Факти от известни секс сцени 09.03.2018, 11:12 | синефиш.бг
Секс сцените са трудни за заснемане, това го знае всеки режисьор и актьор в Холивуд. От една страна, това е интимен за героите момент, в който те се отдават един на друг, но в същото време реалността е, че всъщност на снимачната площадка е пълно с хора от техническия екип. И именно както в реалния живот, интимността има своите неловки и неудобни моменти. Снимането на никоя секс сцена не е застрахована от такива. Гледайки крайния продукт - филма е трудно да предположим, че нещата не са се получили от първия път или че е имало повод за сконфузеност. Но има истории като тези като тези по-долу, случили се „зад кадър“, които ни показват, че както в живота, така и на кино, сексът може да бъде преживяване пълно със всевъзможни ситуации и емоции…
Суперяки
Оказва се, че известната реплика „Вътре ли е?“ се е сторила още по-неловка за екипа на снимачната площадка. Актьорът, който играе Макловин, бил на 17 години по време на снимките, и защото е непълнолетен било задължително майка му да присъства, когато той снима тази първа за него секс сцена и произнася знаменитата и смешна до пръсване реплика.
Пасажери
Секс сцената между Дженифър Лорънси Крис Прат не е протекла като по вода по времена снимките на „Пасажери“. Оказва се, че актрисата е била твърде нервна и е трябвало да обърне една-две чаши. „Казах си, че трябва да се напия за секс сцената, защото за мен това е много стресиращо и плашещо преживяване. Само че забравих, че съм на работа и всичко може да се проточи часове. Оказа се, че тъкмо ме обхващаше махмурлука, когато започнахме да снимаме!“- споделя актрисата. Вълкът от Уолстрийт
Филмът е пълен с доста шокиращи моменти, но един от тях, случил се зад кадър е изненадал дори Леонардо ди Каприо. Докато снима една от секс сцените с дебютантката Марго Роби, тя му казала тихо да се махне от нейното място и даже го избутала, така че светлината на прожекторите да е върху нея. „Вярно е! Малко сбутах главата на Лео и му казах, че ми влиза в „осветлението“. Той беше толкова вглъбен и смутен едновременно, че се наложи аз сама да го наместя.“ – разказва в интервю актрисата.
Размянaта
Докато снима много интимна сцена в „Размяната“, Рейнолдс бил толкова зашеметен от номера на Оливия Уайлд, че направо забравил какво точно да прави. „В сцената тя седи в скута ми, а аз и свалям блузата, а след това и сутиена. Върху гърдите ѝ имаше едни силиконови неща, за да прикрият зърната ѝ, а тя беше нарисувала върху тях усмихната личица. Бях така смутен, че забравих всичките си реплики. Не само от този филм, но и от всички филми, които бях направил“. Момичета
В сезон 4 на известния сериал героинята Марни имала деликатна секс сцена, в която партньорът ѝ трябвало да завре лицето си в задните ѝ части. Актрисата искала да предразположи колегата си, но нещата се объркали. „Реших да сложа отзад на себе си нещо, което не би могло да го хване камерата, за да се получи нещо като възглавница, когато той сложи лицето си там. Бях толкова изобретателна. За реквизит използвах дебел чорапогащник и няколко дамски превръзки за „преграда“. А върху всичкото това сложих прашки. Мисля, че по този начин го накарах да се чувства още по-некомфортно, вместо да го отпусна“.
Опасен метод
Кира Найтли въобще не се шегува, когато трябва да се снима в секс сцени. Оказва се, че дори била наела частна охрана, която да присъства на снимачната площадка, когато се заснемала конкретна и много интензивна секс сцена с колегата ѝ Майкъл Фасбиндер. Във всеки един момент тя знаела къде се намира бодигардът. „Всъщност преди снимките казах директно на Майкъл, че съм си наела човек да ме пази и че той ще е винаги наоколо, така че ако мисли да ме докосва на места, които не са споменати в сценария, той ще му счупи краката. А той ми отговори: „Кира, ти ще бъдеш завързана за леглото, няма да бъдеш в позиция да контролираш нещата“. Тогава си казах, че той всъщност е прав“ – споделя за странната ситуация актрисата.
