Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
Когато се разбере, че някое прилично британско шоу ще има американски римейк, почти ясно доловимо се чува колективната скептична въздишка на публиката. Вероятно има много основателна причина за това. Обикновено американците започват да преиначават цялата идея на добре замисленото шоу и го обличат в чуждата за британците политическа коректност. Само че не винаги е така. Понякога американските версии на сериалите и предаванията са по-добри, по-остри и по-впечатляващи от самия оригинал. Ето няколко такива случая. Къща от карти През 90-те години във Великобритания се роди една от най-великите политически драми в телевизията. Историческото време тогава беше различно – министър-председател на острова беше Желязната лейди и политическите игри бяха на дневен ред. Ето защо, когато години по-късно продуцентите от Нетфликс решиха да възобновят сериала за американската публика, всички повдигнаха вежди. Целият скептицизъм изчезна на мига, когато се разбра, че в главната роля ще е майсторът на превъплъщението Кевин Спейси. Американската версия е много по-завладяваща и ни възпита в гледането на сериали онлайн.Кошмари в кухнята Гордън Рамзи стартира това предаване по британския Канал 4 през далечната 2004 г. Тази документална поредица разказваше как той обикаля по западащи ресторанти дава съвети на собствениците как да излязат от бизнес блатото. Само три години по-късно той е звезда в Щатите със същото предаване с леко променено име и по-агресивна концепция. Шоуто вече си е чиста проба риалити блюдо. Повечето сцени са преднамерени, всичко е помпозно и драматично и колкото и да се отдалечава от оригинала си, този римейк е атестат за това как се прави телевизия, за да събира аудитория и пари. Американската версия води до пристрастяване, макар че малцина ще си признаят. Офисът В този конкретен случай е много трудно да се определи дали американската версия или британския оригинал са по-добри. Въобще кой би избрал между Рики Джервейс Стийв Карел. Така или иначе, трябва да признаем, че в американската версия има доста подобрения. Без да броим първия сезон обаче, който е копие кадър по кадър на оригинала. От втория сезон нещата влизат (или по-скоро излизат) от релси и сериалът придобива свое лице. Появяват се доста повече смахнати образи, отколкото в оригинала и сериалът създава своя собствена иконография и цветущи цитати. Шоуто се превръща в нарицателно за добра и успешна американска комедия.Robot WarsТехнически погледнато, в Щатите предаването се нарича Battlebots и не е стриктно наподобяване на британския си събрат, но в основни линии е същото шоу, защото става дума за състезание на хора, които създават роботи, които след това се бият помежду си.В оригиналното британско шоу от 90-те има много чар и яростни битки между роботите, но липсва съспенса на американския ъпгрейт. Там войната е истинска, а на моменти и зловеща. Роботите се нападат един друг, докато някой от тях се разпадне на съставните си части. Много адреналин и много ефекти, съпроводени от нахъсващия коментар на водещия сякаш ни пренасят на бойно поле в бъдещето.Pop IdolМоже би някои хора вече са забравили, че причината за съществуването на шоуто с едни от най-високите рейтинги в американската телевизия е съществуването на този британски първоизточник. Това е основоположникът на цялата тази огромна инвазия от музикални състезания на малкия екран, започнала конкретно в Щатите с American Idol. Саймън Фулър започва целият този бранд през 2001г. на Острова. Той произвежда успешни изпълнители като Уил Янг и Гарет Гейтс. Освен цялата идея, Фулър пренася в Щатите и адаша си Саймън Кауъл, който е съдия и в оригиналната продукция. Това е един от многото успешни ходове на продуцента. Водещ става обичания от публиката Райън Синкрест, а шоуто с годините става все по-голямо и по-голямо и ражда свръхуспешни музикални изпълнители като Кели Кларксън и Дженифър Хъдсън, с каквото британския му родител не може да се похвали. ДАС ... още »
След участието си на фестивала Коачела Лейди Гага ще удължи престоя си из тези ширини, защото предстоят снимки за римейка на легендарния „Роди се звезда”, където Гага си партнира с Брадли Купър, който пък дебютира като режисьор. Двамата ще снимат в Empire Polo Club като сцената ще бъде част от кънтри концерт, затова Гага призова феновете си да са облечени с дънки, ботуши и каубойски шапки. Билетите са специалното събитие са на цена 10 долара, като всички приходи ще отидат във фондацията на Лейди Гага Born This Way.Гага беше хедлайнер на Коачела след като се разбра, че първоначално обявената Бионсе няма как да участва заради бременността си. Певицата представи и новата си песен “The Cure” по време на 90-минутния сет. ... още »
