алфонсо Гомес-Рехон, в чийто актив откриваме няколко епизода от хитовия сериал „Клуб „Веселие”, както и отличения в Сънданс „Аз, Ърл и умиращото момиче”. ... още »
„ТО” надмина и най-смелите очаквания на всички и успя да реализира боксофис от премиерния си уикенд в размер на 117 милиона долара, с което подобри серия рекорди включително за най-успешната септемврийска премиера и най-успешната хорър премиера изобщо, като предишният първенец беше „Паранормална активност 3” с избработени 52,5 милиона долара.Най-характерният образ на романа – клоунът Пениуайз е пресъздаден от Бил Скарсгард, син на шведската звезда Стелан Скарсгард. Екранизацията не разчита на звездни имена в актьорския състав, а на подписа на Стивън Кинг.Вече се заговори и за втората част на блокбастъра, която ще бъде посветена на същите персонажи, но 30 години по-късно, когато те си спомнят за ужаса, който са преживели в детството си. ... още »