24 филма, които се развиват в реално време 18.07.2016, 10:26 | синефиш.бг
Кино времето и реалното време са две много различни неща. В един филм времето и пространството могат да се сменят неочаквано, като това не е объркващо, а напротив- омагьосва и манипулира публиката.
Един от най-модерните прийоми в киното за предизвикване на напрежение и интерес у зрителите е, ако сюжетът се развива в реално време. В този списък ще видите двайсет и четири игрални филма, които провокират нашето усещане за съспенс. Ще установите и че тази идея за оригиналност не е изобретение на съвременното дигитално кино, а има своите предтечи в неговата история.
Silent House
Дълбоко пазена стара семейна тайна излиза наяве и заплашва да направи на пух и прах домашното огнище. Филмът е монтиран така, че да изглежда, освен развиващ се в реално време, сякаш всичко се случва в един кадър.
Victoria
Обиколка из нощните клубовете в Германия взема неочаквано развитие. Освен, че този филм е в един кадър, той е и заснет в реалното астрономическо време – от 4.30 до 7.00 сутринта в Креузберг, Германия.
Бягай, Лола
Жена има двайсет минути, за да намери отнякъде сто хиляди германски марки, преди нейният приятел да бъде убит от мафията.
Crank
Възкресеният наемен убиец Джейсън Стейтъм има нужда от постоянен прилив на адреналин, за да остане жив.
Преди залез
Някогашните любовни гълъбчета Итън Хоук и Жюли Делпи рефлектират в реално време за минало, настояще и бъдеще, докато бавно се спуска залеза.
Cop Car
Двама необуздани младежи открадват гумите на твърде злобното ченге – Кевин Бейкън.
Телефонна клопка
Докато е ситуиран в телефонна кабина, Колин Фарел е под прицела на безкомпромисен снайперист в този развиващ се в реално време психологически трилър на Джоуел Шумахер.
Погребан
Американски военен предприемач в Ирак /изигран от Раян Рейнолдс/ се събужда заровен под земята в ковчег и има само деветдесет минути да се измъкне, защото ще му свърши въздухът.
Locke
Супервайзорът на строителен обект Том Харди напуска най-големия проект на живота си, за да може карайки колата си да се отдаде на плътски флирт.
За нула време
На Джони Деп е даден пистолет със следните инструкции: убий най-близкия до теб политик, иначе дъщерята ти ще бъде убита.
Въжето
Двама млади самозванци убиват свой колега в опит да докажат, че могат да осъществят перфектното убийство.
Дванадесет разгневени мъже
Дванайсет мъже съдебни заседатели трябва са се изправят пред своите собствени истории и предразсъдъци, преди да предопределят съдбата на млад мъж, обвинен в убийство.
16 пресечки
Брус Уилис пак спасява света, този път в реално време. Той трябва да ескортира затворник само 16 пресечки, но тази мисия се оказва пълен ад.
My Dinner With Andre
Язвителни прозрения и аристократична софистицираност са в менюто на тази изтънчена интелектуална кино класика на Луи Мал.
The Set-Up
В тази пък кино класика боксов мениджър залага срещу своя замиращ в спортната си кариера състезател.
Смъртта на господин Лазареску
Това е румънски филм и не е комедия. Възрастен алкохолик и неуморна медицинска сестра обикалят от болница на болница, за да търсят помощ за постепенно влошаващия се старец, докато той накрая умира.
Клео от 5 до 7
Главната героиня на тази френска класика броди из красивите парижки улици, докато чака да разбере диагнозата си – дали е болна от рак.
Точно по пладне
Пенсиониращ се началник на полицията е предизвикан на двубой, точно преди да напусне града в този класически уестърн.
Russian Ark
Стотици години руска история оживяват в тази деветдесет и шест минутна лента.
Timecode
Едновременно четири истории се развиват в Лос Анжелис, точно преди да започнат снимките на филм.
Unfriended
Като Timecode, само че за „милениалс“
Полет 93
Болезнен поглед върху саможертвата на пасажерите на борда на отвлечения самолет, разбил се на хълма Капитолий на 11 септември.
Касапница
Две женени двойки се срещата в апартамент, за да обсъдят боят в училище между техните синове, в този камерен филм на Роман Полански, базиран на пиесата на Ясмина Реза „Божествата на касапите“.
Empire
Това е осем часовият експеримент на Анди Уорхол, в който той заковава камерата пред Емпайър Стейт Билдинг.
Испанският режисьор Родриго Кортес провокира с новия си филм "Buried", който поставя главния герой затворен в ковчег само с мобилен телефон и запалка. При това за цели 90 минути!
Последното нещо, което Кортес иска обаче, е публиката да реши, че това е поредният претенциозен арт проект.
„Винаги, когато са ме питали дали това ще бъде мрачен, експериментаторски филм, отговорът ми е бил „Не, не и не! ", повече от категоричен е режисьора пред Reuters. „По-скоро ще бъде Индиана Джоунс в кутия".
Райън Рейнълдс е в ролята на цивилен шофьор на камион в Ирак, който попада в клопката на дървен ковчег, след като неговият конвой е нападнат от атентатори. Интересна подробност е, че Кортес, който има само един друг филм в биографията си, успява да склони актьора да участва в продукцията след едва 40-минутна среща в Лос Анджелис.
„И двамата знаехме, че това ще е доста добър проект и за двете страни и успяхме да се сработим перфектно", обясни 37-годишният испанец.
След доста напрегнати 40 дена, прекарани на снимачната площадка, Рейнълдс е с изгорени пръсти, кървящ гръб и съсипана кожа. Въпреки това актьорът е „тотално ентусиазиран" при мисълта отново да работи с режисьора. От своя страна Кортес не пести хвалебствия, наричайки го „необикновен актьор".
Кортес сподели, че сред основните фигури, повлияли на кариерата му, се откроява името на легендарния Алфред Хичкок - по-конкретно неговите произведения „Спасителна лодка" и „Въжето". Испанецът не скри, че при изграждането на образа на Пол Конрой (Рейнълдс) силно влияние са оказали и персонажите на Франц Кафка.
„Според мен главният враг на Конрой в този трилър не е мракът, нито пясъкът, нито пък неочакваните гости, а бюрокрацията", категоричен е Кортес.
В центъра на лентата, която е с бюджет от около 2 милиона долара, е героят на Рейнолдс, заключен в ковчег и неспособен да помръдне. „Той показва повече емоция в тези 94 минути отколкото някои хора изпитват и изразяват за цял един живот; това са екстремни, крайни чувства като най-основните са страх, надежда, радост, гняв, примирение", коментира режисьорът. След месеци, в които създава и рекламира филма, Кортес споделя, че се чувства доста изтощен, но и „спокоен и щастлив" едновременно.
„Преживяваш всичко това, сякаш се случва на някого другиго. То е като странен сън, в който четеш за друг човек, но някак си съумяваш да го свържеш с твоя собствен опит", завършва Родриго. Засега не е ясно дали "Buried" ще бъде разпространяван в България.