• Джъстин Закам написва сценария точно за две седмици.
• И режисьорът Роб Райнър, и актьорът Морган Фрийман независимо един от друг стигат до идеята, че Джак Никълсън трябва да играе Едуард Коул. ... още »
Преди да гушнеш букета 09.04.2008, 11:08 | синефиш.бг
Картър и Едуард имат само едно общо нещо: диагнозата рак в напреднал стадий. Споделяйки обща болнична стая, мъдрият автомонтьор с голямо щастливо семейство и намусеният милионер с личен секретар постепенно се сближават и решават да предприемат заедно едно рисковано пътуване по стъпките на нещата, които много биха искали да притежават/осъществят, преди... да умрат.
“Ритни камбаната с финес” е един от онези филми, които не се притесняват да обърнат поглед навътре към сложния вътрешен свят на персонажите си и да повдигнат въпроси за наистина важните неща в живота. В своеобразния списък на двамата чешити мъжките капризи стоят редом с дълбоко философските илюзии на индивида и простите му човешки потребности, сред които на първо място е тази да бъде щастлив. ... още »
Телепорт на върха на класациите в САЩ 20.02.2008, 05:25 | синефиш.бг
През миналия уикенд кинозрителите се редиха на най-дълги опашки, за да гледат как бившите джедаи Хайден Кристенсен и Самюъл Л. Джаксън се телепортират с новия научно-фантастичен екшън „Телепорт" до върха на класациите.
Денс-драмата „Step Up 2 The Streets" дебютира на второ място, докато фентъзи-приключението „Хрониките на Спайдъруик" се нареди на трето място в премиерната си седмица. За първи път в този период на годината три филма стартират с по повече от $15 милиона всеки от петък до неделя. За първото място научно-фантастичният екшън на Fox's „Телепорт" с лекота събра $27.2 милиона през трите дни от 3428 екрана, или средно солидните $7942 от екран, а общо - $33.9 милиона от четвъртък до неделя.
Филмът с Кристенсен и Джаксън бе посрещнат с унищожителни ревюта от критиката, но публиката обърна внимание не на тях, а на добрата маркетингова кампания.
Така филмът, струващ $85 млн., ще спечели около $40 млн. през първите си пет дни на екран. Buena Vista взе второто място с денс-продължението „Step Up 2 The Streets", който стартира с впечатляващите $19.7 за три дни от 2470 салона. Музикалната приказка тръгна в около 1000 салона по-малко от „Телепорт", но събра почти по толкова от екран - $7962.
От дебюта си на „Валентиновден” „Streets" е „изкарал” $26.3 млн. от джобовете на зрителите. Според проучванията на студиото най-голям интерес - 60% - са проявили младите зрителки. Близко зад него, на третото място е „натъпканата” с ефекти фантазия „Хрониките на Спайдъруик", с приходи от $19.1 млн. от 3847 кина, или средно по $4960. Филмовото приключение без възрастови ограничения на „Парамаунт” е спечелило $21.5 от дебюта си в четвъртък и се очаква да стигне до $24.4 млн. в понеделник. Прицелен в семейната публика, „Хрониките на Спайдъруик" вероятно няма да намали много аудиторията си и през следващите две седмици, когато много училища затварят заради зимна ваканция.
Допълнителен плюс са почти изцяло позитивните ревюта на критиците. Съсипаната от критиците комедия „Златна възможност" се представя сравнително добре, след като дебютира на първото място миналата седмица. Филмът с Матю Макконахи и Кейт Хъдсън е изгубил 39% от зрителите си и е взел $13.1 млн., с което за десет дни е събрал $42 милиона. При цена $70 млн., лентата на Warner Bros. ще събере $70-75 милиона само от екраните в Северна Америка.
На пето, шесто, седмо и осмо място са все комедии. Това са съответно: „Определено, може би" ($9.7 млн. от 2204 локации), „Welcome Home Roscoe Jenkins" с Мартин Лорънс ($8.9 млн.), номинираната за „Оскар” „Juno" ($4.6 млн.), събрала вече $124.1 млн., която девет поредни седмици не излиза от десетката на най-гледаните филми, и „Ритни камбаната с финес" ($4.1 млн.) и $81.1 млн. общо за Warner Bros. През третата седмица интересът към „Hannah Montana&Miley Cyrus" спадна с 68% и филмът на „Дисни” донесе $3.3 млн. през уикенда – като за девето място и $58.4 млн. Общо дотук. Десетото място си разделят два филма: „27 сватби" с Катрин Хейгъл и „The Eye" с Джесика Алба – и двата с по $3.2 млн.