"Първата сцена снимахме, още в началото на нашата връзка. Получи се весело и живо. После пристъпихме към заснемането на кадрите в леглото - ето това беше ужасно. Дори престанахме да си общуваме с Райън. Стори ми се, че процесът продължава вечно. Всяка нощ, след края на снимките си правех дълга разходка до вкъщи, стоях на перваза на прозореца, слушах силно музика, подавах си главата отвън - също като куче и крещях. Това беше моят способ да се махна от реалността." Мишел Уилямс
2. Просто секс (No Strings Attached) - Натали Портман и Ащън Къчър
"Винаги възникват разни нелепи ситуации: добре ли се получи това, добре ли е онова?! А после, посред самото действие започвате да се държите така, сякаш нищо не се е случило, и това е моментът, в който осъзнавате своя актьорски професионализъм." Ащън Къчър
3. Не казвай сбогом (Gone Girl) - Розамунд Пайк и Нил Патрик Харис
"Оставате насаме с мъж, който не приятеля или съпруга ви. Самият той си има партньорка... Вие сте по бельо, той е по бельо и трябва да правите секс, без да си сваляте бельото." Розамунд Пайк
4. Любовта е опиат (Love and Other Drugs) - Джейк Джиленхол и Ан Хатауей
"Реших да правя всичко по следния начин: да се съблека в последния момент, а между дублите да се обличам отново. Но после открих, че всеки път, когато слагам отново дрехите, размазвам грима си и така допълнително удължавам времето за снимки. Това е като в живота - колкото повече спрете да се занимавате със себе си, толкова повече започвате да бъдете внимателни към другите. Бих казала, че беше весело." Ан Хатауей
"Трудно е да се снимаш в секс сцени. Не е важно кой ти е партньор - приятел, мъж или жена. Вие се оказвате на една площадка, със сто и повече хора от екипа, които оправят осветлението, нагласят позите ти - в такава обстановка всеки ще се почувства некомфортно." Мила Кунис
6. Огън в кръвта: Високо напрежение (Crank: High Voltage) - Джейсън Стейтъм и Ейми Смарт
"Доволно сложно е да изиграете агресивен секс. Особено на публично място, с тълпа крещящи статисти, които снимат всичко с телефони. " Джейсън Стейтъм
7. Chloe - Аманда Сайфред и Лиъм Нийсън
"Ами, всичко е толкова... неловко. И не можеш да се избавиш от това чувство; то винаги е с теб, дори когато правите това за първи път с някого в реалния живот. Ето по този начин секс сцените са странни." Аманда Сайфред 8. Вълкът от Уолстрийт (The Wolf of Wall Street) - Марго Роби и Леонардо ди Каприо
"Когато се превъплъщавате в персонаж като Джордан, искате да отразите неговата същност. В този случай, просто трябва да вземете и да направите това. Не бива да стоите, да мислите за себе си, а да знаете, че това е една история, която няма връзка с вас, тя е момент от живота на друг човек." Леонардо ди Каприо
9. Опасен метод (A Dangerous Method) - Кийра Найтли, Виго Мортенсен, Майкъл Фасбендер
"Изпих няколко водки преди началото на снимките. После - няколко чаши шампанско, в чест на това, че никога повече няма да се наложи да повторя подобни неща." Кийра Найтли
10. Пасажери (Passengers) - Дженифър Лоурънс и Крис Прат
"Зрителите гледат еротичните сцени и си мислят, че всичко е дяволски секси, но всъщност актьорите знаят, че няма нищо по-неловко от еротиката в киното. Крис, между другото е истински джентълмен. Той много се постара да направи така, че да ми е комфортно и спокойно. За него това не е първа секс сцена. Преди снимките, той ми предложи да изпием по чаша вино, за да се отпуснем. Съгласих се." Дженифър Лоурънс
В новия филм на режисьора Дейвид Кроненбърг „Опасен метод", посветен на Карл Юнг, Зигмунг Фройд и зараждането на психоанализата, Кийра Найтли влиза в ролята на истеричнта пациентка и любовница на Юнг Сабина Шпилрайн.