Джеймс Гън ще режисира и ще напише сценария за третата част на „Пазители на Галактиката”. „Любовта ми към героите е много по-голяма, отколкото може да си представите. Чувствам, че има още много приключения, които им предстоят, а и още много неща, които да научат както за себе си, така и за чудната, а понякога и ужасна вселена, която обитаваме. Както и при първите две части ще ви изненадаме с история отвъд вашите очаквания”, написа Гън в социалните мрежи.„Пазители на Галактиката” събра световен боксофис от 770 милиона долара, а 3 седмици преди премиерата на втората част – на 5 май, прогнозните резултати за „Марвел” са, че продължението ще донесе поне 150 милиона долара в премиерния си уикенд. ... още »
Има голяма вероятност Еди Мърфи отново да се превъплъти в култовия образ от „Пристигане в Америка” принц Аким. От „Парамаунт” все още не са потвърдили, че готвят продължение на хитовата комедия от 1988г., но според запознати оригиналните сценаристи Дейвид Шефилд и Бари Блустейн вече работят над сценария за продължението.„Пристигане в Америка” накара целия свят да се смее на историята на африканския принц Аким, който заедно със своя слуга Сами (в ролята Арсенио Хол) заминава за Щатите, за да си търси жена, която да не обича милионите му, а него самия. При бюджет от 39 милиона долара, приходите в световен мащаб надхвърлиха 289 милиона. ... още »
Ридли Скот не изключва Елън Рипли да се появи в някой от предстоящите „пришълци”. Тъй като действието в новите серии ще предхожда това от първия „Пришълец” образът на Сигърни Уивър ще трябва да бъде подмладен. „Вече имаме част от сценария, който Джон Логан написа. Знаем в каква посока ще се развива историята. Не изключвам да се наложи да подмладим Сигърни Уивър, за да върнем Рипли, но това няма да е проблем с помощта на технологиите днес”, сподели режисьорът.По рано се говореше за намерението на Ридли Скот да заснеме няколко продължения на своя „Прометей” и в последната част да свърже историята с тази в „Пришълецът”, който се появи на екран през 1979г. и откъдето стартира кариерата на Сигърни Уивър. ... още »
Завършиха снимките на новата продукция на Мирамар филм „Вездесъщият“ – вторият филм на режисьора Илиян Джевелеков след успешния “Love.net”. Историята проследява живота на собственик на рекламна агенция, който е обсебен да следи със скрити камери случващото се в своето семейство, приятелите си и колегите си. Сценарият е дело на Джевелеков и Матей Константинов.Главната роля е поверена на Велислав Павлов (ТВ сериала „Отплата”), а сред останалите имена в актьорския състав откриваме Теодора Духовникова, Михаил Мутафов, Ирмена Чичикова, Борис Луканов и Георги Стайков. Премиерата на „Вездесъщият” се очаква през октомври.“Love.net” беше сред рекордьорите в родния боксофис с над 210 000 зрители, което го нареди сред десетте най-гледани български филма след 1989г. ... още »
Отдавна е известно, че доброто кино се крепи на три основни елемента – сценарий, сценарий и сценарий. Колкото и забавен и съвършен той, актьорите са тези, които трябват да направят езика от белия лист жив. Понякога обаче импровизационните изпълнения по време на снимки, тези, които не са написани никъде, остават най-запомнящото се нещо от филмовото произведение. Ето някои от тях…ОтмъстителитеВсички знаят, че режисьорът на този блокбастър е доста остроумен, но със сигурност Робърт Дауни го бие в това отношение. Когато героят му трябва да нарече Тор „Шекспир в парка“, немирният актьор добавя и своя реплика, отнасяща се до наметалото на супергероя:“Майка ти знае ли, че си откраднал завесите от вкъщи?“.Х-МенХю Джакман е извикан в последния момент, за да изиграе разярения супергерой, но веднага се вписва отлично в динамиката на актьорския състав. Докато снима първата си сцена, той решава да импровизира една от репликите си към Професор Х и още тогава заковава образа на Върколака: „А тебе как те наричат? Количка?!