Но комедията на Fox има вече $69.9 млн., а свръхестественият трилър досега е получил $26.3 млн. ... още »
„Суини Тод” начело в Русия 05.02.2008, 11:08 | синефиш.бг
Международният боксофис показа повишение миналия уикенд след, триседмичен спад. За това помогна дебюта на "Самый лучший фильм", ("Най-хубавият филм").
Руският филм направи забележителна премиера в, родната си страна с поразителните $16.5 млн. от 702 екрана. Само за, сравнение – най-силният дебют досега в Русия бе за грандиозния "Карибски пирати: На края на света" - $14 милиона, а досегашният най-силен първи уикенд на руски филм бе на "Ирония на съдбата. Продължението" (досега спечелил $49 млн.). В Украйна "Самый лучший фильм" е с втори резултат за всички времена след "На края на света" с $1.3 милиона от 88 екрана. Филмът дебютира в Естония ($42 843 от 5 екрана), Латвия ($71 917 от 4 екрана) и Литва ($111 599), и макар навсякъде да оглави класациите, не постигна рекорди като в Русия и Украйна.
18-те милиона долара на "Самый лучший фильм" през уикенда бяха малко по-малко от печалбата на "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" - $18.3 милиона от десет пазара. "Суини..." излезе начело във Франция със солидния приход от $3.9 милиона от 365 екрана, двойно по-добър резултат от старта на "Момичета-мечта" и с 50 процента повече от "Чикаго", ако го сравняваме с предишни успешни мюзикли. В Обединеното кралство $9-те милиона на "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" от 436 екрана са дори повече от печалбата на "Слийпи Холоу" и двойно повече от приходите на "Фантомът от операта".
Все пак мюзикълът не се представя толкова впечатляващо в Австралия и Нова Зеландия. В Австралия събра само $1.3 милиона от 127 екрана, като на третия си уикенд бе изпреварен от "27 сватби", а в Нова Зеландия стигна до третото място в боксофиса с $222 429 от 39 екрана. На останалите пазари интересът към "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" остава голям: в Япония филмът вече има $8.8 милиона, а в Южна Корея спечели $4.3 милиона - все отлични резултати. В световен мащаб парите от билети за "Аз съм легенда" намаляха с 44 процента и филмът с Уил Смит отиде на трето място с $16.2 милиона от 57 пазара, като общата печaлба стигна до $290 милиона.
В Швеция научно-фантастичният хорър регистрира приличните 595 424 долара при старта си на 87 екрана, а в Турция се представи даже малко по-добре с $815 905 от 111 екрана, като и на двете места е номер едно. "Аз съм легенда" остава на върха за втори уикенд също и в Мексико ($8.6 милиона общо) и Бразилия ($6.1 милиона общо).
С дебютен уикенд от $5.4 милиона в Германия "Съкровището: Книгата на тайните" подсили местния боксофис с 52 процента до $12.5 милиона – и $158.7 милиона общо за филма. В Бразилия приключенското продължение не предизвика много голям интерес и е на второ място с $1.1 милиона от 227 екрана.
"Чудовищно" влезе в „Топ 5” с $9.2 милиона за уикенда от 18 пазара с почти $15 милиона общо. Засега „чудовищният” филм се представя по-зле в останалия свят, отколкото в Северна Америка. Особено разочароващ бе премиерният му уикенд в Южна Корея - второ място и $2.5 милиона от 344 екрана, независимо от близостта на сюжета с южнокорейския боксофис първенец за всички времена "The Host" и скорошният успех на "Аз съм легенда".. На останалите пазари "Чудовищно" падна с 61 процента в Австралия до шесто място с бледия резултат от $876 844 за уикенда и $3.9 милиона общо, както и се представя умерено добре в Русия с $1.9 милиона от 394 екрана.