Лентата беше част от тазгодишното издание на „Киномания", а на фестивала в Торонто през септември актрисата сподели пред Reuters, че първоначално е отказала ролята във филма заради секс сцените с актьора Майкъл Фасбендър, който е в ролята на Юнг.
26-годишната Найтли обаче признава, че обещанието за толкова мечтана роля и работа с имена като Кроненбърг, Фасбендър и Виго Мортенсен (който се въплъщава във Фройд) е било прекалено съблазнително, за да го отмине просто така. Освен това, в крайна сметка режисьорът й обещава, че сексуалните сцени ще са по-скоро клинични отколкото секси.
Преди да се снимаш във филма, какво знаеше за психоанализата?
Абсолютно нищо. Разбира се, бях чувала за Фройд и Юнг, знаех смътно, че в психоанализата всико е основано на сексуалността и че родителите са намесени по някакъв начин. Но освен това - наистина нищо. Така че започнах от нулата.
Ти беше казала, че си прочела „купчина книги". Кои точно?
Биографията на Юнг, след това неговата „Memories, Dreams, Reflections", писмата между двамата, Ницше, няколко статии от Фройд и от Юнг. След това намерих една книга „Sabina Spielrein: A Forgotten Pioneer of Psychoanalysis". Тя включва записките на Юнг за Сабина, нейните дисертации и няколко статии, есета за нея и части от дневника й. Така че, да - купчина си беше.
Някога мислила ли си да учиш психология?
Не... психологията всъщност има много паралели с актьорското майсторство. Опитваш се да разбереш света от различна гледна точка, без да съдиш. За един актьор да погледне на света от психологическа гледна точка е напълно естествено така или иначе.
Твоето изобразяване на истерия във филма беше прието със смесени реакции от страна на критиците. Как ти хрумна движението на челюстта?
Това си е сложно, изисква се малко умение. В сценария пише „има истеричен пристъп, разтърсена е от тикове" и тогава започваш да се чудиш какво точно значи това, какво имат предвид под „тик". Докато четях, се опитвах да намеря описание на тикове и да разбера какво точно означава. Исках да бъда шокираща, защото случващото се в съзнанието на Сабина беше шокиращо. Искаше ми се да отразя този вътрешен шок възможно най-явно отвън, затова буквално стоях пред огледалото в банята и правех физиономии, в един момент се получи и движението на челюстта. Реших, че изглежда леко демонично. Обадих се на Дейвид в Skype, споделих му няколко идеи и той избра това.
Това най-трудната ти роля до момента ли е?
Когато говорим за роли, всеки актьор иска такъв тип роля. Ще прозвучи перверзно, ако кажа, че беше забавно, но наистина беше интересно. Да се опиташ да разбереш, да влезеш в нейното съзнание - особено, ако работиш с режисьор като Дейвид Кроненбърг. Много щях да се замисля, ако трябваше да изиграя истеричка с режисьор, на когото не се възхищавам.
Всеки актьор твърди, че секс сцените са трудни. А в този филм изглеждаха особено сложни. Съгласна ли си?
Винаги са трудни и разобличаващи. Този път беше доста по-различно... Имаше две сцени, които не вярвах, че мога да направя. В епохата на интернет и всичко останало не знаех дали искам това да излезе наяве. Отначало му се обадих, за да откажа ролята. Беше очевидно, че тези сцени са изключително важни за филма, така че дори не се опитах да преговарям с него да ги махнем или нещо подобно. Просто си помислих: „Не мисля, че мога да го направя." Обадих се на Дейвид и му казах: „Обичам те, обичам работата ти, но наистина не смятам, че мога да го направя." Той каза: „Ако ти откажеш ролята, това ще е трагедия, затова ако е необходимо, ще ги махнем." Аз: „Не, защото разбирам защо са там." Той: „Виж, аз не искам да е секси, не искам да е воайористично. Искам да е клинично." Говорихме доста дълго за това какво точно има предвид, за да мога да го разбера чисто психологически. И накрая се съгласих, стига да не е секси. Запазен е бруталният, ужасяващ елемент в сцената, без да е секси.