“Невероятният Спайдър-МенЧарът и харизмата на Ема Стоун нямат граници. По време на снимките тя без да иска нарича своето гадже супергерой с истинското му име, а и никой не я прекъсва. Тя е трябвало да каже Спайдър-Мен, но реакцията ѝ е така автентична, че напълно пасва на чистия и невинен образ, който тя изгражда. На ръба на утрешния денВ този филм няма много място за романс, тъй като машинизираните извънземни съсипват героя на Том Крус ден след ден в един абсурден омагьосан кръг. Но екранната половинка на Том Емили Блънт решава да подправи с малко чувства една от сцените и вместо да си каже репликите директно го целува. Неговата реакция е безценна и този дубъл остава във финалния вариант на филма. Топ ГънНе само Том Круз може да бъде целунат без предупреждение. Целувката от прочутия филм става световно известна още преди филма в киносалоните да се е извъртял, но тя се е получила случайно. Когато Круз и Макгилс се карат на улицата в една сцена, Том просто си забравя репликите и затова директно я целува – прекрасен начин за започване на любовна история от една свада. Мистър и мисис Смит Странни неща се случват, когато една сцена се снима отново и отново. От толкова повторения в един момент, всичко започва да ти се размазва в мозъка и започваш да блокираш, и се стремиш да се измъкнеш от неловкото поведение бягайки. Не би могло такъв неочакван, но сполучлив момент да бъде изрязан от финалната версия на филма.МатрицатаКиану Рийвс се подлага на много тренировки, за да овладее до съвършенство източните бойни изкуства и бъде убедителен в образа на Нио. Негов идол и вдъхновение очевидно е Брус Лий. В един от спаринг дублите с героя на Лорънс Фишбърн той решава да се отпусне и имитира иконичния и забавен жест на Лий с докосването на носа, макар че тази препратка не е в сценария. КриминалеОбикновено когато актьорът Самюъл Джаксън решава да импровизира по време на снимките, всички негови колеги го следват адекватно. След като изиграва неговия прочут хамбургеров монолог в първата част на филма, Джаксън решава да обърне масата, без да предупреждава останалите си колеги, които седят на нея. Импровизацията е брилянтна, а публиката е наградена с истински изненаданата и шокирана реакция на останалите актьори от сцената.ПришълецътРидли Скот не се страхува да манипулира актьорския си състав, за да извади най-доброто от тях. Той кара колегата на Сигорни Уийвър да ѝ зашлеви истински шамар, вместо да го маркира, за да я изкара от релси. Друг момент, намерил място във финалната версия е, когато актьорът Яфет Кото постоянно прекъсва репликите ѝ, за да я изнервя. В една от сцените тя не издържа и съвсем извън роля му изкрещява: „Млъкни!“. Естествено това остава във филма.ДАС ... още »
Тази година селекцията на фестивала в Кан поднесе много приятна изненада на българските киномани – филмът на Стефан Командарев „Посоки” и копродукцията на Германия, България и Австрия „Уестърн” на режисьорката Валеска Гризебах са сред заглавията включени в секцията „Особен поглед”.„Посоки” представя шест истории, които се случват в шест таксита, които се движат из софийските улици в рамките на 24 часа. Във филма участват Асен Блатечки, Герасим Георгиев – Геро, Ирини Жамбонас, Васил Василев – Зуека, Иван Бърнев, Юлиан Вергов и Стефан Денолюбов.Копродуценти на „Уестърн” от българска страна са „Братя Чучкови”, а филмът е заснет почти изцяло на българска територия.Голямата звезда на фестивала тази година е Никол Кидман, която ще представи цели четири премиерни заглавия, сред тях двата филма от официалната селекция „The Killing of a Sacred Deer” и „The Beguiled”, втори сезон на сериала на Джейн Кеймпиън „Top of the Lake” и „How to Talk to Girls at Parties”, който ще бъде показан извън конкурсната програма.Едно от най-очакваните събития на фестивала е прожекцията на първите два епизода от новия сезон на „Туин Пийкс”.Директорът на фестивала в Кан Тиери Фремо съобщи, че официално селектираните филми за „Златна палма” са 19, като те са избрани измежду 1930 претендента.Ето и 19-те заглавия, които попадат сред официалната селекция в Кан.Най-титулованият сред претендентите тази година е носителят на две „Златни палми” („Бялата лента” -2009, „Любов” - 2012) Михаел Ханеке, който попада за седми път сред официалната селекция, а филмът му “Happy End” блести с легендарните Жан-Луи Трентинян, Изабел Юпер и Матийо Касовиц. От последния му филм „Любов” минаха цели 5 години.Сред включените в официалната селекция е новият филм на София Копола “The Beguiled” с Колин Фарел, Никол Кидман, Кирстен Дънст и Ел Фанинг. Минаха цели 4 години от предишния филм на Копола „Блясък”, който беше включен в програма „Особен поглед”, но не намери одобрение нито сред критиката, нито сред публиката. През 2006-та София Копола беше номинирана за „Златна палма” за „Мария Антоанета” с Кирстен Дънст в главната роля.