Още два филма – "Гушни букета" (The Bucket List) и "Рамбо" – дебютираха извън Северна Америка през последния уикенд. "Гушни букета" се представя по-добре от двата с $4.8 милиона от седем територии, в сравнение с приходите от $3.8 милиона за "Рамбо" от 11 територии. "Гушни букета" се гледа доста в Италия ($1.1 милиона) и Германия ($1.8 милиона), но не се радва на много голям интерес на останалите места.
"Рамбо" има приличен старт в Русия ($1.6 милиона), Малайзия ($481 467) и Норвегия ($215135), но страда от голямата пропаст във времето между настоящия и предишния филм от поредицата. Вече с по-широко разпространение, "Астерикс на олимпийските игри" се представи леко разочароващо в Полша.
11-та част от много успешния френски комикс спечели $913 076 от 136 екрана. Това е подобрение на резултата от най-успешния филм за Астерикс досега - "Астерикс и Обеликс: Мисия „Клеопатра" от 2002 година. Семейната комедия тръгна в дванайсет страни през миналия уикенд, включително и Франция, където "Мисия „Клеопатра" направи $74.3 милиона. ... още »
„Чудовищно” размазва конкуренцията 24.01.2008, 11:43 | синефиш.бг
След месеци на изнервящо очакване „Чудовищно” стъпи тежко на върха на боксофис класацията, като „загреба” $46 милиона през четиридневния уикенд в чест на Мартин Лутър Кинг. „27 сватби” стъпи уверено на второ място, докато „Гушни букета” също се „държи” добре и допринесе този уикенд да се превърне в един от най-успешните през който да е януари в историята на киното.
Прожектиран на 4300 екрана, „Чудовищно” изкара $40 милиона от петък до неделя, което е най-силният дебют на филм през януари въобще, с което разби рекорда на „Star Wars Special Edition” преди 11 години. Все пак 35 милиона на Star Wars тогава се равняват на $53 млн. днес, и ако вземем предвид инфлацията на цените на билетите, той си остава истинският шампион.
„Чудовищно” постигна и най-силния във финансово отношение уикенд, с което направо „потопи” „Титаник”. Но също като „Star Wars” „Титаник” гордо „плува” на върха на класацията по брой на зрители, които са го гледали. Зрителите на чудовищния хорър „Чудовищно”, който според своя разпространител Paramount Pictures струва само $25 милиона, са повече мъже (60 процента) и младежи (55 процента са под 25 години). Маркетинговата кампания повиши неимоверно интереса чрез прилагането на стандартни тактики като забулване на продукцията в мистерия, намеци, че можем да очакваме среща между „Годзила” и „Проклятието Блеър”, и употребата на обезглавен национален символ като статуята на Свободата в центъра на визуалната реклама. Определен като рядко събитие в средата на обикновено бедния на кинохитове януари, филмът бе „обречен” на добри продажби: лентите с масови разрушения почти винаги оставят значими следи, поне в първите дни на разпространението си.
Като успешен пример за контрапрограмиране срещу „Чудовищно”, „27 сватби” спечели $27.3 милиона за четирите дни от старта си на 3500 екрана в 3057 кина.
Разпространителят „20th Century Fox” подсили представянето на струващата $30 милиона романтична комедия с подходящи превюта, а проучванията на аудиторията показват, че зрителите са 75 процента жени и равномерно раздпределение под и над 25 години.
Рекламата се фокусира повече върху очарованието на актьорите Катрин Хейгъл и Джеймс Марсдън, както и върху това, че филмът е от автора на „Дяволът носи ”Прада” и по-специално върху интересния факт, че една жена е била шаферка 27 пъти. Освен това филмът е първата истинска романтична комедия от музика и текст от доста време насам – малко занемарен жанр, който по традиция събира доста зрители.
Друг дебют имаше криминалната комедия „Mad Money”, дебют и за компанията ”Overture Films” към тв мрежата „Starz”, която събра $9.2 милиона за четири дни от 2470 екрана. „Cassandra's Dream”, последният филм на Уди Алън, тръгна доста мудно с $450 000 от 107 кина.
”Гушни букета” стои стабилно и във втория си уикенд с приходи от $16.1 милиона за четирите дни или $43.7 милиона общо, докато „Juno” също се представя добре с печалба от $12 милиона и общо $87.1 милиона.