Случва ли ти се понякога да гледаш филмите, в които си участвала, и да се учиш от изпълненията си?
Не. Не съм гледала „Ритай като Бекъм" от 9 години. Но се уча непрекъснато. Има и ще има добри и лоши изпълнения. Има и ще има преживявания, когато се сближаваш с публиката и когато не успяваш. Има роли, които знам, че не съм направила добре още докато съм ги снимала, просто защоте не съм успяла по една или друга причина. Има и такива роли, които знам, че съм направила адски добре още по време на снимките.
Актьорът Майкъл Фасбендер се преобразява в ролята на знаменития Карл Густав Юнг в последния филм на Дейвид Кроненбърг - „Опасен метод". В тази си одисея Фасбендър стига до извода, че приликата между него и психиатъра е голяма: и двамата обичат да се вглеждат твърде дълго в бездната.
Какво е общото между актьора и психотерапевта?
И двамата се интересуват от човешкото поведение. Как комуникират хората помежду си, как се отнасят едни към други? Какво е отношението на човек към обществените норми? Това са въпроси, по дирите на чиито отговори е всеки актьор и всеки психиатър.
Как бихте описали особения диалог, който водят Карл Густав Юнг и Зигмунд Фройд (Виго Мортенсен - бел.ред.) помежду си във филма?
В конкретния случай става дума за хора с академично образование, които живеят в епоха, в която вербалният дискурс и силата на езика са били от изключителна важност. Огромният речников запас и на двамата е бил сравним с притежанието на истинско оръжие по онова време. Подобно езиково богатство, което е впрегнато в практиката, днес не съществува. Сценарият към филма съвсем естествено изобилства от думи, той насилва зрителя вербално. Прекарах много време, за да разуча ритмиката на езика, което беше истинско предизвикателство за мен като актьор.
Мислите ли, че връзката между Юнг и Фройд се базира върху класическия Едипов сценарий?
Това е особена връзка между учител и ученик. Фройд е бил за Юнг изключително важен източник на вдъхновение. Но ето че идва момент, в който ученикът трябва да се откъсне от влиянието на учителя си, за да поеме по своя път. И именно в него се разгръща добре познатият бащин комплекс.
Как тълкувате образа на пациентката на Юнг - Сабина Шпилрайн (Кийра Найтли - бел.ред.) - като муза за научноизследователската дейност на Юнг или като любовта на живота му?
Смея да твърдя, че тя е неговата любима. Несъмнено двата аспекта на нейната роля в живота на Юнг се припокриват. Благодарение на нея Юнг може да упражнява терапията си, развивайки теориите на психоанализата. Сабина е едновременно опитно зайче, но и изцерителка. Точно тази й двустранна роля превръща взаимоотношенията й с Юнг в силно интимен съюз.
Юнг се занимава обстойно със света на митологичното. В киното от днес митовете като че ли са все по-желани. Играли сте Магнето в „X-Men" и Стелиос в „300". Защо тези митове продължават да бъдат значими в нашия свят?
Тези митологични истории служат като морален коректив. Те много ясно показват границата между доброто и злото. Населени са с достоверни герои, които са в търсене на правдата. А това е, като че ли, изконен човешки инстинкт. Ето защо митовете не са зависими от повелите на една или друга епоха, а са над времето.
Филмът "Опасен метод" изследва дълбините на човешката душа. Кой филм с ваше участие Ви е докоснал най-дълбоко?
В последния филм на Стив Маккуин - „Срам" - играя ролята на мъж, развил зависимост към секса. Героят ми се намира в пустинята на собствената си душа, на тъмната част от себе си.
Какво количесто страх трябва да преодолее човек, за да се гмурне в подобни роли?
Обичам онези роли, които ме карат да настръхвам от страх. Аз съм търсач на опасности, с радост се разхождам върху острието, напускайки сигурността на комфортните превъплъщения. Това е истинската задача на актьора - да отиде там, където човекът в него не би посмял.