Кидман и Фарел си партнират и в друг филм от претендентите за „Златна палма” – “The Killing of a Sacred Deer” на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос. През 2009г „Кучешки зъб” на същия режисьор спечели наградата в раздела „Особен поглед”, а през 2015-та „Омарът”, отново с Колин Фарел в главната роля, взе наградата на журито.Филм на Лин Рамзи попада за втори път сред официалната селекция, след „Трябва да говорим за Кевин”, сега за „Златна палма” ще се бори “You Were Never Really Here” с Хоакин Финикс и Алесандро Нивола. Рамзи на два пъти е печелила наградата на журито, но със своите късометражни филми “Small Deaths” и “Gasman”.Тод Хайнс два пъти досега е попадал в престижната селекция – със „Златно кадифе” и „Каръл”, тази година отново е там с екранизацията по романа на Брайън Селзник “Wonderstuck”, в която главните роли изпълняват Джулиан Мур и Мишел Уилямс.Братята Джошуа и Бенджамин Сафди попадат за първи път сред претендентите за „Златна палма”. Звездите във филма им “Good Time” са Дженифър Джейсън Лий, Баркад Абди и Робърт Патинсън.Филми на Арно Десплешан 5 пъти са били сред претендентите за „Златна палма”, но нито веднъж досега не са се окичвали с наградата. Сега шанс има “Ismael’s Ghosts” с Марион Котияр, Шарлот Генсбур, Матийо Амалрик, Иполит Жирардо и Луи Гарел.Луи Гарел ще се превъплъти и в Жан-Люк Годар във филма на Мишел Азанависиус “Redoubtable”, компания му правят Беренис Бежо и Стейси Мартин. Филми на французина два пъти са попадали сред официалната селекция, но голямата награда все още не е присъдена на Азанависиус. През 2011г. Жан Дюжарден взе наградата за най-добър актьор за участието си в „Артистът”.Американецът Ноа Баумбах попада за първи път в полезрението на фестивала в Кан. Филмът му “The Meyerowitz Stories” включва Адам Сандлър, Дъстин Хофман, Ема Томпсън, Бен Стилър и Елизабет Марвъл.Фатих Акин е бил номиниран само веднъж за „Златна палма”, през 2007г. „От другата страна” спечели награда за сценарий и наградата на екуменическото жури. Тази година сред претендентите е “In the Fade” – първият немскоезичен филм на Даян Крюгер.Южнокореецът Джун-Хо Бонг два пъти попада сред селектираните за програма „Особен поглед”, но за първи път тази година ще се бори за „Златна палма” с корейско-американската копродукция “Okja” с участието на Тилда Суинтън, Джейк Джиленхол, Лили Колинс и Пол Дейно. Българският аниматор Алекс Филипов е част от екипа работил върху специалните ефекти на филма. Един от първите филми на Netflix, които ще бъдат показани на фестивала в Кан.Франсоа Озон попада едва за трети път сред претендентите за „Златна палма”. В “L’Amant Double” режисьорът работи с един от любимите си актьори – Жереми Рение и с легендарната Жаклин Бисе.Украинецът Сергей Лозница спечели наградата на ФИПРЕССИ през 2012-та с филма си „В мъглата”, а тази година за трети път ще е в официалната селекция на Кан с “A Gentle Creature”. Филмът е адаптация по Достоевски като продукцията е френска, говори се на руски, а снимачнитата площадка е в Латвия.Трето участие в официалната селекция има и Андрей Звягинцев, който през 2011г. спечели наградата на журито в секцията „Особен поглед” за филма си „Елена”, а през 2014г. „Левиатан” спечели наградата за сценарий. Тази година в борбата за „Златна палма” ще е “Loveless”, като сценарист отново е Олег Негин, с когото си поделиха наградата за „Левиатан”.Японката Наоми Кавасе често попада в полезрението на фестивала в Кан - през 1997г. печели „Златна камера” за “Suzaku”, а през 2007г. – наградата на журито за “The Mourning Forest”. Тази година за пети път е сред номинираните за „Златна палма” за “Radiance”.През 2010г. кореецът Хонг Сан-су печели наградата в раздела „Особен поглед” с филма “Hahaha”. Четири пъти филмите му са попадали в официалната селекция на фестивала, а тази година сред претендентите е “The Day After”.Мароканецът Робин Кампийо за първи път попада сред номинираните за „Златна палма” с филма “120 Beats per Minute”. Кампийо е известен като съсценарист на фестивалния фаворит „Срещу стената” на режисьора Лоран Канте, който спечели „Златна палма” през 2008г.70-то издание на фестивала в Кан ще се проведе от 17-ти до 28-ми май, а начело на журито, което ще връчи „Златна палма”, е испанската легенда Педро Алмодовар.Здравко Григоров ... още »